Forum » Na cesti » Avto na plin- podatki, izkušnje...
Avto na plin- podatki, izkušnje...
Temo vidijo: vsi
OZZY ::
A ni dovoljeno v take garaže, če imaš dodatno inštaliran nek varnostni ventil al nekaj podobnega.
Go with the flow.
Boeing ::
nebivedu: prvič slišim. Ravno prejšnji vikend sem bil v Grazu, pa nisem opazil nobenih tabel "kein lpg"...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
SkIDiver ::
Zgoraj maš vse napisano,ne bom še enkrat razlagal kako in kaj. Našpanan turbo z 1.5 mašino in lahki turbo z 2.5 oba motorja enako moč npr,pritisk zraka iz turbine je ziher 5x večji pr manjšem motorju.
Tole si pa kiksnu k amen.
1.5 motor ima tlak tam do 1 bar, boost mogoče 1.2 pa že to je kr lepa za tak mali mlin. 2.5 tam do 1.3-1.5 mogoče in boost tam 1.6-1.8 (v ogled sem vzel stock tovarniške motorje).
Torej pozabi 5x večji tlak turbine, ker boš dobil kak kos motorja v čelo.
Supercharger, compressor, ... Vse je eno in isto. Prvo bo rekel američan drugo pa nemec. V vsakem primeru gre za kompresor zraka, ki je gnan mehansko preko pasastega jermena, ki ga poganja motorna gred. Tudi turbina ima kompresor zraka, ki je pač drugačne oblike in drugi del turbine je pogonski del skozi katerega tečejo izpušni plini.
Sicer nisem bral zakaj motorji, ki so prisilno polnjeni z zrakom niso primerni za predelavo na plin ampak tudi ta trditev je mimo. Pa upam, da ne rabim razlagat zakaj, ker je malo neumnost, ki bi morala biti vsakomur jasna, ki pozna delovanje motorja in prisilno polnjenje motorja z zrakom.
A pa še ena. 1.2, 2.0 ali 4.2. Vse je primerno za prisilno polnjenje (če so izpolnjeni potrebni pogoji). Razlika je samo v tem, da 4.2 v primerjavi z 1.2 potrebuje večje puhalo, ker je tudi volumen posameznega valja večji. Večje puhalo večji pretok zraka. Večja turbina, večja turbo luknja zato poznamo biturbo in kompresor-turbo sisteme.
Torej kje se sedaj splača vgrajevat plin v naši podalpski deželi (kater sistem in vgrajevalec) gledano s finančnega pogleda in kakovostnega (razlika v porabi bencin/plin in kvaliteti samega plinskega sistema)?
krneki0001 ::
nebivedu: prvič slišim. Ravno prejšnji vikend sem bil v Grazu, pa nisem opazil nobenih tabel "kein lpg"...
V celovcu imajo tablo pa prečrtan LPG pred garažo od bivšega queleta - sedaj špar. Na dunaju pa je bil znak pred garažno hišo pri železniški postaji.
Frankfurt in minhen pa sta imela table ravno tako pred vhodom v park hišo.
Boeing ::
v seiersbergu, konkretno, tega ni. Tudi v puntigam einkaufszentrum takšnih tabel nisem opazil (kar pa še ne pomeni, da jih ni )
SkIDiver: Kar se mene tiče, G1. Piše zakaj :)
SkIDiver: Kar se mene tiče, G1. Piše zakaj :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Virtualc136 ::
Sam se vozim na avtoplin že lep čas, in moram rečt da nekateri navajate precej netočne podatke.
Pri sodobnih motorjih in pri sodobnih avtoplinskih sistemih je razlika v porabi minimalna (pri mojem avtu manj kot pol litra) pri moči se ne pozna nič! V nemčiji sem naložil 45 LCD monitorjev (karavan), avto je bil čist na tleh, čez prelaz (da sem se izognil plačilu tunela) sem preklapljal med plinom in bencinom, razlike v moči ni blo nobene. Če še mal zračunam, cena bencina je trenutno 1,1€, avtoplin pa ,0552€. Če računam da rabim bencin za vžig prišparam z avtoplinom cca 4,5€/100km (motor je 1.8, 115 konjev). Investicija 1400€ (1350€ za predelavo ostalo za homologacijo in papirje) se mi je torej povrnila v cca 31,000km, oz celo malenkost prej, ker ga večalimanj lahko pri zagonu takoj preforsiram na plin (če ni preveč mrzlo ali če je mašina še kulkertolk topla).
Če kupuješ nov avto torej sploh ni debate če se splača, ker novega avta ne misliš met samo 30.000km. V primerjavi z dizli je vožnja z avtoplinom cca 30% cenejša (ista moč motorja), dizel je nov minimalno 2.000€ dražji od bencinarja torej si že s tem povrneš predelavo. Velik bonus pri avtoplinu je tudi to da pri menjavi avta avtoplinski sistem enostavno prestaviš, stroška je cca 300€, kar pomeni da je pri naslednjem avtu investicija povrnjena v manj kot 7.000km, tako da se investicija splača tudi pri starem avtu (govorim iz lastnih izkušenj ker sem to enkrat že naredil). Štos je samo v tem da morata met oba avta motor z enakim številom cilindrov (v mojem primeru V4).
Tudi kar se tiče pokvarljivosti imam osebno dobre izkušnje, saj v cca 70.000km nisem imel niti enega problema. Samo avtoplinski filter je treba spucat na cca 20.000km (lahko tudi zamenjat, kar je seveda dražje) kar pa lahko komot delaš sam.
Kar se pa tujine tiče lahko povem da se v Italiji ,Nemčiji in na Hrvaškem avtoplin da tankat povsod, tudi cene so zelo ugodne, na hrvaškem je avtoplin celo cenejši, slabše je pa v Avstriji kjer je cena previsoka, pa še črpalk je premalo, ampak itaq prideš žez celo Avstrijo do Nemčije z enim tankom).
Pri nekaterih fermah ki ponujajo avtoplinske predelave nudijo celo brezobrestno odplačevanje na 24 obrokov. Nekdo ki dela cca 25.000km/leto torej lahko kredit odplačuje samo z razliko ki jo prišpara z avtoplinom.
Ne pozabit tudi na to da je avtoplin precej prijaznejši do okolja in do motorja, motorji na avtoplin namreč delajo tudi 2X več kilometrov kot na bencin.
Bom pa probal plin naslednjič natočit v plinarni da vidim če je petrolov res slabši (pri bencinu in dizlu vemo da se pozna kje ga tankaš).
Pri sodobnih motorjih in pri sodobnih avtoplinskih sistemih je razlika v porabi minimalna (pri mojem avtu manj kot pol litra) pri moči se ne pozna nič! V nemčiji sem naložil 45 LCD monitorjev (karavan), avto je bil čist na tleh, čez prelaz (da sem se izognil plačilu tunela) sem preklapljal med plinom in bencinom, razlike v moči ni blo nobene. Če še mal zračunam, cena bencina je trenutno 1,1€, avtoplin pa ,0552€. Če računam da rabim bencin za vžig prišparam z avtoplinom cca 4,5€/100km (motor je 1.8, 115 konjev). Investicija 1400€ (1350€ za predelavo ostalo za homologacijo in papirje) se mi je torej povrnila v cca 31,000km, oz celo malenkost prej, ker ga večalimanj lahko pri zagonu takoj preforsiram na plin (če ni preveč mrzlo ali če je mašina še kulkertolk topla).
Če kupuješ nov avto torej sploh ni debate če se splača, ker novega avta ne misliš met samo 30.000km. V primerjavi z dizli je vožnja z avtoplinom cca 30% cenejša (ista moč motorja), dizel je nov minimalno 2.000€ dražji od bencinarja torej si že s tem povrneš predelavo. Velik bonus pri avtoplinu je tudi to da pri menjavi avta avtoplinski sistem enostavno prestaviš, stroška je cca 300€, kar pomeni da je pri naslednjem avtu investicija povrnjena v manj kot 7.000km, tako da se investicija splača tudi pri starem avtu (govorim iz lastnih izkušenj ker sem to enkrat že naredil). Štos je samo v tem da morata met oba avta motor z enakim številom cilindrov (v mojem primeru V4).
Tudi kar se tiče pokvarljivosti imam osebno dobre izkušnje, saj v cca 70.000km nisem imel niti enega problema. Samo avtoplinski filter je treba spucat na cca 20.000km (lahko tudi zamenjat, kar je seveda dražje) kar pa lahko komot delaš sam.
Kar se pa tujine tiče lahko povem da se v Italiji ,Nemčiji in na Hrvaškem avtoplin da tankat povsod, tudi cene so zelo ugodne, na hrvaškem je avtoplin celo cenejši, slabše je pa v Avstriji kjer je cena previsoka, pa še črpalk je premalo, ampak itaq prideš žez celo Avstrijo do Nemčije z enim tankom).
Pri nekaterih fermah ki ponujajo avtoplinske predelave nudijo celo brezobrestno odplačevanje na 24 obrokov. Nekdo ki dela cca 25.000km/leto torej lahko kredit odplačuje samo z razliko ki jo prišpara z avtoplinom.
Ne pozabit tudi na to da je avtoplin precej prijaznejši do okolja in do motorja, motorji na avtoplin namreč delajo tudi 2X več kilometrov kot na bencin.
Bom pa probal plin naslednjič natočit v plinarni da vidim če je petrolov res slabši (pri bencinu in dizlu vemo da se pozna kje ga tankaš).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Virtualc136 ()
Virtualc136 ::
Pa kar se še turbincev tiče. Pri turbincih je res da moč bolj pade, ampak nej mi nekdo pove, če ima avto ki ima 200km, kje se ti tistih 20% pozna? Kolega ima Alfo 166 2.0T in avto tut na plin še vedno leti ko svina (sem ga tut sam vozu in vem iz prve roke). Sicer je pa avtoplin tkoaltko namenjen temu da šparaš, in verjemte mi tut na plin se lahko pelješ 200 če ima avto 160 konjev namesto 200.
Sicer mi pa čist dol visi na kaj se vozim, na bencin, plin, dizel, al pa na gnoj magar če je cenejš. Ampak ta trenutek lahko samo rečem da se avtoplin bolj splača, drgač bi tut jest kupu dizla.
Dost hodim na koncerte v Nemčijo, jest mam bencinarja 1.8 (115KM) (prej sem mel 1.6 - 104KM)), oba avta sta bla karavana stara 10 let, stara jajca torej. Kolega ima pa novga Golfa 5 1.9 TDI 105KM. V nemčijo se na koncerte vozmo z mojimi starimi jajci, verjetno ne zato ker je dražje (ubistvu je cca 30% ceneje).
Pri teh 30% nisem upošteval tega da je bil pred časom v Nemčiji in Avstriji dizel dražji kot pri nas. Situacija se je sicer obrnila (Slovenija: 1,015 EUR, Nemčija 1,06 EUR, Avstrija: 0,98 EUR). Potem še to da mi 1.8 motor pri zmerni vožnji porabi isto kot 1.6, če ga pa stiskam pa celo cca pol litra manj). V zakup je treba vzet še to da 10 let star bencinar požre več kot pa nov avto.
Opcija je še dodaten tank (to sem imel pri prejšnjem avtu ), torej tank v rezervni gumi + tank v prtlažniku (skupaj sem imel 120L dejanske prostornine). Pri tem avtu ki ga imam zdaj se sicer nisem več odloču za to opcijo, ker mi prtljažnik preveč pomeni). Ta opcija je seveda smiselna samo če se voziš zelo daleč. Sicer je pa razlika v ceni med Slovenijo pa Nemčijo minimalna (pri nas 0,552EUR, v Nemčiji pod 0,60EUR, včasih je bla razlika večja tko da se ta opcija trenutno ne splača).
Sicer mi pa čist dol visi na kaj se vozim, na bencin, plin, dizel, al pa na gnoj magar če je cenejš. Ampak ta trenutek lahko samo rečem da se avtoplin bolj splača, drgač bi tut jest kupu dizla.
Dost hodim na koncerte v Nemčijo, jest mam bencinarja 1.8 (115KM) (prej sem mel 1.6 - 104KM)), oba avta sta bla karavana stara 10 let, stara jajca torej. Kolega ima pa novga Golfa 5 1.9 TDI 105KM. V nemčijo se na koncerte vozmo z mojimi starimi jajci, verjetno ne zato ker je dražje (ubistvu je cca 30% ceneje).
Pri teh 30% nisem upošteval tega da je bil pred časom v Nemčiji in Avstriji dizel dražji kot pri nas. Situacija se je sicer obrnila (Slovenija: 1,015 EUR, Nemčija 1,06 EUR, Avstrija: 0,98 EUR). Potem še to da mi 1.8 motor pri zmerni vožnji porabi isto kot 1.6, če ga pa stiskam pa celo cca pol litra manj). V zakup je treba vzet še to da 10 let star bencinar požre več kot pa nov avto.
Opcija je še dodaten tank (to sem imel pri prejšnjem avtu ), torej tank v rezervni gumi + tank v prtlažniku (skupaj sem imel 120L dejanske prostornine). Pri tem avtu ki ga imam zdaj se sicer nisem več odloču za to opcijo, ker mi prtljažnik preveč pomeni). Ta opcija je seveda smiselna samo če se voziš zelo daleč. Sicer je pa razlika v ceni med Slovenijo pa Nemčijo minimalna (pri nas 0,552EUR, v Nemčiji pod 0,60EUR, včasih je bla razlika večja tko da se ta opcija trenutno ne splača).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Virtualc136 ()
Step2en Wolf ::
To smo sicer že obdelali v:
avto na plin
Toyota Prius - mnenja, ocene
Slovenija je totalno zaostala država. CNG plina, kolikor vem, nimamo. Tako pravijo tudi na nemški strani:
kjer lahko v primeru naše ljube dežele opazimo eno veliko lepo luknju :(
Zemeljski plin CNG vsebuje več vodika, kot ogljika kot nafta, zato pri izgorevanju nastaja do 80% manj škodljivih strupov.
Zato vozilo na zemeljski plin proizvaja v primerjavi z enakim bencinskim:
- do 25% manj CO2 - ogljikovega dioksida,
- do 75% manj CO - ogljikovega monoksida,
- do 60% manj HC
- povzroča do 80% manj smoga,
- S02 (žveplov dioksid), saje in ostali delci so pri plinskih pogonih skoraj popolnoma zanemarljivi.
Vir: Erdgasfahrzeuge
1kg CNG (H) = 13KWh/kg
1l dizla = 9.84 KWh/l
1l bencina = 8.88KWh/l
1l LPG = 6.9 KWh/l
1 kilogram CNG skupne H torej energetsko odgovarja 1.5 litra bencina oz. 1.3 litra dizla oz. 1.88 litra avtomobilskega plina - LPG. Če vzameš sedaj v roke kalkulator in vneseš trenutne cene litrov in kilogramov, dobimo pravo razmerje.
Če avto porabi 5.5kg CNG-ja, bo identični avtomobil porabil 9.6litra LPG-ja (ADACova primerjava Golfovega razreda vozil).
KLIK
CNG vs. Dizel = do 11% manj CO2, CNG vs. Bencin = do 25% manj CO2
LPG vs. Dizel = do 2% manj CO2, LPG vs. Bencin = do 10% manj CO2
Avto plin - LPG v nasprotju s CNG torej pomeni višjo porabo v litrih, ker je njegova energijska vrednost nižja od bencinske, dizelske in zemeljskega plina.
Avto plin - LPG nastaja kot stranski proizvod naftne industrije, zemeljski plin - CNG se črpa direktno iz podzemeljskih nahajališč.
LPG je težji od zraka in se bo zadrževal na tleh, zato vozila s tovrstnimi energentom ne smejo v podzemne garaže, odvisno od zakonodaje posameznih držav. CNG je lažji od zraka in zato se z vozili na to pogonsko sredstvo sme parkirati povsod.
Crash z vozilom na zemeljski plinski pogon ni nič bolj nevaren kot tisti, ki ga poganja bencin ali dizel... pravzaprav je varnejši, saj je temperatura vžiga CNG-ja 600 C, bencina pa 200C oz. dizla 250C.
ADAC Crash test
CNG vozila se dobi serijsko, to so tako imenovana bivalentna vozila proizvajalcev: Volvo, VAG (Volkswagen Auto Group = Audi, VW, Škoda...), Opel, PSA (Peugeot & Citroen), Fiat.
LPG so možne le nadgradnje. Tudi pri Subaruju, ki je pri nas ponujal "serijska" LPG vozila... je dejansko ponujal predelavo.
avto na plin
Toyota Prius - mnenja, ocene
Slovenija je totalno zaostala država. CNG plina, kolikor vem, nimamo. Tako pravijo tudi na nemški strani:
kjer lahko v primeru naše ljube dežele opazimo eno veliko lepo luknju :(
Zemeljski plin CNG vsebuje več vodika, kot ogljika kot nafta, zato pri izgorevanju nastaja do 80% manj škodljivih strupov.
Zato vozilo na zemeljski plin proizvaja v primerjavi z enakim bencinskim:
- do 25% manj CO2 - ogljikovega dioksida,
- do 75% manj CO - ogljikovega monoksida,
- do 60% manj HC
- povzroča do 80% manj smoga,
- S02 (žveplov dioksid), saje in ostali delci so pri plinskih pogonih skoraj popolnoma zanemarljivi.
Vir: Erdgasfahrzeuge
1kg CNG (H) = 13KWh/kg
1l dizla = 9.84 KWh/l
1l bencina = 8.88KWh/l
1l LPG = 6.9 KWh/l
1 kilogram CNG skupne H torej energetsko odgovarja 1.5 litra bencina oz. 1.3 litra dizla oz. 1.88 litra avtomobilskega plina - LPG. Če vzameš sedaj v roke kalkulator in vneseš trenutne cene litrov in kilogramov, dobimo pravo razmerje.
Če avto porabi 5.5kg CNG-ja, bo identični avtomobil porabil 9.6litra LPG-ja (ADACova primerjava Golfovega razreda vozil).
KLIK
CNG vs. Dizel = do 11% manj CO2, CNG vs. Bencin = do 25% manj CO2
LPG vs. Dizel = do 2% manj CO2, LPG vs. Bencin = do 10% manj CO2
Avto plin - LPG v nasprotju s CNG torej pomeni višjo porabo v litrih, ker je njegova energijska vrednost nižja od bencinske, dizelske in zemeljskega plina.
Avto plin - LPG nastaja kot stranski proizvod naftne industrije, zemeljski plin - CNG se črpa direktno iz podzemeljskih nahajališč.
LPG je težji od zraka in se bo zadrževal na tleh, zato vozila s tovrstnimi energentom ne smejo v podzemne garaže, odvisno od zakonodaje posameznih držav. CNG je lažji od zraka in zato se z vozili na to pogonsko sredstvo sme parkirati povsod.
Crash z vozilom na zemeljski plinski pogon ni nič bolj nevaren kot tisti, ki ga poganja bencin ali dizel... pravzaprav je varnejši, saj je temperatura vžiga CNG-ja 600 C, bencina pa 200C oz. dizla 250C.
ADAC Crash test
CNG vozila se dobi serijsko, to so tako imenovana bivalentna vozila proizvajalcev: Volvo, VAG (Volkswagen Auto Group = Audi, VW, Škoda...), Opel, PSA (Peugeot & Citroen), Fiat.
LPG so možne le nadgradnje. Tudi pri Subaruju, ki je pri nas ponujal "serijska" LPG vozila... je dejansko ponujal predelavo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Step2en Wolf ()
Byla ::
LPG se dobi "serijsko" preko "tovarniskih" nadgradenj, to je znano ze zelo dolgo. Ja, pri nas je bil to subaru, pa Jeep, v tujini so pa znani Fiati, Renaulti, zadnje case tudi VAG.
CNG vozilo se btw lahko kupi tudi pri nas, in sicer Mercedes B (vsaj za tega sem 100 %). Je tudi na ceniku. In ja, tudi sam bi bil med CNG uporabniki, ce bi bla rec dostopna preko crpalk. Naceloma je pa tud res, da se je zbirala neka skupina ljudi v ljubljani, da bi samo zase naredili crpalko. Mogoce jim je ze uspelo? Se spomnim, ko sem bral dolgo nazaj okoli tega, mislim da so zbirali 20k evrov? Kar zanimivo bi blo, ce bi jim uspelo.
CNG vozilo se btw lahko kupi tudi pri nas, in sicer Mercedes B (vsaj za tega sem 100 %). Je tudi na ceniku. In ja, tudi sam bi bil med CNG uporabniki, ce bi bla rec dostopna preko crpalk. Naceloma je pa tud res, da se je zbirala neka skupina ljudi v ljubljani, da bi samo zase naredili crpalko. Mogoce jim je ze uspelo? Se spomnim, ko sem bral dolgo nazaj okoli tega, mislim da so zbirali 20k evrov? Kar zanimivo bi blo, ce bi jim uspelo.
www.thirdframestudios.com
WarpedGone ::
V čem je problem pri teh CNG črpalkah?
Če prav razumem je to standardni "gospodinjski plin" in je kot tak razpeljan skorajda povsod. Za tankanje bi nucal le primerno pumpo doma v garaži in seveda priklop na plinsko omrežje.
edit: Al je problem spet v trošarinah, ker če tankaš doma država ne zna polovice zase vzet?
Če prav razumem je to standardni "gospodinjski plin" in je kot tak razpeljan skorajda povsod. Za tankanje bi nucal le primerno pumpo doma v garaži in seveda priklop na plinsko omrežje.
edit: Al je problem spet v trošarinah, ker če tankaš doma država ne zna polovice zase vzet?
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Valvoline ::
V čem je problem pri teh CNG črpalkah?
Če prav razumem je to standardni "gospodinjski plin" in je kot tak razpeljan skorajda povsod. Za tankanje bi nucal le primerno pumpo doma v garaži in seveda priklop na plinsko omrežje.
edit: Al je problem spet v trošarinah, ker če tankaš doma država ne zna polovice zase vzet?
Pritisk je ogromen,komresor za filat cng stane več k 10kE.
Beli_Zajcek ::
V čem je problem pri teh CNG črpalkah?
Če prav razumem je to standardni "gospodinjski plin" in je kot tak razpeljan skorajda povsod. Za tankanje bi nucal le primerno pumpo doma v garaži in seveda priklop na plinsko omrežje.
edit: Al je problem spet v trošarinah, ker če tankaš doma država ne zna polovice zase vzet?
Ja, tako kot so včasih LPG tankal doma. Pol si pa zanimive naslove v črni kroniki bral. Pa to s trošarinami je tudi najbrž res.
Brane2 ::
Že, ampak za samo javno črpalko to ne bi smel biti nerešljiv problem.
Vkopavanje rezervoarjev, postavitev točilnega mesta itd pa itak tudi drugače ni zastonj.
Po moje je bolj problem, ker izvajalci ne vidijo finančnega smisla. ZAkaj bi vlagali v nekaj, kar jim nosi manjši profit ?
Sicer pa, kot sem slišal, je tudi tankanje problem, ker je daleč od parminutne operacije, vsaj z domačo črpalko.
Če tankaš na taki, ki že ima CNG stisnjen v svojem rezervoarju, se pa najbrž ta čas skrajša.
Vprašanje na koliko.
Vkopavanje rezervoarjev, postavitev točilnega mesta itd pa itak tudi drugače ni zastonj.
Po moje je bolj problem, ker izvajalci ne vidijo finančnega smisla. ZAkaj bi vlagali v nekaj, kar jim nosi manjši profit ?
Sicer pa, kot sem slišal, je tudi tankanje problem, ker je daleč od parminutne operacije, vsaj z domačo črpalko.
Če tankaš na taki, ki že ima CNG stisnjen v svojem rezervoarju, se pa najbrž ta čas skrajša.
Vprašanje na koliko.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Valvoline ::
Realna-tržna cena CNG brez trošarin in davkov je napol cene LPG,pa še avto pokur pol manj tega v kg. Seveda za državo in distributerje ni zanimljivo,ker to pomen manjši končni znesek za gorivo. manj za državo,manjša marža za prodajalce.
Evo kompresor za cng,cena pa ni napisana.
http://www.brc.co.rs/cms/cng_compressor...
Pa še cng sistem cena 2500e.
http://www.brc.co.rs/cms/ugradnja_gasa_...
To je neka srbska stran.
Evo kompresor za cng,cena pa ni napisana.
http://www.brc.co.rs/cms/cng_compressor...
Pa še cng sistem cena 2500e.
http://www.brc.co.rs/cms/ugradnja_gasa_...
To je neka srbska stran.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
WarpedGone ::
Po moje je bolj problem, ker izvajalci ne vidijo finančnega smisla.
Ok, to lahk razumem. Kura in jajce. Petrol, OMV, in drugi obstoječi naftarjem se to res nebi splačalo, ker bi zmanjševalo njihov lastni dobiček.
Ni pa to razlog da se tega nebi šel kak CNG specialist recimo GeoPlin in podobni, ki se ne ubadajo s prodajo naftnih derivatov. Predpisi, politični lobiji?
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane2 ::
Pa glede na to, da CNG ni vtekočinjen, a s tem ne izginejo vsi glavni problemi LPG ?
Injektorjev za vbrizg mokre faze LPG še danes ni na trgu in s tem je pogon samo na LPG problematičen, pri CNG pa tega problema ni videti...
Injektorjev za vbrizg mokre faze LPG še danes ni na trgu in s tem je pogon samo na LPG problematičen, pri CNG pa tega problema ni videti...
On the journey of life, I chose the psycho path.
WarpedGone ::
Če stvar ni utekočinjena, je je verjetno avtomatsko "manj" v istem volumnu (in podobno težkem rezervoarju), kot bi je bilo, če bi bila?
Zna kdo povedat kakšne so tipične količine CNG in potem tipični dosegi avtomobila na ta pogon? Ker na koncu zgodbe o energetski vrednosti in učinkovitosti šteje le praktična vrednost: EUR/km, tipičen doseg z enim filanjem in pogostost polnilnih točk. Pa še recimo kolk časa traja filanje. Step2en Wolf?
Zna kdo povedat kakšne so tipične količine CNG in potem tipični dosegi avtomobila na ta pogon? Ker na koncu zgodbe o energetski vrednosti in učinkovitosti šteje le praktična vrednost: EUR/km, tipičen doseg z enim filanjem in pogostost polnilnih točk. Pa še recimo kolk časa traja filanje. Step2en Wolf?
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane2 ::
V bistvu mi je bolj všeč CnG kot LPG.
Če se že prehaja, zakaj ne na CnG ?
Ja, stvar ima problem rezervoarja, ampak ta problem je rešen, vse ostalo pa je čisti win.
Če se že prehaja, zakaj ne na CnG ?
Ja, stvar ima problem rezervoarja, ampak ta problem je rešen, vse ostalo pa je čisti win.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Byla ::
brane, zato, ker ni crpalk, kjer bi tankal. In predelava na CnG je zajebana zaradi rezervoarja.
www.thirdframestudios.com
Brane2 ::
Saj to sprašujem.
Če cesar že spodbuja prehod na plin, zakaj ne spodbuja prehod na CnG ?
Valjda bi zato postavili tudi črpalke.
Kar se rezervoarjev tiče, pa kot kaže vendarle niso toliko zajebani, saj se očitno dobijo na trgu brez bistvenih problemov.
Če cesar že spodbuja prehod na plin, zakaj ne spodbuja prehod na CnG ?
Valjda bi zato postavili tudi črpalke.
Kar se rezervoarjev tiče, pa kot kaže vendarle niso toliko zajebani, saj se očitno dobijo na trgu brez bistvenih problemov.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Boeing ::
Niso zajebani, so pa dragi.
Owco težko prepričaš že, da namesto traktorja raje kupi solidnega bencinca in pljune še jurja pa pol za predelavo (kar ga stane isto kot traktor)... upanje, da boš owco prepričal, da takoj pljune še 2 jurja zraven, čeprav se bo potem vozil resnično poceni, je nesmiselno.
Narod enostavno ne vidi tako daleč, beseda investicija pa se ne nahaja v slovarju.
Owco težko prepričaš že, da namesto traktorja raje kupi solidnega bencinca in pljune še jurja pa pol za predelavo (kar ga stane isto kot traktor)... upanje, da boš owco prepričal, da takoj pljune še 2 jurja zraven, čeprav se bo potem vozil resnično poceni, je nesmiselno.
Narod enostavno ne vidi tako daleč, beseda investicija pa se ne nahaja v slovarju.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Step2en Wolf ::
Točenje CNG plina je enako lahko in traja enako dolgo (3-5 minut), kot za ostale omenjene energente. Razlika je na nekaterih črpalkah samo v obliki ročice za tankanje:
Primer porabe, Fiat PANDA
CNG 4.5 kg / 100km
bencin 6.2 l / 100km
LPG 7.44l / 100km
dizel 4.3 l / 100km
Glede na veljavne cene v Nemčiji v mesecu septembru letošnjega leta (2009), se je za 10 EUR tako lahko peljalo:
bencin = 1.29 EUR/l = 125km
dizel = 1.07 EUR/l = 217km
LPG = 0.59 EUR/l = 227 km
CNG = 0.91 EUR/kg (0.6 EUR/l) = 262km
Vir: Erdgasfahrzeuge
CNG je torej izvrstna izbira. Samo v zaplankani Sloveniji ne :(
Ni pa popolna, da ne bo pomote. VELIK MINUS je prav domet vozil. CNGja pač ni možno natočiti v identično velikih količinah, kot bencin in dizel.
Primer porabe, Fiat PANDA
CNG 4.5 kg / 100km
bencin 6.2 l / 100km
LPG 7.44l / 100km
dizel 4.3 l / 100km
Glede na veljavne cene v Nemčiji v mesecu septembru letošnjega leta (2009), se je za 10 EUR tako lahko peljalo:
bencin = 1.29 EUR/l = 125km
dizel = 1.07 EUR/l = 217km
LPG = 0.59 EUR/l = 227 km
CNG = 0.91 EUR/kg (0.6 EUR/l) = 262km
Vir: Erdgasfahrzeuge
CNG je torej izvrstna izbira. Samo v zaplankani Sloveniji ne :(
Ni pa popolna, da ne bo pomote. VELIK MINUS je prav domet vozil. CNGja pač ni možno natočiti v identično velikih količinah, kot bencin in dizel.
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: WarpedGone ()
Step2en Wolf ::
Še en primer, prejšnjega modela VW Golf variant bi-fuel:
CNG = 102 konja, tank 12.5 kg, poraba 6kg/100km, domet 210km
bencin = 115 konj, tank 55l, poraba 8.1l/100km, domet 680km
Če se prav spomnim, je imel ta Golf dva tanka, enega za bencin in drugega za plin.
Ta omejen domet je največja ovira in paradoksalno identičen današnjim električnim vozilom. Zato CNG povečini uporabljajo taksisti na letališčih in v mestih, kjer imajo strogo omejitve glede izpušnih plinov.
Drug velik kupec tovrstnih vozil so flote podjetij in državnih organov.
Vir: Wired
CNG = 102 konja, tank 12.5 kg, poraba 6kg/100km, domet 210km
bencin = 115 konj, tank 55l, poraba 8.1l/100km, domet 680km
Če se prav spomnim, je imel ta Golf dva tanka, enega za bencin in drugega za plin.
Ta omejen domet je največja ovira in paradoksalno identičen današnjim električnim vozilom. Zato CNG povečini uporabljajo taksisti na letališčih in v mestih, kjer imajo strogo omejitve glede izpušnih plinov.
Drug velik kupec tovrstnih vozil so flote podjetij in državnih organov.
Vir: Wired
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Step2en Wolf ()
Boeing ::
Danes sem bil mimogrede na G-1, kjer so mi kot zanimivost pokazali avto, ki so ga imeli trenutno na dvigalu.
Govorim o porscheju cayenne turbo-s.
Očitno lpg le ni tako mimo rešitev...
Govorim o porscheju cayenne turbo-s.
Očitno lpg le ni tako mimo rešitev...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
WarpedGone ::
@Step2en Wolf
Nemščina ni moja močnejša stran, pa verjetno še od katerga drugega tut ne, zato oprosti če vprašam kej, kar direkt piše na podanih linkih.
Ustrezna reklama lahko doseže marsikaj. Začne se z širjenjem realnih informacij med ljudi. Vključno z realnim pogledom na pomanjkljivosti.
Kakšne so realne količine tankanja? Un A4 zgoraj je mel dosega okol 300km. Ampak to je bila predelava s tankom v motornem prostoru, če sm prav razumel?
Domet je problem, dokler so polnilne šanse redke. Če lahko tankaš na vsakem voglu pol tut vsakodnevno tankanje ni tako nemogoče dol požret. Drugo je, če moraš delat resne ovinke in dedicated izlete kjer pohacaš pol naloženega plina samo da prideš nazaj na svojo "standardno migracijsko pot" in pol ure časa. Zato situacija s plinom ni ravno identična z elektriko. Elektriko lahko danes tankaš doma ponoč med spanjem, CNG pa nekak ne, morš delat ovinke.
Naivno vprašanje:
Zakaj se CNGja za uporabo v vozilih ne utekočinja? Predvidevam da bi se s tem kapaciteta tankov avtomatsko povečala?
Nemščina ni moja močnejša stran, pa verjetno še od katerga drugega tut ne, zato oprosti če vprašam kej, kar direkt piše na podanih linkih.
CNG je torej izvrstna izbira. Samo v zaplankani Sloveniji ne :(
Ustrezna reklama lahko doseže marsikaj. Začne se z širjenjem realnih informacij med ljudi. Vključno z realnim pogledom na pomanjkljivosti.
Ni pa popolna, da ne bo pomote. VELIK MINUS je prav domet vozil. CNGja pač ni možno natočiti v identično velikih količinah, kot bencin in dizel.
Kakšne so realne količine tankanja? Un A4 zgoraj je mel dosega okol 300km. Ampak to je bila predelava s tankom v motornem prostoru, če sm prav razumel?
Domet je problem, dokler so polnilne šanse redke. Če lahko tankaš na vsakem voglu pol tut vsakodnevno tankanje ni tako nemogoče dol požret. Drugo je, če moraš delat resne ovinke in dedicated izlete kjer pohacaš pol naloženega plina samo da prideš nazaj na svojo "standardno migracijsko pot" in pol ure časa. Zato situacija s plinom ni ravno identična z elektriko. Elektriko lahko danes tankaš doma ponoč med spanjem, CNG pa nekak ne, morš delat ovinke.
Naivno vprašanje:
Zakaj se CNGja za uporabo v vozilih ne utekočinja? Predvidevam da bi se s tem kapaciteta tankov avtomatsko povečala?
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane2 ::
Zakaj se CNGja za uporabo v vozilih ne utekočinja? Predvidevam da bi se s tem kapaciteta tankov avtomatsko povečala?
Zato, ker bi to zahtevalo pritiske, ki so baje povsem nerealni tako za črpalke kot za rezervoar.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Boeing ::
W1: lepo prosim, eni pizdijo že, če morejo enkrat tedensko stati na pumpi, v primeru lpg-ja bi to pomenilo vsake 4 dni oz na mesec 5x napram 4x, pa je že "konec sveta in neznansko stran metanje časa"....
Da pa bi povprečni janez vsak dan stal na pumpi, pa močno dvomim. Smo prezaplankani.
Jaz bi, če bi imel možnost cng-ja. Pa je realno nimam, žal.
Problem utekočinjanja cng-ja je pritisk, ki sicer ni v rangu vodika (700 barov), ni pa tudi majhen (cca 200-240 barov). Rezervoarji in napeljava ter ostale komponente so dragi in težki...
Da pa bi povprečni janez vsak dan stal na pumpi, pa močno dvomim. Smo prezaplankani.
Jaz bi, če bi imel možnost cng-ja. Pa je realno nimam, žal.
Problem utekočinjanja cng-ja je pritisk, ki sicer ni v rangu vodika (700 barov), ni pa tudi majhen (cca 200-240 barov). Rezervoarji in napeljava ter ostale komponente so dragi in težki...
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Boeing ()
Brane2 ::
Problem utekočinjanja cng-ja je pritisk, ki sicer ni v rangu vodika (700 barov), ni pa tudi majhen (cca 200-240 barov). Rezervoarji in napeljava ter ostale komponente so dragi in težki...
Čakaj malo. Na uni sliki ročk se na pokrovčku lepo vidi, da je delovni pritisk "3600 psi", 1 bar je pa nekje okrog 14,5 psi.
3600/14,5=248 bar. A to pomeni, da se folk dejanjsko že vozi okrog z utekočinjenim CnG okrog ?
Sploh pa me zanima, zakaj tega ne rešujejo z mešanicami plinov.
Če je LPG kar se točke utekočinjanja tiče bistveno ugodnejši od CnG, zakaj ne delajo mešanice, ki bi imela nižje pritiske in temperature utekočinjanja ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Brane2 ()
WarpedGone ::
Zato, ker bi to zahtevalo pritiske, ki so baje povsem nerealni tako za črpalke kot za rezervoar
Če se stvar med stiskanjem sproti ohlaja, gre tut pritisk dol in na koncu ko je stvar utekočinjena in ohlajena na isto temperaturo kot LPG, bo glih podobn pritisk kot pri LPG. Al se pa fejst motim in bom samo še spraševal :)
Je problem v tem, da se CNG distribuira po plinovodih v plinastem stanju in bi utekočinjanje enostavno predstavljalo prevelik (energetski+finančni) strošek?
@boing:
Ni problem zaplankanost. Problem je človeška psiha, ki ne mara občutka, da je prisiljena v čakanje in subjektivno zgubljanje časa. Lahko se pizdimo nad tem, ampak to se pač ne bo spremenilo. V Sloveniji trenutno nihče nima možnosti CNGja. Tule razglabljamo ali se nebi morda splačalo mal glasneje omenjat še CNG, da se še ta možnost odpre? Ker na koncu, več kot je izbire, nižje bojo cene.
Dovolil si bom delno OT potezo k teli slikci, kjer so prikazani dosegi z različnimi energenti za 10 EUR:
Kakšen bi bil pa doseg te Pande na elektriko za 10 EUR? To je zelo neaerodinamična zadeva zato bom predvidel zelo zanič izkoristek: 400Wh/km. Ob ceni 5 centov/kWh lahko z 10 EUR natankaš 200kWh štroma. Doseg Pande na 10 EUR štroma pride tko 500 km. Dvakrat več kot CNG. Ampak izkoristek je kr opazno boljši, zato je tut doseg z 10 EUR štroma opazno več.
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane2 ::
Zanimiivo na primeru Pande je tudi to, da pride s CnGjem le malo dlje kot z LPGjem.
Mogoče kdo ve zakaj ?
Mogoče kdo ve zakaj ?
On the journey of life, I chose the psycho path.
WarpedGone ::
Ta "malo dlje" je 15%.
Zna bit fejst povezano s ceno energenta. Metrika je namreč km/EUR
Zna bit fejst povezano s ceno energenta. Metrika je namreč km/EUR
Zbogom in hvala za vse ribe
Brane2 ::
Ampak prej je bilo rečeno, da se s CnG voziš 2x ceneje kot z LPG.
On the journey of life, I chose the psycho path.
Brane2 ::
Kakšen bi bil pa doseg te Pande na elektriko za 10 EUR? To je zelo neaerodinamična zadeva zato bom predvidel zelo zanič izkoristek: 400Wh/km. Ob ceni 5 centov/kWh lahko z 10 EUR natankaš 200kWh štroma. Doseg Pande na 10 EUR štroma pride tko 500 km. Dvakrat več kot CNG. Ampak izkoristek je kr opazno boljši, zato je tut doseg z 10 EUR štroma opazno več.
Zakaj friziraš podatke ? Štroma AFAIK nikjer ne dobiš za 5c/kWh, ampak najmanj 2x več...
On the journey of life, I chose the psycho path.
dzinks63 ::
Malo čudna je tale zgornja slika. Med bencinom in dizlom ni tako velike razlike, kot je zgoraj prikazano. Če poenostavimo, da je bencin in dizel enaka cena, recimo 1EUR liter. Potem tale panda papa 8l/100km bencina in 4,6l/100km plinskega olja. Za dizel je rezultat realen, bencina pa panda ne kuri 8l/100km, če z obema približno enako voziš. Meni corsa 1.2(80KM) porabi povprečno cca 6,5l/100km bencina, tako da tale panda ne bi smela porabiti kaj več, kvečjemu manj. In z porabo bencina 6l/100km bi panda naredila 167km, kar pa je bistveno več od narisanih 125km. Je pa res, da bi pri današnjih cenah, še trenutno brez dodatnih trošarin na elektriko, bi bila vožnja z elektriko daleč najcenejša, če se računa samo koliko km bi prevozil z 10EUR.
London postavlja 25000 polnilnih postaj za planiranh 100000 vozil na električni pogon, kateri bi naj začeli voziti po letu 2015.
London postavlja 25000 polnilnih postaj za planiranh 100000 vozil na električni pogon, kateri bi naj začeli voziti po letu 2015.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
Valvoline ::
Zgoraj so napačni podatki glede cen plina in CNG.
V nemčiji kol je men znano je cena CNG=cena LPG.S tem da CNG v kg porabiš pol manj.
V Italiji,Nizozemskem,Belgiji je CNG skoraj pol cenejši koz LPG(Nekatera EU država je bila kjer je cena CNG celo 3x cenejša kot LPG,ne spomnim se kje sm to prebral)
Nov tovarniško predelan Ducato na cng :
http://www.focus.de/auto/ratgeber/unter...
V nemčiji kol je men znano je cena CNG=cena LPG.S tem da CNG v kg porabiš pol manj.
V Italiji,Nizozemskem,Belgiji je CNG skoraj pol cenejši koz LPG(Nekatera EU država je bila kjer je cena CNG celo 3x cenejša kot LPG,ne spomnim se kje sm to prebral)
Nov tovarniško predelan Ducato na cng :
http://www.focus.de/auto/ratgeber/unter...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Step2en Wolf ::
Valvoline, cene so Nemčija september 2009.
LPG = 0,59, CNG = 0,60 na "liter".
Glede nato, da je stran namenjena CNG energentu, bo seveda preferirala statistične podatke v smeri CNG. Niso pa podatki lažni ali pretirani, ker bi se s tem diskreditirali.
LPG = 0,59, CNG = 0,60 na "liter".
Glede nato, da je stran namenjena CNG energentu, bo seveda preferirala statistične podatke v smeri CNG. Niso pa podatki lažni ali pretirani, ker bi se s tem diskreditirali.
WarpedGone ::
Brane:
Friziram?
http://www.pocenielektrika.si: Vse stopnje na nižji tarifi so skupaj z davkom pod 5 centov/kWh.
Zakaj friziraš podatke ? Štroma AFAIK nikjer ne dobiš za 5c/kWh, ampak najmanj 2x več...
Friziram?
http://www.pocenielektrika.si: Vse stopnje na nižji tarifi so skupaj z davkom pod 5 centov/kWh.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
Step2en Wolf ::
Warpe1
O friziranju te sprašuje Brane2.
Valvoline
Beri bolj pazljivo: CNG = 0.91 EUR/kg (0.6 EUR/l)
O friziranju te sprašuje Brane2.
Valvoline
Beri bolj pazljivo: CNG = 0.91 EUR/kg (0.6 EUR/l)
Valvoline ::
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD...
Rabljen opel agila na CNG
Not piše cena 0.66kg
Ne najdem kakšn link do kšne bencinske črpalke za cng in cene.Po mojem podatek iz oglasa je dejanska cena.
Stephen2wolf tam je ziher nekaj narobe ker se CNG ne prodaja v litrih,izključno v kg !!!
Rabljen opel agila na CNG
Not piše cena 0.66kg
Ne najdem kakšn link do kšne bencinske črpalke za cng in cene.Po mojem podatek iz oglasa je dejanska cena.
Stephen2wolf tam je ziher nekaj narobe ker se CNG ne prodaja v litrih,izključno v kg !!!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Step2en Wolf ::
Crude oil consists mainly of hydrocarbons with carbon numbers between one and forty. The petroleum refinery takes this product and refines it into several fuel fractions that are optimised for their intended application. For spark ignition engines, the very volatile and branched chain alkane hydrocarbons have desirable combustion properties, and several fractions are produced.
CNG ( Compressed Natural Gas ) is usually around 70-90% methane with 10-20% ethane, 2-8% propanes, and decreasing quantities of the higher HCs up to pentane. The major disadvantage of compressed gaseous fuels is the reduced range. Vehicles may have between one to three cylinders ( 25 MPa, 90-120 litre capacity), and they usually provide about 50% of the gasoline range.
LPG ( Liquefied Petroleum Gas ) is predominantly propane with iso-butane and n-butane. It has one major advantage over CNG, the tanks do not have to be high pressure, and the fuel is stored as a liquid. The fuel offers most of the environmental benefits of CNG, including high octane - which means higher compression, more efficient, engines can be used. Approximately 20-25% more fuel than gasoline is required, unless the engine is optimised ( CR 12:1 ) for LPG, in which case there is no decrease in power or any significant increase in fuel consumption [4,5].
Gasoline contains over 500 hydrocarbons that may have between 3 to 12 carbons, and gasoline used to have a boiling range from 30C to 220C at atmospheric pressure. The boiling range is narrowing as the initial boiling point is increasing, and the final boiling point is decreasing, both changes are for environmental reasons. A detailed description of the composition of gasoline, along with the properties and compositions of CNG, LPG, and oxygenates can be found in the Gasoline FAQ, which is posted monthly to rec.autos.tech.
Kerosine is a hydrocarbon fraction that typically distils between 170-270C (narrow cut kerosine, or Jet A1) or 100-250C ( wide cut kerosine, or JP-4 ). It contains around 20% of aromatics, however the aromatic content will be reduced for high quality lighting kerosines, as the aromatics reduce the smoke point. The major use for kerosines today is as aviation turbine (jet) fuels. Special properties are required for that application, including high flash point for safe refuelling ( 38C for Jet A1 ), low freezing point for high altitude flying ( -47C for Jet A1 ), and good water separation characteristics. Details can be found in any petroleum refining text and Kirk Othmer.
Diesel is used in compression ignition engines, and is a hydrocarbon fraction that typically distils between 250-380C. Diesel engines use the Cetane (n-hexadecane) rating to assess ignition delay. Normal alkanes have a high cetane rating, ( nC16=100 ) whereas aromatics ( alpha methylnaphthalene = 0 ) and iso-alkanes ( 2,2,4,4,6,8,8-hexamethylnonane = 15 ) have low ratings, which represent long ignition delays. Because of the size of the hydrocarbons, the low temperature flow properties control the composition of diesel, and additives are used to prevent filter blocking in cooler temperatures. There are usually summer and winter grades. Environmental legislation is reducing the amount of aromatics and sulfur permitted in diesel, and the emission of small particulates ( diameters of less 10um ) that are considered possibly carcinogenic, and are known to cause other adverse health effects. Details can be found in any petroleum refining text and Kirk Othmer.
VIr: FAQ about Chemistry, vprašanje 27.2
CNG ( Compressed Natural Gas ) is usually around 70-90% methane with 10-20% ethane, 2-8% propanes, and decreasing quantities of the higher HCs up to pentane. The major disadvantage of compressed gaseous fuels is the reduced range. Vehicles may have between one to three cylinders ( 25 MPa, 90-120 litre capacity), and they usually provide about 50% of the gasoline range.
LPG ( Liquefied Petroleum Gas ) is predominantly propane with iso-butane and n-butane. It has one major advantage over CNG, the tanks do not have to be high pressure, and the fuel is stored as a liquid. The fuel offers most of the environmental benefits of CNG, including high octane - which means higher compression, more efficient, engines can be used. Approximately 20-25% more fuel than gasoline is required, unless the engine is optimised ( CR 12:1 ) for LPG, in which case there is no decrease in power or any significant increase in fuel consumption [4,5].
Gasoline contains over 500 hydrocarbons that may have between 3 to 12 carbons, and gasoline used to have a boiling range from 30C to 220C at atmospheric pressure. The boiling range is narrowing as the initial boiling point is increasing, and the final boiling point is decreasing, both changes are for environmental reasons. A detailed description of the composition of gasoline, along with the properties and compositions of CNG, LPG, and oxygenates can be found in the Gasoline FAQ, which is posted monthly to rec.autos.tech.
Kerosine is a hydrocarbon fraction that typically distils between 170-270C (narrow cut kerosine, or Jet A1) or 100-250C ( wide cut kerosine, or JP-4 ). It contains around 20% of aromatics, however the aromatic content will be reduced for high quality lighting kerosines, as the aromatics reduce the smoke point. The major use for kerosines today is as aviation turbine (jet) fuels. Special properties are required for that application, including high flash point for safe refuelling ( 38C for Jet A1 ), low freezing point for high altitude flying ( -47C for Jet A1 ), and good water separation characteristics. Details can be found in any petroleum refining text and Kirk Othmer.
Diesel is used in compression ignition engines, and is a hydrocarbon fraction that typically distils between 250-380C. Diesel engines use the Cetane (n-hexadecane) rating to assess ignition delay. Normal alkanes have a high cetane rating, ( nC16=100 ) whereas aromatics ( alpha methylnaphthalene = 0 ) and iso-alkanes ( 2,2,4,4,6,8,8-hexamethylnonane = 15 ) have low ratings, which represent long ignition delays. Because of the size of the hydrocarbons, the low temperature flow properties control the composition of diesel, and additives are used to prevent filter blocking in cooler temperatures. There are usually summer and winter grades. Environmental legislation is reducing the amount of aromatics and sulfur permitted in diesel, and the emission of small particulates ( diameters of less 10um ) that are considered possibly carcinogenic, and are known to cause other adverse health effects. Details can be found in any petroleum refining text and Kirk Othmer.
VIr: FAQ about Chemistry, vprašanje 27.2
Valvoline ::
@stephen2wolf...
Če mal raznisliš je prostornina CNG v litrih k filaš tank skozi ENAKA. Ker je to gas in ni tekočina kot LPG. Spreminja se le pritisk in teža.
Če mal raznisliš je prostornina CNG v litrih k filaš tank skozi ENAKA. Ker je to gas in ni tekočina kot LPG. Spreminja se le pritisk in teža.
Boeing ::
W1, cng je pri sobni temperaturi, tj. 20*C v tekočem stanju pod tlakom cca 240 barov, +/- par barov. To je kar precej več od lpg-jevih 7-8 barov.
Da se še jaz obregnem ob tisti diagram: zdi se mi, da je tale zadeva malo pofrizirana. Z bencinom prideš dlje, z dizlim je približno realna razdalja, z lpg-jem prideš še cca 50km dlje, s cng-jem pa še nadaljnih 50... pravzaprav gre premica precej liearno :)
Da se še jaz obregnem ob tisti diagram: zdi se mi, da je tale zadeva malo pofrizirana. Z bencinom prideš dlje, z dizlim je približno realna razdalja, z lpg-jem prideš še cca 50km dlje, s cng-jem pa še nadaljnih 50... pravzaprav gre premica precej liearno :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
Valvoline ::
W1, cng je pri sobni temperaturi, tj. 20*C v tekočem stanju pod tlakom cca 240 barov, +/- par barov. To je kar precej več od lpg-jevih 7-8 barov.
Da se še jaz obregnem ob tisti diagram: zdi se mi, da je tale zadeva malo pofrizirana. Z bencinom prideš dlje, z dizlim je približno realna razdalja, z lpg-jem prideš še cca 50km dlje, s cng-jem pa še nadaljnih 50... pravzaprav gre premica precej liearno :)
Aa
Cng v KG je poraba pol manj kot LPG v litrih.
Če je cena enaka je vožnja pol cenejša,in je cenovno tko k da furaš dizel na cvička.
Step2en Wolf ::
Severni sosedje imajo že 150 CNG črpalk, v naslednjem letu jih bo že 200. KLIK
Cene LPG in CNG v Nemčiji:
Cene LPG in CNG v Nemčiji:
Boeing ::
valvoline, ti res obvladaš fiziko. Vsa čast, res :)
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX
WarpedGone ::
Cng v KG je poraba pol manj kot LPG v litrih.
Kakšen smisel ma pa tole?
Zbogom in hvala za vse ribe
Valvoline ::
Cng v KG je poraba pol manj kot LPG v litrih.
Kakšen smisel ma pa tole?
Če avto porabi 10l LPG,isti avto bi porabil 5-6kg CNG.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj nočete imet avta na plin? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 44402 (31794) | KAVINSKY |
» | predelava na plin (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 9928 (6735) | hojnikb |
» | Poraba avtoplina vs bencina (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12328 (5702) | zobnik |
» | Predelava na plin (Megane II 1.6 16v)Oddelek: Na cesti | 4370 (1141) | zobnik |
» | Izbira ponudnika predelave na plinOddelek: Na cesti | 6810 (6262) | Buggy |