Forum » Na cesti » Zimske pnevmatike
Zimske pnevmatike
Temo vidijo: vsi
Mercier ::
Evo teme za to sezono.
Razmišljam o Goodyear ULTRA GRIP 7+ 175/65 R14. Če bi mogoče kdo kaj pošinfal, le naj.
Vem, da smo že omenjali spletne štrcune, kjer imaš možnost naročiti letošnjo gumo, pa nisem nikjer videl te opcije. Hm?
Razmišljam o Goodyear ULTRA GRIP 7+ 175/65 R14. Če bi mogoče kdo kaj pošinfal, le naj.
Vem, da smo že omenjali spletne štrcune, kjer imaš možnost naročiti letošnjo gumo, pa nisem nikjer videl te opcije. Hm?
AngelOfDeath ::
http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Wi...
Evo test na Adac.de . V Motoreviji pa bo objavljen 30 septembra.
Točno tako. Edino če imaš hud avto se ti splača ustavljati, drugače je boljše da se zaletiš.
Evo test na Adac.de . V Motoreviji pa bo objavljen 30 septembra.
Saša, taka guma se ti splača na hud avto. Drugače ne.
Točno tako. Edino če imaš hud avto se ti splača ustavljati, drugače je boljše da se zaletiš.
edit: Slovnica
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AngelOfDeath ()
dolenska ::
ma ta guma kot jo omenjaš je dejansko zelo dobra guma. za po mokrem je super, medtem ko po snegu se bolje obnese eskimo s3..ker pa je večji del zime s samo mokrimi cestami se seveda ta guma zelo izplača.
JanK ::
Ce se kje ne splaca sparat, se ne splaca pri gumah. Sam *vedno* kupujem gume tako, da pogledam teste (ponavadi ADAC) in izberem med dvema, tremi najbolje ocenjenimi gumami. Ostalih sploh ne pogledam. Razlika 200EUR za obuvanje s 4 top gumami in 4 klumpastimi gumami je absolutno premajhna, da bi tukaj sparal. Recimo, da imas gume tri leta, torej je razlika 70 EUR/leto oziroma v povprecju nekaj cez 5 EUR na mesec. Moje zivljenje (in zivljenje drugih) je precej vec vredno!
Ce komu ni jasno zakaj dobre gume niso poceni: za zacetek vzemite 4 razglednice in jih postavite na mizo - po taksni povrsini se pelje avto. Pri 72km/h voznji po plundri, dezju,... pod vsako to "razglednico" vsako desetinko sekunde pribrzi 2m plundre, ki jo morajo gume dovolj dobro odvesti, da se vedno ostanejo v kontaktu s tlemi. Stranski pospeski so v suhem solidno vec od 1g. Se pravi, mora vsaka izmed stirih povrsin zdrzati od oka cetrt tone stranske sile ne da bi zdrsnila! Pa to sta samo dve izmed mnogih zahtev za dobro gumo. Razvoj, materiali,... pac stane.
Ce komu ni jasno zakaj dobre gume niso poceni: za zacetek vzemite 4 razglednice in jih postavite na mizo - po taksni povrsini se pelje avto. Pri 72km/h voznji po plundri, dezju,... pod vsako to "razglednico" vsako desetinko sekunde pribrzi 2m plundre, ki jo morajo gume dovolj dobro odvesti, da se vedno ostanejo v kontaktu s tlemi. Stranski pospeski so v suhem solidno vec od 1g. Se pravi, mora vsaka izmed stirih povrsin zdrzati od oka cetrt tone stranske sile ne da bi zdrsnila! Pa to sta samo dve izmed mnogih zahtev za dobro gumo. Razvoj, materiali,... pac stane.
Mercier ::
Saša, taka guma se ti splača na hud avto. Drugače ne.
Je med dražjimi, ja, pa vendar, brez da filozofiram, se splača za povprečen manjši avto, al ne, lahko rečem, da bi se mi zelo splačalo, če bi se že nekaj sezon nazaj vozil s takšnimi. (klepar misli, da sem njegov prijatelj press)
dolenska ::
Recimo, da imas gume tri leta, torej je razlika 70 EUR/leto oziroma v povprecju nekaj cez 5 EUR na mesec.
hmm tretje leto se s takimi gumami pelješ slabše kot z najcenejšimi. jaz vsako jesen kupim dve nove gume katere da spredaj, zadnje pa uporabljam dve sezoni. no na vsaki dve leti kupim komplet. v treh letih imaš trdo gumo pa četudi je videti nova.
Zeberdee ::
Točno tako. Edino če imaš hud avto se ti splača ustavljati, drugače je boljše da se zaletiš.
Kvaliteta gum se v cenovnem razredu od 60 do 100 € ne razlikuje toliko, da bi se splačalo za avto, s katerim ne voziš čez 160 na uro, kupiti gume najvišjega cenovnega razreda (miš, good, brig, tudi dunlop)
Zeberdee ::
Še ena zadeva. Mati na a3 vozi goodjerove gume in jaz se z njo ne vozim, ker pri mestni voznji se sliši kot tank. Mislim, da ima goodyear f1, oz. gume iz najdražjega cenovnega razreda. Jaz bom za zimo kupil verjetno kar eskimo, prihaja iz iste firme (sem navezan na našo firmo:)) in sava gume so glede na ceno izredno visoko rangirane na notranjih testih v ST.
dolenska ::
no jaz sem vozil tako s3 kot godyear ug7. ug7 je veliko boljša na suhi in mokri podlagi kjer se pelješ kot po tirnicah, medtem ko na snegu sem imel občutek da je guma s3 za malenkost boljša. ko sem preizkusil ug7 ne grem nazaj na s3 nikoli več.
JanK ::
Recimo, da imas gume tri leta, torej je razlika 70 EUR/leto oziroma v povprecju nekaj cez 5 EUR na mesec.
hmm tretje leto se s takimi gumami pelješ slabše kot z najcenejšimi. jaz vsako jesen kupim dve nove gume katere da spredaj, zadnje pa uporabljam dve sezoni. no na vsaki dve leti kupim komplet. v treh letih imaš trdo gumo pa četudi je videti nova.
OK, pa 7.5EUR na mesec, ce jih menjas na 2 leti. Poleg tega sem pretiraval z razliko v ceni: 50EUR razlike na komad. Razlika med najvisjo ceno najdrazje (83EUR) in najnizjo ceno najcenejse (38EUR) na prej citirani ADACovi strani za dimenzije 175/65 R 14 T je 45EUR. Bolj postena promerjava bi bila najvecja razlika med zgornjo ceno v zgornjem in spodnjem razredu (80-59=21EUR) ali spodnjo ceno v zgornjam in spodnjem razredu (47-38=9EUR). Se pravi max 82 EUR razlike za vse stiri gume ali 3.42 EUR/mesec v dveh letih (manj kot enega starega jurja na mesec!)
Se pa strinjam, da ni dobro imeti starih zimskih gum. Prav tako ne bi nikdar dal gor kombiniranih (zimsko-letnih) gum. Prevec kompromisov.
Mercier ::
Evo, imam Goodyear ULTRA GRIP 7+ 175/65 R14, 42 teden 2007, (4 * 56 € pnevmatike + 20 € montaža in centriranje) za 244 €, od lokalnega vulkanizerja s popustom.
Počutim se varno. :)
Počutim se varno. :)
Blum ::
bolje bolša guma pa tudi če je slab avto.
edino pravilno saša :)
edino pravilno saša :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Blum ()
kixs ::
Evo, imam Goodyear ULTRA GRIP 7+ 175/65 R14, 42 teden 2007, (4 * 56 € pnevmatike + 20 € montaža in centriranje) za 244 €, od lokalnega vulkanizerja s popustom.
Počutim se varno. :)
Ti si ze zdej montirala? Potem racunaj na daljso zavorno pot - obvezno imej vecjo varnostno razdaljo - in na manjso stabilnost v zavojih.
To velja se posebej zdaj, ko niso temperature pod niclo. Ze sicer pa je potrebno z zimskimi veliko bolj pazljivo vozit.
lp
Mercier ::
Danes sem kupil in so mi zmontirali, ker sem včeraj dobil ugodno ponudbo in ker imam u ku*cu letne gume, vreme pa že zna bit hladno in mokro.
Ted ::
Če se ljudje zavedajo svojih omejitev in omejitev avtomobila (beri imajo kaj v glavi) bo tudi najcenejša guma na slo trgu povsem dovolj za vožnjo v službo. V kolikor pa je dobra guma izgovor za divjanje, izsiljevanje in ostale tipe "dinamičnih" voženj pa nam bog pomagaj. Michelin, Bridgestone, Fulda gor ali dol.
Ravnotako je veliko bolj varno če imaš poceni letne gume poleti in poceni zimske pozimi kot pa drage zimske poleti.
Ravnotako je veliko bolj varno če imaš poceni letne gume poleti in poceni zimske pozimi kot pa drage zimske poleti.
Mah...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ted ()
AngelOfDeath ::
Če se ljudje zavedajo svojih omejitev in omejitev avtomobila (beri imajo kaj v glavi) bo tudi najcenejša guma na slo trgu povsem dovolj za vožnjo v službo. V kolikor pa je dobra guma izgovor za divjanje, izsiljevanje in ostale tipe "dinamičnih" voženj pa nam bog pomagaj. Michelin, Bridgestone, Fulda gor ali dol.
Ravnotako je veliko bolj varno če imaš poceni letne gume poleti in poceni zimske pozimi kot pa drage zimske poleti.
Če bi bilo po tvoje na svetu ne bi bilo nesreč.
Mene bolj zanima zakaj jih je tako malo.
edit: Slovnica
kixs ::
Naceloma se strinjam. Problem pa nastane v tisti 0,0001% situaciji, kjer moras nujno zavirat ali se umaknit ali zapeljes v kaksno vecjo luzo... in te lahko samo malenkost boljsa guma resi.
Lahko se tako pametno vozis, na cesti nisi sam in vcasih moras resevati situacije drugih!
Zimska guma poleti je SMRT. Veliko boljse je letna guma pozimi, ko ni snega.
Na gumah se naj ne bi sparalo!
lp
Lahko se tako pametno vozis, na cesti nisi sam in vcasih moras resevati situacije drugih!
Zimska guma poleti je SMRT. Veliko boljse je letna guma pozimi, ko ni snega.
Na gumah se naj ne bi sparalo!
lp
IceIceBaby ::
Danes sem kupil in so mi zmontirali, ker sem včeraj dobil ugodno ponudbo in ker imam u ku*cu letne gume, vreme pa že zna bit hladno in mokro.
Pri teh temperaturah, ki jih imamo trenutno in suhih cestah se tudi odlične zimske gume obnašajo precej slabo v primerjavi z letnimi.
Sicer nimam nič proti dobrim gumam, ampak nekateri kupijo 10€ dražje gume in mislijo, da so varni pred vsem.
Obstaja ogromno drugih dejavnikov, ki enako ali še bolj vplivajo na vozne lastnosti kot kakovost gum.
AndrejS ::
Če si doma neki v hribih , kjer je polno snega potem ne kupuj Goodyear ULTRA GRIP (imel sem verzijo 6). Se je dosti bolje odnesla sava eskimo s3. - po snegu seveda. z UG sem vedno v snegu obstal :(
Ted ::
Če bi bilo po tvoje na svetu ne bi bilo nesreč. Mene bolj zanima zakaj jih je tako malo.
Če bi ljudje vozili približno po omejitvah in s pametjo bi jih vsekakor bilo manj. Glede na kulturo voznikov pri nas pa se včasih čudim da nesreč ni več.
Če bi ljudje vozili približno po omejitvah in s pametjo bi jih vsekakor bilo manj. Glede na kulturo voznikov pri nas pa se včasih čudim da nesreč ni več.
Mah...
b ::
Dejmo kar v vsaki temi o čemerkoli z avtomobili se menit še o motoristih, pa kolesarjih, pa o tem kako vsi samo divjajo in kako bi bilo najbolje ceste politi s kakšnim oljem in vsem avtom namesto gum namontirat kar ene take plastične obroče, ki nimajo nič oprijema.
Za "varnost", ker pol bojo itak moral vsi vozit počasi, ali pa bojo končali v ograji na prvem ovinku, če si ga bojo drznili poskusit prevozit z več kot polovico dovoljene hitrosti. BLA BLA in še enkrat BLA. Stick to the fucking topic.
Jaz imam zimske gume trenutno (niso še zmontirane) GY UG7 (brez plusa) 195/65/15 (91H če se ne motim). Nič pretresljivega, mislim da prejšnjo zimo ni bilo nobene take situacije, da bi bil nad gumo res razočaran. Prav kakšnih posebnih plusov pa tudi ni bilo. Čisto solidna guma, vendar ne presežek.
Sicer pa po mojem ni modro o eni gumi sklepati na podlagi izkušenj z drugo verzijo te gume, ker gre lahko za čisto drugačno robo. Spomnim se članka izpred leta ali dveh, v katerem je bila opisana razlika v kvaliteti ISTE (po imenu) gume brez in z oznako MO (originalna guma za Mercedes). Fora naj bi bila v tem, da je MO guma atestirana na določenem modelu avta in pri tisti se ne sme nič spremeniti, pri tisti brez MO pa se dodajajo izboljšave, v praksi je torej MO model izpred par let, in zato slabši.
Z gumami je ena sama loterija. Jaz kupujem približno en komplet na leto (nekje 2 sezoni mi zdržijo tako letne kot zimske) in tudi če si z gumo zadovoljen, bo čez 2 leti morda že bistveno slabša od konkurence, ker se non-stop nekaj spreminja. Če pa z gumo nisi zadovoljen, je ravno tako en drek. Jaz navadno preberem najnovejše teste gum s čimbolj podobno dimenzijo mojim ter nekje v zgornji tretjini po kvaliteti izberem nekaj, kar ima dober price/performance. Dodaten problem je še to, da za mojo dimenzijo gum (15") dandanes verjetno noben ne dela testov z dobro tono in pol težkim avtom. In gume se čisto drugače obnašajo če so na avtu, ki ima tono, ali pa na bistveno težjem.
Šparanje na gumah se pač ne izplača. V primerjavi s ceno goriva je strošek za gume za razred velikosti manjši in kupit povprečne gume namesto nadpovprečnih prinese morda zmanjšanje stroškov avtomobila za, kaj, 3-5%, maksimalno? Pa sem štel samo gume pa gorivo, kje so še vsi ostali stroški. Raje imam gumo, ki bo v krizni situaciji opravila svoje delo maksimalno dobro, kot pa par procentov cenejšo vožnjo.
Pa srečno vožnjo vsem. Biciklistom, avtomobilistom in ostalim potencialnim morilcem na cesti. Peace.
Za "varnost", ker pol bojo itak moral vsi vozit počasi, ali pa bojo končali v ograji na prvem ovinku, če si ga bojo drznili poskusit prevozit z več kot polovico dovoljene hitrosti. BLA BLA in še enkrat BLA. Stick to the fucking topic.
Jaz imam zimske gume trenutno (niso še zmontirane) GY UG7 (brez plusa) 195/65/15 (91H če se ne motim). Nič pretresljivega, mislim da prejšnjo zimo ni bilo nobene take situacije, da bi bil nad gumo res razočaran. Prav kakšnih posebnih plusov pa tudi ni bilo. Čisto solidna guma, vendar ne presežek.
Sicer pa po mojem ni modro o eni gumi sklepati na podlagi izkušenj z drugo verzijo te gume, ker gre lahko za čisto drugačno robo. Spomnim se članka izpred leta ali dveh, v katerem je bila opisana razlika v kvaliteti ISTE (po imenu) gume brez in z oznako MO (originalna guma za Mercedes). Fora naj bi bila v tem, da je MO guma atestirana na določenem modelu avta in pri tisti se ne sme nič spremeniti, pri tisti brez MO pa se dodajajo izboljšave, v praksi je torej MO model izpred par let, in zato slabši.
Z gumami je ena sama loterija. Jaz kupujem približno en komplet na leto (nekje 2 sezoni mi zdržijo tako letne kot zimske) in tudi če si z gumo zadovoljen, bo čez 2 leti morda že bistveno slabša od konkurence, ker se non-stop nekaj spreminja. Če pa z gumo nisi zadovoljen, je ravno tako en drek. Jaz navadno preberem najnovejše teste gum s čimbolj podobno dimenzijo mojim ter nekje v zgornji tretjini po kvaliteti izberem nekaj, kar ima dober price/performance. Dodaten problem je še to, da za mojo dimenzijo gum (15") dandanes verjetno noben ne dela testov z dobro tono in pol težkim avtom. In gume se čisto drugače obnašajo če so na avtu, ki ima tono, ali pa na bistveno težjem.
Šparanje na gumah se pač ne izplača. V primerjavi s ceno goriva je strošek za gume za razred velikosti manjši in kupit povprečne gume namesto nadpovprečnih prinese morda zmanjšanje stroškov avtomobila za, kaj, 3-5%, maksimalno? Pa sem štel samo gume pa gorivo, kje so še vsi ostali stroški. Raje imam gumo, ki bo v krizni situaciji opravila svoje delo maksimalno dobro, kot pa par procentov cenejšo vožnjo.
Pa srečno vožnjo vsem. Biciklistom, avtomobilistom in ostalim potencialnim morilcem na cesti. Peace.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: b ()
3furious ::
Zimska guma poleti je SMRT. Veliko boljse je letna guma pozimi, ko ni snega.
Sicer sam vedno uporabljam gume primerne letnemu času, pravatako dam raje par evrov več za boljšo gumo. Vseeno me je zanimalo, zakaj bi bile zimske gume neprimerne za poleti, na pamet mi ja padla le večja obraba. Malo sem poguglal in našel naslednje:
Zimske gume morajo biti precej mehkejše za dober oprijem pri nizkih temperaturah in kot take se obrabljajo precej hitreje od letnih. Poleti (pri višjih temperaturah) sčasoma lahko pride do razcepljanja oz. deformacije lamel - drobnih ureznin na profilu, katerih vloga je da se ob stiku z voziščem razširijo in povečajo oprijem. Zavorna pot se podaljša, vodljivost je slabša, prisoten je občutek 'plavanja' po cesti. Vožnja celo leto z zimskimi gumami tako vodi v večjo obrabo in postopno deformacijo lamel.
Letne gume po drugi strani se seveda z vožnjo pozimi ne uničujejo. Nasprotno, postajajo še bolj trde in toge ter izgubljajo oprijem s cestiščem na mokrem in poledenelem. Zavorna pot je lahko kritična. Letni profil večinoma ne zmore dovolj hitro očistiti brozge, veliko pomembneje pa je, da nima lamel, ki bi se razprle in povečale stik s cesto. Letne gume pozimi tudi pomenijo obvezne snežne verige v prtljažniku.
Glede na to je zelo odvisno od situacije, ali so boljše zimske poleti ali obratno. Mislim, da Saša ni naredila napake, ko je že sedaj montirala zimske. Mogoče bo imela malenkost večjo obrabo kot z letnimi, lamele pa se glede na dokaj nizke temperatire nebi smele deformirati. Sploh zjutraj je pogosto okoli 7°C, pri tej temperaturi pa naj bi zimske začele bolje delovati kot letne.
In the age of information, ignorance is a choice.
IceIceBaby ::
Na suhi cesti imajo letne gume boljši oprijem tudi pri -10. Enkrat je bil test v avtomagazinu, kjer so pozimi neposredno primerjali letne in zimske gume.
Še posebej to velja za "prave" zimske gume, ki so namenjene vožnji so snegu. Recimo Sava S3 je odlična za v sneg, na suhi cesti pa dosti slabša od letnih. Pa ne rečem, da je slaba guma, tudi sam imam S3 gor.
Zimske gume so enostavno premehke in profil je preveč narezan zato pride do večjih deformacih in slabšega oprijema ter vodljivosti.
Še posebej to velja za "prave" zimske gume, ki so namenjene vožnji so snegu. Recimo Sava S3 je odlična za v sneg, na suhi cesti pa dosti slabša od letnih. Pa ne rečem, da je slaba guma, tudi sam imam S3 gor.
Zimske gume so enostavno premehke in profil je preveč narezan zato pride do večjih deformacih in slabšega oprijema ter vodljivosti.
T0RN4D0 ::
Za odgovor zakaj so zimske gume neprimerne za poleti pa res ni treba uporabljat googla. Že sama obupna vodljivost kakšnih S3 ali podobnih gum za v sneg je dovolj velik razlog, precej podaljšana zavorna pot, to da se trikrat hitreje obrabljajo (sploh če jih voziš po razgretem asfaltu jih pobira kot radirke na ovinkih), so običajno bolj glasne in zvišujejo porabo. Osebno mislim da se tudi pozimi bolj splača vozit z letnimi + verige v prtlažniku... Itak je sneg na cesti kolk, par dni? Če se voziš po očiščenih cestah si tist tedn malo bolj previden, pa je. Če pripelješ pa na kakšen led, ti pa tud zimska guma ne pomaga nič...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
WarpedGone ::
>> Osebno mislim da se tudi pozimi bolj splača vozit z letnimi ...
Pozabljate da je prava zimska guma iz drugačne mešanice.
Letna guma pri nizkih temperaturah (recimo -20) močno otrdi in s tem zgubi precej oprijema. Prava zimska guma pri takšnih ekstremnih temperaturah ne otrdi toliko in s tem kljub bolj grobem profilu ohrani več oprijema.
Točka izenačitve naj bi bila temperatura okrog 8 stopinj. Ko je temperatura nižja od tega, naj bi mela zimska mešanica že več oprijema. Seveda stvar ni eksaktna, odvisno od posameznih primerov, proizvajalcev, starosti gume ...
Pozabljate da je prava zimska guma iz drugačne mešanice.
Letna guma pri nizkih temperaturah (recimo -20) močno otrdi in s tem zgubi precej oprijema. Prava zimska guma pri takšnih ekstremnih temperaturah ne otrdi toliko in s tem kljub bolj grobem profilu ohrani več oprijema.
Točka izenačitve naj bi bila temperatura okrog 8 stopinj. Ko je temperatura nižja od tega, naj bi mela zimska mešanica že več oprijema. Seveda stvar ni eksaktna, odvisno od posameznih primerov, proizvajalcev, starosti gume ...
Zbogom in hvala za vse ribe
c00L3r ::
Zimska guma poleti je slaba ideja, saj je preprosto premehka. Če pa ima kdo starejše letne, ki ne so že otrdele, pa je dobra ideja že zdaj oktobra zamenjat za zimske gume. V teh temperaturah so zimske gume povsem sprejemljive.
kixs ::
Ocitno niste dovolj pozorni, ko menjate gume, kaksen je obcutek voznje in kako se guma obnasa. Sam bom letos ze cetrto zimsko sezono vozil z letnimi. Ko ni snega, pa tudi, ce je -15stC, je obcutek voznje cisto zadovoljiv. Ker pa so take temperature in sneg zadnja leta prej izjema kot pravilo, pa je letna guma edina logicna izbira.
Seveda je odvisno kje zivis in kam se moras vsakodnevno vozit. Naceloma so ceste okoli LJ, obvoznica, AC hitro spluzene in se da normalno vozit.
Normalno pa je, da moras svojo voznjo primerno prilagodit.
Novejse letne gume tudi niso vec iz ciste gume in sploh ne otrdijo tako kot bi clovek mislil - da je trda ko kamen in enostavno tako zdrsi. Nope.
Problem zimskih, ko so temperature nad 10stC in ko moras nujno zavirat, je samo v tem, da se hitro pregreje in tako prakticno nima pravega oprijema - lamele se upognejo, pregrejejo in lepo drsis po asfaltu.
Kot je ze en omenil. Letne so testirali tudi pozimi in ugotovitev je bila, da so letne v vseh pogojih dosti boljse od najboljsih zimskih, EDINO v snegu - ko se sneg oprijema cestisca, so katastrofalne. Enostavno moras to imet v mislih, ko je sneg, gres na BUS
lp
Seveda je odvisno kje zivis in kam se moras vsakodnevno vozit. Naceloma so ceste okoli LJ, obvoznica, AC hitro spluzene in se da normalno vozit.
Normalno pa je, da moras svojo voznjo primerno prilagodit.
Novejse letne gume tudi niso vec iz ciste gume in sploh ne otrdijo tako kot bi clovek mislil - da je trda ko kamen in enostavno tako zdrsi. Nope.
Problem zimskih, ko so temperature nad 10stC in ko moras nujno zavirat, je samo v tem, da se hitro pregreje in tako prakticno nima pravega oprijema - lamele se upognejo, pregrejejo in lepo drsis po asfaltu.
Kot je ze en omenil. Letne so testirali tudi pozimi in ugotovitev je bila, da so letne v vseh pogojih dosti boljse od najboljsih zimskih, EDINO v snegu - ko se sneg oprijema cestisca, so katastrofalne. Enostavno moras to imet v mislih, ko je sneg, gres na BUS
lp
IceIceBaby ::
Točka izenačitve naj bi bila temperatura okrog 8 stopinj. Ko je temperatura nižja od tega, naj bi mela zimska mešanica že več oprijema.
Tole enostavno ni res. Zdi se mi, da je avtomagazin enkrat delal test pri nizkih temperaturah. Letne gume so se obnesle veliko boljše kot zimske.
Če je cesta suha ima letna boljši oprijem tudi pri -10. Nenazadnje temperaturna razlika na sami gumi ni tako velika, ker se zaradi trenja pač segreje.
Pyr0Beast ::
Zaradi trenja se greje guma minimalno. Ima točno takšno temperaturo, kot je temperatura cestišča. Kar pomeni poleti tudi 50°C in več ..
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
IceIceBaby ::
Izmeri enkrat temperaturo preden se odpelješ in po 20 kilometrih avtoceste. Misliš, da bo guma imela -5 stopinj na površini?
T0RN4D0 ::
Hehe, še bolje da zmeriš po kakšnih pretiravanjih na ovinkasti cesti
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Pyr0Beast ::
Če ravno ne voziš po ovinkih kot nor, se guma zaradi trenja ne bo kaj preveč segrela .. zaradi gnetenja pa se malenkost.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
IceIceBaby ::
Kolesa pri vožnji naravnost niso obrnjena v isto smer, zato pač prihaja do trenja med gumo in cesto. Če temu dodaš še ovinke je stvar še toliko bolj očitna.
WarpedGone ::
Tole enostavno ni res. Zdi se mi, da je avtomagazin enkrat delal test pri nizkih temperaturah. Letne gume so se obnesle veliko boljše kot zimske.
Hočem link na uraden test, ki pokaže da so letne gume pri -10 na suhi cesti boljše kot zimske.
Al le nabijaš? :|
Zbogom in hvala za vse ribe
IceIceBaby ::
Bom poiskal teste v Avtomagazinu. Morajo bit skeni nekje na netu, če se ne motim jih je celo Lukič (urednik) na enem forumu objavil.
Pa nisem prepričan, da so testirali ravno pri -10, je pa bilo v hladnih, zimskih pogojih.
Pa nisem prepričan, da so testirali ravno pri -10, je pa bilo v hladnih, zimskih pogojih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: IceIceBaby ()
WarpedGone ::
Sem najdu debato o tej zadevi na forumu AvtoMagazina.
En post dobro zadane poanto:
V čem je osnovni keč? V nepredvidljivosti zimskih razmer. Medtem ko sredi poletja "težko" pričakuješ poledenele ovinke, so takšni pojavi sredi zime nič kaj presenetljivi. Morda je tisti test res pokazal da se tudi pri -10 stopinjah letna guma na suhem asfaltu bolj "dol drži". Ampak argument v stilu "tistih nekaj dni, ko je cesta grda, greš pač na vlak" ne drži vode, ker vedno ne moreš predvidit na kakšno cesto boš naletu. Greš v službo je še vse suho, potem pa na hitro vrže par cm snega in si v riti. Al pa proti večeru pride mal odjuge in sneg mal oddtaja, zalije kak ovinek, čez noč pa zmrzne. Zvečer je bla cesta tam še povsem ok, suha in super oprijem. Zjutraj greš pa naravnost vn iz ovinka al pa čelno v tovornjak.
Še en citat:
Tistih 8 stopinj si tudi nism zmislu. Je bilo izrečeno s strani "uradnih" oseb, bi pa res rad vidu teste v široki paleti pogojev.
En post dobro zadane poanto:
Če se boste malce potrudili, boste na internetu našli celo vrsto pričevanj o zgodovini uporabe zimskih gum. Najbolj zaslužne za zakonsko obvezno uporabo so bile zavarovalnice. Te so namreč s svojo statistiko jasno in glasno dokazale, da je uporaba zimskih gum v zimskih mesecih bistveno zmanjšala število nesreč. Zavarovalnice so namreč dokazale, da je bilo pred množično uporabo zimskih gum nesreč kar 5 krat več pozimi kot poleti.
Še vedno pa je precej držav, ki nimajo obvezne uporabe m+s-ovk, kot je recimo Anglija. Ta sicer ni ravno poznana po snegu, pa kljub temu ima v zimskih mesecih do 3-krat več nesreč kot v poletnih. Tudi tam nameravajo uvesti obvezno uporabo zimskih gum. Vse to na koncu jasno dokazuje, da je v realnih okoliščinah za povprečnega voznika uporaba pravih zimskih gum bistveno bolj varna kot uporaba letnih v zimskem času.
V čem je osnovni keč? V nepredvidljivosti zimskih razmer. Medtem ko sredi poletja "težko" pričakuješ poledenele ovinke, so takšni pojavi sredi zime nič kaj presenetljivi. Morda je tisti test res pokazal da se tudi pri -10 stopinjah letna guma na suhem asfaltu bolj "dol drži". Ampak argument v stilu "tistih nekaj dni, ko je cesta grda, greš pač na vlak" ne drži vode, ker vedno ne moreš predvidit na kakšno cesto boš naletu. Greš v službo je še vse suho, potem pa na hitro vrže par cm snega in si v riti. Al pa proti večeru pride mal odjuge in sneg mal oddtaja, zalije kak ovinek, čez noč pa zmrzne. Zvečer je bla cesta tam še povsem ok, suha in super oprijem. Zjutraj greš pa naravnost vn iz ovinka al pa čelno v tovornjak.
Še en citat:
Ni kritično to, da se vam poveča zavorna razdalja iz 50 na 55m (letna : zimska), ampak v slabih pogojih iz 100 na 200m (zimska - letna).
Tistih 8 stopinj si tudi nism zmislu. Je bilo izrečeno s strani "uradnih" oseb, bi pa res rad vidu teste v široki paleti pogojev.
Zbogom in hvala za vse ribe
Ted ::
Tudi jaz sem videl tak test, se mi pa zdi da je bila poskenirana ena nemška avtomobilska revija. Povprečna letna guma je na tistem testu okoli ničle (suho, mokro) vse najboljše zimske posekala v vseh pogledih - zavorna pot, stabilnost itd... Zimske so bile seveda bistveno boljše na ledu in v snegu.
Torej, kakor obrneš. Vožnja z letnimi gumami tudi pozimi je varnejša v kolikor ni poledice in snega oz. je vožnja v teh razmerah z zimskimi gumami manj varna. V ledu in snegu pa je vožnja z letnimi gumami seveda precej manj varna kot vožnja z zimskimi poleti - zato pa imamo verige.
Glede temperature 7-8 stopinj, ki se omenja za zimske gume... Kolikor vem je to orientacijska temperatura, od katere naprej zimske gume delujejo zadovoljivo. Če je temperatura bistveno višja bo obraba še precej večja, vsekakor pa vožnja z njimi pri višjih temperaturah kot je 10 ali recimo 15 stopinj ni zaželjena, ker močno vpliva na obrabo gum in vozne lastnosti.
Sam se trudim voziti z letnimi čim dlje v jesen oz. zimske zamenjam takoj ko se izteče zakonski rok ali pa že prej če so temperature visoke. Je pa res, da vreme rado preseneti.
Torej, kakor obrneš. Vožnja z letnimi gumami tudi pozimi je varnejša v kolikor ni poledice in snega oz. je vožnja v teh razmerah z zimskimi gumami manj varna. V ledu in snegu pa je vožnja z letnimi gumami seveda precej manj varna kot vožnja z zimskimi poleti - zato pa imamo verige.
Glede temperature 7-8 stopinj, ki se omenja za zimske gume... Kolikor vem je to orientacijska temperatura, od katere naprej zimske gume delujejo zadovoljivo. Če je temperatura bistveno višja bo obraba še precej večja, vsekakor pa vožnja z njimi pri višjih temperaturah kot je 10 ali recimo 15 stopinj ni zaželjena, ker močno vpliva na obrabo gum in vozne lastnosti.
Sam se trudim voziti z letnimi čim dlje v jesen oz. zimske zamenjam takoj ko se izteče zakonski rok ali pa že prej če so temperature visoke. Je pa res, da vreme rado preseneti.
Mah...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Ted ()
c00L3r ::
Bilo bi zanimivo videt kako leto ali 2 vožene zimske in letne gume v testu pozimi Letni guma, bi že nekoliko otrdela in bi se že nad 0 stopinj začele kazati večje razlike v oprijemu. Zimska zaradi dodatka silike ne otrdi tako hitro. To pa trdim zato, ker ima večina avtomobilov nameščene 1 ali 2 leti stare pnevmatike.
Se pa strinjam, da nova letna guma zelo dobro drži tudi pozimi (razen snegu in ledu seveda).
Se pa strinjam, da nova letna guma zelo dobro drži tudi pozimi (razen snegu in ledu seveda).
bzp ::
Na testih zimskih pnevmatik, tudi na suhi in mokri cesti, se zimsko/letne gume praviloma odrežejo slabše kot samo zimske. Tako da močno dvomim v trditve da so "povprečne letne pnevmatike boljše od najboljših zimskih". Bi prosil da se kdo potrudi in najde te teste, ki ste jih vsi nekoč nekje videli.
Ted ::
Evo, sem našel test: http://download.autobild.de/dl/335998/2007_40052_Winterreifentest_205_55_16.pdf
Mah...
El Barto ::
No jaz iz dveh izkušenj na plundri z letnimi gumami (enkrat Fulda Carat Extremo stare 3 leta, enkrat Goodyear Eagle F1 stare 1 leto - obakrat profila nad 5mm) je bila zelo zanimiva - kot bi se vozil po ledu. To je bilo pa v času, ko se uradno že 14 dni lahko vozi z letnimi, jaz sem pa par dni pred tem zamenjal gume.
Tako da nikoli več, zimači gredo na Bello ko je zunaj premraz (že počasi razmišljam, ker so jutra zelo mrzla), nazaj na letne pa ponavadi prešaltam nekje v aprilu.
Aja še vedno ostajajo letne Goodyear Eagle F1, za zimo pa Sava S3, ki če gledamo teste poseka Micheline Alpin, razen na obrabi je slabša, kar meni predstavlja nič, ker bom itak po 5 letih gume zamenjal, čeprav bodo še imele zakonsko predpisano globino profila za zimo.
PS
Upam, da vsi tisti posrečenci z letni gumami neboste vozili kje po gorenjski, ko bo snežilo ...
Tako da nikoli več, zimači gredo na Bello ko je zunaj premraz (že počasi razmišljam, ker so jutra zelo mrzla), nazaj na letne pa ponavadi prešaltam nekje v aprilu.
Aja še vedno ostajajo letne Goodyear Eagle F1, za zimo pa Sava S3, ki če gledamo teste poseka Micheline Alpin, razen na obrabi je slabša, kar meni predstavlja nič, ker bom itak po 5 letih gume zamenjal, čeprav bodo še imele zakonsko predpisano globino profila za zimo.
PS
Upam, da vsi tisti posrečenci z letni gumami neboste vozili kje po gorenjski, ko bo snežilo ...
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
koyotee ::
upam da se naus res vozu okol s 5 let starimi gumami, pa ce majo ves profil
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Ted ::
Pri sebi vidim, da se po snegu z avtom zapeljem ravno 3x letno. Glede na to, da so zimske gume v vseh pogojih razen v snegu in ledu manj varne kot letne se sprašujem ali je vožnja in nakup zimskih gum sploh smiselna. Verjetno ni, zaradi duševnega miru ostalih članov družine in pripravljenosti na sneg, ki ga ni pa pač vztrajam pri zimskih gumah. Vprašanje pa je kako dolgo še.
Mah...
Stripy ::
Kakšnih deset let nazaj sem se še vozil pozimi z letnimi gumami in se še spomnim kakšne drsalnice so to bile. Ko sem dal potem prvič gor zimske gume, sem šele videl kakšna razlika je to. Mislim, da so vsekakor vredne nakupa, tudi sam sem še brez zimskih gum dal precej več za kakšnega kleparja.
Drugače pa naj bi bile zimske gume normalno vozne tri sezone (če so nove ob nakupu). Sam sem sicer vozil z Goodyear UG6 5 zimskih sezon in še poletno sezono, prevozim pa kakšnih 15-20 tisoč km letno. Prve tri sezone sem bil z njimi zelo zadovoljen, četrto pa so bile opazne manjše težave pri speljevanju v snegu. Peto sezono so bile v snegu že res slabe in tega ne priporočam. Na srečo lani ni bilo toliko snega. V poletni sezoni pa nisem opazil kakšnih večjih težav na suhem, medtem ko sem jim na mokrem nekoliko manj zaupal. Verjetno je bila tudi poraba nekoliko višja.
No, letos nameravam kupiti UG7+, ker sem bil do zdaj z Goodyearom zadovoljen, pa tudi za mojo dimenzijo so najcenejše med najboljšimi gumami s testa. Spomladi pa bom nabavil še nove letne gume.
Drugače pa naj bi bile zimske gume normalno vozne tri sezone (če so nove ob nakupu). Sam sem sicer vozil z Goodyear UG6 5 zimskih sezon in še poletno sezono, prevozim pa kakšnih 15-20 tisoč km letno. Prve tri sezone sem bil z njimi zelo zadovoljen, četrto pa so bile opazne manjše težave pri speljevanju v snegu. Peto sezono so bile v snegu že res slabe in tega ne priporočam. Na srečo lani ni bilo toliko snega. V poletni sezoni pa nisem opazil kakšnih večjih težav na suhem, medtem ko sem jim na mokrem nekoliko manj zaupal. Verjetno je bila tudi poraba nekoliko višja.
No, letos nameravam kupiti UG7+, ker sem bil do zdaj z Goodyearom zadovoljen, pa tudi za mojo dimenzijo so najcenejše med najboljšimi gumami s testa. Spomladi pa bom nabavil še nove letne gume.
krneki0001 ::
Sam uporabljam gume z oznako M+S in snežinko v trikotniku celo leto. Pač za terence so malo drugačno narejene gume, pozimi so malo slabše od zimskih na zglajenih cestah, ker nimajo toliko lamel kot zimske gume, vendar so v celem snegu ali plundri zaradi zelo grobega profila mnogo boljše, poleti so enakovrednes letnim, niso pa ravno za dirkat, vendar se pa izkažejo na terenu, blato, cel sneg, skale, makadam - tam so te gume odlične, po dežju pa zaenkrat tudi na osebnih avtomobilih nisem imel tok dobrih gum, brez problemov se ustavim ali hitro odvijem v kakšni situaciji.
Vozim pa počasi in umirjeno, puščam veliko varnostno razdaljo pred sabo (zaradi teže avtomobila vem, da se počasneje ustavljam, kot nek osebni avto, ki je pol lažji) in norim zaradi pizdekov, ki se mi vrivajo v to varnostno razdaljo in mi ne pustijo normalne sproščene vožnje, ker je vedno treba gledat, če je dovolj placa, da bi se ustavil do idiota, ki se mi je vrinil v mojo varnostno razdaljo.
Vozim pa počasi in umirjeno, puščam veliko varnostno razdaljo pred sabo (zaradi teže avtomobila vem, da se počasneje ustavljam, kot nek osebni avto, ki je pol lažji) in norim zaradi pizdekov, ki se mi vrivajo v to varnostno razdaljo in mi ne pustijo normalne sproščene vožnje, ker je vedno treba gledat, če je dovolj placa, da bi se ustavil do idiota, ki se mi je vrinil v mojo varnostno razdaljo.
El Barto ::
Potem verjetno še nisi vozil malce boljših gum za asfalt.
Kolikšna pa je ta večja teža, ker jaz s težo praznega vozila 1.6 tone zelo hitro in brez težav ustavim - Brembo 4 batne čeljusti, ter dobro podvozje, kdaj pomaga tudi ABS (ki mi je enkrat pomagal, ko je bil pesek na desnem delu cestišča).
Ker če si ti tudi tam nekje (če voziš Daihatsu Ferozo, ki je 1.3 tone tžko vozilce), ti priporočam, da si porihtaš zavore in podvozje, ker si nevaren sebi in drugim.
Kolikšna pa je ta večja teža, ker jaz s težo praznega vozila 1.6 tone zelo hitro in brez težav ustavim - Brembo 4 batne čeljusti, ter dobro podvozje, kdaj pomaga tudi ABS (ki mi je enkrat pomagal, ko je bil pesek na desnem delu cestišča).
Ker če si ti tudi tam nekje (če voziš Daihatsu Ferozo, ki je 1.3 tone tžko vozilce), ti priporočam, da si porihtaš zavore in podvozje, ker si nevaren sebi in drugim.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Katere zimske gume? (strani: 1 2 3 4 … 63 64 65 66 )Oddelek: Na cesti | 540983 (128) | c0ck4m0u53 |
» | Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 36242 (31139) | m0LN4r |
» | Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25152 (21006) | Domobrancek |
» | Zimske gum poleti ??? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Na cesti | 44883 (38602) | oemdzi |
» | gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25518 (22884) | krneki0001 |