» »

Je pred vrati splošna podražitev računalniških komponent?

Je pred vrati splošna podražitev računalniških komponent?

AnandTech - Asus je včeraj izvedel množično podražitev svojih grafičnih kartic in matičnih plošč, deklarirano zaradi višjih stroškov, ki so posledica koronske krize in trgovinske vojne med ZDA in Kitajsko. Ker podjetja takšnih ukrepov ne izvajajo z lahkim srcem, bodo verjetno kmalu sledili tudi drugi proizvajalci.

Včeraj je sledilce Asusovega računa na Facebooku pričakala neprijetna objava (ki je bila vmes izbrisana; posnetek v sliki), v kateri je pojasnjeno, da so v tajvanskem velikanu izvedli dvig priporočene cene grafičnih kartic in matičnih plošč. Med navedenimi razlogi so rast stroškov dela in cene surovin, kar se je sicer v lanskem letu pripetilo predvsem zaradi tegob, povezanih s pandemijo covida-19, in pa višje dajatve, ki večinsko izvirajo iz novih carin, s katerimi se v trgovinskem dvoboju obmetavata ZDA in Kitajska. Asusov ukrep naj bi bil skrbno premišljen, na koncu pa stoji še navedba, da je mogoče v prvem trimesečju pričakovati nove podražitve. Žal v objavi ni bilo kakršnihkoli natančnejših navedb spremenjenih cen, zato jih je bilo potrebno iskati ročno. Višje postavke so bile takoj vidne pri skoraj vseh dražjih modelih v Asusovi spletni prodajalni in pri največjih spletnih trgovcih; tako je Radeon RX 6800 XT ROG STRIX LC na Neweggu poskočil z 900 na 1080 dolarjev.

Jasno je, da Tajvanci v takšno množičnejšo spremembo cen ne bi šli, če bi imeli kakšno ugodnejšo izbiro, zato zelo verjetno nekaj podobnega pričakujejo tudi drugod po svetu in se nam torej obeta splošna podražitev. Seveda je res, da je že od lanske jeseni nove Radeone in Geforce nasploh izredno težko dobiti po primerni ceni, toda nerodnosti je bilo takrat mogoče naprtiti začasnim težavam z razpoložljivostjo novih modelov. Tole pa je dejanje, ki žal nakazuje dolgoročnejši trend. Ne gre prezreti niti ponovne nore rasti bitcoina, kajti če se bo njegov bikovski trend nadaljeval, nas kaj lahko čaka nova cenovna kriza, ki bi jo sprožilo množično kupovanje grafičnih kartic za rudarjenje kriptovalut.

45 komentarjev

D3m ::

Jebemti Bitcoin ;)
|HP EliteBook|R5 6650U|

OChack ::

čak d abitcoin pade, kok bo folk prodajov grafične ranga 3080 za male pare spet, ko bo owerflov grafičnih na trgu
Int€l inside, IDIOT Outside

mtosev ::

No jaz sem že poleti kupil nov komp in sn dober za nekaj časa. Upam pa vseeno, da ne bo večjih podražitev.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

boolsheat ::

A grafične se še uporabljajo za rudarjenje BTC-ja?

LeQuack ::

Konzole bodo še bolj dominirale očitno.
Quack !

c3p0 ::

Za BTC dvomim, ETH pa seveda.

Geniusslo ::

Strošek ladijskega kontejnerja iz kitajske je šel iz 1500$ na 10.000$. In to ČE sploh dobiš mesto na ladji.

Tako da ja... V kolikor ste mislili kupovat tehnično robo je sedaj zadnji čas. Potem bo šlo vse gor vsaj 10%.

WhiteAngel ::

O poglej jo - hiperinflacijo?

opeter ::

No vidite, potem pa imate temo Predragi/smešni oglasi, kjer so prilepljeni oglasi cen rabljenih komponent.

No, sedaj bodo naenkrat ti postali bolj realni, haha. ;)
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

m0LN4r ::

Sej sm vam govoril, da bo vse samo se drazje, ne samo BTC zravn pa tejle lockdowni pa celi drek, ki itak nima drugega efekta, samo da bomo se bolj najebali pozneje.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

kow ::

boolsheat je izjavil:

A grafične se še uporabljajo za rudarjenje BTC-ja?


Ne. Verjetno je misljeno v smislu, da sta vrednosti BTC in ETH korelirana.
V vsakem primeru bo kmalu konec tega jokcanja gamerjev, ker bo sel ethereum kmal dol iz proof of worka.

klemenSLO ::

Inflacije že dolgo nismo videli. Denarja je bilo ogromno plasiranega na trg.
zgleda se počasi začenja.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

Kvinta ::

Kupim staro za mali dnar pa je za moje potrebe Top Šit se sploh ne obremenjujem s cenami>:D
A.C.A.B

Sheteentz ::

ok, bomo pač brali knjige, so na srečo še dovolj poceni

NubCake ::

OChack je izjavil:

čak d abitcoin pade, kok bo folk prodajov grafične ranga 3080 za male pare spet, ko bo owerflov grafičnih na trgu

ok boomer :D saj pa je že crashno :( iz 34k na 28k, KATASTROFA i'm telling you! No, sicer sedaj je že back na 34k, ampak you know, boljše za tisti crash pisat, ki je trajal par ur. Pa ne pozabit, da bo spet crashnilo iz 100k na 80k pa take, katastrofa vglavnem.

Zgodovina crash-ov: (katastrofa i'm telling you!)

ajdov ::

Ker podjetja takšnih ukrepov ne izvajajo z lahkim srcem

Ja seveda.

Podjetja z veseljem dražijo.

LeQuack ::

Ja podjetja z veseljem dražijo, sploh če vedo da bodo tudi njihovi konkurenti.
Quack !

Mato989 ::

Počela je inflacija ki bo prešla v hiperinflacijo.

Cene stanovanj bodo šle gor 30% v 2 letih.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: Fritz ()

Mr.B ::

Mato989 je izjavil:

Počela je inflacija ki bo prešla v hiperinflacijo.

Cene stanovanj bodo šle gor 30% v 2 letih.

DA da, zaloge iumajo kitajci poolno, samo dostava je problematična. Nekaj imajo zreven tudi tarife. Ampak ja, $ bo devaluiran, ampoak to nima nikakršne veze z inflacijo.
France Rejects Genocide Accusations Against Israel in Gaza,
To accuse the Jewish state of genocide is to cross a moral threshold

Prospekt ::

Še dobro, da vsaj vrednost dolarja proti evru malo pada.

nekikr ::

Mato989 je izjavil:

Počela je inflacija ki bo prešla v hiperinflacijo.

Cene stanovanj bodo šle gor 30% v 2 letih.

Cene zemljišč so že šle gor za skoraj toliko v zadnjih dveh letih. Novogradnje vseh vrst tudi. Se pa strinjam, da bo šlo samo še gor in to ne za procent ali dva.

HulkHogan ::

Jasno je, da Tajvanci v takšno množičnejšo spremembo cen ne bi šli


Zakaj pa ne? A jim bomo Evropejci začeli konkurirat s proizvodnjo? :))

B34ST ::

Pri nas vsaj ne bo problema kaj dobit, samo denar rabiš. RTX 3000 serija je imela pri nas kar zgledno zalogo. Prav tako so nekateri že prvi dan dobili 5600X, ko jih v Nemčiji ni bilo še en čas, kasneje pa za vsaj 50€ več.
i5-10600K | NH-D14 | MSI MAG Z490 TOMAHAWK | F4-3200C14D-16GVR @4000C14
ASUS DUAL RTX 3070 | ADATA XPG SX8200 Pro 2TB | 870 QVO 8TB | 2x WD Blue 4TB
Corsair 600T | Corsair AX760 | G413 | G403 | HP Pavilion Gaming 32

boolsheat ::

Mato989 je izjavil:

Počela je inflacija ki bo prešla v hiperinflacijo.

Cene stanovanj bodo šle gor 30% v 2 letih.


Malo dvomim v to...

Drugače pa, drugi pogled:

LeQuack ::

Mato989 je izjavil:

Počela je inflacija ki bo prešla v hiperinflacijo.

Cene stanovanj bodo šle gor 30% v 2 letih.


Saj so že šle 30% samo od začetka leta. Tako da v 2 letih bodo šle 60%, tako da garsonjera nekje 250k v LJ, dvosobno pol milijona, trosobna 750k itd.
Quack !

ajdov ::

Mato989 je izjavil:

Počela je inflacija ki bo prešla v hiperinflacijo.

Cene stanovanj bodo šle gor 30% v 2 letih.

Ko bi le lahko kdo vnaprej predvidel da bo ustvarjanje denarja iz nič za financiranje ukrepov lahko imelo negativne posledice.

Inventorista ::

"Ker podjetja takšnih ukrepov ne izvajajo z lahkim srcem, bodo verjetno kmalu sledili tudi drugi proizvajalci".

Hahaha seveda. Z zelo težkim srcem dražijo, medtem se jim pa sline cedijo! Ostali pa komaj čakajo, da nekdo prebije led, preden se pridružijo. MSRP je trenutno bolj za okras.

bbbbbb2015 ::

WhiteAngel je izjavil:

O poglej jo - hiperinflacijo?


V dolarjih. Upam, da nas uni konj., ehm. NATO zavezniki ne bodo potunkali zopet v kako krizo. Drugače, zdaj to kot kaže, skušajo Korejci prevaliti stroške (vojne, česarkoli) na končne uporabnike. Morda se bo Siemens in še kdo zbudil in zopet začel štancati računalniško opremo.

Zgodovina sprememb…

ajdov ::

bbbbbb2015 je izjavil:

WhiteAngel je izjavil:

O poglej jo - hiperinflacijo?


V dolarjih. Upam, da nas uni konj., ehm. NATO zavezniki ne bodo potunkali zopet v kako krizo. Drugače, zdaj to kot kaže, skušajo Korejci prevaliti stroške (vojne, česarkoli) na končne uporabnike. Morda se bo Siemens in še kdo zbudil in zopet začel štancati računalniško opremo.

Ko je bil 1 eur 1.5 usd so bile cene računalniških komponent v eurih enake tistim v dolarjih tako da se ni treba preveč veselit.

Sheteentz ::

ponavadi je inflacija posledica višanja cen in ne obratno.

pegasus ::

HulkHogan je izjavil:

Zakaj pa ne? A jim bomo Evropejci začeli konkurirat s proizvodnjo? :))
Čisto možno. EU vlaga 145 miljard eur v 2nm proizvodni proces: https://www.eetimes.eu/eu-signs-e145bn-...

MrStein ::

In a major push to give Europe pride of place in the global semiconductor design and fabrication ecosystem, 17 EU member states this week signed a joint declaration to commit to work together in developing next generation, trusted low-power embedded processors and advanced process technologies down to 2nm. It will allocate up to €145bn funding for this European initiative over the next 2-3 years.


Hmm, a je bila novica na ST?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

solatko ::

Blazno, računalnike se kupuje vsak dan, kako bomo pa živeli? Vsake dve leti vam ni problem zamenjad telefona za k€+?

Posledice dela na daljavo, šolanje na daljavo, družine imajo namesto enega prenosnika in pet telefonov, sedaj 4 računalnike in 5 telefonov, pa še kakšno tablico,....

Čez nekaj mesecev bojo šle cene računalniške opreme dol, saj bo prodaja zopet več ali manj, stagnirala.
Delo krepa človeka

m0LN4r ::

Kvinta je izjavil:

Kupim staro za mali dnar pa je za moje potrebe Top Šit se sploh ne obremenjujem s cenami>:D
Ce bo nova, podobno hitra roba 2x drazja, bo tudi rabljeno tako dolgo tudi drago. Poceni bo sele po tistem, ko cene spet padejo, torej cez 2-3 leta.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

HulkHogan ::

solatko je izjavil:


Čez nekaj mesecev bojo šle cene računalniške opreme dol, saj bo prodaja zopet več ali manj, stagnirala.


Kdaj se resno vprašam ali je mogoče da je kdo lahko tako zmoten v svojem mišljenju. Upam da ne delaš na telefonu za vedeževanje.

Markoff ::

nekikr je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Počela je inflacija ki bo prešla v hiperinflacijo.
Cene stanovanj bodo šle gor 30% v 2 letih.

Cene zemljišč so že šle gor za skoraj toliko v zadnjih dveh letih. Novogradnje vseh vrst tudi. Se pa strinjam, da bo šlo samo še gor in to ne za procent ali dva.

Seveda, seveda, tako kot so šle vsako četrtletje gor v npr. 2009.

https://pxweb.stat.si/SiStatData/pxweb/...
https://www.bloomberg.com/graphics/prop...
Itd itd.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

solatko ::

HulkHogan - vedno ko je večje povpraševanje, kot proizvodnja, gredo cene gor. Spomni se cen HDD-jev ob poplavah, SSD-jev, ko so kar naenkrat, brez razloga šle cene gor skoraj 100%, sedaj pa so zopet normalne, RAM-om gredo cene gor in dol,..... Sedaj je pač večje povpraševanje po MB in grafikah,...
Delo krepa človeka

Dami ::

HDDji so rabli več let da so se cene normalizirale. SSDji (2, 4 in več TB) so še vedno 2x predragi, če mene vprašate. Ramom lahk cena zraste, ker nekdo tam v tovarni prdne in sem 100% da jim bo šla cena gor, ker se bojo lahk na nekaj novega sklicevali. Grafe pa so predrage že od izzida gtx 1xxx serije naprej in se sam še dražijo pa sploh niso krive carine, scalperji al pa bitcoin, ampak proizvajalci sami. In ti resno verjameš, da bo vse tole trajalo samo par mesecev?
Don't worry about me. The bleeding is just the begining of a healing process.

LeQuack ::

Ljudje pač bodo nehali kupovati PC oziroma bo trg samo še za high end entuziaste. Večini je dovolj smartphone in pa konzola za igrice.
Quack !

solatko ::

Dami - Veliki SSD-ji so dragi, ker se jih ne naredi toliko, do 500GB so pa primerne cene za vsak računalnik.

LeQuack - Tako je in, ker proizvajalci ne delajo drugega kot to, bodo morali cene znižat ali zaprt proizvodnjo.
Delo krepa človeka

Spock83 ::

Tudi Nvidia je napovedala podražitev že dober mesec nazaj.

Jarno ::

pegasus je izjavil:

HulkHogan je izjavil:

Zakaj pa ne? A jim bomo Evropejci začeli konkurirat s proizvodnjo? :))
Čisto možno. EU vlaga 145 miljard eur v 2nm proizvodni proces: https://www.eetimes.eu/eu-signs-e145bn-...


Zelo dobra novica, če bodo izpolnjeni naslednji pogoji, pa še toliko bolj:

1. Fabi bi bili locirani na območju EU-ja
2. Sinteza s komercialnim trgom, recimo izdelava x86-64 cpu-jev, gpu-jev, procesorjev za telefone itd.

Lastni procesor brez ekosistema bi bil zanimiv fenomen, torej bi lahko govorili o lastnem 'PC' procesorju oz. ARM procesorju...nekaj varčnega, združljivega in zmogljivega bi bilo na mestu.

Sicer pa se v skladu s temo lahko pojavi tudi povečana inflacija. Bomo videli.
#65W!

pegasus ::

Jarno je izjavil:

Lastni procesor brez ekosistema bi bil zanimiv fenomen, torej bi lahko govorili o lastnem 'PC' procesorju oz. ARM procesorju...nekaj varčnega, združljivega in zmogljivega bi bilo na mestu.
Ker je bil EuroHPC projekt katalizator te pobude, bodo med prvimi izdelki high end high performance butične zadeve. Bomo videli, kako se bo ta štorija potem razvila naprej.

m0LN4r ::

2021 se bo vse podrazilo, elektronika primarno, sekundarno vse kaj je sestavljeno in vsebuje kako elektroniku in na koncu zaradi tega tudi izdelki, ki nimajo elektronike, je pa elektronika potrebna za izdelavo, dostavo itn. ker bodo pac stroski vecji.

Tudi frizer se bo podrazal in avtomehanik, ker bo on imel vec izdatkov z nevem si izmislim, kartusami, ce bo rabil nov pc in tiskalnik za racune tiskat, potrosni material.
Faking skenerji v logistiki so nasplosno dragi, zdaj so in bodo pa se drazji.

Vse je povezano, nic ne dela vecno.

Saj ce grem na idealo.de pri 90% produktih gre krivulja cen od novembra pretezno navzgor.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

LeQuack ::

m0LN4r je izjavil:

2021 se bo vse podrazilo, elektronika primarno, sekundarno vse kaj je sestavljeno in vsebuje kako elektroniku in na koncu zaradi tega tudi izdelki, ki nimajo elektronike, je pa elektronika potrebna za izdelavo, dostavo itn. ker bodo pac stroski vecji.

Tudi frizer se bo podrazal in avtomehanik, ker bo on imel vec izdatkov z nevem si izmislim, kartusami, ce bo rabil nov pc in tiskalnik za racune tiskat, potrosni material.
Faking skenerji v logistiki so nasplosno dragi, zdaj so in bodo pa se drazji.

Vse je povezano, nic ne dela vecno.

Saj ce grem na idealo.de pri 90% produktih gre krivulja cen od novembra pretezno navzgor.


Če se ne bodo tudi plače povišale, potem je vseeno če dražijo, ker prodal bodo zmer manj. Ne moreš imeti marketa brez prodaje, kupujejo pa na koncu ljudje.
Quack !


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

ZDA zamikajo uvedbo carin s Kitajsko za nekatere tehnične izdelke

Oddelek: Novice / NWO
427717 (5243) Mr.B
»

"Zdaj ni pravi čas za nakup PC-ja..." (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
6921303 (16350) Bwaze6
»

Finančna kriza na Kitajskem (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Problemi človeštva
12138001 (32426) GregiB
»

Asus bo podražil matične plošče

Oddelek: Novice / Matične plošče
154007 (3257) nekikr
»

Dvoličnost pri določanju cen goriva (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
19310991 (8339) darkolord

Več podobnih tem