» »

Microsoftovec o DRM-ju

Ars Technica - Štirje Microsoftovi inženirji s Petrom Biddlom (na sliki) na čelu so deset let nazaj izdali precej kontroverzno študijo The Darknet and the Future of Content Distribution. V njej so predvideli, da še tako sofisticiran DRM sistem ne bo sposoben vzdržati vseh napadov hekerske skupnosti, ter da, takoj bo ko vsaj ena kopija prosta digitalnih spon, več ne bo mogoče ustaviti njene distribucije čez nezakonita omrežja ("darknet"), tipa p2p, bittorrent ali dobri stari sneakernet (prenašanje podatkov z usb ključki in zunanjimi diski). A spet, to ne bo ustavilo založniške industrije, da ne bi vsak drug mesec poskusili znova, kar se bo potem sprevrglo v tehnološko in pravno vojno, v kateri se bodo venomer trudili biti en korak pred pirati, na velike stroške končnih kupcev.

Večina teoremov se je do danes več kot uresničila, o tem ni dvoma. Skoraj vsa zaščitena programska oprema oz. vsebina slej ko prej (bolj "prej") dočaka točko, ko se nekdo prebije do resnice o njenem delovanju, oz. do glavnih ključev, ki jih več ni mogoče enostavno zamenjati. To velja tudi za mobilne platforme, ki se slej ko prej jailbrakajo. Za Microsoft so bile ugotovitve še toliko bolj pomembne, ker je Biddle ravno v času priprave članka vodil skupino za Trusted Computing - zaupanja vredno računalništvo - tj. kombinacijo strojnih in programskih zaščit, ki bi onemogočila poganjanje neavtoriziranih programov, ter tudi predvajanje neavtoriziranih digitalnih nosilcev (DVD, Bluray, digital downloadi), seveda vse v Oknih. Biddle se je bal, da ta rešitev ne samo ni mogoča, ampak je obenem še izrazito slaba za potrošnike, ter v končni fazi tudi za podjetje.

Je pa bil z izdajo članka v veliki dilemi. Microsoft se je na namreč takrat menil z Holywoodsko srenjo, da bi postal glavna tehnologija za použivanje zabavnih vsebin, seveda s pomočjo njihovega DRM-ja (upali so, da bodo Okna in Zune to, kar je kasneje uspel Apple z iPodom in iTunesi). Zatorej, če nek njihov ključni član objavlja, da je vse skupaj megla, bi znala ta pogajanja splavati po vodi. A ker je hotel povedati svoje, je šel vseeno vprašat šefe - ki pa niso razumeli ne tehnične vsebine članka, še manj pa njegovih implikacij (oz. se jim s tem ni dalo ukvarjati). Članek je nato objavil in predstavil, ter zaradi izjemne jeze založnikov skoraj izgubil službo. Še več, Microsoft mu ni dovolil ne, da se brani, niti ni sam potrdil ali zanikal vsebine članka, ter tako pustil Biddla v skrajno negotovem položaju (in s precej uničeno kariero). Na koncu, kot zdaj vemo, Microsoftovi izdelki niso postali nevemkako pomembni v svetu zabave (tudi novi Surfaci se prodajajo porazno), od Trusted computing ekipe pa je ostal samo še SecurBoot, pa še to v zelo rahitični obliki.

Preroške besede torej. A žal se veliki od njih niso kaj dosti naučili. DRM je še danes sorazmerno pogost - zdaj celo v posebni izdaji Humble Indie Bundla :/ - vsakih nekaj mesecev pa smo tudi deležni novega poskusa skrajno restriktivne zakonodaje na mednarodni ravni. Zadnji kratici na tem področju sta CETA in TPP, skoraj zagotovo pa bo še letos kaka nova.


82 komentarjev

strani: « 1 2

Gregor P ::

Absolutno sem proti vsem tem kvazi zaščitam ker so predvsem v škodo uporabnikov, potrošnikov, ki za to celo plačujejo.

Dejansko je takrat z objavo članka verjetno ogrozil pogajanja oz. posle (torej deloval v škodo podjetja), čeprav so bile verjetno predvsem ponujene rešitve slabe oz. odgovorne za neuspeh, po drugi strani pa je to tudi bila izjemna (če ne kar zgodovinska) priložnost, da se vsa podjetja v tej branži iz njegovih besed nekaj naučijo in uberejo drugačno pot ter morda še bolj profitirajo na račun zadovoljnih potrošnikov, ki bi lahko kupovali manj omejene produkte.:8)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Glugy ::

Glej če bodo pirati hotl bodo shekal. Tle sploh ni vprašanje če ampak kdaj bodo shekal. In namest da bi se že enkrat nehal ukvarjat z zaščito pa več z samo namembjostjo programa se raj igračkajo z varnostjo. Kdaj se bodo naučil? Nikol ane? Pol jih pa skor več stane izdelava varnosti kot pa program sam. -facepalm-

darkolord ::

Microsoftovi izdelki niso postali nevemkako pomembni v svetu zabave


Ah ja:

Xbox 360 tops US console sales once again


Microsoft's Entertainment & Devices division posted revenue of $4.24 billion


For 2012, the games review aggregation site Metacritic gives the average of Microsoft games as 77.2 (out of 100), the highest score for a first-party publisher.


itd.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

3furious ::

Saj se stvari premikajo tudi v pozitivno smer, Ubisoft je spremenil iz always-on DRM, kjer te je vrglo iz igre takoj, ko je izgubila internetno povezavo, na enkratno online aktivacijo brez omejitve namestitev.
"Journalism is printing what someone else does not want printed.
Everything else is public relations." George Orwell

nekikr ::

Ah ja, še ena preroška ugotovitev in še en posiljen piratski članek brez vsebine. Če se postavimo na realna tla je stanje tako kot pri piscih virusov, vsak z malo računalniškega znanja lahko to aplicira tudi na igre. Sama cena za potrošnike, ki je dvakrat izpostavljena kot nekaj najbolj groznega, je pa identična že leta in desetletja. Kljub DRMju (ki je tako grozen, da določeni uporabniki STja pred spanjem pogledajo v omaro in pod posteljo, da se prepričajo, da ga ni tam) cena ni nič višja in nič manjša kot je bila včasih.
Edino pohvalno pri tej novici je, da ni naslov zapisan v stilu: "Microsoftovec o DRM-ju, medtem ko Apple propada, njegovi delavci pa skačejo iz oken". To bi bilo bolj v koraku s časom in trendom tule gor.

techfreak :) ::

Na hitro se spomnim na naslednje težave pri DRM in podobni protipiratski zaščiti:
1.) Zakaj moram na kupljenih DVDjih gledati opozorila o piratstvu, pri določenih pa celo "oglas" You wouldn't steal a car ...
2.) Ponudnik DRM vsebin (avdio datoteke) je propadel, kako naj avtoriziram računalnik za predvajanje glasbe?
3.) Zakaj moram paziti koliko in katere računalnike imam avtenticirane s svojim računom (iTunes Store)? Zakaj ne bi mogel imeti več kot 5 računalnikov/OSov?
4.) Zakaj takšnih vsebin ne morem predvajati na predvajalnikih ki niso podprti?
4.b) Zakaj moram zaradi tega trpeti pri uporabi pokvarjenih programov? (npr. Amazon Audible)
5.) Igre ... pozabil Steam geslo in odgovor na varnostno vprašanje in 2 dni nisem mogel igrati iger.
6.) Diablo 3 ... se ne pritožujem nad obvezno internetno povezavo, vendar me vseeno moti in bi pričakoval offline opcijo
7.) Wii - zaradi njihove super duper zaščite ne morem na njega naložiti Linux v polnem načinu (ki podpira avtomatski zagon in podporo za WLAN); crknil mi je DVD pogon, torej ga za igre ne morem uporabljati, še vseeno pa ga ne bi rad stran vrgel - očitno nimam izbire

Zgodovina sprememb…

opeter ::

techfreak :) je izjavil:

7.) Wii - zaradi njihove super duper zaščite ne morem na njega naložiti Linux v polnem načinu (ki podpira avtomatski zagon in podporo za WLAN); crknil mi je DVD pogon, torej ga za igre ne morem uporabljati, še vseeno pa ga ne bi rad stran vrgel - očitno nimam izbire


Napravi to, kar sem jaz :)
Wii - zunanji trdi disk (ohišje, katero?)
Hrabri mišek - www.dangermouse.org
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

enadvatri ::

opeter je izjavil:

techfreak :) je izjavil:

7.) Wii - zaradi njihove super duper zaščite ne morem na njega naložiti Linux v polnem načinu (ki podpira avtomatski zagon in podporo za WLAN); crknil mi je DVD pogon, torej ga za igre ne morem uporabljati, še vseeno pa ga ne bi rad stran vrgel - očitno nimam izbire


Napravi to, kar sem jaz :)
Wii - zunanji trdi disk (ohišje, katero?)


Jaz imam tudi zunanji disk in se z njim še vedno (poceni) zabavam.

Relanium ::

techfreak :) je izjavil:

1.) Zakaj moram na kupljenih DVDjih gledati opozorila o piratstvu, pri določenih pa celo "oglas" You wouldn't steal a car ...

S tem in podobnimi subtilnimi odvračanji so postali že ogabni.
Spomnim se tazadnjega ghost riderja, ko je omenjal neke hude zločine, med njimi se je seveda znašel tudi ''illegal download''

Šee bolj me pa zanima kdo si je za to izmislil besedo piratstvo?
Mar se ljudstvo vozi po internetu z ladjo, odtujuje (!) vsepovprek, dela škodo, ter zraven pije rum in kriči yarrrrrr.. ???
Najprej je IMO treba razčistit pojme.... kraja (odtujitev) oz. kopiranje!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

offline ::

Relanium je izjavil:


Šee bolj me pa zanima kdo si je za to izmislil besedo piratstvo?
Mar se ljudstvo vozi po internetu z ladjo, odtujuje (!) vsepovprek, dela škodo, ter zraven pije rum in kriči yarrrrrr.. ???
Najprej je IMO treba razčistit pojme.... kraja (odtujitev) oz. kopiranje!


Ja nevem, bi rajš imel da nam rečejo roparji? Sicer, da se šteješ za pirata moraš imeti že nekaj kilometrine ter znanja kje moraš plut pa kdaj moraš kaj pošerat z ostalimi pirati :D

boogie_xlr ::

Če hočeš bit pirat, moreš kako kopijo tudi prodat.

BigWhale ::

Nehajte se ze obesati na besedo, ki je danes v splosni uporabi za krsenje avtorskih pravic.

Se malo pa boste tako kot cigani, ki zahtevajo, da jim recemo romi. :>

Gregor P ::

Preprosto ima beseda pirat čisto drug pravni pomen, zato je pomembno, da še "obešamo" na to:|
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

A potem je Pirate party dejansko skupek pravih, somalijskih, piratov? Tudi naša piratska stranka je skupek pravih piratov? Takih, ki po piranskem zalivu plenijo in posiljujejo? No, plenijo že... ;)

HeMan ::

nekikr je izjavil:

Ah ja, še ena preroška ugotovitev in še en posiljen piratski članek brez vsebine. Če se postavimo na realna tla je stanje tako kot pri piscih virusov, vsak z malo računalniškega znanja lahko to aplicira tudi na igre. Sama cena za potrošnike, ki je dvakrat izpostavljena kot nekaj najbolj groznega, je pa identična že leta in desetletja. Kljub DRMju (ki je tako grozen, da določeni uporabniki STja pred spanjem pogledajo v omaro in pod posteljo, da se prepričajo, da ga ni tam) cena ni nič višja in nič manjša kot je bila včasih.
Edino pohvalno pri tej novici je, da ni naslov zapisan v stilu: "Microsoftovec o DRM-ju, medtem ko Apple propada, njegovi delavci pa skačejo iz oken". To bi bilo bolj v koraku s časom in trendom tule gor.


Kako si to mislil, da je cena za igre enaka že desetletja? Deset let nazaj niso nove igre stale 60€ za PC.
http://www.youtube.com/user/Rozinaa

Gregor P ::

nekikr je izjavil:

A potem je Pirate party dejansko skupek pravih, somalijskih, piratov? Tudi naša piratska stranka je skupek pravih piratov? Takih, ki po piranskem zalivu plenijo in posiljujejo? No, plenijo že... ;)

Vidiš kaj prinese ta zmeda, ki so jo "zlobni založniki" vnesli med preproste ljudi:(
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Relanium ::

BigWhale je izjavil:

Nehajte se ze obesati na besedo, ki je danes v splosni uporabi za krsenje avtorskih pravic.

Dejansko nima kaj dosti skupnega s prvotnim pomenom te besede.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

Tear_DR0P ::

Relanium je izjavil:

Dejansko nima kaj dosti skupnega s prvotnim pomenom te besede.

ki pa je?
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Preprosto ima beseda pirat čisto drug pravni pomen, zato je pomembno, da še "obešamo" na to:|


Potem bo treba popravit clanek na Wikipediji. Zacnite tam.

Software piracy @ Wikipedia

Aja, pa spremeniti je treba ime The pirate Bay in vsem Piratskim Strankam ...

RejZoR ::

...zdaj celo v posebni izdaji Humble Indie Bundla...


Ker to je ful slabo da paket plačljivih stvari ponudiš po idiotsko nizkih cenah. Pravi K če imajo DRM ali ne, folku je pomembno če je stvar cenovno ugodna. To je nekako tko kot bi se že v naprej pizdil zakaj na Bosch multipraktik ne pašejo Moulinex nastavki... tko pač je, live with it, zadeva je čist isti drek kot DRM, obstaja že celo večnost pa noben ne dela scen okoli tega. Če ti pa kaj ne paše pa pač ne kupi ane. Ni pa treba zadevo zato spravljat na slab glas ker si pač nek zarukan purist, ki sovraži DRM do konca in ne popustiš v nobenem primeru. Sej je fajn če zadeva ni na nobenem nivoju omejena ampak ni pa konec sveta če ima neko osnovno zaščito ki ni moteča. Če pa je pa pač ignoriraš ane. Sej ni nobena raketna znanost, sam že leta ne piratiziram in ne igram Ubisoft špilov. Enostavno jih ignoriram, ker mi je njihova always-online zaščita naravnost bedasta in je ne podpiram na nobenem nivoju. Skratka tukaj imate rešitev če vam kaj ne paše, drugim pa pustite, da si za ugodno ceno kaj kupijo, DRM al pa brez njega...
RejZoR's Flock of Sheep @ rejzor.wordpress.com

JesusChrist ::

Naj kar serjejo sami sebi v skledo s tem DRM(r)
remember, the clock is ticking. run like no tomorrow.

Gregor P ::

BigWhale je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Preprosto ima beseda pirat čisto drug pravni pomen, zato je pomembno, da še "obešamo" na to:|

Potem bo treba popravit clanek na Wikipediji. Zacnite tam.
Software piracy @ Wikipedia
Aja, pa spremeniti je treba ime The pirate Bay in vsem Piratskim Strankam ...

Kaj so to sedaj? Relevantni pravni viri? Wiki članki?!?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nekikr ::

HeMan je izjavil:

nekikr je izjavil:

Ah ja, še ena preroška ugotovitev in še en posiljen piratski članek brez vsebine. Če se postavimo na realna tla je stanje tako kot pri piscih virusov, vsak z malo računalniškega znanja lahko to aplicira tudi na igre. Sama cena za potrošnike, ki je dvakrat izpostavljena kot nekaj najbolj groznega, je pa identična že leta in desetletja. Kljub DRMju (ki je tako grozen, da določeni uporabniki STja pred spanjem pogledajo v omaro in pod posteljo, da se prepričajo, da ga ni tam) cena ni nič višja in nič manjša kot je bila včasih.
Edino pohvalno pri tej novici je, da ni naslov zapisan v stilu: "Microsoftovec o DRM-ju, medtem ko Apple propada, njegovi delavci pa skačejo iz oken". To bi bilo bolj v koraku s časom in trendom tule gor.


Kako si to mislil, da je cena za igre enaka že desetletja? Deset let nazaj niso nove igre stale 60EUR za PC.

Se opravičujem. Preden so nastali ti blazno visoki stroški za DRM so bile igre dražje. Cca. 15.000 sit sem plačal za eno star wars strategijo kakšnih 10 let nazaj, enak znesek tudi za HOMM serijo pa še kaj bi se našlo. Danes so igre v povprečju nekih 50EUR, kar je že tako 12,5EUR manj, če upoštevamo inflacijo so pa igre danes pol cenejše kot včasih, ko ni bilo stroškov z DRMjem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: nekikr ()

Tear_DR0P ::

Gregor P je izjavil:

BigWhale je izjavil:

Gregor P je izjavil:

Preprosto ima beseda pirat čisto drug pravni pomen, zato je pomembno, da še "obešamo" na to:|

Potem bo treba popravit clanek na Wikipediji. Zacnite tam.
Software piracy @ Wikipedia
Aja, pa spremeniti je treba ime The pirate Bay in vsem Piratskim Strankam ...

Kaj so to sedaj? Relevantni pravni viri? Wiki članki?!?8-O


malo manj splošni viri, ki govorijo o piratstvu.
https://partner.microsoft.com/global/li...
http://www.apple.com/legal/trademark/pi...
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

BigWhale ::

Gregor P je izjavil:

Kaj so to sedaj? Relevantni pravni viri? Wiki članki?!?8-O


Kdo pa govori o pravnih virih? Govorimo o virih, ki uporabljajo tak izraz. A mislis, da je piratstvo edini izraz, ki se ga ne uporablja striktno v skladju z neko prej uveljavljeno definicijo?

Software Piracy = Copyright Infringement

Navadi se ze. :)

Gregor P ::

Ne, vsekakor se ne mislim navaditi ker te netočne izraze hočejo v družbo in pravni jezik vpeljati "zlobni založniki", ki se iz dneva v dan ter milijardami evrov trudijo, da predrugačili našo družbo (že na tem, forumu lahko vidiš, da je vedno več ljudi, ki ne ve več, kaj je to "kraja" ipd.).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

nekikr ::

Zlobni založniki? A ne bi raje uporabil "debilni ustanovitelji strank, ki ne vedo niti tega, kako naj pravilno zapišejo ime svoje stranke, pa bi radi spremenili svet". Tole gre namreč v obe strani.

Gregor P ::

... oni so že pod vplivom teh "zlobnih satanističnih založnikov">:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

PARTyZAN ::

nekikr: bullshit. Povprečna cena nove igre je bila 10 let nazaj cca 10kSIT. Zdaj je 50-60€.

MrStein ::

nekikr je izjavil:

A potem je Pirate party dejansko skupek pravih, somalijskih, piratov? Tudi naša piratska stranka je skupek pravih piratov? Takih, ki po piranskem zalivu plenijo in posiljujejo? No, plenijo že... ;)

isohunt pa je lovska zadruga... ;)
Teštiram če delaž - umlaut dela: ä ?

nekikr ::

PARTyZAN je izjavil:

nekikr: bullshit. Povprečna cena nove igre je bila 10 let nazaj cca 10kSIT. Zdaj je 50-60€.

Je pretežko izračunati ali se ti ne da pa pač malo trolaš?

Če praviš, da je povprečna cena tista nižja povprečna, se pravi 10.000 sit, potem vzameva, da je to sedaj 50€ (12.000 sit). Lahko tudi 15.000 sit in 60€, ampak ne bo dosti drugače.
Povprečna bruto plača leta 2002, September = 236.000 sit
Povprečna bruto plača leta 2012, September = 1.489€ = 357.360 sit.
Delež ene igre glede na plačo leta 2002 = 4,24%
Delež ene igre glede na plačo leta 2012 = 3,36%

PARTyZAN ::

Si me videl kje omenjat inflacijo? Pravim samo, da so nove igre zdaj dražje in da tvoja primerjava takrat drage igre z današnjo povprečno ni na mestu.

nekikr ::

A ti sploh prebereš kaj si napisal? Nove povprečne igre so danes cenejše kot so bile povprečne 10 let nazaj. Izračunal sem ti. Celo sam si povedal koliko je takrat znašala povprečna igra.

PARTyZAN ::

Torej je zate 12kSIT (50€) manj od 10kSIT? Oz še hujše 14,3kSIT (60€)?

nekikr ::

Seveda. Ker MORAŠ upoštevati inflacijo.

PARTyZAN ::

Ni ti pomoči :).

Magic1 ::

Sem plačal 7000sit za JA:deadly games petnajst let nazaj, letos sem nabavil X-com za 35$, torej tam tam, če se globaliziraš:D
Magic

nekikr ::

PARTyZAN je izjavil:

Ni ti pomoči :).

Glej, inflacija je ena od osnovnih stvari, ki jih moraš upoštevati. Res mi je žal, da vsaj enih osnovnih pravil podjetništva in ekonomije ne vpeljejo v vse srednje šole in fakultete, ker imamo potem en kup takih briht, ki ne znajo izračunati nič in primerjajo neprimerljive stvari.
Je 10.000 sit manj kot 15.000 sit? Da. Ampak ker ta moment nimaš časovnega stroja je to popolnoma neuporaben podatek. Lahko tudi rečeš, da je bil včasih dolar veliko več vreden kot je sedaj, pa ne bo nikogar brigalo, ker nimaš časovnega stroja. Če primerjaš cene moraš upoštevati inflacijo. In danes igre so, dokazano in izračunano, cenejše kot so bile pred 10 leti. Kljub zloglasnemu DRMju. Lahko pa primerjaš, tako kot ti, čisto neprimerljive stvari, in dobiš rezultat po želji. Lahko narediš tudi primerjavo kjer so v bistvu vesoljci prinesli zastonj igre, če ti tako paše, realnosti pa ne boš spremenil ;)

Tear_DR0P ::

Gregor P je izjavil:

Ne, vsekakor se ne mislim navaditi

ah. pol bi pa takoj povedal, da s teboj izgubljamo čas.

zloraba pravic intelektualne lastnine je še vedno kriminalno dejanje, ali pa kršitev dogovorov, če želiš manj obremenjujoč izraz. in tega ne boš spremenil z (nepomembno) vojno proti izrazu piratstvo ali s piratiziranjem :). lahko pa se pridružiš kakšni izmed organizacij, ki se bori za spremembo dogovorov in pravilnikov ter aktivno pomagaš poskrbeti za to, da bodo kaznovane prave osebe in da se ne bo nedolžnih, nič hudega slutečih otrok, ki ruma še okusili niso, omadeževalo s to grdo besedo, kot je pirat.

pa na mnogo uspešno preigranih ur v igri Tropico za vse prave pirate.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

PARTyZAN ::

Sem že napisal zakaj mi tvoj post ni bil všeč. Ker si v prvem postu, kjer omenjaš igro iz tistega časa izbral izjemo, ki je bila draga. Povprečna igra takrat pač ni stala 15kSIT. Ja?

Kar se DRMja tiče ... če je pravilno izveden nimam nič proti (Steam). Če se pa na koncu izkaže, da bolj omejuje legalne kupce kot pirate (kar se pogosto zgodi - SecuROM, GFWL) pa kar naj imajo to sranje.

Tr0n ::

DRM - gotof je!

nekikr ::

Partyzan: saj je vseeno kakšno igro bi izbral. Sem ti napisal, lahko pa sam za domačo nalogo izračunaš, da ne bo nič drugače, če vzameva za izračun 15.000 sit in 60€.

Se pa strinjam s tabo glede DRMja :) Pravilno izveden je problematičen samo za tiste, ki bi v vsakem primeru ukradli, pa imajo tako en argument več, s katerim se prepričujejo, da so v bistvu ravnali plemenito.

BigWhale ::

nekikr je izjavil:

Se pa strinjam s tabo glede DRMja :) Pravilno izveden je problematičen samo za tiste, ki bi v vsakem primeru ukradli, pa imajo tako en argument več, s katerim se prepričujejo, da so v bistvu ravnali plemenito.


Potem se ni bilo pravilno izvedenega DRMja. Bomo drzal pesti, da jim cim prej rata. Al pa rajs, da cim prej obupajo. :)

nekikr ::

Kaj pa manjka Steamu recimo? Kaj pa manjka Ubisoftu? A sva to enkrat že imela na tapeti?

SkipEU ::

PARTyZAN je izjavil:

Kar se DRMja tiče ... če je pravilno izveden nimam nič proti (Steam). Če se pa na koncu izkaže, da bolj omejuje legalne kupce kot pirate (kar se pogosto zgodi - SecuROM, GFWL) pa kar naj imajo to sranje.


Koliko pa sploh je takšnih primerov pravilno izvedenega? Zelo malo. Še danes kupiš film, pa si ga ne moreš predvajati preko projektorja ali na tv; da ne omenim milijon opozoril, da ni lepo krasti (wtf?, če sem ga kupil).

BigWhale ::

nekikr je izjavil:

Kaj pa manjka Steamu recimo? Kaj pa manjka Ubisoftu? A sva to enkrat že imela na tapeti?


Takoj, ko nekdo vrze bombo v Valve, jaz ostanem brez iger. Poleg tega pa nevem tocno kako je z off-line mode. Nevem ce lahko igram vse igre, ce sem brez internetne povezave.

Mavrik ::

nekikr je izjavil:

Kaj pa manjka Steamu recimo? Kaj pa manjka Ubisoftu? A sva to enkrat že imela na tapeti?


Recimo da boš enkrat registriral igro, za katero Steam misli, da si dobil key s shady virov (kar se dogaja) in boš ostal brez vsega in brez možnosti pritožbe. To se ljudem kar redno dogaja. Ni lih malenkost no.
The truth is rarely pure and never simple.

MrStein ::

BigWhale je izjavil:

Nevem ce lahko igram vse igre, ce sem brez internetne povezave.

Kako ne veš? Vse do zdaj nisi testiral ali imel "spontano prekinitev" interneta?
Teštiram če delaž - umlaut dela: ä ?

Kenpachi ::

Odvisno od igre in odvisno, kdaj si jo nazadnje igral.

Jaz sem recimo bil razočaran, ker (eno/dve leti nazaj? megleno...) sem bil prisiljen iti v offline mode, pa mi ni pustilo igrat ene igre, ker ni bilo konekcije.

Predvidevam, da igre fašejo ob prvem zagonu "auth cookie", ki dopušča delovanje za nekaj časa brez obnove. Ko ta poteče, zgleda da ne moreš niti v offline mode igre pognati. But I might be wrong...
Zaraki Kenpachi.
strani: « 1 2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nemčija prepovedala vnaprej vklopljen SecureBoot

Oddelek: Novice / Operacijski sistemi
413269 (1277) antonija
»

Trusted computing, DRM in naša življenja

Oddelek: Problemi človeštva
131285 (805) Keyser Soze
»

DRM - Potencialno zelo nevarno "orodje" za omejevanje človeških pravic

Oddelek: Problemi človeštva
221165 (643) Thomas
»

Avtorske pravice in morala (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
903229 (2169) Matthai

Več podobnih tem