» »

Nobelova nagrada za ekonomijo 2011

Nobelova nagrada za ekonomijo 2011

Slo-Tech - Danes so razglasili še prejemnika zadnje letošnje Nobelove nagrade. Že tradicionalno v ponedeljek po tednu razglasitev preostalih nagrajencev Švedska kraljeva akademija znanosti v Stockholmu sporoči imena nagrajencev za ekonomijo. Letošnjo nagrado Švedske narodne banke v spomin Alfreda Nobela prejmeta Thomas J. Sargent in Christopher A. Sims iz ZDA za "empirične raziskave vzročnosti v makroekonomiji".

Nagrajenca sta v 70. in 80. letih preteklega stoletja raziskovala, kako ekonomska politika vpliva na ekonomijo in kako ekonomija potem vpliva na ekonomsko politiko. Gre za dvosmerni odnos medsebojnega sovplivanja, ki ima pomembne posledice za naš svet. Sestoji iz trajnih in začasnih vplivov.

Sargent je z metodami strukturne makroekonometrije analiziral vplive trajnih sprememb v ekonomski politiki na ekonomijo in obnašanje gospodarskih subjektov. Tak primer so bile strukturne spremembe po drugi svetovni vojni, ko so poizkušale države sprva z višjo inflacijo oddevalvirati dolgove in zagnati gospodarstvo, nato pa so izvedle sistematske ukrepe za znižanje inflacije.

Sims pa je uporabljal tako imenovano vektorsko avtoregresijo za analizo vpliva začasnih sprememb v ekonomski politiki na ekonomijo. To v praksi vidimo vedno, ko centralna banka zviša referenčno obrestno mero - sčasoma se inflacija zmanjša, gospodarska rast se zmanjša, valuta pa apreciira, a se te spremembe dogajajo z različno hitrostjo. Brzdanje inflacije je recimo mnogo počasnejše od zmanjšanja gospodarske rasti.

Vsi prejemniki letošnjih Nobelovih nagrad jih bodo skupaj z 10 milijoni kron (1,1 milijon evrov) prejeli na slovestnosti 10. decembra ob obletnici Nobelove smrti. Prihodnje nagrajence pa bomo dobili oktobra 2012.

17 komentarjev

bbf ::

kakšno nobelovo nagrado!

ekonomiste na kole!

vse kar znajo je male človeka obrat do amena in zraven zavozit cel fiskalen svet.

SkipEU ::

Ni ekonomist kriv, da "mali" človek nima razumske meje pri zapravljanju.

FireSnake ::

bbf je izjavil:

kakšno nobelovo nagrado!

ekonomiste na kole!

vse kar znajo je male človeka obrat do amena in zraven zavozit cel fiskalen svet.


Malo grobo napisano, sam načeloma se strinjam:
- skakali bi okol s kravato,
- sprejemalo (pazi, kake si zmislijo) poslovne odločitve,
- ko zajebejo celo podjetje in gre 500 ljudi na cesto pa niso odgovorni.

Ko pridejo iz faxa so tako naduvani (neverjetno, kako jim sperejo možgane na faxu), da verjet ne moreš.
Potem pa padec na realna tla; ker je diplomantov ekonomije 1200 na leto jih nimajo kam dat.

Pri nas je tako ... mogoče je po svetu drugače.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

joebanana ::

bbf je izjavil:

kakšno nobelovo nagrado!

ekonomiste na kole!

vse kar znajo je male človeka obrat do amena in zraven zavozit cel fiskalen svet.


Za tako stanje je kriva država in ne raziskovalci na področju ekonomije.

lucca brassi ::

Za tako stanje je kriva država in ne raziskovalci na področju ekonomije.

Se popolnoma ne strinjam. Ekonomisti nalažejo politike , politiki nalažejo ljudi ,politiki jih postavijo za ministre in agonija se prične . Žena je ekonomistka in sem prebral par knjig tako zraven ob njenem študiju.... na kratkobrez veze. Vse teorije več ali manj stojijo na raznih matematičnih osnovah .... verjetnostni računi , vrste , statistika . Vsi bi radi napovedovali prihodnost ;-) na grobo... kako se bo nek vzorec obnašal pa razne ostale negotovosti.

Pozabljajo pa bistvene probleme : človek je pogojno racionalen , pogojno razumen , obstajajo moralne vrednote in vzorci obnašanja pač na kateri del planeta pogledate..... to spravit v formule enostavno ne gre ..... žena pa reče ehh se vnesejo korekcijski faktorji:P .... ekonomisti na kole ( jaz bom že svojo ) ;-)
moments before detonation

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

+1 :-)

Pozabljajo še, da naša zemljica ne raste...

Blazz ::

bbf se vidi da nimaš pojma.

Ekonomisti, sploh ti raziskovalci, so zgolj opisovalci in raziskovalci ekonomske znanosti. Na tiste, katere se pa ti jeziš, so pa takšni in drugačni poslovni ljudje, ki lahko ali pa tudi ne imajo narejeno ekonomsko šolo. Tu gre predvsem za pohlep posameznika in šolanje iz ekonomije ti tega ne da, to je v vsakem osebku posamezno...

lucca brassi prebral si premalo knjig o ekonomiji. Zadeva je tako široka, da je v enem stavku ne moreš opisati nikoli. Ekonomija opisuje preteklost, sedanjost in ne napoveduje prihodnosti. Če je naprimer recimo nekje omenjen matematični trend, je na tebi da razumeš, da ni to napovedovanje prihodnosti. Če tega ne zastopiš je res bolje, da nisi tega študiral.. ČE pa bi, bi pa vedel, da precej smeri ekonomije sploh ne uporablja formul za opisovanje stanja (spet ni tu govora o prihodnosti) In tudi ti mešaš ekonomijo kot vedo in pa business svet (korekcijski faktorji tvoje žene)... raje pojdi na kak potop :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Blazz ()

jype ::

Ekonomija je brezveze, mar bi šli v rudnik kramp vihtet, ane.

Tut če noben noče kolma kupt.

SkipEU ::

lucca brassi je izjavil:

Se popolnoma ne strinjam. Ekonomisti nalažejo politike , politiki nalažejo ljudi ,politiki jih postavijo za ministre in agonija se prične .


No, problem je v tem, da politiki ekonomistov ne poslušajo, ker potem izgubijo glasove. Singapur s svojo diktaturo, ki počne ekonomsko skoraj vse pravilno, pa dobesedno cveti od novih investicij.

Gavran ::

Ja res je škoda da politik Borut Pahor) ni poslušal ekonomista (Franc Križanič) ko je ta zagotavljal 1000 € minimalne plače

http://www.mladina.si/tednik/200915/dr_...
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

jype ::

Mhm, če bi mel vsi Slovenci najmanj jurja plače, bi zdej bli vsi Slovenci bistveno bogatejši, pa kriza bi bla že mim!

bbf ::

kdo pa potem zajebe, ko gre v financah kej narobe? mali človek, ker dela brez plačila? stara mama, ker cerkvi znosi več denarja, kot ga da vnukom? lepo vas prosm, država je firma, in v firmi so ekonomisti, taki ali drugačni, šolani ali nešolani.
šola: cele generacije "šolanih" grebatorjev denarja je sproduciranih, učili in učijo jih pa tisti, ki trenutno vladajo, na podlagi; kako bo potem kaj drugače, če imajo znanje elite, ki je zajebala?
kdo je napihnil cene nepremičnin in ostalega? če ne tisti, ki drži roko nad kreditno politiko, posredno preko dovoljevanja fiktivne gotovine, "papirne" gotovine. kdo določa cene podjetjem, podjetje samo, ali borza? zakaj aplu pade delnica, če steve odstopi? ker je potem podjetje manj vredno, a zakaj, so mogoče kak iJabuk manj naerdli zarad tega? lepo pokažejo, da je vrednost podjetja precenjena..
ekonomija je lepa veda, ampak samo za tistega, ki ma kaj od tega. ostali smo pa spodaj, in dobimo, kar od njih pade. lahko je to papir, lahko je to (rajš ne napišem). res pa bi brez ekonomije ne prišli tako daleč. ampak nekje je treba postavt mejo, nekaj mora tud za ta spodnje ostat. če ne, bo denar nehal krožit, in ekonomist ne bo imel več kaj delati, mali človek ne jesti, politik nikomur vladati..

hokuto ::

SkipEU je izjavil:

Ni ekonomist kriv, da "mali" človek nima razumske meje pri zapravljanju.

zresni se. ni mali clovek kriv, da se sesuje sistem, ki ga sam ni ne nacrtoval, ne vpeljal, ne vodil, ne zmanipuliral.
doke!

Pegaz ::

Težava je v tem, da se politiki po ekonomistih ne ravnajo dovolj. Stvari ne delajo racionalno ravno zato, ker povprečen volilec nima nobenega znanja iz ekonomije in se ne zna odločit po dejanskih ekonomskih kriterijih niti ne cilja konkretnih ciljev, to je čim višja gospodarska rast.

Gavran ::

Povprečnemu volilcu povsem zadostuje kmečka logika - na mesec zaslužim toliko in toliko, torej ne morem zapraviti več kot zaslužim, če najamem kredit bom pač na mesec imel za obrok manj za trenutno rabo. Nobene visoke znanosti, nobenih doktorjev ekonomije. In če bi politiki delali tako kot povprečen volilec, bi bilo za vse razen za bankirje dosti bolje. Kam pelje "gospodarska rast" pa se vidi iz malih in velikih gospodarskih kriz ko prenapihnjene zadeve začnejo pokati. In potem imaš domine efekt - produkt doktorjev ekonomije.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.

jype ::

Nekaj so krediti, namenjeni predčasnemu višanju standarda, nekaj povsem drugega pa krediti, namenjeni zagonu poslovanja.

Gavran ::

Res je, ampak v vsakem slučaju je potrebno v kalkulacijah upoštevati vračilo kredita z obrestmi. Tudi če s kreditom kupiš stroj ali firmo.
Bodimo strpni do virusov. Tudi virusi gripe, prehlada in AIDSa morajo živeti.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nagrada v spomin Alfreda Nobela za ekonomijo 2019

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
73327 (2730) FormerUser
»

Nobelova nagrada za ekonomijo 2012

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
105743 (4971) LordNacho
»

Nobelova nagrada za mir 2011

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
54030 (3266) terryww
»

Nobelova nagrada za ekonomijo 2010 (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8725680 (24203) Manu
»

o svetovni ekonomiji - tako vseobsežno - variante, zgodovina, komunistične/kapitalist (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Problemi človeštva
25720026 (16809) M-man

Več podobnih tem