» »

Ugodni avtomobili z lepim oblikovanjem

Ugodni avtomobili z lepim oblikovanjem

mihajlo19885 ::

Pozdrav, ali je kdo kdaj razmisljal zakaj so drzne oblike avtomobilov rezervirane vecinoma za drazja vozila. Naprimer Lamborghini, Ferrari, Bentley, Maserati, Rolls Royce. Ali dobri oblikovalci sodelujejo samo z dragimi znamkami, ali kaj je razlog ? Naprimer ko gledas oglase za rabljene avtomobile okrog 2000 eur jih ima vecina obliko "navadnega" avta. Res, da je oblika subjektivna, kar je nekomu vsec, nekomu drugemu ni. Vendar naprimer za 2000 eur se dobi lep mercedes razreda C, ki ima bolj prefinjeno "luksuzno" obliko, kjer avto zgleda drazji kot je v resnici.

Se kaksna druga znamka bi se nasla, ampak vecinoma so bolj vsakdanje oblike avtomobili.

Zakaj naprimer ne obstajajo novi avtomobili za priblizno 10 do 15 tisoc evrov, ki imajo obliko Lamborghinija, z vrati ki se odpirajo navzgor, z motorjem zadaj, ki se ga lahko vidi skozi okno. Oblikovanje ne stane nic vec kot obicajno. Ali imajo znamke svojo obliko zasciteno proti kopiranju ? To bi bila zanimiva trzna nisa za novo znamko vozil.

bemfa ::

Novi avti za 10-15 itak ne obstajajo več.

codeMonkey ::

Motis se v osnovni predpostavki, da so ti avtomobili lepsi le zaradi oblikovanja in ne drazje zasnove.

Tody ::

Temu se reče ekonomija. Velika skupina ljudi je, ki težko vztane iz avta in bi rada imela velik prtlažnik ter neko normalno število konjev... Zato imaš SUV-je.

Ljudi ki bi radi gledal motor od cliota ki gre iz 0 do 10 v 30 sekundah in v njega ne morejo dati več kot enega ruzaka in svojega partnerja pač ni veliko.

kriptobog ::

Model bi "lambota" za 15k :))

pero50 ::

Ne lambota. Izgled lambota na podvozju cliota. 0.9 motor, enaka šasija, zgolj nizka streha in zelo izstopajoč videz. Nov clio recimo stane 14k, za par jurjov več, pa bi se definitivno ljudje grebli za avto ki izgleda kot lamborghini. Da bi bil pa namesto francoza nemški znak gor, potem bi pa pa južnaki in gaserji kupovali samo še to, namesto zjebanih 15 let starih gtijev

Sem se spraševal isto par let nazaj. Do zaključka nisem prišel. Verjetno proizvajalci gredo na safe bet, ker se roadsterji, ki so recimo podobni tej ideji precej slabo prodajajo in menijo, da bi bilo s temi avti isto. Je pa fora, da so roadsterji cenovnvno x2-x3 v primerjavi s cliotom, fun za vozit, nepraktični za družinski avto in hkrati tudi dragi za razvoj zaradi majhne proizvodnje.

TL:DR, da bi iz cliota namesto capturja (SUV) naredil supercar look za ceno capturja, definitivno izvedljivo in sigurno bi bil trg za to.

pegasus ::

Objektivno: vsaka oblika v fluidu gibajočega izdelka z ostrimi robovi je energijsko nesmiselna. Na gibajočem izdelku hočeš nežne prehode, laminaren tok, minimalen upor. Zato trdim, da so vsi današnji avti po izgledu na spektru med ogabnimi in grdimi. Lepih je samo peščica - nekaj zgodovinskih dirkalnikov in sedaj v tem destletju Aptera.

c3p0 ::

Nekateri si sami izdelajo šasijo in jo dajo na poceni podvozje. Rezultat je včasih komičen.

So pa ti avti definitivno mnogo manj praktični (težak vstop/izstop, prtljažnik velik za en kuferček, prenizki za naše ceste...)

iloveboobz ::

Taksni avti so včasih obstajal; lep primer je recimo pontiac fiero, toyot mr2, mx5 (no ta se obstaja), honda del sol, hyundai coupe...

Fact of the matter is, da krog kupcev za taksne avtomobile danes ni več širok, zato se pa tut večina proizvajalcev ne ubada več z njim.

Lep primer v recent času je recimo Tagaz Aquila/MPM Erelis, k se je prodajal za ceno cliota. Ampak se ni dolgo, niti v pretirano velikih stevilkah.

nejc_nejc ::

OP
Kdo bi bili potencialni kupci takih igrač?

OutOfTheBox ::

Noben. Zgleda lep, ni pa praktičen.

Blinder ::

kriptobog je izjavil:

Model bi "lambota" za 15k :))


Saj je bila Mazda mx-3, Toyota MR2, tudi Nissan 350Z ni bil drag v ZDA. Meni bi tudi zanimivo videt avto z obliko lamborghinija za ceno Golfa
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i5-12400f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

Zimonem ::

Lep je Kangoo ne pa lambo.

starfotr ::

pegasus je izjavil:

Objektivno: vsaka oblika v fluidu gibajočega izdelka z ostrimi robovi je energijsko nesmiselna. Na gibajočem izdelku hočeš nežne prehode, laminaren tok, minimalen upor. Zato trdim, da so vsi današnji avti po izgledu na spektru med ogabnimi in grdimi. Lepih je samo peščica - nekaj zgodovinskih dirkalnikov in sedaj v tem destletju Aptera.



Lep ti je, ker je energijsko učinkovit? Daj no. Bolj bednega izgovora nisi uspel najti za delat reklamo tej neobstoječi proizvodnji avtov.

codeMonkey ::

Arhitekti so podobno pokvarjeni. Hoces da ti hisa zgleda kot vila kaksnega Jeffa Bezosa, pa ti za 500k naredijo navadno hiso. Kot da nocejo zrisati lepse.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Lambo ni lep zarad oblike, ampak je lep, ker stane 300 jurjev. Če bi imel avto za 20 jurjev tako obliko, bi je lambo pač spremenil, in bi spet folk jokal zakaj je lambo tako lep, avto za 20 jurjev pa grd. Tako ne prideš nikamer.
Drugo je pa to da pri avtu za 20 jurjev iščeš neko praktičnost, nizke stroške, itd. Če daš v avto 1,0 sredinski motor, ki ga vidiš čez šipo...ni to to. Zakaj ga bi sploh postavljal v sredino, če ima pa 50 kil.

Telbanc ::

Iz 1.6 16v mašine se da dost potegnit, magari še polnilnik zraven... in ob masovni proizvodnji bi bla relativno poceni. Ne rabiš Lambota, že nova R5 ki je sicer na štrom bi bla čista zmaga z benz mašino. Tko pa. 1.0 mašine so pa res nič od nič za kako hudo plaformo. Ja, Maserati z 1.6 mašino bi bil nekako za silo, zvoka unega tapravega pa ne bi blo.
Hvala bogu, nisem cepljen za covid-19.

ššš ::

Ni treba, da je dizajn drag. Prejšnja verzija Cliota je bla všečna. Prav tako mazda 3, novi prius. Folk misli, da je dizajn subjekitven, pa ni. Gre za pravila likovne analize. Ljudem je stvar všečna, če je v nekih proporcih in se drži nekih pravil. Če gledaš babo, k ji pol kishta visi in ma debelo rit, hitro prideš do zaključka, da neki ne štima in da ni prav lepa. Isto je s pleham in ostalim oblikovanjem na sploh.

Blinder ::

Mogoče res bi premalo ljudi kupilo 4.5m dolgega cliota, kateri ima samo dva mesta in majhen prtljažnik. Bogataši tudi vejretno imajo Lamborghinija za ob nedeljah, večino časa pa se vozijo s kakšnim SUV
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i5-12400f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

codeMonkey ::

Ti lahko dizajniras kakor hoces, ampak ce ti zaradi varcevanja dajo zelezna platisca in odbijace iz crne plastike, pac ne dobis ven Mercedesa. Pa malenkost karikiram, ampak tudi ne prevec. Kot je Utk povedal, dolocene zasnove nimajo smisla za cheap avto, ker je motor 5x lazji in manjsi ter toliko bolj svoh. Podobno veliki diski in platisca ter zavorne celjusti, ki dajo nek izgled mocnega in dragega avtomobila, nimajo smisla. Itd. Naceloma oblikovalci potegnejo iz danega kar lahko danes

Zgodovina sprememb…

IL_DIAVOLO ::

Zato ker normalen avto mora ostati praktičen, prostoren, udoben in varen. Nizki in aerodinamični avti pa to pac ne morejo bit.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

ripmork ::

Se mi zdi, da so dandanes relativno lepi avtomobili vedno bojl dostopni, v primerjavi z nekoč.
Clio dandanes izgleda raketa v primerjavi s tistimi 30 let nazaj. :)

Je pa tako, da na videz avtomobila vplivajo številne stvari, predvsem pa vizualni proporci. Npr. lepše / dinamičnejše bo izgledal avtomobil, ki ima relativno velika kolesa (glede na velikost karoserije), kratke previse spredaj / zadaj. To pa (vsaj pri avtomobilih na goriva) pomeni večje proizvodne stroške. Ko so na naš trg prišli korejci, so bili to avtomobili, ki so bili po proporcih relativno smešni (majhna kolesa, dolgi previsi - ker je tako lažje spravit vse stvari pod motorni pokrov spredaj), so bili pa zato tudi cenejši za proizvodnjo in na koncu za kupca.

Robert Lešnik je na enem predavanju nekoč dobro opisoval, kako so v koncernu njegov idejni koncept Passata vizualno pokvarili z ekonomsko odločitvijo, da so avto osnovali na premajhni platformi in je imel potem (pre)dolge previse preko prednjih / zadnjih koles. Avto je na koncu izgledal štorasto, napihnjeno. Je skušal potem z oblikovalskimi triki to reševat (optično krajšat prednji in zadnji del), a z detajli to reševat je težko (je pa precej ceneje).

Lamborghini med drugim atraktivno izgleda, ker je to zelo specifičen avtomobil, kateremu kupec ne bo zameril zelo nizke strehe in skrajno malo prtljažnega prostora (ki omogočajo fejst aerodinamično obliko), ker ima verjetno v garaži doma 5 veliko bolj praktičnih avtov za vsakodnevne potrebe :)

Potem je pa tu seveda še sama psihologija prodaje in bo vsak proizvajalec premium dizajn prihranil za premium (dražje) modele...

MaTr1x ::

Pa saj imaš lepe avte, Hyundai i20, i30, Clio IV in V. Zadnjič sem se zagledal v i20N, ampak zdaj ko vidim da pride skoraj 30k, mi je precej manj všeč, to je 20k avto.
Problem je v ljudeh, ki iz nekega razloga radi kupujejo generične avtomobile kot je Passat, pa ta še zdaleč ni najslabši primer.

iloveboobz ::

kar si nastel, je definicija generičnih cookie cutter škatl.

OutOfTheBox ::

MaTr1x je izjavil:

Pa saj imaš lepe avte, Hyundai i20, i30, Clio IV in V. Zadnjič sem se zagledal v i20N, ampak zdaj ko vidim da pride skoraj 30k, mi je precej manj všeč, to je 20k avto.
Problem je v ljudeh, ki iz nekega razloga radi kupujejo generične avtomobile kot je Passat, pa ta še zdaleč ni najslabši primer.


Lepota je subjektivna. Jaz zase lahko rečem da lepe Hyundaie preštejem na prste ene roke.

Ganon ::

iloveboobz je izjavil:

kar si nastel, je definicija generičnih cookie cutter škatl.


Clio niti slučajno ni "generičen", ne zunaj ne znotraj.

In glede na to, da bodo letos razkrili šesto generacijo, se bo verjetno dalo iztržiti še kakšen dodaten popust.

DamijanD ::

Meni je zanimivo, da so novi avtomobili povečini lepi, ko pa jih pogledaš čez 10+ let je pa samo še škatla... Zelo subjektivno tole gledamo...

Se spomnim, da mi je bil kot frocu Opel Kadett GSI top, ko je daewoo? (nek korejec pač) naredil kopijo, je bilo tisto samo še škatla (tako kopija kot original)

wcpapir ::

Ko sedis v avtu in se pelješ je čisto vseeno kakšen je. V avtu do 200k boš težko "frajer" in je v večini všeč samo tebi.

codeMonkey ::

DamijanD je izjavil:

Meni je zanimivo, da so novi avtomobili povečini lepi, ko pa jih pogledaš čez 10+ let je pa samo še škatla... Zelo subjektivno tole gledamo...

Se spomnim, da mi je bil kot frocu Opel Kadett GSI top, ko je daewoo? (nek korejec pač) naredil kopijo, je bilo tisto samo še škatla (tako kopija kot original)


Samo tega Kadetta so delali v osemdesetih pri Oplu, medtem ko ga je Daewoo delal v devetdesetih. Zasnova je bila do takrat ze skoraj 20 let stara.

Obicajno tako izpade ker se tehnologija spreminja in omogoca vec kot prej. Zelo velik preskok je npr. bil, ko je Bezier, matematik pri Renaultu, izumil krivulje NURBS in so prvic CAD orodja omogocala izrisovanje kompleksnih oblik in tako nacrtovanje orodij ni bilo omejeno le na ravne linije z radiji: Non-uniform rational B-spline @ Wikipedia

Pa napredki so bili pri brizganju plastike (zaradi numericnih simulacij), kjer se je dalo delati vedno bolj kompleskne oblike luci ter na koncu tudi odbijacev, itd.

So pa zanimivi tudi minimalni popravki, t.i. facelifti, ko je sprememba precej majhna, pa avto lahko vseeno deluje precej modernejse. Tu oblikovalci nekako se najbolj izvedejo nek trik, v smislu, da ni bistvenih tehnoloskih sprememb, pa tudi sama oblika ostane prakticno enaka in imajo na voljo zamenjati le omejeno stevilo komponent. Pa jim pogosto uspe precej dobro.

Drugace pa se mi osebno zdi se najbolj zanimiv avtomobil, ko gre za oblikovanje, ravno Porsche 911. Ta se vsakic minimalno spremeni, in vedno se drzijo stare osnove, ampak ko gleas starega ob izzidu novega, je novi precej modernejsi.

Zgodovina sprememb…

Zimonem ::

Ne pretiravaj. Hrošč je bil zdizajniran in izdelan brez nurbsov. Ravno tako jah JK 120.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Zimonem ()

codeMonkey ::

Hrosca ni nihce risal s CAD orodji, niti ni prenesel informacije o obliki na robote. A ti mislis, da so avtomobili nekaj desetletij kasneje postali bolj oglati izkljucno zaradi oblikovalcev? Golf 1 npr. OK, ta je bil se na roke verjetno, ampak dvojka pa ne vec, oz. ze zlo tezko. Dejstvo je, da so bila 3D CAD orodja revolucija pri oblikovalski svobodi in zato se je oblika v devetdesetih precej spremenila, ko so ta orodja omogocala precej vec (kot pa 2D nacrtovanje).

Zgodovina sprememb…

endelin ::

Verjetno so avtomobili (kot vse ostalo>:D) najlepši iz 90s

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

Zimonem ::

Nič ne mislim. Vem približno da se še vedno dizajnira kar precej na papirnati skicirki. Potem pa obriše v digitalno formo. Nakar se stvar prilagaja spet toolingu v fabrki.

codeMonkey ::

Zimonem je izjavil:

Nič ne mislim. Vem približno da se še vedno dizajnira kar precej na papirnati skicirki. Potem pa obriše v digitalno formo. Nakar se stvar prilagaja spet toolingu v fabrki.


To si preskocil ogromno korakov, si pa vsaj omenil, da se da vmes v digitalno formo. Torej ze res, da se zacne s skico, pa nato z modelom, ampak v neki fazi je potrebno oblikovalski input pretvoriti v inzenirski, za konstruckcijo in izdelavo. Ko so sli v to preko digitalizacije, so imeli omejitve, dokler se orodja niso razvila. To seveda ne pomeni, da se je vcasih delalo orodja brez digitalizacije, samo od neke faze naprej tak pristop ni bil vec racionalen, in so pac sprejeli omejitve. Vsaj od devetesetih naprej teh omejitev ni vec.

Zgodovina sprememb…

Zimonem ::

Seveda sem preskočil. Pa tudi iteracije v dizajnu, pa glini. Ampak ni ravno sedaj nurbs nek čudež, ki omogoča oblikovanje, ampak samo zelo priročno orodje.
Saj veš da se prototipi delajo še vedno ti mojstrih ki prešo za poleg dobesedno slišijo, da povedo, kaj se po njihovem da in kje stvari spremeniti. Ok saj so šle stvari naprej. Ampak od dizajna do serijske proizvodnje je še kup zajebov.

Webmojster ::

Lep avto v 2025 .. uff težka bo ... 95% jih je podobnih en drugemu in to so brezvezni designi

codeMonkey ::

Zimonem je izjavil:

Seveda sem preskočil. Pa tudi iteracije v dizajnu, pa glini. Ampak ni ravno sedaj nurbs nek čudež, ki omogoča oblikovanje, ampak samo zelo priročno orodje.
Saj veš da se prototipi delajo še vedno ti mojstrih ki prešo za poleg dobesedno slišijo, da povedo, kaj se po njihovem da in kje stvari spremeniti. Ok saj so šle stvari naprej. Ampak od dizajna do serijske proizvodnje je še kup zajebov.


Oblikovanje je vedno omejeno s postopkom, ki mu sledi do koncne izdelave produkta. Vmes je veliko prirocnih orodij. Ampak dejstvo je, da se je najprej uveljavil CNC in sele kasneje dobro razvil CAD. Vmes je pa bilo pa fino obdobje, ko se je pisalo g-kodo na roke ali pa s precej omejenimi orodji.

Mojstri za preso pa znajo nekoliko prilagoditi stvari, ko vidijo kaj pride ven. Pa se nekaj odbrusi, navari ipd., ampak v osnovi je to danes vse prej simulirano z numericnimi metodami, kjer pa spet rabis ustrezen 3d model za mrezenje.

Zgodovina sprememb…

strikeout ::

Nova Renault 5 je lepa.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Najcenejši novi avtomobilov (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
11111616 (7032) BigWhale
»

Avtomobili brez "duse" (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
10514453 (11249) pi pawr
»

Nov Avto za 10k (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19238620 (32160) tintorel
»

Starejšega in kvalitetnejšega ali mlajšega in slabšega? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7114837 (11927) TheJack

Več podobnih tem