Slo-Tech - Ko postajajo električni avtomobili čedalje bolj razširjeni, je čedalje relevantnejše vprašanje, kako hitro izgubljajo vrednost. Vsi avtomobili izgubijo nekaj vrednosti že ob nakupu, nato pa se v prvem letu najbolj pocenijo. Pri električnih avtomobilih je to še bolj izrazito, ugotavljajo pri Wired.
Njihov pregled se je sicer osredotočil na ZDA in na Veliko Britanijo, a so bili trendi na obeh straneh Atlantika podobni. Na Otoku je nemalo električnih avtomobilov že po prvem letu lastništva izgubilo polovico vrednosti. To so bili na primer Audi e-tron GT, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Ionie 5 in Polestar 2. Tesla 3 je v prvem letu izgubila 45 odstotkov, Porsche Taycan pa 49 odstotkov. Na te vrednosti je precej manj kot pri klasičnih avtomobilih vplivalo število prevoženih kilometrov. Navedene vrednosti so povprečja, če bi rabljene avtomobile prodali v avtohišam, medtem ko lahko posamezniki lastniki seveda iztržijo drugačne pogoje. A trend je jasen: električni avtomobili se v prvem letu pocenijo bolj kot drugi, nato pa se situacija obrne. V nadaljnjih letih električni avtomobili izgubljajo manj, za kar je razlogov več. Po eni strani imajo manj komponent, ki se lahko okvarijo (izvzemši baterije), po drugi strani pa proizvajalci z rednimi posodobitvami lahko ohranjajo vrednost.
V ZDA so ugotovili podobno, a manj izrazito obnašanje. Električni avtomobili se ne pocenijo tako izrazito v prvem letu. Faktorjev, ki vplivajo na ceno, je veliko. Trg rabljenih avtomobilov je pred štirimi leti pošteno razburkal covid, na ceno rabljenih električnih avtomobilov pa močno vplivajo tudi popusti pri nakupu novih, s katerimi jih želijo proizvajalci narediti privlačnejše. Zlasti Tesla je znana po takem ravnanju. Hitrejše izgubljanje vrednosti za kupce, ki bodo avtomobile vozili več let, ni tako pomembno. Precej težav pa povzroči tistim, ki kupijo električni avtomobil, a bi potem hitro ugotovili, da ne ustreza njihovim navadam ali potrebam. Pri hitri prodaji bodo imeli precej izgube. V Sloveniji je položaj precej drugačen, saj električni avtomobili v prvem letu ne izgubijo veliko vrednosti.
Novice » Ostale najave » Električni avtomobili v prvem letu hitreje izgubljajo vrednost
Apple ::
BMW i3, full oprema, cena novega 53.000 EUR (brez 7.500 EUR subvencije), star 2,5 let, prevoženih 90.000 km, prodan za 19.000 EUR.
Tesla 3, LR, cena nove 56.000 EUR (brez 4.500 EUR subvencije), stara 3 leta, prevoženih 80.000 km, bi bila danes "vredna" 27.000 EUR.
Tesla 3, LR, cena nove 56.000 EUR (brez 4.500 EUR subvencije), stara 3 leta, prevoženih 80.000 km, bi bila danes "vredna" 27.000 EUR.
LP, Apple
Utk ::
Če kupiš v štartu precenjenega, potem imaš seveda problem, če ga hitro prodaš.
Zakaj bi kdo kupil i3 za 3 jurje manj kot model 3?
Zakaj bi kdo kupil i3 za 3 jurje manj kot model 3?
HotBurek ::
Vsi avtomobili izgubijo nekaj vrednosti že ob nakupu, nato pa se v prvem letu najbolj pocenijo.
Bi bilo zanimivo videti, kako se je skozi zandjih 10 let gibala cena npr. Pagani Huayra, tako novega kot 1, 2, 3, ...10 let starega. Mogoče je cena 10 let starega višja, od cene novega? Ker ta ideja, da so "vsi" avti enaki in isti, je nekako zgrešena. Potrošni material oz. smeti izdelki izgubljajo na ceni, masterpiece in art izdelki pa bi naj pridobivala na ceni.
... po drugi strani pa proizvajalci z rednimi posodobitvami lahko ohranjajo vrednost.
Lahko? Ja. Ampak, proizvajalcem je v interesu maksimizirat dobiček, in takšno početje bi bilo ravno kontra lastnikovim interesom.
Bi bilo zanimivo videti, kako se je skozi zandjih 10 let gibala cena npr. Pagani Huayra, tako novega kot 1, 2, 3, ...10 let starega. Mogoče je cena 10 let starega višja, od cene novega? Ker ta ideja, da so "vsi" avti enaki in isti, je nekako zgrešena. Potrošni material oz. smeti izdelki izgubljajo na ceni, masterpiece in art izdelki pa bi naj pridobivala na ceni.
... po drugi strani pa proizvajalci z rednimi posodobitvami lahko ohranjajo vrednost.
Lahko? Ja. Ampak, proizvajalcem je v interesu maksimizirat dobiček, in takšno početje bi bilo ravno kontra lastnikovim interesom.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Apple ::
Če kupiš v štartu precenjenega, potem imaš seveda problem, če ga hitro prodaš.
Zakaj bi kdo kupil i3 za 3 jurje manj kot model 3?
Leta 2018 ni bilo uradne prodaje Tesle pri nas... 2021 je pa že bila...
LP, Apple
profii ::
Bi bilo zanimivo videti, kako se je skozi zandjih 10 let gibala cena npr. Pagani Huayra, tako novega kot 1, 2, 3, ...10 let starega. Mogoče je cena 10 let starega višja, od cene novega? Ker ta ideja, da so "vsi" avti enaki in isti, je nekako zgrešena. Potrošni material oz. smeti izdelki izgubljajo na ceni, masterpiece in art izdelki pa bi naj pridobivala na ceni.
Tega masterpieca ti ne moreš kupiti in je za to debato irelevanten.
kriptobog ::
Da avto drzi je vazno samo slovenckom. Avto kupis, da ga vozis, kaj te boli k koliko je vreden, vazno da ti sluzi.
Gregor P ::
Ni videti, ko gledaš cene na spletu. Sploh rabljene hibridne Toyote so videti, da kar držijo ceno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
deco16 ::
Hyundai IONIQ 5 ... če se avtorju da popravit v članku.
Ja fora je bolj za lizing, da se računica mal obrne, predvsem tistim ki to ponujajo ;)
Ja fora je bolj za lizing, da se računica mal obrne, predvsem tistim ki to ponujajo ;)
stara mama ::
A trend je jasen: električni avtomobili se v prvem letu pocenijo bolj kot drugi, nato pa se situacija obrne. V nadaljnjih letih električni avtomobili izgubljajo manj, za kar je razlogov več. Po eni strani imajo manj komponent, ki se lahko okvarijo (izvzemši baterije), po drugi strani pa proizvajalci z rednimi posodobitvami lahko ohranjajo vrednost.
Aha, seveda!
Še dobro, da imamo tako velik vzorec 10+ let starih električarjev in avtov iz leta 2010 z OTA posodobitvami (ter naročninami na razne že vgrajene oslarije seveda)
/Facepalm
Huš, v katerem paralelnem vesolju ti živiš?
Ekologija™ in Trajnost™
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Električni avtomobili v prvem letu hitreje izgubljajo vrednostOddelek: Novice / Ostale najave | 3444 (1982) | stara mama |
» | Cene Avtomobilov (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Na cesti | 109207 (42500) | Boštjan_Q |
» | Lani že desetina prodanih avtomobilov električnih (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 20518 (16737) | trancer01 |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 128726 (88791) | D3m |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 86805 (78729) | AštiriL |