» »

Kam hodite po bencin?

Kam hodite po bencin?

1
2
»

WizzardOfOZ ::

sbawe64 je izjavil:

IL_DIAVOLO je izjavil:

Vse gre iz iste cisterne.

Zakaj je potem delež etanola različen (5% Petrol, 10% OMV) ?


Ker te dodatke verjetno kasneje dodajajo.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

GenZNPC ::

guano je izjavil:

Kot že naslov pove, me zanima kje tankate svoje jeklene konjičke ter zakaj se ne odločite za konkurenco (Petrol, OMV, MOL,..) Uporabljate kartice teh trgovcev?

nekaj časa nazaj sem slišal da naj bi bil bencin na OMV bolj kakovosten kot Petrolov ampak nevem zakaj in če je že bil, je še vedno?

Sem bil doli in tankal na petrolu 100 oktanca, se je direkt vidlo, da to prakticno nihce ne tanka. Pipca zasrana od umazanije in neuporabe. 95 vec sploh ne upam dat v avto, v Avstriji ja, dol pa ne.
Drugac pa V-Power Bencin in Dizel, sem svogru natankal gori je rekel tok lepo masina se nikol ni laufala.

skibidi

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GenZNPC ()

donvito ::

GenZNPC je izjavil:

guano je izjavil:

Kot že naslov pove, me zanima kje tankate svoje jeklene konjičke ter zakaj se ne odločite za konkurenco (Petrol, OMV, MOL,..) Uporabljate kartice teh trgovcev?

nekaj časa nazaj sem slišal da naj bi bil bencin na OMV bolj kakovosten kot Petrolov ampak nevem zakaj in če je že bil, je še vedno?

Sem bil doli in tankal na petrolu 100 oktanca, se je direkt vidlo, da to prakticno nihce ne tanka. Pipca zasrana od umazanije in neuporabe. 95 vec sploh ne upam dat v avto, v Avstriji ja, dol pa ne.
Drugac pa V-Power Bencin in Dizel, sem svogru natankal gori je rekel tok lepo masina se nikol ni laufala.


A lahko prevod za odebeljeno (tast?), za podčrtano se pa samo smejem. :)

GenZNPC ::

skibidi

Zimonem ::

Po bencin se zapelje , še nikoli nisem hodil ponj.

GupeM ::

FoxKnox je izjavil:

Tankam samo na Petrolu, ker imam že 100 let njihovo klubsko kartico.Tankam pa z app tako , da mi ni treba niti na blagajno.

Točno to. Plačilo zunaj s kartico je običajno omejeno na določene pumpe, z appom pa lahko na vsaki Petrolovi pumpi plačaš. Pa še vse račune/zgodovino imaš v appu, ne rabiš papirja.

Ahim ::

GenZNPC je izjavil:

https://fran.si/iskanje?All=%C5%A1voger...

Med ostalim pise tudi:
švoger

    1/109 (stari oče) / komentar / karta / gradivo h karti
    1/126 (tast) / komentar / karta / gradivo h karti
    1/128 (zet) / komentar / karta / gradivo h karti
    1/130 (svak) / komentar / karta / gradivo h karti

Zdaj vemo.

black ice ::

PersonaRuda je izjavil:

...če se držiš pravila, da pozimi ne vklapljaš turbine preden se avto segreje na delovno temperaturo.

:))

WizzardOfOZ ::

PersonaRuda je izjavil:

če se držiš pravila, da pozimi ne vklapljaš turbine preden se avto segreje na delovno temperaturo.


Kako pa to zgleda?
Turbino namreč poganjajo izpušni plini, torej ko avto vžgeš in gredo plini v izpuh, le ti poganjajo turbino. Torej se takrat že vrti. Kako potem zgleda to nevklaplanje turbine dokler se avto ne ogreje? Z webastom? Električni grelec? Z ognjem segreješ olje?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

bemfa ::

Jaz tankam samo še pri mesarju.

111111111111 ::

bemfa je izjavil:

Jaz tankam samo še pri mesarju.

Pri teh cenah, verjetno najbolj poceni.
Če prisloniš uho na vroč šporhet, lahko zavohaš kak si fuknjen.

PersonaRuda ::

WizzardOfOZ je izjavil:

PersonaRuda je izjavil:

če se držiš pravila, da pozimi ne vklapljaš turbine preden se avto segreje na delovno temperaturo.


Kako pa to zgleda?
Turbino namreč poganjajo izpušni plini, torej ko avto vžgeš in gredo plini v izpuh, le ti poganjajo turbino. Torej se takrat že vrti. Kako potem zgleda to nevklaplanje turbine dokler se avto ne ogreje? Z webastom? Električni grelec? Z ognjem segreješ olje?

Turbina začne delovati s polno močjo pri določenih obratih (pri bencinu pri višjih, pri dizlu pri nižjih) in ni pametno recimo, ko se avto še ne segreje, da tišiš mašino v te obrate, ko začne turbina delovati s polno močjo, da s tem dosežemo najboljši možni izkoristek v povečani moči motorja in navora. Zato je pametno, dokler je avto hladen, da menjavaš v višje prestave preden začne turbina delovati s polno močjo. Dovolj jasno za Slo-tech-piknem se v vsako besedo strokovnjake?

Kaj se že dogaja? Kupiš rabljeni avto in ti turbina gre čez par mesecev. Vzrok? Nekdo je vozil v visokih obratih ob hladnem avtomobilu. Če bi avto bil segret na pravilno delovno temperaturo potem več ne povzročaš škode turbini, če na polno laufa. Kdaj je avto pravilno segret na delovno temperaturo? Večina avtov ima lučko, katera kaže, da je motor še hladen in ko se ugasne je motor segret na pravilno delovno temperaturo. Takrat pa lahko tišiš avto tudi v visoke obrate, kjer pride turbina do izraza z dodatno močjo (navorom) motorju in s tem boljšimi pospeški (to je tudi namen turbine v avtu). Dovolj jasno za Slo-tech-piknem se v vsako besedo strokovnjake?

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

Še hujše je ugasnit motor, ko ima turbina še polno obratov - ker ko se motor ugasne, ni več olja pri oseh turbine (turbina nima klasičnih ležajev, ampak je vse samo na olju) in takrat pride do prekomernega obrabljanja.

PersonaRuda ::

Ravno poanta mojega vpisa je bila, da so mašine od Toyote z atmosferskim motorjem neuničljive (in tudi od drugih Japoncev) in gredo vsaj do 500.000 km s samo rednimi servisi. Hkrati pa omenil, da če pravilno voziš avto s turbino potem tudi turbina redko crkne. Je pa vsekakor boljše imeti avto brez turbine (kljub temu, da imaš zato slabše pospeške). In da je veliko tveganje kupiti rabljeni avto s turbino, ker ne veš kako je vozil (uporabljal turbino) prejšnji lastnik.

cvalsr ::

Slo-tech-piknem se v vsako besedo strokovnjake

Občudovanje vredno znanje "strokovnjaka".
Smo v tretjem tisočletju.
Si že slišal, da sodobni motorji nimajo več turbo-luknje? Kar pomeni, da turbina 'prime' že takoj nad 'štandgasom'. Dražji avti imajo celo po 2, eno za visoke vrtljaje, eno pa za nizke. Ostala večina pa s krmiljenimi vodilnimi lopaticami, da jo že minimalni izpušni plini zavrtijo na polno. Da turbina ne gre v visoke vrtljaje, se praktično ne smeš dotakniti 'gasa'; avto se tudi zelo dolgo ne bo ogrel. Ti voziš tako?
Samo bedak pa 'tišči do dile' motorje s 100+ kilovati, če jih od tega za tekočo vožnjo dejansko uporabljaš 10 do 20.
Gotovo pa je dobro, da privoščiš motorju pol minutke 'ogrevanja', preden ga poženeš močneje, pa spet pol minutke majhne obremenitve pred ugašanjem, da se turbina ohladi.

korenje3 ::

smo spet začel katero gorivo je boljše? folku je res dolgcajt.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

PersonaRuda ::

cvalsr je izjavil:

Slo-tech-piknem se v vsako besedo strokovnjake

Da turbina ne gre v visoke vrtljaje, se praktično ne smeš dotakniti 'gasa'; avto se tudi zelo dolgo ne bo ogrel. Ti voziš tako?

Čisto vseeno kako vozim, ker nimam avta s turbino (pred leti kupil novi avto z atmosferskim motorjem - bencinar). Hkrati pa vozim normalno, umirjeno in prestavljam v mejah, katere so predvidene razen, ko je treba kakšnega polža prehiteti, kateri se vozi 35 km/h v coni 50km/h, takrat se zavrtijo obrati tudi malo višje kot ponavadi. ;)

Zgodovina sprememb…

MTB4life ::

DamijanD je izjavil:

Še hujše je ugasnit motor, ko ima turbina še polno obratov - ker ko se motor ugasne, ni več olja pri oseh turbine (turbina nima klasičnih ležajev, ampak je vse samo na olju) in takrat pride do prekomernega obrabljanja.

Kdo pa ugaša avto s polnim gasom? Jaz ne poznam nobenega, mogoče kakšnega z wankel motorjem, drugih ne. Turbina ni stvar, katera se vrti še 5minut, po tem ko pritisneš polno na gas. Priporočljivo je, da se po dinamični vožnji vozi par minut umirjeno, toliko da se materiali ohladijo. Če imaš možnost vpogleda v temperaturo olja, je avto ''ohlajen'' ko doseže olje ''vozno'' temperaturo - 95-105°C.



cvalsr je izjavil:

Slo-tech-piknem se v vsako besedo strokovnjake

Občudovanje vredno znanje "strokovnjaka".
Smo v tretjem tisočletju.
Si že slišal, da sodobni motorji nimajo več turbo-luknje? Kar pomeni, da turbina 'prime' že takoj nad 'štandgasom'. Dražji avti imajo celo po 2, eno za visoke vrtljaje, eno pa za nizke. Ostala večina pa s krmiljenimi vodilnimi lopaticami, da jo že minimalni izpušni plini zavrtijo na polno. Da turbina ne gre v visoke vrtljaje, se praktično ne smeš dotakniti 'gasa'; avto se tudi zelo dolgo ne bo ogrel. Ti voziš tako?
Samo bedak pa 'tišči do dile' motorje s 100+ kilovati, če jih od tega za tekočo vožnjo dejansko uporabljaš 10 do 20.
Gotovo pa je dobro, da privoščiš motorju pol minutke 'ogrevanja', preden ga poženeš močneje, pa spet pol minutke majhne obremenitve pred ugašanjem, da se turbina ohladi.


Če nima turbo luknje, je v večini primerov samo zaradi tega, ker je turbina premajhna za zgornjo polovico vrtljajev. Se strinjam, da so novi turbo motorji bistveno bolj odzivni - bodisi zaradi twinturbo, twinscroll tehnologije in nimajo tako velike turbo luknje in lag-a kot iz prejšnega tisočletja vendar turbo luknje so še vedno tudi na novih turbakih, tudi ni priporočljivo, da se motorje vozi na prenizkih obratih.
Motor, kateri je velikokrat hladno obremenejn ima večji problem drugje, kot v sami turbini. Os turbine se ''vrti'' v oljnem filmu tudi pri mrzlem olju (res je, da ni pretok tako visok, kot pri ogretem, vendar tudi sama os turbine ni tako obremenjena, kot ostali deli motorja), katero je gostejše, vendar oljni film vseeno preprečuje obrabo - moje mnenje je, da je turbina bolj obremenjena, če se vročo izklaplja ali pa da je velikokrat pregreta med samim delovanjem - tesnila otrdijo itd, sploh če motor zlorabljaš, kateri ima predpisano gradacijo olja 0W30 ali še manj, katero ne zagotavlja pravilne viskoznosti pri visokih temperaturah, kar pa pri turbo motorjih lahko hitro olje segreješ na več, kot bi bilo predvideno - 50 ali več km na AC 150+km/h v poletni vročini in polno naloženim avtomobilom.

Sama os turbine ni tako obremenjena, kot so recimo ležaji na samem motorju (glavni in ojnični) + toleranca cilindrov ni pravilna ob mrzlem motorju, tako da turbina bo še najmanjši strošek, če se avto tišči mrzl.
Priporočam, da date avtomobilu več kot samo pol minute za ogret in ohladit. Sam avto na polno poženem, če ima voda 90°C in olje 70°C. Če sem avto tiščal, ga prej vsaj nekaj minut pustim da se ohladi - na dirkališču odprem pokrov motorja in po ohlajevalnem krogu še vedno laufa kakšno minuto ali dve - dan danes je vseveč plastike v motornem delu in je priporočljivo, da se motorni prostor čim bolj shladi.

MIHAc27 ::

Sem hodil na samopostrežno pumpo, ker je bilo 2c manj. Sedaj je 0.2C manj in se ne splača. Pa OMV nekaj časa, da so bile vsaj neke točke, ki si za kako malenkost lahko koristil ampak sedaj ni več nobena v bližini, tko da.... tankom ko pač rabim (izven AC seveda)

GupeM ::

Na Petrolu dobivaš točke, ki jih lahko porabiš za popuste ali za brezplačno kavo ali brezplačno avtopralnico. Ostalega ne koristim, kavo sem pa že nekajkrat vzel.

Ijus ::

sem iz savinjske...
... tankat pa hodim v kočevje

:))

včasih pa tud' na dunaj

+1

če verjameš

--- --- --- --- --- ---

drugač na Petrolu je kava iz avtomata uber dobra. like that coffee a lot.
soundcloud.com/rising-night-wave ... moja elektronska glasba
deviantart.com/ijus-666 ... moje AI generirane slike
marjan-kaj-delas.blogspot.com ... zgodbice o Marjanu, ki ne ve kaj dela

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ijus ()

Kelly ::

Hrvaška !!

2dark ::

Badwolff je izjavil:

Dons me je spet skor kap, ko sem po potrebi šel tankat na avtocesti. +20 evrov na tank...


To moreš pazit. Razlika je 30 centov po litru 95 oktanskega. Grozno.

BS AC petrol

95 oktanski 1.83€
diesel 1.86€
(\___/)
(> _ <)
(>&#127851; )

Ijus ::

jst drugač peljem svojega jeklenega konjička, ko je žejen, pit na Petrol.
običajno v naseju kjer živim.

če je potreba pa tudi drugod pa tudi pri drugih ponudnikih tovrstnih pijač.
to je načeloma bolj poredko.
soundcloud.com/rising-night-wave ... moja elektronska glasba
deviantart.com/ijus-666 ... moje AI generirane slike
marjan-kaj-delas.blogspot.com ... zgodbice o Marjanu, ki ne ve kaj dela

GupeM ::

Ijus je izjavil:


drugač na Petrolu je kava iz avtomata uber dobra. like that coffee a lot.

Okusi so različni, pa še spreminjajo se. Dokler sem pil sladko kavo, je bila tudi meni uber dobra. Odkar pijem nesladkano, pa mi je preveč sladka. Izgleda, da imajo že mleko sladko. Za na hitro vzet za s sabo, ko grem na kakšno daljšo pot je pa v redu.

miha98 ::

GupeM je izjavil:

Ijus je izjavil:


drugač na Petrolu je kava iz avtomata uber dobra. like that coffee a lot.

Okusi so različni, pa še spreminjajo se. Dokler sem pil sladko kavo, je bila tudi meni uber dobra. Odkar pijem nesladkano, pa mi je preveč sladka. Izgleda, da imajo že mleko sladko. Za na hitro vzet za s sabo, ko grem na kakšno daljšo pot je pa v redu.


Ja bogi revež , da se neboš preveč pomehkužil.... ;)

GupeM ::

Prepozno. Sem se že.

morosito ::

Prvo pravijo da e10 naj nebi skodilo motorjem...zakaj pol v marinah (npr. v kp) imajo 95 e5 (mol) ?????

Ker so izvenkrmni motorji delikatni. So pa hibridni motorji še bolj. Zakaj pol dajajo na pumpah e10 za avtomobile??? Pa se za isto ceno kot pri konkurenci kjer je 95 e5!!??

Jaz na mol/shell/ina sploh vec ne tocim v SLO. Ze na Hr ima ina 95 z oznako e5.

Magic1 ::

Po moje zato, ker je mešanica s etanolom časovno manj obstojna. Avti se načeloma uporabljajo in bencin ne stoji dolgo v njih. Pri barkah je malo drugače. Par mesecev so v uporabi, potem pa 3/4 leta stojijo.
Magic

starfotr ::

Bencin se uporablja tudi za kosilnice, motorke, snežne freze. Kar je vse sezonsko. Tudi razni čičoti, ki naredijo 2000 km na leto ne tankajo kaj dosti.

Bio komponete v gorivu so eno navadno sranje.

Magic1 ::

Sej zato pa se pol jahaš s bencinom. Jaz septembra stočim kantice s bencinom v avto in spomladi grem po novega. Po novem se pa itak izogibam bencinskim zadevam. Gre vse na elektriko razen kosilnice.
Magic

zk_eu ::

morosito je izjavil:

Prvo pravijo da e10 naj nebi skodilo motorjem...zakaj pol v marinah (npr. v kp) imajo 95 e5 (mol) ?????

Ker so izvenkrmni motorji delikatni. So pa hibridni motorji še bolj. Zakaj pol dajajo na pumpah e10 za avtomobile??? Pa se za isto ceno kot pri konkurenci kjer je 95 e5!!??

Jaz na mol/shell/ina sploh vec ne tocim v SLO. Ze na Hr ima ina 95 z oznako e5.


Shell ima še E5, enako kot Petrol.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

elrado ::

Petrol, ker uporabljam njihov app in mi ni treba v prodajalno.

Zvezdica27 ::

etanol razžira gumo, sploh pri starih avtih. Pri novih je vse dizajnirano na to, tako da nekih težav ne bi smelo biti. 10% etanola bo kmalu standard, samo mašine morajo to upoštevati. Stari avti recimo ne (oldtimerji).

Ne komplicirajte,

zz

starfotr ::

Tudi, če je prilagoditev pri materialih je še vedno bolje, da se uporablja 100 % naftni derivat brez bio sranja.

Gambino ::

Goriva z oznako E5 in E10
E pomeni etanol (alkohol, pridobljen iz obnovljivih virov, kot so koruza, sladkorna pesa, žita).

Številka za E pomeni procentno vsebnost etanola v mešanici z bencinom.

E5 = bencin vsebuje do 5 % etanola
E10 = bencin vsebuje do 10 % etanola

Te mešanice se uporabljajo predvsem v bencinskih motorjih in pomagajo zmanjševati emisije CO2 ter znižujejo uporabo fosilnih goriv.

Goriva z oznako B5 in B10
B pomeni biodizel (dobljen iz rastlinskih olj ali živalskih maščob).

Številka za B pomeni procentno vsebnost biodizla v mešanici z običajnim dizelskim gorivom.

B5 = dizelsko gorivo vsebuje do 5 % biodizla
B10 = dizelsko gorivo vsebuje do 10 % biodizla

Ta goriva so namenjena dizelskim motorjem in prav tako pomagajo zmanjšati ogljični odtis.

E10 pri motorjih (bencin z do 10 % etanola)
Veliko sodobnih bencinskih motorjev je zasnovanih tako, da brez težav delujejo tudi na E10.

Etanol je higroskopičen (vzame vlago), zato lahko pri starejših motorjih ali pri motorjih, ki niso prilagojeni za E10, pride do korozije, obrabe tesnil ali težav z uplinjevalniki.

Etanol ima tudi manjšo energijsko gostoto kot čisti bencin, zato lahko motor pri E10 rahlo izgubi nekaj moči ali porabi malo več goriva.

Pri starejših motociklih ali tistih z uplinjevalnikom je priporočljivo preveriti pri proizvajalcu ali v navodilih, ali lahko uporabljate E10. Če ne, je bolje ostati pri E5 ali nižjem deležu etanola.

B10 pri motorjih (dizel z do 10 % biodizla)
Podobno kot pri E10 je tudi pri B10 večina sodobnih dizelskih motorjev na to pripravljena, saj so prilagojeni za uporabo biodizla do določenih koncentracij.

Biodizel ima boljšo mazalno sposobnost, kar lahko pomaga pri delovanju črpalk in vbrizgalnih sistemov.

Vendar biodizel lahko vpliva na gume, tesnila in nekatere materiale v starejših motorjih, zato za starejše motocikle ali stroje z dizelskim motorjem velja previdnost.

Biodizel lahko tudi nekoliko pospeši oksidacijo motornega olja, zato je priporočljivo redno menjavati olje.

Zvezdica27 ::

B10 ni problem sploh, niti za stare avte.

E10 je pa zaradi tesnil, gum, recimo tesnila v sistemu dovoda bencina propadejo (starejši avti). Pa vlaga pride, res je. Ostalo niti ni težava (obraba motorja ali korozija), če ga pokuriš. Bi bil pa to problem, če bi v oldtimerja to natankal jeseni in do pomladi bi vezana voda v olju in v E10 lahko kaj zjebala. Ampak glavni izziv so gume in tesnila v sistemu dovoda goriva. Samo to. Vse ostalo lahko rešiš tudi z aditivi, ampak gume pa niso bile zasnovane za E10.

E5 naj ne bi bil problem.

Toliko iz oldtimer sveta.

zz

MTB4life ::

Na strani Petrola je zapisano:
Oba motorna bencina (MB95 in MB100) ustrezata evropskemu standardu EN228 (v Sloveniji je to SIST EN228). Skladno s standardom je zgornja meja vsebnosti etanola v bencinu do 5 %, medtem ko je vsebnost etanola v obeh bencinih v prodaji na naših prodajnih mestih pod 0,2 %.


Tako da Petrol ima veliko manj kot 5% etanola v gorivu.

pegasus ::

Kakšne oldtimerje to vozite? Moj 20 let star avto je že delan za E10 benz ...

MTB4life ::

Oldtimerji so po naši zakonodaji 30 ali več let stara vozila, tako da 20 let star avto, mu še malo manjka ;)

Da odgovorim še na vprašanje, sam vozim e28. Ostali so že vsi novejši in lahko delajo na e10.

Utk ::

starfotr je izjavil:

Tudi, če je prilagoditev pri materialih je še vedno bolje, da se uporablja 100 % naftni derivat brez bio sranja.

Starfotr ne verjame stroki, ki je odobrila nek avto za e5 in e10.

kancler ::

Jaz na lokalno pumpo logo, kocevje.

pegasus ::

Utk je izjavil:

starfotr je izjavil:

Tudi, če je prilagoditev pri materialih je še vedno bolje, da se uporablja 100 % naftni derivat brez bio sranja.

Starfotr ne verjame stroki, ki je odobrila nek avto za e5 in e10.
Also, naftni derivati so točno to, bio sranje. Par 100 miljonov let strao bio sranje :))

Zvezdica27 ::

jaz imam w126, pa ni čisto jasno ali so že za e5 bili ali ne. Folk v USA, kjer imajo E10, jamra ful

zz
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Novi bencin - E10 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
889221 (5027) Jebomir
»

Kvaliteta goriva po črpalkah? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
538863 (7108) oemdzi
»

95/98/100 oktanski bencin (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
16447066 (26716) ...:TOMI:...
»

Avstrijsko gorivo boljše od našega - samo mit? (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12937051 (28802) zk_eu
»

Petrol ultimax (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
42364293 (42602) Matev

Več podobnih tem