» »

Prezračevalni sistem z rekuperacijo

Prezračevalni sistem z rekuperacijo

««
12 / 13
»»

Lonsarg ::

Ne znajo vrzt ko betonirajo plato notri flex cevi hehe :)

Ceprav tudi to se komot resi naknadno, 1. stuk itak v izi preko podstresja. Prtlicje pa pac s spuscenim stropom vsaj hodnik. Jaz sem tudi v stanovanju centralno rekurperacijo dal, sem masino v kot kuhinje skril, ker nisem hotel stropov spuscat ker imajo stari bloki ze tako nizke. Skratka 3. gradbena faza ni izgovor da se tega vseeno ne naredi naknadno.

Lurker99 ::

Povem svojo izkušnjo, če komu pride prav. Imam vaillant centralni rekuperator že ene 5 let in je zakon. Skoz svež luft v novi hiši veliki 180 kvadratov, stropi 2,7m. Skoz celo leto ne odpiramo nobenih oken. Luksus. Je res da je treba menjavati filtre ko slišiš da zadeva začne glasno delat. Včasih mal filtre spihan/posesan in potem še nekaj tednov gre dokler ne nabavim novih filtrov. Letno dejansko v mestu rabim menjat vsaj ene 3 krat filtre. Ker mi ta strošek ne pomeni veliko mi je zadeva res TOP!

Izkušnje kolega, ki živi v manjši hiši je pa tak da ni najbolj zadovoljen z zadevo. Sicer je naredo neko poceni varianto (nevem sicer zakaj bi to bilo bitno v tej enačbi, ker si zadevo predstavljam laično kot ventilator + filter) ampak ima tudi dosti manjši volumen zraka v hiši in pravi da zadeva nekot ne deluje tak kot bi moralo, da zrak ni sveži itd.. Tudi v službi imamo podoben problem kjer je vbistvu samo 4-5 prostorov, ki pa so zatohli pa lahko dela prezračevanje na polno in moramo vmes odpirat okna. Pa so ti prostori v pisarni popolnoma renovirani, torej oprema nima zatohlega vonja sama po sebi.

Morda je kaj na tem, da se splača mal več plačat za "boljši/dražji" rekuperator. Morda pa je cela finta v tem da moreš imeti večji volumen zraka na razpolago, da je potem vse ok.

tony1 ::

Koliko si dal za cel sistem in koliko te pride ena kpl menjava filtrov? Kakšen razred filtrov je?

Lonsarg je izjavil:

Ne znajo vrzt ko betonirajo plato notri flex cevi hehe :)


Mislim, da hujšega ne moreš narediti obrtniku kot mu reči, da mu daš priložnost, da se nauči nekaj novega 8-O Jebemumater, da manj grdo gledajo, če mu nekaj ne plačaš :|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: tony1 ()

Lurker99 ::

tony1 je izjavil:

Koliko si dal za cel sistem in koliko te pride ena kpl menjava filtrov? Kakšen razred filtrov je?


Vbistvu je bilo nekaj čez 10-12k v fazu gradnje 5 let nazaj. Komplet filtrov sem plačeval direkt pri lokalnih serviserjih G4+F7 in stane 55EUR (uradni filtri - nevem pa točnih specifikiacij). Nameravam pa preizkusil še na tej strani večjo količino nabavit pa sprobat:

https://www.kwl-filteronline.de/en/vail...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Lurker99 ()

D3m ::

Zako je izjavil:

D3m je izjavil:

Koliko veliko hišo pa imate v načrtu?

Za našo 107m2 je prišla v upoštev samo lokalna rekuperacija.


Hi, tudi mi gradimo novogradnjo, 105 m2, imam lahko edino lokalne rekuperatorje. Katere ste vi izbrali. Ste dobili kaj od ekosklada nazaj?


Klemavet d.o.o.

Odgovor od Eko sklada sem dobil prejšnji teden.

Vrnejo mi 1200 EUR.

lp.
|HP EliteBook|R7 8840U|

freesty ::

Laufam rekuperatorja zdaj par dni. Vecino casa na 75%, v spalnici ponoci na 25%. Ko pridem s sluzbe domov, rekuperator v cel dan v dnevni na 75%, se mi ne zdi nic kaj boljsi zrak kot preden sem imel rekuperator. Ce odprem okno za pol ure je dosti boljse. Tak da to mi je ze malo feler. Kako je ostalim poleti? Pa imate nastavljeno na rekuperacijo ali samo vpih ali izpih zraka?
http://www.youtube.com/watch?v=5hfYJsQAhl0

D3m ::

Ermmmmm, vpih/izpih na 50%

Pri nas se zelo pozna, da je svež zrak.

A so vse naredili tako, kot je treba, ker razlika je opazna.
|HP EliteBook|R7 8840U|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: D3m ()

Lonsarg ::

Kupi CO2 senzor na Amazonu (jaz sem recimo tega).

Če odprem na prepih se CO2 koncentracija zniža na cirka 500ppm že prek kot v 10 minutah. Z izklopljenim rekurperatorjem mi v spalnici naraste čez noč na cirka 2500 ppm, z vklopljenim mi naraste na cirka 1600. Razliko med 1600 in 2500 tudi čutim, ampak že teh 1600 čez noč je preslabo (tako v praksi po filingu kot tudi glede na cifro). Kolikor berem bi optimum bil da se drži pod 1000 ppm. Ampak to že dlje vem da sem prešvoh centralno mašino vgradil, ko sem se šel DIY, sam zdaj se selim ni čas nadgrajevat :)

Zelo dvomim da lahko lokalni rekurperator, brez da je tudi glasen, doseže dobro prezračenost v spalnici ponoči. Bo treba al lokalnega imeti na glasno al pa centralno če se hoče imeti svež luft ko se zbudiš. Za čez dan pa je lažje doseči dobro prezračenost, ker ni vrat zaprtih in ker je več sob z odvodi/dovodi v igri. Ampak takrat je tudi okno odpret lažje tak da je tudi dodana vrednost manjša kot ponoči.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Arey ::

Živimo v novi hiši s centralnim rekuperatorjem zdej par mesecev in dobesedno enkrat še nism odprl okna. Rekuperator na najmanjši moči (ki je približno toliko kot je bila projektirana za optimalno zračenje), če pa imamo polno hišo gostov dlje časa ga dvignem na 2/4 moč (cca 1.5x projektiranega pretoka). Res ne morem povedat kok sm presenečen in zadovoljen, res simpl ampak top tehnologija.

Vanquish ::

Lonsarg je izjavil:

Kupi CO2 senzor na Amazonu (jaz sem recimo tega).

Če odprem na prepih se CO2 koncentracija zniža na cirka 500ppm že prek kot v 10 minutah. Z izklopljenim rekurperatorjem mi v spalnici naraste čez noč na cirka 2500 ppm, z vklopljenim mi naraste na cirka 1600. Razliko med 1600 in 2500 tudi čutim, ampak že teh 1600 čez noč je preslabo (tako v praksi po filingu kot tudi glede na cifro). Kolikor berem bi optimum bil da se drži pod 1000 ppm. Ampak to že dlje vem da sem prešvoh centralno mašino vgradil, ko sem se šel DIY, sam zdaj se selim ni čas nadgrajevat :)

Zelo dvomim da lahko lokalni rekurperator, brez da je tudi glasen, doseže dobro prezračenost v spalnici ponoči. Bo treba al lokalnega imeti na glasno al pa centralno če se hoče imeti svež luft ko se zbudiš. Za čez dan pa je lažje doseči dobro prezračenost, ker ni vrat zaprtih in ker je več sob z odvodi/dovodi v igri. Ampak takrat je tudi okno odpret lažje tak da je tudi dodana vrednost manjša kot ponoči.


tukaj je eno par stvari, ki lahko vpliva na rezultate.

Zelo pomembno je tudi kako so pozicionirani dovodi in odvodi zraka. Namrec, ce to ni pravilno urejeno potem nimas potrebnega krozenja.

LonelyBoy ::

Pozdravljeni!

Lokalni rekuperator Brink Air 70 bo očitno vsak čas izdahnil, zato razmišljam o menjavi. Ker bi želel zadevo (zaradi določenih razlogov) izpeljati brez gradbenih posegov, iščem alternativo. Ker imam v steni že obstoječ preboj (fi 25 cm), sem našel alternativo v Zehnder ComfoAir 70. Mogoče kdo ve še za kakšnega proizvajalca, ki uporablja fi 25 za preboj?

Je kdo mogoče imel možnost primerjati Brink Air 70 in Zehnder ComfoAir 70?

@ Pahuljone: Je skrivnost, kje si (ugodno) naročil/kupil Zehnder?

Hikari ::

katere centralne rekuperaterje pa imate nameščene? in koliko je to cca stalo?

iščem sedaj nekaj za stanovanje, cca 100 m2, 7 sob.

kdo vam je delal vgradnjo, kako ste zadovoljni?

gorilla ::

Koliko ima kdo kaj izkusenj s ciscenjem cevnega sistema pri centralnem prezracevanju? Kako pogosto je to sploh potrebno (realno) in koliko je bilo kaj umazanije pri tistih, ki ste to ze poceli? Kaj pa cena?

Lonsarg ::

Sem pa tja slisis kako zgodbico, sicer se pa tega ne cisti. Samo poskrbi se da vedno lavfa da morebitno umazanimjo pac potegne dalje, do prvega filtra.

Meni se je zdel po 8 letih malenkost umazana cev ki je v kuhinji, ampak nic takega sj je filter pred to cevjo.

Saj tudi cevi za nape noben ne cisti, tudi take 50 let stare ne, pa so nape precej precej hujsa svinjarija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

PluribusUnum ::

sposoja teme, zavedanje je trplenje, am i alone? una ne pozna gravitacije, jzz posebej, un ne ve za egao.. z superioro.. a ma kdo inekcijo do jutri

PluribusUnum ::

Torej domači dragci nikoli bili v stroki, kaj bomo?

PluribusUnum ::

Pardon, prezračevannje FU, ta OK bi se dalo merit, but i see

Gambino ::

Lonsarg je izjavil:

Kupi CO2 senzor na Amazonu (jaz sem recimo tega).

Če odprem na prepih se CO2 koncentracija zniža na cirka 500ppm že prek kot v 10 minutah. Z izklopljenim rekurperatorjem mi v spalnici naraste čez noč na cirka 2500 ppm, z vklopljenim mi naraste na cirka 1600. Razliko med 1600 in 2500 tudi čutim, ampak že teh 1600 čez noč je preslabo (tako v praksi po filingu kot tudi glede na cifro). Kolikor berem bi optimum bil da se drži pod 1000 ppm. Ampak to že dlje vem da sem prešvoh centralno mašino vgradil, ko sem se šel DIY, sam zdaj se selim ni čas nadgrajevat :)

Zelo dvomim da lahko lokalni rekurperator, brez da je tudi glasen, doseže dobro prezračenost v spalnici ponoči. Bo treba al lokalnega imeti na glasno al pa centralno če se hoče imeti svež luft ko se zbudiš. Za čez dan pa je lažje doseči dobro prezračenost, ker ni vrat zaprtih in ker je več sob z odvodi/dovodi v igri. Ampak takrat je tudi okno odpret lažje tak da je tudi dodana vrednost manjša kot ponoči.


Če hočeš imeti res svež zrak v spalnici, moraš imeti rekuperacijo predimenzionirano, drugače imaš tam do 1000ppm CO2ja.

Velikost sobe: 4 × 4 × 2.6 m → volumen = 41.6 m³.
1000 ppm: 62 m³/h za dve osebi, kar je ponavadi stamdard.
500 ppm: 450 m³/h za dve osebi, kar nima noben.

Kaj pomeni z odprtim oknom:
Nizek pretok (majhno odprto okno / miren dan): ≈ 30 m³/h
Zmeren pretok (okno odprto široko, rahlo gibanje zraka): ≈ 150 m³/h
Visok pretok (močna prečna ventilacija ali močan veter, polno odprto okno): ≈ 500 m³/h

Kar pomeni, da poleti že z zmerno odprtim oknom dosežemo mnogo boljšo kvaliteto zraka, kot jo dovede rekuperacija!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Gambino ()

tony1 ::

Pa bo res kdo umrl zaradi 1000 ppm CO2? Slabše spal in bo to pomembno vplivalo na trajanje življ. dobe? Kakovost spanja in bivanja?

MojsterX ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: MojsterX ()

MTB4life ::

Lonsarg je izjavil:

Sem pa tja slisis kako zgodbico, sicer se pa tega ne cisti. Samo poskrbi se da vedno lavfa da morebitno umazanimjo pac potegne dalje, do prvega filtra.

Meni se je zdel po 8 letih malenkost umazana cev ki je v kuhinji, ampak nic takega sj je filter pred to cevjo.

Saj tudi cevi za nape noben ne cisti, tudi take 50 let stare ne, pa so nape precej precej hujsa svinjarija.


Cevi od nape ne čistiš zato, ker črpa zrak ven in ne noter, tako da te svinjarije teoretično ne dobiš v prostor.

tony1 ::

MojsterX je izjavil:



https://www.sciencedirect.com/science/a...


Zanimivo je tudi spanje v zaprtem prostoru


https://vair-monitor.com/2016/09/29/sle...


Seveda je prezračevanje koristno, ampak če bi količino ppm CO2 spravili na (povsem arbitrarno) mejo 1500 ppm, ne bi bil konec sveta.

Je kdo naredil še raziskavo, kako hrup (bognedaj lokalnega) rekuperatorja med spanjem vpliva na kakovost spanja? Kaj pa primerjavo, kakšna je raven ppm CO2 v prostoru s 50 let starimi zaprtimi lesenimi okni?

scythe ::

Se splača kupit ta rekuperator? Rabim za prostor 22m2.

https://www.elteh.si/rekuperatorji/sten...
X870 | 9800X3D | 2x32Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|

Lonsarg ::

MTB4life je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Sem pa tja slisis kako zgodbico, sicer se pa tega ne cisti. Samo poskrbi se da vedno lavfa da morebitno umazanimjo pac potegne dalje, do prvega filtra.

Meni se je zdel po 8 letih malenkost umazana cev ki je v kuhinji, ampak nic takega sj je filter pred to cevjo.

Saj tudi cevi za nape noben ne cisti, tudi take 50 let stare ne, pa so nape precej precej hujsa svinjarija.


Cevi od nape ne čistiš zato, ker črpa zrak ven in ne noter, tako da te svinjarije teoretično ne dobiš v prostor.
Tudi pri centralni rekurperaciji se nikjer izhodni in vhodni zrak ne mesata (le preko posebne kocke si med sabo izmenjata toploto)

Gambino je izjavil:

Lonsarg je izjavil:

Kupi CO2 senzor na Amazonu (jaz sem recimo tega).

Če odprem na prepih se CO2 koncentracija zniža na cirka 500ppm že prek kot v 10 minutah. Z izklopljenim rekurperatorjem mi v spalnici naraste čez noč na cirka 2500 ppm, z vklopljenim mi naraste na cirka 1600. Razliko med 1600 in 2500 tudi čutim, ampak že teh 1600 čez noč je preslabo (tako v praksi po filingu kot tudi glede na cifro). Kolikor berem bi optimum bil da se drži pod 1000 ppm. Ampak to že dlje vem da sem prešvoh centralno mašino vgradil, ko sem se šel DIY, sam zdaj se selim ni čas nadgrajevat :)

Zelo dvomim da lahko lokalni rekurperator, brez da je tudi glasen, doseže dobro prezračenost v spalnici ponoči. Bo treba al lokalnega imeti na glasno al pa centralno če se hoče imeti svež luft ko se zbudiš. Za čez dan pa je lažje doseči dobro prezračenost, ker ni vrat zaprtih in ker je več sob z odvodi/dovodi v igri. Ampak takrat je tudi okno odpret lažje tak da je tudi dodana vrednost manjša kot ponoči.


Če hočeš imeti res svež zrak v spalnici, moraš imeti rekuperacijo predimenzionirano, drugače imaš tam do 1000ppm CO2ja.

Velikost sobe: 4 × 4 × 2.6 m → volumen = 41.6 m³.
1000 ppm: 62 m³/h za dve osebi, kar je ponavadi stamdard.
500 ppm: 450 m³/h za dve osebi, kar nima noben.

Kaj pomeni z odprtim oknom:
Nizek pretok (majhno odprto okno / miren dan): ≈ 30 m³/h
Zmeren pretok (okno odprto široko, rahlo gibanje zraka): ≈ 150 m³/h
Visok pretok (močna prečna ventilacija ali močan veter, polno odprto okno): ≈ 500 m³/h

Kar pomeni, da poleti že z zmerno odprtim oknom dosežemo mnogo boljšo kvaliteto zraka, kot jo dovede rekuperacija!
To da ne rabis rekurperacije ce imas skozi odprta okna se strinjam, stram vrzen demar. Ampak 90% ljudi ne moremo spat pri odprtem, prav tako je tecno in prepih da bi cez dan dlje kot dvakrat za 10min odpiral.

In ko za 10 min dam na prepih res pade na 500ppm, ampak je v roku par ur ze na 1000.

1600 je drgac za silo zadovoljivo za cez noc (cez dan pa cirka 1000ppm brez zracenja), ampak vseeno upam da v novem dosezem se manj. Medtem ko je pa 2400, kolikor dobim cisto brez rekurperacije res mocno zadusljivo zjutraj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

PunkDude ::

Čudi me da v temi nikjer niso omenjeni rekuperatorji Prana.
Mislim, da je težko najti kaj boljšega.

velikBrokoli ::

In v čem so boljši od ostalih?

Gambino ::

velikBrokoli je izjavil:

In v čem so boljši od ostalih?


V ceni :)

ziki ::

Tisti, ki ste se odločili za centralno prezračevanje z rekuperacijo v novogradnjah, kam ste postavili prezračevalne cevi?
Sam se najbolj nagibam k vgradnji v AB ploščo, vendar ne vem, koliko so te cevi občutljive na poškodbe. Predvsem me skrbi kakšno naknadno vrtanje v strop in potem sanacija zadeve brez večjih gradbenih posegov.
Druga opcija je seveda vgradnja na strop, ampak bi se raje izognil spuščanju stropov po celotni hiši.

Hvala za vaše nasvete.

Lonsarg ::

Strop se da spustit samo v hodniku plus morda dodatno se v eni izmed kopalnic ce zmanjka v hodniku placa. Potem pa iz hodnika pri vhodih v sobe naredis luknje.

Ampak ce je opcija dati v poseben Utility razdelilec in masino ter razvode v samo plosco je to seveda se veliko boljse.

amacar ::

Jaz bom dal nad AB, pod estrih, stropov ne mislim spuščati, imam z razlogom 2.85m visoke.

ziki ::

Namen je bil dati celotno opremo v kurilnico, rabim pa vedeti trenutno predvsem zaradi statika, da potem prilagodi debelino plošče.
Kot pravim, najbolj me skrbi v primeru, morebitne potrebe po popravilih. Je kdo izmed vas ultra zadovoljen s katerim izmed ponudnikov/izvajalcev, da mogoče kontaktiram in povprašam njih direktno?

fikus_ ::

Daš v estrih ali spuščen strop, v betonski plošči pa res rabiš statika.
Za naknadno razbijanje, popravilo je v spuščenem stropu najlažje.
Ampak te cevi se prakticno nimajo kaj za pokvarit, samo izvedba mora biti ok, v estrihu je pač potrebno paziti, da se ne hodi po njih med montažo in pri polaganju estriha.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

ziki ::

Trenutno sem v fazi PZI, tako, da ni prepozno za katero koli opcijo.
Vem, da so načeloma te cevi vzdržljive in ni predvidenih nekih naknadnih posegov, govorim o butastih primerih, ko ti majster z vrtalnikom nabija v strop in preluknja cev. Malo verjetno, verjetno bo prej naletel na armaturo, a nikoli se ne ve :)

fikus_ ::

Za to pa moraš imeti dobro dokumentirano dejansko izvedbo, še posebej pri kakšnih bližnjicah.
Že fotografije so precej v pomoč.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!

Hikari ::

katere centralne rekuperatorje imate vgrajene - zanimajo me izkušnje iz prve roke?

Lonsarg ::

Ce je prezracevalna cev preluknjana in nato tam kjer je luknja zakitano je to dovolj dobro, to ni voda ampak samo zrak tak da brez panike. Ce bo pa 1% pretoka zraka potegnilo skozi luknjo od sravfa ko bo nekdo luc montiral tudi ne bo cisto nic narobe.

Jaz sem zelo zadovoljen z stropnim Mitsubishi Loosnay. Tudi ce imate predviden Utility prostor ni razloga da ne bi dali pod strop, je potem na stenah vec placa za kaj drugega.

Pac zadeva ima nekaj % slabso ucinkovitost kot kaki drazji. Ampak ne bos s temi nekaj % prisparal na ogrevanju tega celega jurja razlike v ceni. Zanesljivost in tihost pa ne bo pri nobenem boljsa od tega Mitsubishija. Sam dobro je predimenzionirat zadevo, jaz imam Loosnay 500m3h ceprav so cevi dimenzionirane 240m3h in lahko furam na 50% kar je varcno in tiho pa do konca cevi izkoristim (na 75% ze slisim pretok, ker pac ce gres na vecji pretok kot so dimenzionirane cevi se zacne zrak slisat).

Aja pa nujno entalpijsko verzijo da ni presuh zrak pozimi in da pomaga poleti vzdrzevat suhost klimi, neentalpijski dela poleti ko tra klimi pozimi pa izsusuje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Magic1 ::

Točno zato ima nekaj sabši izkoristek, ker je satovje iz vlaken in ne pleha. Plus tega je prehod vlage čez membrane, kar pomeni, da imaš znotraj svoj nivo vlažnosti. V primeru kovinskega/keramičnega satovja imaš pač količino vlage, kot je zunaj. Minus je pa kakšnih 10% slabša efektivnost. Jaz sem tudi zadovoljen.
Magic

Gambino ::

Resne rekuperacije, ki se vgrajujejo v bolnišnice nimajo plastičnih cevi, temveč kovinske. V bolnišnicah, laboratorijih, ..., so kovinski zračniki in kanali za rekuperacijo zraka standard! Zakaj? Kovinske (najpogosteje pocinkane jeklene ali nerjaveče) površine so gladke in neporozne, zato se na njih manj nabira prah, vlaga in mikroorganizmi. Lažje jih je dezinfecirati ali čistiti s kemikalijami. Plastični materiali lahko sčasoma razpokajo, absorbirajo vlago ali postanejo gojišče bakterij in plesni. Rekuperacija zraka vključuje velike temperaturne in vlažnostne spremembe -> kondenz, ki lahko poškoduje plastiko, na kovino pa se ga da učinkovito odvajati. Kovinski materiali prenesejo dolgotrajno obratovanje in mehanske obremenitve. Gradbeni in sanitarni predpisi (npr. HTM, DIN, EN norme) za zdravstvene objekte izrecno zahtevajo kovinske kanale in elemente v prezračevalnih sistemih.

Torej: kovinski zračniki v bolnišnicah so zaradi higiene, varnosti, enostavnega čiščenja, trajnosti in regulativnih zahtev.

Samo, da veste, da te plastične cevi v osnovi niso najboljša rešitev in daleč od primernih rešitev!

Lonsarg ::

@Magic1, obstajajo tudi neki entalpijski ki imajo izkoristek blizu navadnim, nisem pa gledal iz cesa so. So pa toliko drazji da ni racunice.

Ja navadni rekurperator zunanjo vlaznost vlece notri, torej poleti ti vlazi, pozimi pa susi. Meni je navadni rekurperator susil pozimi do 35% vlaznosti in sem pol rabil vlazilce prizigat da ni nos bolel. Poleti mi je pa delal kontra klimi da sem moral podhlajevat ce sem hotel vlaznost nizat.

@Gambino, tudi pocinkana cev ti NE bo pomagala ce se ti bo kondenz nabiral. Proti kondenzu moras pac zastavit sistem da ni temperature rosica. Za navadno rekurperacijo ni problema, ce kombiniras se z kanalsko klimo pa je treba zelo pazit in dodatno izolirat itd. Pocinkana cev ti bo edino pomagala ce pride do napake v sistemu da se kaj zgodi in je treba cistit, v tem primeru bo lazje. Ampak da sploh pride do potrebe ciscenja to pomeni da je ze prislo do neke napake! Se pa v velikih sistemih kot so bolnice te napake veliko pogosteje dogajajo kot v hisah, zato pocinkana cev ne skodi. No pa tudi pretoki so tam visji in bi bilo mal prevec cevi ce bi majhne plasticne dajal namesto tistih gromozanskih pocinka ih kanalov. Skratka plisi pocinoane cevi so premajhni da bi upravicili komplikacijo za doma.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

Gambino ::

Lonsarg je izjavil:

@Magic1, obstajajo tudi neki entalpijski ki imajo izkoristek blizu navadnim, nisem pa gledal iz cesa so. So pa toliko drazji da ni racunice.

Ja navadni rekurperator zunanjo vlaznost vlece notri, torej poleti ti vlazi, pozimi pa susi. Meni je navadni rekurperator susil pozimi do 35% vlaznosti in sem pol rabil vlazilce prizigat da ni nos bolel. Poleti mi je pa delal kontra klimi da sem moral podhlajevat ce sem hotel vlaznost nizat.

@Gambino, tudi pocinkana cev ti NE bo pomagala ce se ti bo kondenz nabiral. Proti kondenzu moras pac zastavit sistem da ni temperature rosica. Za navadno rekurperacijo ni problema, ce kombiniras se z kanalsko klimo pa je treba zelo pazit in dodatno izolirat itd. Pocinkana cev ti bo edino pomagala ce pride do napake v sistemu da se kaj zgodi in je treba cistit, v tem primeru bo lazje. Ampak da sploh pride do potrebe ciscenja to pomeni da je ze prislo do neke napake! Se pa v velikih sistemih kot so bolnice te napake veliko pogosteje dogajajo kot v hisah, zato pocinkana cev ne skodi. No pa tudi pretoki so tam visji in bi bilo mal prevec cevi ce bi majhne plasticne dajal namesto tistih gromozanskih pocinka ih kanalov. Skratka plisi pocinoane cevi so premajhni da bi upravicili komplikacijo za doma.


Ne razumeš, bistvo kovinskih kanalov je v tem, da je razvoj bakterij že zaradi materiala dosti težji. Bakterije na kovini težko uspevajo. Zakaj? Kovinske površine so gladke in neporozne, zato se hitro izsušijo. Večina bakterij pa za preživetje potrebuje vlago. Kovina zelo dobro prevaja toploto in mraz, kar pomeni, da so bakterije izpostavljene nenadnim temperaturnim spremembam, ki lahko povzročijo stres ali pogin. Nekatere kovine (npr. baker, srebro, cink) sproščajo ione z antimikrobnim učinkom, ki poškodujejo celične stene bakterij, motijo encime ali povzročajo oksidativni stres. V poroznih materialih (les, tkanine, plastika) se bakterije lažje zadržijo v mikroskopskih razpokah, kjer so zaščitene pred UV-svetlobo in mehanskimi vplivi. Plastika je lahko rahlo porozna in hrapava, kar omogoča oprijem mikroorganizmov in v njej pogosto nastajajo pogoji za kondenzacijo.
Kolega, ki vzdržuje večje in manjše sisteme je povedal, da je že marsikaj videl v domačih sistemih! Bakterije, glive, alge (sluzaste obloge bolj poredko), plesni so kar pogost pojav. V ceveh se kopiči prah, cvetni prah, kožni delci, dlake – to je hrana za mikroorganizme. Če se pomeša z vlago, nastane idealen substrat za rast bakterij in plesni. Kaj je vzrok: Slaba ali nepravilna montaža (slabi nakloni → voda zastaja v ceveh). Pomanjkanje filtrov ali neustrezna menjava filtrov. Redko čiščenje in dezinfekcija cevi. Visoka vlažnost notranjega zraka.
Narebrane plastične cevi se težko čistijo.

Tako da rekuperacije niso nedolžni sistemi, če se jih pravilno ne servisira, ne čisti, postanejo velik problem za lastnike, ki zbolevajo za raznimi pljučnimi zadevami, alergije, draženje oči, kože, respiratorne okužbe!

Zato proizvajalci priporočajo redno menjavo filtrov (2-4× letno) in periodično čiščenje cevi (na 3-5 let, odvisno od uporabe).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Gambino ()

borisk ::

Že budget plastične cevi imajo 30 garancije na antibakterijsko in antiglivično zaščito, in po mojem mnenju bistveno boljša površina kot pri klasičnih pocinkanih spiro ceveh. če nimaš kanalske klime, te za kondenz ne sme skrbeti, saj so cevi znotraj izolacijkega ovoja (predvsem pri marsadi je pomembno da so cevi pod izolacijo). menjava filtrov je normalno pomembna, v ceveh pa se nekaj poseben veliko ne more nabirati, sploh na na teh, ki so pomembne, ker je zrak, ki vstopa v njih, bil ravno prefiltriran. cev za odvod umazanega zraka nima veliko veze, sploh če sistem skoz laufa, tako kot je predvideno.

Magic1 ::

Zato pa daš filtre na odvodne zračnike, kot imaš vilter na vleku od zunaj, da prah/svinjarija nima kaj v sistemu za počet. Po 3 letih sem kocko ven vzel in je bila čista. V cevi tudi lahko požokam s metlico in je bila nazadnje čista. Res pa se filtri kar zapacajo in jih je treba na par mesecev menjat. Vlaga se v pravilno narejenm sistemu nima kaj nabirat. Ne ugašajte rekuperatoraja, to mora delat 24/7/365 brez izjeme. Če zadeva dela, je temperatura v sistemu konstantna in sam pretok zraka poskrbi, da ni kondenza. Seveda v kolikor nima nekdo kakšno cev izpostavljeno zunanjemu mrazu brez izolacije.
Magic

Gambino ::

borisk je izjavil:

Že budget plastične cevi imajo 30 garancije na antibakterijsko in antiglivično zaščito, in po mojem mnenju bistveno boljša površina kot pri klasičnih pocinkanih spiro ceveh. če nimaš kanalske klime, te za kondenz ne sme skrbeti, saj so cevi znotraj izolacijkega ovoja (predvsem pri marsadi je pomembno da so cevi pod izolacijo). menjava filtrov je normalno pomembna, v ceveh pa se nekaj poseben veliko ne more nabirati, sploh na na teh, ki so pomembne, ker je zrak, ki vstopa v njih, bil ravno prefiltriran. cev za odvod umazanega zraka nima veliko veze, sploh če sistem skoz laufa, tako kot je predvideno.



To je vaše mnenje, realnost je drugačna!

Arey ::

Dobri argumenti, ni kaj.

Zako ::

Jutri mi pridejo narest dLuft prezračevanje.
Od vseh so bili najbolj fer in povedali realno stanje.
Recimo, vsi ponudniki so rekli obvezno se v kopalnico nek ventilator, kar seveda podraži zadevo, pa 2x kos rekuperator rabiš dat,da dobiš nazaj subvencijo. Saj razumem hočeš neki prodati, ampak bodi fer pa povej da sicer lahko daste,vendar ima kopalnica že centralno odražecavnje in ni potrebno dati še ventilator. Kopalnica pa suha kot suha sliva.

Hvala za info, sem kar dost prebral glede rekuperacije, pa saj so vsi isti klinac, enga pač izbereš...
Zako je zakon!!!

borisk ::

Gambino ni videl plastčne cevi za prezračevanje od blizu, zunaj je res rebrasta, znotrja pa gladka kot špegu. Videl tudi ni navadne pocinkane spiro cevi, ki se uporabljajo za prezračevanje v velikih in majhnih sistemih. njegov kolega je pa vidu bakterije in vodo v prezračevalnih ceveh.

Gambino ::

borisk je izjavil:

Gambino ni videl plastčne cevi za prezračevanje od blizu, zunaj je res rebrasta, znotrja pa gladka kot špegu. Videl tudi ni navadne pocinkane spiro cevi, ki se uporabljajo za prezračevanje v velikih in majhnih sistemih. njegov kolega je pa vidu bakterije in vodo v prezračevalnih ceveh.


Daj ne smeši se. Gladka kot špegu ja, ker slabo vidiš. Že sama plastika kot material ni gladek, saj vem da več kot do svojega ..... ne vidiš. Nazadnje sva s kolegom pregledovala sistem rekuperacije v Medexu!
Kolega vzdržuje od večjih do manjših sistemov, malo več ve od tebe .....

miko22 ::

Še ima kdo izkušnje z rekuperatorjem kers50+?
mam ugodno ponudbo :)

Bali ::

Za kopalnico bi potreboval rekuperator, je cca 12 kvadratov povrsine, imam probleme z plesnijo klub temu, da sta v kopalnici 2 okna. Kaj predlagate za en rekuperator?

tony1 ::

Vseeno kakšen, ker tam ne boš več kot pol ure na dan, in tam ne spiš...

Morda še najbolj glej na ceno, da ne boš dal nekega velikega denarja...

(Če imaš v kopalničnih vratih rešetko, ne potrebuješ niti rekuperatorja, rabiš samo čim tišji ventilator, ki ima 3 funkcije:
-izklop
-vklop in avt. izklop po 10 minutah
-vklop ko zazna določen % vlage, avt. izklop ko ta pade.)
««
12 / 13
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Lokalno prezračevanje in hrup.....

Oddelek: Loža
14799 (308) c3p0
»

Lokalni Rekuperator (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
12234980 (1963) freesty
»

Prezračevanje stanovanja v hrupnem okolju

Oddelek: Loža
463053 (1132) tony1
»

Poceni in dober rekuperator (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
28691314 (19165) barracuda
»

Prezračevanje novogradnja (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
34879832 (20029) edi123

Več podobnih tem