» »

Nov avto do 33.000

Nov avto do 33.000

Temo vidijo: vsi
««
7 / 13
»»

feryz ::

Moe_Lester je izjavil:

Ja sam povprečna poraba na 100 bo prej 6l kot 7,5. Precej na izi pa še manj. Če gledam po sebi sem z dizlom imela porabe 4,9 (na cca 50000 km). Kar pomeni mal drugačno računico.


Magija slovenskih forumov, kjer vsi vozijo s porabo pod 5 litrov (nekateri pod 4), najbolj zagriženi pa računajo porabo na 2 decimalki :)

Z EV jih ne moreš delat toliko, ker se predolgo polni na domači štrom, ki je ponavadi 220V x 16 ali 20A. :))


8 ur polnjenja je za cca. 150 kilometrov vožnje. Torej, tam do enih 50000km letno gre na 220V brez težav.
A to si kar 150 km na dan pomnožil s 365 dnevi in ugotovil, da gre? Ker tako se dela 50 kkm letno, baje.
V resnici pa sem jaz včeraj naredil 46 km, danes jih bom pa 1080 km. In da pridrajsaš do 50 kkm, rabiš kar nekajkrat po 1000 km dnevno. Recimo da pride pol letne kilometrine na kratkih progah, pol pa na dolgih (recimo da so dolge nad 500 km).

Razen vojakov, ki se iz Prekmurja vsak dan vozijo v Koper v šiht, da tam ne delajo nič. Ampak to so posebna kategorija.

Pithlit ::

feryz je izjavil:

Moe_Lester je izjavil:

Ja sam povprečna poraba na 100 bo prej 6l kot 7,5. Precej na izi pa še manj. Če gledam po sebi sem z dizlom imela porabe 4,9 (na cca 50000 km). Kar pomeni mal drugačno računico.


Magija slovenskih forumov, kjer vsi vozijo s porabo pod 5 litrov (nekateri pod 4), najbolj zagriženi pa računajo porabo na 2 decimalki :)

Z EV jih ne moreš delat toliko, ker se predolgo polni na domači štrom, ki je ponavadi 220V x 16 ali 20A. :))


8 ur polnjenja je za cca. 150 kilometrov vožnje. Torej, tam do enih 50000km letno gre na 220V brez težav.
A to si kar 150 km na dan pomnožil s 365 dnevi in ugotovil, da gre? Ker tako se dela 50 kkm letno, baje.
V resnici pa sem jaz včeraj naredil 46 km, danes jih bom pa 1080 km. In da pridrajsaš do 50 kkm, rabiš kar nekajkrat po 1000 km dnevno. Recimo da pride pol letne kilometrine na kratkih progah, pol pa na dolgih (recimo da so dolge nad 500 km).

Razen vojakov, ki se iz Prekmurja vsak dan vozijo v Koper v šiht, da tam ne delajo nič. Ampak to so posebna kategorija.

Dej ne nabijaj še ti. Delovnih dni je cca 250 na leto. Do 50000 torej 200km na dan. OP pravi da jih dela 170. Ostalo pa pade na par izletov/dopust/whatever. 50000 je povsem realnih v njegovem primeru (ki ga tukaj jemljemo za osnovo).

Za nekoga ki ima do šihta 20km pa to pač ni tolk realno, se strinjam. Jaz jih, recimo, delam nekje med 23k pa 25k. Tesla odpade.
Life is as complicated as we make it...

feryz ::

Avto je itak strošek.
Trola in skiro je za 200 km dnevno. Za tiste, ki preračunavajo, koliko jih bo avto prišel in kaj je ceneje.
Ker vsak avto stane vsaj 2x več, kot ljudje mislijo, da bo.

Če smo ultra optimisti, lahko rečemo, da avto stane 1 procent nabavne vrednosti mesečno (mene recimo okrog 1,5 procenta). Plus gorivo.
Zdaj pa računajte, kaj si lahko privoščite. Četudi je gorivo gratis, kot tu pravite da je.

Pithlit ::

feryz je izjavil:

Četudi je gorivo gratis, kot tu pravite da je.

Nehaj. Tega nihče ne pravi. Niti inžinirček.
Life is as complicated as we make it...

Moe_Lester ::

Ker vsak avto stane vsaj 2x več, kot ljudje mislijo, da bo.


Seveda. In zato je vseeno, če daš za avto 20 ali 100 jurjev :)

Ni treba biti ultra optimist niti svetovno priznan matematik, da si na par stotakov natančno izračunaš strošek avtomobila.

Kaj in koliko si lahko kdo privošči je pa tudi stvar posameznika. Jaz sem v mlajših letih zapravil cca. 150% prihodkov za avtomobile pa se mi je zdelo normalno, ker mi je bil to hobi. Danes zapravim mogoče 5% prihodkov pa se mi zdi skoraj preveč.

Mato989 ::

Kako se gorivo ne sešteva v strošek avtomobila?! Kaj misliš da gorivo na drevesu raste al pa da ti ga prinesejo dobre vile? SEVEDA DA SE GORIVO ŠTEJE V STROŠEK AVTOMOBILA, dostikrat gorivo v življenjski dobi avta nanese precej več kot pa je stal sam avto.


Tole je tako tako...

Če delaš recimo 1k kilometrov mesečno povprečno je to pri porabi (povprečni) 5,5l/100) 660L bencina LETNO... če to pomnožimo z 1,3 ali pa tudi 1,4 je to tam med 860 in 930 stroška za bencin LETNO... torej da pridem do 27k vrednosti mojega novega avta smo pri 27 letih... dvomim da bo tako dolgo zdržal... tudi če to podvojiva se pravi da delaš letno 24k... prideva do 13,5 let da pridemo na vrednost avta.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

WizzardOfOZ ::

Moe_Lester je izjavil:

8 ur polnjenja je za cca. 150 kilometrov vožnje. Torej, tam do enih 50000km letno gre na 220V brez težav.


Torej te teh 28kWh (150km) pride okoli 4.5EUR ali 3EUR na 100km. Ni ravno dost ceneje. Plin je liter 87centov, avto s porabo 7 litrov plina pa na 100km porabi 6EUR na 100km. Razlika je torej 3EUR na 100km. Pri 12k na leto je to 360EUR v celem letu ali evro na dan.

Torej če delam primerjavo:
Dacia duster na plin z vso opremo je 22kEUR
tesla Y long range stane 54kEUR
Razlika je 32kEUR. Če računamo 3EUR na 100km večjo porabo kot tesla Y, se lahko vozim z dusterjem še malo več kot milijon kilometrov samo da pridem na ceno tesle. Če gledam 12k na leto prevoženih, je to 83 let zastonj vožnje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

Moe_Lester ::

Torej te teh 28kWh (150km) pride okoli 4.5EUR ali 3EUR na 100km. Ni ravno dost ceneje. Plin je liter 87centov, avto s porabo 7 litrov plina pa na 100km porabi 6EUR na 100km. Razlika je torej 3EUR na 100km. Pri 12k na leto je to 360EUR v celem letu ali evro na dan.


Ja, mene pride okoli 2,5€ na 100km, glede na zadnji račun.

Koliko je ceneje je odvisno tudi od tega s čim primerjaš. Primerjava Tesle Y z Dacio Duster je, milorečeno, neumna.

Ko primerjaš primerljive avtomobile se računica precej popravi v korist EVjev. Recimo, dobro opremljen VW Tiguan z 200 konjskim dizlom se na avto.net prodaja za 54.700€, glede na spritmonitor.de pa je strošek vožnje okoli 10€ na 100km.

Podrobnosti lahko za lažjo primerjavo zanemarimo. Lahko trdiš, da ima VW boljše materiale v notranjosti in daljši doseg, po drugi strani je Tesla tehnološko bistveno bolj napredna in hitrejša... Gre pa za avtomobila v istem razredu, za razliko od Dusterja.

Mato989 ::

Moe_Lester je izjavil:

Torej te teh 28kWh (150km) pride okoli 4.5EUR ali 3EUR na 100km. Ni ravno dost ceneje. Plin je liter 87centov, avto s porabo 7 litrov plina pa na 100km porabi 6EUR na 100km. Razlika je torej 3EUR na 100km. Pri 12k na leto je to 360EUR v celem letu ali evro na dan.


Ja, mene pride okoli 2,5€ na 100km, glede na zadnji račun.

Koliko je ceneje je odvisno tudi od tega s čim primerjaš. Primerjava Tesle Y z Dacio Duster je, milorečeno, neumna.

Ko primerjaš primerljive avtomobile se računica precej popravi v korist EVjev. Recimo, dobro opremljen VW Tiguan z 200 konjskim dizlom se na avto.net prodaja za 54.700€, glede na spritmonitor.de pa je strošek vožnje okoli 10€ na 100km.

Podrobnosti lahko za lažjo primerjavo zanemarimo. Lahko trdiš, da ima VW boljše materiale v notranjosti in daljši doseg, po drugi strani je Tesla tehnološko bistveno bolj napredna in hitrejša... Gre pa za avtomobila v istem razredu, za razliko od Dusterja.


Zakaj je primerjava neumna? Ali prideš z Dacio Duster tja kot prideš s Teslo?

Kaj z Dacio Duster jaz ne morem v Zadar z Teslo pa gre?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Moe_Lester ::

Never go full retard.

Curve Ball ::

Malo možgane vklopi. Ja primerjava je neumna. Tako z Vitaro kot z Cayenom lahko prideš v Zadar pa ju ne boš primerjal cenovno. Vsaj upam da ne.

Mato989 ::

Curve Ball je izjavil:

Malo možgane vklopi. Ja primerjava je neumna. Tako z Vitaro kot z Cayenom lahko prideš v Zadar pa ju ne boš primerjal cenovno. Vsaj upam da ne.


Ne seveda ju ne bom, ampak ko pa se gre za efektivni premik iz točke A v točko B in kaj je ceneje v podobnem času, pa seveda ni nobenega razloga da ne primerjaš 99% avtov za katerimkoli EV...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Pithlit ::

Mato989 je izjavil:

Zakaj je primerjava neumna? Ali prideš z Dacio Duster tja kot prideš s Teslo?

Kaj z Dacio Duster jaz ne morem v Zadar z Teslo pa gre?

Dej o primerjat vsaj približno podobne razrede no. Dacio Dusterja primerjat s Teslo Y je približno tko kot primerjat Golfa z Ami-jem. Ja, vse to ima 4 kolesa, pol se pa podobnosti počasi končajo.
Life is as complicated as we make it...

Moe_Lester ::

Ne seveda ju ne bom, ampak ko pa se gre za efektivni premik iz točke A v točko B in kaj je ceneje v podobnem času, pa seveda ni nobenega razloga da ne primerjaš 99% avtov za katerimkoli EV...


Zakaj potem ravno Dacia Duster, če te 20 let star Clio za 400€ ravno tako pripelje v Zadar.

Mato989 ::

Moe_Lester je izjavil:

Ne seveda ju ne bom, ampak ko pa se gre za efektivni premik iz točke A v točko B in kaj je ceneje v podobnem času, pa seveda ni nobenega razloga da ne primerjaš 99% avtov za katerimkoli EV...


Zakaj potem ravno Dacia Duster, če te 20 let star Clio za 400EUR ravno tako pripelje v Zadar.


Zato ker pač ne, lahko pa bi ja...

Potrebno je tu razumet dvoje:

1. je primerjava OPREME in tehničnih lastnosti

2. je primerjava ko običajen državljan želi prit iz Ljubljane v Zadar na morje (ali vstavi poljubni lokaciji A do B kjer razlika ni glih brutalna)



Vsi tu govorite kako se EV splača, ampak pozabite da pač neka familja kupi Passata 8 let starega za 10k in se vozi z njim... rabljenega 8 let starega EVja ni za dobit torej partnerja v tej družini LOGIČNO primerjata Passata za 10k (recimo) z novim EVjem in naredita računico... Se komu to ne zdi smiselno z vidika partnerjev ki uravnavata budget? To da ima Tesla 3,6sek do 100, passat pa 6,4 (izmišljujem si) je popolnoma nepomembno za njuno primerjavo in realnost, kjer pač rabita poceni karavana za 2 froca da grejo v Zadar ali na Vir na morje...

Njima je primerjava:

Rabljena Passat (izmišljujem si avto) za XY EUR

PROTI

Nov EV

To da ima Tesla boljši pospešek je sekundarnega ali terciarnega pomena, prvi pomemben podatek je cena danes... če imata budgeta 10k...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

Pithlit ::

Mato989 je izjavil:

Moe_Lester je izjavil:

Ne seveda ju ne bom, ampak ko pa se gre za efektivni premik iz točke A v točko B in kaj je ceneje v podobnem času, pa seveda ni nobenega razloga da ne primerjaš 99% avtov za katerimkoli EV...


Zakaj potem ravno Dacia Duster, če te 20 let star Clio za 400EUR ravno tako pripelje v Zadar.


Zato ker pač ne, lahko pa bi ja...

Potrebno je tu razumet dvoje:

1. je primerjava OPREME in tehničnih lastnosti

2. je primerjava ko običajen državljan želi prit iz Ljubljane v Zadar na morje (ali vstavi poljubni lokaciji A do B kjer razlika ni glih brutalna)



Vsi tu govorite kako se EV splača, ampak pozabite da pač neka familja kupi Passata 8 let starega za 10k in se vozi z njim... rabljenega 8 let starega EVja ni za dobit torej partnerja v tej družini LOGIČNO primerjata Passata za 10k (recimo) z novim EVjem in naredita računico... Se komu to ne zdi smiselno z vidika partnerjev ki uravnavata budget? To da ima Tesla 3,6sek do 100, passat pa 6,4 (izmišljujem si) je popolnoma nepomembno za njuno primerjavo in realnost, kjer pač rabita poceni karavana za 2 froca da grejo v Zadar ali na Vir na morje...

Njima je primerjava:

Rabljena Passat (izmišljujem si avto) za XY EUR

PROTI

Nov EV

To da ima Tesla boljši pospešek je sekundarnega ali terciarnega pomena, prvi pomemben podatek je cena danes... če imata budgeta 10k...

Majkemi stari...

Pogovarjamo se o novem avtu do 33k. V debato se vklaplja EV do nekje 50k ker je lastništvo le teh v OP-jevem primeru hitro lahko bolj smotrn nakup (ob upoštevanju TCO). Op je izrecno omenil da razni suv ne pridejo v poštev. Ne vem sploh kaj v to temo vlečete dusterje pa razne rabljene cliote.
Life is as complicated as we make it...

Goran's Blog ::

Pithlit je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Moe_Lester je izjavil:

Ne seveda ju ne bom, ampak ko pa se gre za efektivni premik iz točke A v točko B in kaj je ceneje v podobnem času, pa seveda ni nobenega razloga da ne primerjaš 99% avtov za katerimkoli EV...


Zakaj potem ravno Dacia Duster, če te 20 let star Clio za 400EUR ravno tako pripelje v Zadar.


Zato ker pač ne, lahko pa bi ja...

Potrebno je tu razumet dvoje:

1. je primerjava OPREME in tehničnih lastnosti

2. je primerjava ko običajen državljan želi prit iz Ljubljane v Zadar na morje (ali vstavi poljubni lokaciji A do B kjer razlika ni glih brutalna)



Vsi tu govorite kako se EV splača, ampak pozabite da pač neka familja kupi Passata 8 let starega za 10k in se vozi z njim... rabljenega 8 let starega EVja ni za dobit torej partnerja v tej družini LOGIČNO primerjata Passata za 10k (recimo) z novim EVjem in naredita računico... Se komu to ne zdi smiselno z vidika partnerjev ki uravnavata budget? To da ima Tesla 3,6sek do 100, passat pa 6,4 (izmišljujem si) je popolnoma nepomembno za njuno primerjavo in realnost, kjer pač rabita poceni karavana za 2 froca da grejo v Zadar ali na Vir na morje...

Njima je primerjava:

Rabljena Passat (izmišljujem si avto) za XY EUR

PROTI

Nov EV

To da ima Tesla boljši pospešek je sekundarnega ali terciarnega pomena, prvi pomemben podatek je cena danes... če imata budgeta 10k...

Majkemi stari...

Pogovarjamo se o novem avtu do 33k. V debato se vklaplja EV do nekje 50k ker je lastništvo le teh v OP-jevem primeru hitro lahko bolj smotrn nakup (ob upoštevanju TCO). Op je izrecno omenil da razni suv ne pridejo v poštev. Ne vem sploh kaj v to temo vlečete dusterje pa razne rabljene cliote.


Zakaj pa vlečete razne EV-je z višjo ceno od 33k ? :)

Zgodovina sprememb…

tonttu ::

Pithlit je izjavil:

Pogovarjamo se o novem avtu do 33k. V debato se vklaplja EV do nekje 50k ker je lastništvo le teh v OP-jevem primeru hitro lahko bolj smotrn nakup (ob upoštevanju TCO). Op je izrecno omenil da razni suv ne pridejo v poštev. Ne vem sploh kaj v to temo vlečete dusterje pa razne rabljene cliote.

Sicer vsak zivi po svoje, ampak predvidevam da je pri vsem tem potrebno upostevati se eno stvar. Mogoce je na dolgi rok (ne ne govorim o bebavih 15 letih, ker ne poznam nikogar, ki bi imel en in isti avto 15 let) 50k eur za avto ceneje kot 30k eur plus stroski v X letih. Ampak ko imas enkrat 30k eur in nic vec, se po moje malo tezko stegnes se eno malenkost od 20k eur dlje, ker se ti bo v 10 letih to izplacalo.

Mato989 ::

Pogovarjamo se o novem avtu do 33k. V debato se vklaplja EV do nekje 50k ker je lastništvo le teh v OP-jevem primeru hitro lahko bolj smotrn nakup (ob upoštevanju TCO). Op je izrecno omenil da razni suv ne pridejo v poštev. Ne vem sploh kaj v to temo vlečete dusterje pa razne rabljene cliote.


Če sva čisto odkrita... NOV clio in duster sta v rangu DO 33k, kar za EV za 50k pač ne moreva trditi kajne? =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Mato989 ()

Pithlit ::

Goran's Blog je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Moe_Lester je izjavil:

Ne seveda ju ne bom, ampak ko pa se gre za efektivni premik iz točke A v točko B in kaj je ceneje v podobnem času, pa seveda ni nobenega razloga da ne primerjaš 99% avtov za katerimkoli EV...


Zakaj potem ravno Dacia Duster, če te 20 let star Clio za 400EUR ravno tako pripelje v Zadar.


Zato ker pač ne, lahko pa bi ja...

Potrebno je tu razumet dvoje:

1. je primerjava OPREME in tehničnih lastnosti

2. je primerjava ko običajen državljan želi prit iz Ljubljane v Zadar na morje (ali vstavi poljubni lokaciji A do B kjer razlika ni glih brutalna)



Vsi tu govorite kako se EV splača, ampak pozabite da pač neka familja kupi Passata 8 let starega za 10k in se vozi z njim... rabljenega 8 let starega EVja ni za dobit torej partnerja v tej družini LOGIČNO primerjata Passata za 10k (recimo) z novim EVjem in naredita računico... Se komu to ne zdi smiselno z vidika partnerjev ki uravnavata budget? To da ima Tesla 3,6sek do 100, passat pa 6,4 (izmišljujem si) je popolnoma nepomembno za njuno primerjavo in realnost, kjer pač rabita poceni karavana za 2 froca da grejo v Zadar ali na Vir na morje...

Njima je primerjava:

Rabljena Passat (izmišljujem si avto) za XY EUR

PROTI

Nov EV

To da ima Tesla boljši pospešek je sekundarnega ali terciarnega pomena, prvi pomemben podatek je cena danes... če imata budgeta 10k...

Majkemi stari...

Pogovarjamo se o novem avtu do 33k. V debato se vklaplja EV do nekje 50k ker je lastništvo le teh v OP-jevem primeru hitro lahko bolj smotrn nakup (ob upoštevanju TCO). Op je izrecno omenil da razni suv ne pridejo v poštev. Ne vem sploh kaj v to temo vlečete dusterje pa razne rabljene cliote.


Zakaj pa vlečete razne EV-je z višjo ceno od 33k ? :)

Ker se eni znamo tudi o TOC pogovarjat. Ne sam nakupne cene avta.

Če planiraš met avto 5 let. Pa z ev na leto za gorivo daš 3k manj... Je smotrno razmišljat tudi o ev k stane 15k več. Se ti ne zdi?
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

Mato989 ::

Ker se eni znamo tudi o TOC pogovarjat. Ne sam nakupne cene avta.


In kaj je narobe če izpostavimo torej da je TOC lahko veliko nižji če kupiš avto za 12k napram EVju za 50k ali ICEju za 33k? A ni to legitimno izpostaviti?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Pithlit ::

Mato989 je izjavil:

Ker se eni znamo tudi o TOC pogovarjat. Ne sam nakupne cene avta.


In kaj je narobe če izpostavimo torej da je TOC lahko veliko nižji če kupiš avto za 12k napram EVju za 50k ali ICEju za 33k? A ni to legitimno izpostaviti?

Ker je op poleg cene postavil še par drugih pogojev.
Life is as complicated as we make it...

Mato989 ::

In kateri EV za do 33k dosega te pogoje da se ga omenja?

Nujne stvari so sledeče: vsaj 170 konjev (optimalno bližje 200), dolžina vsaj 4,5 metra (optimalno bližje 4,7), mora biti klasičen avto (torej ne crossover, terenec ipd.)...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Pithlit ::

Mato989 je izjavil:

In kateri EV za do 33k dosega te pogoje da se ga omenja?

Nujne stvari so sledeče: vsaj 170 konjev (optimalno bližje 200), dolžina vsaj 4,5 metra (optimalno bližje 4,7), mora biti klasičen avto (torej ne crossover, terenec ipd.)...

A ti mogoče kaj bereš? Ne vem, vprašam. Ker se mi res ne da ponavljat...
Life is as complicated as we make it...

Mato989 ::

Pithlit je izjavil:

Mato989 je izjavil:

In kateri EV za do 33k dosega te pogoje da se ga omenja?

Nujne stvari so sledeče: vsaj 170 konjev (optimalno bližje 200), dolžina vsaj 4,5 metra (optimalno bližje 4,7), mora biti klasičen avto (torej ne crossover, terenec ipd.)...

A ti mogoče kaj bereš? Ne vem, vprašam. Ker se mi res ne da ponavljat...


Berem in če jaz naj ne bi omenjal cenejših avtov ki nimajo vseh zahtev, ne vidim razloga da bi torej drugače veljalo za EV fanatike ki omenjajo avte (EVje) ki ne pokrijejo vseh zahtev...

Dvojna merila?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

tonttu ::

Pithlit je izjavil:

Ker se eni znamo tudi o TOC pogovarjat. Ne sam nakupne cene avta.
Če planiraš met avto 5 let. Pa z ev na leto za gorivo daš 3k manj... Je smotrno razmišljat tudi o ev k stane 15k več. Se ti ne zdi?

Ker me cisto resno zanima kako to izgleda v praksi bi prosil za eno razlago...
Ta trenutek imas 33.000eur budget za avto, kar poenostavljeno pomeni, da imas na razpolago 33.000eur (ce slucajno kdo ne razume). Kako, ne glede na TOC itd. prides do dodatnih 15-20.000eur? Kredit za avto na 10 let? Ok verjamem da je precej ljudi, ki se jim zdi to cool, meni osebno pa na misel ne pride vzeti kredit za nekaj, kar jutri razbijem, mi ukradejo ali kako drugace postane stvar vredna 0eur (ali blizu tega), pa zavarovanje gor ali dol. Ja vem, tudi hisa ti lahko jutri pogori, ampak verjetnost je vseeno manjsa, kot da se zaletis in imas totalko. No mogoce sem pa zato tudi hiso kupil brez kredita :))
Ja verjamem da si v 10letih na boljsem, ampak bencin v tem primeru bo clovek placeval po par eurov na mesec vsak mesec, kar je precej lazje izvedljivo, kot iz nule naenkrat potegniti 15.000eur.

WizzardOfOZ ::

Moe_Lester je izjavil:

Torej te teh 28kWh (150km) pride okoli 4.5EUR ali 3EUR na 100km. Ni ravno dost ceneje. Plin je liter 87centov, avto s porabo 7 litrov plina pa na 100km porabi 6EUR na 100km. Razlika je torej 3EUR na 100km. Pri 12k na leto je to 360EUR v celem letu ali evro na dan.


Ja, mene pride okoli 2,5€ na 100km, glede na zadnji račun.

Koliko je ceneje je odvisno tudi od tega s čim primerjaš. Primerjava Tesle Y z Dacio Duster je, milorečeno, neumna.

Ko primerjaš primerljive avtomobile se računica precej popravi v korist EVjev. Recimo, dobro opremljen VW Tiguan z 200 konjskim dizlom se na avto.net prodaja za 54.700€, glede na spritmonitor.de pa je strošek vožnje okoli 10€ na 100km.


Kako duster ni primerljiv? Te pripelje iz točke A do točke B?

Ne rabiš primerjat po konjih, ker se 99% voznikov tesel itak vozi 90km/h po avtocestah, za to pa ni potrebno velike konjenice.

Tako da ja, celih 80 let se lahko vozim z dusterjem, preden bom prišel do cene tesle Y.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

matobeli ::

Tonttu:
Nisi pomemben statistični podatek.

Avto se navadno kupi na neke sorte puf, razen če je eksplicirno drugače rečeno.

V tem primeru ne vemo (nisem zasledil nikjer).

A na koncu vzameš ICE na puf ali pa EV na EKO sklad puf, spet v prid EV ker dobiš ugodnejšo obrestno mero.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

a_borlak ::

MG5 EV je okoli 33k, sem zadnjič gledal v salonu na Samovi, imajo enega, če sem prav videl je bila cena 37k, ko odšteješ subvencijo si na 33k. 4,5m dolg avto, 61kWh baterija, karavan ... ne vem, zakaj jih več ne uvozijo, trenutno samo testni na avto.net.

Sc0ut ::

Noben ne omenja, da je avto vsakodnevno izpostavljen polno spremenljivkam(ostalim voznikom), ki ti lahko avto v trenutku zjebejo. Kupis avto za 50.000 in ti en naredi totalko.

Na avto je treba gledat kot na neko stvar, ki je lahko jutri več ni in si primoran takoj najt zamenjavo.
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

YosovaI ::

mr_chai je izjavil:

Yosoval, tebe bo cena elektrike zjebala čez par let. Še kolcalo se ti bo po dobri stari lokomotivi na premog.


Ne,ne bo me. To lahko reče samo nekdo ki pojma nima o izkoristkih in trgu elektrike in nafte. Vožnja na elektriko bo zaradi tehničnih in tržnih zakonitost vedno mnogo cenejša kot pa vožnja na nafto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Gregor P ::

matobeli je izjavil:

na EKO sklad puf, spet v prid EV ker dobiš ugodnejšo obrestno mero.
... ok no sicer zdaj malo na pamet, Eko sklad ni glih zastonj in tudi o obrestni meri bi se lahko pogovarjali, sploh vsi tisti, katerim zdaj raste gor in plačujejo večje obroke.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

tonttu ::

matobeli je izjavil:

Tonttu:
Nisi pomemben statistični podatek.
Avto se navadno kupi na neke sorte puf, razen če je eksplicirno drugače rečeno.
V tem primeru ne vemo (nisem zasledil nikjer).
A na koncu vzameš ICE na puf ali pa EV na EKO sklad puf, spet v prid EV ker dobiš ugodnejšo obrestno mero.

Nisi razumel pointa in ne nima veze z mano (moj avto je precej vec, kupljen z gotovino s tem da bi hkrati lahko kupil se enih 7 njih ce bi ravno hotel, tako da se ne gre za mene. No realno bi se tudi lahko slo, samo da limit ne bi bil 33.000eur ampak vec, point bi bil pa vsekakor enak.
Imas 33.000eur. Nima veze kako si prisel do tega. Z gotovino, kreditom, leasingom, ropom banke, pac prilezel si do 33.000eur in si si to postavil za max limit kar (lahko) das za avto. Kako lahko potem od danes do jutri napraskas skupaj se 15-20.000eur, zato ker bos v 10 letih to kao prisparal in se ti bo v 10 letih splacalo dati danes 15.000eur vec?
Ok ena opcija je seveda loto, ampak recimo da vecina na lotu ne zadane, ce ga slucajno sploh igra. Torej kako?

Pithlit ::

tonttu je izjavil:

Pithlit je izjavil:

Ker se eni znamo tudi o TOC pogovarjat. Ne sam nakupne cene avta.
Če planiraš met avto 5 let. Pa z ev na leto za gorivo daš 3k manj... Je smotrno razmišljat tudi o ev k stane 15k več. Se ti ne zdi?

Ker me cisto resno zanima kako to izgleda v praksi bi prosil za eno razlago...
Ta trenutek imas 33.000eur budget za avto, kar poenostavljeno pomeni, da imas na razpolago 33.000eur (ce slucajno kdo ne razume). Kako, ne glede na TOC itd. prides do dodatnih 15-20.000eur?

To se mora vsak sam odločit. Ampak če veš da boš v naslednjih N letih zagonil 20k€ sam zato da se avto premika... je s finančnega vidika popolnoma vseeno a jih zagoniš za nafto, al pa daš mal več za avto pa mal manj za pogon le tega. Se ti ne zdi?

Če planiraš imet avto 10 let, pa se ti računica z nakupom EV obrne že po 5ih letih... pol efektivno šparaš zadnjih 5 let. Nihče ni rekel da je treba dat 15k več. Lahko jih daš sam 5 pa imaš najcenej Teslo. Lahko jih dodaš 10 pa imaš Teslo LR (ali kakega drugega podobnega električarja). Pri 50kkm letno daš samo za nafto nekje med 2.2k pa 2.5k več kot za štrom. Torej v petih letih slabih 10k manj. Pa v to niso vračunan registracije in servisi (pa še kaj). To je ob predpostavki da ti ice kuri 8,5€/100km (tolk kuri meni moj mali bencina - lancia Ypsilon), EV pa 4,5€/100 (pa imaš v tej temi konkreten primer iz real life ko stricu kuri 2,5€/100km - v tem primeru se splača pa tud kredit preplačat).

Sc0ut je izjavil:

Noben ne omenja, da je avto vsakodnevno izpostavljen polno spremenljivkam(ostalim voznikom), ki ti lahko avto v trenutku zjebejo. Kupis avto za 50.000 in ti en naredi totalko.

Na avto je treba gledat kot na neko stvar, ki je lahko jutri več ni in si primoran takoj najt zamenjavo.

Kasko. Moraš bit mal motljen da na nov avto ne daš Kasko.
Life is as complicated as we make it...

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: Pithlit ()

YosovaI ::

In da pridrajsaš do 50 kkm, rabiš kar nekajkrat po 1000 km dnevno.

1000 km dnevno nekaj dni na leto ni popolnoma noben problem z električnim avtom, čas potovanja enak ali zelo podoben kot pri bencinarju, spodnja tabela niso teoretični izračuni, ampak IZMERJENA PRAKSA s strani Bjorna Nylanda na Youtubu:


ps: Marjan Božič je sarkastičen tukaj (za tiste ki jim je morda sarkazem detektor crknil).
ps2: če hočete dobit posnetke TESTOV v praksi za vsak avto v zgornji tabeli, preprosto poglejte na Youtube kanal Bjorna Nylanda. Recimo primer za Teslo model S paladium, prej kot 9 ur za 1000 km:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Pithlit ::

a_borlak je izjavil:

MG5 EV je okoli 33k, sem zadnjič gledal v salonu na Samovi, imajo enega, če sem prav videl je bila cena 37k, ko odšteješ subvencijo si na 33k. 4,5m dolg avto, 61kWh baterija, karavan ... ne vem, zakaj jih več ne uvozijo, trenutno samo testni na avto.net.

Že mg4 je kr zanimiv za 32k (brez subvencije iirc). Je pa mal manjši pri 4,2m.

Osebno se kar zagrejem za en polo sized jajček s ~70kwh baterijo pa pricetag tam enih 25k. Se mi zdi da še nismo tm.
Life is as complicated as we make it...

Gregor P ::

Pithlit je izjavil:


Če planiraš imet avto 10 let, pa se ti računica z nakupom EV obrne že po 5ih letih... pol efektivno šparaš zadnjih 5 let. Nihče ni rekel da je treba dat 15k več. Lahko jih daš sam 5 pa imaš najcenej Teslo. Lahko jih dodaš 10 pa imaš Teslo LR (ali kakega drugega podobnega električarja). Pri 50kkm letno daš samo za nafto nekje med 2.2k pa 2.5k več kot za štrom. Torej v petih letih slabih 10k manj. Pa v to niso vračunan registracije in servisi (pa še kaj). To je ob predpostavki da ti ice kuri 8,5€/100km (tolk kuri meni moj mali bencina - lancia Ypsilon), EV pa 4,5€/100 (pa imaš v tej temi konkreten primer iz real life ko stricu kuri 2,5€/100km - v tem primeru se splača pa tud kredit preplačat).
To je zelo optimalen scenarij; vsaj dosedaj je moralo v povprečju miniti vsaj 8 let, da se ti sploh začne karkoli obračat.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

tonttu ::

Pithlit je izjavil:

Če planiraš imet avto 10 let, pa se ti računica z nakupom EV obrne že po 5ih letih... pol efektivno šparaš zadnjih 5 let.

Vidim da vsi tu se vedno zivite v mama hotelu in ce slucajno kaj zasluzite, imate to za zepnino. Ko boste enkrat ziveli od svojega denarja, ki bo omejen (ni point ali je to 1000 ali 10.000 ali pa 100.000eur/mesec), vam bo mogoce to jasno.
Ce imas trenutno 30.000eur potem jih imas 30.000 in ne glede na to koliko bi se splacalo dati Xeur vec ker jih bos na dolgi rok dobil nazaj, jih nimas. PA nima veze ali je to 500eur, 5000 ali pa 50.000eur. Nimas, vreca ima notri samo toliko in nic vec. Verjamem, da ko gledate porocila in se v drzavnem budgetu dela na nacin, kot da vreca nima dna, dobite idejo, da gre tudi privat tako. No ne gre. Verjetno boste prej ali slej ugotovili, da privat oseba ni drzava z drzavnim proracunom, ki je vsako leto par miljard v minusi pa nikomu nista. Privat to ne gre. Ko je racun prazen ni vec trosenja. No pri teh 33.000eur je racun prazen. Kako potem nabrskas se Xeur vec ce jih nimas? Ne glede na to, kaj se ti bo v 10letih splacalo.

YosovaI ::

WizzardOfOZ je izjavil:

Slopek je izjavil:

Če dam za avto 33.000EUR in vem, da z njim delam 50.000km letno, ...


Z EV jih ne moreš delat toliko, ker se predolgo polni na domači štrom, ki je ponavadi 220V x 16 ali 20A. :))


Zaključek za z EVJem ne moreš delat toliko je napačen, seveda lahko delaš 50.000 km na leto in tudi 5x toliko če hočeš. To kar ti omenjaš je polnjenje na gospodinjsko šuko vtičnico (torej v tako vtičnico kot priključiš sesalec ali likalnik), vendar EV ima tudi opcijo da za 500 EUR kupiš domačo polnilnico in filaš z 11 ali celo 22 kW, kar je 10x hitreje kot na šuko. Na 22 kW 100 km dosega nafilaš manj kot v 1 uro, 200 km dosega manj kot v 2 urah ipd. Če filaš čez noč ni nobenih problemov.

Prilagam en laični posnetek slovenske televizije o domačih polnilnicah za tiste ki ne veste kaj je to:


Še link kjer se to lahko kupi (ena izmed trgovin):
https://eauto.si/sl/izdelki/polnjenje-a...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

matobeli ::

tonttu je izjavil:

...


Kredit. K-r-e-d-i-t.

tonttu ::

matobeli je izjavil:

tonttu je izjavil:

...


Kredit. K-r-e-d-i-t.

Kredit je tudi o-m-e-j-e-n. Pojdi na banko pa reci, da rabis 5 miljonov kredita. Pa potem pridi nazaj povedati, kaj tocno so ti rekli.

YosovaI ::

Jaz imam z bencinarjem zdaj 6.1l/100 (če delam daljše relacije pa pade na 5,5). Kar je nekje 8.5EUR/100. Za ev naš inžinirček pravi 1EUR/100, pri izračunu je sicer uporabil 2EUR/100... ampak še vsi testi iz reale poročajo o porabi nekje 4 - 4,5EUR/100. Dejmo to upoštevat pri izračunu in ne sam stvari ki so za ev idealne. Pa sem kljub temu za ice tukaj zaokrožila navzgor, pri ev pa navzdol.


Ne. Ni tako. Se vidi da se ne spoznaš in si pomešala zadeve med sabo. 4 do 4,5 EUR je na počasnih javnih AC polnilnicah, doma preko noči je cca 1 EUR na 100 km. Res pa je da je polnjenje na hitrih POLNILNICAH celo malo dražje od vožnje na bencin (v primeru da nimaš sklenjene naročnine, ampak filaš po redni ceni), vendar hitre DC polnilnice se v praksi uporabljajo samo za nekaj procentov letne kilometrine (ko je res nujno in drugače ne gre, recimo ko si sredi vožnje iz Berlina do Berlina in ti avto pokaže da moraš dofilat, ker drugače do Berlina ne boš prišel. Več kot 95 % letne kilometrine je tipično narejeno z štromom ki se nafila doma čez noč. Tako da upoštevati 2 EUR na 100 km je več kot fer.


Za 50.000 km na leto pa daš pri naftnem avtu približno 5000 EUR letno za gorivo, pri električnem skupaj z stroški hitrih DC polnilnic pa 895 EUR na leto.

Recimo če zračunamo na hitrco:
Polnjenje doma čez noč 47.000 km na leto: 470 x 1,1 EUR na 100 km = 517 EUR
Polnjenje na hitrih DC polnilnicah ko je res nujno brez naročnine 3000 km na leto: 30 x 12,6 EUR na 100 km= 378 EUR
Skupaj za 50.000 km = 895 EUR
895 EUR /500 = 1,79 EUR na 100 km.

Se pa da še znižat, ker na Ionitiju lahko polniš 2x ceneje če imaš naročnino ali pa če poznaš koga ki jo ima in ti shera geslo. Kdor hoče na Ionitiju filat 2x ceneje naj me kontaktira in mu bom posredoval kontakt osebe ki mu bo dala geslo da bo lahko polnil za cca 0,3 EUR na kWh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

PacificBlue ::

matobeli je izjavil:

tonttu je izjavil:

...


Kredit. K-r-e-d-i-t.


Ljudje živijo še samo od kreditov.

Kolega ima Cupro Born EV, naredi 150km dnevno, doma SE..po njegovem izracunu ga stane 100km 2.5 eur.
I’m out.
:3

matobeli ::

Sam ni omejen na 33k.

Ponavadi za avto ne vzameš kredita na max zmožnosti ker veš da bo treba tudi tankat ipd., V 10letih moraš bit sposoben pokrit TOC, benz, kredit, gume, vse. Če vzameš vnaprej višji kredit in preračunaš da si po 10letih približno na enakem potem je popolnoma vseeno ali plačuješ 300eur kredita in 200eur ostalih stroškov ali 400eur kredita in 100eur ostalih stroškov.

Da maš kreditne sposobnosti samo za 33k in jo boš do konca izkoristil za avto... hja, sej so, normalno pa ne.

Raindancer ::

@ OP - v kolikor res hočeš navedena tipa avtomobila bi bilo mogoče smiselno razmisliti o rabljenem avtomobilu. Ker če kupiš novega, mu bo padla polovica vrednosti takoj ko ga odpelješ ven iz avtosalona.

Kot drugo pa nisi omenil, če je 33k namenjenih samo za avto ali pa tudi za registracijo in zavarovanje. Ker sta višjega cenovnega razreda in močnejša, bo zavarovanje in tudi gume prišlo več.

EV se splača v kolikor ga lahko polniš z domačega štroma, boš pa na poti deloma omejen s polnilnimi mesti in dosegom, poleg tega imaš dolgoročen strošek baterije, ki so trenutno še precej drage, v kolikor ti baterija crkne. Ni nujno da bi crknila takoj, toda v primeru da crkne, je to dodaten strošek, avto pa je v tem času nepremičnina.

AMZS v svoji reviji redno predstavi tipe ter pluse in minuse različnih tipov avtomobilov, tako da mogoče lahko dobiš dobre informacije tudi tam.

Sam približno veš za kaj boš avto rabil, koliko kilometrov letno delaš in podobno.

Torej, avto.net, ali dober avto.si ali kaj tretjega....tu boš pač sam naredil še dodatno domačo nalogo da boš vedel katere modele boš imel v ožjem izboru. Mi smo ti svetovali, tako da veliko motivacije, sreče, predvsem pa varnih kilometrov na cesti.

YosovaI ::

Mato989 je izjavil:

Kako se gorivo ne sešteva v strošek avtomobila?! Kaj misliš da gorivo na drevesu raste al pa da ti ga prinesejo dobre vile? SEVEDA DA SE GORIVO ŠTEJE V STROŠEK AVTOMOBILA, dostikrat gorivo v življenjski dobi avta nanese precej več kot pa je stal sam avto.


Tole je tako tako...

Če delaš recimo 1k kilometrov mesečno povprečno je to pri porabi (povprečni) 5,5l/100) 660L bencina LETNO... če to pomnožimo z 1,3 ali pa tudi 1,4 je to tam med 860 in 930 stroška za bencin LETNO... torej da pridem do 27k vrednosti mojega novega avta smo pri 27 letih... dvomim da bo tako dolgo zdržal... tudi če to podvojiva se pravi da delaš letno 24k... prideva do 13,5 let da pridemo na vrednost avta.


1. Ti delaš izredno malo kilometrov, delaš samo 1000 km na mesec, kar je komaj okrog 30 km na dan. OP dela 170 km na dan, torej skoraj 6x več od tebe.

2. Upoštevaš ceno goriva 1,3 EUR do 1,4 EUR za liter. Se ti zdi da bo res taka cena goriva vse do leta 2050. Moraš bit blesav če to res misliš. Boš lahko srečen če bo 2050 cena goriva manjša kot 4 EUR na liter. Zdej moraš pa vzet POVPREČNO VREDNOST cene goriva za vsa ta leta. Skratka fejlan izračun s tvoje strani, pa brez zamere.

3. Ti si upošteval ceno NOVEGA avta. Večina ljudi pa vozi stare rabljene avte. Jst sm trdil da "dostikrat gorivo v življenjski dobi avta nanese precej več kot pa je stal sam avto." in to je definitivno RES. Dostikrat je cena goriva večja kot cena samega avta, sploh z oziroma na to da večina folka vozi rabljene avte. Torej point je bil da cene goriva NIKAKOR ne smeš zamemarit kot je to naredil Molnar (in se še posmehoval tistim ki ceno goriva vračunajo v strošek avta, kar je PRAVILNO). Sploh pa ne smeš cene goriva zamemarit če delaš 50.000 km na leto, tako kot odpiratelj te teme, ker pri tej kilometrini daš realno z realno porabo 4500 do slabih 5000 EUR za gorivo vsako leto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: YosovaI ()

Raindancer ::

Mato989 ::

YosovaI je izjavil:

Mato989 je izjavil:

Kako se gorivo ne sešteva v strošek avtomobila?! Kaj misliš da gorivo na drevesu raste al pa da ti ga prinesejo dobre vile? SEVEDA DA SE GORIVO ŠTEJE V STROŠEK AVTOMOBILA, dostikrat gorivo v življenjski dobi avta nanese precej več kot pa je stal sam avto.


Tole je tako tako...

Če delaš recimo 1k kilometrov mesečno povprečno je to pri porabi (povprečni) 5,5l/100) 660L bencina LETNO... če to pomnožimo z 1,3 ali pa tudi 1,4 je to tam med 860 in 930 stroška za bencin LETNO... torej da pridem do 27k vrednosti mojega novega avta smo pri 27 letih... dvomim da bo tako dolgo zdržal... tudi če to podvojiva se pravi da delaš letno 24k... prideva do 13,5 let da pridemo na vrednost avta.


1. Ti delaš izredno malo kilometrov, delaš samo 1000 km na mesec, kar je komaj okrog 30 km na dan. OP dela 170 km na dan, torej skoraj 6x več od tebe.

1. Upoštevaš ceno goriva 1,3 € do 1,4 € za liter. Se ti zdi da bo res taka cena goriva vse do leta 2050. Moraš bit blesav če to res misliš. Boš lahko srečen če bo 2050 cena goriva manjša kot 4 € na liter. Zdej moraš pa vzet POVPREČNO VREDNOST cene goriva za vsa ta leta. Skratka fejlan izračun s tvoje strani, pa brez zamere.


Kaj pa ko EVjaši delajo ceno elektrike so tudi ziher da bo cena elektrike skoz enaka?
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115

Gregor P ::

Dokler polnijo EV-je po službah in sosedih, jih to niti ne zanima toliko >:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Mato989 ::

Gregor P je izjavil:

Dokler polnijo EV-je po službah in sosedih, jih to niti ne zanima toliko >:D


Saj če jaz kradem benz me zanima enako malo >:D
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
««
7 / 13
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2708249305 (10948) DamijanD
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058128215 (88280) D3m

BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
17223713 (21596) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25633233 (29764) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17924303 (22340) bluefish

Več podobnih tem