Forum » Šport » Katere posodobitve naj naredim na svojem MTB kolesu?
Katere posodobitve naj naredim na svojem MTB kolesu?
pirx ::
Pozdravljeni,
imam Specialized Camber 29, letnik 2018. Slike mojega kolesa so tukaj.
Včeraj se mi je strgala veriga in servis bi izkoristil tudi za nekaj nadgradenj. Ampak kaj naj nadgradim? :)
1) Je možno sprednji zobnik (verižnik?) zamenjati z enojim? Zadnjega bi potem posledično dal tudi večjega.
2) Vilice imajo 120 mm hoda. Ene 140 mm bi bilo fajn, ker s 120 mm velikokrat dosežem maksimum hod. Katere bi bile fajn?
3) Je možno menjati zadnji amortizer? Ta ima tudi rahlo prekratek hod.
Z zavorami in ostalim sem zadovoljen. Če bi to bilo vaše kolo, bi še kaj zamenjali? :)
Hvala!
imam Specialized Camber 29, letnik 2018. Slike mojega kolesa so tukaj.
Včeraj se mi je strgala veriga in servis bi izkoristil tudi za nekaj nadgradenj. Ampak kaj naj nadgradim? :)
1) Je možno sprednji zobnik (verižnik?) zamenjati z enojim? Zadnjega bi potem posledično dal tudi večjega.
2) Vilice imajo 120 mm hoda. Ene 140 mm bi bilo fajn, ker s 120 mm velikokrat dosežem maksimum hod. Katere bi bile fajn?
3) Je možno menjati zadnji amortizer? Ta ima tudi rahlo prekratek hod.
Z zavorami in ostalim sem zadovoljen. Če bi to bilo vaše kolo, bi še kaj zamenjali? :)
Hvala!
Likalnik ::
Če bi bil to moje kolo in če bi hotel vse to zamenjati kar pišeš...bi bilo lažje tega prodat in kupiti kolo kateri bo zadovoljil tvojim željam.
Sparkxl ::
Če hočeš toliko stvari zamenjat, ti ni fajn. Na 1x sistem se na nadgradit, samo to stane ne ravno malo.
Vilico lahko daš gor kako hočeš, samo vprašanje cene, ki ni mala za spodobno vilico in kot drugo komplet uničiš geometrijo.
Hoda zadnjega amortizerja ne moreš povečat.
Prodaj in kupi tako kolo, ki ustreza tvojim željam
Vilico lahko daš gor kako hočeš, samo vprašanje cene, ki ni mala za spodobno vilico in kot drugo komplet uničiš geometrijo.
Hoda zadnjega amortizerja ne moreš povečat.
Prodaj in kupi tako kolo, ki ustreza tvojim željam
b4d ::
Naredi osnovni servis (ocisti vse, lezaji, zajle, ploscice, feltne... ) in se posebno servis vzmetenja. Bos imel vec od tega. Preveri se pritisk v vzmetenju in pravilno nastavi pogrez (sag). Nove gume, ce prav zelis se trosit.
Potem pa uzivaj na tem, sparat pa testirat druga kolesa, da ugotovis kaj ti bo ugajalo.
Nazalost karkoli das gor bo precej drago in nekega efekta ne bo :(
Potem pa uzivaj na tem, sparat pa testirat druga kolesa, da ugotovis kaj ti bo ugajalo.
Nazalost karkoli das gor bo precej drago in nekega efekta ne bo :(
b4d.sablun.org
Zgodovina sprememb…
- spremenil: b4d ()
S53SG ::
Če menjaš sprednji verižnik na x1, potem moraš še kaseto na cca 500% ratio (11-51 recimo). Z zadnjim 11s Deore (M5100), menjalnikom, shifterjem, gonilko + chainring in kaseto prideš na cca 160e iz bike-disocunt.de.
Vilic in shocka se na takem kolesu po mojem mnenju ne splača upgrejdat.
Vilic in shocka se na takem kolesu po mojem mnenju ne splača upgrejdat.
kixs ::
Imel sem 2018 letnik Specialized Camper Expert 29" - vse karbonsko. Nic ne bi bilo potrebno menjat. Vsaj meni, ki nisem za neki hardcore DH. Sem ga pa letos vseeno zamenjal za Specialized Stumpjumer L.2021 tudi full karbon (razen belance in sedeza) + cel kup nadgradenj. Peljeta se "enako". Star je bil precej od kamenckov, saj ga je imel prej brat, ki ne vozi nezno. Pred nekaj tedni sva se pogovarjala in je rekel, da mu je kar malo zal za njim - ta njegov novi (neki Santa Cruz), ni toliko boljsi - sicer vec hoda, manj karbona - overall, ce bi vedel, bi obdrzal starega.
Ampak ja, ta bicikla sta ze v osnovi precej razlicna.
Ce mislis kaj menjat, se bolj splaca menjat cel kolo.
Ampak ja, ta bicikla sta ze v osnovi precej razlicna.
Ce mislis kaj menjat, se bolj splaca menjat cel kolo.
BojanOgnjeni ::
1) Je možno sprednji zobnik (verižnik?) zamenjati z enojim? Zadnjega bi potem posledično dal tudi večjega.
Ne tega delat. Že iz treh na dva zobnika ti vedno manjka kakšno razmerje (tipično najvišja in najnižja prestava).
Cela zgodba z manjšanjem števila zobnikov je navadna marketinška neumnost, kjer mi je seveda jasno, da downhill tekmovalec špara na tistih nekaj gramov zobnika, za rekreativca (takega, ki nima kolo za poziranje) postane pa kolo potem neuporabno za plezat. Ipd.
Zadnji amortizer je tipično zelo prilagojen geometriji in ga običajno nima smisla menjat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BojanOgnjeni ()
pirx ::
Hvala vsem za odgovore!
@jamaha
To sem nekako pogruntal, ja. Ideja mi je všeč samo zato, ker je en menjalnik manj in posledično ena stvar manj, ki se razštima. :) Drugače pa sigurno, da sta dva zobnika boljša, tudi že za verigo.
@jamaha
To sem nekako pogruntal, ja. Ideja mi je všeč samo zato, ker je en menjalnik manj in posledično ena stvar manj, ki se razštima. :) Drugače pa sigurno, da sta dva zobnika boljša, tudi že za verigo.
tonttu ::
Ja dva zobnika sta boljsa za verigo, pa za vzdzevanje iste kadence tudi. "Problem" pa je, da pri mtb ze zaradi terena "vzdrzevanje kadence" odpade, tako da je cisto vseeno ce vcasih "manjka" en zob oz. je naslednji zobnik za en zob prevelik. Pac vrtis s 85 namesto s 83 obrati. Ima pa 1x vsaj en precej vecji plus kot vsi minusi... prestavljas vedno eno gor eno dol ko rabis, tudi ko gre na polno v strm klanec, kar pri 2x ali 3x ni cisto tako, sploh ko prestavljas na sprednjem zobniku. Tako da vsaj za mtb jaz nikoli vec ne bi sel na 2x, pa ceprav sem bil precej proti 1x na zacetku. Toliko bolj udobno je prestavljanje da noben minus ne odtehta tega. Pa za povrhu vozim xc, kjer bi bil 2x in njegovi plusi se precej bolj pomemben kot pri enduro.
Sedaj ali se splaca toliko stvari menjat je pa druga. Realno za 1x rabis 12 prestav (z 10 ali 11 bo bolj bogo kar se tice razpona... vsaj za xc no). To pomeni novo zadnje kolo, ali pa pesto in na novo spleteno zadnje kolo, nove gonilke, nov sprednji zobnik, nov menjalnik, novo verigo. Na koncu to kar nanese.
Ce je bike narajen na 120mm potem ga s 140mm vilo precej sesujes in bo vse kaj drugega kot dober za vozit. Geometrija kolesa je narejena na doloceno vzmetenje in ceprav je "samo" 2cm razlike je na koncu to hudo veliko. Tako da osebno tega ne bi nikoli delal. Z zadnjim vzmetenjem pa se toliko manj.
Tako da ce hoces toliko sprememb, prodaj bike in kupi novega. Kot je nekdo napisal, ce te moti toliko stvari, potem ti ta bajk ne sede, ne glede na to koliko se prepricujes da ti je full vsec :)
Sedaj ali se splaca toliko stvari menjat je pa druga. Realno za 1x rabis 12 prestav (z 10 ali 11 bo bolj bogo kar se tice razpona... vsaj za xc no). To pomeni novo zadnje kolo, ali pa pesto in na novo spleteno zadnje kolo, nove gonilke, nov sprednji zobnik, nov menjalnik, novo verigo. Na koncu to kar nanese.
Ce je bike narajen na 120mm potem ga s 140mm vilo precej sesujes in bo vse kaj drugega kot dober za vozit. Geometrija kolesa je narejena na doloceno vzmetenje in ceprav je "samo" 2cm razlike je na koncu to hudo veliko. Tako da osebno tega ne bi nikoli delal. Z zadnjim vzmetenjem pa se toliko manj.
Tako da ce hoces toliko sprememb, prodaj bike in kupi novega. Kot je nekdo napisal, ce te moti toliko stvari, potem ti ta bajk ne sede, ne glede na to koliko se prepricujes da ti je full vsec :)
Apofis ::
Jst bi ga šu predelat na 1x sistem. Nedolg nazaj sm svojga 26col fr htja predelu na 1x9. Pa ni bl o neki hudo drago. Zobnik katana cca 30 eur, pa kaseta sunrace okrog 30, okej se verigo sm dal novo, ~20 eur. Dela superca, razmerje tud uporabno, pa predvsem manj prestavljanja. Pa ni več nabiralca blata spredaj ter brez spr šifterja za lepši cockpit. Na tvojem bi zamenju še zavore, pa mogoče kake boljše, predvsem novejše plašče. Pa še vzmetenje bi dal na kak osvežitveni servis. Ce ne lomiš obročev ter gonilk je pol to to. Okvir je spodoben, geometrija ne tako zastarela.
pirx ::
@tonttu
Hvala za podroben odgovor. Kolo mi je seveda všeč, zadeve bi menjal samo zato, ker kot sem napisal, vsake toliko zmaksiram hode vilic in amortizerja. Pa tudi vizualno bi bil lepši (bolj minimalističen kokpit, črne vilice, bolj sodoben videz).
@Apofis
Dobro vedeti, hvala! Amortizerje očistim in namažem po vsaki vožnji, brez izjeme. Kot novi so.
Hvala za podroben odgovor. Kolo mi je seveda všeč, zadeve bi menjal samo zato, ker kot sem napisal, vsake toliko zmaksiram hode vilic in amortizerja. Pa tudi vizualno bi bil lepši (bolj minimalističen kokpit, črne vilice, bolj sodoben videz).
@Apofis
Dobro vedeti, hvala! Amortizerje očistim in namažem po vsaki vožnji, brez izjeme. Kot novi so.
Apofis ::
Notranjost je tudi pomembna :) Zamenjat tesnila, olje, mazalne penice, al kaj že naredijo...nevem kolk si vozu, sam v petih letih je najbrž not kr štala in ti lahko še kej poškoduje, če se boš zdej še več vozu...vsaj kak mali servis, tud niso neke grozne cene...
pirx ::
Žal ne vozim dovolj. :) Slabih 600 km. Bom ga pa dal na servis, ker nimam orodja za menjavo verige, potem pa še vse ostalo naj preverijo in uštimajo. Nazadnje sem itak bil pred dvema letoma.
tonttu ::
@pirx ta "minimalisticen kokpit" je najvecji bullshit kar jih je. Ja znebis se enega celega bovdna, pa zraven nastimas 4 nove Na prejsnem 2x sem imel kao full poln kokpit in sem imel 6 bovdnov (2x zavore, sprednji in zadnji menjalnik, sprednji in zadnji lockout). No na 1x, kjer je kokpit full cist in brez kablov jih imam.... well 6 :) 2x zavore, zadnji menjalnik, sprednji in zadnji lockout in dropper. Edini plus je, da pri 2x, ce bi dal se dropper gor 7 kablov. in bi moral imeti tako lockout kot dropper na vrhu velance, kar mi ni vsec, tu mi pa vse pride lepo spodaj. Ampak s kabli smo pa tam tam ;)
@Apofis verjetno je sicer manjsa razlika med xc in kaksnih DH, pa mogoce je se razlika med kaksnim low end in top amortizerjem, ampak jaz svoje (Fox Factory serija na xc kolesu) odpiram enkrat letno, pa sem ziher da mi jih ne bi bilo treba, ker so cisto cisti olje notri pa se kot novo. Pa se kar nekaj prevozim. Tako da tisto obvezni komplet servisi na vsakih par tednov (pri Foxu mislim da je 100ur ali nekaj takega) so bolj tako tako.
@Apofis verjetno je sicer manjsa razlika med xc in kaksnih DH, pa mogoce je se razlika med kaksnim low end in top amortizerjem, ampak jaz svoje (Fox Factory serija na xc kolesu) odpiram enkrat letno, pa sem ziher da mi jih ne bi bilo treba, ker so cisto cisti olje notri pa se kot novo. Pa se kar nekaj prevozim. Tako da tisto obvezni komplet servisi na vsakih par tednov (pri Foxu mislim da je 100ur ali nekaj takega) so bolj tako tako.
BojanOgnjeni ::
pa predvsem manj prestavljanja
Ne razumem kako je prestavljanje v nekem trenutku postalo problem.
Zadeva ti pride tako v kri, da, ne glede ali je gripshift ali rapidfire sploh ne razmišljaš.
Verjetno spet marketinški bullšhit ali pa pogruntavščina ljudi, ki tekmujejo, pa jo mora potem vsak amater zagrabit, da lahko sanja, da ima enake potrebe.
DamijanD ::
Jaz ne bi menjal nič - zgolj verigo, če je raztegnjena, ko bodo pa zobniki tudi uničeni potem pa razmisli o 1x sistemu.
tonttu ::
BojanOgnjeni je izjavil:
Ne razumem kako je prestavljanje v nekem trenutku postalo problem.
Zadeva ti pride tako v kri, da, ne glede ali je gripshift ali rapidfire sploh ne razmišljaš.
Za vecino normalnih ljudi prestavljanje ni problem, ceprav je eden glavnih sloganov za 1x ravno "preprosto prestavljanje, ti ni treba premisljevati", kot da bi za prestavljanje moral na roke preracunavati koren iz 12 mestnih stevilk... Ampak stvar je zares lazja in predvsem za tekmovalce neprimerno hitrejsa, sploh v klancih gor. Pri 1x prestavis sredi najhujsega klanca eno gor in vrtis s polno mocjo naprej. Pri 2x si velikokrat oz. skoraj vedno moral prestaviti na manjsi zobnik spredaj in to ne pri polni moci, ker prestavljanje pri polni obremenitvi spredaj ni nikoli delovalo, niti na Shimano ne (na Sramu prestavljanje spredaj ne glede na moc tako ali tako ni nikoli delovalo ), ter potem zobnik ali dva dol zadaj. Sploh na mtb sredi kaksnega fino strmega klanca to nikoli ni bilo prav super. Zaradi tega je 1x neprimerno boljsi... za mtb seveda. Za cesto osebno nikoli ne bi sel na 1x.
Glede same teze pa vprasanje koliko je 1x zares lazji, ce sploh kaj je. Za zacetek je 10-51 piramida precej precej tezja kot recimo 11-36 in za povrhu je to se masa ki se vrti, kar je se slabse. Ampak XTR je vsaj zame cool, ker pac dela precej precej lepse kot Deore. Se strinjam, da bi kar se delovanja tice bil na istem, ce bi imel XT, ampak ker mi 1000 ali 2000eur vec za kolo ne predstavlja problema imam pac XTR. Glede same obsedenosti s tezo koles, pa sam pravim, da je precej lazje shujsati 10kg (no pri mojih 75kg ne) kot pa shujsati kolo za 1kg (pri moji 10.2kg za FS je 1kg dol mission impossible ne glede na denar). Pa za povrhu bo generalno se precej vec koristi od tistih 10kg manj mascobe. Ampak je pa potrebnega manj napora zavaliti 1000eur vec in dobis 200g manj, kot pa spremeniti nacin zivljenja in iti na kolo z normalno postavo ne z ogromnim vampom, kar vecina lastnikov najdrazjih koles ima.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tonttu ()
BojanOgnjeni ::
BojanOgnjeni je izjavil:
Ne razumem kako je prestavljanje v nekem trenutku postalo problem.
Zadeva ti pride tako v kri, da, ne glede ali je gripshift ali rapidfire sploh ne razmišljaš.
Za vecino normalnih ljudi prestavljanje ni problem, ceprav je eden glavnih sloganov za 1x ravno "preprosto prestavljanje, ti ni treba premisljevati", kot da bi za prestavljanje moral na roke preracunavati koren iz 12 mestnih stevilk... Ampak stvar je zares lazja in predvsem za tekmovalce neprimerno hitrejsa, sploh v klancih gor. Pri 1x prestavis sredi najhujsega klanca eno gor in vrtis s polno mocjo naprej. Pri 2x si velikokrat oz. skoraj vedno moral prestaviti na manjsi zobnik spredaj in to ne pri polni moci, ker prestavljanje pri polni obremenitvi spredaj ni nikoli delovalo, niti na Shimano ne (na Sramu prestavljanje spredaj ne glede na moc tako ali tako ni nikoli delovalo ), ter potem zobnik ali dva dol zadaj. Sploh na mtb sredi kaksnega fino strmega klanca to nikoli ni bilo prav super. Zaradi tega je 1x neprimerno boljsi... za mtb seveda. Za cesto osebno nikoli ne bi sel na 1x.
Glede same teze pa vprasanje koliko je 1x zares lazji, ce sploh kaj je. Za zacetek je 10-51 piramida precej precej tezja kot recimo 11-36 in za povrhu je to se masa ki se vrti, kar je se slabse. Ampak XTR je vsaj zame cool, ker pac dela precej precej lepse kot Deore. Se strinjam, da bi kar se delovanja tice bil na istem, ce bi imel XT, ampak ker mi 1000 ali 2000eur vec za kolo ne predstavlja problema imam pac XTR. Glede same obsedenosti s tezo koles, pa sam pravim, da je precej lazje shujsati 10kg (no pri mojih 75kg ne) kot pa shujsati kolo za 1kg (pri moji 10.2kg za FS je 1kg dol mission impossible ne glede na denar). Pa za povrhu bo generalno se precej vec koristi od tistih 10kg manj mascobe. Ampak je pa potrebnega manj napora zavaliti 1000eur vec in dobis 200g manj, kot pa spremeniti nacin zivljenja in iti na kolo z normalno postavo ne z ogromnim vampom, kar vecina lastnikov najdrazjih koles ima.
Kolega, 30 let ze vozim MTB, bi mi rad kaj novega povedal? Skratka, prestave niso noben problem, če nisi popoln imbicil. Pika.
Če ne znaš prestavljat "v klancu" potem greš na cestno kolo, če ti še težave dela greš na poganjavčka. Ne pa na slabše prestavno razmerje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BojanOgnjeni ()
kixs ::
Ku*c, ko pa imajo vsi novi bicikli 1x12. Se pac na to navadis... bos ze prezivel teh nekaj let, potem pa na elektriko :lol:
BojanOgnjeni ::
Ku*c, ko pa imajo vsi novi bicikli 1x12. Se pac na to navadis... bos ze prezivel teh nekaj let, potem pa na elektriko :lol:
Jebeš elektriko, to je za luzerje, edino kar je omogočila je, da bojo vsi hribi polni geriatrikov.
In pa ne navadiš se ampak preprosto vržeš 200 eurov zraven, pa imaš spredaj tri šajbe, mladoletni pozerji te na vrhu hriba postrani gledajo, potem se pa spomnejo, da jih je po hribu navzgor nekdo prehitel...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BojanOgnjeni ()
tonttu ::
BojanOgnjeni je izjavil:
Kolega, 30 let ze vozim MTB, bi mi rad kaj novega povedal? Skratka, prestave niso noben problem, če nisi popoln imbicil. Pika.
Če ne znaš prestavljat "v klancu" potem greš na cestno kolo, če ti še težave dela greš na poganjavčka. Ne pa na slabše prestavno razmerje.
Ja kaj si hotel povedati s tem? Jaz zares se kaksno leto vec (prvi mtb sem dobil 1991) pa to ni point. Vecji point je da si kot kaze funkcionalno nepismen. Da ti napisem se enkrat... Ja prestavljanje NI rocket science in ga, vsaj po moje, obvlada vsak z IQ vec kot je sobna temperatura. Ampak na mtb je pac 1x precej boljsi kot 2x ali 3x. Zakaj sem ti napisal ze prej, tako da preberi se enkrat in poskusi razumeti. Nima veze s premisljevanjem in preracunavanjem, pac pa zgolj s tem, da pri 1x lahko prestavljas kamorkoli sredi klanca pri polni obremenitvi. Pri 2/3x tega ne mores, ker niti Shimano nima 2/3x sprednjega menjalnika, ki bi delal pri polni obremenitvi. Zadnji delajo brez problema, novejsi se toliko boljse.
BojanOgnjeni ::
BojanOgnjeni je izjavil:
Kolega, 30 let ze vozim MTB, bi mi rad kaj novega povedal? Skratka, prestave niso noben problem, če nisi popoln imbicil. Pika.
Če ne znaš prestavljat "v klancu" potem greš na cestno kolo, če ti še težave dela greš na poganjavčka. Ne pa na slabše prestavno razmerje.
Ja kaj si hotel povedati s tem? Jaz zares se kaksno leto vec (prvi mtb sem dobil 1991) pa to ni point. Vecji point je da si kot kaze funkcionalno nepismen. Da ti napisem se enkrat... Ja prestavljanje NI rocket science in ga, vsaj po moje, obvlada vsak z IQ vec kot je sobna temperatura. Ampak na mtb je pac 1x precej boljsi kot 2x ali 3x. Zakaj sem ti napisal ze prej, tako da preberi se enkrat in poskusi razumeti. Nima veze s premisljevanjem in preracunavanjem, pac pa zgolj s tem, da pri 1x lahko prestavljas kamorkoli sredi klanca pri polni obremenitvi. Pri 2/3x tega ne mores, ker niti Shimano nima 2/3x sprednjega menjalnika, ki bi delal pri polni obremenitvi. Zadnji delajo brez problema, novejsi se toliko boljse.
Se ne strinjam. Slabše prestavno razmerje ni (v normalnem svetu, ne, ko se boriš za desetinke na tekmi) nikoli boljše od boljšega. Ne nabijaj.
Greva lahko sprobat, ti dam Tranca in grem jaz na XC 980. Pa da te vidim. Še navzdol boš jebal ježa, kljub boljšemu vzmetenju, seveda pa ne bova šla dol ravno na Krvavicah. Imam rad 980ko v enem kosu :)
Na Krim iz Ljubljane in nazaj? Greva probat?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BojanOgnjeni ()
BojanOgnjeni ::
(izpad interneta)... celo pot do tja ti bojo mankale 2-3 zgornje prestave, pri vzponu bos trpel ker ti bojo manjkale 2 spodnji, navzdol pa ti bo spet narobe hodile 1-2 zgornje, s tem, da boš imel na trancu celo dve šajbi. Pač celotna zadeva z eno ali dvema šajbama e neumnost, ki seveda pride prav tekmovalcem, ki se jim gre za sekundne razlike, za vsakega normalnega rekreativca (ne pozerja) pa je zadeva neumnost, ki naredi specializirano kolo za točno določen tip proge in hkrati neuporabno za karkoli drugega.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BojanOgnjeni ()
tonttu ::
No to z "manjkajocimi" prestavami je mit, ki ga trajba nekdo, ki nima pojma o cem govori, kar pomeni da nikoli ni vozil 1x, niti se mu ni dalo pogledati na web do kaksnega "gear ratio calculatorja". Z mojimi 36T spredaj in 10-51 zadaj imam zares VECJI razpon kot prej na 2x11 (28/38T spredaj in 11-40 zadaj). To pomeni da je najtezja prestava na 1x tezja kot prej na 2x in najlazja lazja kot prej na 2x. Torej ti ne manjka nic, ampak imas zgolj vec.
Manjsa razlika je v preskokih med posameznimi prestavami, kar pri mtb ze prej zaradi velikega razpona ni bilo prav super, pri 1x je pa se malenkost slabse. Ampak pri mtb, ce se seveda z mtb ne vozis po asfaltu, to niti ni tako hudo problematicno, ker pac nimas taksne kadence in predvsem tako konstantne kadence kot jo imas na cesti. Jebiga, korenina, skale, neprestane spremembe in nakloni na terenu naredijo svoje in tako tisti vcasih malenkost vecji preskok postane precej neopazen.
Manjsa razlika je v preskokih med posameznimi prestavami, kar pri mtb ze prej zaradi velikega razpona ni bilo prav super, pri 1x je pa se malenkost slabse. Ampak pri mtb, ce se seveda z mtb ne vozis po asfaltu, to niti ni tako hudo problematicno, ker pac nimas taksne kadence in predvsem tako konstantne kadence kot jo imas na cesti. Jebiga, korenina, skale, neprestane spremembe in nakloni na terenu naredijo svoje in tako tisti vcasih malenkost vecji preskok postane precej neopazen.
DamijanD ::
Meni osebno je bil 3x sistem bolj všeč od trenutnega 1x - nikoli nisem imel težav s prestavljanjem (ne prej, ne zdaj).
Glavna prednost 1x je, da je spredaj majhen zobnik in gre lažje čez kakšne izbokline, ker je preprosto več višine na voljo.
Glavna slabost pa je: da mi manjkajo vmesne stopnje predvsem med 1 in 2 ter 2 in 3. Pa Nad 43km/h tudi ne morem več poganjat.
Glavna prednost 1x je, da je spredaj majhen zobnik in gre lažje čez kakšne izbokline, ker je preprosto več višine na voljo.
Glavna slabost pa je: da mi manjkajo vmesne stopnje predvsem med 1 in 2 ter 2 in 3. Pa Nad 43km/h tudi ne morem več poganjat.
PacificBlue ::
Jaz si niti ne predstavljam da bi iz 1x sistema moral it nazaj na 3x.
Tako boljse je zame, pa vozim tud asfalt.
Tako boljse je zame, pa vozim tud asfalt.
I’m out.
:3
:3
Sparkxl ::
Saj sploh več ne obstaja 2x in 3x na vsaj malo bolj spodobnih peciklih. To je relikt preteklosti, vidim pa da imajo določeni tukaj močne frustracije glede tega in so mnenja da so požrli vso pamet sveta
BojanOgnjeni ::
No to z "manjkajocimi" prestavami je mit, ki ga trajba nekdo, ki nima pojma o cem govori, kar pomeni da nikoli ni vozil 1x, niti se mu ni dalo pogledati na web do kaksnega "gear ratio calculatorja". Z mojimi 36T spredaj in 10-51 zadaj imam zares VECJI razpon kot prej na 2x11 (28/38T spredaj in 11-40 zadaj). To pomeni da je najtezja prestava na 1x tezja kot prej na 2x in najlazja lazja kot prej na 2x. Torej ti ne manjka nic, ampak imas zgolj vec.
Manjsa razlika je v preskokih med posameznimi prestavami, kar pri mtb ze prej zaradi velikega razpona ni bilo prav super, pri 1x je pa se malenkost slabse. Ampak pri mtb, ce se seveda z mtb ne vozis po asfaltu, to niti ni tako hudo problematicno, ker pac nimas taksne kadence in predvsem tako konstantne kadence kot jo imas na cesti. Jebiga, korenina, skale, neprestane spremembe in nakloni na terenu naredijo svoje in tako tisti vcasih malenkost vecji preskok postane precej neopazen.
Sem ti povedal vse. Pač glavna prednost 1x je manjša obraba ketne, manjša teža in ročka manj za upravljat. Mogoče, da ti ne štrli največji zobnik preblizu tal. In ne primerjam 1x z 2x ampak z 3x. 2x je pribljižno isto sranje kot 1x.
Glede "ce se seveda z mtb ne vozis po asfaltu", je pa točno to kar sem povedal: specializiranje kolesa za določene proge. Pri 3x tega ni.
Saj sploh več ne obstaja 2x in 3x na vsaj malo bolj spodobnih peciklih. To je relikt preteklosti, vidim pa da imajo določeni tukaj močne frustracije glede tega in so mnenja da so požrli vso pamet sveta
Seveda, pa brez športne ure se tudi ne da vozit s kolesom, kaj šele teči. Moda naredi svoje... proizvajalci in preprodajalci pa ji sledijo. Ne bo več nihče prodajal okoglih koles, če bo postalo moderno imeti štirioglata.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BojanOgnjeni ()
BojanOgnjeni ::
b4d ::
BojanOgnjeni je izjavil:
Pač glavna prednost 1x je manjša obraba ketne
Ne mores no :D Veliko je na osebnih preferencah v katere se vam ne bom vtikal, ampak tole si pa malo mimo pihnil.
b4d.sablun.org
Zgodovina sprememb…
- spremenil: b4d ()
DamijanD ::
Da me ne bo kdo narobe razumel nisem proti 1x, ne vem pa če se splača na obstoječem kolesu delati prehod iz 2/3x na 1x preden so obstoječe komponente iztrošene.
Offtopic: Primož je svoj talent pokazal že na zelo podpovprečnem kolesu.
Offtopic: Primož je svoj talent pokazal že na zelo podpovprečnem kolesu.
tonttu ::
BojanOgnjeni je izjavil:
Sem ti povedal vse. Pač glavna prednost 1x je manjša obraba ketne, manjša teža in ročka manj za upravljat. Mogoče, da ti ne štrli največji zobnik preblizu tal. In ne primerjam 1x z 2x ampak z 3x. 2x je pribljižno isto sranje kot 1x.
No mogoce bo boljse ce zakljucis, preden napises se kaj bolj norega. Na zalost je cisto vse kar napises napacno... in to dokazljivo napacno. Na 1x se veriga neprimerno bolj hitro obrabi kot na 2/3x, ker pa pac neprimerno bolj lomi. In to "lomljenje" je stvar zaradi katere se veriga raztegne. Clovek s tistimi par 100W ne bo raztegnil verige pa ce celo zivljenje vozi eno. In pri 1x imas ekstremne kote v zgornjih in spodnjih prestavah, ki so pri 2/3x precej manjsi, kar posledicno precej podaljsa zivljenje verige pri 2/3x v primerjavi z 1x. Torej tocno nasprotno tega kar si napisal ti.
Glede razpona sem ti tudi napisal. Je precej enak ali celo vecji na 1x kot na 2x ali 3x. Spet povsem nasprotno kot to kar pravis ti. Pa se cifre da ne bos rekel da na pamet, tako kot vec kot ocitno pises ti.
Moj predpotopni 10+ let star 26" xc trdak s 3x (24-43-42T - 11-34): max ratio 3.86 min ratio 0.71
Moj malo manj predpotopni 29" xc fully z 2x (28-38T 11-40): max ratio 3.82 min ratio 0.77
Moj trenutni 29" fully z 1x (36T - 10-51): max ration 3.98 min ratio: 0.78
oz. da bos lazje razumel:
3x 26 ht pri kadenci 80rpm: 38.7km/h v najtezji prestavi in 7.1km/h v najlazji prestavi
2x 29 fs pri kadenci 80rpm: 38.3km/h v najtezji prestavi in 7.7km/h v najlazji prestavi
1x 29 fs pri kadenci 80rpm: 39.9km/h v najtezji prestavi in 7.8km/h v najlazji prestavi
3x sodobnega mtb kolesa ni. Seveda obstajajo 3x 10 in vec let stara kolesa in ce zelis, se seveda lahko vozis s tem. Takoj ko bos zelel 29" je bila pred leti opcija 1x ali 2x (za 3x na 29" ne poznam niti enega, ki bi obstajal), danes pa spodobnega mtb, ki bi bil 2x ne dobis vec. In to z razlogom. Miti zivijo dalje in ti jih veselo trajbas naprej, s tem da so za povrhu cisto vsi napacni.
Badwolff ::
Še tako enostavno vprašanje se spremeni v merjenje tičev.
Uglavnem, sam ne grem več na 2x. Tudi ne poznam nikogar z relativno novim kolesom, ki bi imel 2x.
Kaj pa delaš s kolesom, da ti je 120 premalo in opažaš , da maksimiras suspension?
Uglavnem, sam ne grem več na 2x. Tudi ne poznam nikogar z relativno novim kolesom, ki bi imel 2x.
Kaj pa delaš s kolesom, da ti je 120 premalo in opažaš , da maksimiras suspension?
kixs ::
Ampak novi 29" ne bo imel spredaj 36T. Moj ima 30T. Kar pod hrib takoj nastane problem. Ce dam pa spredaj vec, pa bo tezava v hrib. Pac gonim tudi malo bolj strme klance in "baterija" ni vec nova :lol:
kixs ::
Sej mozne so itak vse variante - ce ti pase, tudi sam zamenjas.
PS:
Pred petimi leti se ni bilo kasete 10-52.
PS:
Pred petimi leti se ni bilo kasete 10-52.
tonttu ::
tonttu, pri 29 fullyu je max ratio 3,6... Za druge št. nevem, to mi je padlo v oči
Pri 36T spredaj in 10T zadaj je 3.98 ;)
Ampak novi 29" ne bo imel spredaj 36T. Moj ima 30T. Kar pod hrib takoj nastane problem. Ce dam pa spredaj vec, pa bo tezava v hrib. Pac gonim tudi malo bolj strme klance in "baterija" ni vec nova :lol:
In zakaj ne? Moj jih ima, s tem da je najvecji mozen zobnik 38T. S piramido si zares realno (vsaj pri Shimanu, za Sram pa ne vem) omejen na tiste dve... standardno 10-51 in rhythm 10-45. Spredaj pa je cisto po zelji od nekih ekstremnih sub 30T pa tudi 40T so ze stlacili gor.
tonttu ::
Odvisno od kolesa. Na raznih enduro/all mountain so res neke cudne velikost, samo ce smo posteni, s tistimi kravami verjetno res ne bos sel najprej 20km po ravnini do traila. Ceprav po drugi strani Stumpjumper ni ravno nekaj takega, tako da 30T na njem... no ja. Ampak nov sprednji zobnik je 50, 60eur, tako da ni neke strasne panike zamenjat v tisto kar ti pase.
Klamzi ::
tonttu ::
Niti pod razno nisem dovolj nor, da bi sel na roke racunat te stvari zaradi enega foruma, zato sem pac prepisal stevilke od tu:
https://howto.bike/gears/#29/2.25I813I1...
Zna biti da je zaradi konverzije med 26 in 29. Ce pa je narobe, pa blaim Howto.bike :D
https://howto.bike/gears/#29/2.25I813I1...
Zna biti da je zaradi konverzije med 26 in 29. Ce pa je narobe, pa blaim Howto.bike :D
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tonttu ()
Klamzi ::
Ja, je uporabljena neka konverzija, čeprav je to pol nekaj čist drugega kot gear ratio, ampak OK, važno je da hitrosti z "X" kandenco držijo.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kit za električno kolo (strani: 1 2 3 4 … 15 16 17 18 )Oddelek: Šport | 135076 (1855) | habakuk1769 |
» | Katero kolo (strani: 1 2 3 4 … 106 107 108 109 )Oddelek: Šport | 845072 (8639) | Sparkxl |
» | A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Šport | 134099 (25267) | issak |
» | Multitool za popravilo kolesa na poti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 9287 (6094) | jotunn2 |
» | Menjalnik na gorskem kolesu (strani: 1 2 )Oddelek: Šport | 7059 (5343) | dolenc |