» »

Menjalnik na gorskem kolesu

Menjalnik na gorskem kolesu

«
1
2

-=Tomaz=- ::

Kakšno leto nazaj sem zamenjal gorsko kolo. Starega, s 26 colskimi kolesi za novega, 29 colskega (Scott Scale 970 2018). Ne spomnim se, kakšno prestavno razmerje sem imel tam, ampak na tem novem se nikakor ne morem navaditi - zelo težko gonim v strm klanec.
Na tem imam kaseto 11-36, spredaj pa 26 in 36 zob.

Ali lahko karkoli poceni zamenjam, da bi imel prestavno razmerje še bolj ugodno za strme klance? Sprašujem, ker se na komponente menjalnika skoraj nič ne spoznam.

mikhaair ::

Seveda se da menjat. Sam jaz ne vem kakšna so max. možnosti zobnikov. Bo kak majster pojasnil.

DOOM_er ::

spredaj lahko daš manjše zobnike, lahko pa zadaj daš kaseto z večjim razponom, 11-42.
Robots will steal your job. But that's OK

sunshine403 ::

Ni 100% da lahko, ker stvari imajo svoje omejitve, kar pa ne mores vedeti ce nimas tocnega modela menjalnika. Ko to imas je pa precej preprosto najti max razmerje, ki ga ta menjalnik dopusca. Drugace pa je po moje 26x36 ze precej lahko razmerje.

-=Tomaz=- ::

Tukaj so podrobnosti kolesa. Če prav razumem, kaj dosti spreminjati ne morem, če ne menjam več stvari?

Ja,26x36 je kar v redu razmerje, vendar na nekaterih strminah, če so še daljše, ne gre. Recimo pot na stari Ljubelj.
Kakšna "najlažja" razmerja imate ostali?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: -=Tomaz=- ()

mikhaair ::

Pol pa bo treba trenirati. Načeloma najlažjega razmerje niti ne potrebuješ na asfaltu. Ampak seveda nismo vsi profiji.

sunshine403 ::

Ok ce je pot na stari Ljubelj vecja strmina, potem nisva ravno v istem rangu, tako da nima veze kaj imam jaz (drugace, 36 spredaj 10-51 zadaj na enem, 28/38 in 11-40 na drugem, oboje je zelo zelo podobno tvojim 26x36 in najlazja je zame uporabna res bolj kot ne zgolj takrat ko 1 uro plezam v 30+% klanec da vmes malo "pocijes" ali pa ce je kaksen res noro strm odsek).
Drugace pa rabis tocen model zadnjega menjalnika. S tem potem lahko vidis "kapaciteto" (total capacity ce bos iskal po navodilih menjalnika). To "kapaciteto" pa zracunas iz razlik med sprednjimi in zadnjimi zobniki (capacity=(st. zob na velikem sprednjem zobniku - st. zob na malem sprednjem zobniku) + (st. zob na najvecjem zobniku piramide - st. zob na najmanjsem zobniku piramide). pri tebi je to trenutno 35... (36-26)+(36-11)=35). Tocen model pa rabis, ker imajo 1x menjalniki eno, 2x drugo, potem ima pa se vsak od teh (vsaj pri Shimananu) se dve do tri razlicne dolzine kletke, kar tudi prinese ali odnese nekaj zob pri kapaciteti.

knesz ::

sunshine403 je izjavil:

Ok ce je pot na stari Ljubelj vecja strmina, potem nisva ravno v istem rangu, tako da nima veze kaj imam jaz (drugace, 36 spredaj 10-51 zadaj na enem, 28/38 in 11-40 na drugem, oboje je zelo zelo podobno tvojim 26x36 in najlazja je zame uporabna res bolj kot ne zgolj takrat ko 1 uro plezam v 30+% klanec da vmes malo "pocijes" ali pa ce je kaksen res noro strm odsek).
Drugace pa rabis tocen model zadnjega menjalnika. S tem potem lahko vidis "kapaciteto" (total capacity ce bos iskal po navodilih menjalnika). To "kapaciteto" pa zracunas iz razlik med sprednjimi in zadnjimi zobniki (capacity=(st. zob na velikem sprednjem zobniku - st. zob na malem sprednjem zobniku) + (st. zob na najvecjem zobniku piramide - st. zob na najmanjsem zobniku piramide). pri tebi je to trenutno 35... (36-26)+(36-11)=35). Tocen model pa rabis, ker imajo 1x menjalniki eno, 2x drugo, potem ima pa se vsak od teh (vsaj pri Shimananu) se dve do tri razlicne dolzine kletke, kar tudi prinese ali odnese nekaj zob pri kapaciteti.

Nekih hudih izkušenj osebno nimam, ampak imam kolega, ki sta se sama spravila nadgrajevati kolo in ugotovila, da zateva ni ravno trivialna. Za upgrade bi bilo najbolje iti na servis oziroma k nekomu, ki se spozna na te zadeve. Zna se zgoditi, da bo poleg kasete ali sprednjih zobnikov potrebno menjati še kaj zraven (veriga?, ...).
Drugače pa 26x36 bi skoraj moralo biti dovolj za klance, kar je več, ti že dviguje kolo :)
Sam imam, res da na makadamarju, 48/32 spredaj in 11-32 zadaj in pridem v vsake normalne klance, pa nisem nek profi :)

sunshine403 ::

Ce je menjalnik dovolj "zmogljiv" potem menjava kasete ni nek big deal. In to je tudi zares vse, kar bi bilo potrebno zamenjati. Ce menjalnik ni dovolj zmogljiv, je treba zamenjati seveda se menjalnik. Realno dalec od neke znanosti. Sicer ze lep cas sraufam svoje bicikle sam, ampak sem dalec od nekega pro mehanika, pa imam menjalnik kljub temu zamenjan in nastavljen v 5min.
PS: Gravel in mtb sta dve povsem drugi stvari. Klancev, ki so za mtb cisto normalni, se z gravel bikom nihce niti lotil ne bo, kar pomeni da so tudi prenosi cisto drugo. MTB se na koncih, kjer bi bilo 32/32 dovolj niti zacne se ne ;)

PacificBlue ::

Mogoče bo treba spremeniti dolžino verige, dodati kak člen. Da odtegneš kaseto rabiš poseben ključ z verigo, ker je kontra navoj-se odteguje v smeri vrtenja kasete.
Kaj takega:

https://www.a2u.si/veriznik-shimano-deo...
All reality is mental.

janezvalva ::

brezveze menjavat zobnike.
29 colske je mal bolj težko gonit v klanc kakor 26ke. se boš že privadu...
raje zamenjaj pedale (mal daljše za večji navor)
my Dissenter: Master Procrastinator

Highlag ::

Za prednjo gonilko bi lahko dobil manjšo. Za NX lahko dobiš 30 zobni zobnik. Kar je pa samo 2 zoba manj... vprašanje ali bi se poznalo..

Iimam na svojem Shimano 11-42 zadaj in 34/24 spredaj. Najnižje razmerje je 1,9, pri tebi 1,5, čeprav najlažje razmerje skoraj ne uporabljam. Večinoma vozim v drugi prestavi torej 1,54 razmerje...
Never trust a computer you can't throw out a window

mikhaair ::

Sunshine, kje pa plezas 1 uro 30%?

sunshine403 ::

@mikhaair zares skoraj kjerkoli ko zapustis Slovenijo. Dolomiti, Livigno... klancev kolikor hoces in kakrsnih koli hoces :)

pirat ::

Sunshine403, malo te je vseeno zaneslo, ne?
Je veliko klancev, ampak klanca v katerega bi eno uro poganjal konstantno v breg s preko 30% naklonom pa ne vem - ze pri nizki hitrosti se dvignes precej visincev (pri hitrosti 5km/h to pomeni skoraj 1500 visincev.. ). Pocasneje pa ni vec kolesarjenje...

mikhaair ::

Jaz mislim, da takšen klanec ne obstaja.

Invictus ::

30% klanec je samo v glavah nekaterih, kot so 25 cm ti*i. Pa še kak drug štos, kot zadrževanje diha 3 minute pri amaterjih in potop do 20m...

V resnici je malo klancev 20%, pa še tam je skoraj nemogoče kolesariti, ker te kolo dol meče zaradi previsokega težišča.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

-=Tomaz=- ::

Iimam na svojem Shimano 11-42 zadaj in 34/24 spredaj. Najnižje razmerje je 1,9, pri tebi 1,5, čeprav najlažje razmerje skoraj ne uporabljam. Večinoma vozim v drugi prestavi torej 1,54 razmerje...


Kako pa si dobil ta razmerja? Kaj ne deliš največji zadaj in najmanjši spredaj recimo? 42/24 = 1,75?

PacificBlue ::

sunshine403 je izjavil:

@mikhaair zares skoraj kjerkoli ko zapustis Slovenijo. Dolomiti, Livigno... klancev kolikor hoces in kakrsnih koli hoces :)


Na Ursljo goro, od rampe naprej je do 20% klanec..malokatermu ga uspe zvozit, ker te zjebe tezisce. Tako da zgodbica o 30% klancu je funny joke:)
All reality is mental.

knesz ::

Invictus je izjavil:

30% klanec je samo v glavah nekaterih, kot so 25 cm ti*i. Pa še kak drug štos, kot zadrževanje diha 3 minute pri amaterjih in potop do 20m...

V resnici je malo klancev 20%, pa še tam je skoraj nemogoče kolesariti, ker te kolo dol meče zaradi previsokega težišča.

20% še nekako gre, je pa še kar trpljenje, še posebej če je makadam, po možnosti slab. Spodaj primer makadam vzpona v okolici Cerknega kakšen teden nazaj :)
 Cerkno

Cerkno

mikhaair ::

Jaz imam naporne 20% v okolici, asfaltne sicer, in mi je huda oddelat v enem kosu zaenkrat. Ko pa rata vmes 25%, kar zastopa. :)

Matko ::

za primerjavo prestavnih razmerij, upošteva tudi velikost kolesa
http://gears.mtbcrosscountry.com/

r3dkv1c4 ::

Invictus je izjavil:

30% klanec je samo v glavah nekaterih, kot so 25 cm ti*i. Pa še kak drug štos, kot zadrževanje diha 3 minute pri amaterjih in potop do 20m...

V resnici je malo klancev 20%, pa še tam je skoraj nemogoče kolesariti, ker te kolo dol meče zaradi previsokega težišča.

No, ti ga malo pihaš ane.
Včasih bi moral malo v gozd, se sprehodit po kakšni vlaki, ker že to bo za tvoje oči velik zalogaj, znanstvena fantastika zate pa je, ko bi pomislil, da bi se po taki vlaki peljal s kolesom, navzgor seveda.
25% je skoraj vsaka vlaka....ne vem zakaj je to zate problem.
Na dnevni bazi se vzpenjamo po takih klancih in še hujših...ti bi najbrž potreboval helikopter, da bi te dvignil.

No, v vednost, v resnici je ogromno klancev strmejših od 20%

Op ima problem v nogah, ne v kolesu.
Seveda bi mu že menjava kasete omogočila večji razpon ampak če ni moči, mu pomaga lahko le e-potuha.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: r3dkv1c4 ()

r3dkv1c4 ::

Ponavadi je toleranca pri kletkah ene dimenzije kasete, ne vedno.
Seveda je potrebno podaljšat verigo, itd...
Srednje kletke s primerno dolžino verige ponavadi splezajo na 11-42 kaseto.
V prvi vrsti pa je moč in tehnika vzpenjanja v veliki meri najpomembnejša.
Vsaka stvar ima svojo mejo.

mikhaair ::

Kaj pa spada pod tehniko vzpenjanja? Zanima me za MTB.

PacificBlue ::

Mene tudi zanima ta tehnika vzpenjanja, se posebej na vsaki vlaki, ki ima 25%klanc.
Mislim eni ga pa res pihate mim.
All reality is mental.

mikhaair ::

Rad bi videl uro vzpenjanja na 25% vlaki.

LeQuack ::

Problem pri takih klancih niso prestave, ampak oprijem in pa težišče, ker moraš biti zelo naprej nagnjen, sploh je to problem na MTB-ju kjer se sedi bolj pokončno. Taka da tudi če imaš prestave da lahko vrtiš 100rpm v tak klanec, to ni ravno prijetno kolesarjenje.
Quack !

sunshine403 ::

Najprej sem se mislil kaj bolj pametnega odgovoriti pa ne bom. Ja ok, vse kar je vec kot 20% je nevozno. Jaz zase vem kje se vozim in ne mislim nikogar prepricevat da mi verjame, sploh ko le ta zacne pametovat, da je 20% nevozno, ker te zjebe tezisce... za info 18% je klanec mimo Zatrnika na Pokljuko, katerega vsak penzionist zvozi s specialko in realno sploh ni klanec.... nekateri (ne penzionisti) so ga letos celo s krono kolesi, kako krono kolesa plezajo pa upam da je vsem jasno. Toliko o teziscu pri 20% in nezmoznosti voznje 20% klancev. Ce tega nisi sposoben odpeljat priporocam kaksno uro vec na kolesu preden vsem ostalim pametujes, da se to ne da peljat. Na mtb 30% ni nic posebnega in govora je bilo o mtb.

mikhaair ::

Ampak kateri klanec lahko eno uro nepretrgoma ganjas 30%?
Klanec na Pokljuko, a lahko pokažeš profil. Ne zanima koliko casa je teh 18%.

Highlag ::

-=Tomaz=- je izjavil:

Iimam na svojem Shimano 11-42 zadaj in 34/24 spredaj. Najnižje razmerje je 1,9, pri tebi 1,5, čeprav najlažje razmerje skoraj ne uporabljam. Večinoma vozim v drugi prestavi torej 1,54 razmerje...


Kako pa si dobil ta razmerja? Kaj ne deliš največji zadaj in najmanjši spredaj recimo? 42/24 = 1,75?

Po specifikaciji Shimamo ima CS-HG-500-10 11-42T na največjem zobniku 46 zob? Nisem jih šel pa štet :D Zato taka št.
Never trust a computer you can't throw out a window

pirat ::

sunshine403 je izjavil:

Najprej sem se mislil kaj bolj pametnega odgovoriti pa ne bom. Ja ok, vse kar je vec kot 20% je nevozno. Jaz zase vem kje se vozim in ne mislim nikogar prepricevat da mi verjame, sploh ko le ta zacne pametovat, da je 20% nevozno, ker te zjebe tezisce... za info 18% je klanec mimo Zatrnika na Pokljuko, katerega vsak penzionist zvozi s specialko in realno sploh ni klanec.... nekateri (ne penzionisti) so ga letos celo s krono kolesi, kako krono kolesa plezajo pa upam da je vsem jasno. Toliko o teziscu pri 20% in nezmoznosti voznje 20% klancev. Ce tega nisi sposoben odpeljat priporocam kaksno uro vec na kolesu preden vsem ostalim pametujes, da se to ne da peljat. Na mtb 30% ni nic posebnega in govora je bilo o mtb.

Smo tudi nekateri ostali skoraj vsak dan na kolesu.. Ja, obstajajo segmenti kjer strmina preseze 30% (v okolici Kranja recimo zadnji ovinek pod Joštom), a so to krajsi segmenti na klancih, ki pa imajo v celoti manjsi povprecni naklon. In cesto (makadamska / gozdna) po kateri lahko eno uro kolesaris in je naklon ves cas preko 30%, bi rad videl... Ja, posamezni odseki verjamem, skupen povprecen naklon za eno uro kolesarjenja preko 30% pa ne.... in pri takih naklonih postane resen problem tudi ze oprijem gum (recimo za voznjo po vlakah).

sunshine403 ::

pirat je izjavil:

In cesto (makadamska / gozdna) po kateri lahko eno uro kolesaris in je naklon ves cas preko 30%, bi rad videl...

Saj vem da je funkcionalna pismenost v Sloveniji relativno nizka, pa vseeno... poskusi se enkrat prebrati (in razumeti) o cem je tema. Ne ni o cestnih kolesih, zato je razpravljanje o cestah, specialkah itd delno do pretezno brezpredmetno. Cesta na Josta ni nic posebnega, ko ni vec govora o specialkah ampak o mtb-ju in ce nic drugega, ce gres samo po poti mimo krokodilcka gor, bos imel neprimerno bolj strmo pot kot je katerikoli odsek ceste. In mtb se vecinoma (vsaj zame) vozi po poteh ne cestah (tudi makedamskih ne ce je le mogoce). Pa bodi dovolj, smo ze prisli do zakljucka, da se vec kot 20% klanca ne da peljati. Vec ni potrebno

pirat ::

sunshine403 je izjavil:

pirat je izjavil:

In cesto (makadamska / gozdna) po kateri lahko eno uro kolesaris in je naklon ves cas preko 30%, bi rad videl...

Saj vem da je funkcionalna pismenost v Sloveniji relativno nizka, pa vseeno... poskusi se enkrat prebrati (in razumeti) o cem je tema. Ne ni o cestnih kolesih, zato je razpravljanje o cestah, specialkah itd delno do pretezno brezpredmetno. Cesta na Josta ni nic posebnega, ko ni vec govora o specialkah ampak o mtb-ju in ce nic drugega, ce gres samo po poti mimo krokodilcka gor, bos imel neprimerno bolj strmo pot kot je katerikoli odsek ceste. In mtb se vecinoma (vsaj zame) vozi po poteh ne cestah (tudi makedamskih ne ce je le mogoce). Pa bodi dovolj, smo ze prisli do zakljucka, da se vec kot 20% klanca ne da peljati. Vec ni potrebno

Ne, ne, ne nismo prisli do tega zakljucka. 20% smo ze vozili, tudi odseke s 30% smo. Zdaj cakamo tebe, da nam na zemljevidu pokazes traso, kjer si 1 uro poganjal na 30%+. Nas zanima, ker bi jo vsi sli radi sprobat!

Samo je zal ne pokazes.... zakaj? morda, ker je tudi vozil se nisi (razen ce si rabil 1 uro za oni odsek mimo krokodilcka, potem ja...., sam vecina nas ne rabi cele ure za tisti odsek :D

sunshine403 ::

Sem ze napisal prej... v Dolomitih, okoli Livigna itd, imas taksnih klancev kolikor zelis. Kot sem napisal v eni drugi temi... je fino vsake toliko casa iti ven iz svoje vasi in videti da obstaja tudi kaj drugega... med drugim tudi klanci kjer imas 1000 in vec visincev v enem samem kosu. Glede mojega dokazovanja hitrosti pa nimam potrebe po tem. Casi ko sem tekmoval na zelo visokem nivoju so ze davno mimo, moje tekmovalne ambicije, ki so pogoj za potrebo po dokazovanju pa izpolnjene. Je bilo pa vseeno moc videti tudi kaj od tega dokler sem se bil na stravi, kjer je lahko vsak videl rezultate in po mtb klancih v okolici sem bil vecinoma med top 10 (pa je kar nekaj profijev bilo gor), tako da se nekako ni za bat, da bi mimo krokodilcka lezel 1h.

marvin42 ::

OK, zdaj pa še mene zanima kje so ti klanci, kjer eno uro goniš v 30% nagib... ampak ne mi "v dolomitih", želim konkreten primer, s traso.
Mostly Harmless

mikhaair ::

Ok, ampak še zmerom ne vem za klanec kjer bi gural 30% eno uro.

Ta goni skoraj uro, pa je ekstremen klanec in 18% povprečje.

knesz ::

marvin42 je izjavil:

OK, zdaj pa še mene zanima kje so ti klanci, kjer eno uro goniš v 30% nagib... ampak ne mi "v dolomitih", želim konkreten primer, s traso.

No jaz bi rekel, da smo skoraj vsi nagnjeni k pretiravanju, pogosto tudi nimamo realnega občutka o klancih in podobnih zadevah. Zato pa obstajajo razni Wahooji, Garmini, Strava in podobni pripomočki. Dostikrat se kakšen klanec zdi strmejši kot je v resnici, še posebej je zajeban povprečni naklon :). Tako da se jaz ne bi preveč dobesedno obešal na teh 30% ampak na na to, kaj je shunsine želel povedati.
Pod črto, če OP želi imeti podobno razmerje kot pri 26 colarju, je po moje najlažje menjati sprednje zobnike in pa, kot so že nekateri ugotovili, dobiti malo več kondicije v noge :)

Matko ::

mikhaair je izjavil:

Ok, ampak še zmerom ne vem za klanec kjer bi gural 30% eno uro.

Ta goni skoraj uro, pa je ekstremen klanec in 18% povprečje.


Se nastavlja na notranjem delu ovinka, da bolj divje zgleda...

Profil
 profil

profil

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Matko ()

Zvezdica27 ::

yo,

kombinacije zobnikov so neomejene, kar pač češ, sčasoma boš ugotovil, da prelahko raznerje nima smisla, ker boš peš hitrejši) prilagajaš le dolžino verige (uporabi power link) po načelu, da je NAJMANJŠA dolžina verige preko obeh največjih zobnikov in 2 člena. Za XC uporabo daj zraven 4 člene, več ne.

Zobnike dobiš povsod, kompatibilno je vse povprek, znotraj iste grupe (recimo vsi shimano 11 redni sistemi in zobniki, načeloma bi moral delati tudi 11 redni SRAM, a to ni več tako ziher kot včasih).

ne kompliciraj, ker je vse to osnovna zadeva za bajkat, dejansko rabiš samo multi tool, da verigo skrajšak in psoeben nastavek za snet kaseto s huba (pesta(

zz

GR2 ::

Jaz imam 20-36 (oboje zamenjano, original je bilo 22-32, prva prestava je bila enako kot sedaj tretja), da sem nazadnje rabil je že 9 let od tega, sem pa prišel po tastrmi poti (leva in ne desna naokoli, čeprav tam tudi pomoje prideš do vsaj druge prestave z mojimi zobniki) na Petra pri Begunjah.
Peš itak da greš enako hitro, kaj jest vem, recimo če se greš challenge, da prideš nekam brez da bi stopil iz kolesa. Rabiš pa za to kar dobro tehniko, drugače je hitro konec.

Ni mi drugače jasno kaj boš delal s samo dvema zobnikoma spredaj, to ni za rekreativno rabo kjer nimaš niti približno dovolj moči. In kar sem nazadnje gledal so sedaj kar popularni, s tremi zobniki pa samo še najnižji rangi koles.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GR2 ()

Zvezdica27 ::

lp,

če bi danes sam sestavljal, bi si dal 1x11 gor, idealno. Tudi 2x 10 bi še imel. Spredaj triplo pa je neumnost.

zz

-=Tomaz=- ::

Pri starem kolesu sem se vozil v klanec zelo počasi, ampak sem povsod prilezel. Kot ste napisali, nek izziv, da ne greš s kolesa. Sedaj sem se odločil, da letos ne bom menjal. Čez zimo bom delal na moči, če pa drugo sezono ne bo bolje, bom takrat zamenjal razmerje. Imam sedaj nov izziv.

Glede klancev v temi sem se kar nasmejal. Nisem vedel, da je to tako pomembno. Sem preveril profil in še na spletu, ko sem šel na omenjeni Ljubelj. Povprečni vzpon naj bi bil 12-14%, so pa daljši odseki med 20 in 30 %. Slednje je očitno zame preveč.

Ni mi drugače jasno kaj boš delal s samo dvema zobnikoma spredaj, to ni za rekreativno rabo kjer nimaš niti približno dovolj moči. In kar sem nazadnje gledal so sedaj kar popularni, s tremi zobniki pa samo še najnižji rangi koles.


Sem kupil v kompletu. Takrat je bilo to popularno, 2x10, danes pa je 1x11. In pa daljši okvir, krajša fajfa. Preširoka balanca, obvezno brez rogov. Pa 29 colska kolesa. Kdaj imam občutek, kot da je vse skupaj bolj modno kot pa tehnično pri MTB.

Zvezdica27 ::

lej, jaz imam za prvo kolo še vedno FR pošast izpred 15 let, ki je bilo tedaj najboljše, kar je denar lahko kupil, 26" in sem še danes prezadovoljen. In ima pred sabo še mnogo let.

Hype je veliko, a če kupuješ novo za 10 let, vsekakor kupi najboljše, saj ti bo delalo...

Menjati kaseto je strošek ranga 20e in je smešno se toliko prepirati okoli tega. Menjaj in če ni kul, menjaj nazaj...

zz

dolenc ::

-=Tomaz=- je izjavil:


In pa daljši okvir, krajša fajfa. Preširoka balanca, obvezno brez rogov. Pa 29 colska kolesa. Kdaj imam občutek, kot da je vse skupaj bolj modno kot pa tehnično pri MTB.


Men se zdi da so pa kar lepe spremembe. Jaz lahk z XCjem pelem stvari, ki sem jih včas na endurcu, seveda mal počasnej na dol, pa mal bolj ruka, pa pri skokih mal šparam, bi le rd še mel kolo :D. Še najboljši izum je pa potopna sedežna, brez tega si pa res ne predstavljam več furat :), kreganje okol tehnike je pa tko že od nekoč.

S53SG ::

Za tvoj SLX RD-M7000-10 SGS Shadow Plus menjalnik je navečji zob v setupu 2x10 v velikosti 36. Menjava samo kasete ne bo šlo.
Lahko menjaš obstoječo gonilko iz 26/36 na 24/34 DEORE 2x10-speed, oz cenejša opcija menjava obeh sprednjih zobnikov; DEORE FC-M6000 (BE) Chainring for 34/24T.

Imaš pa trenutno zelo podobni ratio najlažje - 0,79, kot imam jaz. Sem bi pred enako dilemo, ampak sem se prej popolnoma navadil.

brbr21 ::

@dolenc: jaz pa lahko z endurom peljem stvari, ki jih včasih na XC tud pod razno nisem (nikol mel XCja;), čeprav ima danes vsak XC več hoda kot moj prvi fully ;((). Hitro gor, dol pa petarda, nč šparat. He, he.. Če je v zadnjem času res kaj napredovalo so to ravno enduro kolesa. 160-180mm pa gre gor bolje kot vsak 10+ let star XC, dol pa tudi ne zaostaja mnogo za namenskimi DHji. Na flow odsekih je celo boljši.

@OP: podpišem komentar @knesz: menjaj spredaj, če se ti da zafrkavat pa menjaj gonilke 175, ali 180. Še največ pa z rednim kolesarjenjem narediš.

1h 30%... ROTFL

dolenc ::

Ja to razumljivo da lahk z endurcem več peleš :D
Jst sem nazadnje mel Specialized pitcha, bo glih ene 10 let nazaj, od takrat sem pa že na XC.

Letos pozimi pa pade verjetno, tale je zaenkrat izbranc, Radon

one too many ::

S53SG je izjavil:

Za tvoj SLX RD-M7000-10 SGS Shadow Plus menjalnik je navečji zob v setupu 2x10 v velikosti 36. Menjava samo kasete ne bo šlo.

Kaseta 11-42 bi šla z roadlinkom, ker menjalnik ima dovolj kapacitete. Vprašanje pa kako roadlink paše na okvir. Mislim pa, da za roadlink ne sme biti direct mount menjalnik.

Zvezdica27 ::

hm... a to so omejitve grupe? Zanimivo, včasih je bilo veliko več lufta - jaz bi vseeno menjal zadnji največji zobnik na 38 in pogledal, kaj se dogaja - če pa je to res omejitev grupe, pol pa menjaj sprednji zobnik na 24 ali 22. Saj gonilka ti to omogoča, ne? Zakaj bi celo gonilko menjal?

zz
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katero kolo (strani: 1 2 3 444 45 46 47 )

Oddelek: Šport
2311312171 (71) Groot
»

A naj kupim gravel bike ali ne? (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Šport
58136825 (2328) recmajkemi
»

Nakup kolesa (strani: 1 2 )

Oddelek: Šport
6914466 (12263) Leprechaun

Več podobnih tem