Prijavi se z GoogleID

» »

A naj kupim gravel bike ali ne?

A naj kupim gravel bike ali ne?

strani: 1 2 3 4

Ferdo66 ::

energetik je izjavil:

Ferdo66 je izjavil:

In to ti je takšna razlika da ti je vredno se s triplo in dodatnim menjalnikom ukvarjat? Ne vem no...

Saj se ne ukvarjam, to že itak je na biciklu.
Da ne omenjam, kaka razlika je v ceni med Eagle X01 in npr. Alivio... Jaz sem komplet 3x gonilke, BB, kaseto in ketno dobil zamenjal za 80€..
X01 samo kaseta pride skoraj 300€...


Ukvarjati je bilo mišljeno šaltati ne šraufati..pa da alivio primerjaš z X01 je tudi... alivio še z NX ni primerljiv kjer kaseta stane 80€...

energetik ::

Seveda ni primerljivo, predvsem po ceni.
Komplet gonilka 1x34 SRAM eagle cca. 500g
Komplet gonilka 3x Alivio cca. 850g
Kaseta X01 10/50 cca. 350g
Kaseta HG400 11/34 cca. 225g
Sprednji menjalnik cca 130g

Razlika = 350g v prid SRAM 1x :))

Prestavlja moj nov komplet 3x sistem instantno, brez napake, kadarkoli. Torej cca. 10x dražji sistem tehta slabih 400g manj, ima manj obsega, prestavlja pa se enako dobro. Zame je to hud marketing in nateg. Pač moje mnenje, nikomur pa ne branim. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Gorazd88 ::

repson je izjavil:

@MxxW5: GRX gonilka 46/30 se mi v kombinaciji z 11-34 kaseto zdi dovolj univerzalna tako za gravel kot za cesto. Če imaš skupaj s kolesom in opremo 100 kg, boš šel s prenosom 30-34 (0,9) pri kadenci 50 rpm v 15 % klanec 5,5 km/h pri 240 watih, kar se mi zdi nekako dosegljiva moč, hitrost še sprejemljiva za lovit ravnotežje, kadenca pa tudi ne toliko prenizka.

Na drugi strani boš šel po ravnem pri kadenci 95 rpm (hitra kadenca) 50 km/h, pri 76 rpm pa 40 km/h, kar mislim da v večini zadošča. V skupini specialkarjev na rahlem spustu zna malo zmanjkat prestav ali pa boš moral zelo hitro vrtet, ampak mislim da tudi to ni kritično. Če voziš pretežno sam ali s kakšnim kolegom, je dovolj tudi 46-11. Jaz vsekakor bolj pogrešam kakšno nižjo prestavo, ko bi rad šel malo bolj udobno v klanec kot kakšno višjo, da grem hitreje kjer že itak leti:)....


Tule nekateri govorite o watih, kadencah in podobnih enotah. Priporocate kaksno dobro jasno literaturo (link) za zacetnike, ker tole je zame kot kitajscina? :)

LeQuack ::

energetik je izjavil:

Seveda ni primerljivo, predvsem po ceni.
Komplet gonilka 1x34 SRAM eagle cca. 500g
Komplet gonilka 3x Alivio cca. 850g
Kaseta X01 10/50 cca. 350g
Kaseta HG400 11/34 cca. 225g
Sprednji menjalnik cca 130g

Razlika = 350g v prid SRAM 1x :))

Prestavlja moj nov komplet 3x sistem instantno, brez napake, kadarkoli. Torej cca. 10x dražji sistem tehta slabih 400g manj, ima manj obsega, prestavlja pa se enako dobro. Zame je to hud marketing in nateg. Pač moje mnenje, nikomur pa ne branim. :)


Teža je pomembna samo če dirkaš (profesionalno ali amatersko), sicer pa nima smisla gledati na nekaj sto gramov. In 1x gonilka ima sicer širok razpon, ampak vseeno dosti manj kot triple. Poleg s triple gonilko je dosti manj cross chaininga, se pravi bi veriga veliko bolje tekla.

Gorazd88 je izjavil:

repson je izjavil:

@MxxW5: GRX gonilka 46/30 se mi v kombinaciji z 11-34 kaseto zdi dovolj univerzalna tako za gravel kot za cesto. Če imaš skupaj s kolesom in opremo 100 kg, boš šel s prenosom 30-34 (0,9) pri kadenci 50 rpm v 15 % klanec 5,5 km/h pri 240 watih, kar se mi zdi nekako dosegljiva moč, hitrost še sprejemljiva za lovit ravnotežje, kadenca pa tudi ne toliko prenizka.

Na drugi strani boš šel po ravnem pri kadenci 95 rpm (hitra kadenca) 50 km/h, pri 76 rpm pa 40 km/h, kar mislim da v večini zadošča. V skupini specialkarjev na rahlem spustu zna malo zmanjkat prestav ali pa boš moral zelo hitro vrtet, ampak mislim da tudi to ni kritično. Če voziš pretežno sam ali s kakšnim kolegom, je dovolj tudi 46-11. Jaz vsekakor bolj pogrešam kakšno nižjo prestavo, ko bi rad šel malo bolj udobno v klanec kot kakšno višjo, da grem hitreje kjer že itak leti:)....


Tule nekateri govorite o watih, kadencah in podobnih enotah. Priporocate kaksno dobro jasno literaturo (link) za zacetnike, ker tole je zame kot kitajscina? :)


Kadenca je koliko obratov delaš s pedali na minuto. Watti so pa enota koliko energije vlagaš v poganjanje kolesa, brez dragih merilnikov tega itak ne boš vedel, ampak nekje 200W za zdravega kolesarja amaterja je standard, medtem ko profesionalci lahko poganjajo tudi z 400-450W precej časa. S to energijo bi lahko gnal en gamerski računalnik npr.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

Ferdo66 ::

energetik je izjavil:

Seveda ni primerljivo, predvsem po ceni.
Komplet gonilka 1x34 SRAM eagle cca. 500g
Komplet gonilka 3x Alivio cca. 850g
Kaseta X01 10/50 cca. 350g
Kaseta HG400 11/34 cca. 225g
Sprednji menjalnik cca 130g

Razlika = 350g v prid SRAM 1x :))

Prestavlja moj nov komplet 3x sistem instantno, brez napake, kadarkoli. Torej cca. 10x dražji sistem tehta slabih 400g manj, ima manj obsega, prestavlja pa se enako dobro. Zame je to hud marketing in nateg. Pač moje mnenje, nikomur pa ne branim. :)


Prestavlja se enako dobro, lol...energetik ti se voziš očitno zgolj po makadamu ali max po kakšni v nulo speglani vlaki. Se strinjam da za treking tripla enako dobro prestavlja. Ko boš pa enkrat vozil gorsko kolo po temu namenjenih poteh boš pa ugotovil da je 1* za klaso bolje. Imam sam tudi triplo na 30 let starem trekingu, ki ga uporabljam za mestno kolo. Popolnoma ista debata kot 26 col proti 29 col. Tud rezultat bo enak - tripla bo izumrla. Pa ne zaradi marketinga.

K0l1br1 ::

Gorazd88 je izjavil:

Tule nekateri govorite o watih, kadencah in podobnih enotah.
Vozi tako, da boš užival. Tripla, 1x spredaj,...... važno da teče, ali v tripli ali na singlci. Sicer pa estetsko gledano en verižnik spredaj in tisti velik cirkular zadaj je bruh.

mit3k ::

Daj nehajte prosim, tripla je za kripla! :)

Najboljse kar se je v zadnjih letih zgodilo pri MTB so večja kolesa in 1x sistemi. Ne morem si predstavljat, da se spuščam po slabem terenu in mi spredaj veriga tolče po menjalniku.

LeQuack ::

mit3k je izjavil:

Daj nehajte prosim, tripla je za kripla! :)

Najboljse kar se je v zadnjih letih zgodilo pri MTB so večja kolesa in 1x sistemi. Ne morem si predstavljat, da se spuščam po slabem terenu in mi spredaj veriga tolče po menjalniku.


Ja samo tak novodoben MTB je dosti bolj specializiran samo za MTB teren, po asfaltu greš počasi ker ni težkih prestav. Stari MTBji so bili to kar so gravel kolesa zdaj, univerzalno ride-all kolo.
Quack !

Ferdo66 ::

Pozabi, pogovarjava se s cestakarji in trekingaši, kj mislijo da vozijo MTB.. Sam si tudi ne znam predstavljati da bi šel nazaj na triplo ali tud na 2*. 2* še kdaj zapeljem za hec (moj star bicikl, ki je sedaj kao ženin) pa je ko noč in dan proti 1*. Za mestnega imam pa 3*7 trekinga in je za mestnega fajn.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Ferdo66 ()

genesiss ::

V luči dobrih rezultatov Rogliča and co., sem tudi jaz začel razmišljati o nakupu novega kolesa. Nekako se nagibam k road bike-u s hidravličnimi disc zavorami in možnostjo uporabe 32-35mm gum, predvsem zato da bi ga po potrebi lahko uporabljal tudi na slabših/off road cestah. Večino časa bi ga pa imel za cesto, z ožjimi gumami. Ima kdo kak predlog, budget okrog 1000EUR?

Tnx.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: genesiss ()

repson ::

@Gorazd88
Izračun hitrosti vrtenja pedal (kadenca) glede na hitrost in prestavna razmerja:
https://www.bikecalc.com/cadence_at_spe...

Izračun moči za določeno težo, hitrost, naklon, koeficient zračnega upora in koeficient kotalnega upora:
https://www.gribble.org/cycling/power_v...

Za teorijo pa Sheldown Brown:)
https://www.sheldonbrown.com/gear-theor...

mailer ::

Kadence rekreativci več ali manj ne potrebujemo vsaj na začetku ne, ker nam ne pove veliko, wattmetra si pa ne moremo privoščit. Vseeno sem vzel števec, ki ponuja kadenco ampak za pravilen trening je bolj pomemben utrip.
Armor A30, AX850, V Gene, 3770K, Big Shuriken II,
Corsair 16GB 1600MHz CL9, GTX660TiDC2TOP, 840120GB Basic,
Spinpoint 1TB, BD207DBK, G110, G300, Dell U2412M

energetik ::

Ferdo66 je izjavil:


Prestavlja se enako dobro, lol...energetik ti se voziš očitno zgolj po makadamu ali max po kakšni v nulo speglani vlaki. Se strinjam da za treking tripla enako dobro prestavlja. Ko boš pa enkrat vozil gorsko kolo po temu namenjenih poteh boš pa ugotovil da je 1* za klaso bolje. Imam sam tudi triplo na 30 let starem trekingu, ki ga uporabljam za mestno kolo. Popolnoma ista debata kot 26 col proti 29 col. Tud rezultat bo enak - tripla bo izumrla. Pa ne zaradi marketinga.
Ne vem, kaj misliš s klaso bolje, če prestavim in prestavi instantno spredaj ali zadaj, je to to. Kaj bi lahko bilo še boljše? Saj pravim, če prideš s fulijem v bike park in se voziš izključno tam, izvajaš skoke, DH po izredno slabem terene, ja, takrat je morda 1x boljši.
Če pa grem s hardtailom na dolgo turo, ki vsebuje vsaj polovico od tega asfalt, drugo polovico pa gozdne vlake, makadam itd, mi je pa 3x precej bolj uporabno.
Itak nima smisla, strinjali se ne bomo, škoda je le, da se zmanjšuje izbira pri višjih rangih opreme. Še sedaj, če nabavljaš novega gorca višjega ranga, si obsojen na 1x, tudi če je hardtail. Če hočeš vsaj 2 šajbi spredaj, moraš sestaviti po komponentah oz. moraš zraven nabaviti in zamenjati sam.

repson ::

@genesiss: Decathlon Triban 520 S je 850 eur. Ima hidromehanske disk zavore (poteg na kabel, čeljust na hidravliko). Glede na ocene se obnesejo kar dobro. Prostora okoli vilice je še kar nekaj za širše gume, tubeless ready obroči, gonilka 50/34 in kaseta 11-32, menjalnik in ročke Shimano 105 R7000. Izgleda kar ok nakup. Za ta denar težko dobiš znatno boljše novo cestno kolo.

issak ::

energetik je izjavil:

Ferdo66 je izjavil:


Prestavlja se enako dobro, lol...energetik ti se voziš očitno zgolj po makadamu ali max po kakšni v nulo speglani vlaki. Se strinjam da za treking tripla enako dobro prestavlja. Ko boš pa enkrat vozil gorsko kolo po temu namenjenih poteh boš pa ugotovil da je 1* za klaso bolje. Imam sam tudi triplo na 30 let starem trekingu, ki ga uporabljam za mestno kolo. Popolnoma ista debata kot 26 col proti 29 col. Tud rezultat bo enak - tripla bo izumrla. Pa ne zaradi marketinga.
Ne vem, kaj misliš s klaso bolje, če prestavim in prestavi instantno spredaj ali zadaj, je to to. Kaj bi lahko bilo še boljše? Saj pravim, če prideš s fulijem v bike park in se voziš izključno tam, izvajaš skoke, DH po izredno slabem terene, ja, takrat je morda 1x boljši.
Če pa grem s hardtailom na dolgo turo, ki vsebuje vsaj polovico od tega asfalt, drugo polovico pa gozdne vlake, makadam itd, mi je pa 3x precej bolj uporabno.
Itak nima smisla, strinjali se ne bomo, škoda je le, da se zmanjšuje izbira pri višjih rangih opreme. Še sedaj, če nabavljaš novega gorca višjega ranga, si obsojen na 1x, tudi če je hardtail. Če hočeš vsaj 2 šajbi spredaj, moraš sestaviti po komponentah oz. moraš zraven nabaviti in zamenjati sam.


Shimano ima še kar nekaj modelov z 2x spredaj. 3x je pa res brezveze, ker se ti veliko prestav pokriva. Raje imam 11x2 kot pa 8x3. Ja, v teoriji je 22 manj kot 24, ampak se veliko manj prestav pokriva. Ni vse samo v sprednjem menjalniku. Tiste srednje druge prestave spedaj ne rabiš, ker ti nižja in višja pokrijeta celo zadnjo kaseto, razen mogoče najnižjih/najvišjih 5 prestav (za kar pa itak prestaviš spredaj). 3x11 pa si ne predstavljam čisto zakaj bi imel.
Desktop: i7-4790K | RTX2080 | Asus Z97i-Plus | 16 GB RAM | Acer XF270HUA
Server: Asrock J3160-ITX | 8GB RAM | CM Elite 130
CM MasterKeys Pro S MX Red | Logitech G403 Wireless | Sennheiser HD6XX

Ferdo66 ::

@energetik Ko vseskozi omenjaš cene mi enostavno ni jasno zakaj hudiča bi za tole :

"ki vsebuje vsaj polovico od tega asfalt, drugo polovico pa gozdne vlake, makadam itd"

kupil gorsko kolo višjega ranga?? Za takšne ture so več kot dobri hardtaili do max 1k. Res ne vem zakaj te potem moti da gorsko kolo višjega ranga ne dobiš s triplo. Ko/če bi vozil zahtevnejše singlce bi ti bilo takoj jasno zakaj je bistveno boljša 1* in zakaj pri gorcih višjega ranga ki se uporabljajo za takšne proge ni več 3*. Noben ki to vozi triple če bi mel izbiro ne bi kupil.

pa tole; "Ne vem, kaj misliš s klaso bolje, če prestavim in prestavi instantno spredaj ali zadaj, je to to."

verjamem da ti lepo prestavlja, vendar ne gre za to. Dosti bolj intuitivno in hitreje je šopati gor in dol po prestavah na 1*, kot pa izbirati spredaj in hkrati zadaj, da nimaš preskoka prevelikega, pa še pol prestav je neuporabnih ali prekrivajočiš...

energetik ::

Sploh nima veze, če se prestave podvajajo ali prekrivajo oziroma to je zame kvečjemu plus, saj lahko tako izberem optimalni chain line (s tem se zmanjšajo izgube moči in izraba komponent), oziroma zaradi tega lahko sprednje šajbe uporabljam namensko (najmanjša za vzpone, srednja za ravnino, največja za spuste). Meni je 3x povsem intuitivno in super uporabno. Pride klanec, klik spredaj, in imaš mnogo lažjo prestavo in obratno. Zadaj potem samo še fine tuning.
Saj sem rekel, nima smisla debatirat, vsakemu paše svoje.

mit3k ::

Če koga zanima, ugoden Canyon Grail:
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und...

LeQuack ::

mit3k je izjavil:

Če koga zanima, ugoden Canyon Grail:
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und...


Še dobro da nisi kakšnega iz Francije dal ali še dlje :)
Quack !

Invictus ::

MTB je v Sloveniji skoraj postal izraz za downhilaše z elektriko ;).

Kaj manjka enemu polno vzmetenemu enduro biciklu, če ima spredaj menjalnik? Nič... Enim je to glavni bicikl za downhill, pa še dolge ture... Če jim to paše, zakaj ne. NA dolgih turah se malo izogneš cestam in prometu, pa je čisto fajn. Ne gredo v neke ekstreme...

Enim pač ni fetiš se non stop gonit samo po gmajnah in klancih... In bicikl vedno voziti z avtom do štarta. Baš ekološko. Nekateri radi delamo dolge ture tudi z MTB. Po terenih, kjer bi bila specialka, pa včasih tudi gravel neuporaben.

Proizvajalci iščejo nove načine prodaje, na tone marketinga v nove zadeve, posameznik pa mora v vsem tem sranju najti tisto kar mu ustreza.

@ferdo66

Malo se umiri, resnica ni ena sama, resnic je več ;).
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MxxW5 ::

Bolj ko se zanimam, manj vem, kaj naj storim [se spusti v filozofsko razpravo]. Izbire je preveč. Katera oprema? Katera gonilka? Bom vozil v hrib? Itak. Ampak kaj, če me potem potegne tudi ravnina in bom hotel potem večji zobnik spredaj? Kaj če mi bo žal (spet!), da nisem namesto gravela raje vzel navadno cestno kolo in dal nanj 35 gume? Navsezadnje imam sedaj na trekingu 35-622 in je kul. Širših gum niti ne rabim. Ampak, kaj pa če jih, za kakšen res hud makadam? Ne vem. Kaj če mi postane potem na cestnem kolesu zoprno, ker ne morem dati gor širših gum? Kaj, če bo geometrija preveč cestna (= ležeča), jaz se bom pa v hrib vozil in bom brezveze potem ležal na kolesu? Pa v ta hude klance tudi ne bom prišel, ker bo spredaj tudi ta mali zobnik prevelik. A pa naj po drugi strani sedaj kupim gravel za precej denarja, potem pa še drugo gonilko, če se mi bo zdel spredaj premajhen zobnik? Sto razredov biciklov, vsi imajo prednosti in slabosti, jaz pa ne morem vnaprej vedeti, kaj mi bo bolj odgovarjalo in kje se bom v prihodnosti največ vozil. 100% sicer drži, da se po zelo prometnih cestah ne bom. Najraje imam ceste s čim manj prometa, ne glede na podlago, pa da je hrib. Ampak a ni pa za tako reč najbolj primerno treking kolo, ki ga že imam? In sem spet na začetku.

Skratka, izbire je preveč. Pogrešam socializem.

energetik ::

+1 :D
Dejansko sem jaz prišel do tega, da bom verjetno trekkinga postavil v kot, nabavil pa bom še cestaka, ki mu gredo gor 35 gume. In bom imel ene gladke ceste gume + ene gravel gume, čez čas bom nabavil še 1 komplet feltn.
Če me pa občasno prime gozd in blato, pa imam že hardtaila.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

LeQuack ::

MxxW5 je izjavil:

Bolj ko se zanimam, manj vem, kaj naj storim [se spusti v filozofsko razpravo]. Izbire je preveč. Katera oprema? Katera gonilka? Bom vozil v hrib? Itak. Ampak kaj, če me potem potegne tudi ravnina in bom hotel potem večji zobnik spredaj? Kaj če mi bo žal (spet!), da nisem namesto gravela raje vzel navadno cestno kolo in dal nanj 35 gume? Navsezadnje imam sedaj na trekingu 35-622 in je kul. Širših gum niti ne rabim. Ampak, kaj pa če jih, za kakšen res hud makadam? Ne vem. Kaj če mi postane potem na cestnem kolesu zoprno, ker ne morem dati gor širših gum? Kaj, če bo geometrija preveč cestna (= ležeča), jaz se bom pa v hrib vozil in bom brezveze potem ležal na kolesu? Pa v ta hude klance tudi ne bom prišel, ker bo spredaj tudi ta mali zobnik prevelik. A pa naj po drugi strani sedaj kupim gravel za precej denarja, potem pa še drugo gonilko, če se mi bo zdel spredaj premajhen zobnik? Sto razredov biciklov, vsi imajo prednosti in slabosti, jaz pa ne morem vnaprej vedeti, kaj mi bo bolj odgovarjalo in kje se bom v prihodnosti največ vozil. 100% sicer drži, da se po zelo prometnih cestah ne bom. Najraje imam ceste s čim manj prometa, ne glede na podlago, pa da je hrib. Ampak a ni pa za tako reč najbolj primerno treking kolo, ki ga že imam? In sem spet na začetku.

Skratka, izbire je preveč. Pogrešam socializem.


Na večino cestnih koles ne boš spravil gor kaj več kot 28mm, mogoče 32mm, pa še to slicks brez profila. Plus cestni okvirji dajo veliko na težo, tako da tudi če bi dal širše gume ne bodo tako trpežni (lažja kolesa z manj špicami, tanjši okvir, itd.). Ker sem tudi jaz o tem razmišljal ampak sem videl da cestno bo zgleda ostalo cestno. Najbolj univerzalni kolesi trenutno sta kakšno trekking s triple spredaj, ali pa gravel.
Quack !

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: LeQuack ()

Invictus ::

Najbolj univerzalen je vseeno en navaden hardtail MTB. Še kak lažji downhill lahko vžgeš...

Treking bicikli so za, ne vem za kam... Niso za kolesarit >:D.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

MxxW5 ::

LeQuack: To je dobra informacija.

jype ::

Invictus je izjavil:

Najbolj univerzalen je vseeno en navaden hardtail MTB.
Ma ni fajn, ker do mraka ne prideš nikamor.

Gravel oz. CX je boljš.

energetik ::

LeQuack je izjavil:

Na večino cestnih koles ne boš spravil gor kaj več kot 28mm, mogoče 32mm, pa še to slicks brez profila. Plus cestni okvirji dajo veliko na težo, tako da tudi če bi dal širše gume ne bodo tako trpežni (lažja kolesa z manj špicami, tanjši okvir, itd.). Ker sem tudi jaz o tem razmišljal ampak sem videl da cestno bo zgleda ostalo cestno. Najbolj univerzalni kolesi trenutno sta kakšno trekking s triple spredaj, ali pa gravel.
No, to tudi jaz pravim trekking z nekaj sprednjega vzmetenja je pač najbolj univerzalno kolo. Jaz s svojim (37mm nekoliko narebrane gume na 2bar) zlezem tudi Sv. Ano ( https://www.strava.com/segments/1070606 ), hkrati pa na asfaltnih turah napumpam na 4bar in zaklenem vilice, pa tudi precej dobro leti.

Glede gum na cestaku - a kdo ve iz prve roke, katero širino še spraviš na Canyon Endurace AL?

clix ::

Zame največja prednost 1x sistema, je to da imaš lahko spredaj narow wide zobnik, z višjimi zobmi. Posledično veliko boljši "chain retention". Trenutno sem na Shimano SLX M7000 2x sistemu (menjalnik že ima sklopko), pa mi še vedno prepogosto ketna dol pade na trailih..

Hkrati pa imaš na levi strani namesto prestavnih ročic tako lever za dropper post.

genesiss ::

energetik je izjavil:

LeQuack je izjavil:

Na večino cestnih koles ne boš spravil gor kaj več kot 28mm, mogoče 32mm, pa še to slicks brez profila. Plus cestni okvirji dajo veliko na težo, tako da tudi če bi dal širše gume ne bodo tako trpežni (lažja kolesa z manj špicami, tanjši okvir, itd.). Ker sem tudi jaz o tem razmišljal ampak sem videl da cestno bo zgleda ostalo cestno. Najbolj univerzalni kolesi trenutno sta kakšno trekking s triple spredaj, ali pa gravel.
No, to tudi jaz pravim trekking z nekaj sprednjega vzmetenja je pač najbolj univerzalno kolo. Jaz s svojim (37mm nekoliko narebrane gume na 2bar) zlezem tudi Sv. Ano ( https://www.strava.com/segments/1070606 ), hkrati pa na asfaltnih turah napumpam na 4bar in zaklenem vilice, pa tudi precej dobro leti.

Glede gum na cestaku - a kdo ve iz prve roke, katero širino še spraviš na Canyon Endurace AL?

https://www.canyon.com/en-us/support-ar...
https://forums.mtbr.com/gravel-bikes/fy...

energetik ::

genesiss je izjavil:

https://www.canyon.com/en-us/support-ar...
https://forums.mtbr.com/gravel-bikes/fy...
Hvala za tole. Model brez diskov do 25mm guma, žalost. Torej odpade zame, sem imel idejo da bi malo prišparal glede na Grail in kar na Endurace vrgel 35gume...

jype ::

energetik je izjavil:

Model brez diskov do 25mm guma, žalost.




Več ne bo šlo. 28mm plašč včasih že ruži po tem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

Gorazd88 ::

Kok točno pa se vnaprej ve, kok široka guma bo še šla med vilice, če kupuješ rabljeno cestno? Sklepam, da širša guma postane tudi malo višja? ...vilice se pa proti vrhu tudi verjetno postopno ožijo?
Piše to kje na vilicah? Se pač le po občutku izmeri?

energetik ::

Gorazd88 je izjavil:

Kok točno pa se vnaprej ve, kok široka guma bo še šla med vilice, če kupuješ rabljeno cestno? Sklepam, da širša guma postane tudi malo višja? ...vilice se pa proti vrhu tudi verjetno postopno ožijo?
Piše to kje na vilicah? Se pač le po občutku izmeri?
Izmeriš z metrom tam kjer pride guma, med vilicami in čeljustmi, glej sliko Jypeta.

Sicer pa bi znal bit tale dober nadomestek pravega gravela: https://www.decathlon.si/p/8554410_crno...
Sicer ima samo Soro in dobrih 10kg, ampak razmerje blizu 1:1, dosti placa za 36mm gume in celo pritrdišča za blatnike.
Clearance pri 28mm gumah:

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

genesiss ::

Zgoraj je repson predlagal tega: Decathlon Triban 520 S

https://www.decathlon.si/p/8502389_cest...

Ima se plac za sirse gume, pa boljsa oprema kot model 500.

issak ::

energetik je izjavil:

LeQuack je izjavil:

Na večino cestnih koles ne boš spravil gor kaj več kot 28mm, mogoče 32mm, pa še to slicks brez profila. Plus cestni okvirji dajo veliko na težo, tako da tudi če bi dal širše gume ne bodo tako trpežni (lažja kolesa z manj špicami, tanjši okvir, itd.). Ker sem tudi jaz o tem razmišljal ampak sem videl da cestno bo zgleda ostalo cestno. Najbolj univerzalni kolesi trenutno sta kakšno trekking s triple spredaj, ali pa gravel.
No, to tudi jaz pravim trekking z nekaj sprednjega vzmetenja je pač najbolj univerzalno kolo. Jaz s svojim (37mm nekoliko narebrane gume na 2bar) zlezem tudi Sv. Ano ( https://www.strava.com/segments/1070606 ), hkrati pa na asfaltnih turah napumpam na 4bar in zaklenem vilice, pa tudi precej dobro leti.

Glede gum na cestaku - a kdo ve iz prve roke, katero širino še spraviš na Canyon Endurace AL?


Po drugi strani je pa gravel bajk tudi precej univerzal, jaz sem ga na Krku po MTB single trailih gonil, tubeless pa minimal pritiska (2.3 bar), pa razen čez ta večje skale je povsod šel. 40mm gume s kar dosti profila. In ravnotako na asfaltu z napumpanimi 3.8 bar piči fino, pa še na drope se spustiš in švigaš še hitreje. Ker dejansko razen tistih par cm fedra kolikor ga ima treking kolo je razlika med treking in gravel balanca. Pa za daljše fure imaš prednost drop barov, ker se lahko premikaš po treh pozicijah, da nisi ves čas v isti, kot na flat balanci.
Desktop: i7-4790K | RTX2080 | Asus Z97i-Plus | 16 GB RAM | Acer XF270HUA
Server: Asrock J3160-ITX | 8GB RAM | CM Elite 130
CM MasterKeys Pro S MX Red | Logitech G403 Wireless | Sennheiser HD6XX

energetik ::

genesiss je izjavil:

Zgoraj je repson predlagal tega: Decathlon Triban 520 S

https://www.decathlon.si/p/8502389_cest...

Ima se plac za sirse gume, pa boljsa oprema kot model 500.
Je res, edino meni se zdijo hidromehanski diski kompliciranje za brez veze, imaš potem delo z nastavljanjem zajle, pa še ubadanje z oljem. Ne vem zakaj ne uporabijo hidravličnih, saj so že čisto poceni. Počakam na spomlad, če mi takrat ponudijo 520 s hidravličnimi diski - vzamem takoj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Glugy ::

Verjetno da če daš 100-200 evrov da ti predelajo na kakšnem boljšem kolesarskem servisu. ( sam glej da boš za ceno vprašal vnaprej )

energetik ::

Predelam sam, to itak skoz počnem, ampak mi je malce glupo metat dol nerabljene 105 ročice, samo zato da bom dal gor hidravlične...
Če to sešteješ, imaš že skoraj Canyon Graila, ki ima vse to že na sebi...

mailer ::

Največ informacij o cestnih/cx/gravel kolesih sem dobil na YT kanalu, ki je že linkan nekje na vrhu prve strani Global Cycling Network, imajo še kanal GCN Tech. Pomoje najboljša ekipa, ki se posveti vsakemu delu kolesa posebej v detajle. Predelajo praktično vse kar je možno in primerjajo različna kolesa za posamezen namen posebej, opremo, ki jo testirajo tudi na terenu, kjer se vidi razlika med eno in drugo, nasveti za začetnike,... Edini minus, ki ga vidim je, da jih sponzorirata Canjon in Orbea, tako da je v bistvu 90% koles, ki jih vozijo teh znamk.

Ko sem se odločal kaj kupiti sem pregledal veliko video prispevkov na njihovi strani še posebej, ko sem naletel na Dirty Kanza dirko... Zabava na makadamu dolžine 300km od fino valjanega pa do premera cca 5cm. Na srečo marketing za gravel še ni bil tako nasilen (čeprav sem pregledal prispevke tudi na to temo) in se že v začetku zapičil v CX in kot sedaj vidim mi ni žal. Dvojna kaseta spredaj 10ka zadaj z pokritim dokaj širokim spektrom (čeprav nekateri menjajo vsaj sprednji komplet na drugačno razmerje), disk zavore z zajlo (priznam bi raje vzel hidravlične) in skrite kable (pri mojem le polovično) a v tem cenovnem razredu za cca jurja evrov dobil le Tiagra opremo, dovolj za začetnika v tem segmentu. Gor imam gume 37c 700, spredaj je lufta še cca 7mm in zadaj 4mm z obeh strani torej bi šle lahko gor gume 40c. Čakam še opremo, plastična pedala s košarico sem že snel in bom dal gor Shimano T8000, z ene strani flat z druge klipsna. Mogoče zamenjam še kakšno malenkost, sedež ali fajfo,...

Zaekrat naredil samo 5km do serviserja, da mi nastavi menjalnik, ker je prišel dokaj razštelan ampak vidim, da bo treba it še enkrat na fino nastavitev.
Doma imam hardtail star vsaj 15 let z 3x8 menjalnikom Alivio, ki je svetlobna leta zadaj ampak za gonjenje po ostrih kamnih gor in dol je to to.
Vsako kolo, s kolikor toliko spodobnimi komponentami se začne pri +2k€ ne glede na namen razen električnih, kjer se cene začnejo pri cca 4k.
Armor A30, AX850, V Gene, 3770K, Big Shuriken II,
Corsair 16GB 1600MHz CL9, GTX660TiDC2TOP, 840120GB Basic,
Spinpoint 1TB, BD207DBK, G110, G300, Dell U2412M

K0l1br1 ::

Kaj tudi kolesarite kaj ali samo izbirate drago eksotiko? Npr. cirkularček namesto 1 prestave zadaj, ker je tripla kao passe? Tripla al cirkularček, 24 zobov ali 60 zobov, vidia ali karbid.... obi ali bauhaus?
8-)

llc ::

Kolesarmo, kolesarmo. Bil na Šmarni gori danes. Pa si ne predstavljam, kako bi (sploh od sedla naprej) zvozil s čim več kot 22/34 (na 26")...

globoko grlo ::

Kaj zdaj? Požrem 600 EUR, ki sem jih po neumnosti zapravil za treking bicikel in si ubodem gravel bike


Model, tko se pač ne kupuje bicikl.

evo tutorial
E6850 @ 3.0GHz | Gigabyte P35C-DS3R @ NON-clockable #!$#%/@@
6GB RAM | HD4890 | SSD Corsair F3 120GB
24" viewsonic

MxxW5 ::

Tutorial je žal precej pomanjkljiv. Kaj pa števci (pardon, kolesarski računalnik - jaz imam že ogledanega Garmina Edge® 130), športne ure in merilniki srčnega utripa? Pa naročnina na Stravo? Pffft, amaterji.

mailer ::

MxxW5 je izjavil:

Tutorial je žal precej pomanjkljiv. Kaj pa števci (pardon, kolesarski računalnik - jaz imam že ogledanega Garmina Edge® 130), športne ure in merilniki srčnega utripa? Pa naročnina na Stravo? Pffft, amaterji.
:DSem ga tudi jaz gledal pa ne opraviči svoje cene.
Armor A30, AX850, V Gene, 3770K, Big Shuriken II,
Corsair 16GB 1600MHz CL9, GTX660TiDC2TOP, 840120GB Basic,
Spinpoint 1TB, BD207DBK, G110, G300, Dell U2412M

MxxW5 ::

Ja, ampak je hudo kul. Zadnjič sem gledal video. Če sem prav razumel, ti zadeva pove, ko prideš do Strava segmenta, da lahko pošibaš in sesuješ vse ostale. Ampak za to (baje) rabiš naročnino za Stravo, kar je zame dealbreaker. Pa poveže se z Garminovo uro, da ne meri vožnje dvakrat (ura in še števec). First world problems.

PacificBlue ::

energetik je izjavil:

Seveda ni primerljivo, predvsem po ceni.
Komplet gonilka 1x34 SRAM eagle cca. 500g
Komplet gonilka 3x Alivio cca. 850g
Kaseta X01 10/50 cca. 350g
Kaseta HG400 11/34 cca. 225g
Sprednji menjalnik cca 130g

Razlika = 350g v prid SRAM 1x :))

Prestavlja moj nov komplet 3x sistem instantno, brez napake, kadarkoli. Torej cca. 10x dražji sistem tehta slabih 400g manj, ima manj obsega, prestavlja pa se enako dobro. Zame je to hud marketing in nateg. Pač moje mnenje, nikomur pa ne branim. :)


Si že sploh vozil kdaj 1x sistem?:)

Ja in na karboncu je teža važna, občutek če se pelješ z kilogramom manj je vreden veliko. Tudi ni ti potrebno razmišljat v kateri prestavi voziš. Precej, precej boljši je 1x sistem, kar se tega tiče.Načeloma bi na tekmovanjih še zdaj vozili triple, če bi bil tako vrhunski. Pa ni. Razvoj gre naprej in prav je tako.
Tudi pri cestnih kolesih razvijajo nove sisteme z drugacnimi prestavnimi razmerji..recimo etap asx.
Tudi dvomim, in vem iz lastnih izkisenj da prestavljanje na shimano tripli nikoli ni cisto natancno, ker shimano uporablja 1:2 activation ratio, sram pa 1:1..kar pomeni, da pri shimanu moras bolj nastavljati menjalnik, ker bo zajla prej out of tune, kot pri sramu.
Be yourself - everyone else is already taken. Oscar Wilde

energetik ::

PacificBlue je izjavil:

Si že sploh vozil kdaj 1x sistem?:)
Sem enkrat na sposojenem. Na spustu po makadamu mi je zmanjkalo oz. sem prevrtel.

Ja in na karboncu je teža važna, občutek če se pelješ z kilogramom manj je vreden veliko. Tudi ni ti potrebno razmišljat v kateri prestavi voziš. Precej, precej boljši je 1x sistem, kar se tega tiče.Načeloma bi na tekmovanjih še zdaj vozili triple, če bi bil tako vrhunski. Pa ni. Razvoj gre naprej in prav je tako.
Tudi pri cestnih kolesih razvijajo nove sisteme z drugacnimi prestavnimi razmerji..recimo etap asx.
Tudi dvomim, in vem iz lastnih izkisenj da prestavljanje na shimano tripli nikoli ni cisto natancno, ker shimano uporablja 1:2 activation ratio, sram pa 1:1..kar pomeni, da pri shimanu moras bolj nastavljati menjalnik, ker bo zajla prej out of tune, kot pri sramu.
Ampak ni kg temveč slabih 400g, če se gleda samo razlika 3x vs 1x. Ja, če tekmuješ je morda pomembno, za povprečnega rekreativca pa nima veze. Sploh ker z večjo težo še bolj pridobiš na kondiciji.
No, iz mojih izkušenj pa ne vem če sem sprednji menjalnik nastavljal 2x v 15 letih, 1x od tega ko sem zamenjal zajlo. Sploh pa ga nastavim v istem času kot bi napumpal obe gumi, skratka ni omembe vredno.

PacificBlue ::

Razlika je več kot kilogram, če gledaš groupset. Sram eagle groupset tehta 1500g , shimano xt pa 2900g, kar je pa že skoraj 2x teža.
Ni problem, če voziš majhne klančke..saj gre s triplo. Ko pa delas 100km ture se pa tud vsak gram že pozna.
Be yourself - everyone else is already taken. Oscar Wilde

mit3k ::

Nima smisla prepričevat, naj vozi vsak kar mu paše. Na srečo se je tudi Shimano spametoval in v 19/20 gredo 2x sistemi končno na smetišče zgodovine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mit3k ()

energetik ::

Saj sem že rekel, da je debata brezvezna, ker bo itak vsak imel to kar hoče.

Na srečo se je tudi Shimano spametoval in v 19/20 gredo 2x sistemi končno na smetišče zgodovine.
Torej tebi je všeč, da je na trgu manj izbire? Sicer pa kje si to info dobil, pri cestnih kolesih se bo še dolgo uporabljal 2x sistem, vsaj dokler ne bo zadaj na voljo 20+ redna kaseta...
strani: 1 2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Katero kolo (strani: 1 2 3 437 38 39 40 )

Oddelek: Šport
1989248074 (128) jype
»

Rabljeno cestno kolo - na kaj paziti?

Oddelek: Šport
321463 (161) GizmoX
»

Nakup E-MTB

Oddelek: Šport
462780 (225) iso2000
»

Nakup kolesa

Oddelek: Šport
221506 (652) jype

Več podobnih tem