Forum » Na cesti » Hitrost polnjenja akumulatorja
Hitrost polnjenja akumulatorja
DamijanD ::
Koliko časa mora avto teči, da se akumulator napolni za energijo, ki se je porabila za sam zagon avtomobila (pri pogoju, da avto normalno vžiga torej v parih sekundah, ne da se vergla pol ure)
xBot ::
Kadar je polen akumulator je polnilec/alternator v CV moudu, to pomen da bo polnjenje dalše od časa zaganjanja avtomobila.
Magic1 ::
Kot jaz vem so alternatorji okoli 7A in naprej. Sam ne vem na kolikšni moči dela v prostem teku pod 2000 obrati.
Zdaj je še vprašanje koliko en vžig porabi.
Zdaj je še vprašanje koliko en vžig porabi.
Magic
xBot ::
Če zamenjamo akumulator s kondenzatorji:
par sekund x tok zaganjača / tok alternatorja
Čez palec: par sekund x ~10 je čas polnjenja.
par sekund x tok zaganjača / tok alternatorja
Čez palec: par sekund x ~10 je čas polnjenja.
Blinder ::
Kako si zdej to nerazumljivo napisal, sploh zadnjo vrstico
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
xBot ::
Kako si zdej to nerazumljivo napisal, sploh zadnjo vrstico
, bo že kdo prevel z bolšo uni rešitev.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xBot ()
A. Smith ::
Dajmo tole malo poračunat.
Moči so sicer od avtomobila do avtomobila različne, ampak predpostavimo, da ima štarter 5kW, alternator pa 700W. To bi ustrezalo malo močnejšemu avtomobilu, recimo Passatu. Recimo, da zagon (vžig) traja 3 sekunde.
Najprej izračunamo, kolikšen je zagonski tok, nato pa količino naboja v Ah.
Izagonski=5000W/12V=417A
Qzagonski=417A*2s=417A*3/3600 h=0,34Ah
Zelo groba ocena, koliko naboja iz akumulatorja se porabi za zagon motorja je torej 0,34Ah.
Koliko časa pa potrebuje 700W alternator, da to nadomesti? Najprej izračunamo max polnilni tok, potem pa še čas.
Ipmax=700W/12V=58A
t_polnjenja=0,34Ah/58A=0,0058h=21s
21s je torej zelo grob približek časa polnjenja akumulatorja, da se mu povrnejo amper-ure za zagon.
V izračunu seveda mrgoli približkov, moči štarterja in alternatorja sem potegnil nekje iz ozadja spomina, predpostavljeno je, da alternator polni z max tokom, kar ni avtomatsko res, napetost aku ni vedno 12V, itd.
Kdor pozna bolj točne podatke, ima vse šanse, da z njimi ponovi izračun in ga izboljša.
Moči so sicer od avtomobila do avtomobila različne, ampak predpostavimo, da ima štarter 5kW, alternator pa 700W. To bi ustrezalo malo močnejšemu avtomobilu, recimo Passatu. Recimo, da zagon (vžig) traja 3 sekunde.
Najprej izračunamo, kolikšen je zagonski tok, nato pa količino naboja v Ah.
Izagonski=5000W/12V=417A
Qzagonski=417A*2s=417A*3/3600 h=0,34Ah
Zelo groba ocena, koliko naboja iz akumulatorja se porabi za zagon motorja je torej 0,34Ah.
Koliko časa pa potrebuje 700W alternator, da to nadomesti? Najprej izračunamo max polnilni tok, potem pa še čas.
Ipmax=700W/12V=58A
t_polnjenja=0,34Ah/58A=0,0058h=21s
21s je torej zelo grob približek časa polnjenja akumulatorja, da se mu povrnejo amper-ure za zagon.
V izračunu seveda mrgoli približkov, moči štarterja in alternatorja sem potegnil nekje iz ozadja spomina, predpostavljeno je, da alternator polni z max tokom, kar ni avtomatsko res, napetost aku ni vedno 12V, itd.
Kdor pozna bolj točne podatke, ima vse šanse, da z njimi ponovi izračun in ga izboljša.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Zgodovina sprememb…
- spremenil: A. Smith ()
Daniel ::
Noben akumulator se ne polni s polnim tokom, ko je že skoraj čisto poln ampak so številke bolj tam okrog 0,4 do 0,1 A / uro.
Vsaj pri pametnih polnilcih je tako. Če gre za bolj prazen akumulator ga en čas polni na polno, potem pa preklopi v drug način in polni zelo počasi proti koncu.
Vsaj pri pametnih polnilcih je tako. Če gre za bolj prazen akumulator ga en čas polni na polno, potem pa preklopi v drug način in polni zelo počasi proti koncu.
fikus_ ::
Smithov izračun je približen, kar je že sam omenil. Neznanka so izgube pri praznjenju/zaganjaču in polnjenju, aku se polni na 14V in več, da je hitrejše polnjenje, na koncu z malimi amperažami, tako da je težko ocenit čas polnjenja.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Magic1 ::
Ok, sam lahko se predpostavlja, da bolj kot je prazen, hitreje se polni. Pri 90% baterije te ne pretirano zanima, koliko hitro/počasi se polni ;), pomebno je pod 50%.
Ali ni tudi zelo odvisno od obratov? Na alternatorju so max navedbe, verjetno na 7000 obratov. Torej na 2000 lahko pričakuješ kakšno četrtino. Jaz bi na uč ocenil nekje realno polnenje od 10-40A. Poraba pri vžigu je omenjena na cca. 400A. Torej nekje časovni razpon 10x do 50x.
V glavnem, če se ti mašina segreje na delovno temperaturo, je avto not prinesel normalen vžig.
Ali ni tudi zelo odvisno od obratov? Na alternatorju so max navedbe, verjetno na 7000 obratov. Torej na 2000 lahko pričakuješ kakšno četrtino. Jaz bi na uč ocenil nekje realno polnenje od 10-40A. Poraba pri vžigu je omenjena na cca. 400A. Torej nekje časovni razpon 10x do 50x.
V glavnem, če se ti mašina segreje na delovno temperaturo, je avto not prinesel normalen vžig.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
fikus_ ::
Ko motor dela, alternator ne polni samo akumulatorja, ampak tudi druge porabnike v avtu, npr. luči, . . .
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Blinder ::
da ima štarter 5kW, alternator pa 700W. To bi ustrezalo malo močnejšemu avtomobilu, recimo Passatu. Recimo, da zagon (vžig) traja 3 sekunde.
Najprej izračunamo, kolikšen je zagonski tok, nato pa količino naboja v Ah.
Izagonski=5000W/12V=417A
Qzagonski=417A*2s=417A*3/3600 h=0,34Ah
Zelo groba ocena, koliko naboja iz akumulatorja se porabi za zagon motorja je torej 0,34Ah.
Koliko časa pa potrebuje 700W alternator, da to nadomesti? Najprej izračunamo max polnilni tok, potem pa še čas.
Ipmax=700W/12V=58A
t_polnjenja=0,34Ah/58A=0,0058h=21s
kua si tle počel? Vzel bi 3 s * 5000 / 700 in bi dobil isto, 21 s.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
A. Smith ::
kua si tle počel? Vzel bi 3 s * 5000 / 700 in bi dobil isto, 21 s.
Kaj sem počel? Šel sem po daljši poti, da se je videlo več stvari, zagonski tok naprimer.
Ti si šel po krajši poti. In kaj zdaj, bi rad medaljo?
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Blinder ::
Nič ni narobe z mojo rešitvijo.
Če kdo rad računa, lahko izračuna, koliko elektronov je preteklo v treh sekundah, bi zanimivo vedet številko.
Če kdo rad računa, lahko izračuna, koliko elektronov je preteklo v treh sekundah, bi zanimivo vedet številko.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
bbbbbb2015 ::
Koliko časa mora avto teči, da se akumulator napolni za energijo, ki se je porabila za sam zagon avtomobila (pri pogoju, da avto normalno vžiga torej v parih sekundah, ne da se vergla pol ure)
Več spremenljivk je:
- stanje akumulatorja (nov, rabljen)
- tip akumulatorja (AGM ali navadni) AGM je tisti z želejem za Start-stop funkcijo
- temperatura akumulatorja
- tip regulatorja (smart, navadni) BMW ima smart regulatorje, ki upoštevajo izrabljenost baterije in št. polnjenj
- morebitni problemi na kontaktih baterije (oksidacija)
- velikost dieselskega motorja (1,5 2 ALI 3l)
En provprečen družinski avto dobi notri štart motorja v 5-7 minutah vožnje, neogret, star 2-3 leta.
En boljši avto, AGM baterija dobi notri zagon v minuti.
En stari Clio, s 6 let starim akumulatorjem, mrzel avto, navaden regulator, rabi 15-20 minut da dobi notri vžig.
Vse to velja ZA DIESELSKE MOTORJE, ki porabijo enormno več za zagon. En 2L dieselski motor lahko z akumulatorjem skušaš zagnati 5-6x dolgi zagoni. Potem pa je akumulator prazen. To je tako po izkušnjah.
Imel sem eno kamero, ki je bila priklopljena na vžigalnik za cigaret, kadar je voltaža padla, je kamera takoj rekla Voltage Low. Zato vem, približno koliko je treba voziti se po mestu, da ti javi voltage low.
BMW, START-STOP, v dolgih semaforiziranih križiščih v 4 minutah ustaviš 5., pa ti napiše prečrtan A in noče več ugasniti motorja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bbbbbb2015 ()
xBot ::
V RL situaciji polnilec nima kaj počet v CC načinu, CC polnilca ni nujno da je enak max toku alternatorja.
Pomembno je, kot je že napisano, da se tok polnjenja povečuje glede na praznost akumulatorja.
Meritev s tokovni klešči: pri vžigu motorja se začne merit čas, ko se tok na tokovnih kleščih umiri se ustavi meritev časa.
Pomembno je, kot je že napisano, da se tok polnjenja povečuje glede na praznost akumulatorja.
Meritev s tokovni klešči: pri vžigu motorja se začne merit čas, ko se tok na tokovnih kleščih umiri se ustavi meritev časa.
mirator ::
A.Smith je naredil povsem korekten približni izračun. Povsem natančen izračun se lahko izdela za popolnoma znani akumulator glede na starost, sulfatizacijo celic in izpraznjenost. Z izpraznjenostjo se nelinearno spreminja tudi notranja upornost akumulatorja. V bistvu so vsi teoretični izračuni približni oz. za določeno predpostavko.
Če pa te že res matra točen izračun, potem preko kašnega upora (lahko tudi vse prižgane luči pa še kakšen porabnik pri ugasnjenem motorju) akumulator izprazni z meritvijo napetosti. Ko ta pade na 11,8 V, je akumulator povsem prazen. Potem zaženi motor in meri tok v akumulator in čas ali pač meriš napetost in čas dokler napetost ne doseže ca 12,8 V, ko bo akumulator napolnjen.
Če pa te že res matra točen izračun, potem preko kašnega upora (lahko tudi vse prižgane luči pa še kakšen porabnik pri ugasnjenem motorju) akumulator izprazni z meritvijo napetosti. Ko ta pade na 11,8 V, je akumulator povsem prazen. Potem zaženi motor in meri tok v akumulator in čas ali pač meriš napetost in čas dokler napetost ne doseže ca 12,8 V, ko bo akumulator napolnjen.
Magic1 ::
Kaj ko bi nekdo vzel tokovne klešče, voltmeter in pomeril? Faj bi bilo, če bi še spraznil prej alkumulator :D.
Tukaj je še problem, da alternator ne sme nabit napetost več kot 14,4V, pri tej napetosti pa alkumulator, četudi je skoraj prazen, ne sprejme polno moč alternatorja. Kot sem jaz opazil, je napetost praktično vedno na 14,4V, ko avto dela. Torej je max napetost in tok omejuje alkumulator.
Tukaj je še problem, da alternator ne sme nabit napetost več kot 14,4V, pri tej napetosti pa alkumulator, četudi je skoraj prazen, ne sprejme polno moč alternatorja. Kot sem jaz opazil, je napetost praktično vedno na 14,4V, ko avto dela. Torej je max napetost in tok omejuje alkumulator.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Daniel ::
14,4 V je zadnja varna meja za navadne akumulatorje, razen, če bi ga rad skuhal. Optima npr., ki je suh akumulator pa bi se lahko recimo polnil tudi do 15V, se pa čisto ok počuti tudi pri 14,4.
Magic1 ::
To so podrobnosti. Zdaj je bolj vprašanje, koliko sploh sprejmejo povprečni (60kWh) alkumulatorji toka nekje v okviru 0-50% napolnenosti. Nad 50% predvidevam, da že pod 10A.
Magic
xBot ::
DamijanD ::
Hvala za dobro debato in podatke (Smithov izračun bi znal sam naredit a nisem imel vhodnih podatkov). Predvsem pa nisem imel pojma, da je hitrost polnjenja odvisna od starosti akumulatorja. Verjetno pa na vse skupaj vpliva tudi temperatura akumulatorja.
Zakaj sem to spraševal, da vem ali je pri avtu (1.2 polo), ki se uporablja za izredno kratke fure (do 3 min recimo), normalno, da je na vsake toliko časa treba napolniti akumulator ali je že akumulator zanič in potreben menjave.
Zakaj sem to spraševal, da vem ali je pri avtu (1.2 polo), ki se uporablja za izredno kratke fure (do 3 min recimo), normalno, da je na vsake toliko časa treba napolniti akumulator ali je že akumulator zanič in potreben menjave.
A. Smith ::
Zakaj sem to spraševal, da vem ali je pri avtu (1.2 polo), ki se uporablja za izredno kratke fure (do 3 min recimo), normalno, da je na vsake toliko časa treba napolniti akumulator ali je že akumulator zanič in potreben menjave.Je normalno. Lahko tudi pričakuješ malo krajšo življenjsko dobo akumulatorja.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Magic1 ::
Jaz sem imel priliko včeraj izmerit na podobnem jajčku polnenje. Avto je tri tedne stal, prej delal večinoma kratke fure. Torej akumulator ni mogel bit ravno poven. Tokovne klešče so pokazale 2,8A. Dost bogo in višji obrati niso nič dvignili. Predvidevam, da je alkumulator kar konkretno ozko grlo. Zdaj bi moral sam še nekdo res probat na konkretno praznem.
Magic
energetik ::
A.Smith je na grobo ocenil, predpostavke so pa za polnjenje kar dosti drugačne. Praktično vsak povprečen alternator ima nazivni tok 90A, ven pa daje regulirarno napetost nekje 14,5V. Ampak aku seveda ne prejemal 90A po zagonu, ker je takrat še vedno praktično povsem poln, takrat bo vlekel kako minuto tok ranga 10A, ki pa bo naglo upadel na rang 1A in še manj.
Zadeve poznam, saj imam za backup bajte notri Pb aku, ki ga filam z modelarskim polnilcem, ki mi ves čas kaže polnilni tok. Moj aku 110 Ah je npr. stal 2 meseca, ob začetku polnjenja ga vrže na 14,4V in 5A, po 2 min je tok že na 2A, po 4min pa na že na 13,6V float charge (pod 1A) in je že nafilal 0,2Ah.
Dogajanje v avtu ne bo dosti drugačno, torej če se skuri 1/3Ah pri zagonu, se bo recimo nadomestilo nekje v rangu okoli 10min.
Zadeve poznam, saj imam za backup bajte notri Pb aku, ki ga filam z modelarskim polnilcem, ki mi ves čas kaže polnilni tok. Moj aku 110 Ah je npr. stal 2 meseca, ob začetku polnjenja ga vrže na 14,4V in 5A, po 2 min je tok že na 2A, po 4min pa na že na 13,6V float charge (pod 1A) in je že nafilal 0,2Ah.
Dogajanje v avtu ne bo dosti drugačno, torej če se skuri 1/3Ah pri zagonu, se bo recimo nadomestilo nekje v rangu okoli 10min.
Jaz sem imel priliko včeraj izmerit na podobnem jajčku polnenje. Avto je tri tedne stal, prej delal večinoma kratke fure. Torej akumulator ni mogel bit ravno poven. Tokovne klešče so pokazale 2,8A. Dost bogo in višji obrati niso nič dvignili. Predvidevam, da je alkumulator kar konkretno ozko grlo. Zdaj bi moral sam še nekdo res probat na konkretno praznem.Obrati ti nimajo kaj dosti veze (alternator daje od sebe lahko max moč od nekje 1500rpm naprej), fora je, da se Pb aku pri skoraj polnem stanju pač polni počasi, pa če daš gor 100kW alternator. Do nekje 80% SoC ga lahko filaš z dokaj visokim tokom, potem napetost naraste in če nočeš da gre čez 14,5V, se omeji tok.
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
energetik ::
14,4 V je zadnja varna meja za navadne akumulatorje, razen, če bi ga rad skuhal. Optima npr., ki je suh akumulator pa bi se lahko recimo polnil tudi do 15V, se pa čisto ok počuti tudi pri 14,4.No ja, varna meja je nekje 14,4-14,6V, na taki napetosti delajo prakčno vsi alternatorji v vseh vozilih. Očitno se proizvajalcem ne splača narediti namenskega polnilnika, ki bi aku vrgel po določenem času v float na 13,6V.
vires in numeris
Daniel ::
14,4 V je zadnja varna meja za navadne akumulatorje, razen, če bi ga rad skuhal. Optima npr., ki je suh akumulator pa bi se lahko recimo polnil tudi do 15V, se pa čisto ok počuti tudi pri 14,4.No ja, varna meja je nekje 14,4-14,6V, na taki napetosti delajo prakčno vsi alternatorji v vseh vozilih. Očitno se proizvajalcem ne splača narediti namenskega polnilnika, ki bi aku vrgel po določenem času v float na 13,6V.
Verjamem, da se z 14,6 še nekako da za kratek čas. Sicer sem v preteklosti napolnil kar nekaj akumulatorjev in se točno sliši, ko pride čez 14,5 začne dosti klasičnih akumulatorjev malce šumeti, kar najbrž dolgoročno ni preveč zdravo.
energetik ::
Max napetost polnjenja je baje tradeoff med koristjo in poškodbami. Višja napetost polnjenja mislim da bolje razbije sulfatacijo, hkrati pa se prične tvorba vodika, degradacija plošč itd. Nekaj ur filanja na koncu pri 14,4-14,6 je za aku nujno in koristno, vendar se mora potem napetost znižati na 13,6V, kjer je lahko stalno. V avtu je pač na 14,5 če ima srečo tistih 30-90min, pri večini voženj še manj, dejansko je v avtih Pb aku v zelo neugodnih razmerah. Za zelo kratke vožnje in pogoste zagone je zelo priporočljivo prešaltat na LiFePO akumulator.
vires in numeris
Daniel ::
Bo res tako, če polnilec nastavim na Recondition potem mislim da eno uro polni z 0,5 oz. morda celo 1V višjo napetostjo kot je normalno.
hojnikb ::
Za zelo kratke vožnje in pogoste zagone je zelo priporočljivo prešaltat na LiFePO akumulator.
LFP je precej zanič v mrzlem. Dejansko nekaj, kar potrebujes od akkuja, ker je ravno pozim najvecji problem. Poleti bp zasuknes motor tudi če je pol manjsi CCA akkumolatorja.
14,4 V je zadnja varna meja za navadne akumulatorje, razen, če bi ga rad skuhal. Optima npr., ki je suh akumulator pa bi se lahko recimo polnil tudi do 15V, se pa čisto ok počuti tudi pri 14,4.No ja, varna meja je nekje 14,4-14,6V, na taki napetosti delajo prakčno vsi alternatorji v vseh vozilih. Očitno se proizvajalcem ne splača narediti namenskega polnilnika, ki bi aku vrgel po določenem času v float na 13,6V.
Verjem, v modernih avtomobilih (beri zadnjih 10-15 let, od kaj so start&stop sistemi standard) je polnjenje precej bolj pametno od tistega klasicnega "drzi na 14,4V"...
Tam se stalno cekira stanje akkuja (SoC, SoH pa se kaj) in se temu primerno prilagaja rezim polnjenja.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
hojnikb ::
https://bimmerscan.com/bmw-intelligent-...
primer enga takega sistema.
primer enga takega sistema.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
energetik ::
Tole kar si prilepil, ni sistem za polnjenje, ampak samo merilnik za čekiranje stanja baterije. Še vedno ga fila s tistimi ~14,5V.
Imam hibrida, starega 1 leto, ki sploh nima alternatorja, ampak DC-DC napajalnik, pa še vedno fila s 14,5V, izmerjeno. In ta napajalnik napaja tudi vse 12V porabnike.
Če bi hotel imeti pametno polnjenje, bi morala biti baterija popolnoma ločena od vseh porabnikov in alternatorja, vezana samo na štarter in na pametni DC-DC pretvornik/polnilec.
Imam hibrida, starega 1 leto, ki sploh nima alternatorja, ampak DC-DC napajalnik, pa še vedno fila s 14,5V, izmerjeno. In ta napajalnik napaja tudi vse 12V porabnike.
Če bi hotel imeti pametno polnjenje, bi morala biti baterija popolnoma ločena od vseh porabnikov in alternatorja, vezana samo na štarter in na pametni DC-DC pretvornik/polnilec.
vires in numeris
hojnikb ::
**triple facepalm**
zakaj pa misliš da so ti sistemi za monitoring? Kr tako malo za hec, zato da alternator vedno polne s konstatnih 14.5v?
Pri hibridu je lahko enostavna baterija, ker je tam samo zato, ker _mora_ bit. Ergo tudi sistem polnjenja nerabi bit pretirano pametn.
Pri klasicnih avtomobilih z start&stop sistemom, kjer akku nosi vso preme, je pa precej bistveno, s kakim režimom se polni.
Nima zastonj BMW nujno registracijo akkuja, ko enkrat starega zamenjaš. Če bi neumno polnal, kot praviš, tega nebi rabu počet :)
zakaj pa misliš da so ti sistemi za monitoring? Kr tako malo za hec, zato da alternator vedno polne s konstatnih 14.5v?
Pri hibridu je lahko enostavna baterija, ker je tam samo zato, ker _mora_ bit. Ergo tudi sistem polnjenja nerabi bit pretirano pametn.
Pri klasicnih avtomobilih z start&stop sistemom, kjer akku nosi vso preme, je pa precej bistveno, s kakim režimom se polni.
Nima zastonj BMW nujno registracijo akkuja, ko enkrat starega zamenjaš. Če bi neumno polnal, kot praviš, tega nebi rabu počet :)
#brezpodpisa
Magic1 ::
Jao hojnik, samo moraš bit pameten. Niso to telefoni, kjer baterijo probaš polnit ultra hitro. Pa še tam je vse kar je pametno, je to, da preverja temperaturo in temu primerno prilagaja amperažo.
Res tripple facepalm, ker nimaš pojma kako se baterije polnijo, a si vseeno pemeten.
Res tripple facepalm, ker nimaš pojma kako se baterije polnijo, a si vseeno pemeten.
Magic
hojnikb ::
Jao hojnik, samo moraš bit pameten. Niso to telefoni, kjer baterijo probaš polnit ultra hitro. Pa še tam je vse kar je pametno, je to, da preverja temperaturo in temu primerno prilagaja amperažo.
Res tripple facepalm, ker nimaš pojma kako se baterije polnijo, a si vseeno pemeten.
Na zalost je to daleč od realnosti. Moderni telefoni počnejo še kaj druga kot sam CC-CV polnjenje :)
čist obično cc-cv polnjenje, nothin' to see here :)
Podobna zgodba je pri avtomobilih. Polnjenje more bit pametnejše od tipičnega "konsatno na 14.4V kot se to počne ze od pantiveka", ker bi ze zarad start&stop sistema blo to problematično.
Pri teh avtomobilih se akku bistveno bolj cikla (nekaj zaradi S&S, nekaj zaradi rekuperacije energije pri zaviranju, pa še kaj) zato more bit tu temu primerno bolj pametno polnjenje. Lovljenje emisijskih co2 kuponov je hudič, zato je precej poudarka tudi na polnilnem sistemu. Ker je precej inefficient, da stalno polneš baterijo in zenes alternator.
Again, časi fičkov pa yugecov so ze davnaj mimo, kjer se tudi vaše poznavanje konča :)
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
energetik ::
A dejdej. Baterija v telefonu je še vedno Li-ion, in ta zahteva CC-CV. Tisi prilepil graf QC napajalnika, ki dovaja moč do polnilca v telefonu z 9V in znižanem toku. Sama baterija gre pa še vedno približno s CC do 4,35V, nato tok eksponentno upada da drži CV.
S&S sistemi v večini vozil so pač glupi. Toyotin sistem v hibridu je svetlobna leta naprej, Pb aku uporablja samo za vžgat računalnik pa preklopit kontaktor. Pa za požret kako kratkotrajno špico (npr. zapiranje oken). Za vse ostalo se uporablja ornk Li-ion baterija.
S&S sistemi v večini vozil so pač glupi. Toyotin sistem v hibridu je svetlobna leta naprej, Pb aku uporablja samo za vžgat računalnik pa preklopit kontaktor. Pa za požret kako kratkotrajno špico (npr. zapiranje oken). Za vse ostalo se uporablja ornk Li-ion baterija.
vires in numeris
hojnikb ::
A dejdej. Baterija v telefonu je še vedno Li-ion, in ta zahteva CC-CV. Tisi prilepil graf QC napajalnika, ki dovaja moč do polnilca v telefonu z 9V in znižanem toku. Sama baterija gre pa še vedno približno s CC do 4,35V, nato tok eksponentno upada da drži CV.
Ja, li-ion zahteva cc-cv. V resnic niti tega nerabiš, je dovolj samo CC z cutoff napetostjo. Bo ravno tako nafilal, sam ne do konca. Tle je bistven tisti končni del grafa. Če bi blo zgolj CC-CV in konec zgodbe, nebi blo tistih voltage spikov.
Sj če ne verjameš, da moderni telefoni počenjo še kaj druga kot CC-CV, priklopi enkrat enga na osciloskop in opazuj, kaj se dogaja pri polnjenju. Sj si energetik, ane :)
#brezpodpisa
Magic1 ::
Hojnik, a ti sploh veš kaj se nalimal? To ni polnilna stran na baterijo, temveč napajalna stran na telefon. Polnilno vezje je vmes. Reče se mu step-down regulator, ki iz 9V ali 5V zmanjša na bateriji primerno napetost/tok. Ja to switcha on/off, tako to dela in posledica so spiki. Če hočeš, ti lahko tvojo sliko še bolj natančno razložimo, sej smo mal štromarji z razliko od tebe.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Blumper ::
Oj, se bom vtaknil. Glede na to, da potrebujem nov akku za Laguno 1.5, kratke relacije(trenutno)
Na avtonet.online sem dobim akkije, ki so dost cenejši kot v drugih trgovinah. Ima kdo izkušnje z njimi?
Lp
Na avtonet.online sem dobim akkije, ki so dost cenejši kot v drugih trgovinah. Ima kdo izkušnje z njimi?
Lp
matobeli ::
Ne, ampak trgovina ne zgleda nič posebnega, nič sumljivega.
Pri avtodelih so eni trgovci itak zlatarji, od tistih cenejših pa niso tako zelo cenejši da bi bilo sumljivo.
Pri avtodelih so eni trgovci itak zlatarji, od tistih cenejših pa niso tako zelo cenejši da bi bilo sumljivo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
blay44 ::
Res so na novih strojih, tako imenovani MRF reglerji, ki so v
navezi z ecu in skrbijo med drugim, da je accu napolnjen samo 2/3,
da se lahko še električno zavira z alternatorjem(al pa kej druzga)
Ko zamenjaš accu pa je sistem zmeden z previsoko napetostjo in
smatra, da je accu hin.tok polnenja accuja pa je odvisen od izpaznjenosti
(razlike napetosti 14,2V - accuja) in notranje upornosti accuja.
Sej je Hojnik majstr. Sam bol ta tomose, jugiče pa to ....Hec(upam, da brez zamere)
navezi z ecu in skrbijo med drugim, da je accu napolnjen samo 2/3,
da se lahko še električno zavira z alternatorjem(al pa kej druzga)
Ko zamenjaš accu pa je sistem zmeden z previsoko napetostjo in
smatra, da je accu hin.tok polnenja accuja pa je odvisen od izpaznjenosti
(razlike napetosti 14,2V - accuja) in notranje upornosti accuja.
Sej je Hojnik majstr. Sam bol ta tomose, jugiče pa to ....Hec(upam, da brez zamere)
energetik ::
Ampak to gre potem že za mild hibride, ne pa za navaden S&S? Z navadnim alternatorjem na jermen se bolj težko regenerativno zavira...
Kako je potem poskrbljeno v tem primeru za porabnike, da imajo konstantno napetost?
Kako je potem poskrbljeno v tem primeru za porabnike, da imajo konstantno napetost?
vires in numeris
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
hojnikb ::
Ampak to gre potem že za mild hibride, ne pa za navaden S&S? Z navadnim alternatorjem na jermen se bolj težko regenerativno zavira...
Kako je potem poskrbljeno v tem primeru za porabnike, da imajo konstantno napetost?
Seveda lahko regenativno zaviraš. Alternatorju ukažeš poln load, kar povzroči večje breme na motor, posledično rabiš manj friksije na zavorah, da se ustaviš. Tisto energijo, ki so jo shranu ob zaviranju potem kasneje ponucas za ostale porabnike. Zato se pa akku polne sam do 60-80%, da je vedno buffer za te zadeve. In posledično, ker to počneš tudi alternatorja nerabiš vedno laufat (oz. obremenjevat) ker se lahko v določenih situacijah porablja vse direktno iz akkuja.
Za takšen špas nerabiš nobenih hibridnih sistemov. Potrebuješ pa seveda pametn polnilec akkuja, ne samo klasičn regler.
#brezpodpisa
energetik ::
Ja pa ne na klasični alternator na jermen, no. Tisto ima 1kW, potem pa začne že jermen spodrsavat.
Regenerativno zaviranje se greš lahko v primeru alternatorja na vztrajniku, torej mild hibrid.
Regenerativno zaviranje se greš lahko v primeru alternatorja na vztrajniku, torej mild hibrid.
vires in numeris
fikus_ ::
Električne moči alternatorjev so tudi blizu 2kW (mehanska na gnani strani še več), ampak to je malo za regenerativno zaviranje.
To se (lahko) gredo hibridi in EV.
To se (lahko) gredo hibridi in EV.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
hojnikb ::
Ja pa ne na klasični alternator na jermen, no. Tisto ima 1kW, potem pa začne že jermen spodrsavat.
Regenerativno zaviranje se greš lahko v primeru alternatorja na vztrajniku, torej mild hibrid.
Nope, tudi regenerativno zaviranje z jermenskim alternatorjem se lahko greš.Tak sistem je mel in ima marsikakšen avto. Recimo vse bembare iz efficientdynamics serije so takšne.
In ja, alternatorji so lahko tudi močnejši od 1kW. Pri mild hibridih z alternatorjem je ta lahk tut 10kW motorske moči.
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri akumulator za avto? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Na cesti | 44322 (770) | Sheteentz |
» | Akumulator se prazni. Mehanik ne zna popravit? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 12454 (9587) | suhi |
» | Alternator ali akumulator? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23268 (20596) | krneki0001 |
» | akumulator dci1.5 (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 19974 (15232) | tireleap |
» | VW GOLF IV 1.9 TDI PROBLEM Z VŽIGOMOddelek: Na cesti | 12241 (11640) | SkIDiver |