» »

Alternator ali akumulator?

Alternator ali akumulator?

1
2
»

Mavrik ::

Odvisno od avta do avta in kako je sistem postavljen - recimo na mojem se klima začasno ugasne. Če je v kabini postane pretoplo potem se motor požene nazaj (oz. se sploh ne ugasne). Enako obnašanje sem videl tudi na Kiah in podobnih.
The truth is rarely pure and never simple.

solatko ::

Mavrik - To se pripravlja, ker so kabli pri 12V-ih preobremenjeni in se pregrevajo, posledično pa pogosteje prihaja do vžigov. Če hočeš veliko W pri nizki napetosti, rabiš veliko moč A.
Pri 48W bo toplote pri isti obremenitvi veliko manj.

Prižgi avtoradio, ga daj na 60%-ov glasnosti in zadaj potipaj hladilnik (pa na hitro, ker boš imel občutek, da si prste namočil v žerjavico).
Tudi navodila za montažo avtoradia svetujejo oziroma prepovedujejo, da bi se zadnji del radia, dotikal kablovja vozila.
Delo krepa človeka

maco-maco ::

Ne vem no. Kompresor klime deluje preko jermenov z motroja in ni velik porabnik elektrike. Zato klima nikoli ne more delovati, če je avto ugasnjen. Edino če mate to neke elektro klime.
Kaj?

shadeX ::

Kocka je izjavil:

shadeX je izjavil:

... je kriv akumulator, ali prepočasno polnjenje akumulatorja (alternator) ?

Kriv je uporabnik, ki vključi vse možne porabnike :) Dolge luči + meglenke + klima + prazni tek - to ne gre skupaj

Ok, šalo na stran. Alternator ni dimenzioniran za toliko porabnikov naenkrat. Enkrat sem meril to na svojem Meganu. Po kakšni minuti se alternator sam odklopi iz napeljave, če je preveč porabnikov in potem ne polni več dokler se ne shladi in ponovno daš kontakt. To vidiš, ko meriš napetost na akumulatorju. Kadar polni polni, je gor okoli 14V, ko odklopi, pa napetost pade. Potem se ti sprazne akumulator, ker je že precej slab (napisal si, da je star 4 leta) in potem logično - avto crkne, ker je alternator izklopljen.

Torej predlagam, da imaš v prtljažniku kable za vžig za primer, ko boš kmalu ostal na parkirišču s praznim akumulatorjem, potem pa čim prej zamenjaj akumulator, ker se bo to vse pogosteje ponavljalo.



Mja to ni ravno "the case" :)

Pač ta behaviour vsaj za moj avto ni običajen ker ga poznam. 5 minut sem čakal na parkirišču boljšo polovico z vklopljeno klimo in radiem. Avto nato izklopim, nato po 2 minutah samo radia (brez luči, ventilatorjev), avto ni več vžgal.

SambaShare ::

maco-maco je izjavil:

Ne vem no. Kompresor klime deluje preko jermenov z motroja in ni velik porabnik elektrike. Zato klima nikoli ne more delovati, če je avto ugasnjen. Edino če mate to neke elektro klime.


Težka bo, tu so konkretne razlike v moči. AC recimo čez palec ~3kW, altenator pa dvomim da od sebe 1kW.

maco-maco ::

V bistvu sem bil mal sarkastičen. Vsi omenjajo klimo v avtu kot velikega porabnika elektrike, pa poleg elektro sklopke, kakega senzorja pa kakšne led diodice na knofu ne porabi kaj več od navadnega pihanja zraka.
Direktno je poleg alternatorja in kompresorja klime na motor vezana vodna črpalka, pa kakšna servo črpalkla. Pač tiste zadeve, ki rabijo vrtenje in ne potrebujejo direkt elektrike.
Kaj?

Spajky ::

Pri klimi je elektroodmičnik-potisnik sklopke od klime porabnik večjega toka ... Zato mi je pri mojem Puntiču všeč knof za vklop/izklop klime (ročno) in pravtako on/off vklopa el.servo volana. Oboje zelo redko uporabljam (le v "nujnih" primerih) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

shadeX ::

Kater letnik je tvoj punto?

lovro535v2 ::

maco-maco je izjavil:

V bistvu sem bil mal sarkastičen. Vsi omenjajo klimo v avtu kot velikega porabnika elektrike, pa poleg elektro sklopke, kakega senzorja pa kakšne led diodice na knofu ne porabi kaj več od navadnega pihanja zraka.
Direktno je poleg alternatorja in kompresorja klime na motor vezana vodna črpalka, pa kakšna servo črpalkla. Pač tiste zadeve, ki rabijo vrtenje in ne potrebujejo direkt elektrike.
ko laufa klima more ventilator hladiti kondenaztor (hladilnik od klime)ki je nameščen pred hladilnikom za hladilno tekočino če ima avto dva ventilatorja in je vsak 200w je to že, kar poraba
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

Zgodovina sprememb…

krneki0001 ::

V novodobnih avtomobilih je alternator tisti nosi vse breme vžganega avtomobila, akumulator je samo še v pomoč, da kompenzira velike porabnike.
Sam imam recimo 110A alternator na avtu, akumulator pa samo 45Ah s 390A kratkostičnega toka. Pa je dovolj za normalno delovanje avtomobila.


Glede obnavljanja alternatorja. Prvo preverite v štacunah, če ni ceneje kupit novega. Za mat sem ga dobil na www.avtodeli24.si za 115 evrov novega. Popravilo diod in reglerja bi me prišlo okoli 150€ za stari alternator. Po podrobnem pregledu je pa možakar ugotovil, da je alternatorjevo navitje vse zeleno od oksidacije in da bi bilo dobro še navitje na novo naviti, kar bi zneslo za vse skupaj z zamenjavo reglerja in diod okoli 200€.

Je pa za obnovo kogovšek resnično maher in se splača tja zapeljat, če so samo diode, regler, krtačke ali kaki ležajčki zanič.

MadMax ::

Klima... Ko boste nekateri namesto besedičenja vzeli ampermeter v roke (ali tokovne klešče) in pomerili vsaj oba ventilatorja in sklopko kompresorja, ne boste več take stresali...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

maco-maco ::

lovro535v2 je izjavil:

ko laufa klima more ventilator hladiti kondenaztor (hladilnik od klime)ki je nameščen pred hladilnikom za hladilno tekočino če ima avto dva ventilatorja in je vsak 200w je to že, kar poraba

Tist za hladilno tekočino nima neke povezave s klimo. Tist za klimo pa tudi ne obratuje vedno, ampak če avto stoji. Če sta dva, jasno.
Je pa kje tudi ventilator gnan direkt, samo res ne vem pri katerem avtu.


Ni se pa sedaj poraba elektrike tako enormno povečala, kot hočejo nekateri to predstavit. Pri osvetljavi se celo znižuje (prižgane luči npodnevi so sedaj večinoma led, pa kakšne za brezme,...). Je pa jasno polno nekih senzorjev in ''računalnikov''.
Kaj?

Tuhi ::

Električnih porabnikov je vedno več in temu primerno raste tudi poraba.
V svojem avtu, ki je dizel in se pozimi zelo dolgo segreva je serijsko vgrajen 1kW električen grelec, ki se vklopi če je zunanja temperatura pod 7 stopinj. Tako začne toplo pihati takoj po zagonu motorja. Že samo ta vleče 83A. Potem imajo novi avti servo in vodne črpalke gnane na elektriko ne več na jermen iz motorja.
Temu primerno mora biti dimenzioniran tudi altenator...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tuhi ()

Spajky ::

shadeX je izjavil:

Kater letnik je tvoj punto?
1,2 8V 2004 z minimum elektronike (da lahko čimmanj zeza ali se pokvari!) Zanalašč iskal takega rabljenega pred dvemi leti ;) ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

maco-maco ::

Sicer je vse že off, samo elektromagnetna sklopka sigurno ne pokuri več kot 40w. Poleg tega obstajajo tudi take, ki ne potrebujejo, da bi skozi vedno tekel tok. V glavnem so naprave vedno bolj učinkovite. Je pa res, da jih je vedno več. Ventilator pa kot omenjeno se med vožnjo ne vrti, saj je pretok zraka dovolj velik.
Vsak avto res nima webasta al pa gretih sedežev. Pri električnih avtomobilih pa bo najbrž res vse na elektriko.
Kaj?

lovro535v2 ::

maco-maco je izjavil:

Sicer je vse že off, samo elektromagnetna sklopka sigurno ne pokuri več kot 40w. Poleg tega obstajajo tudi take, ki ne potrebujejo, da bi skozi vedno tekel tok. V glavnem so naprave vedno bolj učinkovite. Je pa res, da jih je vedno več. Ventilator pa kot omenjeno se med vožnjo ne vrti, saj je pretok zraka dovolj velik.
Vsak avto res nima webasta al pa gretih sedežev. Pri električnih avtomobilih pa bo najbrž res vse na elektriko.

v mestu ko se avto bolj počas premika laufa ventilator konstano učasih tudi 2 stopnja če jo avto ima.pri avtih z visko ventilatorjem oz hidravličnem ventilatorjem ni velike električne porabe.
Raspberry Pi 512MB 32GB Raspbian/Asus P7P55D Intel core i5 2,66ghz
LGA 1156 8GB Kingston DDR3 WD Black 1TB Gigabyte GT430 W7/
Nexus 7 2013 32GB/Oneplus one 64GB Sandstone black.

shadeX ::

Spajky je izjavil:

shadeX je izjavil:

Kater letnik je tvoj punto?
1,2 8V 2004 z minimum elektronike (da lahko čimmanj zeza ali se pokvari!) Zanalašč iskal takega rabljenega pred dvemi leti ;) ...


Tvoja logika je čist dobra :) Ampak boš čez nekaj let moral dobiti drugo, kajti vedno manj bo takih avtomobilov.

Anyway, vprašal sem zato ker prvič slišim (ja, sem ostal dost zadaj) da bi avto imel gumb za vklop/izklop el. servo volana. Zakaj to voznik sploh potrebuje?

Spajky ::

To je funkcija City knof na Punto (Classic); jest vozim praviloma na Off, da imam boljši občutek ceste na volanu, da ni vse mehko ko d*ek (..ja stara šola); uporabim samo pri dosti manevriranja pri zaj*banem parkiranju s samo eno roko na volanu.

Funkcija je uporabna za vozit volan z "enim prstom" ali za ženske s švoh rokami oz. da lahko vozijo z eno roko ko štepajo med vožnjo SMS-je ali telefonarijo etc. ;) ... Pa Puntič je lažji in manjši kot moj nekdanji "Škodilak" (favoritka) brez volan servota ... Navajen vozit brez tega in težje se naredi sunkovite premike koles ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

Scorpia ::

Ne vem ker letnik puntoto vozis, ampak pri grande, tudi ce imas city vklopljen nad 10 km/h ni razlike ce imas city ali ne, ker ga pac samodejno izklopi. Na splosno pa pri fiatu sploh nimas pravega obcutka na cesti, ne glede na rezim delovanja serva, edino ce ga popolnoma izklopis...
////

Spajky ::

shadeX je izjavil:

... vedno manj bo takih avtomobilov...
Zato sem pa ga zrihtal za najmanj nadaljnjih 10 let ali več pošteno in upam, (knock knock) da se kje ne razbijem ali me kdo drugi ne razbije ... Sicer smo pa šli že preveč OffTopic, končajmo to z mojo "karjolo" ;)
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

shadeX ::

A little heads up.

Včeraj sem dal polnit akumulator. Bil je POPOLNOMA prazen (polnilec kazal 0%). Polnil sem ga 24ur, napolnil sem ga do 100%. Torej, zadevo priklopim in testiram.

Še vedno avto v mirovanju (samo z lučmi) 14.10V - (ne pada). Ko sem vklopil samo klimo (v kombinaciji s kratkimi lučmi), se je začela malo drugačna pesem (sploh ko se je vklopil ventilator od motorja). Posnel sem video.




Na 45 sekundi voltaža pade drastično ker se vklopi ventilator od motorja (3x to naredi v videu). Če bi šlo tako naprej, bi se akumulator spet (verjetno) spraznil. Sedaj še vedno ne vem, a je to normalno za vsak avto (isto sem testiral na fotrovemu cliotu in z vsemi porabniki se akumulator prazni ampak počasneje kot pri meni).

Bottom line, verjetno se mi je akumulator dovolj spraznil in se ni uspel dovolj napolniti, sploh sedaj poleti ko se ne vozim na dolge razdalje, avto velikokrat stoji tudi po 1 teden in tudi če se peljem je to 30km. Vedno seveda z muziko naglas, klimo, luči,..

Bomo videli ali se bo to še kdaj zgodilo (vem pa da v vsakem primeru čaka menjava akumulatorja - ampak dokler čist ne crkne bo notr).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: shadeX ()

krneki0001 ::

Zanič motor ventilatorja.

Brane22 ::

Druga možnost: slab aku kot posledica slabega polnjenja.
NApetost ne bi smela tako padati na 12V in dol med delom.

Brane22 ::

Podobno je bilo na moji Corsi. Regler ni crknil takoj ampak polagoma, tako da je bilo polnjenje iz tedna v teden slabše.

Na začetku tega niti ni bilo opaziti -lampa za aku je pač svetila ob vklapu malenkost dlje, aku pa je zaradi vožnje po avtocesti vedno prišel na svoje.

Potem pa se je lampa začela prižigati vedno pogosteje.

Možno pa tudi da je vent, da je kje stik med parimi navitji na rotorju ali kaj podobnega, samo česa takega še nisem videl, v tistih nekaj primerih, ki sem jih videl, je bil vedno alternator ali aku, pogosto oboje.

Sicer pa to verjetno lahko probaš. Najdi nekje reccimo 4-5 lamp za dolge luči in jih z žico med delom motorja pripopaj na aku. Če napetost bistveno pade tako kot je na posnetku, potem najbrž ni vent...

shadeX ::

Ok, nič. Zaenkrat bom pustil tako kot je in opazoval kaj se bo dogajalo :). Sicer mam pa že zmenjeno z mojstrom da bo pogledal alternator, ampak zaenkrat se še ne mudi. Do takrat čim manj porabnikov v prostem teku. :D

krneki0001 ::

Brane22 je izjavil:

Druga možnost: slab aku kot posledica slabega polnjenja.
NApetost ne bi smela tako padati na 12V in dol med delom.


Jap. Med delovanjem mora biti med 13.8 in 14.4V

Zgodovina sprememb…

Spajky ::

shadeX je izjavil:

... verjetno se mi je akumulator dovolj spraznil in se ni uspel dovolj napolniti,... avto velikokrat stoji tudi po 1 teden ...
Ko AKU oslabi sčasoma, se to dogaja ravno zaradi ne-vožnje! Podoben problem sem jest imel na prejšnjem "Škodilaku" in sem mu napravil modifikacijo na "reglerju", da je polnil več (do 14,7V!) ker sem se malo/redko vozil in na zelo kratke relacije, da se mašina niti ni prav segrela - do trgovine in nazaj ... pa vozil sem se s parkirnimi lučni in ne kratkimi, da ga je vmes čimbolj napolnilo, da je tudi po par dnevih vžgal od prve ... Ja, če je z alternatorjem in elektroniko za polnjenje ("regler") vse v redu in ne drsi jermen (dovolj napet) pol bo kmalu treba nov AKU !

Preveri še (pri vseh možnih odklopljenih porabnikih!), koliko ti "cuza štoma" avto v prazno z neprižganim motorjem ... Lahko je tudi kakšna banalna fora (bo zezancije!) ... Sposodi si "tokovne klešče" za meritve ...
"Bluzim na forumu, torej sem !" (še živ ) ...

marjan_h ::

Eno praktično vprašanje, ali alternator polni akumulator tudi v prostem teku? Torej če imamo skoraj prazen akumulator, ali se lahko napolni ko avto miruje?

hvala.

darkolord ::

Tako je. Ampak bo pa trajalo kar nekaj časa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

krneki0001 ::

marjan_h je izjavil:

Eno praktično vprašanje, ali alternator polni akumulator tudi v prostem teku? Torej če imamo skoraj prazen akumulator, ali se lahko napolni ko avto miruje?

hvala.



Odvisno, nekateri avtomobili ga ne, ker začnejo šele nad 800 obrati polniti. To pa zato, da ni obremenjena mašina v prostem teku. Taki avtomobili imajo tudi pod 700 obrati prosti tek (recimo moj avto ima 695 obratov prosti tek, pri 750 obratih pa začne polnit alternator. Vendar, če se akumulator preveč prazni (luči, brisalci, gretje šip, ogledal, sedežev,...), računalnik sam dvigne obrate, da alternator začne polnit.

Scorpia ::

Alternator ves cas deluje, ne glede na obrate. Ce imas prazen akumulator, ti bo ze v startu polnil in imel visje obrate. Ce ne bos imel porabnikov prizganih, se relativno hitro napolni, za cisto poln akumulator bos pa rabil malo vec casa ali pa vsaj kaksna voznja. Pri prostem teku pa alternator toliko daje toka, kolikor ga je potrebno za delovanje, tudi pod 700 obrati.
////

krneki0001 ::

Kako veš da alternator stalno daje elektriko? Vrti se že, samo toka ne proizvaja dokler ne dobi vspodbujevalnega toka. To pa danes krmili računalnik in računalnik da signal za vspodbujevalni tok.
In ker v prostem teku delujoč alternator obremenjuje motor, ponavadi ne daje signala za polnjenje v nizkih obratih.

Brane22 ::

Odvisno od strategije, ki jo uporablja računalnik.

Eni pustijo masšino pri miru toliko da se uteče, mogoče kakih 20 sek, nato pa začnejo s kratkim agresivni polnjenjem, da povrnejo porabljeno energijo za vžig, nato pa polnijo normalno.

Avto bi moral biti sposoben pokriti porabo vseh svojih porabnikov tudi v prostem teku ob neki dodatni rezervi za polnjenje.

Brane22 ::

Aja, praviš, da računalnik lahko dvigne obrate motorja.

Tudi možno.

Scorpia ::

krneki0001 je izjavil:

Kako veš da alternator stalno daje elektriko? Vrti se že, samo toka ne proizvaja dokler ne dobi vspodbujevalnega toka. To pa danes krmili računalnik in računalnik da signal za vspodbujevalni tok.
In ker v prostem teku delujoč alternator obremenjuje motor, ponavadi ne daje signala za polnjenje v nizkih obratih.


Zato ker se napetost vedno dvigne na 14,4 oziroma tam okoli, odvisno od proizvajalca.
////

Scorpia ::

Brane22 je izjavil:

Aja, praviš, da računalnik lahko dvigne obrate motorja.

Tudi možno.


Avti ze 20 let in vec lahko regulirajo obrate, s pomocjo lopute za zrak oziroma vsi tisti ki so imeli elektronsko loputo. Ampak niso imeli nadzora nad plinom in so ob vecjem bremenu, kot je pospesevanja brez dodajanja plina hitro ugasnili. Tisti ki pa imajo elektronsko stopalko, je motorni racunalnik dobil tudi nadzor nad plinom. Ampak zaradi varnosti je lahko kakih par procentov dodajal.
////

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Scorpia ()

marjan_h ::

Ali so pri nakupu novega akumulatorja pomembne le dimenzije, zato da paše na mesto ali je odvisno še od česa?

Vsi so 12V, je še kakšen parameter?

Brane22 ::

Je še izvedba.

Imaš take, ki so za kake prevozne službe in taksiste, ker prenesejo večja praznjenja ( ena negativna pklošča več, robustnejša rešetka itd), potem imaš AGM, kjer je elektrolit v navlaženem steklenem predivu, klasične s prostotekočim elektrolitom ali gelne itd.

Utk ::

Brane je pozabil na najbolj ocitno, Ah:)

krneki0001 ::

imaš tudi take, ki jih lahko na glavo obrneš, če ti paše - Optima.

shadeX ::

Ali so pri nakupu novega akumulatorja pomembne le dimenzije, zato da paše na mesto ali je odvisno še od česa?


Da imaš +/- na pravi strani.

marjan_h ::

Kaj pa nazivni tok? Sem slišal od nekega znanca, da je pomembno tudi to. Ampak jaz to prvič slišim, zato vprašam.

krneki0001 ::

Važni podatki za vsakdanjo uporabo v normalnih osebnih avtomobilih:
- mere (ali sploh paše v prostor za akumulator)
- kje je postavljen minus (lahko se zgodi da kablov ne moreš priklopit na akumulator)
- koliko amper ur ima - recimo 80Ah
- koliko je kratkostični tok


Zame je recimo zelo relevanten podatek tudi to da 55Ah Optima nadomesti 110Ah navaden svinčen akumulator. In da akumulator lahko globoko izpraznim. Namreč na kakem potovanju imam hladilnik priklopljen na dodatni akumulator. In ker ponoči deluje, bo akumulator zjutraj prazen. Ker je to sekundarni akumulator, se ne sekiram preveč, vseeno mi pa ni, ker avto vžgem na primarnega in potem vezje preklopi na polnjenje sekundarnega ko je primarni povhen.

Brane22 ::

Recimo na kaka poceni jetra je mogoče bolje postavit klasičen kislinskij akumulator kot AGM.

AGM ima večje zagonske tokove ampak pri prepolnjenju izgublja vodo. Sicer malo ( 99% se rekombinira v steklenih vlaknih nazaj v vodo) ampak te ne moreš doliti nazaj, ker stvar nima čepov, pa tudi če bi jih imela, je ne bi smel kar naliti ampak z njo enakomerno prepojiti vso tkanino.

Moj alternator ima bolj traktorsko regulacijo, zato je morda zanj boljša klasična izvedba, kjer pač vsako leto ali dve doliješ malo vode.

Po tretji strani je pri kakih večjih dizlih fajn da imaš močan zagonski tok in pa ustrrezni standard za delo na nizkih temperaturah, da avto vžge tudi pozimi.

Ker Tesle in podobnih zadev še lep čas ne bom imel, vozim se pa z majhnimi dizli, se držim enostavnega pravila, da uporabljam klasične polzaprte akumulatorje z mogoče nekoliko boljšimi ploščami v največji kapaciteti, ki jo lahko brez težav spravim not. V praksi to pomeni 66Ah ali več namesto originalnih 45 ali 55Ah.

Zunaj so popularni solarni akumulatorji za avtodome. Mogoče kaj v tem stilu. S solidno kapaciteto in ploščami, ki ne bodo crknile ravno prvič, ko se ti aku sprazni proti nuli.

krneki0001 ::

solarni akumulatorji niso namenjeni za vžiganje avtomobila.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Avto mrzel ne vžge (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5019401 (12343) jalovec09
»

Težave v prostem teku

Oddelek: Na cesti
367231 (5682) tony1
»

Lahko akumulator odpove sredi vožnje?

Oddelek: Na cesti
389050 (7465) Engineer_
»

VW GOLF IV 1.9 TDI PROBLEM Z VŽIGOM

Oddelek: Na cesti
3912175 (11574) SkIDiver
»

Prizgane luci na avtu in poraba goriva xD (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
17438231 (35796) RejZoR

Več podobnih tem