Forum » Na cesti » Kateri akumulator za avto?
Kateri akumulator za avto?
MadMax ::
"Večji" akumulator bo procentualno manj napolnjen kot manjši, ob isti uporabi.
Že v normalnih razmerah je aku zgolj nekje 3/4 poln, večji bo pa še manj. Če nekateri mislite da je to dobro oz. da ni pomembno, vaša stvar.
Ena stopnička običajno res ne naredi razlike, ni pa za brezglavo pretiravat.
Nekoliko drugače je pri novih avtih z AGM, ki polnjenje izvajajo tudi z več kot 14.4V, tem pa večji aku ne paše iz drugih razlogov, pa ponavadi itak ni niti prostora vgradit večjega.
Že v normalnih razmerah je aku zgolj nekje 3/4 poln, večji bo pa še manj. Če nekateri mislite da je to dobro oz. da ni pomembno, vaša stvar.
Ena stopnička običajno res ne naredi razlike, ni pa za brezglavo pretiravat.
Nekoliko drugače je pri novih avtih z AGM, ki polnjenje izvajajo tudi z več kot 14.4V, tem pa večji aku ne paše iz drugih razlogov, pa ponavadi itak ni niti prostora vgradit večjega.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
aborko ::
Pri nekaterih novejših avtih sem videl, da imajo že tovarniško toplotno izoliran akumulator, kak cm odejice je gor. Vprašanje če je kak efekt zjutraj, ko avto že 10+ ur stoji.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: aborko ()
m0LN4r ::
Ta izolacija je zaradi motorja, da se akumulator ne skuha.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
starfotr ::
"Večji" akumulator bo procentualno manj napolnjen kot manjši, ob isti uporabi.
Že v normalnih razmerah je aku zgolj nekje 3/4 poln, večji bo pa še manj. Če nekateri mislite da je to dobro oz. da ni pomembno, vaša stvar.
Ena stopnička običajno res ne naredi razlike, ni pa za brezglavo pretiravat.
Nekoliko drugače je pri novih avtih z AGM, ki polnjenje izvajajo tudi z več kot 14.4V, tem pa večji aku ne paše iz drugih razlogov, pa ponavadi itak ni niti prostora vgradit večjega.
Kako je pa mogoče brezglavo pretiravat?
Kaj, da vgradiš 2 akuja, namesto 1?
Ponavljam. V predviden prostor za aku ni mogoče vgraditi fizično večjega. In v mere plastične škatle ni mogoče namestit toliko svinca in kisline, da bi to bilo ne vem kako veliko razlike.
m0LN4r ::
"Večji" akumulator bo procentualno manj napolnjen kot manjši, ob isti uporabi.
Že v normalnih razmerah je aku zgolj nekje 3/4 poln, večji bo pa še manj. Če nekateri mislite da je to dobro oz. da ni pomembno, vaša stvar.
Ena stopnička običajno res ne naredi razlike, ni pa za brezglavo pretiravat.
Nekoliko drugače je pri novih avtih z AGM, ki polnjenje izvajajo tudi z več kot 14.4V, tem pa večji aku ne paše iz drugih razlogov, pa ponavadi itak ni niti prostora vgradit večjega.
Zakaj bi bil manj napolnjen?
A ko zastartas avto z vecjim akumulatorjem, porabis vec moci?
Torej ce iz 1L kozarca spijem en deci ostane manj, kot ce spijem iz 0,75L flase en deci? Svasta.
Jaz imam Bluetooth dongle na akumulatorju in mi se manj kot 99% nikoli ni pokazal.
pa ponavadi itak ni niti prostora vgradit večjega.To tudi ni res, isti model avta ima razlicno baterijo.
Golf z 1.4 TSI ima 58Ah, medtem ko pa kak 2.0TSI ali GTI ima tudi 70 ali pa celo kak highline z pun kurac dodatne opreme tudi 100Ah.
Manjsi motorji istega modela z manj elektricnimi porabniki imajo tovarnisko manjse baterije, vecji pa vecje, ker pac rabijo vecjo kapaciteto in zagonsko moc.
Sem ravnokar, samo za tebe sel preverit. Kolut kjer imam notr akumulator ima se 3-4cm lufta v dolzino. Samo tista plosca, s katero ga pritrdis mora biti krajsa. Kolega ima isti avto z GTI izvedbo, panoramsko streho in ta vecjo navigacijo in ima notri vecjo baterijo.
V predviden prostor za aku ni mogoče vgraditi fizično večjega.Beri zgoraj, ali ti moram slike googlat.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
MadMax ::
Manj napolnjen ker polniš s konstantno napetostjo, ne konstantnim tokom.
Dalje boš sam naštudiral, saj obvladaš...
Dalje boš sam naštudiral, saj obvladaš...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
m0LN4r ::
Manj napolnjen ker polniš s konstantno napetostjo, ne konstantnim tokom.Kaj ima to veze, jaz ti razlagam, da porabis isto, imas pa vecjo zalogo.
Dalje boš sam naštudiral, saj obvladaš...
10 minus 1 je 9.
7 minus 1 pa je 6. Jasno al se kr ne?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Ti velepametni, tu imas se sliko mojega okvirja za baterijo:
Glej dobro, tam so tri luknje. 20cm, 24cm in 28cm.
Glej dobro, tam so tri luknje. 20cm, 24cm in 28cm.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
m0LN4r ::
Kaj sem pa razlagal zgoraj? In tocno zaradi tega lahko komot das akku iz tistega 4.0 v tistega 1.0, pa bos videl kok lepse bo vzigala stvar pozimi in na kratkih progah, alternator je isti. Sem imel razsraufan avto tist tvoj "1.0" in tist "4.0"
Kontretno:
1.4 TSI ima tovarnisko 58Ah ali pa 68 ali pa kaj drugega, odvisno tudi od opreme, ne samo motorizacije.
Naroci isti avto z celotnim komfort paketom, dodatno ozvocitvijo in enga brez pa odpri havbo.
Sodelavec ima vecji akumulator, pa je edina razlika, da ima on notr Sound Paket s subwooferjem.
Ce pa fizicno ne gre not vecja baterija, se pa lahko nabavi visja ali pa vecji okvir drugega modela.
Kontretno:
1.4 TSI ima tovarnisko 58Ah ali pa 68 ali pa kaj drugega, odvisno tudi od opreme, ne samo motorizacije.
Naroci isti avto z celotnim komfort paketom, dodatno ozvocitvijo in enga brez pa odpri havbo.
Sodelavec ima vecji akumulator, pa je edina razlika, da ima on notr Sound Paket s subwooferjem.
Ce pa fizicno ne gre not vecja baterija, se pa lahko nabavi visja ali pa vecji okvir drugega modela.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
profii ::
¸Čak, kaj? Od kje ti to? Si to potegnil iz riti?
Kupujte dobre akumulatorje, tiste, ki so npr. premium, platinum ipd., imajo dolgo garancijo...
Dober aku se hitro povrne. Zanesljiv vžig in dolga živ. doba. To je to.
Poceni roba nikoli ni ravno ok.
Do 10 % večja kapaciteta navadno ni problem. Od tovarniške. Problem je če se pretirava, ker pol alternator doskrat ne zmore napolnit akomulatorja do konca in se mu skrajša življenska doba, poleg tega trpi tud alternator, kok je men znano grejo lah diode.
Tole pa nima nobene logike, sorry.
Itak da ne, ker nimaš pojma o štromu. Ko je akomulator zlo izpraznen, lah potegne velik tok, ko ga alternator polni...in tle se pol pojavi problem dimenzije kablov, moči alternatorja, sploh ker to traja kr nekej časa. In večje kapacitete so večje so vrednosti v amperih.
Itak, diplomo so mi pa šenkal.
Lahko potegne velik tok, če ga alternator da ven. Pač daje max tok dalj časa.
Tiste pol metra kabla med alternatorjem in akumulatorjem nebi smelo bit problem. Bolj so problem slabo prišraufane kleme in 0 - večji padec napetosti in avto ne vžge.
Se pa akumulator težko kar tako bolj sprazni. Edin če pustiš radio in luči čez noč, potem bi npr mali akumulator bil prazen, avto nebi užgal. Medtem, ko z velikim bi v teoriji še lahko vžgal avto. V tem primeru, bi lahko imel prav, da bo alternator dalj časa se matral.
Drugače pa star 100Ah akumulator ima mogoče še polovico prvotnega zagonskega toka, kar je še vedno 2x več kot polovica od 50Ah isto starega akumulatorja. Poleg tega se ga zaradi večje kapacitete manj cikla.
matobeli ::
Nekaj resnice je tudi v tem da lahko alternator crkne zaradi konstantne max obremenitve. Sam ne zaradi prevelike baterije, ampak zaradi recimo celice v kratkem stiku znotraj baterije. Teoretično, če bi dal v majhen avto ogromno baterijo bi lahko crknil zaradi dolgotrajne obremenitve.
Ali a če furaš v avtu veliko prevelike porabnike.
Ampak se mi zdi da imajo vsi moderni tudi zaščito pred tem.
Ali a če furaš v avtu veliko prevelike porabnike.
Ampak se mi zdi da imajo vsi moderni tudi zaščito pred tem.
profii ::
Nekaj resnice je tudi v tem da lahko alternator crkne zaradi konstantne max obremenitve. Sam ne zaradi prevelike baterije, ampak zaradi recimo celice v kratkem stiku znotraj baterije. Teoretično, če bi dal v majhen avto ogromno baterijo bi lahko crknil zaradi dolgotrajne obremenitve.
Ali a če furaš v avtu veliko prevelike porabnike.
Ampak se mi zdi da imajo vsi moderni tudi zaščito pred tem.
Ah, še iz časov avtoakustike, fatnje so mel notri po par kW ojačevalce, akumulatorje z norimi kratkostičnimi tokovi, pa original altelnatorje. Noben ni crknil, pa vrjemi, da so bili zlorabljeni.
Menjali so jih samo za take, ki so dali več toka pri manj obratih, samo zaradi hitrejšega polnenja na tekmovanjih. Original je narejen tako, da ti da max tok pri nekje "normalnih" obratih motorja med vožnjo, ne pri idle.
Poglejte malce tokove: https://www.avtomobilizem.com/forum/vie...
m0LN4r ::
Nekaj resnice je tudi v tem da lahko alternator crkne zaradi konstantne max obremenitve. Sam ne zaradi prevelike baterije, ampak zaradi recimo celice v kratkem stiku znotraj baterije. Teoretično, če bi dal v majhen avto ogromno baterijo bi lahko crknil zaradi dolgotrajne obremenitve.Alternator v avtu (golfu) z 100Ah in tistem z 70AH je isti.
Ali a če furaš v avtu veliko prevelike porabnike.
Ampak se mi zdi da imajo vsi moderni tudi zaščito pred tem.
Od cesa bi pa bil dolgotrajno obremenjen? A ce zakurblas avto z vecjo baterijo, porabis vec stroma?
Pa od kod vam ta logika, da ce je baterija vecja, da je tudi vec potrosite?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
matobeli ::
Ne, če maš eno celico v kratkem stiku nikoli ne nafilaš na 14.4V in dokler praktično ne povreš vsega elektrolita bo alternator filal ker ni dosežena napetost.
Jasno se to ne dogaja vedno, ker če maš akumulator z celico v kratkem stiku ugotoviš izjemno hitro. Nima pa to veze s kapaciteto akumulatorja.
Jasno se to ne dogaja vedno, ker če maš akumulator z celico v kratkem stiku ugotoviš izjemno hitro. Nima pa to veze s kapaciteto akumulatorja.
m0LN4r ::
@mato
Se enkrat, zakaj bi porabil vec "elektrike" ko enkrat zakurblas avto z vecjim akumulatorjem?
Alternatorji v avtih zadnjih 10 let so dizajnirani tako, da tudi tisti avto, ki se tovarnisko opremi z vecjo baterijo, brez tezav napolni. Potem pa se ta isti avto, ce ima manj opreme in manjsi motor opremi z manjso baterijo.
Ali mi hoces povedati da ima 2.0 GTD z vecjo baterijo, mocnejsi alternator notri, kot njegov mali bratec z 2.0 in 90 konji, ki ima manjso baterijo v istem okvirju not privijaceno.
Se enkrat, zakaj bi porabil vec "elektrike" ko enkrat zakurblas avto z vecjim akumulatorjem?
Alternatorji v avtih zadnjih 10 let so dizajnirani tako, da tudi tisti avto, ki se tovarnisko opremi z vecjo baterijo, brez tezav napolni. Potem pa se ta isti avto, ce ima manj opreme in manjsi motor opremi z manjso baterijo.
Ali mi hoces povedati da ima 2.0 GTD z vecjo baterijo, mocnejsi alternator notri, kot njegov mali bratec z 2.0 in 90 konji, ki ima manjso baterijo v istem okvirju not privijaceno.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
matobeli ::
Nevem zakaj mene sprašuješ, jaz govorim o tem da lahko pride do okvare alternatorja če je okvarjen akumulator. Tisti ki je prijavil to neumnost da bo mašina vlekla večji tok na večjem akkuju, naj pa kar razloži, da se bomo še mal smejal
matobeli ::
profii ::
Kratkostičnitokovi...
Ja, mel ste dobre akumulatorje (za tisti čas). Hočeš rečt da ste ure in ure žgal 10kW na eni bateriji+alternatorjem?
Ure in ure ne, velikokrat je voltmeter kazal nizke napetosti, pa si avto prižgal in jovo na novo. Pa ni šel alternator zu grund. Nikoli.
Zdaj pa tako uporabo primerjaj z enim kekcom, ki se boji dat 20% večji aku v svoj avto "da ne bo kaj skuril". Pa tudi molnar ima prav, več modelov avtomobilov ima različne akumulatorje zaradi porabe in isti alternator, pa vse deluje bo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: profii ()
WizzardOfOZ ::
Včasih so bili alternatorji manjši in so manj polnili, pa so zato dlje časa polnili akumulator. In če si dal večji akumulator, si se res moral nekam daleč peljat, da ga je nafilalo do konca. Danes dajejo alternatorji od sebe tam od 110A naprej. Sploh če imaš start stop, so še močnejši alternatorji v avtu, da lahko sproti dofilajo akumulatorje.
Ena izmed prvih stvari, ki jo po nakupu rabljenega avta ponavadi naredim je, da zamenjam akumulator za res kvalitetnega in z ene 20 do 30% večjo kapaciteto. Trenutno imam v vseh avtih exide agm. Tako da nimam problemov, tudi če avto stoji več dni res na mrazu, bo vedno vžgal.
Ena izmed prvih stvari, ki jo po nakupu rabljenega avta ponavadi naredim je, da zamenjam akumulator za res kvalitetnega in z ene 20 do 30% večjo kapaciteto. Trenutno imam v vseh avtih exide agm. Tako da nimam problemov, tudi če avto stoji več dni res na mrazu, bo vedno vžgal.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
IL_DIAVOLO ::
Tudi jaz...sploh če imaš elektro volan, se s temi stvarmi ne zajebava.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!
m0LN4r ::
In če si dal večji akumulator, si se res moral nekam daleč peljat, da ga je nafilalo do konca.Ampak samo pod pogojem, da si ga bolj spraznil, kot manjsega. Sicer nevem, kako vam to uspe, ampak okej.
Ce imam mocnejsi akumulator in avto zastartam 10x zapored, bom imel v vecjem se vedno vec na razpolago kot v manjsem.
Napolniti moram oba isto, ker sem oba zastartal enako pogosto.
Vecji aku bo v tem primeru celo v prednosti.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
WizzardOfOZ ::
Ja, danes. 15 let nazaj si imel pa alternator, ki je 44Ah do konca nafilal šele po več kot uri vožnje, za 70Ah si moral pa že od ljubljane do zagreba pa nazaj.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
m0LN4r ::
PS: Jaz sem v drugem novem avtu lani, kr tko preventivno vzel ven 70Ah/700CA in fuknil notr 100Ah/1000CA, avto stoji 2 tedna na minusu, vzge kot raketa.
WizzardOfOZ je izjavil:
Ja, danes. 15 let nazaj si imel pa alternator, ki je 44Ah do konca nafilal šele po več kot uri vožnje, za 70Ah si moral pa že od ljubljane do zagreba pa nazaj.Meni je to kristalno jasno, kar mi ni jasno je od cesa bi bil vecji akumulator bolj prazen od manjsega, da ga bi moral dlje filat, saj pa nafilas tolko, kolko si pac porabil.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
WizzardOfOZ ::
In kdo trdi, da bi večji bil bolj prazen?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
m0LN4r ::
WizzardOfOZ je izjavil:
In kdo trdi, da bi večji bil bolj prazen?Zakaj bi ga pa moral dlje filat, ce ni?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
matobeli ::
Ne bo in tudi MadMax ni tega rekel. Je pa rekel da bo 50Ah akumulator povn hitreje kot 100Ah. Seveda je tukaj velika predpostavka da sta oba akumulatorja izpraznjena na, recimo 80% in ne za npr. 10Ah.
Samopraznenje svinčenega akumulatorja je stvar ki obstaja in če v tednu dni izgubiš 4% pri 100Ah je to več kot 4% pri 50Ah. To je pa tudi bolj ali manj edina zadeva kjer se večji akumulator bolj izprazni.
In dejstvo je da, če maš staro kripo (15+let), bo po enem mescu mirovanja, 100Ah akumulator predstavljal dolgotrajnejše breme kot pa 50Ah.
Alternatorji se počas obrabljajo in enkrat tudi crknejo in če ga žgeš na polno bo crknil hitreje.
Pri normalno voženem avtu pa ne bo čisto nobenih razlik in bo večji akumulator samo pozitivna zadeva. Vsaj dokler ne daš not 10x večji akumulator.
Samopraznenje svinčenega akumulatorja je stvar ki obstaja in če v tednu dni izgubiš 4% pri 100Ah je to več kot 4% pri 50Ah. To je pa tudi bolj ali manj edina zadeva kjer se večji akumulator bolj izprazni.
In dejstvo je da, če maš staro kripo (15+let), bo po enem mescu mirovanja, 100Ah akumulator predstavljal dolgotrajnejše breme kot pa 50Ah.
Alternatorji se počas obrabljajo in enkrat tudi crknejo in če ga žgeš na polno bo crknil hitreje.
Pri normalno voženem avtu pa ne bo čisto nobenih razlik in bo večji akumulator samo pozitivna zadeva. Vsaj dokler ne daš not 10x večji akumulator.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
WizzardOfOZ ::
Zvezdica27 je izjavil:
Za osebne avte vzami najcenejse. Ce nimas lih 5.0 dizla je cist vseen
Pa nalite gume in obnovljene amortizerje, pa za servis se filtri samo spihajo, olje se pa doliva, ane?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
m0LN4r ::
Samopraznenje svinčenega akumulatorja je stvar ki obstaja in če v tednu dni izgubiš 4% pri 100Ah je to več kot 4% pri 50Ah. To je pa tudi bolj ali manj edina zadeva kjer se večji akumulator bolj izprazni.Ja v tem primeru velja, ce imata obe enak rating praznenja. Znalo bi bit problematicno v teoriji ja, ce avto nebi prizgal en mesec, potem se pa odpeljal samo 10km do gostilne.
V praksi, never.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
mirator ::
Da se še jaz nekoliko preskusim v avtoelektriki. Moje mnenje je tudi, da lahko v avtomobil vgradiš akumulator večje kapacitete (z več Ah), kot jih je imel originalni. Paziti moraš samo na dimenzije in postavitev priključnih plus in minus sponk.
Akumulator se pri normalni vožnji in ne predolgotrajnih garažiranjih, nikoli ne izprazni popolnoma. V bistvu se iz njega porablja energija samo takrat, ko je motor avtomobila ugasnjen.
Alternator je izmenični generator, kateremu se izhodna izmenična napetost viša s številom obratov motorja. Zaradi tega ima vgrajen regulator napetosti, ki uravnava, da je na izhodu enosmerna napetost (vsak alternator ima na izhodu diodni blok) približno konstantna ca 14,5 V. Med vožnjo in tudi v praznem teku, daje alternator dovolj visoko napetost, da po potrebi dopolnjuje izpraznjenost akumulatorja ter napaja vključene porabnike.
Je pa za avtomobile s start - stop fukcijo priporočljiva vgradnja AMG akumulatorjev, ki dovoljujejo močne tokovne sunke. Se jih pa lahko izprazni tudi bolj globoko kot običajne svinčene.
Akumulator se pri normalni vožnji in ne predolgotrajnih garažiranjih, nikoli ne izprazni popolnoma. V bistvu se iz njega porablja energija samo takrat, ko je motor avtomobila ugasnjen.
Alternator je izmenični generator, kateremu se izhodna izmenična napetost viša s številom obratov motorja. Zaradi tega ima vgrajen regulator napetosti, ki uravnava, da je na izhodu enosmerna napetost (vsak alternator ima na izhodu diodni blok) približno konstantna ca 14,5 V. Med vožnjo in tudi v praznem teku, daje alternator dovolj visoko napetost, da po potrebi dopolnjuje izpraznjenost akumulatorja ter napaja vključene porabnike.
Je pa za avtomobile s start - stop fukcijo priporočljiva vgradnja AMG akumulatorjev, ki dovoljujejo močne tokovne sunke. Se jih pa lahko izprazni tudi bolj globoko kot običajne svinčene.
matobeli ::
Znalo bi bit problematicno v teoriji ja, ce avto nebi prizgal en mesec, potem se pa odpeljal samo 10km do gostilne.
V praksi, never.
Eeeeeeh, penziči. In tudi študentje v dijaških domovih. Pa še to zelo redko.
Je bil pa nekaj časa nazaj prav tukaj en model ki je spraševal kako vzdrževat akku v avtu ki se nuca 1x na par tednov.
V praksi sem pa v življenju menjal samo en alternator, na 20let starem avtu z 250kkm. Starost pač.
profii ::
Znalo bi bit problematicno v teoriji ja, ce avto nebi prizgal en mesec, potem se pa odpeljal samo 10km do gostilne.
V praksi, never.
Eeeeeeh, penziči. In tudi študentje v dijaških domovih. Pa še to zelo redko.
Je bil pa nekaj časa nazaj prav tukaj en model ki je spraševal kako vzdrževat akku v avtu ki se nuca 1x na par tednov.
V praksi sem pa v življenju menjal samo en alternator, na 20let starem avtu z 250kkm. Starost pač.
Za penziče je en Ctek n-krat cenejši od menjave akumulatorja vsako leto...
Študent pa zgleda ne rabi avta - če ga rabi 2x na mesec. Drugače pa relacija 50km 1x na teden bo držala akumulator dolgo,...
fikus_ ::
Altenator daje ven od 90 A pri malih avtih, do 150 A in več pri večjih.
Napetosti pri polnjenju so pa okrog 14,5 V ali celo več.
Sedaj pa računajte, v kakšnem času lahko napolni aku.
Napetosti pri polnjenju so pa okrog 14,5 V ali celo več.
Sedaj pa računajte, v kakšnem času lahko napolni aku.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
WizzardOfOZ ::
Altenator daje ven od 90 A pri malih avtih, do 150 A in več pri večjih.
Napetosti pri polnjenju so pa okrog 14,5 V ali celo več.
Sedaj pa računajte, v kakšnem času lahko napolni aku.
110A pri res majhnih, tam okol 150 pri srednjih, veliki pa tam okol 190A. Število senzorjev in elektronike se je tako povečalo, da rabiš orenk napajanje za vse tiste računalnike v avtu.
Je pa za avtomobile s start - stop fukcijo priporočljiva vgradnja AMG akumulatorjev, ki dovoljujejo močne tokovne sunke. Se jih pa lahko izprazni tudi bolj globoko kot običajne svinčene.
AGM in ne amg.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
hojnikb ::
če avto ni predviden za AGM, potem se tut ne daje v njega agm. Ti akkuji majo namrec malenkost drugacen rezim polnjenja in napetost, tako da lahk pri obicnem avtu kvecjemu predcasno unicis. In vice versa.
tipicen akku bo lahk spil kvecjmeu C/5-10 za polnjenje (torej 5-10A pri 100Ah) tako da je se precej rezerve. Svicen akku pac nemors polnet tako hitro k recimo litij
Altenator daje ven od 90 A pri malih avtih, do 150 A in več pri večjih.
Napetosti pri polnjenju so pa okrog 14,5 V ali celo več.
Sedaj pa računajte, v kakšnem času lahko napolni aku.
tipicen akku bo lahk spil kvecjmeu C/5-10 za polnjenje (torej 5-10A pri 100Ah) tako da je se precej rezerve. Svicen akku pac nemors polnet tako hitro k recimo litij
#brezpodpisa
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hojnikb ()
MadMax ::
Je hojnikb v predzadnjem stavku povedal bistvo.
80 ali 280A alternator je minuto po zagonu popolnoma vseeno, če ne vklopiš nekih večjih porabnikov (npr. pozimi če imaš winter paket s PTC elektrogrelcem kabine, a winter paket itak vsebuje močnejši alternator za pokritje teh "dodatkov").
Akumulator se v avtu ne polni s takim tokom. Če bi vaša logika držala, bi bili akumulatorji v avtih praktično vedno (pre)polni, saj bi z vašimi 100+A v pol ure pomenilo 50Ah, kar bi zadostovalo za 74-78Ah akumulator iz skoraj praznega (toliko da še kresne) napolni na 100%.
Ne glede na želje in predstave nekaterih pa temu ni tako.
Kdor nima prakse z volt in ampermetri ter polnilci in akumulatorji v živo a vseeno rad razpravlja in teoretizira, pa naj si ogleda kak graf toka glede na polnost Pb akumulatorja pri konstantni napetosti.
Seveda ne bo nič narobe če daš 80Ah namesto 65, ali 100 namesto 80.
Ko pa pogledaš povprečno stopnjo napolnjenosti akumulatorja in vpliv le-te na življensko dobo akumulatorja je pa malce drugače.
Pod črto je pa škoda karkoli doktorirat, ker povprečen Janez itak vse kupuje čim cenejše. Tudi aftermarket akumulator pri tem ni izjema.
Tistih par nejevernih Tomažev, ki se pa malce poglobijo v zadeve pa nis(m)o omembe vredni v statistiki.
Pa še zdaj ni pojasnila, kaj manjka Topla akumulatorjem...
80 ali 280A alternator je minuto po zagonu popolnoma vseeno, če ne vklopiš nekih večjih porabnikov (npr. pozimi če imaš winter paket s PTC elektrogrelcem kabine, a winter paket itak vsebuje močnejši alternator za pokritje teh "dodatkov").
Akumulator se v avtu ne polni s takim tokom. Če bi vaša logika držala, bi bili akumulatorji v avtih praktično vedno (pre)polni, saj bi z vašimi 100+A v pol ure pomenilo 50Ah, kar bi zadostovalo za 74-78Ah akumulator iz skoraj praznega (toliko da še kresne) napolni na 100%.
Ne glede na želje in predstave nekaterih pa temu ni tako.
Kdor nima prakse z volt in ampermetri ter polnilci in akumulatorji v živo a vseeno rad razpravlja in teoretizira, pa naj si ogleda kak graf toka glede na polnost Pb akumulatorja pri konstantni napetosti.
Seveda ne bo nič narobe če daš 80Ah namesto 65, ali 100 namesto 80.
Ko pa pogledaš povprečno stopnjo napolnjenosti akumulatorja in vpliv le-te na življensko dobo akumulatorja je pa malce drugače.
Pod črto je pa škoda karkoli doktorirat, ker povprečen Janez itak vse kupuje čim cenejše. Tudi aftermarket akumulator pri tem ni izjema.
Tistih par nejevernih Tomažev, ki se pa malce poglobijo v zadeve pa nis(m)o omembe vredni v statistiki.
Pa še zdaj ni pojasnila, kaj manjka Topla akumulatorjem...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
WizzardOfOZ ::
Kaj jim manjka? Predvsem to, da prehitro crknejo, pa kak amper več kratkostičnega toka, pa mal preveliki so glede na velikost ostalih s primerljivimi kratkostičnimi tokovi.
Večji porabniki? Vsak sklop ima že svoj računalnik. WDC je svoj računalnik, ABS je svoj, airbagi je svoj, ... , motor je svoj računalnik. Te zadeve je potrebno napajat. To ni več 20 let star avto s 25 kabli vgrajenimi, pa od tega jih je bilo 8 za radio in kjer je bilo največ elektronike vgrajene ravno v tem avtoradiu.
Večji porabniki? Vsak sklop ima že svoj računalnik. WDC je svoj računalnik, ABS je svoj, airbagi je svoj, ... , motor je svoj računalnik. Te zadeve je potrebno napajat. To ni več 20 let star avto s 25 kabli vgrajenimi, pa od tega jih je bilo 8 za radio in kjer je bilo največ elektronike vgrajene ravno v tem avtoradiu.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
MadMax ::
Večina kar si naštel ni omembe vreden porabnik.
VDC je podsklop ABSa, ta sicer je večji porabnik, a le v času ko aktivno deluje. Pri "normalni" vožnji torej skoraj nikoli.
Airbag ni omembe vreden, le vzdržuje kondenzator kateri 1x v življenju aktivira kapsle.
Motor je edini omembe vreden iz tvojega seznama (sploh pri dizlu grelne sveče, ki pa spet delajo le do par minut po zagonu), pa pozabil si električni volan (sicer spet predvsem pri vrtenju volana na mestu, pa ok...).
Sklopka kompresorja klime tudi kuri par A, novi pa imajo mnogokrat kompresor brez sklopke, delovanje pa krmili ETEX ki laufa na par deset mA.
Če torej odšteješ osnovno delovanje motorja in ajd še el. servo volana, se omembe vredna poraba začne predvsem pri lučeh (kako priročno nekateri zjutraj ne morejo brez meglenk, nepotrebnih in za druge motečih 9A-10% alternatorja), ventilatorjih (kabine in motor+klima, slednji pa tudi ne dela skoz). Ter omenjenem elektrogrelcu kabine, ki je opcijski. Zadnja šipa+špegli+šobe vitrexa so par A.
Razen če ti je po par 100mA porabe na računalnike ki so praktično ves čas v standby res tako omembe vredno (tudi body, el. šipe, števci, ...).
Topla 78Ah 750A EN in slabih 18kg se mi ne zdi nič slabši od konkurence, ki je pri enaki dimenziji in podobnih številkah (oz. lahko malce večji CCA) pol kile lažja...
Ko kateri crkne, upam da ti ne pozabim sporočit (imam 2).
VDC je podsklop ABSa, ta sicer je večji porabnik, a le v času ko aktivno deluje. Pri "normalni" vožnji torej skoraj nikoli.
Airbag ni omembe vreden, le vzdržuje kondenzator kateri 1x v življenju aktivira kapsle.
Motor je edini omembe vreden iz tvojega seznama (sploh pri dizlu grelne sveče, ki pa spet delajo le do par minut po zagonu), pa pozabil si električni volan (sicer spet predvsem pri vrtenju volana na mestu, pa ok...).
Sklopka kompresorja klime tudi kuri par A, novi pa imajo mnogokrat kompresor brez sklopke, delovanje pa krmili ETEX ki laufa na par deset mA.
Če torej odšteješ osnovno delovanje motorja in ajd še el. servo volana, se omembe vredna poraba začne predvsem pri lučeh (kako priročno nekateri zjutraj ne morejo brez meglenk, nepotrebnih in za druge motečih 9A-10% alternatorja), ventilatorjih (kabine in motor+klima, slednji pa tudi ne dela skoz). Ter omenjenem elektrogrelcu kabine, ki je opcijski. Zadnja šipa+špegli+šobe vitrexa so par A.
Razen če ti je po par 100mA porabe na računalnike ki so praktično ves čas v standby res tako omembe vredno (tudi body, el. šipe, števci, ...).
Topla 78Ah 750A EN in slabih 18kg se mi ne zdi nič slabši od konkurence, ki je pri enaki dimenziji in podobnih številkah (oz. lahko malce večji CCA) pol kile lažja...
Ko kateri crkne, upam da ti ne pozabim sporočit (imam 2).
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MadMax ()
WizzardOfOZ ::
Jaz Topla akumulatorja ne dam več v avto. Preveč slabih izkušenj z njimi. Še vsak je crknil po dveh do treh letih od nakupa. Če sem imel vitel na avtu pa še prej. Al pa vitla ni niti pognalo, kljub napisanih ogromno kratkostičnih amperov. Vitel potegne 280A za zagon.
Samo še exide (agm ali gel) ali pa optima yellow, ker je vse ostalo par stopenj nižje.
Samo še exide (agm ali gel) ali pa optima yellow, ker je vse ostalo par stopenj nižje.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WizzardOfOZ ()
MadMax ::
Exide premium (še tastari, "taboljši", z magic eye)je pri meni po 4 letih šel v pokoj, ker je padel na slabo tretjino kapacitete.
Dve tadražji Varti je kap, eno še v garanciji, drugo tik po.
Prejšnja rdeča Topla je oddelala več (skupno prek 4 leta), pa je bila na polovici življenja vzeta iz avta, ki je pristal na strehi. Nekaj kisline je ušlo, nisem dolival.
Očitno imamo loterijsko srečo, vsak pri svoji številki... Enoznačne ki vedno zmaga pa ni.
Dve tadražji Varti je kap, eno še v garanciji, drugo tik po.
Prejšnja rdeča Topla je oddelala več (skupno prek 4 leta), pa je bila na polovici življenja vzeta iz avta, ki je pristal na strehi. Nekaj kisline je ušlo, nisem dolival.
Očitno imamo loterijsko srečo, vsak pri svoji številki... Enoznačne ki vedno zmaga pa ni.
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.
WizzardOfOZ ::
Danes je vse loterija. Tut avto, ki ga imaš. Lahko enemu enak model stalno crkuje, tebi pa dela in obratno.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
energetik ::
Je hojnikb v predzadnjem stavku povedal bistvo.Seveda, saj v 99,9% primerov akuja ne filamo iz popolnoma praznega stanja, saj takrat itak ne bi mogel zagnati motorja. Če je popolnoma prazen, se ga vsaj nekaj nafila ali s polnilcem ali od sosednjega avta. V veliki večini primerov, pa filanje takoj pade v CV režim polnjenja pri nekje 14,4V, kjer je tok že precej manjši. In kot je bilo že omenjeno, pri zagonu avta se porabi tistih npr. 2Ah, pa če imaš notri 50 ali 100Ah akumulator. Alternator bo moral v obeh primerih nafilati samo te 2Ah. Praktično nikoli ne bo filal celotne kapacitete akumulatorja, razen če ima kdo navado ure in ure stati na mestu, poslušati radio in imeti kabinske luči.
80 ali 280A alternator je minuto po zagonu popolnoma vseeno, če ne vklopiš nekih večjih porabnikov (npr. pozimi če imaš winter paket s PTC elektrogrelcem kabine, a winter paket itak vsebuje močnejši alternator za pokritje teh "dodatkov").
Akumulator se v avtu ne polni s takim tokom. Če bi vaša logika držala, bi bili akumulatorji v avtih praktično vedno (pre)polni, saj bi z vašimi 100+A v pol ure pomenilo 50Ah, kar bi zadostovalo za 74-78Ah akumulator iz skoraj praznega (toliko da še kresne) napolni na 100%.
Ne glede na želje in predstave nekaterih pa temu ni tako.
Kdor nima prakse z volt in ampermetri ter polnilci in akumulatorji v živo a vseeno rad razpravlja in teoretizira, pa naj si ogleda kak graf toka glede na polnost Pb akumulatorja pri konstantni napetosti.
Seveda ne bo nič narobe če daš 80Ah namesto 65, ali 100 namesto 80.
Ko pa pogledaš povprečno stopnjo napolnjenosti akumulatorja in vpliv le-te na življensko dobo akumulatorja je pa malce drugače.
Pri tem da je za trajnost akumulatorja precej bolje, da sprazniš 2Ah od 100Ah namesto od 50Ah, ker v prvem primeru to predstavlja manjši delež kapacitete in tudi manjši praznilni tok (C/50 namesto C/25).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
energetik ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Danes je vse loterija. Tut avto, ki ga imaš. Lahko enemu enak model stalno crkuje, tebi pa dela in obratno.Zato pa grem jst v Leclerca in vzamem poceni Tech9, in ga magari menjam kako leto prej kot bi kakšno Varto. Itak se ga vrne v reciklažo, v €/leto me pride pa ceneje.
Še enkrat - bolj kot vse drugo je pomembno, da poskrbiš, da je aku ves čas 100% poln. Torej če avta ne voziš veliko ali so vožnje krajše, da ga recimo tedensko priklopiš na pametni polnilec in pustiš do popolne napolnitve. Jaz nameravam na mojega kar fiksno namontirat modelarski priključek preko varovalke, tako da nato samo vštekam notri polnilec, brez odpiranja havbe.
Tole:
profii ::
WizzardOfOZ je izjavil:
Danes je vse loterija. Tut avto, ki ga imaš. Lahko enemu enak model stalno crkuje, tebi pa dela in obratno.Zato pa grem jst v Leclerca in vzamem poceni Tech9, in ga magari menjam kako leto prej kot bi kakšno Varto. Itak se ga vrne v reciklažo, v €/leto me pride pa ceneje.
Še enkrat - bolj kot vse drugo je pomembno, da poskrbiš, da je aku ves čas 100% poln. Torej če avta ne voziš veliko ali so vožnje krajše, da ga recimo tedensko priklopiš na pametni polnilec in pustiš do popolne napolnitve. Jaz nameravam na mojega kar fiksno namontirat modelarski priključek preko varovalke, tako da nato samo vštekam notri polnilec, brez odpiranja havbe.
Tole:
Za ta namen si kupi Ctekov (magnetni) konektor.
Zvezdica27 ::
poglejte, zgoraj je bil en pameten, da se olja ne menja itd...
Olje menjat vsako leto ali pri 20, 30k je normalno. Zdaj, če jih narediš samo 5 jaz pravim vseeno menjaj vsaj na 2 leti. Vsi smo pa vozili golfe kjer se je menjal na 5 let ;)
Ma isto je z akumulatorjem - če ste vi štromarji, imate vs eprav, tokovi, alternatorji...
sam če imaš pa ti en 1,6 HDi ali drug mali avto... pa ne me jebat... vzameš najcenejšega (recimo da je vsaj narejen v EU, ok? ALi vsaj dan na trg v EU) in nimaš kaj falit.
Ali bo delal 5 let ali 5,5 je tu nepomembno.
Seveda je drugo če sprašuje za 5.0 dizla ali kamion... za osebni avto, slovenski srednji rang, pa ljudje moji, ne komplicirat...
moje mnenje.
Olje menjat vsako leto ali pri 20, 30k je normalno. Zdaj, če jih narediš samo 5 jaz pravim vseeno menjaj vsaj na 2 leti. Vsi smo pa vozili golfe kjer se je menjal na 5 let ;)
Ma isto je z akumulatorjem - če ste vi štromarji, imate vs eprav, tokovi, alternatorji...
sam če imaš pa ti en 1,6 HDi ali drug mali avto... pa ne me jebat... vzameš najcenejšega (recimo da je vsaj narejen v EU, ok? ALi vsaj dan na trg v EU) in nimaš kaj falit.
Ali bo delal 5 let ali 5,5 je tu nepomembno.
Seveda je drugo če sprašuje za 5.0 dizla ali kamion... za osebni avto, slovenski srednji rang, pa ljudje moji, ne komplicirat...
moje mnenje.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Hitrost polnjenja akumulatorja (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 5582 (4333) | hojnikb |
» | Polnilec akumulatorjev (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 20977 (11324) | FireSnake |
» | Kje kupiti akumulator (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 22229 (18208) | Miha 333 |
» | Naj kupim nov akumolator ? (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 9573 (8473) | RejZoR |
» | Kateri akumulator? Ford focus 1.8 tdci (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13897 (10872) | denabiker |