» »

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

Koliko bo štromar vreden čez 10 let?

««
14 / 48
»»

Holedino ::

Recimo bolj plastično povedano da si boš lahko predstavljal: v 20 letih boš kupil 2 bencinarja (enega boš imel 10 let in ga nato prodal), ter 2 električna avtomobila in jih nato prodal.

Recimo:
Kupiš bencinskega Passata za 40.000 EUR in ga imaš 10 let.
Nato ga prodaš za 7500 EUR (realno toliko cena pade).
Nato kupiš novega Passata spet za 40.000 EUR in ga imaš še 10 let. Zdej smo na 20 letih. V 20 letih pri 100 km na dan zapraviš še 20 let x 365dni x 6,5 litra na dan (ker narediš 100 km na dan)x 1,6 EUR/l= 75.920 EUR.
Torej skupaj: 2x 40.000 EUR + gorivo 75.920 EUR = 155.920 EUR.

Zdej pa električni MG5 karavan
Kupiš ga za 30.000 EUR in ga imaš 10 let.
Nato ga prodaš za 18.000 EUR (ja ohranjajo vrednost zelo dobro vsi električni avti, tako pač je).
Nato kupiš novega za 30.000 EUR in ga spet imaš 10 let.
Za elektriko v 20 letih daš 1,2EUR/100 km (=na dan ker na dan narediš 100 km povprečno recimo) x 365 dni x 20 let= 8760 EUR
Torej skupaj: 2x 30.000 EUR + 8760 EUR = 68760 EUR.

Torej prihranek je 155.920 EUR -68760 EUR = 87.160 EUR PRIHRANKA.

s1m0n je izjavil:

Holedino je izjavil:


MG5 karavan ki je lahko edini avto v družini stane 30k. To je ceneje od Volkswagen Passata, ki te s to opremo stane 40k. Toliko je samo za nakup.


Sem za osebno pozanimal za MG5... Okrog 40kEUR (brez kakšnih bonbončkov) torej vsaj 35-36kEUR z odbito subvencijo. Saj ne rečem, da je cena slaba ampak kak konkurenčen ICE karavan je kar kakšnih 6-8kEUR cenješi z boljšo opremo... Enim je to veliko! Pa čeprav dolgoročno se situacija z EV obrne po 4-5 letih.


Ta nov model ki ima večjo baterijo je £30,995, kar je 34.640 EUR brez subvencije, oziroma lih cca 30k z subvencijo. AMpak ta star model je bil pa po subvenciji 26k.



https://www.mg.co.uk/new-cars/mg5-ev

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

Holedino ::

Utk je izjavil:

Spring in twingo sta dobra za to kar sta, ne moreš pa tega nekomu predlagat kot avto. Niti smarta ne, niti twizi niti električni skiro. Tudi če je vsaka stvar od teh v redu, niso to avti.
Doseg 150 km je preko glave dovolj v tem razredu. In če bi že kupil twingota, bi električnega. Vseeno ga pa ne bi.


TI ga morda ne bi, ampak ogromno folka se pa v CLitu okol prevaža, ki je podoben avto. KOt pravim: spring in električni Twingo za svoj namen sta pefect. Če pa rabiš več, potem pa pač vzameš več (recimo MG5 elekričnega karavana). Ni tle težave. Kot pravim električni karavan velikosti Passat karavana pride že pri nakupi 10.000 EUR ceneje. Da o prihrankih na gorivu ki dosegajo vrtoglave vsote sploh ne govorimo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

s1m0n ::

Glej Holedino, MG5 karavan je v rangu Golfa Variant (no je Golf boljši v marsičem), Golf je cenejši za kakšno 1/3 +/- z kar več opreme. Poraba je pod 6l/100km (kak vem ker smo ga imeli... letno 20kkm). Nekomu se pač ne splača dat toliko več za EV pa čeprav bo po 4-5letih na plusu z EV... Ne gledajo nekateri pač toliko naprej, da bi jih to skrbelo še manj pa jih zanima koliko bo vozilo po X letih vredno.

Utk ::

Ti si ostal v drugih časih. Golfa karavana več ne dobiš za manj kot 30 jurjev.

Holedino ::

Glej Holedino, MG5 karavan je v rangu Golfa Variant (no je Golf boljši v marsičem),

Ni res, MG5 je mnogo večji avto kot Golf Variant. Tudi oprema MG5 in notranjost je na nivoju nemških avtov.

Golf je cenejši za kakšno 1/3 +/- z kar več opreme.

Ni ne cenejši, ne z več opreme. Golf je dražji, opreme ima pa isto.

Poraba je pod 6l/100km (kak vem ker smo ga imeli... letno 20kkm)

Če ga lepo voziš, drugače več. 6 litrov porabe dizla je cca 10 EUR na 100 km, kar je cca 9x več kot za električni avto.

Nekomu se pač ne splača dat toliko več za EV

Kako ne splača dat toliko za EV. MG5 te pride 10.000 EUR za nakup CENEJE od MG5 električnega karavana. Dizel Golf enake moči in opreme te pride 40.000 EUR. MG5 samo 30.000 EUR. Golf ni cenejši, nikakor, že za nakup ne. Na dolgi rok pa sploh.

Ne gledajo nekateri pač toliko naprej, da bi jih to skrbelo še manj pa jih zanima koliko bo vozilo po X letih vredno.

Ja, to da večina ne gleda vnaprej in ne zna računat je splošno znano. Samo redke izjeme to znamo. Po X letih boš več dobil za električni avto, kot za ekvivalentnega bencinarja ali bog ne daj, dizla.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

s1m0n ::

Ni res, MG5 je mnogo večji avto kot Golf Variant.

Ne bo držalo! MG5 ima za 147 litrov manjši prtljažnik, pri podrtih sedežih za 168 litrov manj prostora pri tem je nosilnost za 171kg manjša.

Tudi oprema MG5 in notranjost je na nivoju nemških avtov.

Se strinjam notranjosti nič ne manjka in se lahko primerja z Golfom...

Ni ne cenejši, ne z več opreme. Golf je dražji, opreme ima pa isto.

Glej MG5 te bo prišel pri nas 40kEUR (minimalno). Model z več opreme se razume. Golfa Variant dobiš za 30kEUR v R-Line opremi (iz zaloge, minus je edino 1.5 bencinar).

Je pa res, da je na dolgi rok pač zgrešena investicija. Ampak ker je trenutno MG5 edina opcija med karavani podobnega ranga in približno podobne cene je izbira bolj boga... Vprašanje je tudi, če in kdaj se bo ga dalo dobit. Posebej ker bo povpraševanje visoko.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

m0LN4r ::

Namesto da bi kupil dizla na kredit. Večina avtov se dandanes ne kupi na keš, ampak na kredit.
To ni noben argument. Kupis avto za pol manj in ne rabis kredita, nisi "dolzen" nikomur nic.

jotunn2 je izjavil:

Saj vem da s temi leti operiras malo po svoje pa vseeno... vecina proizvajalcev TC-jev nava precej drugacne zivljenske dobe za svoje izdelke, ampak kaj pa oni vedo o tem. Ampak ce je zate normalna zivljenska doba avtomobila 20-30let potem ni nobenih tezav spraviti tudi TC na 20+ let :))

Problem pri EVju je, ce prevec zrjavi, bo padla ven baterija :)) Zrjaveli pleh te teze ne bo dolgo prenasal, tudi drugi mehanski deli avta so konkretno na udaru. Videno pri tesli ze po _samo_ 3 letih.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Invictus ::

Mislim, kupiti avto za to, da bo čez 10 let čimveč vreden, je malo mimo...

A gate tudi kupiš z mislijo, da bodo vredne 70% cene novih čez 10 let?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

m0LN4r ::

jotunn2 je izjavil:

Holedino je izjavil:

No ja povrhu da si ubrisan si se popolnoma nepismen. Poglej kdo je napisal link, ki ga citiral.

Spet si debil. Hočeš diskreditirati imformacijo, ki je BTW PRAVILNA tako da se sklicuješ na vir. Če ne bi bil debil, bi seveda že preveril pri drugih neodvisnih virih in se prepričal da DRŽI. ;)

Kreten si ti. Linkas post nekoga tretjega in trdis da sem ga napisal jaz. Kaj naj ti recem drugega kot da si kreten?
In se enkrat informacija, da se ogrevas za 300eur/letno, zraven pa v isti sapi napises, da imate za 140eur/mesec elektrike, ni ravno "kredibilna" informacija. Jaz sem ti povedal realno za svoj primer.... cca. 1000eur/leto elektrike za ogrevanje s TC... pri precej dobro energetsko urejeni hisi. 300eur/leto za ogrevanje so sanje nekoga, ki v zivljenju se ni videl poloznice in se mu niti pod razno ne sanja o cem govori.
In se enkrat... koliko je ROI za 10+k eur soncno elektrarno pri porabi 300eur/leto?

Jaz nevem kaj vi delate, nasa stara dva placujeta 100€ elektrike na mesec, pa ni ne TC, ne klime. A vi Hlodovino sploh doma kaj zivite?

Invictus je izjavil:

Mislim, kupiti avto za to, da bo čez 10 let čimveč vreden, je malo mimo...

A gate tudi kupiš z mislijo, da bodo vredne 70% cene novih čez 10 let?

Ovisno kdo jih nosi, jih lahko ze cez dva dni prodas za 300% ;)

Utk je izjavil:

Ti si ostal v drugih časih. Golfa karavana več ne dobiš za manj kot 30 jurjev.

Pri vsaki avtohisi ga dobis: https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
S staro za novo pa racunaj se bonus zvestobe 3-5 jurje popusta. 3 jurje dobis, ce zamenjas z majhnim avtom, 5 pa ce z enakim rangom.
Plusminus 25k, se dobi. Mogoce ne v centru LJ, ampak vsepovsod naokoli pa ze.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

m0LN4r ::

1. 10x nižja cena vožnje na kilometer

10x ni, summa summarum. Je pa lahko 90x vecji uzitek.

2. 4 do 5x nižja poraba energije na kilometer

Je irelevanten kriterij, ce ga ni EVja, ki izpolnjuje moje zelje.

3. Manjši stroški lastništva avtomobila na dolgi rok

Rok je predolgi in manjsi stroski so premajhni in ne odtehtajo kompromisov, da si recimo kupis grozoto od MG5. Ampak okej, tut fiat multiplo so uspeli prodat.

4. Manj servisov, cenejši servisi in vzdrževanje

Na dolgi rok sigurno ne. Na zacetku redkejsi, ampak ce pa so pa so konkretno drazji. Tudi mehanski deli so konkretno drazji. Na dolgi rok pa vemo da je lahko presneto drag kos pokvarljive elektronike za menjat ali pa NEDOBAVLJIV.

5. Boljši pospeški

Pospeki so v vsakdanjem prometu neuporabni. Za na dirkalisce pa so EVji za drek narejeni (Youtube test)
Pospeski brez pristnega zvoka so, kot fukat neslisno hudo bejbo.
Pustmo raj to, ker z pospeski imas doseg pri EVju za okras.
Moj avto ima dosti boljse pospeske od MG5 od 0 do 250, za isto ceno.

6. Mnogo boljša krivulja navora

Edini dober argument, ampak ne velja pri poceni EVjih ala MG5, Corsa-E ipd. Potem vec ne velja tocka 3.

7. NIžje težišče

Sigurno ni nizje od mojega avta, ki je cenejsi od najcenejse tesle.

8. ENERGETSKA NEODVISNOST od držav proizvajalk nafte na državnem makro nivoju (this one is HUGE)

Nic na tem svetu ni neodvisno. Tut tvoj plasticni MG presajo plastiko iz nafte na kitajskem.

9. ENERGETSKA NEODVISNOST posameznika na mikro nivoju: postaviš sončno elektrarno in si neodvisen od cen goriva ali elektrike

V seoulu si v blokih 9 miljonov ljudi ne more postaviti soncne elektrarne, enako kot blokarji v LJ, MB, CE celo v Lendavi ali Murski ne.
10. Lažja, bolj enostavna vožnja z manj vibracij in hrupa (nobenega prestavljanja ni potrebnega)

Voznja ni nic bolj enostavna, CPP in cesta sta povsem enaka. Ce si storast v ICEju, si storast v EVju. Sej v avtomatiku tut nic ne prestavljas, ne bluzi. Manj vibracij? Dokler ti v Tesli ne poci kak zglob ali kocnik od teze.

11. Možnost polnjenja doma preko noči (aka nikamor ni treba hodit da bi napolnil električni avto, ampak se to stori avtomatsko preko noči
V Seoulu ca. 9 miljonov ljudi te moznosti nima, kakor vecina blokarjev in tisti, ki nimajo parkirisc. Okna pa je treba v korist energetske krize zapirati, kable ti pa vandali in neurja lahko strgajo. Zravn pisarne je en polnil iz okna z 50 metrskim kablom, je uspelo tocno 1 mesec, po tistem je prisel Bofrost kombi in mu pretrgal kabel. €€€ adijo.

12. Večja zanesljivost =manjša pokvarljivost (mnogo bolj enostavna konstrukcija 100x manj gibajočih se delov)
Lazi lahko dolgo ponavljas, ampak so se vedno lazi. Tesla 3 pogori ze po treh letih na TÜV, kar je sramota za tako drag avto, ki nima nic od La Emotion.

13. Etični vidik: ne financiramo vojne z kupovanjem naftnih derivatov od rusov
Pa kupimo derivate od nerusov.

14. Ničelne lokalne emisije škodljivih plinov (v mestih kjer je zrak zaradi naftnih avtomobilov daleč najbolj problematičen, tudi 500x bolj problematičen kot na podeželju).
Smo ze rekli, izseli se iz mesta ce te tako zelo moti. Jamranje na forumu se dolgo ne bo spremenilo zraka v mestu, ki se zasvinja od kurjenja tovarn in peci na pelete in stare gume.

Holedino je izjavil:

Glej Holedino, MG5 karavan je v rangu Golfa Variant (no je Golf boljši v marsičem),

Ni res, MG5 je mnogo večji avto kot Golf Variant. Tudi oprema MG5 in notranjost je na nivoju nemških avtov.

Golf je cenejši za kakšno 1/3 +/- z kar več opreme.

Ni ne cenejši, ne z več opreme. Golf je dražji, opreme ima pa isto.

Poraba je pod 6l/100km (kak vem ker smo ga imeli... letno 20kkm)

Če ga lepo voziš, drugače več. 6 litrov porabe dizla je cca 10 EUR na 100 km, kar je cca 9x več kot za električni avto.

Nekomu se pač ne splača dat toliko več za EV

Kako ne splača dat toliko za EV. MG5 te pride 10.000 EUR za nakup CENEJE od MG5 električnega karavana. Dizel Golf enake moči in opreme te pride 40.000 EUR. MG5 samo 30.000 EUR. Golf ni cenejši, nikakor, že za nakup ne. Na dolgi rok pa sploh.

Ne gledajo nekateri pač toliko naprej, da bi jih to skrbelo še manj pa jih zanima koliko bo vozilo po X letih vredno.

Ja, to da večina ne gleda vnaprej in ne zna računat je splošno znano. Samo redke izjeme to znamo. Po X letih boš več dobil za električni avto, kot za ekvivalentnega bencinarja ali bog ne daj, dizla.

Ne lazi, sem ze prilepil slike o tem kako za drek, skup nametan, nedovrsen, nepremisljen avto je MG. Ampak ja tut Dacia se enim zdi na nivoju Ferrarija.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Sparkxl ::

Omfg skoraj 700 postov ste nasrali v 3 dneh... prebral sem samo zadnjo stran, kjer vidim da ovi zblojenec spet utruja z mg5, ki je irelevanten.

Torej, da se navežen na moj prvi post...slučajno imam insiderski info o razvoju enega elektro terenca, ki prihaja na trg 2025. Prodajna cena bi naj bila okrog 75k. Lani se je predvidevalo, da bo strošek baterije 15k. Ki je mrtva čez 10 let in jo moraš kupit novo.
Zdaj pa zaradi eko gonje, ko se je izjemno povečalo povpraševanje, stane taka baterija 25 faking tisoč evrov!
Novih kapacitet za materiale pa ni na vidiku, ker eko fašisti preprečujejo kopanje novih rudnikov, ki bi, ironično uresničili njihove eko blodnje.
Torej cene ne bodo padle, samo rastle bodo.
In če se vrnem na 25k, pri tej ceni avto zelo verjetno ne bo zapeljal na cesto, ker bo enostavno predrag. In tudi če teoretično zapelje na cesto, kdo bo kupil novo baterijo za 25k? Noben. Torej ekonomska totalka, zrela za prešo.
Ste že pogruntali kam vodit to? Tako je, v počasno realizacijo, da so eko blodnje samo sanje.
Aja še politika te tovarne: baterijska tehnologija je prehodne narave, zaradi omejitev, ki sem jih naštel. Da doseg in infrastrukturo niti ne omenim. Njihova vizija za prihodnost je dinozavri, elektro kot dodatek, hidrogen pa ima ogromni potencial.

Utk ::

Če ti tvoji viri ne morejo naredit baterije, ki ne bi crknila čez 10 let, potem res bolje, da ta avto nikoli ne pride na trg.

Sparkxl ::

Hočeš rečti da po forumskem izročilu kapacitete baterijam sploh ne padajo in imajo po 10 letih isto kapaciteto?

s1m0n ::

Saj fosilce tak dobro skup delajo, da moraš letno na servis :) Kaj šele, da ti preskoči veriga, jermenica...

Ko bo folk zadovoljen s ceno in dometom EVjev bo življenska doba baterij na stranskem tiru. Po statistiki, ki jo imamo se držijo kar solidno, treba je tudi vedet, da imajo vse te baterije buffer, da lahko koliko se, da to izgubo po tolikih letih kompenzirajo.

Utk ::

Sparkxl je izjavil:

Hočeš rečti da po forumskem izročilu kapacitete baterijam sploh ne padajo in imajo po 10 letih isto kapaciteto?

Med isto kapaciteto in "baterija je fuč" je še kar nekaj prostora vmes. Pa vseeno manj kot imaš luknje med ušesi...

Ko bo folk zadovoljen s ceno in dometom EVjev bo življenska doba baterij na stranskem tiru.

Tako je. Če ti "rabiš" doseg 300 km, kupiš takega, ki ima 400. Zarad tega je res 5 jurjev dražji, ampak čez 10 let bo še zmeraj imel 300. In več.
Pustimo tiste, ki "rabijo" 1000 km, njim itak ni nikoli nič prav, v realnosti bojo pa čez 10 let itak na elektriki kot vsi drugi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

s1m0n ::

Izbira bo tak vedno večja... Že z e-Golfom se, da veliko naredit (normalno živet)... Kaj z več dometa je pa pol že luksuz :) Samo kakšna potovanja na morje so neprijeten doživljaj. Če se pa dnevno voziš 20km v službo ali manj pa še otroke na kakšne aktivnosti je vrh glave domet, ki ga ponuja e-Golf.

Sparkxl ::

Google pravi, da je življensjka doba za baterije 8 let. To garantirajo proizvajalci. Vidim da sem z 10 let bil kar radodaren. Utk, te lahko povabim zraven na sestanek, pa razložiš kako je v resnici s tem? Vidim da se kar spoznaš. Pusti kontakt v PM

https://www.carsguide.com.au/ev/advice/...

"Most car manufacturers guarantee EV batteries for eight years/160,000km, with some estimates suggesting electric car battery life is somewhere between 10 and 20 years."

With some estimates? Ki bazirajo na čem točno? Na trenutni tehnologiji? Koliko kapacitete ima smarfon star 10 let? Ene 5 min verjetno

kow ::

Ti ocitno se nikoli nisi slisal za BMS.

Utk ::

LOL, pa ta je res retardiran...a potem je življenska doba dizla 3 leta, ker tolk garancije dobiš pri VW na motor?

deco16 ::

Torej avto ma garancije 2 leti, ajde lahk dokupiš še do 4 al pa 6, kaj pol razpade al kaj?

Kaj zato ker je garancije 8 let pol 9 leto je neuporabna?

Telefon polniš do 100% ga pustiš na soncu, se pregreve itd. Sam polnim telefon na 80% pa na 20% priklopim in je baterija po 3h letih odlična ;)

Fora je in to neboš videl ker iščeš sam kontra argumente.

Tudi če za primerjavo vzameš prve EVje kateri imajo sedaj 10 let so le ti imeli majhno baterijo in večinoma niso meli hlajenja le te.
Torej majhna baterija = več ciklov ob dani kilometrini. Starost baterijo tudi opeša ampak ne toliko.

fikus_ ::

Garancija proizvajalca zagotavlja, da ima po npr. 10-ih letih baterija še npr. 80% kapacitete. Za nekoga bo takšna baterija na meji uporaba ali neuporabna, za nekoga pa še čisto ok. Ni pa to bateria tudi avtomatsko za vstran vreči. Lahko se uporabi za stacionarne zadeve, baterijski zalogovnik ob SE.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

l0g1t3ch ::

Sparkxl je izjavil:

Google pravi, da je življensjka doba za baterije 8 let. To garantirajo proizvajalci. Vidim da sem z 10 let bil kar radodaren. Utk, te lahko povabim zraven na sestanek, pa razložiš kako je v resnici s tem? Vidim da se kar spoznaš. Pusti kontakt v PM


Kaj je zate življenska doba? Koliko kapacitete lahko izgubi?

It shows around 10 to 15% battery degradation between 150,000 to 200,000 miles, which is in line with what owners have reported in previous crowdsourced reports.


Tako, da močno dvomim v tvoje izjave da je baterijo po 8ih letih fuč.

Model S je zunaj 10 let, torej so dober primer za praktično študijo kako se baterije držijo v realnem svetu in kar sem bral so baterije v povprečju nad pričakovanji.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: l0g1t3ch ()

l0g1t3ch ::

https://maartensteinbuch.com/2015/01/24...

Graf na hitro zgleda grozno, ampak če malo bolje pogledaš trend pade pod 90% šele ko se bližano 200k miljam, ajde recimo na 180k milj ali slabih 290k kilometrov.
Povprečen avto v sloveniji pa prevozi koliko, 10k kilometrov na leto ?

kriptobog ::

Holedino je izjavil:

Recimo bolj plastično povedano da si boš lahko predstavljal: v 20 letih boš kupil 2 bencinarja (enega boš imel 10 let in ga nato prodal), ter 2 električna avtomobila in jih nato prodal.

Recimo:
Kupiš bencinskega Passata za 40.000 EUR in ga imaš 10 let.
Nato ga prodaš za 7500 EUR (realno toliko cena pade).
Nato kupiš novega Passata spet za 40.000 EUR in ga imaš še 10 let. Zdej smo na 20 letih. V 20 letih pri 100 km na dan zapraviš še 20 let x 365dni x 6,5 litra na dan (ker narediš 100 km na dan)x 1,6 EUR/l= 75.920 EUR.
Torej skupaj: 2x 40.000 EUR + gorivo 75.920 EUR = 155.920 EUR.

Zdej pa električni MG5 karavan
Kupiš ga za 30.000 EUR in ga imaš 10 let.
Nato ga prodaš za 18.000 EUR (ja ohranjajo vrednost zelo dobro vsi električni avti, tako pač je).
Nato kupiš novega za 30.000 EUR in ga spet imaš 10 let.
Za elektriko v 20 letih daš 1,2EUR/100 km (=na dan ker na dan narediš 100 km povprečno recimo) x 365 dni x 20 let= 8760 EUR
Torej skupaj: 2x 30.000 EUR + 8760 EUR = 68760 EUR.

Torej prihranek je 155.920 EUR -68760 EUR = 87.160 EUR PRIHRANKA.

s1m0n je izjavil:

Holedino je izjavil:


MG5 karavan ki je lahko edini avto v družini stane 30k. To je ceneje od Volkswagen Passata, ki te s to opremo stane 40k. Toliko je samo za nakup.


Sem za osebno pozanimal za MG5... Okrog 40kEUR (brez kakšnih bonbončkov) torej vsaj 35-36kEUR z odbito subvencijo. Saj ne rečem, da je cena slaba ampak kak konkurenčen ICE karavan je kar kakšnih 6-8kEUR cenješi z boljšo opremo... Enim je to veliko! Pa čeprav dolgoročno se situacija z EV obrne po 4-5 letih.


Ta nov model ki ima večjo baterijo je £30,995, kar je 34.640 EUR brez subvencije, oziroma lih cca 30k z subvencijo. AMpak ta star model je bil pa po subvenciji 26k.



https://www.mg.co.uk/new-cars/mg5-ev


MG5 in passat sta avta razlicnih razredov!!

Holedino ::

l0g1t3ch je izjavil:

https://maartensteinbuch.com/2015/01/24...

Graf na hitro zgleda grozno, ampak če malo bolje pogledaš trend pade pod 90% šele ko se bližano 200k miljam, ajde recimo na 180k milj ali slabih 290k kilometrov.
Povprečen avto v sloveniji pa prevozi koliko, 10k kilometrov na leto ?



Res je, zato pa je treba za povprečno neumne Janeze v izogib njihovemu napačnemu razumevanju vzeti tak graf ki je skaliran od nule, ne pa takšnega kjer je Y os od 82 % do 100 %. Ker povprečno neumen Janez bo VEDNO se potrudil da bo razumel narobe, če bo to le možno! Tako pač je..Ti moraš VEDNO predpostaviti da bodo ljudje če je le možno razumeli narobe! Ker večina je glupa, bodimo iskreni in rečimo bobu bob.


200 tisoč milj, kar je 320.000 km in še vedno 90 % originalne kapacitete:

Povprečna kilometrina Slovenca glede na statističi urad RS je 12.500 km na leto. To pomeni da bo povprečen Slovenski voznik rabil kar 25 let da bo prišel do 320.000 prevoženih kilometrov, kar je 90 % origitnalnega dosega, kot lepo prikazuje zgornji graf.

Ostalo pa odgovorim ko se mi bo dalo in ko bom imel cajt.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

s1m0n ::

Sem mnenje, da te EV celo spravi do tega, da delaš več km kot bi jih z ICE.

kriptobog ::

Utk je izjavil:

Sparkxl je izjavil:

Hočeš rečti da po forumskem izročilu kapacitete baterijam sploh ne padajo in imajo po 10 letih isto kapaciteto?

Med isto kapaciteto in "baterija je fuč" je še kar nekaj prostora vmes. Pa vseeno manj kot imaš luknje med ušesi...

Ko bo folk zadovoljen s ceno in dometom EVjev bo življenska doba baterij na stranskem tiru.

Tako je. Če ti "rabiš" doseg 300 km, kupiš takega, ki ima 400. Zarad tega je res 5 jurjev dražji, ampak čez 10 let bo še zmeraj imel 300. In več.
Pustimo tiste, ki "rabijo" 1000 km, njim itak ni nikoli nič prav, v realnosti bojo pa čez 10 let itak na elektriki kot vsi drugi.


Hja cez 10 let bomo imeli tudi ornk ponudbo, ne tako okrnjeno kot zdaj. Ce bomo vsi na elektriki, bo treba edino pojacat polnilnice, da ne bomo kje v vrsti stali in bo postanek namesto 15 minut, pol ure in vec. Jaz imam dostikrat recimo turo do Prage, kar je zame slabih 800km in odpeljem brez postanka. A6 etron je zanimiv, obljubljajo 700km dosega, torej bi rabil en postanek vmes, da se malo dofila. Ampak ce nabasem na guzvo pri polnilnici se mi ta postanek zavlece. Bo zahtevano mal vec planiranja. Sedaj ko moram iti se pac vsedem in peljem. Ali pa saltamo na letalo ko se mudi, samo zeleni niso naklonjeni temu:))
Plug in hibridi so mi ljubsi, ce bi ze moral izbirati.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: kriptobog ()

l0g1t3ch ::

s1m0n je izjavil:

Sem mnenje, da te EV celo spravi do tega, da delaš več km kot bi jih z ICE.


Zakaj?
Meni je vožnja neko nujno zlo, ni važno al je bencin al elektrika.

Holedino ::

s1m0n je izjavil:

Ni res, MG5 je mnogo večji avto kot Golf Variant.

Ne bo držalo! MG5 ima za 147 litrov manjši prtljažnik, pri podrtih sedežih za 168 litrov manj prostora pri tem je nosilnost za 171kg manjša.

Tudi oprema MG5 in notranjost je na nivoju nemških avtov.

Se strinjam notranjosti nič ne manjka in se lahko primerja z Golfom...

Ni ne cenejši, ne z več opreme. Golf je dražji, opreme ima pa isto.

Glej MG5 te bo prišel pri nas 40kEUR (minimalno). Model z več opreme se razume. Golfa Variant dobiš za 30kEUR v R-Line opremi (iz zaloge, minus je edino 1.5 bencinar).

Je pa res, da je na dolgi rok pač zgrešena investicija. Ampak ker je trenutno MG5 edina opcija med karavani podobnega ranga in približno podobne cene je izbira bolj boga... Vprašanje je tudi, če in kdaj se bo ga dalo dobit. Posebej ker bo povpraševanje visoko.


Seveda bo držalo! MG5 je tako DALJŠI, kot tudi ŠIRŠI in ne prav dosti nižji. Google it. Znotraj pa ima VEČ prostora, saj mu volumna ne odvzema ogromen dizelski motor. ;) Malo poglej kaj Robert Lešnik, vodnja oblikovanja pri Mercedezu pravi na to temo. Zelo pametno govori, tako da ga kar poslušaj!


Glede prostora v pritlažniku ga ima električni MG5 res malenkost manjši pritljažnik, ampak samo za 12 %. ;) (1456 vs 1642 litrov):
MG5: Cargo Volume Max: 1456 litrov
GOlf Variant: 1642 litrov
1456/164=0,88
0,88 pomeni da ima MG5 samo 12 % manjši pritljažnik

Se strinjam notranjosti nič ne manjka in se lahko primerja z Golfom...

Res je.

Glej MG5 te bo prišel pri nas 40kEUR (minimalno). Model z več opreme se razume. Golfa Variant dobiš za 30kEUR v R-Line opremi (iz zaloge, minus je edino 1.5 bencinar).

Ni res. Nisi upošteval subvencije 4500 EUR. Osnovni MG5 te po subvenciji pride 30k, tak z najboljšo opremo pa 34k, vendar ima že tak z osnovno opremo mnogo več opreme od GOlfa z osnovno opremo. In jasno sem napisal da gre za Golf DIZEL. TI pa kar štuliš enega bencinarja. Bencinar ni dizel lol. In tudi če primerjamo z bencinarjem sta oba cca 30kEUR. AMpak dizel enako opremljen pa 40kEUR.

Ostalim pa odgovorim ko bo cajt in ko se mi bo dalo.

l0g1t3ch je izjavil:

s1m0n je izjavil:

Sem mnenje, da te EV celo spravi do tega, da delaš več km kot bi jih z ICE.


Zakaj?
Meni je vožnja neko nujno zlo, ni važno al je bencin al elektrika.


Zato ker vozniki električnih vozil sami povejo da po tem ko so kupili električno vozilo so začeli delati več kilometrov. TO je pač tako v stilu: "itak je vožnja skoraj zastonj, pa pejmo na izlet". Nekaj kar prej niso šli tako pogosto. Električni avto ti to omogoča, tak na naftne derivate ti ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

eventyrer ::

Holedino je izjavil:

Recimo bolj plastično povedano da si boš lahko predstavljal: v 20 letih boš kupil 2 bencinarja (enega boš imel 10 let in ga nato prodal), ter 2 električna avtomobila in jih nato prodal.

Recimo:
Kupiš bencinskega Passata za 40.000 EUR in ga imaš 10 let.
Nato ga prodaš za 7500 EUR (realno toliko cena pade).
Nato kupiš novega Passata spet za 40.000 EUR in ga imaš še 10 let. Zdej smo na 20 letih. V 20 letih pri 100 km na dan zapraviš še 20 let x 365dni x 6,5 litra na dan (ker narediš 100 km na dan)x 1,6 EUR/l= 75.920 EUR.
Torej skupaj: 2x 40.000 EUR + gorivo 75.920 EUR = 155.920 EUR.

Zdej pa električni MG5 karavan
Kupiš ga za 30.000 EUR in ga imaš 10 let.
Nato ga prodaš za 18.000 EUR (ja ohranjajo vrednost zelo dobro vsi električni avti, tako pač je).
Nato kupiš novega za 30.000 EUR in ga spet imaš 10 let.
Za elektriko v 20 letih daš 1,2EUR/100 km (=na dan ker na dan narediš 100 km povprečno recimo) x 365 dni x 20 let= 8760 EUR
Torej skupaj: 2x 30.000 EUR + 8760 EUR = 68760 EUR.

Torej prihranek je 155.920 EUR -68760 EUR = 87.160 EUR PRIHRANKA.



nikjer nisi napisal koliko stanejo nove baterije za EV.

Tole pravijo na VW uradni spletni strani:

https://www.volkswagenag.com/en/news/st...
Our aim is always for our batteries to last as long as the cars. We guarantee a minimum capacity of 70 percent for eight years or 160,000 kilometers.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

Smo ti že povedali da ni potrebne nobene menjave baterije za EV. Zakaj nisi prebral vsaj zadnjih par strani teme?! TO je bilo dokazano že nekajkrat, z viri in študijami!

Our aim is always for our batteries to last as long as the cars. We guarantee a minimum capacity of 70 percent for eight years or 160,000 kilometers.

Garancija ni enako življenjska doba! Tudi ti naftni avto pelješ na smetišče po tem ko po 5 letih poteče garancija?! ZAKAJ TO DELAŠ?! Garancija in živjenjska doba NI ISTO, to bi že lahko vedel!

Toyota ima 15 let oziroma 1 MILIJON kilometrov garancije btw.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

eventyrer ::

Holedino je izjavil:

Smo ti že povedali da ni potrebne nobene menjave baterije za EV. Zakaj nisi prebral vsaj zadnjih par strani teme?! TO je bilo dokazano že nekajkrat, z viri in študijami!

Our aim is always for our batteries to last as long as the cars. We guarantee a minimum capacity of 70 percent for eight years or 160,000 kilometers.

Garancija ni enako življenjska doba! Tudi ti naftni avto pelješ na smetišče po tem ko po 5 letih poteče garancija?! ZAKAJ TO DELAŠ?! Garancija in živjenjska doba NI ISTO, to bi že lahko vedel!

Toyota ima 15 let oziroma 1 MILIJON kilometrov garancije btw.


https://www.volkswagenag.com/en/news/st...
Our aim is always for our batteries to last as long as the cars. We guarantee a minimum capacity of 70 percent for eight years or 160,000 kilometers.


EV že tako nimajo nobenega dometa, po ušivih 160k prevoženih pa imaš samo še 70% dometa.

Holedino je izjavil:


Toyota ima 15 let oziroma 1 MILIJON kilometrov garancije btw.


ne briga me, fantič. Omenjal si Passata, dobil si odgovor da passat zmore naredit 160.000 km pa je samo še na 70% dometa.
Odgovor je iz uradne strani VW.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::


EV že tako nimajo nobenega dometa, po ušivih 160k prevoženih pa imaš samo še 70% dometa.

Še enkrat, to je garancija, to NI življenjska doba! Tudi ti naftni avto pelješ na smetišče po tem ko po 5 letih poteče garancija?! ZAKAJ TO DELAŠ?! Garancija in živjenjska doba NI ISTO, to bi že lahko vedel!

Toyota ima 15 let oziroma 1 MILIJON kilometrov garancije btw.


Raziskave, meritve in znanstvene študije jasno kažejo da je degradacije okrog 1 % na leto, kar pomeni da bo baterija zdržala preko 20 let uporabe in po tem času imela še 70 do 80 % prvotne kapacitete. Edina izjema tega pravila sta Nissan Leaf stare generacije in Kia E-soul. Baterije ne bo treba nikoli menjati (pustimo izjeme 1 avto na 10.000 avtov in podobno). Toyota celo ponuja 15 let garancije na baterijo. Tako da če te to skrbi, potem vzemi Toyoto (vem da te ne skrbi, hočeš samo nabijati neumnosti). In da ne bo pomote, ostali nimajo čisto nič slabših baterij kot Toyota, celo boljše, tudi ostali se odlično odrežejo pri degradaciji (1 do 1,5 % degradacije na leto).

How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):


"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."

345.000 km in 96 % kapacitete:


300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:


Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Graf padanja kapacitete izgleda tako:


Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

eventyrer ::

Garancija pomeni koliko proizvajalec verjame v svoj produkt.


Pri Passatu verjamejo da po 160.000 km boš imel v najslabšem primeru samo še 70% dometa.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

ne briga me, fantič. Omenjal si Passata, dobil si odgovor da passat zmore naredit 160.000 km pa je samo še na 70% dometa.
Odgovor je iz uradne strani VW.

Fantič, logika ti ne gre. Še enkrat, to je garancija, to NI življenjska doba! Tudi ti naftni avto pelješ na smetišče po tem ko po 5 letih poteče garancija?! ZAKAJ TO DELAŠ?! Garancija in živjenjska doba NI ISTO, to bi že lahko vedel!

eventyrer ::

Garancija pomeni koliko proizvajalec verjame v svoj produkt.


Pri Passatu verjamejo da po 160.000 km boš imel v najslabšem primeru samo še 70% dometa.

Holedino ::

eventyrer je izjavil:

Garancija pomeni koliko proizvajalec verjame v svoj produkt.


Pri Passatu verjamejo da po 160.000 km boš imel v najslabšem primeru samo še 70% dometa.


Zakaj pelješ svoj dizelski avto na smetišče po 5 letih ko mu poteče garancija?

eventyrer ::

Holedino je izjavil:

ne briga me, fantič. Omenjal si Passata, dobil si odgovor da passat zmore naredit 160.000 km pa je samo še na 70% dometa.
Odgovor je iz uradne strani VW.

Fantič, logika ti ne gre. Še enkrat, to je garancija, to NI življenjska doba! Tudi ti naftni avto pelješ na smetišče po tem ko po 5 letih poteče garancija?! ZAKAJ TO DELAŠ?! Garancija in živjenjska doba NI ISTO, to bi že lahko vedel!


kupujem avte kjer ima motor izjemno dolgo garancijo. torej avte kjer proizvajalec misli da bo motor zdržal ogromno.

Holedino ::

Garancije ma KIA bogih 7 let, pa vsi vemo da avto zdrži 20 let. Ostali imajo še manj garancije. Zakaj pelješ svoj dizelski avto na smetišče po 3 do 7 letih ko mu poteče garancija?

eventyrer ::

Holedino je izjavil:

eventyrer je izjavil:

Garancija pomeni koliko proizvajalec verjame v svoj produkt.


Pri Passatu verjamejo da po 160.000 km boš imel v najslabšem primeru samo še 70% dometa.


Zakaj pelješ svoj dizelski avto na smetišče po 5 letih ko mu poteče garancija?


Ne kupujem nemških jajc ki imajo samo 5 let garancije.

Holedino je izjavil:

Garancije ma KIA bogih 7 let, pa vsi vemo da avto zdrži 20 let. Ostali imajo še manj garancije. Zakaj pelješ svoj dizelski avto na smetišče po 3 do 7 letih ko mu poteče garancija?


nimam avta ki ima samo 7 let garancije.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

KIA 7 let. Več mislim da nima nobeden. Nihče nima več kot 10 let garancije. TOrej avto fukneš v smeti po 10 letih?!

eventyrer ::

Subaru is love, Subaru is life.


bejž se učit fant.


Ja, tud po 25 letih bo še vedno delal.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

Boš pa kupil TOYOTO če te baterija skrbi, ker imajo 15 let in 1 MILIJON kilometrov garancije na baterijo. ALi LEXUS. Problem solved. ps: seveda nimajo prav nič boljših baterij, le malo bolj pogumni so pri garanciji.
KLIK: https://insideevs.com/news/425503/toyot...
KLIK 2: https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

s1m0n ::

No motorji na notranje izgorevanje ne morejo konkurirat elektro pogonskim sklopom... Ne v življenski dobi, ne v moči/težo in ne v vzdrževanju. Pri baterijah pa še imamo dovolj časa, da jih spravimo tam kjer jih želimo pa če prav bo to na koncu menjava v okviru garancije.

eventyrer ::

Nočem videti EV na svojem dvorišču.

Ga bom en večer pozabil napolnit in bom drugi dan šel v službo z avtobusom kot nek plebejc? EV pa bo doma spal?

Ker na pumpi se itak ne bo dalo polnit ko bo teh EV jajc preveč.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

Subaru ima 3 leta garancije. Po tem času ga ti seveda najbrž fukneš v smeti. Ker si mal glup, jebiga. Lahko bi vedel da garancija NI ENAKO življenjski dobi, to sta 2 POPOLNOMA različni stvari..
https://www.google.com/search?q=subaru+.....69i57j0i19i457j0i19l8.482j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

mn ::

Holedino je izjavil:

Smo ti že povedali da ni potrebne nobene menjave baterije za EV. Zakaj nisi prebral vsaj zadnjih par strani teme?! TO je bilo dokazano že nekajkrat, z viri in študijami!


Vir je dodal edino Logitech in sicer anketo (zakaj ni linkal od Nissan Leafa grafov naj ti on pove), ti nobenega, študije pa še nobene ni bilo linkane.

In kakorkoli gledaš, v primeru da baterija dejansko popolnoma odpove pri starem avtu, kar se dogaja, je verjetno ekonomsko ta avto za v razrez. Vsaj dokler se ne pojavijo domače delavnice, ki bodo dejansko popravljale baterijske pakete - kar menim da se bo zgodilo v prihodnosti.

In pa, če govorimo o ekonomskem dejavniku, nekomu ki dela tistih povprečnih 13k na leto se električni avto ne izplača. Predrag.

Izplača pa se verjetno že marsikomu, ki dela 20+kkm letno, samo to si mora vsak posebej računico narediti. Recimo moj še kar opremljen Golf v 11 letu starosti in 200+kkm prevoženih je mene vsekupno stal cca 35 keur. To je vse avto (če je sedaj vreden 0), gorivo, servisi, gume, registracija, gorivo.

Ti mi pa nabijaš, da bom privarčeval 100keur če nabavim ID3, ki stane samo avto nekako toliko.

Seveda je ID4 veliko bolje opremljen, pa tudi pol leta starega Golfa danes ne bi na cesto postavil za 14 keur kot sem ga 10 let nazaj, ampak vseeno pa brez veze uničuješ debato z očitno napačnimi izračuni (v tej temi recimo o 20kwh hišni bateriji za 3 keur).

Prav vidi se, da v življenju še nisi prav nobene investicije izpeljal.

eventyrer ::

Holedino je izjavil:

Subaru ima 3 leta garancije. Po tem času ga ti seveda najbrž fukneš v smeti. Ker si mal glup, jebiga. Lahko bi vedel da garancija NI ENAKO življenjski dobi, to sta 2 POPOLNOMA različni stvari..
https://www.google.com/search?q=subaru+.....69i57j0i19i457j0i19l8.482j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


https://www.subaru.si/storage/press/fol...

Lastnosti garancije SUBARUSAFE8 so konkretno naslednje:
 8 let podaljšane garancije;
 brez omejitve v smislu kilometrine;
 kritje »bumper to bumper«;
 garancija je povezana s številko šasije (kar pomeni, da velja tudi v primeru
prenosa lastništva)

Triletna tovarniška garancija ali garancija do 100.000 km je nadgrajena s petletnim
podaljšanjem, kar zagotavlja skupno osemletno garancijsko kritje. Pogoj neomejene
kilometrine je edinstven na trgu, s čimer je ponudba pridobila nesporno visoko
vrednost.

Zgodovina sprememb…

Holedino ::

Vir je dodal edino Logitech in sicer anketo (zakaj ni linkal od Nissan Leafa grafov naj ti on pove), ti nobenega, študije pa še nobene ni bilo linkane.

Dej no dej model nabijat bedarije, tole sem prilepil že najmanj 3x!! Jaz sem bil tisti ki je PRVI dal vire v tej temi, že na drugi strani te teme, v svojem prvem postu!

How long will electric car batteries REALLY last? Study claims Teslas lose just 1% performance every year caused by repeat charges
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...

300.000 km in 95 % kapacitete (thumbnail kaže about 90 %, vendar v podatkih na videu boš videl da ima baterija še 25.9 kWh od začetnih 27,2 kWh ko je bila nova, kar dejansko predstavlja 95 %):


"Usable original capacity of the 94Ah was 27.2kWh. Your 25.9 mean you still have 95%. Very remarkable! My 60Ah of 2014 with 60k km is now at 93%. And my i8 Hybrid of 2014 with 120k km still at 100%."

345.000 km in 96 % kapacitete:


300.000 km in 91 % kapacitete:
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Še Slovenci:
152.000 km in še 97,5 % kapacitete:


Po 500.000 km bo še okrog 88 % dosega glede na podatke, teste in statistike, kar je odličen podatkek:
Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Baterije v Teslah se starajo počasneje od pričakovanj
https://slo-tech.com/novice/t721969/0
Tesla battery data shows path to over 500,000 miles on a single pack
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...

Graf padanja kapacitete izgleda tako:


Tesla battery predicted to have 80% capacity after 840,000 km (521,000 mi)
https://www.teslarati.com/tesla-battery...

Nekateri proizvajalci celo dajejo 15 let garancije na baterijo ali na 1 milijon narejenih kilometrov.
https://insideevs.com/news/425503/toyot...
https://electrek.co/2020/05/08/first-le...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Holedino ()

eventyrer ::

rofl, kak fucking wall of tekst si skozlal na tipkovnico. ne bom bral tega.
««
14 / 48
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 452 53 54 55 )

Oddelek: Na cesti
2712262330 (10695) hojnikb
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058132603 (92668) D3m
»

Norvežani bodo že prihodnje leto kupovali le še električne avtomobile (strani: 1 2 3 411 12 13 14 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
68167318 (47158) gruntfürmich
»

rabljen poceni ev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
19131336 (26141) hojnikb

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25634413 (30944) bluefish

Več podobnih tem