» »

Virgin Hyperloop izvedel prvi test z ljudmi

Virgin Hyperloop izvedel prvi test z ljudmi

vir: CNet
CNet - Na poligonu v nevadski puščavi je podjetje Virgin Hyperloop kapsulo transportnega sistema hyperloop po testni progi prvič pognalo z dvema človekoma na krovu. Gre za mejnik, ki pa je le manjša stopnica na poti do komercialnih rešitev, ki naj bi jih videli šele konec desetletja.

Pred osmimi leti je Elon Musk transportno stroko in javnost razburil z idejo o prevozu z magnetno gnanimi kapsulami, zaprtimi v vakuumske cevi. Vse odtlej potekajo polemike in eksperimenti okoli tega, ali je takšen način transporta sploh fizično mogoč in - še pomembneje - sploh tržno smiseln. Širom sveta je vzniknila kopica zagonskih podjetij in raziskovalnih skupin, ki skušajo testne kapsule pognati čim hitreje in dovršiti delujoče prototipe. Med njimi je ena najbolj izpostavljenih firm Virgin Hyperloop, ki smo jo sprva poznali kot Hyperloop Technologies, pa nato Hyperloop One, dokler ni leta 2017 poleg pristopil Richard Branson. Svoj testni poligon imajo blizu Las Vegasa, kjer vztrajno napredujejo od svojih prvih katapultiranj magnetnih sani. Zdaj so si v cev naposled upali zapreti prva človeka.

Šlo je za dva višja uslužbenca podjetja, CTOja in šefico oddelka za potnike, ki sta 500-metrsko progo prevozila v 15 sekundah, pri čemer je kapsula razvila najvišjo hitrost nekaj nad 170 kilometri na uro. To je nižje o rekorda brez posadke, ki znaša nekaj pod 400 km/h, predvsem pa bistveno nižje od predvidenih končnih delovnih hitrosti na dolgih progah, ki naj bi znašale čez 1000 km/h. Šele takrat bi se namreč uresničile fascinantne napovedi o potovanju med San Franciscom in Los Angelesom v vsega 45 minutah, oziroma dvakrat hitreje kot z letalsko linijo. Tako gre tokrat predvsem za marketinški dogodek, na katerem so želeli izpostaviti varnost, saj udeleženca nista nosila kakšne zaščitne opreme ali opravljala kakršnegakoli uvajalnega tečaja.

Uporabljena kapsula nosi ime XP-2 in je pomanjšana verzija predvidene komercialne za 28 potnikov. Ključen za njen razvoj bo naslednji poligon podjetja, ki ga bodo po najnovejši najavi zgradili v Zahodni Virginiji in naj bi stal pol milijarde ameriških dolarjev. Gradnja tamkajšnje večkilometrske proge naj bi se pričela čez dve leti, razvoj pa naj bi obrodil sadove okoli leta 2025, ko naj bi bil koncept takšne sorte transporta naposled dovolj izpopolnjen za praktično rabo. Če poleg prištejemo še drago gradnjo dejanskih potniških prog, bi tako lahko prve takšne linije uporabljali šele blizu leta 2030.

52 komentarjev

«
1
2

MisterR ::

Še video:

crystal ::

on si govori that was awesome... ampak ruka jih k zmesan in mu je videt da ni ql

kixs ::

To je kot rollercoaster, ampak po ravnem...

ales85 ::

crystal je izjavil:

on si govori that was awesome... ampak ruka jih k zmesan in mu je videt da ni ql

Jaz ne opazim neudobja na njegovem obrazu.

Je pa videti, da precej trese. Pa luknja za vstop je... Majhna.

filip007 ::

Ja koliko bo stala vozovnica, to je samo za VIP in podobno kot Konkord.
Prenosnik, konzola, TV, PC upokojen.

s1m0n ::

Preveč "naj bi", "bo"...
Ko bo se slišimo do takrat pa nazaj na bolj pomembne dosežke (realne dosežke).

wajdouc ::

Ne morem verjeti, kako ste eni črnogledi! Gre se za novo tehnologijo. Jasno je, da bo na _prvi_ demonstraciji kakšen hickup, ki ga bodo s časom odpravili.
Še vprašanje za vse "NEVER GONNA HAPPEN! LISTEN TO ME!" zadetke: kaj novega ste vi v življenju ustvarili?

Cruz ::

1) Ne gre za novo tehnologijo ali kakršnokoli revolucijo
2) Imamo boljšo, hitrejšo, bolj vzdržno, tehnologijo za prevažanje. Hint: Vlak

Mogoče dobro za milijarderje za prevoz na svojih otokih.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cruz ()

bucket ::

Ne vem no, ne vidim nobene dodane vrednosti v tem. Podzemni voziček zapakiran v svetlečo škatlico...
Aja ne, saj pa to vse že imamo ampak ni tako svetleče in zveneče.

Zakaj pa preprosto ne zgradijo proge hitrega vlaka med SF in LA?
In če je res nuja to zgradijo pod zemljo.

Je kopanje tunelov toliko ceneje?
In ko pride do nesreče imaš v konzervi ljudi do katerih ne moreš.

Praskalec ::

Ali kdo ve kakšen prihranek energije naj bi to imelo v primerjavi z navadno želežnico visokih hitrosti (recimo 400km/h kot imajo Japonci)?
Vzdrževanje sistema Hyperloopa je težko ceneješe, začetna investicija je zagotovo večja, tako da je edina možna prednost prihranek na ceni vsake vožnje.

Oglašujejo tudi visoko hitrost - tam bi itak zapravil skoraj 2 uri samo zaradi "varnostnih" ukrepov, tako kot za let. Vlak bi bil verjetno hitrejši že, če bi potoval z ~300-400km/h.

Tako da (ne arogantno) vprašam podpornike: Zakaj ne vlak?

mrTwelveTrees ::

Me prav zanima ali bo to dostopno za navadne smrtnike ali pa bo karta tako draga kot je bila pri nadzvočnem letalu Concorde.

s1m0n ::

To bo čez nekaj desetletij v muzeju tako kot Da Vincijev helikopter, saj ne da ne deluje ampak...

boolsheat ::

Kakšni pesimisti...

Drugače pa, nekakšen plan je, da bo tudi čez Slovenijo pot. 8-):

Possible routes of Hyperloop in Europe on completion of standarization process


Virgin Hyperloop @ Wikipedia

Facebook dev ::

Bereš komentarje in že pomisliš, da si na kakem zahojenem primitivnem forumu, ne pa na slotechu. Če bi vi vodili razvoj naprej, bi se danes še zmeraj naokoli peljai s kolesi in konjsko vprego. Hvala bogu pa niso vsi tako nazadnjaški kot vi.

Vsaka ampak popolnoma vsaka stvar se je nekje morala začeti in od nekih slabih prototipov so marsikje nastale rešitve rešitve, ki danes lajšalo življenje milijonom in milijardam ljudem. Ampak vredu. Bodite nazadnjaški, vmes pa pojdite še v hladilnik po sixpack pira, se uležite na kavč, nato pa poglejte kaj bodo danes prenašali od športa po tvju.
If you can't handle me at my worst,
you don't deserve me at my best.

Magic1 ::

Nekateri smo odnesli nekaj od naravoslovnih predmetov v šoli in ne skačemo na pravljice. Kaj je narobe z meglevi ali TGVji? Zakaj tega ni več, če je pa mnogo cenejše od kapsul? A je 500km/h prepočasi?
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Facebook dev ::

Vredu bo. Citiraj me v tem postu čez 10 let. Zagotovo si bil eden izmed teh, ki si internetne hitrosti 1byte/s označil za nekoristne in se smejal tistim, ki so se s tem ukvarjali? Verjetno si tudi komentiral, da so telefoni s touchpadom čisti propad in metanje milijonov stran?
If you can't handle me at my worst,
you don't deserve me at my best.

Magic1 ::

A čez deset let boš že predelal mal fizike, da se bomo lahko pogovarjal?
Jaz sem imel že skoraj 20 let nazaj en tak model pocket PCja:

Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Kandidat ::

Je razlika med pozitivci in naivneži. In tokrat se strinjam s tistimi ki pravijo, da je to butasto (zgolj glede splošne uporabe). Pač ene stvari niso ravno smiselne. Recimo, avtomobili na jedrski pogon so bili zaniva ideja v pedesetih. Hja verjetno so so tudi takrat našli kakšni "črnogledi" skeptiki. pozitivci pa: citiraj me čez 10 let. :) Šala, ne jemat osebno.

Ampak vidim pa potencialno nišno uporabo tega. Recimo povezati podzemne bunkerje, da lahko elita hitro ponikne, če je potreba. Recimo, da imaš iz mest povezave do podzemnih bunkerjev in še te povezane med sabo. Tako lahko dost hitro spizdiš (oz. se pomikaš v podzemlju) tudi če nate iciljajo jedrske bombe (od hriba do hriba).

PS. Pa kater bedak je nacrtal tisto mapico. Se prav vidi, da je samo glavna mesta med sabo povezal. A to so v osnoni šoli delal? Popolno nepoznavanje evrope.

pegasus ::

Magic1 je izjavil:

Nekateri smo odnesli nekaj od naravoslovnih predmetov v šoli in ne skačemo na pravljice. Kaj je narobe z meglevi ali TGVji?
Ni videti, da si odnesel dovolj, da bi si znal odgovoriti na vprašanje. Naj ti pomagam: vozila v atmosferi morajo ob svojem premikanju še odrivati zrak, kapsule v hyperloop konceptu pa so v mnogo redkejši atmosferi. Čeprav ga ne vidiš, je zrak presneto gosta reč, ko se hočeš hitro gibati skozenj. Pri teh hitrostih sila upora narašča s kvadratom hitrosti, tako da si lahko malo poračunaš, od katere hitrosti naprej se energijsko bolj splača zagotavljati podtlak v cevi kot pa odrivati zrak izpred lokomotive. Bo šlo?

bucket ::

pegasus je izjavil:

Magic1 je izjavil:

Nekateri smo odnesli nekaj od naravoslovnih predmetov v šoli in ne skačemo na pravljice. Kaj je narobe z meglevi ali TGVji?
Ni videti, da si odnesel dovolj, da bi si znal odgovoriti na vprašanje. Naj ti pomagam: vozila v atmosferi morajo ob svojem premikanju še odrivati zrak, kapsule v hyperloop konceptu pa so v mnogo redkejši atmosferi. Čeprav ga ne vidiš, je zrak presneto gosta reč, ko se hočeš hitro gibati skozenj. Pri teh hitrostih sila upora narašča s kvadratom hitrosti, tako da si lahko malo poračunaš, od katere hitrosti naprej se energijsko bolj splača zagotavljati podtlak v cevi kot pa odrivati zrak izpred lokomotive. Bo šlo?


Zgleda, da še vseeno ne dovolj. V šoli je treba tudi s svojo glavo razmišljat in predvidet tudi negativne stvai. Fizika je pač fizika.
Pa poglejmo...
Imaš npr. 50km cevi, v kateri je vakuum oz. vsaj približek le tega. Si znaš predstavljati kakšno črpalko potrebuješ da ustvariš ta vakuum in ga tudi vzdržuješ? Ne si mislit, da enkrat vakuum ustvariš in ga imaš. Daleč od tega.
Čez palec bi rekel, da je občutno ceneje in manj energijsko portratno, da vlak premika zrak pred sabo, kot pa poraba vse tehnike za vzdrževanje vakuuma.
Da ne nadaljujem, kako spraviti ljudi v voziček/vlak, ki je v cevi, da ti ta vakuum ne uide? Vsi morebitni spoji cevi, vmesne postaje, križišča, krčenje in raztezanje cevi, odvajanje toplote, ki jo ustvarja vlak...
Bo šlo?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bucket ()

MrStein ::

Facebook dev je izjavil:

Bereš komentarje in že pomisliš, da si na kakem zahojenem primitivnem forumu, ne pa na slotechu. Če bi vi vodili razvoj naprej, bi se danes še zmeraj naokoli peljai s kolesi in konjsko vprego. Hvala bogu pa niso vsi tako nazadnjaški kot vi.

Lolek, kolo ja ne more delovati, saj se prevrne, doh!

;)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

sunshine403 ::

Magic1 je izjavil:

Nekateri smo odnesli nekaj od naravoslovnih predmetov v šoli in ne skačemo na pravljice. Kaj je narobe z meglevi ali TGVji? Zakaj tega ni več, če je pa mnogo cenejše od kapsul? A je 500km/h prepočasi?

Zato ker ze od casov Marije Terezije nacrtujejo drugi tir med Koprom in Ljubljano pa ga leta 2020 se vedno ni in ga kot kaze se lep cas ne bo... pa je zgolj drugi tir navadne zeleznice, kjer je vecinoma omejitev krepko pod 100km/h. Za TGV ali sploh Maglev rabis se malce bolj dodelano varianto kot je obstojeca zeleznica, za tole, sploh na vec kot 500m pa mislim da se bo prej pisala letnica 3000 kot 2xxx, preden bo to prislo v redno uporabo, kjer bo teh tunelov vec kot nekaj metrov ;)

pegasus ::

bucket je izjavil:

Imaš npr. 50km cevi, v kateri je vakuum oz. vsaj približek le tega. Si znaš predstavljati kakšno črpalko potrebuješ da ustvariš ta vakuum in ga tudi vzdržuješ? Ne si mislit, da enkrat vakuum ustvariš in ga imaš. Daleč od tega.
Dva problema tu - v cevi ni vakum, pač pa samo podtlak, recimo podoben kot na potovalni višini letal, okrog 100mbar, torej 1/10 tlaka, kot smo ga navajeni. In drugič, tega ne boš počel z eno črpalko, pač pa z množico manjšimi. Začetno praznjenje cevi lahko traja nekaj časa, črpalke na dolgi rok morajo pokriti samo puščanja sistema, ki pa so lahko relativno majhna. Da se ne spuščam v celoten izračun potrebne energije, pomisli samo na tole - cev izčpraš samo enkrat, vlak odriva zrak pred seboj vsakič in vedno.

bucket je izjavil:

Čez palec bi rekel, da je občutno ceneje in manj energijsko portratno, da vlak premika zrak pred sabo, kot pa poraba vse tehnike za vzdrževanje vakuuma.
Ne, ni.

bucket je izjavil:

Da ne nadaljujem, kako spraviti ljudi v voziček/vlak, ki je v cevi, da ti ta vakuum ne uide? Vsi morebitni spoji cevi, vmesne postaje, križišča, krčenje in raztezanje cevi, odvajanje toplote, ki jo ustvarja vlak...
Bo šlo?
To so vse inžinerski problemi, bolj ali manj enostavno rešljivi. Tudi v vesolju znamo prehajati iz enega balončka v drug balonček, ne da bi nam prehod bistveno puščal. Če bo motivacija in volja, se jih bo rešilo, če ne pa ne.

jojw ::

V Hyperloopu ne vidim poante..

oracle ::

Brisal moj komentar, smeh.

Zanimiva analiza na to temo: youtube

Cruz ::

oracle je izjavil:

Brisal moj komentar, smeh.

Zanimiva analiza na to temo: youtube
Živimo v marketinški distopiji tehnološke industrije, kjer ni posledic za bebave obljube, čeprav imajo bebave obljube realne posledice na ceno delnice in samo ekonomijo. Tako daleč smo prišli, da je ljudem vseeno, češ enkrat bodo že naredili. Koga pa briga za realne obljube. YoU mUsT dReAm BiG.

Veliko ljudi bo napadalo nasprotnike, češ vlak je staromoden, če si proti temu si proti napredku in podobne bedarije.

Na žalost bo več ljudi takšnih, ker so mediji in Youtube polni Musk masturbacij in nerealnih predstav, Musk sam pa se itak bori proti negativnemu pressu in je že grozil ter tožil novinarje, ki so prišli do dejstev, ki so negativno vplivale na njega in podjetja, poleg tega pa ima ob številu obilnega marketinga ogromno (mladih, pa tudi skrb vzbujajoče število I-love-science™ milenijcev) fanboyev, ki opravljajo to dolžnost namesto njega.

We need our tech daddy!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cruz ()

MrStein ::

oracle je izjavil:

Brisal moj komentar, smeh.

Zanimiva analiza na to temo: youtube

Lahko kdo povzame?
(nazadnje so debunkali čisto vsako njegovo trditev, tako da...)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

mn ::

Več ljudi se je spraševalo kaj je narobe z vlakom.

Eno je, da je praktično nemogoče zarisati novo traso na gosto poseljenem območju, ker so ljudje proti (na mojem dvoriušču tega ne bo). Dostikrat se omenja ravno Los Angeles, San Francisco relacija, ravno zaradi podobnih razlogov. Vmes je gosto poseljeno, zelo draga zemlja, dovolj daleč da se dejansko privarčuje čas pri visokih hitrostih (pač Ljubljana - Kranj je skoraj vseeno a greš 100 km/h ali 1000 km/h) in pa dovolj blizu da se ogromno pozna ves tisti čas, ki ga porabljaš zaradi voznje z/na letališče.

Nostradamus_ ::

jojw je izjavil:

V Hyperloopu ne vidim poante..


Zakaj ne? Znebiš se zračnega upora in lahko z 100x manj energije potuješ z hitrostmi 1000 km/h in več. Hypeloop je tehnično čisto smiselen, samo izvedba mora biti dobra.
Hipatij ima tiča in testise. Uživa, ko igra feministko in vas trola.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).

Zgodovina sprememb…

FTad ::

Nostradamus_ je izjavil:

jojw je izjavil:

V Hyperloopu ne vidim poante..


Zakaj ne? Znebiš se zračnega upora in lahko z 100x manj energije potuješ z hitrostmi 1000 km/h in več. Hypeloop je tehnično čisto smiselen, samo izvedba mora biti dobra.


Ah kje, to je ista ozkoglednost, kot pred cca 20 leti, kaj ti bo internet, saj imas fax in telefon. Ali pa, kaj ti bo avto, saj je konjska vprega dovolj hitra in komot....

Invictus ::

Nostradamus_ je izjavil:

jojw je izjavil:

V Hyperloopu ne vidim poante..


Zakaj ne? Znebiš se zračnega upora in lahko z 100x manj energije potuješ z hitrostmi 1000 km/h in več. Hypeloop je tehnično čisto smiselen, samo izvedba mora biti dobra.

Drugače bo pa pomanjkljivost Hyperloopa enaka kot pomanjkljivost vlakov. Ljudje morajo priti do postaje.

Kar pomeni, da je za Slovenijo neuporaben. Zna biti pa uspešen na medkrajevnih potovanjih, seveda med večjimi evropskimi in ostalimi svetovnimi velemesti.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Cruz ::

FTad je izjavil:

Nostradamus_ je izjavil:

jojw je izjavil:

V Hyperloopu ne vidim poante..


Zakaj ne? Znebiš se zračnega upora in lahko z 100x manj energije potuješ z hitrostmi 1000 km/h in več. Hypeloop je tehnično čisto smiselen, samo izvedba mora biti dobra.


Ah kje, to je ista ozkoglednost, kot pred cca 20 leti, kaj ti bo internet, saj imas fax in telefon. Ali pa, kaj ti bo avto, saj je konjska vprega dovolj hitra in komot....
To sploh ni dobra primerjava, res pa je, da se dandanes zlorablja takšna primerjava za vsak bullshit "izum" in utiša "hejterje".

Hyperloop je enostavno predraga in premalo bang-for-your-buck ideja za masovni transport. Z drugimi besedami, nesmiselna. Dajte pogledat kaj več od hype videojov in ne nasedite na vsako bedarijo, Jesus. But but but sci-fi movies :(

Invictus je izjavil:

Zna biti pa uspešen na medkrajevnih potovanjih, seveda med večjimi evropskimi in ostalimi svetovnimi velemesti.
Maglev @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cruz ()

Poldi112 ::

Invictus je izjavil:


Drugače bo pa pomanjkljivost Hyperloopa enaka kot pomanjkljivost vlakov. Ljudje morajo priti do postaje.

Kar pomeni, da je za Slovenijo neuporaben. Zna biti pa uspešen na medkrajevnih potovanjih, seveda med večjimi evropskimi in ostalimi svetovnimi velemesti.


Na ljubljanskih busih je vedno gužva, pa morajo ljudje tudi priti do postaje. Enako pri vlaku, pa podzemnih v tujini...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

VaeVictis ::

Ali lahko kak fan tega Hyperloopa razloži, kaj je prednost pred recimo pred visoko hitrostnimi vlaki, ki so že danes na voljo?

Ker tale test ni pokazal nič pametnega IMHO.

Pa da ne pozabimo, nekaj let nazaj so govorili, da bo cena od LA-SF 20 dolarjev in hitrost čez 1000 km/h, ker se boš vozil v vakumu in da bo leta 2020 že na voljo in so na podlagi vseh teh obljub dobili velike vsote denarja.

Sedaj pa:

- ni v vakumu kar je bila včasih opevana prednost pred vlaki
- ne obstaja, razen neki test, ki ne izgleda nič impresivnega (letalska kapsula na šasiji od avtomobila, če malce poeneostavim), plus sama proga je kr nekje v puščavi, kjer niti ena oseba tega ne rabi
- hitrost niti blizu ni 1000 km/h, top hitrost je bila 170 km/h
- heh, še celo vstop in izstop je na isti točki
- plus ves timeline sedaj govorijo, da bo mogoče čez 5-10 let, pod pogojem, da dobijo vsa dovoljenja za progo in delovanje, kar je glede na pretekle izkušnje zelo nizka verjetnost
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

Poldi112 ::

Saj ti je bilo že razloženo. Nižji zračni upor. To, da ni popoln vakuum, je irelevantno.

Pa to, da so vagončki majhni je verjetno tudi kar konkreten plus, da nisi odvisen od voznega reda, ampak prideš in greš.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

GupeM ::

Pa to, da lahko zadevo spelješ pod površjem, kjer te ne jebejo kmetje z njivami, pod mesti pa se izogneš obstoječim objektom. Na površje praktično tudi noben hrup ne pride.

Vse tvoje naštete točke pa seveda veljajo le za prototip.

VaeVictis ::

GupeM je izjavil:

Pa to, da lahko zadevo spelješ pod površjem, kjer te ne jebejo kmetje z njivami, pod mesti pa se izogneš obstoječim objektom. Na površje praktično tudi noben hrup ne pride.

Vse tvoje naštete točke pa seveda veljajo le za prototip.


Če misliš, da bo tole položeno in speljano pod zemljo, si pa zelo optimističen.

Bo treba vsem številkam kar še kar nekaj ničel dodati, če se mislijo to iti, pa bo potem sam projekt hitro ekonomsko neizvedljiv.

ps: Da, sploh ne govorim o varnosti in reševanju ljudi v primeru kake večje nesreče.
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

VaeVictis ::

Če uporabiš današnjo ceno vrtanja predorov, ki je med 150 mio do 4 milijarde dolarjev na miljo (pa lahko tudi daš tole številko na polovico, če želiš) in sedaj zračunaj koliko te pride tole, če vrtaš od Los Angles do San Francisca (cca 600 kilomterov oz. 372 milj), pa ti bo mogoče jasno zakaj tole nikoli ne bo pod zemljo.

ps: Še tole, pa ko boš razmišljal o tem, tukaj so celotne cene, ki so jih države plačale za to, ne pa samo cena vrtanja enega tunelčka. na domače vrtu ali en majhen projektek, ki ga je pokazal Boring company, vedno računaj zraven še cene pomožnih objektov, ki kar konkretno podražijo samo ceno vrtanja in izdelave takega sistema.
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: VaeVictis ()

GupeM ::

Opa, jaz sem bil prepričan, da gre za underground zadevo. Če ne gre za underground zadevo, je pa res povsem brezveze ...

Invictus ::

VaeVictis je izjavil:

Ali lahko kak fan tega Hyperloopa razloži, kaj je prednost pred recimo pred visoko hitrostnimi vlaki, ki so že danes na voljo?

Hitrejši, bolj pogosti prevoz. Zaradi manjših kapsul... V teoriji seveda...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Nostradamus_ ::

Cruz je izjavil:

FTad je izjavil:

Nostradamus_ je izjavil:

jojw je izjavil:

V Hyperloopu ne vidim poante..


Zakaj ne? Znebiš se zračnega upora in lahko z 100x manj energije potuješ z hitrostmi 1000 km/h in več. Hypeloop je tehnično čisto smiselen, samo izvedba mora biti dobra.


Ah kje, to je ista ozkoglednost, kot pred cca 20 leti, kaj ti bo internet, saj imas fax in telefon. Ali pa, kaj ti bo avto, saj je konjska vprega dovolj hitra in komot....
To sploh ni dobra primerjava, res pa je, da se dandanes zlorablja takšna primerjava za vsak bullshit "izum" in utiša "hejterje".

Hyperloop je enostavno predraga in premalo bang-for-your-buck ideja za masovni transport. Z drugimi besedami, nesmiselna. Dajte pogledat kaj več od hype videojov in ne nasedite na vsako bedarijo, Jesus. But but but sci-fi movies :(

Invictus je izjavil:

Zna biti pa uspešen na medkrajevnih potovanjih, seveda med večjimi evropskimi in ostalimi svetovnimi velemesti.
Maglev @ Wikipedia


Kot diplomiran inženir strojništva ki se na področje in tehniko spoznam, ti lahko rečem da se motiš. Hyperloop je dobra ideja, če je tudi njegova izvedba v prasksi dobra. Ima dobro možnost da se uveljavi v prihodnosti kot izredno konkurenča in hitra možnost potovanja.
Hipatij ima tiča in testise. Uživa, ko igra feministko in vas trola.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).

Nostradamus_ ::

VaeVictis je izjavil:

Ali lahko kak fan tega Hyperloopa razloži, kaj je prednost pred recimo pred visoko hitrostnimi vlaki, ki so že danes na voljo?

Ker tale test ni pokazal nič pametnega IMHO.

Pa da ne pozabimo, nekaj let nazaj so govorili, da bo cena od LA-SF 20 dolarjev in hitrost čez 1000 km/h, ker se boš vozil v vakumu in da bo leta 2020 že na voljo in so na podlagi vseh teh obljub dobili velike vsote denarja.

Sedaj pa:

- ni v vakumu kar je bila včasih opevana prednost pred vlaki
- ne obstaja, razen neki test, ki ne izgleda nič impresivnega (letalska kapsula na šasiji od avtomobila, če malce poeneostavim), plus sama proga je kr nekje v puščavi, kjer niti ena oseba tega ne rabi
- hitrost niti blizu ni 1000 km/h, top hitrost je bila 170 km/h
- heh, še celo vstop in izstop je na isti točki
- plus ves timeline sedaj govorijo, da bo mogoče čez 5-10 let, pod pogojem, da dobijo vsa dovoljenja za progo in delovanje, kar je glede na pretekle izkušnje zelo nizka verjetnost



kaj je prednost pred recimo pred visoko hitrostnimi vlaki, ki so že danes na voljo?


Še stotič: ene 100x manjša poraba energije zaradi skoraj popolne odsotnosti zračnega upora, ter zaradi enakega razloga tudi hitrosti preko 1000 km/h.

- ni v vakumu kar je bila včasih opevana prednost pred vlaki


1.Je v vakumu. Če vakum ni popoln, je to še vedno vakum in vakum NE RABI bit popoln. Če imaš namesto 1 bar kot je običajen zračni tlak samo 0,01 bara (kar je dober vakum, ni pa absolutni vakum), imaš 100x manjši zračni upor.

- ne obstaja, razen neki test, ki ne izgleda nič impresivnega (letalska kapsula na šasiji od avtomobila, če malce poeneostavim), plus sama proga je kr nekje v puščavi, kjer niti ena oseba tega ne rabi


To so testi. Ne ločiš med testi in realnimi progami ki bodo v prihodnosti (ko in če se zadeva uveljavila).

- hitrost niti blizu ni 1000 km/h, top hitrost je bila 170 km/h


To so testi. Ne ločiš med testi in realnimi progami ki imajo potencial da dosegajo hitrosti preko 1000 km/h.

- heh, še celo vstop in izstop je na isti točki


To so testi. Ne ločiš med testi in realnimi progami ki bodo v prihodnosti (ko in če se zadeva uveljavila).

- plus ves timeline sedaj govorijo, da bo mogoče čez 5-10 let, pod pogojem, da dobijo vsa dovoljenja za progo in delovanje, kar je glede na pretekle izkušnje zelo nizka verjetnost


O točnem timelanu težko govorimo, ker je odvisen od mnogih faktorjev. Je pa sama tehnologija Hyperloopa smiselna in ima velik potencial da se uveljavi.

VaeVictis je izjavil:

Če uporabiš današnjo ceno vrtanja predorov, ki je med 150 mio do 4 milijarde dolarjev na miljo (pa lahko tudi daš tole številko na polovico, če želiš) in sedaj zračunaj koliko te pride tole, če vrtaš od Los Angles do San Francisca (cca 600 kilomterov oz. 372 milj), pa ti bo mogoče jasno zakaj tole nikoli ne bo pod zemljo.

ps: Še tole, pa ko boš razmišljal o tem, tukaj so celotne cene, ki so jih države plačale za to, ne pa samo cena vrtanja enega tunelčka. na domače vrtu ali en majhen projektek, ki ga je pokazal Boring company, vedno računaj zraven še cene pomožnih objektov, ki kar konkretno podražijo samo ceno vrtanja in izdelave takega sistema.


1. Za uspeh Hypelopa ni nujno da je pod zemljo, lahko je nad zemljo.
2. Ceno vtanja si mnogo mnogo precenil. Saj nimaš zlatega vrtalnega stroja.
Hipatij ima tiča in testise. Uživa, ko igra feministko in vas trola.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).

Zgodovina sprememb…

Nostradamus_ ::

GupeM je izjavil:

Opa, jaz sem bil prepričan, da gre za underground zadevo. Če ne gre za underground zadevo, je pa res povsem brezveze ...


Ni brezveze. Zakaj bi bilo? Tudi če je nad zemljo imaš še vedno hitrost potovanja 1000 km/h in porabiš 100x manj energije kot bi jo z vlakom (posledično lahko zaradi tega nižja cena).

Invictus je izjavil:

VaeVictis je izjavil:

Ali lahko kak fan tega Hyperloopa razloži, kaj je prednost pred recimo pred visoko hitrostnimi vlaki, ki so že danes na voljo?

Hitrejši, bolj pogosti prevoz. Zaradi manjših kapsul... V teoriji seveda...


To kar je Invicicus povedal: mnogo hitrejši in bolj pogosti prevozi + nižja cena potovanja in boljša okoljska sprejemljivost zaradi 100x manjše porabe energije na kilometer.
Hipatij ima tiča in testise. Uživa, ko igra feministko in vas trola.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).

Zgodovina sprememb…

VaeVictis ::

Nostradamus_ je izjavil:


Še stotič: ene 100x manjša poraba energije zaradi skoraj popolne odsotnosti zračnega upora, ter zaradi enakega razloga tudi hitrosti preko 1000 km/h.

- ni v vakumu kar je bila včasih opevana prednost pred vlaki


1.Je v vakumu. Če vakum ni popoln, je to še vedno vakum in vakum NE RABI bit popoln. Če imaš namesto 1 bar kot je običajen zračni tlak samo 0,01 bara (kar je dober vakum, ni pa absolutni vakum), imaš 100x manjši zračni upor.


Na začetku so govorili o vakumu, o tem sedaj ne govorijo več, ampak o nižjen zračnem uporu.

Nostradamus_ je izjavil:


- ne obstaja, razen neki test, ki ne izgleda nič impresivnega (letalska kapsula na šasiji od avtomobila, če malce poeneostavim), plus sama proga je kr nekje v puščavi, kjer niti ena oseba tega ne rabi


To so testi. Ne ločiš med testi in realnimi progami ki bodo v prihodnosti (ko in če se zadeva uveljavila).


Ločim razliko, samo govorili in predstvljali so nekaj drugega.

Nostradamus_ je izjavil:


- hitrost niti blizu ni 1000 km/h, top hitrost je bila 170 km/h


To so testi. Ne ločiš med testi in realnimi progami ki imajo potencial da dosegajo hitrosti preko 1000 km/h.


Ločim razliko, samo govorili in predstvljali so nekaj drugega.

Če že govoriš o neki tehnologiji in se hvališ s 1000 km/h, na koncu pa dobiš predstavitveno hitrost, nižjo od stare Lade, to ni nekaj s čim se hvališ in predstavljaš kot nek uspešen test.

Nostradamus_ je izjavil:


- heh, še celo vstop in izstop je na isti točki


To so testi. Ne ločiš med testi in realnimi progami ki bodo v prihodnosti (ko in če se zadeva uveljavila).


Ločim razliko, samo govorili in predstvljali so nekaj drugega in tudi razlagali, da se bomo sedaj že vozili s tem od LA do SF.

Nostradamus_ je izjavil:


- plus ves timeline sedaj govorijo, da bo mogoče čez 5-10 let, pod pogojem, da dobijo vsa dovoljenja za progo in delovanje, kar je glede na pretekle izkušnje zelo nizka verjetnost


O točnem timelanu težko govorimo, ker je odvisen od mnogih faktorjev. Je pa sama tehnologija Hyperloopa smiselna in ima velik potencial da se uveljavi.


Timeline ni moj, ampak njihov, torej sedaj govorijo o zamudi vsaj 10 let, čez 10 let bo nov timeline in kakšna zamuda?

Veliko tehnologij je zanimivih in imajo potencial, samo tukaj sem poslušal, da se bom sedaj enkrat svoje možgane uploadal v cloud, drugi so mi trdili, da bodo samo še električni avtomobili, pred tem so bili vodikovi, tretji so mi razlagali, da bom imel enkrat do leta 2020 level 5 samodejna vozila na cesti in se ne bom več rabil sploh voziti, četrti so tukaj razlagali, da bom imel mali jedrski reaktor v kleti, peti, da bomo vsi imeli že fuzijo, šesti, da bomo naslednjo leto na Marsu imeli kolonijo, sedmi, da se bom lahko peljal v vesolje z Virgin galactic za neko pametno ceno in da bomo imeli vesoljske hotele enkrat do 2020, osmi, da bom imel doma mašinco, ki bo poceni analizirala kri in odkrila vse bolezni, ...

Vse te tehnologije so zanimive in imajo potencial, no skoraj vse, samo timeline jih malce zafrkava, plus vsem je skupno, da imajo zelo lepo predstavitvene filmčke in da dobijo od naivnih investitorjev milijone in milijone, ter razlagajo, kako vse bo lepo...

Sam pa še vedno moram uporabiti hiter SŽ vlak, ki se ustavi v vsaki vasi, avto je še vedno bencinar, štrom je iz TEŠa, vesolje pa lahko samo v Expanse gledam...
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

Nostradamus_ ::

Invictus je izjavil:

VaeVictis je izjavil:

Ali lahko kak fan tega Hyperloopa razloži, kaj je prednost pred recimo pred visoko hitrostnimi vlaki, ki so že danes na voljo?

Hitrejši, bolj pogosti prevoz. Zaradi manjših kapsul... V teoriji seveda...


To kar je Invicicus povedal: mnogo hitrejši in bolj pogosti prevozi + nižja cena potovanja in boljša okoljska sprejemljivost zaradi 100x manjše porabe energije na kilometer. Zadeva bi lahko potovala hitreje od potniškega letala (ki leti "samo" z 900 km/h), ter bi hkrati porabila več kot 1300x manj energije na kilometer od letala (letala so izredno potrošna).

Hipatij ima tiča in testise. Uživa, ko igra feministko in vas trola.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).

VaeVictis ::

Nostradamus, bla, bla, bla, ...

Lahko bi, enkrat bo, green, eco, eco-friendly, transportation next, next-gen, ... ali po drugače povedano marektinški dialekt za ovce.

Dokler ni, je vse BS, ko/če pa enkrat bo, pa bomo lahko potem videli kaj je res, kaj pa ne.

Sedaj je pa zaenkrat vse totalen in navaden BS in tale test je ena velika žalost, pa če še toliko razlagaš, da je samo test.

Koliko denarja so dobili za tole in tole je max kar lahko prikažejo, sramota!
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!

Nostradamus_ ::

Na začetku so govorili o vakumu, o tem sedaj ne govorijo več, ampak o nižjen zračnem uporu.


Kaj ti ni jasn? Vsak nižji zračni tlak od atmonsferskega JE vakum. In če tlak znižaš samo za 10x na 0,1 bar, si že za 10x znižal zračni upor, ki je daleč največji porabnik energije pri visokih hitrostih.



Ločim razliko, samo govorili in predstvljali so nekaj drugega.


Ne ločiš razlike, ker kar naprej njihove teste jemlješ kot da je to že končni produkt.

Če že govoriš o neki tehnologiji in se hvališ s 1000 km/h, na koncu pa dobiš predstavitveno hitrost, nižjo od stare Lade, to ni nekaj s čim se hvališ in predstavljaš kot nek uspešen test.


Tehnologija je zmožna več ko 1000 km/h in tudi več, to se da narest v praksi, treba je samo dobro dodelati izvedbo. Trenutno v to tehnologijo ni bilo vloženega dosti časa in znanja, ko pa bo, takrat bodo tudi hitrosti 1000 km/h in celo več.

Timeline ni moj, ampak njihov, torej sedaj govorijo o zamudi vsaj 10 let, čez 10 let bo nov timeline in kakšna zamuda?


Timeline je odvisen od financiranja in dovoljenj. Če financiranja ni zadosti, se pač zadeva zavleče. Kako da tega ne moreš dojeti?

drugi so mi trdili, da bodo samo še električni avtomobili


Bodo. V prihodnosti bodo samo še električni avtomobili. Nekje čez 10 let, bo polovica prodanih avromobilov električnih, nekje čez 15 let pa bo elektičnih avtomobilov med prodanimi več kot 90 %. Nato pa je treba samo še počakati da grejo dizelske in bencinske kante ki so v obstoječem voznem parku rakom živžgat.

pred tem so bili vodikov


Tega ni govoril noben strokovnjak. Če pa verjameš šarlatanom, pa tvoj problem. Vodikovi avtomobili niso smiselni, ker so električni veliko boljša tehnologija.

tretji so mi razlagali, da bom imel enkrat do leta 2020 level 5 samodejna vozila na cesti in se ne bom več rabil sploh voziti


V prihodnosti avtonomna vožnja bo. Čez 5-10 let jo pričakuj približno, že danes so z rezultati precej blizu in se Teslini avtomobili vozijo avtonomno (ni level 5, pa vendarle).

četrti so tukaj razlagali, da bom imel mali jedrski reaktor v kleti,


Tega ni govoril noben strokovnjak, če pa verjameš šarlatanom, pa je to tvoj problem.

peti, da bomo vsi imeli že fuzijo


Fuzija bo, dosedanji poskusi dobro kažejo.

šesti, da bomo naslednjo leto na Marsu imeli kolonijo


Do kolonije na Marsu bo preteklo še nekaj vode, vendar to je možno narediti in obstaja precejšnja možnost da v prihodnosti to bo narejeno.


sedmi, da se bom lahko peljal v vesolje z Virgin galactic za neko pametno ceno in da bomo imeli vesoljske hotele enkrat do 2020


To je možno narediti in obstaja precejšnja možnost da v prihodnosti to bo narejeno.

da bom imel doma mašinco, ki bo poceni analizirala kri in odkrila vse bolezni


Vse bolezni bo samo z analizo krvi težko odkriti, to si spet naletel na nekega šarlatana, ki ti je prodal meglo.

Sam pa še vedno moram uporabiti hiter SŽ vlak, ki se ustavi v vsaki vasi


To je zaradi nesposobnosti Slovenskih železnic. Prevoz z vlakom lahko deluje DOBRO in ODLIČNO, poglej samo na Japonsko za primer.

avto je še vedno bencinar


Ni treba da je bencinar. Imaš DANES na voljo vsaj 50 modelov električnega ki imaš strošek v življenski dobi 3x manjši od bencinskega.

štrom je iz TEŠa


1.Iz termoelektrarn je v Sloveniji samo ena tretjina štroma. Ostali dve tretjini sta iz čistejših virov.
2. Tudi iz Teša nafilan električni avto je za okolje še vedno boljši kot pa vožnja bencinarja in dizla.

Nostradamus, bla, bla, bla, ...


Podaj argumente ali utihni če nimaš pojma. Kar sem napisal so dejstva.

Lahko bi, enkrat bo, green, eco, eco-friendly, transportation next, next-gen, ... ali po drugače povedano marektinški dialekt za ovce.


Ovca si ti sam, ne jaz. Ovca si ti ker se ne spoznaš na tehnologijo in te vsaka propaganda naftne industrije pelje žejnega čez vodo. Podana razpredilnica drži in je korektna.

Sedaj je pa zaenkrat vse totalen in navaden BS in tale test je ena velika žalost, pa če še toliko razlagaš, da je samo test.

Koliko denarja so dobili za tole in tole je max kar lahko prikažejo, sramota!


Deluješ kot tipičen zanikovalec napredka. Ti bi sigurno pred 100 letih vpil da vso grlo da avtomobili nikoli ne bodo zamenjali konjskih vpreg, kajne? Ker to so ljudje pred dobrimi 100 letih kričali na vsa usta. Pa vsi vemo da so bili navadne budale in niso imeli prav.
Hipatij ima tiča in testise. Uživa, ko igra feministko in vas trola.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).

Zgodovina sprememb…

Nostradamus_ ::



Zdej si pa predstavljaj da lahko zadevo zmanjšaš še za ene 50 do 100x od navadnega najbolj varčnega vlaka (100x boljše od najboljšega v tabeli).

In pri testu so dosegli 457 km/h, ne pa 170 kot trdiš ti.

https://slo-tech.com/novice/t726809#crta
Hipatij ima tiča in testise. Uživa, ko igra feministko in vas trola.
Dokaze o razgaljenju imate v temi s pritožbami (Matthai se je žrtoval za vas).
Admini trolanje hipatija tolerirajo (dajte si duška).

Zgodovina sprememb…

VaeVictis ::

Nostradamus_ je izjavil:



Zdej si pa predstavljaj da lahko zadevo zmanjšaš še za ene 50 do 100x od navadnega najbolj varčnega vlaka (100x boljše od najboljšega v tabeli).

In pri testu so dosegli 457 km/h, ne pa 170 kot trdiš ti.

https://slo-tech.com/novice/t726809#crta


Pri tem testu, ki ga tako hvalite, so dosegli 170 km/h.

Le zakaj tudi pri tem testu z ljudmi niso tako visoke hitrosti dosegli?

Lahko si predstavljam veliko, tudi taki in drugačni znalci so vse zgoraj trdili in proglaševali vse za suho zlato, ter mi razlagali, da so moram vse to predstavljati za 10+x faktor bolje, na koncu jih pa tukaj t.i. diplomirani inženir strojništva, ki se na zadeve spozna, proglasi za šarlatane, zanimivo kako to gre...
Let's Go Brandon!
Slo-tech.com je postal greznica in izguba časa!
Adijo!
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Hyperloop (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
432136581 (30777) Okapi
»

The Boring Company (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
25142674 (30396) Okapi
»

Nemški hyperloop na SpaceX-ovem tekmovanju 457 km/h (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7823507 (15462) bbf
»

SpaceX gradi prototip cevnega zračnega potniškega prometa v Teksasu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
7330682 (25539) nodrim

Več podobnih tem