Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
kow ::
Vidim, da nisi razvojnik/programer. V glavnem, ti garantiram da niso odpuscali vrhunskih developerjiv, ki kodirajo FSD software. Saj niso idioti, da bi vrhunski kader podarili konkurenci.
Okapi ::
Mogoče res ne, ampak to nima veze s tem, kdo pri Tesli dobiva plačo in kdo honorar.
Mimogrede, kako si Musk predstavlja delo od doma.
Se pravi, 8 ur na dan moraš biti v pisarni, ostalo pa lahko delaš od doma.
Mimogrede, kako si Musk predstavlja delo od doma.
Anyone who wishes to do remote work must be in the office for a minimum (and I mean *minimum*) of 40 hours per week or depart Tesla.
Se pravi, 8 ur na dan moraš biti v pisarni, ostalo pa lahko delaš od doma.
codeMonkey ::
Objavljeno je bilo, da gre vecinoma za t.i. strokovnjake za oznacevanje podatkov ("data annotation specialist"). Ni to neka delovna sila, ki je bila planirana za daljse obdobje. Ze zaradi vedno bolj realisticnega simuliranja ne: https://cleantechnica.com/2021/09/08/vi...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
... a to pomeni, da so odpustili tisto delovno silo v Afriki?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
codeMonkey je izjavil:
Objavljeno je bilo, da gre vecinoma za t.i. strokovnjake za oznacevanje podatkov ("data annotation specialist"). Ni to neka delovna sila, ki je bila planirana za daljse obdobje. Ze zaradi vedno bolj realisticnega simuliranja ne: https://cleantechnica.com/2021/09/08/vi...
Tri dni kasnej pride na YT video kako se Tesla skor zapelje v tramvaj. :>
Najbolj verjetna razlaga je, da so izboljsali software in potrebujejo manj manualnega dela (labeliranje itd.)
A bejz, no? :> A se ti res zdi, da nisem prebral? :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Daliborg ::
Tri dni kasnej pride na YT video kako se Tesla skor zapelje v tramvaj. :>
Sej bi se 90% SLO voznikov tudi.
Format life:
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
Warning all life will be erased!
Do you want to continue?(y/n) Y_
codeMonkey ::
Tesla se skoraj zapelje lahko v karkoli. Predvsem je odvisno od voznika :) Pac Level 2 sistem...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Se vedno cakamo na prestizne nemske znamke, da nam ponudijo L3 - premikanje v guzvi, hahahaha.
kow ::
Drugace pa je Tesla dodala dober feature (ne vem sicer ali ma konkurenca v tem cenovnem rangu isti feature?):
https://electrek.co/2022/07/04/tesla-ex...
https://electrek.co/2022/07/04/tesla-ex...
BigWhale ::
Se vedno cakamo na prestizne nemske znamke, da nam ponudijo L3 - premikanje v guzvi, hahahaha.
Ker nemci nimajo L3 premikanja v guzvi, je ok, da se Tesla zapelje v tramvaj?
S taksno argumentacijo se zmaguje na internetih! ;>
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
kow ::
Poanta je, da ce nimas samovozecih avtov, se bodo bolj tezko kam zaleteli, ali pac?
Mimogrede, je kaksen posnetek tega tramvaj dogodka?
Mimogrede, je kaksen posnetek tega tramvaj dogodka?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Poanta je, da ce nimas samovozecih avtov, se bodo bolj tezko kam zaleteli, ali pac?
Kako je to point, ce Tesla nima samovozecih vozil, pa se vseeno zaletavajo.
Mercedes BTW prodaja L3 sistem v Nemciji in delajo na tem, da bo legalizirano tudi v ZDA.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
codeMonkey ::
V Mercedesu v Nemciji. Ne stekam. Sigurno ne bos nasel milijon posnetkov od kupcev MB razreda S, kot pri Tesli, ampak pod "eqs level 3" se najde nekaj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
Ne spomnim se, da bi posnel enega videa, ko smo imeli mercedesa doma; po moje še slike nimam ... ne razumem, zakaj bi sploh to počel? Razen, če bi se seveda profesionalno ukvarjal s tem.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
To je neki marketinski posnetek, ki je editiran. Daj mi posnetek 30min neprekinjene voznje, da vidimo, ce v resnici deluje.
codeMonkey ::
Ne ni. To je novinar, ki testira razlicna vozila in je pac opravil test tega sistema. Sam, legalno po cesti v prometu, brez rok in z gledanjem filma. Kje, kdaj ter kako sistem dela, je jasno ze iz UNECE regulative. S Teslo tega nikjer ni mozno. Niti za se bolj neumen scenarij od tega.
Torej, tole ne drzi, pa ce imas tvoj filmcek, ali ne:
Torej, tole ne drzi, pa ce imas tvoj filmcek, ali ne:
Se vedno cakamo na prestizne nemske znamke, da nam ponudijo L3 - premikanje v guzvi, hahahaha.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Se enkrat. Ce sistem deluje zadovoljivo, je mozno oceniti samo z daljsim posnetkom. Nemski novinarji in njihov hype nas pac ne zanima. Jaz sem pac nejeverni tomazek in bom verjel, ko bom videl. Cakam 30 minutni posnetek.
Verjetno ga z razlogom ne najdem.
Verjetno ga z razlogom ne najdem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Se enkrat. Ce sistem deluje zadovoljivo, je mozno oceniti samo z daljsim posnetkom.
Tega ti s posnetka ne bos ugotovil. Mercedes je dobil dovoljenje za svoj sistem, in ga certificiral. V tem postopku pa garantirano nihce ni iskal posnetka na youtubu.
Tvoj kriterij je butast, ker to o sistemu ne pove nicesar.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Ne razumes. Tvoj kriterij je butast se veliko bolj. Mercedes lahko naredi L3 po specifikaciji, avto se nikoli ne zaleti itd, pa je zadeva skoraj popolnoma neuporabna, ce sistem piska na vsakih nekaj minut in moras ves cas intervenirati. Domnevam, da se to pogosto dogaja, in je sistem v praksi neuporaben. Sicer bi pac imeli posnetke te fenomenalne tehnologije.
lejko0 ::
Prvi uraden L3 v EU je bil Audi A8 (do 60kmh) in kmalu bo desetletje od tega. Tesla se danes ni tukaj z vsem svojim AI.
Eklatanten primer kaj vse naredi napačno izhodišče, če se namesto strokovnjakov, posluša slabo tehnično podkovanega CEOta
Eklatanten primer kaj vse naredi napačno izhodišče, če se namesto strokovnjakov, posluša slabo tehnično podkovanega CEOta
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: lejko0 ()
codeMonkey ::
Kdaj/kje bo/je FSD v EU? (oz. 60+ drzavah, ki so se zavezale za UN regulativo za alks)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
kow ::
Nimam pojma. Ampak vsaj vidimo kaj imajo. Vsi ostali svoje izjemne tehnologije ne oglasujejo. Po eni strani oglasujejo avte, ki jih ne bodo dostavili se 1 leto, v vecjih stevilkah pa 2 leti, po drugi strani nobenega oglasevanja njihovne izjemne avtonomne tehnologije. So cudni ti Nemci.
mn ::
Nimam pojma. Ampak vsaj vidimo kaj imajo. Vsi ostali svoje izjemne tehnologije ne oglasujejo. Po eni strani oglasujejo avte, ki jih ne bodo dostavili se 1 leto, v vecjih stevilkah pa 2 leti, po drugi strani nobenega oglasevanja njihovne izjemne avtonomne tehnologije. So cudni ti Nemci.
Sedaj znajo že kaj več: Dickmann's autonomous cars, 1980s.
Problem so tiste zadnje dodelave, da je stvar uporabna in varna v vseh primerih in na internetu in v črni kroniki imaš cel kup primerov ko Tesla dela traparije. In to bo izredno težko dodelati do konca, IMHO.
Že ves čas se proizvajalci kot je Mercedes in Tesla lotevajo problema na nekoliko drugačen način in za varnostno kritične naprave, kar samostojen avto definitivno je, je po mojem mnenju Mercedesov pristop pravi. Za Youtube posnetke in internet prepire, je pa Teslin. Kaj je res, bo pa prihodnost pokazala.
Sploh ker ne vem koliko je mogoče pokriti vse robne primere v nevronskih mrežah, kjer kakor razumem razvojniki praviloma ne vejo in nimajo kontrole nad tem zakaj se sistem odloči kot se.
kow ::
Vecina ljudi ima bias, da mora masina pokriti "vse robne primere", kar je imo OGROMNA neumnost. Cloveska bioloska masina, niti priblizno ne pokrije "vse robne primere". Glavni kriterij bo vedno: uporabnost.
mn ::
Vecina ljudi ima bias, da mora masina pokriti "vse robne primere", kar je imo OGROMNA neumnost. Cloveska bioloska masina, niti priblizno ne pokrije "vse robne primere". Glavni kriterij bo vedno: uporabnost.
Več jih mora kot povprečen voznik. To kar ima Tesla sedaj je bistveno slabše kot človek.
kow ::
Se strinjam. Ne vem zakaj si sicer izpostavil samo Teslo. Vsi imajo bistveno slabse sisteme.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Glavni kriterij bo vedno: uporabnost.
Za varnostno kriticne naprave to enostavno ne drzi. Nikoli. Teslo se predvsem izpostavlja zato, ker v sistem in sam razvoj ne vgradijo osnovnih stvari, kot je npr. ODD (operational design domain)*. Samo na ta nacin je mozno karkoli trditi glede varnosti, ker vse ostalo je nabijanje v prazno (boljse ali slabe v primerjavi s clovekom). Ampak to itak postaja vse manjsi problem, ker ce bodo hoteli svoj sistem prodajati v 60+ drzavah podpisnicah regulative, na koncu ne bo nic kaj drugacen od Mercedesovega, ker regulativa jasno definira ODD. Vse kar imajo, je negotova prihodnost v ZDA.
*in tudi ker L2 ni primeren za mnoge primere uporabe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
To je izgleda običajen ameriški modus operandi, da kar izstopijo oz. lepo zaobidejo neke uveljavljene standarde ter oblikujejo kar neke svoje in se potem delajo pametne.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Razvoj je s tem definitivno hitrejsi, ampak potem je spet vprasanje do kaksnega produkta vodi. Vseeno v industriji res rabimo neko srednjo pot, med Teslo, in klasicnim pristopom. Mercedes btw tudi ni zadovoljen s trenutnimi omejitvami, ampak upajmo, da se bo sirjenje ODD po uspesnih prvih l3 sistemih pospeseno povecevalo. Vsaj voznjo po AC v nekem normalnem vremenu bi lahko dosegli kmalu.
ales85 ::
codeMonkey je izjavil:
Zakaj Tesla? Ajde, ce bi rekel Waymo, ampak Tesla?
Zato, ker je Tesla na voljo globalno? No, priznam, da ne vem, če je ta iz videa na voljo globalno (ali vsaj na splošno na Kitajskem).
ales85 ::
codeMonkey ::
Za FSD, na nacin kot je zasnovan, trenutno cisto nic ne kaze, da bo kadarkoli v EU. Ze v ZDA imajo tezave.
Posnetek pa prikazuje vozilo z level 4 sistemom, ki se vozi brez voznika, medtem ko je Tesla na level 2. Tukaj ni nicesar za primerjati.
Posnetek pa prikazuje vozilo z level 4 sistemom, ki se vozi brez voznika, medtem ko je Tesla na level 2. Tukaj ni nicesar za primerjati.
LeQuack ::
Lepo. Me zanima, če je to na nivoju Teslinega AP ali kaj boljše.
Misliš tega Teslinega AP, ki povozi otroke?
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinter...
Quack !
Zgodovina sprememb…
- spremenil: LeQuack ()
ales85 ::
Lepo. Me zanima, če je to na nivoju Teslinega AP ali kaj boljše.
Misliš tega Teslinega AP, ki povozi otroke?
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinter...
Ne vem kako forumasem ni jasno, ampak ravno na te prigode ciljam.
codeMonkey je izjavil:
Za FSD, na nacin kot je zasnovan, trenutno cisto nic ne kaze, da bo kadarkoli v EU. Ze v ZDA imajo tezave.
Posnetek pa prikazuje vozilo z level 4 sistemom, ki se vozi brez voznika, medtem ko je Tesla na level 2. Tukaj ni nicesar za primerjati.
Ze, ampak Tesla misli, da ima nekaj vec - in na to primerjavo sem mislil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ales85 ()
DamijanD ::
GM bo kmalu povečal svoj "nabor" cest za Super Cruise:
https://www.engadget.com/gm-is-doubling...
https://www.engadget.com/gm-is-doubling...
Gregor P ::
Tesla točno ve kaj ima in že zaradi tega, da so to tako malomarno spustili potrošnikom na javne ceste, bi jih morali kar nekaj sedeti v zaporu.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Lepo. Me zanima, če je to na nivoju Teslinega AP ali kaj boljše.
Misliš tega Teslinega AP, ki povozi otroke?
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinter...
Irrelevantno. Lahko gres brskati po cajtngih novice o povozenih pescih. Takega scenarija ne bos nasel oz. je izredno redek.
Edino kar v resnici steje, je kolicina povozenih pescev glede na znamko. Seveda, ce je cilj v resnici zmanjsanje povozenih pescov. Ce.
Na problem je potrebno gledati statisticno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
ales85 ::
Lepo. Me zanima, če je to na nivoju Teslinega AP ali kaj boljše.
Misliš tega Teslinega AP, ki povozi otroke?
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinter...
Irrelevantno. Lahko gres brskati po cajtngih novice o povozenih pescih. Takega scenarija ne bos nasel oz. je izredno redek.
Edino kar v resnici steje, je kolicina povozenih pescev glede na znamko, ki uporablja in ima aktiven sistem kot je AutoPilot. Seveda, ce je cilj v resnici zmanjsanje povozenih pescov. Ce.
Na problem je potrebno gledati statisticno.
Sem popravil zate.
kow ::
Narobe si popravil. Vazna je varnost pescev, nic drugega. Ali je sistem pasiven, aktiven ali bo tvojo znamko vozil samo previden 30 letnik. Irrelevantno.
Ce imata bmw ali tesla bolj agresivne voznike, pac naj naredita boljse sisteme.
Kakorkoli, upam da se strinjamo, da je preckanje lutk na nekih parkiriscih nepomembno. Vsaj trenutno. Ko bodo proizvajalci sposobni narediti avtomobile, kjer objestni, pijani, stari, zadrogirani vozniki ne bodo vec povozili pescev na raznih prehodih itd.
Potem postane smiselno se ubadati z maloverjetnimi situacijami.
Ce imata bmw ali tesla bolj agresivne voznike, pac naj naredita boljse sisteme.
Kakorkoli, upam da se strinjamo, da je preckanje lutk na nekih parkiriscih nepomembno. Vsaj trenutno. Ko bodo proizvajalci sposobni narediti avtomobile, kjer objestni, pijani, stari, zadrogirani vozniki ne bodo vec povozili pescev na raznih prehodih itd.
Potem postane smiselno se ubadati z maloverjetnimi situacijami.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
Aja, se to. Ne bi smel napisati, da otrok precka. Ta lutka je popolnoma negibna. Edina podobna situacija bi verjetno lahko bila, da bi se otrok sede igral sredi ceste. Zelo redka situacija. Vprasanje, ce ni popolna pijani odrasel, ki lezi sredi ceste, bolj pogost pojav.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 3757 (1425) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5557 (1975) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8878 (4164) | c3p0 |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15805 (10736) | DamijanD |