» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
13 / 31
»»

codeMonkey ::

Z bolj agresivno voznjo nekoliko povecas stevilo nesrec, za katere si odgovoren (vcasih pac clovek ne popusti, ker ne zeli, ali pa te res ne vidi). Stvar odlocitve za Waymo, vsekakor nima smisla zastaviti stvari agresivno takoj na zacetku. Je pa zelo enostavno narediti sistem agresiven, ko prevalis krivdo na nekoga drugega.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Ti lahko legalisticno filozofiras, samo noben priseben se ne bo vsedel v taksi, ki je pocasen in ni veliko cenejsi od ostalih. Ko enkrat dosezes nek nivo zanesljivosti, bos pac povecal agresivnost, to je samoumevno. Ocitno waymo se ni dosegel tega nivoja. Tudi, ce je tehnicno L4, je to neuporaben L4. Zaenkrat seveda. Zanimivo bi bilo videti koliko denarja pokuri Waymo letno. Verjetno kaksno milijardo, ce ne vec. Ni pa to nek velik problem zaenkrat, ker je dolgorocno trg tako velik. In lastnik ima casha kot dreka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

kow ::

No, zdaj sem pogledal zadnje porocilo od Alphabet in imajo postavko "Other Bets, ki naredi vec kot milijardo izgube na cetrletje. Kar pomeni, da Waymo pokuri krepko vec kot milijardo na leto. Verjetno bolj 4 milijarde.

codeMonkey ::

Cisto mozno. Nikakor ne trdim, da je trenutno bolj prakticen od Uberja recimo. Da se porabi precej denarja, je tudi jasno. Jaz enostavno ne stekam posnetka (v tehnicnem smislu, kako je predstavljen, komentiran, itd.).

Ampak ce ze gres v to smer, tudi Tesli ni ravno enostavno. Pri NHTSA pocasi odkrivajo, da so bili prevec popustljivi (predvsem glede Tesle) in razmisljajo stvari nekoliko resneje regulirati. Seveda se je usula cela vojska investitorjev, ljubiteljev in ostalih "poznavalcev" (se Munro, ki se mu niti priblizno ne sanja o tej tematiki) s svojimi teorijami, in kaze, da bo z uvajanjem sprememb se precej zabavno. Predvsem pa imajo zdaj problem zato, ker pri NHTSA enostavno niso resno zastavili ze od zacetka. Namiguje se na neke politicne vzroke in druge bedarije, medtem ko je bilo stroki (od NTSB naprej) ze zdavnaj precej jasno, da Teslin pristop ne pelje ravno v pravo smer. Pa ne napovedujem razpleta, samo pravim, da so tudi tu problemi, ki bodo postali precej vecji, ce se res izkaze, da vozniki ne zmorejo resevati kriticnih situacij v vecji meri. Zgoraj imas ze prijavo takega primera.

Na koncu je v obeh podjetjih precej nekega znanja, ki je na trgu trenutno dovolj vredno, da gredo stvari dalje. Mi je pa odkrito povedano Waymov pristop precej blizje, cisto v tehnicnem smislu, kot razvojniku s tega podrocja, ker je pac po nekih internih normah in standardih. Zdaj, ali bo projekt propadel zaradi pocasne voznje, in bo vsega konec, je druga stvar.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Regulatorje/zakone itd. jemljes prevec resno. Njihov mandat je, da te zascitijo. Pa naj stane karkoli. Ce me razumes.
Oz. ti bom povedal tako: Ce bodo regulatorji hoteli prepreciti vsako smrt z avtonomnimi vozili, so prakticno norci. In jih je potrebno cimprej ustaviti.

Tole bo potrebno regulirati izredno pametno, predvsem pa ne prevec previdno - bias bo na tej strani - ker je neodgovorno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Ti lahko legalisticno filozofiras, samo noben priseben se ne bo vsedel v taksi, ki je pocasen in ni veliko cenejsi od ostalih.


Od kje ti sploh podatki, da z neko agresivno voznjo profitiras? V mestu, v prometni konici. Na primer.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Regulatorje/zakone itd. jemljes prevec resno. Njihov mandat je, da te zascitijo. Pa naj stane karkoli. Ce me razumes.
Oz. ti bom povedal tako: Ce bodo regulatorji hoteli prepreciti vsako smrt z avtonomnimi vozili, so prakticno norci. In jih je potrebno cimprej ustaviti.

Tole bo potrebno regulirati izredno pametno, predvsem pa ne prevec previdno - bias bo na tej strani - ker je neodgovorno.


To gre v obe smeri. Premalo previdno je tudi neodgovorno. In nikakor ne gre za preprecitev vsake smrti. Osnova tukaj je druzbeno sprejemljivo tveganje. Da pa se to lahko oceni, oziroma primerja, pa je res potreben pameten pristop. Ampak ta pristop je ze precej razdelan v standardih.


Predvsem pa ne stekam strahov tukaj, ker v resnici se tukaj omejuje le eno podjetje ali dve, ki se jima precej mudi. In potem imas absurdne logike, kjer v tej temi si cudak, ker si proti prodajanju varnosti za monopol nad samodejno voznjo, medtem ko v drugi temi si cudak, ker prodajas svojo varnost za podatke. Ne stekam.

Zgodovina sprememb…

Groot ::

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

Ti lahko legalisticno filozofiras, samo noben priseben se ne bo vsedel v taksi, ki je pocasen in ni veliko cenejsi od ostalih.


Od kje ti sploh podatki, da z neko agresivno voznjo profitiras? V mestu, v prometni konici. Na primer.


Ah takšnim se sam na koncu smejim ko se peljem mimo njih, medtem ko so oni že povsem živčni vsaj 10-krat zamenjali pas pa še vedno ne pridejo nikamor. Vsakodnevna klasika na naših cestah.

kow ::

codeMonkey je izjavil:


To gre v obe smeri. Premalo previdno je tudi neodgovorno. In nikakor ne gre za preprecitev vsake smrti. Osnova tukaj je druzbeno sprejemljivo tveganje. Da pa se to lahko oceni, oziroma primerja, pa je res potreben pameten pristop. Ampak ta pristop je ze precej razdelan v standardih.


Se strinjam. Problem je, da se hitro vmesa politika, mediji in nastanejo politicni pritiski na regulatorje. Bo zanimivo videti kako se bo odvilo.

codeMonkey je izjavil:


Predvsem pa ne stekam strahov tukaj, ker v resnici se tukaj omejuje le eno podjetje ali dve, ki se jima precej mudi. In potem imas absurdne logike, kjer v tej temi si cudak, ker si proti prodajanju varnosti za monopol nad samodejno voznjo, medtem ko v drugi temi si cudak, ker prodajas svojo varnost za podatke. Ne stekam.


Tukaj ti ne sledim cisto.

BigWhale je izjavil:

kow je izjavil:

Ti lahko legalisticno filozofiras, samo noben priseben se ne bo vsedel v taksi, ki je pocasen in ni veliko cenejsi od ostalih.


Od kje ti sploh podatki, da z neko agresivno voznjo profitiras? V mestu, v prometni konici. Na primer.


Nikjer nisem govoril o agresivni voznji, ampak agresivnejsi, torej bolj agresivni. Morda je primernejsi izraz asertivnejsi?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

pegasus ::

Waymo informacije iz prve roke:

codeMonkey ::

Samsung in avtonomna voznja z uporabniskega/kicastega/reklamnega vidika:




Ce vas Samsung na tem podrocju preseneca, je mogoce naslednji link zanimiv:

https://thenextweb.com/news/guess-whos-...

pegasus ::


... kako bi poimenovali automatičen bus v slovenščini? Autoautobus? :D

codeMonkey ::

Kul pregled o prevozenih kilometrih in stanju sistemov v 2021: https://www.theverge.com/2022/2/10/2292...

pegasus ::

Zanimiva novica: https://www.roadandtrack.com/news/a3948...
Nemci se avtonomije očitno lotevajo drugače.

codeMonkey ::

Dobro jutro :)

fikus_ ::

Zanimiv je ta stavek: "If the car crashes while Drive Pilot is operating, that's Mercedes' problem, not yours."

Za razliko od Muska, so Nemci dobro preštudirali, preden so to dali na voljo.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

J.McLane ::

To je že vse res, ampak ta MB sistem je omejen samo na "traffic jam" pa še to samo na določenih avtocestah.

Koliko uporabne vrednsoti je v resnici pri tem?

Tesla se problema loteva celovito, vse ali nič, zato imajo zaenkrat "nič".
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

J.McLane je izjavil:

. . . ta MB sistem je omejen samo na "traffic jam" pa še to samo na določenih avtocestah.

Koliko uporabne vrednsoti je v resnici pri tem?


To se bo videlo v praksi, predvsem, ko se bo zgodila nesreča, kako bodo sodišča intrepetirala trditve MB.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

codeMonkey ::

Tesla se loteva celovito, samo varnost svojih voznikov in ostalih v prometu so zanemarili. :) To, da se ostali ne lotevajo stvari celovito, oziroma se jih omejeno, s tem, ko najprej sodelujejo v razvoju standardov, iz katerih nastane regulativa in nato produkt, je bedarija. Tudi ODD, za level 3 se bo razsiril, ko se bo ta prvi dokazal. Imajo pa vsaj ze zdaj vec od nic, kar je siguno vecja uporabna vrednost.

Zgodovina sprememb…

J.McLane ::

Za potrošnika sigurno, potrošniki si želimo produktov, ne pa sanje.

Kar vseeno ne pomeni, da je pristop vse ali nič napačen.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Utk ::

s tem, ko najprej sodelujejo v razvoju standardov, iz katerih nastane regulativa in nato produkt

Ja, s tem si hočejo zaščitit hrbet, da ja ne more it nič narobe. Morda ni nič narobe s tem, ampak če imaš dirko, je večja verjetnost, da bo zmagal nekdo od tistih, ki več tvegajo.

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Za potrošnika sigurno, potrošniki si želimo produktov, ne pa sanje.

Kar vseeno ne pomeni, da je pristop vse ali nič napačen.



Je hitro lahko napacen. Posteno smo se ze odrekli zasebnosti za produkte, z avtonomnimi vozili pa se precej hitro lahko tudi varnosti. Vsekakor kapitalist ne more dolocati cene za to, regulativa pa je vedno pocasna. Bila je v primeru Googla, Facebooka itd. Podobno bo hitro lahko tudi z avtonomnimi vozili. Z UNECE regulativo so to lepo uredili, da so stvari nadzorovane. Tesli pa s svojim pristopom se gre znotraj ZDA, ampak tudi tam so vescas pod groznjo sprememb.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Če gre verjeti Huangu, Mercedez uporablja Nvidia tech v svojih avtih, s celo zbirko senzorjev (kamera, lidar, ultrazvok).

Me prav zanima, kdo bo prvi uporabil IR, tako kot to reklamira Munro ...

fm13 ::

Gregor P ::

... ne samo v tovornjak, tudi v avion :))

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BigWhale ::

Se pravi nekdo je drzal gumb za summon in gledal kako se Tesla zaleti v letalo, ki ga ne detektira? Mors bit kr butast in bogat, da gres kaj taksnega sprobavat z avtom, ki se vseh avtomobilov ne detektira s 100% zanesljivostjo.

kow ::

Ce prav razumem Gregorja po internetu ves cas isce ljudi, ki pocnejo neumnosti s Teslo? Si vzame cas tudi za kaksnega bedaka v BMW-ju ali Mercedesu?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

... ne iščem samo jaz 8-)

Ameriška nacionalna uprava za varnost v cestnem prometu (NHTSA) je še razširila preiskavo Teslinih vozil. Zdaj bodo preučili 830.000 njihovih vozil, kar je še 11 odstotkov vozil več, kot so jih že preiskovali doslej. Kot pojasnjuje agencija, so analizirali še številne nesreče, povezane z vozili. Kot sumijo, je težava v avtopilotu, saj vozniki velikokrat niso pravočasno pripravljeni prevzeti nadzora v primeru kritične situacije.


https://www.24ur.com/novice/znanost-in-...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

TESKAn ::

kow je izjavil:

Ce prav razumem Gregorja po internetu ves cas isce ljudi, ki pocnejo neumnosti s Teslo? Si vzame cas tudi za kaksnega bedaka v BMW-ju ali Mercedesu?

Hm, kolikor vem, se BMW in Mercedes ne hvalita, da so njihovi avtomobili pravzaprav robotaxiji in tako dobra investicija...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

kow ::

Eh, ta (medijsko profitabilen) Musk hate je presegel vse meje dobrega okusa. Ce vam tip ne pase, ga ignorirajte.

Gregor P ::

To si ti spregledal zgoraj, da ne gre za noben "hate", ampak uradno preiskavo Ameriške nacionalna uprava za varnost v cestnem prometu (NHTSA)?!?8-O
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Govoril sem o tvojem summon videu. NHTSA link je celo relevanten v tej temi.

Okapi ::

kow je izjavil:

Govoril sem o tvojem summon videu.

Tisto je pa fun, ne hate.
Če te motijo šale na račun tvojega idola, pa ignoriraj to tenmo.

kow ::

Ni moj idol, od kod ti ta ideja. Gregor P ima pac neko neumno fiksacijo na Muska, in mi je naporna.

Musk je trenutno nadomestil Bezosa, kot dezurni "villain" v medijskem prostoru. Malo brezvezno, ampak dobro - takle mamo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

kow je izjavil:

Govoril sem o tvojem summon videu.

... to si zdaj komentiral že drugič:D

kow je izjavil:

Ce prav razumem Gregorja po internetu ves cas isce ljudi, ki pocnejo neumnosti s Teslo? Si vzame cas tudi za kaksnega bedaka v BMW-ju ali Mercedesu?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

kow ::

Odgovarjal sem teskanu. Kakorkoli, FSD beta dela vse bolje. Kar pomeni, da ima Tesla kar velik problem, ker ima 2 razlicna avtopilota. Eden je star in dela na avtocesti (ter je preizkusen). Ne upajo ga se nadomestiti z novim, da si zmanjsajo kompleksnot kode.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Ne, to si - kot si sam dejal - ponovno odgovarjal meni; naj ponovim zate kronološko:

kow je izjavil:

Ce prav razumem Gregorja po internetu ves cas isce ljudi, ki pocnejo neumnosti s Teslo? Si vzame cas tudi za kaksnega bedaka v BMW-ju ali Mercedesu?


Najprej je bil moj komentar

Gregor P je izjavil:

... ne samo v tovornjak, tudi v avion :))

VIDEO

Nato je sledil tvoj

kow je izjavil:

Ce prav razumem Gregorja po internetu ves cas isce ljudi, ki pocnejo neumnosti s Teslo? Si vzame cas tudi za kaksnega bedaka v BMW-ju ali Mercedesu?

... in potem si ga šel nekaj mesecev kasneje ponovno komentirat

kow je izjavil:

Eh, ta (medijsko profitabilen) Musk hate je presegel vse meje dobrega okusa. Ce vam tip ne pase, ga ignorirajte.

kow je izjavil:

Govoril sem o tvojem summon videu. ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

RedDrake ::

Čas teče, Tesla FSD je čedalje boljši, ampak baje je bil že 2016 dober za coast to coast, kaj je tu sploh še za izboljševati?!?!!

Pa baje se že par let lahko v Teslo usedem mrtvo pijan na izviru Soče in me varno odplje domov v sp. Duplek na dvorišče moje bajte. Tako da ne razumem, kaj se tu sploh še diskutira, itak je vse narejeno in končano.

leta 2013/2014 sem napisal v temo o el. avtomobilih, da "avtopilot" na način da avto vozi prazen sam, ne bo prej kot v 20-ih letih, morda delno funkcionalno v 10-ih. Trenutno sem za več velikostnih razredov bližje napovedi, kot razni kow-i, W1-oni in podobni Elon believerji.

endelin ::

A robotaxi že teče posel?:D

RedDrake ::

Tesla Network, kjer lastniki služijo, ko so njihove Tesle prazne, že ene dve leti laufa z več kot 1M robotaxiji po celem svetu. Baje.
Disclaimer: saj enkrat bo, v to ne dvomim. Vprašanje je samo, ali bo to v tem desetletju ali ne. Jaz stavim na ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

kow ::

Ne razumem kaj je vajina poanta. Poleg tega ti ne verjamem, da resnicno stavis. Talk is cheap.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Nearly 400 Self-Driving Car Accidents Reported Over 10 Month Period

The NHTSA reported there were six deaths linked to self-driving car accidents; five of them involving Tesla vehicles.


https://www.aboutlawsuits.com/self-driv...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

Malo cudno teli povzemajo tole. Naceloma, ko ze vidis uporabo termina "self-driving", ves, da ne gre za neko poglobljeno stvar. So pa vsaj dodali povezavi na obe porocili NHTSA, ki pa sta nekoliko zanimivejsi, ampak tudi ti po moje ne ponujata nekih velikih zakljuckov, ce slucajno namigujes na varnost. BTW, tam nikjer ne pise "self-driving" :)

Kul je to, da so razdelili porocili na SAE L2 sisteme in na L3-L5 (kjer je zanimivo tudi Tesla, ki po SAE tja sploh ne sodi, ceprav FSD res bolj sodi tja, pa recimo da so manjkajoce stvari WIP):
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/f...
https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.gov/f...

Iz danega mene ne preseneca to, da so Teslina vozila rekorderji pri nesrecah z L2 sistemi, ker podatki niso normirani vsaj na prevozene kilometre z aktivnim sistemom, ter precej verjetno niti v enakem vzorcnem razredu med proizvajalci. Treba je upostevati, da ima vsaka Tesla L2 sistem (autopilot) standardno, pa ni jih malo. Ce gres na porocilo za L2-L5, tudi Waymo obcutno vodi, pa zelo verjetno ni najmanj dodelan sistem.

Je pa zanimivo, da bistveno najvec podatkov pride iz telematike (v porocilu) in za Teslo ravno sumijo, da se autopilot trenutek pred nesreco izklopi. Pri NHTSA to trenutno preiskujejo in bo zanimivo videti predvsem, ali je to namerno, in koliko potencialnih nesrec na ta nacin s strani Tesle ni prijavljenih.

Zgodovina sprememb…

BigWhale ::

Zgleda, da bomo kmalu dobili samovozeco Teslo! Tesla odpustila 200 ljudi, ki so razvijali avtopilota. ;>

https://thehill.com/changing-america/su...

kow ::

Ce bi podrobno prebral novico, bi videl da so hourly workers. To niso developerji. Najbolj verjetna razlaga je, da so izboljsali software in potrebujejo manj manualnega dela (labeliranje itd.)

Oziroma zdaj sem posearchal in sem nasel se boljso razlago. Zaradi zavez o zaposlovanju v Buffalu, NY - za isto delo raje zaposlujejo tam. Odpuscajo pa v Kaliforniji. Makes sense. Ni penalov, pa verjetno se cenejsa delovna sila kot v SF.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

Kako to? A ni to že gotova stvar? Kaj sploh še delajo?:P
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Jaz vem samo to, da Nemci niso naredili se nic. In da kupujejo ameriske firme.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

kow je izjavil:

Ce bi podrobno prebral novico, bi videl da so hourly workers. To niso developerji.
In zakaj ne? Ker razvojniki ne morejo biti freelancerji? Ali, po naše povedano - espeji?

kow ::

Freelancer ni hourly worker. Po uri placujes tistega, kjer je enostavno meriti output/h. Pri developerjih je to popolnoma nesmiselno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Ne govori nesmislov. Stvar je samo v tem, ali je nekdo redno zaposlen in dobiva plačo, ali pa dela po pogodbi, v kateri je zapisana urna postavka, in dobiva honorar.

Večina naših espejev, razvojnikov, programerjev, novinarjev, odvetnikov... je plačana po uri dela. In ure si merijo sami (če delajo doma), ali pa se "štempljajo", če delajo v firmi. Prav enako je v ZDA.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()
««
13 / 31
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
583122 (790) BT52
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
705519 (1937) dexterboy
»

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1188818 (4104) c3p0
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8415753 (10684) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5214063 (8914) Meizu

Več podobnih tem