Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
Mikrohard ::
Ja ok... ti si mnenja, da bo relativno hitro, jaz sem mnenja, da je še daleč. Kdo ima prav, bo pa pokazal čas.
Okapi ::
Boš rekel, da bo kamera v ogledalu zaznala avto?Zakaj ne? Če "zazna" človek, lahko kamera še veliko lažje (kamera lahko poveča sliko v ogledalu). Ko bo enkrat program v računalniku tako dober, da bo prepoznal ogledalo in vedel, da je treba pogledati, kaj se vidi na njem.
Je Musk nedavno lepo priznal, da za samovozni avto niso problem kamere, ampak je potreben AI, veliko zmogljivejši od tega, kar je danes tehnično mogoče.
Njegove obljube kupcem, da bodo z nakupom FSD v letu ali dveh njihovi avti sami služili denar s prevozi, je pa laž, vredna kakšne skupinske tožbe nategnjenih kupcev.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
DamijanD ::
Seveda, ampak trenutne kamere na Teslah mislim, da imajo premajhne ločljivosti za resno uporabo ogledala...
Drugače se mi pa to zdi problem, kjer na začetku (lahko) zelo hitro napreduješ, potem pa prihajajo čedalje bolj kompleksni problemi, kjer se pa napredek izredno upočasni.
Drugače se mi pa to zdi problem, kjer na začetku (lahko) zelo hitro napreduješ, potem pa prihajajo čedalje bolj kompleksni problemi, kjer se pa napredek izredno upočasni.
Mikrohard ::
Ko bo enkrat program v računalniku tako dober, da bo prepoznal ogledalo in vedel, da je treba pogledati, kaj se vidi na njem.
To je tista stvar, ki je ključna. Ko bo “dovolj dober”. Sedaj jim probleme povzročajo še čiste osnove… začetnik na prvi uri v avtošoli ne bo delal takih napak. Da bodo tako daleč, da bodo zaznavali igledala in odsev v ogledalih, bo preteklo še veliko vode. Za vožnjo po cestah, kjer ni prostora za dva avta, pa še veliko več. Poleg tega pa menim, da trenuten HW ni dovolj dober (tudi kamere, ne samo možgani). Prodaja FSD-ja v tem trenutku je pa nateg… in pomoje jim kakšna skupinska tožba v roku 10 let ne uide.
Gregor P ::
Vendar kot smo ugotovili v že več temah tu; sedanja Teslina vozila s trenutno vgrajeno strojno opremo tudi pod razno nikoli ne bodo bila sposobna prave avtonomne vožnje; ne danes, ne jutri, ne čez 30 let.
Gre za čisto zavajanje kupcev tipa neverjetne učinkovitosti pralnih praškov, kjer srajca po pranju, nikoli ne bo tako bela kot tista računalniško generirana v reklami.
Gre za čisto zavajanje kupcev tipa neverjetne učinkovitosti pralnih praškov, kjer srajca po pranju, nikoli ne bo tako bela kot tista računalniško generirana v reklami.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
woroh4 ::
Za vožnjo po cestah, kjer ni prostora za dva avta, pa še veliko več.
Vozi že sedaj brez problema po cestah kjer ni prostora za 2 avta, se vidi da je tvoja seznanjenost z trenutnimi zmogljivostmi skoraj neobstoječa. Pri 22:00 maš (pa glej vsaj do 24:00, 2 minute pozornosti menda premoreš):
Poleg tega pa menim, da trenuten HW ni dovolj dober (tudi kamere, ne samo možgani).
Vendar kot smo ugotovili v že več temah tu; sedanja Teslina vozila s trenutno vgrajeno strojno opremo tudi pod razno nikoli ne bodo bila sposobna prave avtonomne vožnje; ne danes, ne jutri, ne čez 30 let.
Ali imaš kakšne dokaze ali spet govoriš nekaj "flanc flanc" na pamet?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
woroh4 ::
Brskam po Facebooku in naslednji članek me je kar malce šokiral: Level 4 robotaksiji na Kitajskem ŠE LETOS SAIC Motor says it will put Robotaxis capable of L4 self-driving on roads in China this year
https://electrek.co/2021/07/13/saic-mot...
Poudarek je na besedi ŠE LETOS, nekateri pa sanjate 20 let.
https://electrek.co/2021/07/13/saic-mot...
Poudarek je na besedi ŠE LETOS, nekateri pa sanjate 20 let.
kow ::
Vendar kot smo ugotovili v že več temah tu; sedanja Teslina vozila s trenutno vgrajeno strojno opremo tudi pod razno nikoli ne bodo bila sposobna prave avtonomne vožnje; ne danes, ne jutri, ne čez 30 let.
Gre za čisto zavajanje kupcev tipa neverjetne učinkovitosti pralnih praškov, kjer srajca po pranju, nikoli ne bo tako bela kot tista računalniško generirana v reklami.
Jasno, da cez 30 let ne bomo uporabljali iste strojne opreme. Ce sem kaj v kaj preprican, je to, da Gregor nima pojma kaksen bo svet cez 30 let. Da pa Teslina vozila niso sposobna "prave" avtonomne voznje, se nas pa velika vecina tukaj strinja.
"Prava" avtonomna voznja, je v bistvu AI na nivoju desetletnega otroka. Bolj pomembno je, kako koristna je Teslina tehnologija.
Poudarek je na besedi ŠE LETOS, nekateri pa sanjate 20 let.
Nekateri delamo za korporacije in vemo, kaj je to bullshit. Pa drobni tisk tudi znamo brati.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
woroh4 ::
Nekateri delamo za korporacije in vemo, kaj je to bullshit. Pa drobni tisk tudi znamo brati.
Tudi jaz delam za korporacije in vem kaj je to bullshit. Znam brati tudi drobni tisk in vem da je zelo majhna možnost da bo to res še letos. Pa vendar sem z člankom želel opozororiti da se mi 20 let kot napovedujejo nekateri zdi močno pretiravanje. Če rečemo 10 let maksimalno smo kar fer rekli, po vsej verjetnosti pa bo še manj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Gregor P ::
Poleg tega pa menim, da trenuten HW ni dovolj dober (tudi kamere, ne samo možgani).
Vendar kot smo ugotovili v že več temah tu; sedanja Teslina vozila s trenutno vgrajeno strojno opremo tudi pod razno nikoli ne bodo bila sposobna prave avtonomne vožnje; ne danes, ne jutri, ne čez 30 let.
Ali imaš kakšne dokaze ali spet govoriš nekaj "flanc flanc" na pamet?
Da, seveda imam dokaze in to otipljive -> trenutno strojno opremo v Teslah; ta tega pač tehnično ni zmožna in nikoli ne bo.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
woroh4 ::
Poleg tega pa menim, da trenuten HW ni dovolj dober (tudi kamere, ne samo možgani).
Vendar kot smo ugotovili v že več temah tu; sedanja Teslina vozila s trenutno vgrajeno strojno opremo tudi pod razno nikoli ne bodo bila sposobna prave avtonomne vožnje; ne danes, ne jutri, ne čez 30 let.
Ali imaš kakšne dokaze ali spet govoriš nekaj "flanc flanc" na pamet?
Da, seveda imam dokaze in to otipljive -> trenutno strojno opremo v Teslah; ta tega pač tehnično ni zmožna in nikoli ne bo.
No, dostavi potem te tvoje otipljive dokaze. Kje je kakšen DOKAZ zato? To da ti kar nekaj flanc flanc napišeš ni noben dokaz, ker je jasno da pišeš bedarije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
BigWhale ::
Po mojem moras tudi ti predstaviti DOKAZ za to, da bo Tesla s sedanjo strojno opremo zmozna L4/5 voznje. :>
Trenutno imamo vec indicev na to, da Tesla s svojo strojno opremo ne bo zmogla tega.
Trenutno imamo vec indicev na to, da Tesla s svojo strojno opremo ne bo zmogla tega.
woroh4 ::
Po mojem moras tudi ti predstaviti DOKAZ za to, da bo Tesla s sedanjo strojno opremo zmozna L4/5 voznje.
Ja on je trdil da današnje Tesle tega ne bodo nikoli zmožne, tako da naj kar predstavi dokaze za svoje trditve, dokazno breme je na njem :) Poleg tega če gremo razmišljat naprej in prevzamemo da je res omejitev strojna oprema (samo hipotetično če to recimo prevzamemo): kje pa piše da današnje Tesle ne bodo deležne brezplačne nadgraditve strojne opreme? Lahko so. Tako da sklepamo lahko da je trditev Mikroharda napačna. Trdil je da Trenutne Tesle ne bodo nikoli avtonomno vozile, ter da naj bi Tesla to celo priznala, kar pa je oboje samo fail v sklepanju. Citiram: "ker trenutne Tesla NIKOLI ne bodo avtonomno vozile (kar je v bistvu Tesla že sama priznala)."
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Okapi ::
Ko bo enkrat AI dovolj zmogljiv, bodo samovozni lahko tudi starodobniki. Pač vgradiš servo, računalnik, kamere, lidar...
codeMonkey ::
In kaj je strojna oprema tukaj? Tukaj debatirate kot da gre za igrico, kjer je cisto vseeno kaj vse je spodaj, samo da lahko laufa normalno.
Vse kamere ter ostali senzorji so zdaj v Teslah zaradi level 2 sistema, kjer so zahteve za funkcionalno varnost cisto drugacne. Cela ostala infrastruktura v smislu medsebojnih povezav razlicnih krmilnih enot, komunikacije in redundanc, je razvita za trenutne potrebe. Pri tem ni niti teoreticne moznosti, da so pri Tesli zasnovali te stvari za bolj napreden sistem, ker enostavno vhodnih sistem za ta problem pri razvoju avtomobila niso imeli. Kaksne so moznosti, da bo failure rate trenutnega sistema zadosti nizek za level 3 in level 4 sistem in se ne bo zadostilo varnostnim ciljem? Nula. In tega ti ne resi ena menjava centralne enote za procesiranje, ker je zadeva precej sirsa.
Mobileye gre na lidar, ker je jasno, da sami slikovni senzorji potrebujejo redundanco pri tej aplikaciji za zadostno varnost in zanesljivost. Cisto na osnovi analize odpovedi. Pri Tesli jih to ne skrbi, ker, kot so tudi sami priznali, trenuten sistem ne bo nic vec kot level 2 sistem.
Vse kamere ter ostali senzorji so zdaj v Teslah zaradi level 2 sistema, kjer so zahteve za funkcionalno varnost cisto drugacne. Cela ostala infrastruktura v smislu medsebojnih povezav razlicnih krmilnih enot, komunikacije in redundanc, je razvita za trenutne potrebe. Pri tem ni niti teoreticne moznosti, da so pri Tesli zasnovali te stvari za bolj napreden sistem, ker enostavno vhodnih sistem za ta problem pri razvoju avtomobila niso imeli. Kaksne so moznosti, da bo failure rate trenutnega sistema zadosti nizek za level 3 in level 4 sistem in se ne bo zadostilo varnostnim ciljem? Nula. In tega ti ne resi ena menjava centralne enote za procesiranje, ker je zadeva precej sirsa.
Mobileye gre na lidar, ker je jasno, da sami slikovni senzorji potrebujejo redundanco pri tej aplikaciji za zadostno varnost in zanesljivost. Cisto na osnovi analize odpovedi. Pri Tesli jih to ne skrbi, ker, kot so tudi sami priznali, trenuten sistem ne bo nic vec kot level 2 sistem.
woroh4 ::
In kaj je strojna oprema tukaj?
Oba dobro veva kaj je strojna oprema. Strojna oprema lahko vključuje tudi naknadno vgradnjo lidarja in podobnih zadev, če bi se izkazalo da jih rabiš za level 4 in 5 (sam sem sicer mnenja da jih ne rabiš, ampak pustimo to).
Kaksne so moznosti, da bo failure rate trenutnega sistema zadosti nizek za level 3 in level 4 sistem in se ne bo zadostilo varnostnim ciljem? Nula.
Precejšnje so možnosti zato, definitivno niso nula.
Pri Tesli jih to ne skrbi, ker, kot so tudi sami priznali, trenuten sistem ne bo nic vec kot level 2 sistem.
Link kakšnega dokaza da so priznali da trenutni Teslini avtomobili nikoli v prihodnosti ne bodo zmožni avtonomne vožnje (tudi z nadgradnjo vsega hardwera ne? Ker če ni linka je to samo flanc flanc.
Okapi ::
Ne bluzi preveč. Tudi 60 let starega fičota boš lahko nadgradil za samovoznost. To ne pomeni, da bodo današnje tesle kdaj samovozne. Tisto ne bodo več današnje tesle.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
codeMonkey ::
woroh4 ::
Ne bluzi preveč. Tudi 60 let starega fičota boš lahko nadgradil za samovoznost. Tisto ne bodo več današnje tesle.
Ne bluzim. Kaj ima 60 let star fičko z prvotno in zgrešeno trditvijo Mikroharda? Nič nima skupnega. Ja lahko tudi 60 let starega fička nadgradiš za samovoznost če hočeš.
To ne pomeni, da bodo današnje tesle kdaj samovozne. Tisto ne bodo več današnje tesle.
Seveda bodo lahko, zakaj ne bi bile. Tesla ki si ji nadgradil strojno opremo je še vedno današnja Tesla. In trditi da današnje Tesle nikoli ne bodo samovozne in da je Tesla to celo priznala je pač neumnost. Lahko bodo samovozne že brez nadgraditve strojne opreme, vsekakor pa bodo samovozne z nadgraditvijo strojne opreme, v obeh primerih pa trditev Mikroharda ne drži.
codeMonkey je izjavil:
Precejšnje so možnosti zato, definitivno niso nula.
A res. Si kdaj racunal te stvari za kaksen sistem po ISO26262? Nisi, ker drugace ne bi pisal tega.
Obratno je. Če bi ti kdaj kaj računal bi vedel da možnosti niso nič kot si prej trdil. Sicer pa čas bo pokazal, tako da kar mirno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
kow ::
Da, seveda imam dokaze in to otipljive -> trenutno strojno opremo v Teslah; ta tega pač tehnično ni zmožna in nikoli ne bo.
Lahko prilozis dokaz?
Pa, da se razumemo, pricakujem kaksen akademski papir iz tematike 'Computational theory'. Hvala!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
codeMonkey ::
Ko strojnik prepricuje ostale na forumu, da bo smiselno zamenjati najdrazji (med 33% do 50%) in najbolj integriran del/sistem vozila. In to na 10 let starem avtu, ce vzamemo njegovo optimisticno napoved :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
feryz ::
Zakaj zamenjati? Tesla je trdila, da bomo rabili samo OTA nadgardnjo.
Vi bi zdaj pa že kar nekaj menjavali. In hkrati bi bil, po trditvi woroh-a, še vedno isti avto.
Vi bi zdaj pa že kar nekaj menjavali. In hkrati bi bil, po trditvi woroh-a, še vedno isti avto.
woroh4 ::
codeMonkey je izjavil:
Ko strojnik prepricuje ostale na forumu, da bo smiselno zamenjati najdrazji (med 33% do 50%) in najbolj integriran del/sistem vozila. In to na 10 let starem avtu, ce vzamemo njegovo optimisticno napoved :)
Strojni inženir, ne strojnik, to je seveda samo poklicna kvalifikacija, moja znanja pa sežejo močno preko na razna področja, ampak nima veze to. Dejstvo je da si procente (33 % do 50 %) potegnil iz riti. Tiste par kamer, radar in procesorska enota ne stane preko 2k kar se proizvodnih stroškov tiče, tako da nekje 5% je bolj pravi procent. Sicer pa TUDI ČE bi bili res tvoji procenti (pa je jasno da niso), še vedno je trditev Mikroharda da današnje Tesle ne bodo nikoli avtonomno vozile in da je to Tesla kao priznala preprosto napačne. :)
Ps: dokaza za trditve ki jih je izrekel Mikrohard in Gregor P kljub jasnim pozivom še vedno ni, ker je jasno da zadeva ne drži.
Zakaj zamenjati?
Zakaj ne če se izkaže da bi bilo potrebno? Lahko pa ne bo potrebno, čas bo pokazal. Dejstvo je da tudi z menjavo je trditev Mikroharda še vedno napačna.
In hkrati bi bil, po trditvi woroh-a, še vedno isti avto.
Tako je, avto je še vedno isti. Če ni drug je isti ane.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
fikus_ ::
woroh vas trola, da mu ni dolgcajt.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
Mikrohard ::
Vozi že sedaj brez problema po cestah kjer ni prostora za 2 avta, se vidi da je tvoja seznanjenost z trenutnimi zmogljivostmi skoraj neobstoječa. Pri 22:00 maš (pa glej vsaj do 24:00, 2 minute pozornosti menda premoreš):
Bravo... vozi kot kreten, ki rine samo naprej in se mu morajo drugi umikat (pa še to je skoraj zapeljal v avto, ki se mu je umikal... je moral šofer koregirat)... sicer je pa na tisti cesti ogromno prostora za umikat, ker je samo zaparkirana z avti. Pri nas v vasi moraš tudi po 50m vzvratno, da prideš do mesta, kjer se lahko umakneš... pa še tam gre lahko na centimetre. Predstavljaj si sedaj, da se dve taki Tesli srečata v nasprotni smeri... katera se bo umaknila. Trenutno bi bil verjetno deadlock.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
kow ::
To ni realen problem, ker lahko voznik (ali operater) vedno prevzeme kontrolo. Tip je pac testiral.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Mikrohard ::
Če voznik prevzame kontrolo, to ni več avtonomna vožnja, temveč asistenčni sistem. Dejstvo je, da to ni niti blizu level 5 avtonomiji. Level 3 (avtonomna vožnja na omejenih območjih iz prevzem šoferja po potrebi) je pa realno dosegljiva v nekem doglednem času.
Okapi ::
To ni realen problem, ker lahko voznik (ali operater) vedno prevzeme kontrolo. Tip je pac testiral.
A to se zavedaš, da pri samovoznem avtu ni voznika, niti "operaterja"?
Če voznik prevzame kontrolo, to ni več avtonomna vožnja, temveč asistenčni sistem. Dejstvo je, da to ni niti blizu level 5 avtonomiji. Level 3 (avtonomna vožnja na omejenih območjih iz prevzem šoferja po potrebi) je pa realno dosegljiva v nekem doglednem času.
To je že sedaj, če dovolj omejiš območje.
Level 3 z omejenim področjem v bistvu ne pomeni nič, ker nikjer ni definirano, kako veliko mora biti območje. Recimo tesle so L4 na parkirišču. In kaj ti to pomaga?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
woroh4 ::
Vozi že sedaj brez problema po cestah kjer ni prostora za 2 avta, se vidi da je tvoja seznanjenost z trenutnimi zmogljivostmi skoraj neobstoječa. Pri 22:00 maš (pa glej vsaj do 24:00, 2 minute pozornosti menda premoreš):
Bravo... vozi kot kreten, ki rine samo naprej in se mu morajo drugi umikat (pa še to je skoraj zapeljal v avto, ki se mu je umikal... je moral šofer koregirat)... sicer je pa na tisti cesti ogromno prostora za umikat, ker je samo zaparkirana z avti. Pri nas v vasi moraš tudi po 50m vzvratno, da prideš do mesta, kjer se lahko umakneš... pa še tam gre lahko na centimetre. Predstavljaj si sedaj, da se dve taki Tesli srečata v nasprotni smeri... katera se bo umaknila. Trenutno bi bil verjetno deadlock.
Ne gledava istega posnetka verjetno, na 22:00 se drugi avto ne premagne nič (je parkiran tam), placa je za mišjo dlako pa ga avtopilot kljub temu lepo obvozi.
Pri nas v vasi moraš tudi po 50m vzvratno, da prideš do mesta, kjer se lahko umakneš... pa še tam gre lahko na centimetre
Če misliš da avtonomna tehnologija ni sposobna vožnje vzvratno in na centimetre se motiš. :)
woroh vas trola, da mu ni dolgcajt.
Niti približno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Mikrohard ::
woroh4 ::
Sicer pa ko vas berem vidim da vse gledate z današnjimi očmi, kot da tehnologija stoji pri miru in da bo stala pri miru in se ne bo nič razvijala. Poglejte z očmi prihodnosti.
Ni bad.
Ne gledava istega posnetka verjetno, na 22:00 se drugi avto ne premagne niÄ (je parkiran tam), placa je za miĹĄjo dlako pa ga avtopilot kljub temu lepo obvozi.
Seveda... ker gledaĹĄ samo stvari, ki so ti vĹĄeÄ... poglej na 20:20 in boĹĄ videl, o Äem govorim.
Ni bad.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Mikrohard ::
Terenec se mu je umikal, Tesla je samo silila naprej... malo čez 20:20 je Tesla zavila proti terencu na drugem pasu in je moral šofer prevzeti nadzor.
Edit: link je zato v citatu, ker slotech ne zna linkati točnega časa v videu.
youtube.com/watch?v=i8qVLmflQjs&t=1200s
Edit: link je zato v citatu, ker slotech ne zna linkati točnega časa v videu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
woroh4 ::
Poglej tole:
Terenec se mu je umikal, Tesla je samo silila naprej... malo čez 20:20 je Tesla zavila proti terencu na drugem pasu in je moral šofer prevzeti nadzor.
Kot pravim ni tako bad kot govoriš, pomoje bi šlo skozi tudi če ne bi prevzel nadzor. Sicer pa ne cherry pickat enega primera, ampak poglej celotno vožnjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Mikrohard ::
Ti praviš, da bi šlo skozi... šofer očitno ni imel takega občutka oz. zaupanja v sistem.
woroh4 ::
Ti praviš, da bi šlo skozi... šofer očitno ni imel takega občutka oz. zaupanja v sistem.
Seveda, ker zadeva je vendarle šele beta, ni official in če preveč tvegaš te Tesla lahko izključi iz svojega beta programa in tako zgubiš privilegij predčasne uporabe beta verzije. Sicer pa glej z očmi prihodnosti in glej na hitrost razvoja, ne glej samo absolutno vrednost tukaj in sedaj. Ker če bi isto napako delal 1980 ko so bili telefoni 10 kg cegli, ki so bili dragi pol milijona evrov in so lovili le po par velikih mestih bi ti rekel "popolnoma neuporabna zadeva" in tako je takrat tudi marsikdo mislil, tudi ljudje na položajih v tistem času so mislili da so mobilni telefoni tehnologija v katero se ne splača vlagati, pa poglej kje smo sedaj, jasno je da so se motili. Nikoli ne smeš gledati samo na absolutno vrednost tukaj in sedaj :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Mikrohard ::
Nikoli nisem napisal, da avtonomne vožnje ne bo. Edina stvar tuka je, da se ne strinjava o časovnici. Ti praviš, da bo kmalu... jaz pa pravim, da bo trajalo še kakšni 10-20 let v Ameriki, za EU pa še par let zraven (predvsem zaradi birokracije). In zaradi časovnice pravim, da trenutni avti tega nikoli ne bodo dobili, ker bodo takrat že prestari. Ti pač praviš, da smo blizu in da bo relativno kmalu. Kdo ima prav, bo pa pokazal čas.
woroh4 ::
Odvisno kako definiraš kmalu. Jaz pravim 5 do 10 let. 10 let avto ni prestar (tudi 20 let avto ne, če je le lepo vzdrževan). Res je, čas bo pokazal kje si ga biksal. :)
misticnimrk ::
Tesla je svoj glavni kick glede elektrifikacije in autonomne vožnje naredila.
Velikani so dobili brco v rit in jo bodo tehnološko prehiteli. (To je moje mnenje).
Tisti, ki sanjate o tem da bomo kmalu videvali L3 vozila na cesti se moti. Mogoče čez 10 let.
Prve zametke L3 daje Audi A8 z Traffic Jam Pilot sistemom.
Problem tukaj je v prvi vrsti zakonodaja.
V drugi vrsti pa standardi. Iz tega sledi, da ni primernega HWja oziroma je tak HW drag.
Glede tega da bodo Tesle, ki so ta moment že na cestah iz trenutnega L2 prešle na L3 so utopija nekaterih sanjačev. Zakaj do tega nebo prišlo so vsaj standardi in certificiranje HW.
Na smeh mi gre, ko berem, da bomo menjavali kamere in računalnike v avtih. Nebo se zgodilo. A je že kdo nadgradil telefon z bolšo kamero? Mogoče kdo, ampak je procent teh zanemarljivo majhen če sploh obstaja. Pa je telefon mnogo manj kompleksna (in nevarna) "naprava" kot avtomobil.
Tisti ki sanjate o tem, da s povečavo slike kamere dobiš ven boljšo sliko, predlagam da greste še malo gledat razne NCIS, CSI ipd. serije, da lahko še naprej živite v svojem svetu.
Pri povečavi slike iz kamere gre za to, da del slike prikažemo na večji povšini kot v originalni velikosti. 1px ni več 1mm ampak 1cm naprimer. Obstajajo sicer algoritmi s katerimi lahko nekoliko omilimo "ostre" robove, ampak boljše resolucije od originala v osnovi ne bomo dobili nikoli. Informacije iz riti pač računalnik ne more potegnt.
Pa tko, bom malo podražil, je kdo gledal cene ASIL B komponent na trgu (pa to bilokakršnih, lahko enega enostavnega regulatorja)... Woroh, če si, potem cen o 2k za komplet HW nebi beknil :) In na tem mestu govorimo o ASIL B komponentah, ne D, ki bodo IMHO nuja za L3/L4 (oz, vsaj C).
Ja, AI se niti lotil še nisem, pa se nebom... ker tam smo še bolj zadaj kot s HW.
Mikrohard - zakonodaja glede autonomne vožnje je v EU bolj človeška - vsaj iz vidika konsistence po celini. V Ameriki nastaja đumbus zaradi "state laws".
Pa ne samo na področju autonomne vožnje, ampak tudi drugih zahtev...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: misticnimrk ()
woroh4 ::
Glede tega da bodo Tesle, ki so ta moment že na cestah iz trenutnega L2 prešle na L3 so utopija nekaterih sanjačev. Zakaj do tega nebo prišlo so vsaj standardi in certificiranje HW.
Ne ne gre za utopijo sanjačev, to je povsem možno da se zgodi. Ne rečem da se nujno bo, ampak je pa povsem možno. Standardi in certificiranje se lahko uredijo če so zadeve tehnično pošlihtane.
A je že kdo nadgradil telefon z bolšo kamero? Mogoče kdo, ampak je procent teh zanemarljivo majhen če sploh obstaja. Pa je telefon mnogo manj kompleksna (in nevarna) "naprava" kot avtomobil.
Ne gre za iste zadeve. V telefonu je zadeva minituarizirana v Tesli pa ne. Če se bo Tesli šlo da nadgradi hardware da bo sposoben avtonomne vožnje (če je to sploh potrebno) da se izogne morebitnim tožbam, potem se ji bo pač šlo in bo to pač na željo lastnika naredila. Sama kot firma, brez posredovanja lastnika. Sicer pa moj brat je zamenjal procesor za zmogljivejšega v prenosniku.
Tisti ki sanjate o tem, da s povečavo slike kamere dobiš ven boljšo sliko, predlagam da greste še malo gledat razne NCIS, CSI ipd. serije, da lahko še naprej živite v svojem svetu.
Pri povečavi slike iz kamere gre za to, da del slike prikažemo na večji povšini kot v originalni velikosti. 1px ni več 1mm ampak 1cm naprimer. Obstajajo sicer algoritmi s katerimi lahko nekoliko omilimo "ostre" robove, ampak boljše resolucije od originala v osnovi ne bomo dobili nikoli. Informacije iz riti pač računalnik ne more potegnt.
Tega jaz nisem rekel in to kar si povedal je jasno vsakomur (ni treba tople vode odkrivat).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
woroh4 ::
Pa tko, bom malo podražil, je kdo gledal cene ASIL B komponent na trgu (pa to bilokakršnih, lahko enega enostavnega regulatorja)... Woroh, če si, potem cen o 2k za komplet HW nebi beknil :) In na tem mestu govorimo o ASIL B komponentah, ne D, ki bodo IMHO nuja za L3/L4 (oz, vsaj C).
Govoril sem o PROIZVODNI ceni za firmo Tesla, ne za nabavno ceno tebe kot uporabnika. Bistvena razlika. Naprimer: Proizvodna cena Iphona je $150, prodajo ti ga pa za 7x dražje za čez $1000. Ker jasno je da je treba upoštevati koliko to stane Teslo, saj bo Tesla to tudi menjavala v izogib morebitnim tožbam (vsaj tako smo zastavili v debati, ker Mikrohard je govoril da te zadeve stanejo polovico vrednosti novega avtomobila, kar je pa daleč od resnice).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
misticnimrk ::
Glede tega da bodo Tesle, ki so ta moment že na cestah iz trenutnega L2 prešle na L3 so utopija nekaterih sanjačev. Zakaj do tega nebo prišlo so vsaj standardi in certificiranje HW.
Ne ne gre za utopijo sanjačev, to je povsem možno da se zgodi. Ne rečem da se nujno bo, ampak je pa povsem možno. Standardi in certificiranje se lahko uredijo če so zadeve tehnično pošlihtane.
Povsem malo verjetnosti je za to. Cena za tak podvig je absolutno previsoka glede na dohodek, ki ga potencialno prinese firmi.
Pa ne samo zaradi Standardov in certificiranja, ki tukaj sploh niso glavni strošek. Go figure, saj si strojni inženir z izjemno splošno razgledanostjo. Če še delaš v branži masovne proizvodnje (mogoče celo v avtoindustriji) ti bo hitro jasno zakaj.
A je že kdo nadgradil telefon z bolšo kamero? Mogoče kdo, ampak je procent teh zanemarljivo majhen če sploh obstaja. Pa je telefon mnogo manj kompleksna (in nevarna) "naprava" kot avtomobil.
Ne gre za iste zadeve. V telefonu je zadeva minituarizirana v Tesli pa ne. Če se bo Tesli šlo da nadgradi hardware da bo sposoben avtonomne vožnje (če je to sploh potrebno) da se izogne morebitnim tožbam, potem se ji bo pač šlo in bo to pač na željo lastnika naredila. Sama kot firma, brez posredovanja lastnika. Sicer pa moj brat je zamenjal procesor za zmogljivejšega v prenosniku.
vem da ne gre za iste zadeve. Eno je zabavna elektronika, drugo je pa "nevarna" naprava. Če zajebeš pri enem ali drugem je velika razlika. Tudi sam sem menjaval proc na laptopu... precej nezahtevna zadeva, ki razen enakega podnožja in kompatibilnosti z 3 podkomponentami ne zahteva drugih skladnosti. Pri avto je malo bolj kompleksno...
Nadalje... glede slike, nevem če je letelo nate - v tej temi sem se smejal na ta račun, preden sem začel pisat komentar.. Torej očitno to ni vsem jasno.
Pa če se dregnem še malo ob proizvodno ceno komponent... Ja o tej ceni govorim, ne o tej, ki velja zame kot potrošnika. Govorimo o Tier 1 vgradnji in Tier 1 dobavnih cenah..
Okapi ::
misticnimrk je izjavil:
Jaz ti pa predlagam, da poguglaš, kaj je to objektiv z zumom, da se ne boš preveč osmešil.
Tisti ki sanjate o tem, da s povečavo slike kamere dobiš ven boljšo sliko, predlagam da greste še malo gledat razne NCIS, CSI ipd. serije, da lahko še naprej živite v svojem svetu.
woroh4 ::
Povsem malo verjetnosti je za to. Cena za tak podvig je absolutno previsoka glede na dohodek, ki ga potencialno prinese firmi.
Pa ne samo zaradi Standardov in certificiranja, ki tukaj sploh niso glavni strošek. Go figure, saj si strojni inženir z izjemno splošno razgledanostjo. Če še delaš v branži masovne proizvodnje (mogoče celo v avtoindustriji) ti bo hitro jasno zakaj.
Postavi to ceno nadgradnje ob bok miljardnim tožbam če Tesla avtonomne vožnje pri trenutnih avtomobilih ne bo izvedla tako kot je zagotovila in videl boš da strošek nagradnje za Teslo v primerjavi z tem precej minoren.
Nadalje... glede slike, nevem če je letelo nate - v tej temi sem se smejal na ta račun, preden sem začel pisat komentar.. Torej očitno to ni vsem jasno.
Ni letelo name, ker tega glede povečave slike nisem jaz rekel. Digitalna povečava slike ti ne prinese novih podrobnosti, medtem ko optična povečava z zoomom objektiva pa ti. Je pa res da lahko s pomočjo strojnega učenja iz slike razbereš precej več kot pa če bi to isto sliko gledal človek (Google je imel nedavno en projet na to temo).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
codeMonkey ::
Level 3 z omejenim področjem v bistvu ne pomeni nič, ker nikjer ni definirano, kako veliko mora biti območje.
To ni res, da nikjer ni definirano. 50 drzav je sprejelo omejitve, ki so kar dobro definirane:
UN Regulation No. 157 - Automated Lane Keeping Systems (ALKS)
DamijanD ::
codeMonkey ::
Ne bom bral pdfja, a lahko poveš, koliko km cest je minimum, da lahko rečeš level 3?
Ne vem zakaj bi omejeval level 3 oz. definiral ODD na "minimalno razdaljo ceste" , karkoli naj bi to ze pomenilo.
Imas tip ceste (cesta rezervirana za motorna vozila s pregrado) in pa dodtatne pogoje. Razdalja je nepomemben podatek.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Gregor P ::
Lepo sem napisal, da so same strojne komponente dokaz, da to z njimi ne bo mogoče.
Da, seveda imam dokaze in to otipljive -> trenutno strojno opremo v Teslah; ta tega pač tehnično ni zmožna in nikoli ne bo.
Lahko prilozis dokaz?
Pa, da se razumemo, pricakujem kaksen akademski papir iz tematike 'Computational theory'. Hvala!
Predlagam, da si ogledate, kaj je vgrajeno v samo vozilo in potem na podlagi tega delate oceno, ali so tega zmožne - ne samo slepo verjeti Musku na besedo. Po moji oceni niso in tega ne morejo rešiti le z najnovejšo programsko opremo; kar nadalje pomeni, da jo bodo morali zamenjati oz. vgraditi novo, če bi seveda najprej pri Tesli vedeli, kaj sploh potrebujejo. In to bi pač bilo zelo negospodarno oz. ekonomsko nevzdržno; tako da tega z veliko gotovostjo sicer nekoč v daljni prihodnosti ne bodo počeli. Ti po mojem rajši dostavijo novo vozilo.
https://arstechnica.com/cars/2021/01/wa...
Many Tesla fans view the electric carmaker as a world leader in self-driving technology. CEO Elon Musk himself has repeatedly claimed that the company is less than two years away from perfecting fully self-driving technology.
But in an interview with Germany's Manager magazine, Waymo CEO John Krafcik dismissed Tesla as a Waymo competitor and argued that Tesla's current strategy was unlikely to ever produce a fully self-driving system.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Citiram: "ker trenutne Tesla NIKOLI ne bodo avtonomno vozile (kar je v bistvu Tesla že sama priznala)."
To je precej bolj verjetna moznost, kot to, da pa kdaj bodo. Ce bo potrebna spet kaksna nadgradnja potem to ne bo vec trenutna Tesla ampak nadgrajena Tesla. In ce pogledamo zgodovino, Tesla ze od leta 2016 trdi, da so vse Tesle FSD ready. Naknadno so pa rekli, da bo treba menjat hardware in da bo brezplacno.
Dejstvo ostaja, da so danasnje Tesle blizje temu, da nikoli ne bodo avtonomno vozile, kot pa da bodo.
Zato ja, ce na 60 let starega ficota zmeces dovolj opreme, potem je lahko tudi 60 let star fico samovozen. Ampak to potem ni vec 60 let star fico, a ne?
Okapi ::
codeMonkey je izjavil:
Ne bom bral pdfja, a lahko poveš, koliko km cest je minimum, da lahko rečeš level 3?
Ne vem zakaj bi omejeval level 3 oz. definiral ODD na "minimalno razdaljo ceste" , karkoli naj bi to ze pomenilo.
Imas tip ceste (cesta rezervirana za motorna vozila s pregrado) in pa dodtatne pogoje. Razdalja je nepomemben podatek.
Tesla je na parkirišču level 4. Pa je vse skupaj lahko slabše od dobrega level 2.
Na dovolj omejenem majhnem področju ni problem doseči niti level 4, kaj šele level 3.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 3115 (783) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5518 (1936) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8816 (4102) | c3p0 |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15752 (10683) | DamijanD |
» | Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14062 (8913) | Meizu |