Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
BigWhale ::
Ja, seveda. Problem teh nepredvidenih situacij je to, da so si lahko precej podobne ampak je treba v razlicnih razlicno reagirati. Midva se lahko na konc zmenva z mahanjem drug drugemu. Ti gres lahk ven iz avta pogledat in ugotovis, da komot zapeljes se 15cm rikverc v grmovje in obrnes in nadaljujes pot.
Avto brez volana bo pa tam zalostno obstal. Recimo.
Avto brez volana bo pa tam zalostno obstal. Recimo.
Okapi ::
Saj nek sistem za prevzem nadzora, fizičnega in daljinskega, bo skoraj sigurno obvezen, za primere, ko bo robotski avto obstal, ali pa ko se mu bo "zmešalo". In to ne samo s strani lastnika, ampak vsaj še s strani policije. Morda bo moral vsak samodejno vozeč avto, tudi od zasebnikov, biti povezan v centralo, kjer bodo videli, da je obstal, ali da se z njim dogaja kaj drugega nenavadnega. Brez take povezave sploh ne bo mogel samodejno vozit. En operater v taki centrali bi lahko nadzoroval 10.000 samodejnih avtov ali še več, kar bi predstavljajo zanemarljiv strošek za lastnika avta. Mogoče bo to vezano tudi na proizvajalca avtov, in že vključeno v ceno nakupa. Ali pa v ceno registracije.
pegasus ::
Kjut: https://electrek.co/2021/06/21/tesla-un...
Zaenkrat so še na nvidiah, še vedno ne vemo kak custom hw bo poganjal Dojo.
Zaenkrat so še na nvidiah, še vedno ne vemo kak custom hw bo poganjal Dojo.
kow ::
Ja, saj za Dojo so ze 1 leto nazaj rekli, da ne bo kmalu. Ampak, da targetirajo za velikostni razred razlike. V glavnem, Tesla je all in - in samo bedaki jo podcenjujeo. Panel gaps, lol.
a_borlak ::
Problem pri Tesli je samo v tem, da delajo isto, kot gugl&co pa še avtopilota ti zaračunajo, ti jim pa zastonj daješ podatke nazaj.
BigWhale ::
Panel gaps, lol.
Predvsem bedaki omenjajo panel gaps leta 2021. V kakrsnemkoli kontekstu.
In other news, Tesla ima sreco s tem OTA patchanjem. :>
https://www.bloomberg.com/news/articles...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
Tero ::
Sem poklicni voznik. Kdaj lahko pričakujem da bom izgubil službo?
Give a man a fish, he'll be fed for a day.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Teach a man to fish and he'll drown himself.
Gregor P ::
… razen seveda, če imajo še vedno težave s kakovostjo pri proizvodnji vozil. Ti veš morda, kako je s tem v letu 2021?Panel gaps, lol.
Predvsem bedaki omenjajo panel gaps leta 2021. V kakrsnemkoli kontekstu.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kuall ::
Okapi, enkrat smo se s prijatelji vozili po strmem klancu, se ustavili. In debatirali ali upamo naprej oz. ali bomo na koncu lahko kje obrnili. Nato je eden izstopil in sel pes po ozki cesti pogledati za ovinek in smo se odlocili, da je bolje cimprej nekako obrniti. Ce prav pomnim, je bila cesta celo na google maps. Zdaj si predstavljaj se dodatno zacinjeno situacijo s kaksnimi vremenskimi neprilikami.
Meni se je to zgodilo, ko sem šel na izlet na Nanos. Smotan občutek, ko rineš po kakem klancu gor in ne veš, ali boš obtičal - zaribal. Sem potem čimprej parkiral in šel peš naprej.
Avtonomni avti: takole bo to šlo: Sprogramirali bodo avte za vsako področje posebej postopoma. Najprej recimo avtoceste, ker so vse dokaj enake. Ljudje imajo zmotno prepričanje, da bo AI kar naenkrat čudežno nastopila. Le zakaj bi? Postopoma bo. A je človek ratal v 7 dneh a je rabil milijone let evolucije? Smešni so res. Ravnotako so smešni uni, ki pametnim programom nočejo reči AI. So AI v omejenem obsegu, začetni koraki, pot je pa zelo dolga.
Mogoče to zmotno prepričanje, da bo AI nastopila kot čudež v nekem kritičnem trenutku pride s primerjavo razvoja otroka, ki je najprej bebček, potem pa kar čudežno rata sam od sebe pameten. Torej reflexno primitivno razmišljanje. Taka je večina človeškega razmišljanja - primitivni reflexi. Nekaj te spominja na nekaj drugega in potem avtomatično začneš na veliko razmišljat o uni drugi stvari kot un Pavlov pes, ki se je slinil ob zvoku. Večina ljudi se tega ne zaveda seveda, kvečjemu jim je ta reflex na veliko privlačen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: kuall ()
feryz ::
Smešni so kvečjemu ljudje, ki programom rečejo AI. AI sploh še na vidiku ni. In boljše je tako. Prihodnje generacije naj se ukvarjajo z njo.
kuall ::
vidiš, ti si en unih, ki verjame v magično rešitev. če zate AI ni google translate pol si vraževeren. inteligenca ni nekaj skrivnostnega, neka zavest ali karkoli.
Gregor P ::
Musk je končno priznal, da tole ne bo šlo tako hitro kot je zavajal ... pardon ... reklamiral na začetku
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
BigWhale ::
Electrec's Take: Musk je v bistvu vedel, da je to tko tezko ampak so ga drugi prepricali, da lahko te stvari hitreje naredijo! V bistvu je on zrtev.
Okapi ::
Škoda ker Mythbusterjev ni več. Bi ga siguno spustila brez voznika na kakšnem urbanem poligonu in štopala, koliko minut bi preteklo do prve nesreče.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
</head> ::
10k USD:
https://twitter.com/giacaglia/status/14...
Cela kolekcija: https://twitter.com/giacaglia/status/14...
https://twitter.com/giacaglia/status/14...
Cela kolekcija: https://twitter.com/giacaglia/status/14...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: </head> ()
woroh4 ::
Kolikor sem seznanjen Tesla različnim beta testerjem pošlje različne verzije avtopilota (z različnimi parametri) in na podlagi tega poskuša ugotoviti katera kombinacija parametrov je najboljša. Zato se mi ne zdi pravilno samo na podlagi ene verzije (z samo enimi parametri) avtopilota sklepati na njegovo zmogljivost. Pri teh parametrih pri drugem beta testerju vozi zelo solidno (je pa treba vedeti da to so samo "izbrane" situacije kjer je avtopilot kaj zafrknil, če je vozil normalno to sploh ni dano v video ker ni zanimivo, tako da tudi to je treba gledati v kontekstu celote):
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
BigWhale ::
V kontekstu celote je ena intervencija na 10 milj katastrofa za nekaj kar se imenuje 'full self driving'.
V kontekstu primerjave z ostalimi sistemi od drugih proizvajalcev je pa stvar boljsa od stalih. Precej.
V kontekstu "do konc leta 2018" je pa smesna. :)
Tak sistem je v tej fazi verjetno se bolj stresen za uporabo, kot voznja sama. Sedaj moras vedno semi-aktivno bdet nad sistemom in vsako malenkost gledat in pazit, da bo vse ok. Ce vozis je pa to nekaj kar opravljas na 3/4 rutinsko.
V kontekstu primerjave z ostalimi sistemi od drugih proizvajalcev je pa stvar boljsa od stalih. Precej.
V kontekstu "do konc leta 2018" je pa smesna. :)
Tak sistem je v tej fazi verjetno se bolj stresen za uporabo, kot voznja sama. Sedaj moras vedno semi-aktivno bdet nad sistemom in vsako malenkost gledat in pazit, da bo vse ok. Ce vozis je pa to nekaj kar opravljas na 3/4 rutinsko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BigWhale ()
woroh4 ::
V kontekstu celote je ena intervencija na 10 milj katastrofa za nekaj kar se imenuje 'full self driving'.
V kontekstu primerjave z ostalimi sistemi od drugih proizvajalcev je pa stvar boljsa od stalih. Precej.
V kontekstu "do konc leta 2018" je pa smesna. :)
Tak sistem je v tej fazi verjetno se bolj stresen za uporabo, kot voznja sama. Sedaj moras vedno semi-aktivno bdet nad sistemom in vsako malenkost gledat in pazit, da bo vse ok. Ce vozis je pa to nekaj kar opravljas na 3/4 rutinsko.
Vsekakor, se strinjam, trenutno je uporaba sistema morda za marsikoga res bolj stresna kot vožnja sama, vendar treba je zadevo pogledati tudi v smislu hitrosti napredka. Samo v zadnje nekaj letih je zadeva zelo napredovala. Še nekaj let (do 10 let max) pa se bodo "full self driving" avtonomni sistemi začeli pojavljati tudi v serijskih avtomobilih. To da so Muskove napovedi časovno preveč optimistične pa tak vsi vemo, vendar na koncu dostavi kar je obljubil. :)
woroh4 ::
Ps: evo sem našel posnetek celotne vožnje brez prekinitev od tega beta testerja (vidi se da z temi parametri vozi zelo solidno že konec leta 2020). Na 4:32 govori o tem da različni beta testerji dobijo različne verzije z različnimi parametri. V uradni verziji bodo seveda tisti parametri ki se bodo obnesli najbolje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Okapi ::
Zanimivo, da ne morejo prevzeti daljinskega upravljanja.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()
multivac ::
woroh4 ::
Sploh ni slabo, če sem iskren. Je pa to daleč od tega, da bi ji brezskrbno zaupal.
Na verzijah na mojih posnetkih ki sem prilepil zgoraj vozi še precej bolje. :)
Tak sistem kvečjemu vidim kot asistenco za nepozornega voznika, nikakor pa ne avtonomnost.
Zaenkrat je res. Čez par let bo pa drugače.
Gregor P ::
Kakšen smisel ima, da imaš v vozilu sistem, ki te še dodatno psihofizično izčrpava, namesto da bi ti dejansko pomagal pri vožnji?!?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
fikus_ ::
Delno delujoča avtonomna vožnja s potrebo po občasnem posredovanju človeka je slaba ideja. Človek je pri takšnih opravilih z občasnim posredovanjem za rešitev situacije zelo neučinkovit, pade zbranost, deluje po liniji najmanjšega odpora, se koncentrira na druge stvari, . . .
Z razlogom imajo na vlakih tipko, katero je potrebno pritiskat v nekem časovnem intervalu.
Z razlogom imajo na vlakih tipko, katero je potrebno pritiskat v nekem časovnem intervalu.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
woroh4 ::
Kakšen smisel ima, da imaš v vozilu sistem, ki te še dodatno psihofizično izčrpava, namesto da bi ti dejansko pomagal pri vožnji?!?
To je pa povsem odvisno od posameznika, morda izčrpava tebe osebno, marsikomu pa pomaga. Sicer pa kot pravim, danes sistem še potrebuje kakšno pomoč na vsake recimo 20 km, vendar čez nekaj let (do 10 let max) bo sistem povsem samodejno vozil brez posredovanja in to je tisto kar je pomembno (napredek).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Tody ::
Tole je idealno za vožnjo v gužvi, kjer se zadeve premikajo po polžje. On vozi ti pa beres knjigo... Pri 130 na uro pa je treba pogledati na oznako BETA in nikjer ne pise da je to avtonomna voznja ampak samo pomočnik ;)
Počasi se daleč pride, očitno ni vse tako kot zgleda od zunaj
Počasi se daleč pride, očitno ni vse tako kot zgleda od zunaj
RedDrake ::
1.000.000 robotaxijev je na cesti že od 1.1.2021. Ne vem kaj tu eni sanjate da to še ni OK???!?!?!
Saj so robotaxiji, to je to, prazni avti lahko pridejo kamorkoli na svetu.
Saj so robotaxiji, to je to, prazni avti lahko pridejo kamorkoli na svetu.
woroh4 ::
Ni še, bo pa dokaj kmalu. Vsi vemo da so Muskove napovedi časovno malce preveč optimistične, vendar na koncu dostavi, še zmeraj do sedaj je bilo tako. :)
RedDrake ::
A misliš da bo on dočakal, da se bo prazna Tesla peljala iz Podbrda do izvira Soče, da pobere lastnika, ki je tam na dopustu, ali ne?
Resno vprašanje.
Ker ko bo TO delovalo, potem bo pa res robotaxi svet.
"malce"
Lol.
Še par mesecev, pa bomo 5 let od izjave "FSD je tu!"
In kje smo?
Avto ni sposoben sam prefurati več kot par deset KM.
Takrat sem trdil, da bo NAJHITREJE nek na-pol delujoč avtonomen sistem v roku 10-ih let, nekaj kar bi znalo pa že imeti dovoljenje okoli voziti prazno pa 20 let.
Zaenkrat kaže da sem bolj točen kot Musk & njegovi bootlickerji.
Resno vprašanje.
Ker ko bo TO delovalo, potem bo pa res robotaxi svet.
"malce"
Lol.
Še par mesecev, pa bomo 5 let od izjave "FSD je tu!"
In kje smo?
Avto ni sposoben sam prefurati več kot par deset KM.
Takrat sem trdil, da bo NAJHITREJE nek na-pol delujoč avtonomen sistem v roku 10-ih let, nekaj kar bi znalo pa že imeti dovoljenje okoli voziti prazno pa 20 let.
Zaenkrat kaže da sem bolj točen kot Musk & njegovi bootlickerji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()
Okapi ::
Še tisti vpoklic na parkirišču deluje samo pogojno, na praznih parkiriščih in doma na dvorišču.
woroh4 ::
Še par mesecev, pa bomo 5 let od izjave "FSD je tu!"
In kje smo?
Robotaksiji so bili napovedani do konca leta 2020. Tud eno leto še ni zamude. Pa tudi če bi bilo, par let gore dole, a ma veze.
Avto ni sposoben sam prefurati več kot par deset KM.
Sej par 10 km brez posredovanja je že odličen dosežek.Še leto ali dve nazaj zadeva skoraj nič ni bila sposobna furati sama. Danes odpelje celotno vožnjo brez posredovanja (glej zgornji posnetek z ženo). Glej hitrost napredka. Nobena tehnologija ni bila že takoj od začetka idealna, vendar z leti zadeve ratajo dobre.
Takrat sem trdil, da bo NAJHITREJE nek na-pol delujoč avtonomen sistem v roku 10-ih let, nekaj kar bi znalo pa že imeti dovoljenje okoli voziti prazno pa 20 let.
Zaenkrat kaže da sem bolj točen kot Musk & njegovi bootlickerji.
Jaz pa mislim da bodo komercialni avtonomni sistemi na voljo najkasneje čez 10 let (ne pa 20 kot ti misliš). Glede na to da je že v roku enega leta tak napredek...sklepaj dalje. Sicer pa nisem noben Muskov bootlicker, na njegove dosežke gledam objektivno, dosti je naredil da je celotno avtomobilsko industrijo preusmeril v električne avtomobile, vendar ga ne dvigam v nebo tako kot nekateri.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
multivac ::
Jaz se ne strinjam s tem, da 2/3 prevzame avtonomija 1/3 človek.
Kot so rekli. Bistveno bolj zajebano je odreagirati v situaciji enkrat ko si osredotočen na kaj drugega.
Nisi tempiran, sedaj pa pričakuje sistem od tebe, da boš rešil nek konkreten zajeb pa niti ne veš kakšna zares je situacija, ker je nisi spremljal.
2/3 človek in 1/3 sistem je bistveno bolje.
Si osredotočen na cesto, pogledaš slučajno na mobi za novo sporočilo/uro, pešec stopi pred vozilo in sistem te reši.
To je mnogo mnogo bolje in bolj intuitivno za večino ljudi.
Kot so rekli. Bistveno bolj zajebano je odreagirati v situaciji enkrat ko si osredotočen na kaj drugega.
Nisi tempiran, sedaj pa pričakuje sistem od tebe, da boš rešil nek konkreten zajeb pa niti ne veš kakšna zares je situacija, ker je nisi spremljal.
2/3 človek in 1/3 sistem je bistveno bolje.
Si osredotočen na cesto, pogledaš slučajno na mobi za novo sporočilo/uro, pešec stopi pred vozilo in sistem te reši.
To je mnogo mnogo bolje in bolj intuitivno za večino ljudi.
codeMonkey ::
Level 2 je ze v osnovi zgresen, v primeru siroko zastavljene funkcionalne domene. Je lahko zelo uporaben tam, kjer ima voznik dovolj casa za reakcijo in predvsem ce sodeluje s sistemom. To kar se gredo pri Tesli, je bolj igrackanje, za katero je se vprasanje koliko casa bo dovoljeno v ZDA. V EU zagotovo ni in tudi nic ne kaze da kdaj bo. Lahko naprogramirajo karkoli, pa nikoli ne bo varno loviti volana, ko se ta suce za vec kot cel krog, s strani voznika v primeru napake. Podobno v primeru nasproti vozecega prometa ki je le 1 m proc. Za take hece, in veliko vecino ostalih, je pac level 3 in naprej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Mikrohard ::
Ni še, bo pa dokaj kmalu. Vsi vemo da so Muskove napovedi časovno malce preveč optimistične, vendar na koncu dostavi, še zmeraj do sedaj je bilo tako. :)
Tega v Ameriki še 10-20 let ne bo dostavil. V EU pa dodaj še 10 let. Pa v bistvu sploh ni problem, kdaj bo dostavljeno in s kakšno zamudo. Problem je, da na suho nategujejo kupce, ki so drago plačali FSD funkcionalnost v trenutnih Teslah... ker trenutne Tesla NIKOLI ne bodo avtonomno vozile (kar je v bistvu Tesla že sama priznala).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
Okapi ::
Mi smo samo Muska narobe razumeli. Full self-driving ne pomeni, da bo avto res sam vozil. Temu se reče generalized self-driving.
Musk:
Musk:
Generalized self-driving is a hard problem, as it requires solving a large part of real-world AI
woroh4 ::
Ni še, bo pa dokaj kmalu. Vsi vemo da so Muskove napovedi časovno malce preveč optimistične, vendar na koncu dostavi, še zmeraj do sedaj je bilo tako. :)
Tega v Ameriki še 10-20 let ne bo dostavil. V EU pa dodaj še 10 let. Pa v bistvu sploh ni problem, kdaj bo dostavljeno in s kakšno zamudo. Problem je, da na suho nategujejo kupce, ki so drago plačali FSD funkcionalnost v trenutnih Teslah... ker trenutne Tesla NIKOLI ne bodo avtonomno vozile (kar je v bistvu Tesla že sama priznala).
Glede časovnega okvirja si močno zgrešil po mojem mnenju. 10 let maks, pa še to sem preveč rekel (zelo možno da že prej kot čez 5 let). Kake 20 let neki. Zakaj po tvoje ne bi trenutne tesle avtonomno vozile, će že danes skoraj avtonomno vozijo? Jst mislim da bodo. Kje je Tesla priznala to kar si rekel, daj link?
Gregor P ::
Morda si v slovarjih pogledaš definicijo besede "skoraj"
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Mikrohard ::
Glede časovnega okvirja si močno zgrešil po mojem mnenju. 10 let maks, pa še to sem preveč rekel (zelo možno da že prej kot čez 5 let). Kake 20 let neki. Zakaj po tvoje ne bi trenutne tesle avtonomno vozile, će že danes skoraj avtonomno vozijo? Jst mislim da bodo. Kje je Tesla priznala to kar si rekel, daj link?
Bomo videli... pri avtonomni vožnji je "skoraj" še zelo zelo daleč od cilja. Pa to "skoraj" je na širokih ravnih cestah z relativno preglednimi križišči kot so v ameriških mestih... jaz sem prepričan, da do naše hiše Tesla ne bo znala avtonomno pripeljat še najmanj 20 let (polovica navigacij zapelje v slepo ulico, ljudje, ki niso vajeni ozkih cest, imajo probleme... če pride pa kak avto nasproti, lahko greš samo rikverc). Čez 20 let bodo pa trenutne Tesle že v veliki meri na avto odpadih.
Sicer pa: https://bfy.tw/RHTm
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
woroh4 ::
Pa to "skoraj" je na širokih ravnih cestah z relativno preglednimi križišči kot so v ameriških mestih...
Tiste križišča na posnetku so daleč od preglednih, na določenih delih pa tudi daleč od širokih, se vidi da nisi gledal posnetkov ki sem jih objavil v temo..
jaz sem prepričan, da do naše hiše Tesla ne bo znala avtonomno pripeljat še najmanj 20 let (polovica navigacij zapelje v slepo ulico, ljudje, ki niso vajeni ozkih cest, imajo probleme... če pride pa kak avto nasproti, lahko greš samo rikverc)
Morda če spadaš po 0,1 % izjem in živiš v jebinah da imajo še človeški vozniki težave kot praviš, pa še to ne verjamem. Za 99,9 % hiš pa sigurno bo že čez 10 let.
https://sl.lmgtfy.app/?q=tesla+admits+i...
Na tem tvojem linku ni nič od tega kar si ti prej trdil. Ti si prej trdil da današnje Tesle nikoli ne bodo vozile avtonomno in da je to Tesla sama priznala. Na linku je pa samo to da je današnji sistem level 2, kar pa vsi vemo, nič pa linki ne pravijo da današnje Tesle v prihodnosti ne bi mogle voziti popolnomo avtonomno (level 4 ali 5). Torej to da je Tesla kao priznala da ne bo mogoče si se zlagal.
Morda si v slovarjih pogledaš definicijo besede "skoraj"8-)
Ne rabim. Vem kaj pomeni skoraj. Poglej posnetke in vidi čudo. Men je to fascinantno kako hitro napreduje avtonomna vožnja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Mikrohard ::
V Sloveniji (in na splošno v Evropi) precej ljudi živi v takih vukojebinah... sicer pa niti nima veze, kaj mislim jaz in kaj misliš ti. Vse bo pokazal čas. Jaz pač pravim, da Tesla še najmanj 10 let na cesti ne bo imela popolnoma avtonomnega vozila (bolj verjetno 20 let). Na podlagi teh ocen menim, da je prodaja FSD-ja v trenutnih Teslah navaden nateg. Hkrati pa pravim, da bo v EU zadeva prišla še z 10 letno zamudo (zaradi bolj komplicirane infrastrukture in dodatnih birokratskih omejitev). Koliko se motim pri svoji napovedi, bomo pa videli čez 10, 20 ali 30 let.
Pa pod popolnoma avtonomno vožnjo štejem to, da boš lahko kjerkoli poklical avto, vpisal poljuben naslov ali koordinate (v kolikor do njih pelje javna cesta), se usedel na zadnje sedeže in zadremal ter počakal, da te avto zapelje na cilj. Dokler boš moral sedeti za volanom (pa če tudi na zadnjih 100 metrih), to ne bo popolnoma avtonomna vožnja. Na avtocestah in omejenih območjih zna priti delno avtonomna vožnja tudi že prej (ampak ne v EU... zaradi birokracije). In ob pogledu trenutnih FSD videov je popolnoma avtonomna vožnja še ekstremno daleč stran... to, da želi avto ob naključnem trenutku zapeljati v nasprote vozeča vozila, ali pa na pločnik med pešce je pač NO GO... to se ne sme zgoditi niti enkrat na 10mio kilometrov... sedaj se pa parkrat na vožnjo.
Pa pod popolnoma avtonomno vožnjo štejem to, da boš lahko kjerkoli poklical avto, vpisal poljuben naslov ali koordinate (v kolikor do njih pelje javna cesta), se usedel na zadnje sedeže in zadremal ter počakal, da te avto zapelje na cilj. Dokler boš moral sedeti za volanom (pa če tudi na zadnjih 100 metrih), to ne bo popolnoma avtonomna vožnja. Na avtocestah in omejenih območjih zna priti delno avtonomna vožnja tudi že prej (ampak ne v EU... zaradi birokracije). In ob pogledu trenutnih FSD videov je popolnoma avtonomna vožnja še ekstremno daleč stran... to, da želi avto ob naključnem trenutku zapeljati v nasprote vozeča vozila, ali pa na pločnik med pešce je pač NO GO... to se ne sme zgoditi niti enkrat na 10mio kilometrov... sedaj se pa parkrat na vožnjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
woroh4 ::
Jst mislim da se motiš, kar bo tudi pokazal čas. Avtonomna vožnja je tudi to da sediš na sprednjih sedežih in avto pač vozi sam.
Napačno si razlagaš, jasno je tudi da nisi pogledal teh od tega beta testerja. Tesla različnim beta testerjem pošlje različne verzije avtopilota (z različnimi parametri) in na podlagi tega poskuša ugotoviti katera kombinacija parametrov je najboljša. Zato se mi ne zdi pravilno samo na podlagi ene verzije (z samo enimi parametri) avtopilota sklepati na njegovo zmogljivost. Pri teh parametrih pri drugem beta testerju vozi zelo solidno (je pa treba vedeti da to so samo "izbrane" situacije kjer je avtopilot kaj zafrknil, če je vozil normalno to sploh ni dano v video ker ni zanimivo, tako da tudi to je treba gledati v kontekstu celote):
Omenjene zadeve se niso zgodile niti enkrat pri teh parametrih. Spodnji posnetek kjer vozi z ženo je neprekinjen in tam boš videl da je celo vožnja odpeljana brez posredovanja človeka. Dojami že prosim da niso vse verzije avtopilota iste z istimi parametri, ampak je znotraj iste vezije več podverzij z različnimi parametri ki se obnesejo različno. V končni uradni verziji bodo pa seveda samo parametri ki se bodo obnesli najbolje, upam da sedaj malo bolje razumeš. :)
In ob pogledu trenutnih FSD videov je popolnoma avtonomna vožnja še ekstremno daleč stran..
Napačno si razlagaš, jasno je tudi da nisi pogledal teh od tega beta testerja. Tesla različnim beta testerjem pošlje različne verzije avtopilota (z različnimi parametri) in na podlagi tega poskuša ugotoviti katera kombinacija parametrov je najboljša. Zato se mi ne zdi pravilno samo na podlagi ene verzije (z samo enimi parametri) avtopilota sklepati na njegovo zmogljivost. Pri teh parametrih pri drugem beta testerju vozi zelo solidno (je pa treba vedeti da to so samo "izbrane" situacije kjer je avtopilot kaj zafrknil, če je vozil normalno to sploh ni dano v video ker ni zanimivo, tako da tudi to je treba gledati v kontekstu celote):
to, da želi avto ob naključnem trenutku zapeljati v nasprote vozeča vozila, ali pa na pločnik med pešce je pač NO GO... to se ne sme zgoditi niti enkrat na 10mio kilometrov... sedaj se pa parkrat na vožnjo.
Omenjene zadeve se niso zgodile niti enkrat pri teh parametrih. Spodnji posnetek kjer vozi z ženo je neprekinjen in tam boš videl da je celo vožnja odpeljana brez posredovanja človeka. Dojami že prosim da niso vse verzije avtopilota iste z istimi parametri, ampak je znotraj iste vezije več podverzij z različnimi parametri ki se obnesejo različno. V končni uradni verziji bodo pa seveda samo parametri ki se bodo obnesli najbolje, upam da sedaj malo bolje razumeš. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Mikrohard ::
Dojami ti prosim, da ena uspešna vožnja še ne pomeni, da je sistem blizu. Če je na 1000 voženj ena taka, ki bi lahko potencialno povzročila prometno, je zadeva še mnoga leta od dovolj visoke zanesljivosti, da bodo lahko zadevo sploh poskusili dati v splošno uporabo. Pa v več videih je bilo omenjeno, da je avto z neko verzijo zadevo speljal brez težav... po upgrejdu na beta XYZ je pa nazadoval. To pač ni tako enostavno, da bi pri Tesli rekli, da je sedaj ta verzija, ki zna speljat vožnjo ob takih pogojih sedaj dobra za vse... in pri tako kompleksnih sistemih popraviš nekaj na enem koncu in pokvariš na drugem. Ko bodo enkrat na točki, da bo zadeva zrela za splošno populacijo, jih bo pričakala pa še birokratska ovira...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Mikrohard ()
Mikrohard ::
Sicer pa še en primer (ker si prej omenjal vukojebine)... kako bo Tesla s svojo trenutno tehniko speljala križišče, ki je tako nepregledno, da je za pomoč priključevanja zmontirano ogledalo (recimo, da pogled zastira živa meja, grm, hiša, zid, škarpa... karkoli... če si že kdaj vozil avto, si gotovo že naletel na tako križišče). Boš rekel, da bo kamera v ogledalu zaznala avto? Za take stvari bo potrebna car2car komunikacija... predenj bo pa to v vseh avtih, ki so na cesti...
woroh4 ::
Dojami ti prosim, da ena uspešna vožnja še ne pomeni, da je sistem blizu. Če je na 1000 voženj ena taka, ki bi lahko potencialno povzročila prometno, je zadeva še mnoga leta od dovolj visoke zanesljivosti, da bodo lahko zadevo sploh poskusili dati v splošno uporabo. Pa v več videih je bilo omenjeno, da je avto z neko verzijo zadevo speljal brez težav... po upgrejdu na beta XYZ je pa nazadoval. To pač ni tako enostavno, da bi pri Tesli rekli, da je sedaj ta verzija, ki zna speljat vožnjo ob takih pogojih sedaj dobra za vse... in pri tako kompleksnih sistemih popraviš nekaj na enem koncu in pokvariš na drugem. Ko bodo enkrat na točki, da bo zadeva zrela za splošno populacijo, jih bo pričakala pa še birokratska ovira...
Jaz vse to vem, vendar ti moraš dojeti da 10 let je 10 let, avtopilot pa se je skoraj iz nule do te stopnje ki jo vidiš na video napredoval komaj v času enega leta.
Sicer pa še en primer (ker si prej omenjal vukojebine)... kako bo Tesla s svojo trenutno tehniko speljala križišče, ki je tako nepregledno, da je za pomoč priključevanja zmontirano ogledalo (recimo, da pogled zastira živa meja, grm, hiša, zid, škarpa... karkoli... če si že kdaj vozil avto, si gotovo že naletel na tako križišče). Boš rekel, da bo kamera v ogledalu zaznala avto? Za take stvari bo potrebna car2car komunikacija... predenj bo pa to v vseh avtih, ki so na cesti...
Kva ti pa sedaj ni jasno? Ogledalo je. Če ga vidiš z očmi ga vidi tudi kamera in ga zazna ravno tako kot ga ti z očmi zaznaš. Car to car komunikacija pa samo še dodatno izboljša varnost na področje kjer človeško zaznavanje ne seže (in ni nujno da je v vseh avtih na cesti, tudi če je samo v 1 % avtomobilov to še vedno izboljša varnost glede na človeka, čez človek car2car komunikacije pač ne zanava.) No saj, čas bo pokazal.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: woroh4 ()
Mikrohard ::
Če ti misliš, da je bil pred enim letom na nuli, se hudo motiš. Hkrati pa... če si se že kdaj ukvarjal z razvojem, ti je znano pravilo...
In computer programming and software engineering, the ninety-ninety rule is a humorous aphorism that states: The first 90 percent of the code accounts for the first 90 percent of the development time. The remaining 10 percent of the code accounts for the other 90 percent of the development time.
woroh4 ::
Če ti misliš, da je bil pred enim letom na nuli, se hudo motiš
Nisem rekel da je bil čisto na nuli, rekel sem da je bil skoraj na nuli in to drži. Sem se ukvarjal z razvojem, pravilo mi je znano pa vendarle 10 let je 10 let.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 3098 (766) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5517 (1935) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8816 (4102) | c3p0 |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15752 (10683) | DamijanD |
» | Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 14062 (8913) | Meizu |