» »

Vulkan API

Vulkan API

FireSnake ::

Knjižnica, ki jo je začel razvijati AMD. Takrat se je imenovala Mantle. Kasneje so razvoj prevzeli drugi.

Zgodba gre naprej:
2018 je nVidia obelodanila RT2080.
Strojna oprema, ki je bila namensko narejen za to, da podpira tehnologijo sledenju žarkov.
Počasi bo sledil tudi AMD.

In sedaj tudi Vulkan podpira to.

En zelo zanimiv intervju z direktorjem firme Adshir, Reuvenom Bakalashom:

Zelo nezanimiva govorica, a se odkupi z dobrim poznavanjem tehnologije in napovedmi za prihodnost.

Strojna oprema bo počasi zrela za poganjanje iger, ki podpirajo tehnologijo sledenja žarku.

Vsekakor bo še zanimivo spremljati kaj se bo dogajalo na tem področju.
V zgornjem vidu je tudi nekaj zelo zanimivih scen.

Zanimivo je tudi, kako se nVidia trudi na tem področju.
Velikokrat lahko zasledimo tehnične članke, ki omogočajo poglobljen vpogled v zadevo:
lep primer.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

FireSnake ::

Zanimivo, le kako jim je to ušlo ob implementaciji:
KLIK :D
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

meho7 ::

A ni isto foro v 90h imel Voodoo z Glide apijem?

FireSnake ::

Res je.
Ni bilo pa tisto odprto, kot je zdaj to.

Potem je pa nVidia vse skupaj pohamstrala. In iz vsega skupaj naredila - nič.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

hojnikb ::

glide je kvečjemu bil subset opengla, ki je bil prilagojen točno njihovem HW. Nekega haska z razvojom le tega nebi blo
#brezpodpisa

Jarno ::

Za Vulkan bi lahko trdili, da je podoben zadnjim različicam OpenGL-a na način, kot je DX12 podoben DX11. Sicer pa zelo uporabna cross-platform zadeva, hitra in lepo deluje na npr. Android telefonih.
#65W!

Senitel ::

FireSnake je izjavil:

Res je.
Ni bilo pa tisto odprto, kot je zdaj to.

Potem je pa nVidia vse skupaj pohamstrala. In iz vsega skupaj naredila - nič.

Kaj pa naj bi naredila z Glide v fazi, ko se je kupilo ostanke 3dfx-a? NV hardware je takrat podpiral že cel kup stvari, ki jih ni bilo sploh v Glide. Nevem zakaj folk fura neke glupe mistične predstave o api-jih.

FireSnake ::

Zraven so kupili tudi vse patente.
Pričakovalo se je, da bodo kaj pametnega iz tega potegnili.

Za tiste čase je bila zadeva zelo napredna. Mogoče celo pred svojim časom.

Danes se te kartice prodajajo za smešni visoke zneske (ampak to ni več tema debate).
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Senitel ::

Saj se je potegnilo kaj iz patentov. Glide pa sam po sebi in že od samega začetka ni bil prav nič napreden. Kot je bilo že zgoraj napisano: OpenGL okleščen do tega kar so bili Voodoo-ji sposobni furat hardwaresko. Kar se featurjev tiče.

Riff ::

moramo pa priznat da je bil glide čeprav izpeljanka opengl a dobro narejen za 3dfx ove kartice in da je blo užitek špilat glide igre, pr vulkan knižici pa ni blo neke hude razlike saj v tazadnem doomu ne

Jarno ::

Riff je izjavil:

moramo pa priznat da je bil glide čeprav izpeljanka opengl a dobro narejen za 3dfx ove kartice in da je blo užitek špilat glide igre, pr vulkan knižici pa ni blo neke hude razlike saj v tazadnem doomu ne


Če pogledaš na zadeve kot developer, ki želi svojo aplikacijo ponujati na več platformah in šibkejšem HW, potem je razlika lahko navdušojoča. :)
#65W!

dolenc ::

Če dela...

Senitel ::

Riff je izjavil:

moramo pa priznat da je bil glide čeprav izpeljanka opengl a dobro narejen za 3dfx ove kartice in da je blo užitek špilat glide igre, pr vulkan knižici pa ni blo neke hude razlike saj v tazadnem doomu ne

Čeprav izpeljanka? Saj OpenGL ni bil crap. Pač prva konkretna izkušnja 3D grafike na pc-jih in potem je folk neki sentimentalen.

FireSnake ::

Tega, da je dejansko nVidia donirala sledenje žarku za Vulkan pa nisem vedel:
https://www.phoronix.com/scan.php?page=...
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

FireSnake ::

Breme zna dati tudi na CPU:
https://bit-tech.net/news/tech/graphics...

Tole bo ZELO zanimivo spremljati.
Zanimivi bi bili testi na kaki threadripper mašini.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Senitel ::

To da zna delat tudi na CPU je misinterpretacija.
Sure, če hočeš lahko spišeš tud CPU implementacijo. Lahko spišeš CPU backend za cel Vulkan če hočeš. Lahko tudi za cel Direct3D 12. Kar se RT tiče ima recimo NV ima trenutno compute implementacijo za Pascal in Volto in GTX Turinge. Implementacija RT na RTX-ih gre pa od delov, ki tečejo na CPU-ju, delov, ki so implementirani čez compute in stvari, ki so implementirane v siliciju. AMD trenutno še ne pipa tega.
Verjetno najboljša software implementacija tega je pa SwiftShader.

FireSnake ::

nVidia zdaj več govori o tem, kot AMD:
https://www.gizmodo.co.uk/2020/03/vulka...

Podpora je zagotovljena iz z obeh taborov.
Kako se bo pa obneslo, bomo pa videli.
Zdaj, ko se sledenje žarku obeta še na konzolah, poti nazaj več ni.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

Riff ::

Senitel je izjavil:

To da zna delat tudi na CPU je misinterpretacija.
Sure, če hočeš lahko spišeš tud CPU implementacijo. Lahko spišeš CPU backend za cel Vulkan če hočeš. Lahko tudi za cel Direct3D 12. Kar se RT tiče ima recimo NV ima trenutno compute implementacijo za Pascal in Volto in GTX Turinge. Implementacija RT na RTX-ih gre pa od delov, ki tečejo na CPU-ju, delov, ki so implementirani čez compute in stvari, ki so implementirane v siliciju. AMD trenutno še ne pipa tega.
Verjetno najboljša software implementacija tega je pa SwiftShader.



bravo sentinel dobr povedano k tle pr novjših zadevah sm pa že jst malo izven tega znanja :) , glide open gl pa dx to še nekako gre

FireSnake ::

DX11 vs Vulkan.

Primerjava samo v enem špilu:
https://www.kitguru.net/components/grap...
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

Izi ::

FireSnake je izjavil:

DX11 vs Vulkan

Pričakovano, da Vulkan povozi zastareli DX11, ampak trenutno je treba primerjati DX12 vs Vulkan? Moderne igre kot na primer Red Dead Redemption 2 podpirajo samo še ta dva.

Pri RDR2 sem kar precej testov naredil, ko sem se odločal med DX12 in Vulkan in na koncu je pri meni zmagal DX12.
Average FPS sta imela na moji GTX 1660Ti oba praktično enak, mogoče je Vulkan dosegel celo kakšen FPS več kot DX12, ampak bistvena razlika je bila da je DX12 držal bistveno bolj konstantne FPSje pri nekje +-10%, medtem ko so pri Vulkanu kar močno skakali gor in dol tudi do +-50%.
Kar se mene tiče je zaenkrat DX12 boljši kot Vulkan.

Senitel ::

Izi je izjavil:

Average FPS sta imela na moji GTX 1660Ti oba praktično enak, mogoče je Vulkan dosegel celo kakšen FPS več kot DX12, ampak bistvena razlika je bila da je DX12 držal bistveno bolj konstantne FPSje pri nekje +-10%, medtem ko so pri Vulkanu kar močno skakali gor in dol tudi do +-50%.
Kar se mene tiče je zaenkrat DX12 boljši kot Vulkan.

Ne kar predpostavljat, da sta obe implementaciji enako dobro spisani... Sam API nima dosti s tem, kolk bo framerate konsistenten. Kako igre uporabljajo ta API je drugo. Pri teh API-jih ni več pomožnih koleškov.
Nekaj zanimivih misli na temo novih API-jev.

Riff ::

dx 12 igre ne zgledajo švok in igre na vulkan ne zgledajo švoh :P

FireSnake ::

Poglej in se nasmej: vicmaher.si

FireSnake ::

Poglej in se nasmej: vicmaher.si

marjan_h ::

Jaz imam sicer eno vprašanje:

Kako lahko igra podpira Vulkan in DirectX, to sta knjižnici za izris grafike. To pomeni, da napišejo igro v Vulkan in DirectX in s stikalom preklapljamo med obema?

Senitel ::

Igre običajno ne operirajo direkt z Direct3D in/ali Vulkan. Med igro in API-jem je še kar nekaj abstrakcije, čemur se tipično reče engine. Poenostavljeno povedano igra naloži "svet", potem se pa en del engine-a ukvarja s tem kako ta svet izrisat z nekim nižje nivojskim API-jem. Potem imaš lahko dve implementaciji in se odločaš med njima.
Tehnično je pa več različnih možnosti. Lahko sta to dve ločeni executable datoteki, lahko so različne dinamične knjižnice (DLL), lahko je vse skup spakirano tudi v en executable...

Lonsarg ::

Če se engine spiše posebaj za kak špil bi blo res metanje denarja stran podpreti dva low level APIja. Ampak fora je da dandanes je isti engine uporabljen v tisočih igrah in se engine tudi promovira tako da podpira oba APIja (ali še več njih) ter da zna za več platform hkrati outputat igro.

FireSnake ::

Ko bi le na Linuxu to malo bolj zaživelo:
https://www.phoronix.com/scan.php?page=...
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

FireSnake ::

https://www.tomshardware.com/news/nvidi...

Za zdaj samo prebral naslov in preletel članek.
Bom pustil to tukaj.
Poglej in se nasmej: vicmaher.si

FireSnake ::

Ray tracing na Vulkan API:
https://www.pcgamer.com/au/its-official...

Tole bo pa zanimivo spremljati!
Poglej in se nasmej: vicmaher.si


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nvidia GeForce GTX 1060 prihaja prihodnji teden (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
20547157 (38660) m0LN4r

AMD Radeon R9 400 Series (strani: 1 2 3 4118 119 120 121 )

Oddelek: Strojna oprema
6004667883 (524539) gddr85
»

Prednosti grafičnih kartic AMD vs NVIDIA (strani: 1 2 3 426 27 28 29 )

Oddelek: Strojna oprema
1425171042 (120933) D3m
»

AMD-jev tržni delež grafičnih kartic se je prepolovil (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Novice / Grafične kartice
45677979 (64261) Trololololol

Več podobnih tem