vir: CNET
Medtem ko se avtomobilska podjetja zvečine trudijo samovozne zmogljivosti v vozila uvajati postopno in organsko napredovati s stopnje pomoči vozniku do povsem samostojne vožnje, so pri General Motorsu poznani po tem, da želijo že v štartu naskakovati peto stopnjo avtomatizacije - se pravi točko, ko vozilo ne potrebuje več volana in drugih voznikovih pripomočkov ter se lahko giblje kjerkoli. S tem namenom teče razvoj v njihovi firmi Cruise Automation, ki so jo kupili pred štirimi leti. V San Franciscu je od leta 2017 mogoče videti njihove testne Chevrolete Bolt, obložene z grozdi senzorjev, pokazali pa so tudi že brezvolansko različico tega avtomobila.
Zdaj je očitno napočil čas za oblikovanje uporabnih rešitev na tej osnovi, kajti na predstavitvi v San Franciscu so pokazali vozilo Cruise Origin. To ni avto, ki ga bomo našli v prosti prodaji, temveč bo namenjen izključno taksi službam, oziroma souporabi. To pomeni, da se GM spušča v neposredno tekmo z Uberjem in Lyftom. Škatlasto oblikovan avto večino prostora namenja potniški kabini, kamor se lahko namesti od štiri do šest oseb, odvisno od sedežev in udobja. Pogonski sklop je električen, toda o zmogljivostih še ni bilo govora. Oblikovalci poudarjajo, da je vozilo zasnovano modularno, posebej v svojem senzorskem sklopu, ki bo vseboval lidarje, radarje in kamere.
Zaradi odstotnosti volana je jasno, da Origina na cestah še lep čas ne bo v službi in tudi v firmi priznavajo, da še niso niti blizu zadostitvi kriterijem pete stopnje avtonomije. Bržkone Origin tudi ob lansiranju ne bo izpolnjeval vseh pogojev, ker se bodo zadovoljili že z zanesljivostjo na ulicah mest, ne po vsej deželi. Zato so tudi ostale številčne napovedi precej splošne; šef Cruisa Dan Ammann pravi, da bi lahko Origina napravili za polovico cene današnjega električnega osebnega avtomobila, da ciljajo na življenjsko dobo v rangu poldrugega milijona prevoženih kilometrov ter da bi povprečna družina (v sicer pregrešno dragem San Franciscu), če bi se odrekla lastnemu avtomobilu, z souporabo takšnih vozil letno prihranila pet tisoč dolarjev. Predvsem pa bi tudi foter, ne le sin, lahko zjutraj med prevozom v službo igral Fortnite.