Forum » Na cesti » UI / UX v avtomobilih
UI / UX v avtomobilih
BigWhale ::
Varnosti pas pripenjate sami? Ne dogaja se vam, da pozabljate odpet pasa?
Em zakaj pa nebi nekaj tipk na volanu zamenjali pospesevanje in zaviranje? Sej smo pa vsi vozili s tipkovnico, boljse kot v real lifu z volanom in pedali.
Tud mamo. Dela in je fajn.
Zavijanje z volanom je pa precej ergonomsko in volan je eden izmed boljsih primerov dobrega UXa v avtomobilih. Zakaj se ne bi med voznjo in v prometu razbremenili, ce se lahko? Kdor si zeli dirkanja in kdor zeli 'zacutit' avto, gre pa lahko na dirkalisce in tam dela vse kar je tam dovoljeno.
V prometu si pa marsikdaj zelim, da bi kdo pred menoj imel avtomatski menjalnik, da bi brez tezav in s cim manj zamude speljal. Velikokrat si zelim, da bi imel pomoc speljevanja v klancu ali pa elektronsko rocno, da mu ne bi rabil trobit v opozorilo, da se bo zaletel vame, ce ne bo hitro na bremzo pritisnil.
BigWhale ::
IL_DIAVOLO je izjavil:
To pa zelo dvomim...avtomatik ni toliko pameten, da bo zaznal kdaj se peljes v klanec oz. iz klanca. Jaz lahko
No, se vidi, da se nisi vozil modernega avtomobila z modernim avtomatskim menjalnikom. Taksne delajo zadnjih 20 let recimo. In avto cudezno ve, da gre v klanec! Avto skor pametnejsni od elektrike, ki ve kdaj je v hladilniku in mora hladiti in kdaj je v pecici in mora greti.
pegasus ::
Jaz nevem, kako se vi sploh pogovarjate z avtomobilom, ki nima rocnega zaganjalnika.Še huje ... pri vseh ICE motorjih je bistvenega pomena in daleč najbolj zgovoren merilnik pritiska olja. Tega avti danes nimajo. Kar se mene tiče, so vsi avti na cesti danes nemi. Ne znajo povedat, kako se počutijo ...
Ravnokar sem na jutubah našel Jay Leno's Garage ... kako se tip matra zalaufat enega navadnega V12 merlina. Ima checklisto, pa mu še ne uspeva najbolje ... in on je kao strokovnjak za avtomobile in motorje. Kljub temu, da mu motor nazaj na mnogo načinov govori, da je lačen in podhranjen, pa se tip še kar matra in ga vergla ...
Toliko o 100% kontroli nad današnjim avtom. Vrzite vso elektroniko in avtomatiko dol z motorja, pa da vas vidim, komu ga uspe vžgat.
Torej ...
Elektronika in avtomatika je tu, da nam izboljša UX. Pro kompleksnih strojih, kot je toplotni stroj z notranjim izgorevanjem, je praktično nepogrešljiva. Z UI stališča mi je všeč, da je prisotna, ni mi pa všeč, da je nevidna in da nimam možnosti posegat vanjo. En tak primer je ravno prestavljanje avtomatskega menjalnika - prepričan sem, da bi si sam nastavil pogoje prestavljanja precej drugače, kot so si zamislili v fabriki. Optimizirane za porabo in z močno podaljšanimi časi pospeškov. Kateri "čiptuner" zna optimizirati za porabo?
Bom končal, preden me potegne v globje rant vode ...
MrStein ::
> Kateri "čiptuner" zna optimizirati za porabo?
Čisto vsak.
Čisto vsak.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
J.McLane ::
Za porabo optimiziranega avtomatika kupi Toyotinega hibrida.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
FTad ::
Če si pa normalen uporabnik pa ni neke spremembe, gumb pritisneš ko parkiraš.
Oh? Men se sama zategne, k avto ugasnem. :)
Elektronska rocna zna narediti problem, ce postane stikalo fuc oz dela malo na random, ker se zna zgoditi, da ti med voznjo kdajmalo zategne celjust, katera bremza na ploscice kolesa. Stikalo je majhen strosek, zato je menjava v najkrajsem moznem casu smotrna.
Pogresam pa rocne rocne (hehe) ne, na hribu mi itak potem sam drzi zavoro za sekundo ali dve, tako da ni nobenih tezav s speljevanjem.
HotBurek ::
Pogresam pa rocne rocne (hehe) ne, na hribu mi itak potem sam drzi zavoro za sekundo ali dve, tako da ni nobenih tezav s speljevanjem.
To funkcijo pri speljevanju v klanec je imel BMW že 10 let nazaj (E90), in to z ročno na zajlo.
Zakaj se ne bi med voznjo in v prometu razbremenili, ce se lahko?
Ker posledično postaneš manj pozoren na samo vožnjo, ter udeležence v prometue. Tisto, kar ti iščeš, se imenuje javni prevoz. Tam se lahko razbremeniš. :)
To funkcijo pri speljevanju v klanec je imel BMW že 10 let nazaj (E90), in to z ročno na zajlo.
Zakaj se ne bi med voznjo in v prometu razbremenili, ce se lahko?
Ker posledično postaneš manj pozoren na samo vožnjo, ter udeležence v prometue. Tisto, kar ti iščeš, se imenuje javni prevoz. Tam se lahko razbremeniš. :)
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
MrStein ::
Ja ja, opazuj kako "blondinko" med vožnjo.
Vsaka razbremenitev je več kot dobrodošla.
Vsaka razbremenitev je več kot dobrodošla.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Mavrik ::
Ker posledično postaneš manj pozoren na samo vožnjo, ter udeležence v prometue. Tisto, kar ti iščeš, se imenuje javni prevoz. Tam se lahko razbremeniš. :)
Kvečjemu si bistveno bolj zbran na vožnjo ker ti sredi ovinka ni treba loviti ene glupe palčke pa je vlačiti okoli. Namesto tega imaš lahko obe roki na volanu in gledaš pešče na prehodu.
The truth is rarely pure and never simple.
MrStein ::
in gledaš pešče na prehodu.
Za to imamo bump-e, da ja ne bi preveč na pešče gledal...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
HotBurek ::
Kvečjemu si bistveno bolj zbran na vožnjo ker ti sredi ovinka ni treba loviti ene glupe palčke pa je vlačiti okoli
Sam čudim se lahko, kako ste nekateri naredili izpit za vožnjo... Če te vrže iz tira, ker je potrebno prestavit na ročnem menjalniku prestave, pol res nisi za v volan.
Ironija je, da vsa ta elektronska pomagala voznika oddaljijo od avta in dogajanja okrog njega.
Sam čudim se lahko, kako ste nekateri naredili izpit za vožnjo... Če te vrže iz tira, ker je potrebno prestavit na ročnem menjalniku prestave, pol res nisi za v volan.
Ironija je, da vsa ta elektronska pomagala voznika oddaljijo od avta in dogajanja okrog njega.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
Mavrik ::
Sam čudim se lahko, kako ste nekateri naredili izpit za vožnjo... Če te vrže iz tira, ker je potrebno prestavit na ročnem menjalniku prestave, pol res nisi za v volan.
Komot smo ga naredili, tudi brez servo volana. Ampak nisem več idiot da bi vlačil avto na silo sabo (čeprav me servo volan "oddaljuje od ceste"), nisem več idiot da bi tam neko palčko cukal v avtu brez potrebe. Se ne počutiš niti malo neumno ker morš tam kar neki gor in dol cukat, čeprav avto gre isto brez tega?
Obenem si pa sam privlekel ven varnost - tu zdaj zagovarjaš dajanje roke dol z volana za vlačenje menjalnika, namesto da bi držal obe roki na volanu in pazil na promet?
The truth is rarely pure and never simple.
HotBurek ::
nisem več idiot da bi tam neko palčko cukal v avtu brez potrebe.
Ja ok. Si pač take narave voznik. Obvladaš avto, ni kej. :)
Ja ok. Si pač take narave voznik. Obvladaš avto, ni kej. :)
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
springfield ::
Ironija je, da vsa ta elektronska pomagala voznika oddaljijo od avta in dogajanja okrog njega.
Ironija je, da misliš, da veš o čem govoriš. Zdaj še samo reči, da hitreje zaviraš kot aktivni tempomat pa si zmagal na celi črti. Si že kdaj slišal katerega F1 voznika rečt, da mu naj dajo nazaj ročni menjalnik, da bo bolj čutil avto in se bo lažje skoncentriral na vožnjo?
HotBurek ::
Si že kdaj slišal katerega F1 voznika rečt, da mu naj dajo nazaj ročni menjalnik...
Noben pravi dirkač si tega ne želi. Vsi so za aktivni tempomat, da bo zaviral namesto njih.
Make F1 great again! :)
Aktivni avtomat pa uporabljajo tisti, ki bi radi svoj spanec podalšali v avtu, kljub temu, da spadajo na avtobus ali vlak.
Noben pravi dirkač si tega ne želi. Vsi so za aktivni tempomat, da bo zaviral namesto njih.
Make F1 great again! :)
Aktivni avtomat pa uporabljajo tisti, ki bi radi svoj spanec podalšali v avtu, kljub temu, da spadajo na avtobus ali vlak.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
HotBurek ::
Dolgčas, da padeš v spanec za 3 dni. Bogi vozniki, je treba prestavljat z roko in volan držat z eno roko.
Zraven si lahko haštagate vse svojo elektronske asiste, avtomatike, infotajnmente in ostalo. Legende ste.
Zraven si lahko haštagate vse svojo elektronske asiste, avtomatike, infotajnmente in ostalo. Legende ste.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window
St235 ::
Si že kdaj slišal katerega F1 voznika rečt, da mu naj dajo nazaj ročni menjalnik...
Noben pravi dirkač si tega ne želi. Vsi so za aktivni tempomat, da bo zaviral namesto njih.
Make F1 great again! :)
Aktivni avtomat pa uporabljajo tisti, ki bi radi svoj spanec podalšali v avtu, kljub temu, da spadajo na avtobus ali vlak.
V bistvu hočeš povedat, da si tako slab voznik, da ti fokus pade takoj, ko ne rabiš vsake dve minute prestavljat in sarit po tipkah? ja, če nisi sposoben spremljat dogajanja okrog sebe brez, da te mora nekaj spominjat na to, potem si res za na avtobus.
GrimReaper ::
Kvečjemu si bistveno bolj zbran na vožnjo ker ti sredi ovinka ni treba loviti ene glupe palčke pa je vlačiti okoli. Namesto tega imaš lahko obe roki na volanu in gledaš pešče na prehodu.
Men je ročni menjalnik tako zakon, da včasih še v mislih prestavljam, ko nisem v avtu. To je sigurno 50% užitka v vožnji. Drugih 50% je pa zadost močan motor.
Edino zadnjič sem imel problem, ko sem prehiteval v 2. in sem potem zadel v steno med 1. in 3., potem videl avto nasproti, ocenil da imam še vseeno dovolj fore in probal še enkrat od začetka. Kar se sicer zgodi ravno 1x na leto (iz kakšne druge v kakšno drugo prestavo mogoče do 5x, sploh če si že pozabil v kateri imaš), ampak tukaj je seveda avtomatik v prednosti.
Res pa da imam sam 1.6T 200 in ne bi bilo neke velike razlike tudi če bi pri 40km/h oz. mal pod 2000rpm začel v 3.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()
borisk ::
ste vsi neki rejcerji, avtomatski menjalnik je zakon, mene je prepričal v 2 dneh uporabe, pa sem pred tem vozil AR159, ki ima dober menjalnik, precej kratke hode itd. Ko kdo govori, da v avtomatskem menjalniku nimaš kontrole nad tem v kateri brzini vožiš se mu samo nasmejim, ker vem da nima pojma in še ni vozil automata. avto zna že samo s položajem stopalke za gas dobro ocenit kaj želiš, tudi hitrost pritiska na gas zazna, poleg tega ima na na koncu hoda še kickdown tipko. poleg tega pa imajo avtomatski menjalniki še manual mode, kjer lahko samo brskaš po menlaniku, znotraj omejitev da ti ne crkne ali overreva.
kar se pa ročne tiče, slej kot prej bo izginila iz avtomobilov, za speljevanje ima že 12 let stara alfa hill assist, ki deluje zelo dobro, kako šele na vaših priljibljenih folkcvagnih. na avtomatiku je ročna itak bolj za okras in redundanco kot kaj drugega.
kar se pa ročne tiče, slej kot prej bo izginila iz avtomobilov, za speljevanje ima že 12 let stara alfa hill assist, ki deluje zelo dobro, kako šele na vaših priljibljenih folkcvagnih. na avtomatiku je ročna itak bolj za okras in redundanco kot kaj drugega.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: borisk ()
Sgt. Lipnikar ::
Ja jaz tudi mencam med rocnim in avtomatikom. Glede na to, da naredim 90% km letno na AC, bi bila verjetno res milina sama vozna, skupaj z lane assistom, blind spot in traffic assist nadgradnjo ter seveda radar cruise control.
Mencam edino, ker je pac glede dsg-ja mesan feedback, vzdrzevanje (na 60kkm menjava olja) - menda drago, in drazja zacetna cena.
Imam tudi aktvini tempomat in lahko le priporocam. Nastavis max histrost in potem avto sam drzi razdaljo do avta pred tabo. Se lane assist pa si ze skor na Autonomous Driving :)
IL_DIAVOLO je izjavil:
Sgt. Lipnikar je izjavil:
Novopeceni lastnik DSG menjalnika... pa to je taka milina. Tekoce prestavlja, sploh ne cutis kdaj prestavi.
Od kar ga imam se nisem pomislil na to, da bi zamenjal za rocni menjalnik.
Ma kaki "potrebujem 100% kontrolo nad avtomobilom"...to si sam eni govorijo, da se boljse pocutijo ;)
Govorim za day-to-day voznjo kuca-posao, posao-kuca. Na drkaliscu je druga pesem.
Ja saj to milina...penzionistično razmišljanje.
Za primerjavo: Golf 1.4 ima z DSG iste pospeske od 0 - 100 kot z rocnim menjalnikom. S tem, da avtomatika tukaj vse za tebe opravi, pri rocnem mors pa pazit kdaj prestavis v visjo prestavo. S tem da dobis z DSG se launch control. A ma to tvoj manual? Tvoj point ni glih valid.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Sgt. Lipnikar ()
Heavy ::
Sgt. Lipnikar je izjavil:
S tem da dobis z DSG se launch control. A ma to tvoj manual? Tvoj point ni glih valid.
Ker je tako težko dati v prvo, držati pohojeno sklopko, motor na konstantnih X obratih in pri speljevanju spustiti sklopko in pritisniti gas.
In zdaj pojdi še z DSG ali ročnim čez Vršič. Če sta oba v ravni črti enakovredna, pa po ovinkasti cesti vedno zmaga ročni menjalnik. Z predpostavko, da vozniku ni raketna znanost menjati prestavo, brez da bi 5 kolesarjev v tistem trenutku zbil.
#TeamFelix
m0LN4r ::
Avtomatik je zelo prirocen, ker imam pol eno roko fraj za smse pisat in chatat.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
borisk ::
springfield ::
Če sta oba v ravni črti enakovredna, pa po ovinkasti cesti vedno zmaga ročni menjalnik.
Prosim razlozi, zakaj vedno rocni zmaga? Kaj je merilo? Tvoj ego?
TI verjetno se nisi vozil dobrega avtomatika. Enkrat sem vozil Toyoto Corollo avtomatik - tega res ne bi imel. DSG je pa cist druga zgodba.
M-XXXX ::
Ko je taka ravno zanimiva debata glede ročnih/avtomatskih. Furam zadnje čase res ogromno avtomatikov, pa moram priznat, da ročni all the way.
Ima avtomatik ogromno prednosti (posebno jajcanje v kolonah ter pri počasni vožnji), sam ročni je pa v vseh ostalih pogledih 3x boljši za vozit. Pa sem letos naredil ene 30-40k km, od tega ene 10-15k z DSG-jem ter 7G-TRONIC PLUS.
Če bi rabil zdajle nekaj vzet: ročni!
Ima avtomatik ogromno prednosti (posebno jajcanje v kolonah ter pri počasni vožnji), sam ročni je pa v vseh ostalih pogledih 3x boljši za vozit. Pa sem letos naredil ene 30-40k km, od tega ene 10-15k z DSG-jem ter 7G-TRONIC PLUS.
Če bi rabil zdajle nekaj vzet: ročni!
Heavy ::
springfield je izjavil:
Če sta oba v ravni črti enakovredna, pa po ovinkasti cesti vedno zmaga ročni menjalnik.
Prosim razlozi, zakaj vedno rocni zmaga? Kaj je merilo? Tvoj ego?
TI verjetno se nisi vozil dobrega avtomatika. Enkrat sem vozil Toyoto Corollo avtomatik - tega res ne bi imel. DSG je pa cist druga zgodba.
Lahko bi se prej vprašal kdaj si nazadnje videl avtomatika v reliju.
Ja, za vsakodnevno vožnjo na delo, do trgovine in nazaj je avtomatik super. Še jaz ga bi včasih hotel imeti, ko naletim na zastoj. Ampak, ko hočeš malo živahno voziti (in to ne mislim po avtocesti pohoditi z odprtimi usti)... Bom vedno vzel ročnega.
#TeamFelix
GrimReaper ::
springfield je izjavil:
Če sta oba v ravni črti enakovredna, pa po ovinkasti cesti vedno zmaga ročni menjalnik.
Prosim razlozi, zakaj vedno rocni zmaga? Kaj je merilo? Tvoj ego?
Seveda je ročni boljši v ovinkih. Kot je bilo že rečeno za klance, avtomatik tudi ne ve koliko pred avtom je ovinek in kako oster je.
Edino na kar se ozira je tvoje zaviranje, to je pa vsaj Alfin TCT (ne vem kako je z DSG) šaltal dol precej pozno. V Normal načinu šele pod 2000 obrati, kar je res en velik hec, v Dynamic tudi šele pri nekje 2500-3000, kar je zame ravno za silo, se pravi za Normal način, Dynamic bi lahko še 1000 obratov prej.
Zaradi veliko klancev in ovinkov sem itak imel 100% časa v ročnem načinu s paddle shifterji, pa tudi po mestu in AC mi je bilo bolje. Tako da ni res kar pravite, da je do prve trgovine boljši avtomatik, meni tudi to ni bil.
Tako da vsi ki ste zgoraj rekli, da je avtomatik bolj pameten od človeka, se seveda motite.
Lahko pa da obstaja kak, ki ga sam ne poznam, ampak ne verjamem da jim je uspelo rešit ta problem.
Kar je pa dejstvo, računalnik ne bo nikoli boljši pri opravilih kjer je potrebno hitro razmišljanje in opazovanje okolice, ali kako bi opisal, saj razumete kaj hočem povedat.
IL_DIAVOLO je izjavil:
Kako bi pogresal saltanje iz 3. v 4
3. v 4. je res zakon občutek, kot bi se dobro usral ali kako bi opisal. Sploh mi je všeč, ker pri tem prestavljanju rabiš najmanj napora, sam potegnem k sebi kar s prsti.
2. v 3. je tudi tam nekje, obakrat v obratni smeri tudi nista dosti zadaj.
Mi je pa najbolj smotano dajat iz 4. v 5. Prejšnji Renault je bil itak ves štorast in sem raje dajal pravokotno, zdaj pa sicer dobro deluje direktno diagonalno kot iz 2. v 3., ampak vseeno se mi zdi da rabim mal napora.
Kako ste zadovoljni z elektronsko ročno, tisti ki imate elektroniko radi?
Nimam rad elektronike, ampak elektronsko ročno sem vzel. Razlogi:
1. Tista ročka grdo zgleda in je kot en ostanek iz preteklosti, enako kot včasih disketar v računalniku.
2. Med vožnjo ročne sploh ne rabiš, ne verjamem da jo kdo izven rally steze. Niti ne prime neki, kar sem probaval pri prejšnjih avtomobilih, avta ne moreš ustavit samo z ročno oz. traja zelo dolgo.
Ni to, da bi jo zategnil do konca in bi kar začelo škripat zadaj, so jo verjetno že proizvajalci predvideli samo za namen držanja avta na mestu pri parkiranju.
3. Ročne sploh ne rabim veliko, klancev kjer bi bil na vrhu stop znak na moji poti nimam, parkiram vedno na ravnem, oz. doma imam mal klanca, pa ni noben problem samo 1. prestava.
Edino kar jo rabim je pri ustavitvi avta za kakšno minuto, da skočim ven. V takih primerih se mi zdi, da mal dolgo vklaplja in izklaplja in bi bil s potegom ročke hitrejši.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: GrimReaper ()
springfield ::
ginekk ::
Jaz nevem, kako se vi sploh pogovarjate z avtomobilom, ki nima rocnega zaganjalnika. Kako hudica veste, da ste avto pravilno sploh vzgali, ce ima avtomatski zaganjalnik. Sure, samo kljuc obrnes, ampak ne cutis pa tistega kick-backa, ki ti lahko roko spahne. Dejansko ne ves kako se je avto zagnal.
Pri rocnem zaganjalniku pa to _cutis_ avto ti govori nazaj!
To se sliši kot sarkazem. :) Kot rečeno, ročnega imam samo še v športnem, ki je namenjen užitku v vožnji. Tisti avto niti volanskega serva nima, niti ESP, skratka nič.
Pri ostalih je nepotreben. Avtomatik je nadvse prikladen je v jutranji in popoldanski gneči na obvoznici, celo kvačkal bi lahko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ginekk ()
RedDrake ::
springfield je izjavil:
Če sta oba v ravni črti enakovredna, pa po ovinkasti cesti vedno zmaga ročni menjalnik.
Prosim razlozi, zakaj vedno rocni zmaga? Kaj je merilo? Tvoj ego?
TI verjetno se nisi vozil dobrega avtomatika. Enkrat sem vozil Toyoto Corollo avtomatik - tega res ne bi imel. DSG je pa cist druga zgodba.
Lahko bi se prej vprašal kdaj si nazadnje videl avtomatika v reliju.
Ja, za vsakodnevno vožnjo na delo, do trgovine in nazaj je avtomatik super. Še jaz ga bi včasih hotel imeti, ko naletim na zastoj. Ampak, ko hočeš malo živahno voziti (in to ne mislim po avtocesti pohoditi z odprtimi usti)... Bom vedno vzel ročnega.
Saj če želiš vozit avtomatika agresivno, ga vržeš v manual način, pa je.
Sem si enkrat ponoči dal duška čez vršič (nisem srečal žive duše, samo eno žival na KG strani) z avtom s cca 230KM in "klasičnim" slush-box avtomatikom.
20 minut od Trente do Jasne pred KG.avto je imel skoraj nove radirke, zavore in 3/4 podvozja. Pa prosim ne tega tam početi kadarkoli razen sredi noči. Se najdejo čudaki na kolesih tudi ko je zvečer že noč. Po drugi strani ob 1h zjutraj še nisem nikoli nikogar videl .
Ko enkrat voziš tak avtomatik ves čas, se sčasoma navadiš koliko časa poteče od pritiska na tipko za menjanje gor/dol, do dejanske menjave.
To je potem praktično sekvenčni menjalnik, edino škoda je, ker vržeš stran kakih 10-15% moči, zaradi torque converterja.
Heavy ::
springfield je izjavil:
Lahko bi se prej vprašal kdaj si nazadnje videl avtomatika v reliju.
Kdaj si pa videl klasicnega rocnega? V reliju uporabljajo sekvencni menjalnik, kjer ni sklopke. Po uporabi je bolj podobno avtomatiku, kjer sam prestavljas gor in dol.
To sta dva tipa sekvenčnih menjalnikov. Imaš izpeljanega iz ročnega - tu je sklopka, poanta je, da imaš hitrejši premik prestave, ter da ne zgrešiš prestave. Imaš pa tudi triptronic sekvenčne - kateri pa rabijo 'pretvornik navora' in so pol-avtomatiki. Tu pa žrtvuješ nekaj polnega performansa motorja. Zaradi tega se jih ne pogosto uporablja za dirke.
#TeamFelix
BigWhale ::
Ker posledično postaneš manj pozoren na samo vožnjo, ter udeležence v prometue. Tisto, kar ti iščeš, se imenuje javni prevoz. Tam se lahko razbremeniš. :)
Javni prevoz za trgovskega potnika? Ali pa za voznika tovornjaka. Ali pa za voznika, pazi to, javnega prevoza! :> To so vsi, ki jih moramo nujno razbremeniti v prometu in ce pri tem se razbremenimo ostale voznike nismo storili nic slabega.
O zmanjsani pozornosti zaradi dolocenih pomagal pa lahko izbrskas kaksno pametno raziskavo. Sploh taksno, ki pravi, da zaradi navadnega menjalnika vozijo ljudje bolj pozorno. :)
springfield ::
To sta dva tipa sekvenčnih menjalnikov. Imaš izpeljanega iz ročnega - tu je sklopka, poanta je, da imaš hitrejši premik prestave, ter da ne zgrešiš prestave. Imaš pa tudi triptronic sekvenčne - kateri pa rabijo 'pretvornik navora' in so pol-avtomatiki. Tu pa žrtvuješ nekaj polnega performansa motorja. Zaradi tega se jih ne pogosto uporablja za dirke.
Take izjave dajo vedet, da nimas pojma o cem govoris. Sekvencni menjalnik je samo 'rocni'. Pri rallyju pa nimajo klasicne sklopke, kjer z nogo stisnes, zato primerjava z avtomatikom. Imas pa potem avtomatike z dvojno sklopko (DCT), ki nimajo pretvornika in ni izgube moci. In tak princip uporabljajo tudi v F1, ker je prestavljanje bistveno hitrejse. Recimo DSG prestavi v visjo prestavo v 8ms, ampak ti vsekakor hitreje, kaj ne?
BigWhale ::
V Formuli 1 imajo prepoved uporabe avtomatskih menjalnikov. Predvsem zaradi tega, ker bi vecje ekipe vrgle shitload denarja v razvoj menjalnikov in bi imele te ekipe precejsnjo prednost pred ostalimi.
Trenutno pa avtomobili v F1 ne potrebujejo klasicnega pedala za sklopko in ga za drugega kot za speljevanje sploh ne uporabljajo. Pa se to je samo zaradi tega, ker je launch control prepovedan, spet zaradi denarja. Klasicne menjalnike so pa iz avtomobilov vrgli ven konec 80ih let prejsnjega stoletja, do sredine 90ih pa so bili prakticno vsi ze brez.
Avtomatski menjalnik bistveno pripomore za boljsi User Experience v avtomobilih. O tem sploh ni nobenega dvoma in zato imamo avtomatske menjalnike ze prakticno od kar obstajajo avtomobili.
Trenutno pa avtomobili v F1 ne potrebujejo klasicnega pedala za sklopko in ga za drugega kot za speljevanje sploh ne uporabljajo. Pa se to je samo zaradi tega, ker je launch control prepovedan, spet zaradi denarja. Klasicne menjalnike so pa iz avtomobilov vrgli ven konec 80ih let prejsnjega stoletja, do sredine 90ih pa so bili prakticno vsi ze brez.
Avtomatski menjalnik bistveno pripomore za boljsi User Experience v avtomobilih. O tem sploh ni nobenega dvoma in zato imamo avtomatske menjalnike ze prakticno od kar obstajajo avtomobili.
J.McLane ::
Ne vem če je prepoved splošno na avtomatske menjalnike, vem pa da je FIA v 90 letih prepovedala CVT in ta prepoved velja še danes, ne samo v F1 ampak v vsem motošportu, ki ga pokriva FIA.
Problem prestavljanja je to ker še vedno mora motor spustiti obrate iz npr. 6.000 na 4.000, ta pojemek se čuti in se ga vedno bo ne glede na to ali šaltanje traja samo 8 ms ... razen seveda če vmes ta pojemek zamaskira elektromotor, potem imaš vedno lepo zvezen pospešek in hipen feedback gas pedala, samo še elektromotor in baterijo, ki bo pulznila tistih 100 kW moči v 300 ms potrebuješ.
Problem prestavljanja je to ker še vedno mora motor spustiti obrate iz npr. 6.000 na 4.000, ta pojemek se čuti in se ga vedno bo ne glede na to ali šaltanje traja samo 8 ms ... razen seveda če vmes ta pojemek zamaskira elektromotor, potem imaš vedno lepo zvezen pospešek in hipen feedback gas pedala, samo še elektromotor in baterijo, ki bo pulznila tistih 100 kW moči v 300 ms potrebuješ.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
J.McLane ::
Evo, se že razvija nekaj v tej smeri:
http://newsroom.toyota.eu/toyota-to-unv...
Powered by THS-R (Toyota Hybrid System-Racing) that is infused with hybrid technology refined by the TS050 Hybrid
Switching to manual mode is possible with the single press of a button, and 6-speed manual-style driving with H-pattern shifting can be enjoyed (the car is an automatic).
http://newsroom.toyota.eu/toyota-to-unv...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- odbrisal: Mavrik ()
joze67 ::
Dokler bo avtomatski menjalnik dvigal ceno (TCO) vozilu, bom izbiral ročnega. Ker me ne moti, če moram vsake toliko prestaviti.
Ko bo cena tam tam, bom izbral avtomatskega. Ker me ne moti, če prestavlja kdo drug.
I mean, gre samo za prestavljanje.
Ko bo cena tam tam, bom izbral avtomatskega. Ker me ne moti, če prestavlja kdo drug.
I mean, gre samo za prestavljanje.
Netrunner ::
Avtomatski vs. ročni avtomatik ne igra bistvene vloge za UX avtomobila saj to je preferenca posameznika. Bolj se mi zdijo pomembe druge lastnosti avtomobila kot je postavitev stikal in drugih funkcionalnosti. Vsekakor mi pa gre na k... da vedno bolj tlačijo vse na touchscreene. Tisti dislayi v avtomobilu so dobrodošli samo za navigacijo, radio in prostoročno telefoniranje ter za konfiguracijo avtomobila. To da ti dajo na touchscren uravnavanje klime in podobnih zadev ki jih pogosto delaš med vožnjo pa je totalno zgrešeno.
pegasus ::
Mene moti dejstvo, da vozilo sploh potrebuje menjalnik. To jasno sporoča, da se za pogon uporablja neprimerna tehnološka rešitev in zaradi tega je moj UX zelo prizadet.
Že celo stoletje smo prisiljeni uporabljat inferiorno tehniko, potem pa se še ponosno kurčite o njenih detajlih in variacijah ... kako tipično človeško.
Že celo stoletje smo prisiljeni uporabljat inferiorno tehniko, potem pa se še ponosno kurčite o njenih detajlih in variacijah ... kako tipično človeško.
BigWhale ::
Mene moti dejstvo, da vozilo sploh potrebuje menjalnik. To jasno sporoča, da se za pogon uporablja neprimerna tehnološka rešitev in zaradi tega je moj UX zelo prizadet.
Že celo stoletje smo prisiljeni uporabljat inferiorno tehniko, potem pa se še ponosno kurčite o njenih detajlih in variacijah ... kako tipično človeško.
Tudi mene moti, da je ze leto 2017 in da se vedno nimamo hoverboardov ...
pegasus ::
Challenge accepted ...
Vidikov te zgodbe je več ... transport kot storitev iz ekonomskega vidika, z vso ponudba-povpraševanje infrastrukturo; nočem biti lastnik avta, ki 90% časa stoji in mi predstavlja samo strošek; če že mora predstavljat nek strošek, naj bo ta minimalen.
Razmišljam torej, kako čimbolj zmanjšati strošek. Osebna statistika mi pravi, da je moj strošek 20% nabavna cena avta in 80% operativni stroški. Dajmo torej klestiti operativne stroške, nabavna cena naj idealno ostane enaka, lahko se celo malo dvigne.
Gorivo predstavlja daleč največji strošek. V Avstraliji se že 30 let trudijo dokazovati, da je gorivo nepotreben strošek. Zadnja leta spodbujajo prisotnost dokaj "normalnaih" vozil, ki so že uporabna kot normalen avto. Letos jih tekmuje takih prlibližno četrtina. Lep primer je Stella Vie. Taki dizajni mi dajo upanje, da je še nekaj upanja za avtomobilizem :)
Definicija "normalnega" avta se mora spremeniti. Masa mora pasti pod 300kg, od tega naj bodo vsaj polovico baterije. Aerodinamika se mora močno izboljšati. Hkrati predlagam omejitev max hitrosti na 20m/s iz čisto praktičnih fizikalnih vzrokov - nad to hitrostjo začne upor naraščati s kvadratom hitrosti. Pred časom so v to smer nekaj delali pri Apteri, njihov izdelek je čista lepota, a se svet z njimi ni strinjal.
Pogon seveda električen, tu danes ni več debate. Če masa vozila dovolj pade, ni potrebe po veliki količini baterij in lahko sončne celice *na vozilu* prispevajo dovolj energije za vsakodnevne potrebe. Na današnjih vozilih to zaradi njihove mase ni praktično.
Samo vozilo naj bo čim manj mehansko in čim več softversko. Kaj s tem mislim - npr. namesto enega motorja, menjalnika, diferenciala, polosi, volana, itd težkih mehanskih delov, naj bo na vsako kolo obešen en manjši elektromotor, vse ostale kose pa lahko zamenja softver. Vključno s krmljenjem. Masa naj se raje koristneje uporabi za senzorje in implementacijo full level 5 autonomy, pa še jo bo ostalo dovolj za t.i. "creature comfort". Vozilo naj vsebuje tudi vso komunikacijsko opremo za komunikacijo z drugimi vozili v bližini ter s cloudom.
Kaj hočem imeti v avtu od UX:
Idealno, nič. Nek minimalen vmesnik, da vozilu dopoveš, kam hočeš priti in do kdaj. V shared transport sistemu ne rabiš niti tega, ker vse te parametre vneseš že prej, preko domačega terminala (verjetno telefona). Kam naj te reč pride pobrat, koliko ljudi bo reč peljala, kakšen bo dodaten tovor (masa, dimezije), kam ti ljudje želijo priti in kdaj, koliko si pripravljen odštet za storitev - pa naj cloud zračuna optimalno pot in najprimernejše vozilo (dimenzije, kapaciteta, ekonomika).
Če že moram nekaj imeti, potem bi se zgledoval po letalski kabini: nastavitev za *željeno* hitrost (ki jo vozilo seveda prilagaja glede na okoliščine in stanje na cesti), smer na pedalih. Volan je samo prostor odžirajoče železje, idealno nameščeno, da ti prebode pljuča. Ko imaš enkrat proste roke, lahko dejansko na voznikovem mestu tudi kaj koristnega počneš.
Tako, opisal sem Tesla model 2050. Spomnite se name takrat, ko jih bodo začeli prodajati.
PS. namerno sem se omejil na koncept 2d površinskega transporta. Uporaba tretje dimenzije navzgor in navzdol je očitna rešitev za današnja urbana središča in se lepo razvija, a naj za debate okrog 3d transporta nekdo odpre nove teme :)
Vidikov te zgodbe je več ... transport kot storitev iz ekonomskega vidika, z vso ponudba-povpraševanje infrastrukturo; nočem biti lastnik avta, ki 90% časa stoji in mi predstavlja samo strošek; če že mora predstavljat nek strošek, naj bo ta minimalen.
Razmišljam torej, kako čimbolj zmanjšati strošek. Osebna statistika mi pravi, da je moj strošek 20% nabavna cena avta in 80% operativni stroški. Dajmo torej klestiti operativne stroške, nabavna cena naj idealno ostane enaka, lahko se celo malo dvigne.
Gorivo predstavlja daleč največji strošek. V Avstraliji se že 30 let trudijo dokazovati, da je gorivo nepotreben strošek. Zadnja leta spodbujajo prisotnost dokaj "normalnaih" vozil, ki so že uporabna kot normalen avto. Letos jih tekmuje takih prlibližno četrtina. Lep primer je Stella Vie. Taki dizajni mi dajo upanje, da je še nekaj upanja za avtomobilizem :)
Definicija "normalnega" avta se mora spremeniti. Masa mora pasti pod 300kg, od tega naj bodo vsaj polovico baterije. Aerodinamika se mora močno izboljšati. Hkrati predlagam omejitev max hitrosti na 20m/s iz čisto praktičnih fizikalnih vzrokov - nad to hitrostjo začne upor naraščati s kvadratom hitrosti. Pred časom so v to smer nekaj delali pri Apteri, njihov izdelek je čista lepota, a se svet z njimi ni strinjal.
Pogon seveda električen, tu danes ni več debate. Če masa vozila dovolj pade, ni potrebe po veliki količini baterij in lahko sončne celice *na vozilu* prispevajo dovolj energije za vsakodnevne potrebe. Na današnjih vozilih to zaradi njihove mase ni praktično.
Samo vozilo naj bo čim manj mehansko in čim več softversko. Kaj s tem mislim - npr. namesto enega motorja, menjalnika, diferenciala, polosi, volana, itd težkih mehanskih delov, naj bo na vsako kolo obešen en manjši elektromotor, vse ostale kose pa lahko zamenja softver. Vključno s krmljenjem. Masa naj se raje koristneje uporabi za senzorje in implementacijo full level 5 autonomy, pa še jo bo ostalo dovolj za t.i. "creature comfort". Vozilo naj vsebuje tudi vso komunikacijsko opremo za komunikacijo z drugimi vozili v bližini ter s cloudom.
Kaj hočem imeti v avtu od UX:
Idealno, nič. Nek minimalen vmesnik, da vozilu dopoveš, kam hočeš priti in do kdaj. V shared transport sistemu ne rabiš niti tega, ker vse te parametre vneseš že prej, preko domačega terminala (verjetno telefona). Kam naj te reč pride pobrat, koliko ljudi bo reč peljala, kakšen bo dodaten tovor (masa, dimezije), kam ti ljudje želijo priti in kdaj, koliko si pripravljen odštet za storitev - pa naj cloud zračuna optimalno pot in najprimernejše vozilo (dimenzije, kapaciteta, ekonomika).
Če že moram nekaj imeti, potem bi se zgledoval po letalski kabini: nastavitev za *željeno* hitrost (ki jo vozilo seveda prilagaja glede na okoliščine in stanje na cesti), smer na pedalih. Volan je samo prostor odžirajoče železje, idealno nameščeno, da ti prebode pljuča. Ko imaš enkrat proste roke, lahko dejansko na voznikovem mestu tudi kaj koristnega počneš.
Tako, opisal sem Tesla model 2050. Spomnite se name takrat, ko jih bodo začeli prodajati.
PS. namerno sem se omejil na koncept 2d površinskega transporta. Uporaba tretje dimenzije navzgor in navzdol je očitna rešitev za današnja urbana središča in se lepo razvija, a naj za debate okrog 3d transporta nekdo odpre nove teme :)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: pegasus ()
jype ::
Ko pride ta naprava na trg, bom kupil avto iz inata, tudi če ga ne potrebujem. Če bo prej letalo, kupim dve. Hvala za izčrpen opis premišljene naprave, ki dejansko rešuje problem transporta, ne pa problema, kako ostalim pokazati, da si bogat. To lahko nadomesti en video wall, ki kaže vrednost premoženja v pomembnejših valutah in se pritrdi na stalno prebivališče.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Netrunner ::
Pa vi niste normalni s tem kreganjem okoli ročni vs. avtoamtik. Pa držite se malo bolj teme in ne filozofirat o menjalnikih. So ljudje ki uživajo v menjevanju prestav in takim nudi dober ročni menjalnik boljši UX kot avtomatski. Po drugi strani so pa tisti ki jim avtomatski bolj ustreza in posledično jim je UX z avtomatskim boljši od ročnega.
Kateri je boljši ? Odvisno koga vprašaš in načeloma je prav vseeno.
Kateri je boljši ? Odvisno koga vprašaš in načeloma je prav vseeno.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Zakaj se CVT ne uporablja oziroma ni razširjen? (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Na cesti | 79893 (31317) | WizzardOfOZ |
» | Novi Golf 8 (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Na cesti | 92276 (53615) | Buggy |
» | VW Golf 8 (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 17862 (14030) | krucymucy |
» | Kaj mora obvezno imeti avto ki ga kupujete? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Na cesti | 64634 (52362) | Netrunner |
» | Vsiljevanje avtomatskih menjalnikov (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 58522 (51132) | SuperVeloce |