Slo-Tech - Dolgemu seznamu proizvajalcev, ki preizkušajo avtonomna vozila, se pridružuje še eno podjetje, ki ga poznamo po pametnih telefonih. Samsung je v domači Južni Koreji dobil dovoljenje za preizkušanje samovozečih avtomobilov na javnih cestah, so včeraj sporočili s pristojnega korejskega ministrstva. V Južni Koreji ima tako dovoljenje že skoraj dvajset podjetij in drugih ustanov (recimo univerz), potem ko je prvo februarja lani dobil Hyundai. In Samsung bo uporabljal prav Hyundaijeva vozila, ki jih bo nadgradil z lastno tehnologijo.
Le vprašanje časa je bilo, kdaj bo Samsung dobil dovoljenje za to početje, saj avtonomna vozila razvijajo vsi njegovi konkurenti. Google, Uber, Waymo in Apple jih testirajo v ZDA, Samsung pa jih bo seveda na rodni grudi. Vsi našteti tudi uporabljajo Lexusove mestne terence (Uber tudi vozila Volvo), medtem ko bo Samsung uporabljal Hyundaijeve limuzine, ki bodo imele Samsungove napredne senzorje in sisteme za strojno učenje. Ne pozabimo niti, da je Samsung marca za osem milijard dolarjev kupil Harman International.
Južna Koreja je v zadnjem času tudi omilila pogoje za testiranje samovozečih avtomobilov na javnih cestah. Odslej zahteva, da je v vozilu prisoten en človek in ne več dva, prav tako pa dovoljuje vožnjo vozilom brez volana in stopalk.
Novice » Znanost in tehnologija » Tudi Samsung bo preizkušal samovozeče avtomobile
dronyx ::
Očitno je vožnja avtomobila ena največjih težav trenutno na svetu, ki bi jo vsi radi rešili.
mtosev ::
Očitno je vožnja avtomobila ena največjih težav trenutno na svetu, ki bi jo vsi radi rešili.a ne umre prav največ ljudi na cestah?
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013
jype ::
Ja, zato je prioritetno reševanje teh težav najbolj smiselno. Terorizem je nekje na sredini (zelo dolgega) seznama, a je politično uporaben, ker se ga ljudje nesorazmerno bojijo, zaradi neintuitivnosti pri razumevanju tveganj.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Magic1 ::
Ceste so itak daleč najpomembnejši razlog, saj v nesrečah največ umirajo tisti, od katerih je delovanje ekonomije najbolj odvisno.
Magic
dronyx ::
a ne umre prav največ ljudi na cestah?
Prispevek teh avtomobilov k statistiki smrti na cestah bo ravno takšen, kot je prispevek raznih Toyotinih hibridov k zmanjševanju onesnaženja. Seveda je pa možno, da bodo čez dolgo vrsto let ljudem prepovedali voziti avtomobile, tako da se "Janez" ne bo mogel zvečer napiti v vaški gostilni in se potem z 20 let starim avtom zaleteti v drevo ob cesti. Ampak do tja smo še zelo daleč...
Glede na tole statistiko za EU so očitno prometne nesreče kot vzrok prezgodnje smrti daleč za raznimi boleznimi ožilja, srca in rakom.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Markoff ::
Očitno je vožnja avtomobila ena največjih težav trenutno na svetu, ki bi jo vsi radi rešili.a ne umre prav največ ljudi na cestah?
100% ljudi umre. Težava Zahoda je bolj v nataliteti (TFR je globoko pod 2.1, ki zagotavlja obnavljanje populacije, ne njeno rast), a se s tem problemom nihče ne ukvarja. Kraja redkih usposobljenih ljudi iz revnih držav je morda rešitev za nas, ne pa za njih (revnim smo nekoč kradli surovine in sužnje, sedaj pa prihodnost - super humanizem se gremo, res).
Samodejna vozila so super predvsem za ljudi, ki ne morejo ali težko vozijo avto in pa za taksi službe znotraj malce večjih mest (za mesta pod 20.000 prebivalcev se verjetno težko pogovarjamo). Ljudje, ki se vsakodnevno vozijo na srednjih in daljših relacijah, lahko profitirajo, a le, če jim med vožnjo ne bo slabo (kar pa velja za konkretni delež populacije).
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
kow ::
@dronyx
Zdaj pa najdi se tabelo kjer so vzroki za smrt razporejeni po starostnih skupinah.
0-10, 10-20, itd.
Bolezni srca in ozilje za najbolj produktivna leta niso tako pomemben faktor.
Zdaj pa najdi se tabelo kjer so vzroki za smrt razporejeni po starostnih skupinah.
0-10, 10-20, itd.
Bolezni srca in ozilje za najbolj produktivna leta niso tako pomemben faktor.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Magic1 ::
@dronyx
Zdaj pa najdi se tabelo kjer so vzroki za smrt razporejeni po starostnih skupinah.
0-10, 10-20, itd.
Odlična slika, namerne poškodbe so verjetno samomori?
Bolezni srca in ozilje za najbolj produktivna leta niso tako pomemben faktor.
Točno tako, bolezni začnejo fajn kosit po 50+. Ceste v večini poberejo mlado in delovno prebivalstvo.
Seveda želimo vsi živeti čim dlje, vendar smo po 65 letu bolj kot ne strošek za družbo.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
dronyx ::
Tu pišete tako, kot da bi ceste vzele toliko življenj kot kakšna svetovna vojna. Če gledaš na ljudi samo kot na delovno silo za kapitaliste tistih 150 mrtvih pri nas na leto ne pomeni praktično nič.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
dronyx ::
Imamo tudi kaksnih 800 huje ranjenih. To pa je ogromna stevilka za Slovenijo.
To je precej ranjenih, ampak ti še vedno ostane 100.000 brezposelnih. Po moje poskušajo z samovozečimi avtomobili ne zato, da bodo zmanjšali število mrtvih in ranjenih na cestah ampak ker je čas nekaterih dragocen in bodo tako lahko produktivni tudi med vožnjo. Ta tržni segment bo tudi pripravljen plačati za tovrstno tehnologijo. V prihodnosti pa bo morda nekoč to serijsko vgrajeno tudi v običajne avtomobile, čeprav se jaz ne bi rad vozil po lokalnih cestah v avtu, ki elektronsko natančno upošteva čisto vse nesmiselno postavljene omejitve. V takem avtu lahko kvečjemu spoznavaš potem relativnost časa.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Invictus ::
Saj samovozeči avti že obstajajo. Reče se jim avtobus. Samo še na dom te ne pride iskat...
Kakšen AI je noter, pa ne bi razglabljal... Očitno dovolj dober...
Kakšen AI je noter, pa ne bi razglabljal... Očitno dovolj dober...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
Zgodovina sprememb…
- predlagalo izbris: Praskalec ()
kow ::
@dronyx
Drzi. IMO za radikalno zmanjsanje nesrec ne potrebujes avtonomije.
Potrebujes samo sisteme, ki popravljajo napake voznikov. Avtonomija pa popolnoma spremeni ekonomsko racunico - cena mobilnosti drasticno pade.
Drzi. IMO za radikalno zmanjsanje nesrec ne potrebujes avtonomije.
Potrebujes samo sisteme, ki popravljajo napake voznikov. Avtonomija pa popolnoma spremeni ekonomsko racunico - cena mobilnosti drasticno pade.
dronyx ::
Invictus ::
A je treba res za vsak post pisat da vklopite sarkazem detektor...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
D3m ::
Ja, zato je prioritetno reševanje teh težav najbolj smiselno. Terorizem je nekje na sredini (zelo dolgega) seznama, a je politično uporaben, ker se ga ljudje nesorazmerno bojijo, zaradi neintuitivnosti pri razumevanju tveganj.
Temu bi jaz rekel naravna selekcija.
|HP EliteBook|R5 6650U|
dronyx ::
dronyx ::
Potrebujes samo sisteme, ki popravljajo napake voznikov.
To se mi zdi težji problem kot samovozeči avti. Namreč kaj bo tak sistem štel kot "napako šoferja", kjer mora ukrepati? Te bo pustil da drviš po naselju 80 km/h? Se sicer še nisem peljal z samovozečim avtom si pa predstavljam da vožnja z njim izgleda nekako tako, kot če se pelješ z 80 letnikom (kar se tiče upoštevanja omejitev), le da ima še vgrajeno sposobnost predvidevanja. Če bi tako vozili šoferji že sedaj in se vsi striktno tega držali potem bi brez kakšne tehnologije bistveno zmanjšali število nesreč. O tem ni dvoma. Samo tako si pač ne želimo vozit, ker potem grem na avtobus ali vlak in ne potrebujem lastnega avta.
jype ::
dronyx> Namreč kaj bo tak sistem štel kot "napako šoferja", kjer mora ukrepati?
Vozil sem se v Priusu, ki na avtocesti otežuje brez vklopa utripalke zapeljati čez črto na avtocesti, ter v Tesli, ko je še imela vključene mehanizme, ki so to dejansko preprečevali, če je na pasu, kamor si se poskušal premakniti, že vozilo drugo vozilo. Reč je popolnoma intutivna že prvič, ko se zgodi - v Priusu ("Lane Keep Assist" ima sicer cela vrsta sodobnik avtomobilov) zapiska in, kadar je vključen tudi radarski tempomat, s servo motorji v volanu dejansko zavije nazaj na sredino prometnega pasu. V Tesli je bil sistem še pametnejši (to je bil še star izraelski AI, ki je imel računalniški vid z nevronsko mrežo, tesle okolico gledajo z osmimi navadnimi kamerami) in je aktivno vozil tako, da je držal avtomobil znotraj določenega intervala približno na sredini prometnega pasu - nič ni piskal, samo malenkostno obračal volan (če si ga držal, si lahko čutil, kaj počne).
V obeh primerih je bilo sistem treba še vedno ročno vklopiti. Peščcev nismo považali, a naj bi jih Tesla zaznala in avtomatično zavirala. Prav tako nisem še vozil Volvotovih vozil, ki samodejno zavirajo pred ovirami, tudi v mestu, a poročil o tem, kako je to v resnici zelo škodljivo in povzroča hujše posledice kot nepazljivi vozniki, ne vidim ravno veliko, pa bi jih zagotovo, če bi se taki dogodki ponavljali.
Vozil sem se v Priusu, ki na avtocesti otežuje brez vklopa utripalke zapeljati čez črto na avtocesti, ter v Tesli, ko je še imela vključene mehanizme, ki so to dejansko preprečevali, če je na pasu, kamor si se poskušal premakniti, že vozilo drugo vozilo. Reč je popolnoma intutivna že prvič, ko se zgodi - v Priusu ("Lane Keep Assist" ima sicer cela vrsta sodobnik avtomobilov) zapiska in, kadar je vključen tudi radarski tempomat, s servo motorji v volanu dejansko zavije nazaj na sredino prometnega pasu. V Tesli je bil sistem še pametnejši (to je bil še star izraelski AI, ki je imel računalniški vid z nevronsko mrežo, tesle okolico gledajo z osmimi navadnimi kamerami) in je aktivno vozil tako, da je držal avtomobil znotraj določenega intervala približno na sredini prometnega pasu - nič ni piskal, samo malenkostno obračal volan (če si ga držal, si lahko čutil, kaj počne).
V obeh primerih je bilo sistem treba še vedno ročno vklopiti. Peščcev nismo považali, a naj bi jih Tesla zaznala in avtomatično zavirala. Prav tako nisem še vozil Volvotovih vozil, ki samodejno zavirajo pred ovirami, tudi v mestu, a poročil o tem, kako je to v resnici zelo škodljivo in povzroča hujše posledice kot nepazljivi vozniki, ne vidim ravno veliko, pa bi jih zagotovo, če bi se taki dogodki ponavljali.
vostok_1 ::
Vidimo, da že samo z drive assistance lahko dramatično zmanjšamo število prometnih nesreč. Ne rabi avto nujno vedet vsako rednekovsko križišče v gorah, da je uporaben.
Dovolj je, da preračuna naletno razdaljo in gleda na okoli, če kaj ne opaziš. Tudi pjanec načeloma še vedno zmore vozit +- črte, nima pa nikakršnih refleksov.
Dovolj je, da preračuna naletno razdaljo in gleda na okoli, če kaj ne opaziš. Tudi pjanec načeloma še vedno zmore vozit +- črte, nima pa nikakršnih refleksov.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
gruntfürmich ::
čimbolj nas popredalčkat da bo najmanjša statistična verjetnost da bomo umrli in da bomo statistično najbolj srečni
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
vostok_1 ::
Jah jebat ga. Vsak se mora odločit kje mu je optimum. Saj sem se že zadnjič kregal z nevone. Ona bi raje malo bolj sita in malo manj svobodna, jz pa raje malo bolj lačen in malo bolj svoboden.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
jype ::
vostok_1> Jah jebat ga. Vsak se mora odločit kje mu je optimum. Saj sem se že zadnjič kregal z nevone. Ona bi raje malo bolj sita in malo manj svobodna, jz pa raje malo bolj lačen in malo bolj svoboden.
To veliko pove o tem, kdo od vaju je že kdaj bil lačen.
To veliko pove o tem, kdo od vaju je že kdaj bil lačen.
D3m ::
Hočeš reči, da nevone pozna lakoto?
|HP EliteBook|R5 6650U|
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
jype ::
D3m> Hočeš reči, da nevone pozna lakoto?
Glede na zapisano sem prepričan, da znatno bolje od vostoka.
Glede na zapisano sem prepričan, da znatno bolje od vostoka.
MrStein ::
Primerjati AI z 80 letnikom... Ajajaj.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
dronyx ::
MrStein ::
Ne poznajo predpisov.
Ne zaznavajo okolice.
Refleksi mrtvega konja.
Jaz ne vidim podobnosti.
Ne zaznavajo okolice.
Refleksi mrtvega konja.
Jaz ne vidim podobnosti.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
vostok_1 ::
vostok_1> Jah jebat ga. Vsak se mora odločit kje mu je optimum. Saj sem se že zadnjič kregal z nevone. Ona bi raje malo bolj sita in malo manj svobodna, jz pa raje malo bolj lačen in malo bolj svoboden.
To veliko pove o tem, kdo od vaju je že kdaj bil lačen.
Link pls?
Skratka se ti ne sanja. Kot drugo, si zanemaril pomembeni besedi "malo bolj".
Lačen nočem bit, ne potrebujem pa vseh razvad sodobnega življenja. I'm not judging, somebody might want.
Točno tko kot sem povedal, my pain tolerance is a bit greater than someone else's.
Zato pa sem recimo v lj kolesaru čez celo leto...wind, ice, snow, rain were not really an obstacle for me. Plus, nisem niti uporabljal profi opreme.
Včasih sem prišel moker na cilj ali premražen, but i managed. Sure, ko si mlajši je vse lažje, ampak IMO tudi sedaj bi bil pripravljen ponovit.
Trole, avtomobili so mi bili preveč omejujoči, čeprav bi jih lahko uporabljal.
That's the point i'm trying to make. I'd rather be a bit more free than a bit more fed.
Vsak pa naj si sam določi mero. It will work up to a point...dokler so naši življenski balončki ločeni, that is.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
vostok_1 ::
Jz sem kolesaru v običnih kavbojkah bitch.
Kakorkoli že, you get the point. Nekateri cenijo bolj udobje in se dnevno utapljajo v sladkem življenju.
Meni pa se bolj dopade mešanica protestantske delovne etike in budizma. Šure, i'm probably missing out on some things, but hey, you never can have it all.
Kakorkoli že, you get the point. Nekateri cenijo bolj udobje in se dnevno utapljajo v sladkem življenju.
Meni pa se bolj dopade mešanica protestantske delovne etike in budizma. Šure, i'm probably missing out on some things, but hey, you never can have it all.
There will be chutes!
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
It came from the lab.
Like tears in rain. Time to die. v_1 2012-21
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prva smrtna žrtev v nesreči samovozečega avtomobila (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 197330 (180825) | AndrejO |
» | Tudi Samsung bo v Kaliforniji preizkušal avtonomna vozilaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8642 (6987) | Gregor P |
» | Nvidia razvija samovozeče avtomobile, Michigan najliberalnejši (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 26461 (23219) | BigWhale |
» | Uber v Pittsburghu začel testirati samovozeči taksi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 31730 (27252) | M.B. |
» | Pionirska Kalifornija ne bo dovolila samovozečih avtomobilov brez voznikov (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 30518 (27593) | [D]emon |