» »

Katere zimske gume?

Katere zimske gume?

««
10 / 64
»»

čuhalev ::

Ni pomembna zgolj kilometrina, temveč tudi način vožnje. Če imaš rad adrenalin in si pustiš, da te v zavoju nese ven, potem jih bo hitreje pobralo.

foofighter ::

Živjo, imam vprašanje glede dimenzij. Letne imam 225/55/16, zimske zdaj kupujem ožje. Najprej sem gledal 205/55/16, ki so tudi najpogostejše dimenzije v tej širini, vendar vidim zdaj da je priporočena 205/60/16, ki je dosti redkejša in posledično dražja guma. Kaj v praksi pomeni ta razlika?

Tilen ::

Na montirane 205/16/55 lahko sledi odvzem tablic in kazen, če te dobijo. Prav tako bodo težave z zavarovalnico, če povročiš nesrečo.

Kje si prebral "priporočeno" dimenzijo? Na homologacijskem kartončnku je obvezna dimenzija, ne priporočena. Drugih dimenzij ne smeš uporabljati.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

foofighter ::

Homologacijski kartonček je izgubljen, dimenzije sem dobil od uradnega serviserja, ki je preveril v programu po št. šasije. Nalepil mi je printscreen in notri piše 5 priporočenih kombinacij.

Tilen ::

To niso priporočene, ampak obvezne dimenzije. Samo te dimenzije lahko voziš in nobene druge.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

perci ::

Em, na voznikovem B stebričku imaš običajno napisane homologirane dimenzije.

N0t0ri0us ::

lahko daš tudi homologirat drugačne dimenzije - in daš namesto v dražje nestandarne gume v homologacijo ~ 40€ in potem ob vsakem naslednjem nakupu prihraniš :)

smacker ::

foofighter je izjavil:

Živjo, imam vprašanje glede dimenzij. Letne imam 225/55/16, zimske zdaj kupujem ožje. Najprej sem gledal 205/55/16, ki so tudi najpogostejše dimenzije v tej širini, vendar vidim zdaj da je priporočena 205/60/16, ki je dosti redkejša in posledično dražja guma. Kaj v praksi pomeni ta razlika?

V praksi to pomeni spremenjen zunanji obseg kolesa -> števci za hitrost/prevožene km dobijo zaradi tega večjo napako, avto se zniža/dvigne, s tem se spremeni tudi točka težiča avta, kar lahko pomeni nestabilnost na cesti. Plus že omenjeno kazen itd. Homologirat tud ne moreš karkoli bi si sam zaželel, načeloma bi se naj zunanji obseg ohranjal.

perci ::

Ja, ampak 55 pri 265 gumi je vec kot 55 pri 195.

Tko da ohranjat razmerja ne mores ko vecas dim. pnevmatike.

smacker ::

Zato pa ma homologirano 225/55 in 205/60, ne pa tudi 205/55 (ta nima istega zunanjega obsega).

krneki0001 ::

Če že potem 225/55 in 215/60 ter 205/65.
Med 225/55 in 205/60 je razlike preveč.

Zgodovina sprememb…

GrimReaper ::

SuperVeloce je izjavil:

Saj ti je omenil, Hankook W320. Na drugem avtu pa pravi, da ima TS850 (ampak spet, to je drug avto, verjetno tudi druga dimenzija, so lahko razlike)

Je že ok, treba je naredit vsaj 400km, zdaj lahko pospešuješ do 7000rpm pri -10°C in se ne vklopi ESP, mogoče sem pa tja, ampak samo za kratek čas, ne kot prej ko je utripalo dokler nisi spustil plina.
TS850 so bile nove še slabše, avto mi je prvih 200km ene parkrat understeeral, pa nisem pretiraval s hitrostjo. Hankook, niti enega problema.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

foofighter ::

perci je izjavil:

Em, na voznikovem B stebričku imaš običajno napisane homologirane dimenzije.

Hvala!
Sem že gledal to nalepko zaradi tlaka v gumah pa nisem sploh opazil da pišejo gor tudi dimenzije.
In najožja dimenzija je 205/60/16

U-boat ::

čuhalev je izjavil:

Ni pomembna zgolj kilometrina, temveč tudi način vožnje. Če imaš rad adrenalin in si pustiš, da te v zavoju nese ven, potem jih bo hitreje pobralo.


Se strinjam. Nisva ljubitelja adrenalina na cesti, samo na dirkalni stezi.......

Ganon ::

Ali kdo ve, kolikšen je priporočeni zračni tlak za pnevmatike dimenzije 185/60 R15? Na vratih imam sicer nalepko, ampak tam imam samo podatek za pnevmatike, ki pašejo na originalna platišča (195/50 R16). Trenutno imam 2,3 bara spredaj in 2,2 bara zadaj. Je v redu?

zk_eu ::

To je vedno odvisno od proizvajalca. Malo pogooglaj za tvojo zmamko in model avta in boš zagotovo našel. Če ne boš, nam pa tukaj podaj.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Han ::

2,2 - 2,3 bar je OK.

Ganon ::

zk_eu je izjavil:

To je vedno odvisno od proizvajalca. Malo pogooglaj za tvojo zmamko in model avta in boš zagotovo našel. Če ne boš, nam pa tukaj podaj.


Sem že iskal, pa nikjer ne najdem teh podatkov. Po moji logiki bi moral proizvajalec to omeniti na svoji uradni spletni strani. Tega ne moreš vedeti na pamet. Gre za pnevmatike Dunlop Winter Response 2. Na Cliu III.

Han je izjavil:

2,2 - 2,3 bar je OK.


Se mi je zdelo, da je tam nekje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Ganon ()

krneki0001 ::

Prednje 2.3, zadnje 2.1

šernk ::

Sem že iskal, pa nikjer ne najdem teh podatkov.


v knjižici je zagotovo podatek. za clio je med 2.5-2.2 spredaj in 2.3-2.0 zadaj ok.

če se voziš precej po ovinkih in ti pobira robove daš pa spredaj 3.0 in zadaj 2.8, s tem sicer izgubiš nekaj oprijema na cesti vednar ti gume preživijo kakšno sezono.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

krneki0001 ::

Vedno pa nekje 0.2 bara zadnje manj napolniš kot prednje. Razen, če imaš polno naložen avto, takrat pa lahko oboje enako.

luxxx7 ::

To ni res, točno imaš določen kakšen je pritisk na nalepki pri vratcih za rezervoar, ali na kakšnem stebričku, knjigi z navodili. Recimo pri Passatu 3C, je napisano, da so zadaj več napolnjene!

Mislim, da inženirji v tovarni malo več vedo, kot pa mi pametnjakoviči...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: luxxx7 ()

m0LN4r ::

Pr nasih treh manjsih polotih, pise pr vsakem spredaj vec, kot zadaj.

Je ze kdo postudiral, da ce imas boljse gume, posledicno vozis mal hitreje/agresivneje gres v ovinke in se prej znucajo?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

krneki0001 ::

luxxx7 je izjavil:

To ni res, točno imaš določen kakšen je pritisk na nalepki pri vratcih za rezervoar, ali na kakšnem stebričku, knjigi z navodili. Recimo pri Passatu 3C, je napisano, da so zadaj več napolnjene!

Mislim, da inženirji v tovarni malo več vedo, kot pa mi pametnjakoviči...


potem je ta pasat izjema, ker za normalno vožnjo so prednje vedno malo bolj napolnjene že zaradi teže, ker je nad njimi motor.

Pri meni je 2.3 spredaj in 2.1 zadaj če sta v avtu 2, če so v avtu štirje in povhen prtljažnik opreme ali pa vlečeš prikolico pa spredaj 2.3 in zadaj 2.5, ampak še nikoli nisem polnil zadnjih več kot prednjih, pa sem že prevlekel čuda enih prikolic.

m0LN4r je izjavil:

Pr nasih treh manjsih polotih, pise pr vsakem spredaj vec, kot zadaj.

Je ze kdo postudiral, da ce imas boljse gume, posledicno vozis mal hitreje/agresivneje gres v ovinke in se prej znucajo?


Dobra guma se bo znucala hitro, slaba pa bo imela ves čas orenk profila, pa tudi stran jo boš vrgel s polno profila.

Zgodovina sprememb…

zk_eu ::

Nekaj mi povejte. Me je slučajno preletelo, ko smo ravno pri tlaku v pnevmatikah.

Za mojo dimenzijo proizvajalec priporoča tlak 2.2 bara spredaj in 2.0 zadaj. Pri tem imam pri zimskih pnevmatikah občutek (te so Dunlop WS 3D), kot da sprednje pnevmatike niso dovolj napolnjene (ko jih gledam vizualno), enako imam občutek za zadnje, pa čeprav potem preverim na pumpi in je tlak ustrezen oz. pri letnih pnevmatikah iste dimenzije (Sava Intensa HP) iman občutek, da te bolj pokončno stojijo ali kako naj opišem.

Pri tem mi je logično, da bodo sprednje gume, ker nosijo večjo težo, delovale drugače kot zadnje. Je možno, da bi jih moral bolj napolniti, ker je pač drugačen model? Smiselno mi ni. Je pa drugače občutek vožnje dober. Tudi na AC mi nič ne trese.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

m0LN4r ::

Ja je razlika med gumami.
Ja vedno napumpam laicno tako da pri asfaltu s prsti lahko pobozam se malo profil, ter ko se cez luzo odkotalim pusti zelo lep odtis. Torej ne prevec roba in ne premal

Jaz sem imel med Goodrich G-Profiler in Goodyear Eagle F1 ogromno razliko v barih, da so na oko izgledala enako napumpane.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

krneki0001 ::

Če imaš star avto in je bilo takrat 2.2 napisano, potem danes komot napolniš z 2.5. Tisto je bilo za gume nekoč, danes se vse gume polnijo malo več.

Han ::

Ko mi vulkanizer napolni pnevmatike na 2,5 bar, jih grem na prvo OMV spraznit na 2,3 ali 2,2 bar, ker ne maram, da me premetava v avtu, sploh pri vožnji čez ležeče (gumijaste) policaje.

jalovec09 ::

Osebno se še vozim na letnih gumah, so nove Fulda in dokler ni snega ni panike, imam pa doma skladiščene Savske s3 s 7mm profila, tako da jih lahko kadarkoli menjam.

Zgodovina sprememb…

zk_eu ::

krneki0001 je izjavil:

Če imaš star avto in je bilo takrat 2.2 napisano, potem danes komot napolniš z 2.5. Tisto je bilo za gume nekoč, danes se vse gume polnijo malo več.


Ja, avto je 1999 letnik :). Samo, da bi bila takšna razlika v tlaku + letne Savine mi niso delovale tako? Sicer jaz pri vseh pnevmatikah, če jih "pobožam" kot pravi in če upoštevam @m0LN4r, lahko pobožam profil :). Odtis na luži je tudi v redu. Mogoče je res takšen model in me samo vizualno matra :D.

jalovec09 je izjavil:

Osebno se še vozim na letnih gumah, so nove Fulda in dokler ni snega ni panike, imam pa doma skladiščene Savske s3 s 7mm profila, tako da jih lahko kadarkoli menjam.


Samo pri teh temperaturah sedaj pa že je razlika v oprijemu. Čeprav, če ne pritiskaš, ti sicer res nima kaj biti. Jaz načeloma tudi nikoli na 15.11 ne menjam.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zk_eu ()

jalovec09 ::

Letne se odlično držijo ceste, kot pa bi se 3 leta stare savske gume, problem je edino sneg, tam pa letna izgubi po dolžini in širini, takrat itak načeloma ne rinem na ceste.

Hockey ::

Zdaj veš, zakaj si na socialni. Ostali si tega ne moremo privoščiti.

jalovec09 ::

No kaj si hotu s tem povedat

P.s. delam doma in sem tud zaposlen.:)

Zgodovina sprememb…

energetik ::

jalovec09 je izjavil:

Letne se odlično držijo ceste, kot pa bi se 3 leta stare savske gume, problem je edino sneg, tam pa letna izgubi po dolžini in širini, takrat itak načeloma ne rinem na ceste.
Ja, res se odlično držijo, ker ti tako praviš...
Že tedne so po nižinah ornk negativne temp. v kombinaciji z vlažno cesto in soljo - ni šanse, da je letna kakorkoli boljša v teh razmerah.
Recimo 2 dni nazaj sem šel na Krim in je bila zgolj na 2 ovinkih poledica, sicer pa povsem suha cesta. Če bi imel letne, bi skor zihr končal ob cesti, ker me na zimskih premaknilo za par dm - pa sem bil pripravljen in sem zgolj z volanom malo popravil.
200m naprej pa smo videli "korenjaka" na travniku počez postavljenega z razbitim odbijačem...

Zgodovina sprememb…

jalovec09 ::

Zimska ti na poledenelem cestišču ne bo pomagala. Pomagale bi ti samo verige.

perci ::

Pozimi so razmere sledeče (upoštevamo, da so temperature pod 5 stopinj C):
- suha cesta - letna guma popuši
- mokra cesta - letna guma popuši bigtime
- poledenela cesta - letna guma popuši bigtime
- sneg - letna guma popuši bigtime.


Skratka, jalovec, ne budali, ker se zna najti kak pacient, ki bo verjel tvojim nebulozam.

kixs ::

perci je izjavil:

Pozimi so razmere sledeče (upoštevamo, da so temperature pod 5 stopinj C):
- suha cesta - letna guma popuši
- mokra cesta - letna guma popuši bigtime
- poledenela cesta - letna guma popuši bigtime
- sneg - letna guma popuši bigtime.


Skratka, jalovec, ne budali, ker se zna najti kak pacient, ki bo verjel tvojim nebulozam.


Kaksni testi?

b3D_950 ::

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

jalovec09 ::

perci je izjavil:

Pozimi so razmere sledeče (upoštevamo, da so temperature pod 5 stopinj C):
- suha cesta - letna guma popuši
- mokra cesta - letna guma popuši bigtime
- poledenela cesta - letna guma popuši bigtime
- sneg - letna guma popuši bigtime.


Skratka, jalovec, ne budali, ker se zna najti kak pacient, ki bo verjel tvojim nebulozam.


Zdej pa še za tvoje izmišljutine dodaj vire, teste.
Sodeč po tvojem bi bil že brez avta.

Pisal pa sem za razmere dosedaj, ne kar bo sledilo še od prihajajoče zime.

Zgodovina sprememb…

jalovec09 ::

Če bi bral moje zadnje komentarje bi dobil odg. da že imam doma zimske gume in ja, vržem v avtu in k vulkanizerju. Zaenkrat dosedaj ni blo težav na cesti..

energetik ::

Doma ti nič ne pomagajo. Težav nisi imel, ker pač do zdaj nisi imel kritične situacije (ni nujno da po tvoji krivdi).

jalovec09 ::

Doma majo vsi zimske na avtu razen mene.
Vozim že 13 let brez nesreče. Do mesta imam 20km, do LJ 30 regionalne

kixs ::

b3D_950 je izjavil:

https://ec.europa.eu/transport/road_saf...


V tem dokumentu marsikaj pise, ni pa nikjer eksplicitno navedeno, da je zimska guma pozimi na suhi podlagi boljsa od letne. V testih, ki so jih naredili, je boljsa letna. Vendar tudi temperature niso prav zimske (10stC).

Ce je se kje kaj napisano, sem ocitno spregledal.

perci ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

perci ::

Jst bolj Kuzmiču verjamem http://www.24ur.com/novice/slovenija/se...

Sicer pa, energetik, a nisi ti delal nekih primerjav z accelerometrom?

perci ::

Ma če tako gledaš - tudi če se motim glede tega, katera guma je boljša v suhih zimskih razmerah - je ta debata v bistvu brezveze. Pozimi namreč cesta večinoma ni suha oziroma je v dovolj velikem delu leta mokra.

Seveda pa nekateri testi (genialni) ugotavljajo, da je tudi v mokrem letna guma boljša.

Take vabim enkrat na Vransko. Sem se z Mondeom meril proti reševalnemu vozilu UKC. On z zimskimi, jaz pa z letnimi - oboje Goodyear.

Tako gladko me je premagoval pri zaviranju (sploh na klancu), da mi je bilo že kar nerodno. Temperatura je bila 5 stopinj.

b3D_950 ::

Preveč spremenljivk... Lahko je že razlika v zavorah ali pa nisi dovolj stisnil pedala. S kakšno hitrostjo pa si delal ta test?
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

perci ::

Z različnimi hitrostmi od 25km/h pa do 60km/h (od oka, ne spomnim se več dobro). Sva sigurno vsak test ponovila vsaj 5krat.

Pedal sem stisnil dovolj, ker ga moraš itak stisnit do tam kjer grabi ABS. Skratka, do konca. In potem ti ABS ruži do ustavitve.

Zavore so bile na mojem izpravne. Nove ploščice, avto star tri leta. Prej bi rekel, da je imel rešilec kej zgonjeno. Vsaj po zgodbicah o vzdrževanju teh vozil, ki jih slišim (tudi od voznikov rešilcev).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

GrimReaper ::

energetik je izjavil:

Ja, res se odlično držijo, ker ti tako praviš...
Že tedne so po nižinah ornk negativne temp. v kombinaciji z vlažno cesto in soljo - ni šanse, da je letna kakorkoli boljša v teh razmerah.
Recimo 2 dni nazaj sem šel na Krim in je bila zgolj na 2 ovinkih poledica, sicer pa povsem suha cesta. Če bi imel letne, bi skor zihr končal ob cesti, ker me na zimskih premaknilo za par dm - pa sem bil pripravljen in sem zgolj z volanom malo popravil.
200m naprej pa smo videli "korenjaka" na travniku počez postavljenega z razbitim odbijačem...

Podobno se je meni danes zgodilo, pa imam nove zimske. V krožnem sem pritisnil samo malo več kot ponavadi, pa me je začelo zanašat ven, instinktno sem popravil v levo, nato še nazaj v desno. Edino kar mi v tistem trenutku ni prišlo na pamet, je stisk zavore.
To bi z letnimi sigurno pristal v zunanjem robniku, res pa da nimam nikoli v življenju namena testirat letnih gum pozimi, to moraš bit resno bolan. Edino če se voziš samo po mestu po ravnem, tam razen v snegu res ne moreš imet veliko problemov.
Sicer vem da tut zimska po ledu ni ne vem kaj, ampak če te še ta komajda reši, je dovolj že če je samo 10% boljša od letne. Enkrat vem da sem že predvideval, da bo leden ovinek, in šel noter s samo kakih 30, pa sem vseeno komaj speljal.
Enako ko vidim na avtu gume Kelly, kam točno razen do najbližjega Mercatorja se sploh lahko pelješ s takimi gumami?
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

energetik ::

perci je izjavil:

Jst bolj Kuzmiču verjamem http://www.24ur.com/novice/slovenija/se...

Sicer pa, energetik, a nisi ti delal nekih primerjav z accelerometrom?
Sem. Ampak samo na mokrem. Letna pogrne vedno, vsaj do cca. 13°. Na gladkih podlagah je tako nekako kot na ledu. Moram pa še enkrat z zimskimi na 20° mokrem probat.
Ampak zdaj imam oboje že 5 let stare, bi moral prej v menjavo obeh kompletov.
Glede testa Avtomagazina bi jaz rekel, da je bolj prikaz kako so S3 zanič :)
Če bi tam probali Conti TS860 bi bil rezultat po mojem čisto kontra.
««
10 / 64
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Letne gume (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45157184 (2195) m0LN4r
»

Gume 2019 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5712909 (10559) matobeli
»

Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28777910 (48692) slemarko
»

2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
38297820 (70233) gruntfürmich
»

Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10623876 (19730) Domobrancek

Več podobnih tem