» »

Katere zimske gume?

Katere zimske gume?

««
37 / 64
»»

energetik ::

Bom ponovil, recimo pri +1.
Zanimivo pa je, da so mi 2 tedna nazaj 2 poletji vožene letne Rainexpert3 na istem odseku pri podobni temp. ustavljale s 0,65-0,75 G-ja... 8-O

easyrider3 ::

Na temperaturi okoli 0 stopinj ali kako manj testiraj pa da je cestišče malo splozko ne da je samo asfalt moker tam se bi kaj bolj poznala razlika. Recimo samo mokro cestišče je mokro ko je pa malo splozko je pa največ odvisno od zmesi gume in profila. Jaz imam občutek da že po eni sezoni ni guma več taka kot je bila nova.

energetik ::

Tudi na mokrem asfaltu je bistvena zmes.
Če je bolj spolzko, to pomeni lahko samo še led/sneg/zlizan asfalt. Saj sem rekel, bom testiral tudi v takih razmerah. No, tudi na mojem odseku ni ravno brilijantna podlaga, asfalt je neko žalostno povprečje, nanj pa traktorji redno vozijo zemljo iz njiv. Na novem AC asfaltu bi bil rezultat sigurno še boljši.

Drugo leto pa bo že profila premalo (meni je za zimsko premalo kar je < 5mm) in bodo itak nove, potem se bo lepo videla razlika.

Sicer pa - občutek lahko vara. Pospeškometer ne.

Zgodovina sprememb…

zobnik ::

Lani dal gor ene starejše gume (fulda) s 7mm profila, res so mele še tolk profila, se zapeljem v dolino pa še nekam, pridem domov nič jasn. Kt da bi jih namazal z oljem, držal nič.
Naslednji dan druge gume gor pol je blo vredu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: zobnik ()

perci ::

Energetik, sem prepričan, da te gume niso ok. Bi te poslal na Vransko s tem.

Dokler je dober, nezlizan asfalt... Je vse ok. Poledenela podlaga je druga pesem.

Hočem rečt, da se po mojem odločaš na podlagi preslabega testa. Bi moral sprobati različne podlage v različnih pogojih.

Sicer pa respect za trud, si se že večkrat izkazal.

J.McLane ::

Prepričan si?
Jaz sem prepričan, da veliko folka, vključno z vsem tovornim prometom vozi še slabše gume od teh, ki jih ima energetik.

Ko že omenjaš Vransko, si že videl kakšnega 2t terenca na "normalnih" gumah kje se ustavi na tisti spolzki podlagi?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Ekozaver ::

Avtostop v LJ (Devova). Kakšne slabe izkušnje? So zanesljivi? Namen imam kupit nove zimske gume pri njih ter montažo

zobnik ::

Boš videl, ko greš na AC, če bo vse mirno so dobr zmontiral, če pa bo po montaži treslo pa pojdi nazaj.

perci ::

Prepričan si?
Prepričan v pogovornem jeziku. 90%. 100% nisem v nič, niti v lasten obstoj.

Jaz sem prepričan, da veliko folka, vključno z vsem tovornim prometom vozi še slabše gume od teh, ki jih ima energetik.

Tovorni promet ima nalite pnevmatike, je pa tam teža vozila velik faktor. Precej kompenzira slabe gume. Problem je, da veliko tovornjakov pozimi sploh nima zimske opreme.

Ko že omenjaš Vransko, si že videl kakšnega 2t terenca na "normalnih" gumah kje se ustavi na tisti spolzki podlagi?


Lahko ti povem, da sem se sam z mondeotom s slabimi gumami ustavil precej dlje kot rešilno vozilo UKC na nekih novih zimskih. Ne vem, koliko tehta rešilni VW ampak kaj dosti manj od 2t ne more biti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

J.McLane ::

No razjasni kako po tvoje "teža kompenzira slabe gume"? Bom pripravil kokice.

"Jaz sem pa prepričan", da ti na Mondeotu nisi imel slabih gum ampak katastrofalne.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

perci ::

J.McLane je izjavil:

No razjasni kako po tvoje "teža kompenzira slabe gume"? Bom pripravil kokice.

Ne bodi aroganten.
Trenje @ Wikipedia


Jaz sem pa prepričan", da ti na Mondeotu nisi imel slabih gum ampak katastrofalne.

Bile so precej slabe, drži. Stare dve leti in nekje z 2mm profila.

Novembra sem kupil rabljen avto in sem jih ravno hotel zamenjat za nove zimske. Nekako se je izšlo, da jih v tistem tednu nisem uspel zamenjati in sem šel potem na Vransko s starimi. Kar je bilo čisto OK, ker sem videl rezultat.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

feryz ::

A moraš na Vransko, da veš, da imaš slabe gume? Mogoče pa sploh ne bi smel na cesto.
Pri 3 mm profila je guma že nevarna. Vsaka. Razen za penzioniste.

J.McLane ::

perci je izjavil:

J.McLane je izjavil:

No razjasni kako po tvoje "teža kompenzira slabe gume"? Bom pripravil kokice.

Ne bodi aroganten.
Trenje @ Wikipedia



Aroganten? Ne se hecat, evo še en link iz fizike zate, ker si očitno prešprical eno uro ali dve, tri...:
Kineti%C4%8Dna energija @ Wikipedia
Rezultat kinetične energije(v J), je odvisen od mase(m) in hitrosti(v).
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

perci ::

feryz je izjavil:

A moraš na Vransko, da veš, da imaš slabe gume? Mogoče pa sploh ne bi smel na cesto.
Pri 3 mm profila je guma že nevarna. Vsaka. Razen za penzioniste.

Ni mi treba na Vransko, sem vedel že prej, da je guma slaba. Imel sem določen datum za trening varne vožnje pa nisem utegnil prej zamenjat gume. Guma je bila legalna, avto sem z njo brez problema registriral. Kaj si hotel povedati? Da sem morilec, ker sem se 1 teden vozil s slabo gumo, ki je bila sicer povsem skladna s predpisi?

Rezultat kinetične energije(v J), je odvisen od mase(m) in hitrosti(v).

Rezultat sile trenja pa od sile težnosti in koeficienta trenja.

Spremljaj kdaj ljubljanske mestne avtobuse v snežnih razmerah pa ti bo jasno o čem govorim.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

J.McLane ::

O moj bog, ti raje spremljaj motošport in ti bo jasno zakaj je spodnja dovoljena masa del regulacije.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Najprej: vsaka čas energetiku, da zadevo sploh proba testirat predno pametuje.
To ga prestavi v čisto drug razred.
Nam tule ostane le, da se zmrdujemo nad njegovimi metodami v čem so slabe.
Ampak slab test je še vedno boljši od vsakega ne-testa.

Poleg merjenja zavorne razdalje me zanima še maksimalni stranski pospešek i.e. kakšno krivino še gume zdržijo. Seveda pri bol reprezentativni temperaturi.
Ni mi ravno očitno da bi se maks pospešek pri zaviranju direkt prevedel v maks stranski pospešek.
Stranski pospešek igra vlogo ko "te odnese iz ovinka". Tega je več kot "ni se dost hitr ustavu".

Glede teže .. ja, teža kompenzira slabe gume. Ampak tega ne razloži nobena šolska fizika (tudi modeli na faksih so le zelo grobi približki) ampak enostavna realnost. Tovornjak ne bo doživel akvaplaninga. Niti ne potrebuje drobnih zarez v profilu, da uspe iztisnit vodo, zadostuje mu gola teža.
Zbogom in hvala za vse ribe

starfotr ::

V bistvu je v meritvah drugačna logika. Bolje, da podatka ni, kot, da je napačen/netočen.

Tu ne vemo ali je v redu ali ni. Vemo samo, da zadeve so narejene, stestirane.

Je pa res, da stara guma nikoli ni bila dobra ali enakovredna novi. To je dejstvo.

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Poleg merjenja zavorne razdalje me zanima še maksimalni stranski pospešek i.e. kakšno krivino še gume zdržijo. Seveda pri bol reprezentativni temperaturi.
Ni mi ravno očitno da bi se maks pospešek pri zaviranju direkt prevedel v maks stranski pospešek.
Stranski pospešek igra vlogo ko "te odnese iz ovinka". Tega je več kot "ni se dost hitr ustavu".
Seveda grem lahko še na zlizano krožišče pred Leklerkom in poberem pospešek v Y-osi, pa se bo videlo še to.

perci je izjavil:

Energetik, sem prepričan, da te gume niso ok. Bi te poslal na Vransko s tem.

Dokler je dober, nezlizan asfalt... Je vse ok. Poledenela podlaga je druga pesem.

Hočem rečt, da se po mojem odločaš na podlagi preslabega testa. Bi moral sprobati različne podlage v različnih pogojih.

Sicer pa respect za trud, si se že večkrat izkazal.
Z veseljem bi šel 2x letno na Vransko zavirat. Če bi imeli kakšno varianto npr. 5€ za 3 zaviranja na belem.

Jaz pa mislim, da so gume še precej OK. Saj sem napisal, asfalt na testiranem odseku ni ravno grob in je precej zlizan. Prav tako sem napisal, da so letne Rainexpert3 v točno enaki dimenziji pri isti temperaturi zavirale celo nekaj slabše. Pa so zgolj 2 poletji vožene, profila še 7mm.
Moje zimske pač ne vidijo dosti km-jev, prav tako ne UV-ja. Niso ne razpokane ne scufane po robovih.

Zgodovina sprememb…

WizzardOfOZ ::

J.McLane je izjavil:

Prepričan si?
Jaz sem prepričan, da veliko folka, vključno z vsem tovornim prometom vozi še slabše gume od teh, ki jih ima energetik.

Ko že omenjaš Vransko, si že videl kakšnega 2t terenca na "normalnih" gumah kje se ustavi na tisti spolzki podlagi?


Za na vransko niti ne rabiš 2t terenca. Dovolj je 1500kg težak avto s slabimi zadnjimi amortizerji, pa tudi če ima odlične gume (gume sem imel nove), zadek ne drži kot bi moral in te odnese.
Sem imel slabe amortizerje in ko me je odneslo na eni izmed vaj, je inštruktor povedal, da tiste vaje ne bom naredil s tem avtom, zaradi preveč majajočega/mlahavega zadka.

Tako da poleg dobrih gum so tukaj pomembni tudi amortizerji, ker če ne blažijo dovolj. Ja, sama teža avto jo pritiska na tla, ampak zaradi neblaženja se feder večkrat stisne in raztegne, kot bi bilo to v primeru dobrega amortizerja in avto se "gunca".

Zgodovina sprememb…

b3D_950 ::

Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

AnjaNja ::

energetik je izjavil:

Tudi na mokrem asfaltu je bistvena zmes.
Če je bolj spolzko, to pomeni lahko samo še led/sneg/zlizan asfalt. Saj sem rekel, bom testiral tudi v takih razmerah. No, tudi na mojem odseku ni ravno brilijantna podlaga, asfalt je neko žalostno povprečje, nanj pa traktorji redno vozijo zemljo iz njiv. Na novem AC asfaltu bi bil rezultat sigurno še boljši.

Drugo leto pa bo že profila premalo (meni je za zimsko premalo kar je < 5mm) in bodo itak nove, potem se bo lepo videla razlika.

Sicer pa - občutek lahko vara. Pospeškometer ne.


Predlagam tisti odsek AC v smeri proti CE Malo pred izvozom za Šentrupert in potem Vsaj do izvoza Žalec je en tak "fajn" asfalt. Sploh ko je mokro je zoprno. Ne vem kaj so delali s tistim asfaltom, ampak marsikdo je potarnal, da je se poslabša vodljivost avta in oprijem in so znižali hitrost. Je pa veliko odvisnoo od gum in in avta samega.

energetik ::

Tam se skoraj nikoli ne vozim. Bom uporabil kar asfalt pred Lidl Rudnik. Neki tazga je, kot tisto belo na Vranskem. :|

perci ::

Dobr bi blo naredit eno srečanje pomladi in jeseni pa lahko naredimo teste na večih vozilih in zimskih ter letnih gumah.

Pa bomo pol mi prodajal rezultate raznim revijam :).

AnjaNja ::

energetik je izjavil:

Tam se skoraj nikoli ne vozim. Bom uporabil kar asfalt pred Lidl Rudnik. Neki tazga je, kot tisto belo na Vranskem. :|

Vidiš, priložnost za izlet v znanstvene namene. :)

zk_eu ::

AnjaNja je izjavil:

energetik je izjavil:

Tudi na mokrem asfaltu je bistvena zmes.
Če je bolj spolzko, to pomeni lahko samo še led/sneg/zlizan asfalt. Saj sem rekel, bom testiral tudi v takih razmerah. No, tudi na mojem odseku ni ravno brilijantna podlaga, asfalt je neko žalostno povprečje, nanj pa traktorji redno vozijo zemljo iz njiv. Na novem AC asfaltu bi bil rezultat sigurno še boljši.

Drugo leto pa bo že profila premalo (meni je za zimsko premalo kar je < 5mm) in bodo itak nove, potem se bo lepo videla razlika.

Sicer pa - občutek lahko vara. Pospeškometer ne.


Predlagam tisti odsek AC v smeri proti CE Malo pred izvozom za Šentrupert in potem Vsaj do izvoza Žalec je en tak "fajn" asfalt. Sploh ko je mokro je zoprno. Ne vem kaj so delali s tistim asfaltom, ampak marsikdo je potarnal, da je se poslabša vodljivost avta in oprijem in so znižali hitrost. Je pa veliko odvisnoo od gum in in avta samega.


Oprijem tam je čisto OK. Tresti začne malo po izvozu Šentrupert na prehitevalnem pasu, zato je neprijetno.
Non omne, quod licet, honestum est - Ni vse, kar je dovoljeno, tudi pošteno.

AnjaNja ::

Marsikdo pravi kot jaz. Da tam ni dober občutek in da raje zmanjšajo hitrost.Tudi na voznem, ne samo prehitevalnem. V suhem vremenu še gre...Ko je pa orng mokro pa ni luštno.

stara mama ::

Tam ni nobenih posebnih problemov!
Ekologija™ in Trajnost™

Malajlo ::

Sem se v dežju prejšnji teden vozil po Štajerki z letnimi gumami. Ni bilo nobene panike, sem pa čutil rahlo nemirnost avta. Ok, nižje temperature, voda, 140 km/h konstanta.
No, naslednji dan, ko sem klical mehankarja za menjavo na zimske, sem šele porajtal, da so ostale na slabih dveh milimetrih profila. Jeba, ja. Čez pol ure so bile lanske zimske TS860 že gor, letne pa na deponiji. Pa so bile še mesec nazaj super, avto nikamor ni sili, ESP se mi ni vklopil že leta. Pa ne vozim počasi in kak ovinek čez Gorjance rad cvileče zvozim.
Kolega kupuje neke Kitajce za 30% ceneje, pa klub temu, da jih menja na dve leti, nisem ziher, če prav razmišlja. Jaz jih menjam na tri leta. S ceno sva tam tam, kar se tiče pa zanesljivosti, pa najbrž že nova guma na testih slaba ne more biti enakovredna premium gumi po dveh letih.
Na lažjih avtomobilih so bile Savine gume majka. AX, Twingo, ne omenjam jugotov in katrc... Pri težkih koretah pa je bila tretja sezona že vprašljiva.
Bom kar ADAC teste gledal in se držal meritev. Mokra podlaga je najbolj rizična, tisto gumo kupim. O prodanih testih in zarotah pa ne bi.

easyrider3 ::

Malajlo je izjavil:

Sem se v dežju prejšnji teden vozil po Štajerki z letnimi gumami. Ni bilo nobene panike, sem pa čutil rahlo nemirnost avta. Ok, nižje temperature, voda, 140 km/h konstanta.
No, naslednji dan, ko sem klical mehankarja za menjavo na zimske, sem šele porajtal, da so ostale na slabih dveh milimetrih profila. Jeba, ja. Čez pol ure so bile lanske zimske TS860 že gor, letne pa na deponiji. Pa so bile še mesec nazaj super, avto nikamor ni sili, ESP se mi ni vklopil že leta. Pa ne vozim počasi in kak ovinek čez Gorjance rad cvileče zvozim.
Kolega kupuje neke Kitajce za 30% ceneje, pa klub temu, da jih menja na dve leti, nisem ziher, če prav razmišlja. Jaz jih menjam na tri leta. S ceno sva tam tam, kar se tiče pa zanesljivosti, pa najbrž že nova guma na testih slaba ne more biti enakovredna premium gumi po dveh letih.
Na lažjih avtomobilih so bile Savine gume majka. AX, Twingo, ne omenjam jugotov in katrc... Pri težkih koretah pa je bila tretja sezona že vprašljiva.
Bom kar ADAC teste gledal in se držal meritev. Mokra podlaga je najbolj rizična, tisto gumo kupim. O prodanih testih in zarotah pa ne bi.



Pri meni se na mokri podlagi ESP kmalu začne prebujat seveda ob normalni vožnji ne ampak v zavojih sploh če se vozi v breg takoj aktivira samo gas pritisnem v zavoju in takoj zazna pa imam lahko bilo katera nove gume gor pač takoj zažmiga lučka proti zdrsavanju saj čutiš tudi kot da hoče guma se v prazno zavrtet-Seveda neko vlogo tudi igra sam navor in kubitaža motorja najbrž če bi imel manjšo kubitažo bi kasneje do tega prišlo.

kateNite ::

jaz sem naredil največjo neumnost. Jutri mu grem rečt da mi ne da teh njegov priporočenih bridgestone, ampak continental all season contact.
bridgestone : http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridg...
dry grip : 83%
wet grip : 87%
handling : 72% (wtf, nočem teh gum)

proti Continental
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Conti...
dry grip : 88%
wet grip : 96%
handling: 91%

Torej , če je vulkanizer naročil te gume, lahko jih prekličem in vzamem pri njemu Continental ? Nisem nič plačal. Šel bom takoj zjutraj čim se zbudim prvo stvar. Groza kaj mi je predlagal

profii ::

kateNite je izjavil:

jaz sem naredil največjo neumnost. Jutri mu grem rečt da mi ne da teh njegov priporočenih bridgestone, ampak continental all season contact.
bridgestone : http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridg...
dry grip : 83%
wet grip : 87%
handling : 72% (wtf, nočem teh gum)

proti Continental
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Conti...
dry grip : 88%
wet grip : 96%
handling: 91%

Torej , če je vulkanizer naročil te gume, lahko jih prekličem in vzamem pri njemu Continental ? Nisem nič plačal. Šel bom takoj zjutraj čim se zbudim prvo stvar. Groza kaj mi je predlagal


Ti sicer pričakuješ od vulkanizerja da bo imel v glavi vse rezultate testov za vse tipe, dimenzije in vrste gum? Pač priporočal ti je premium znamko, katere je ponavadi safe (blind) bet.

AnjaNja ::

Še kdo vozi avto brez ESP? :)

V pondeljek gre avto po novo obujo Dunlop Wintersport 5....Zdaj so pa gor Nexen N'fera su1, s prevoženimi 14.000 km.

Drugače pa vulkanizerji res nimajo vseh testov v glavi in to ni za pričakovat. Imajo pa različna naročila od budged, quality in premium. Zdaj, če si ti ŽE naročil in jih je naročil tudi vulkanizer, je samo njegova dobra volja, da ti vzame druge. Sam si zafrknil, moral bi prej študirat. AMpak če bo naročil šele sedaj, pričakuj, da jih bo dobil šele drug teden enkrat, morda celo v petek in da bo že gneča z menjavami in vprašanje, če te bo lahko stišal noter že tisti dan/teden.

J.McLane ::

kateNite je izjavil:

jaz sem naredil največjo neumnost. Jutri mu grem rečt da mi ne da teh njegov priporočenih bridgestone, ampak continental all season contact.
bridgestone : http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridg...
dry grip : 83%
wet grip : 87%
handling : 72% (wtf, nočem teh gum)

proti Continental
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Conti...
dry grip : 88%
wet grip : 96%
handling: 91%

Torej , če je vulkanizer naročil te gume, lahko jih prekličem in vzamem pri njemu Continental ? Nisem nič plačal. Šel bom takoj zjutraj čim se zbudim prvo stvar. Groza kaj mi je predlagal


Ne se hecat no, to so subjektivne ocene uporabnikov, to ni noben test, niti ne piše koliko je sploh velik vzorec, da so prišli do tega.
Ta guma je ena boljših v dežju, v testih jo nesejo edino snežne razmere, kjer je dokaj slaba za celoletno gumo.

Evo recimo v tem testu si poglej Wet Handling:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20...
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

energetik ::

AnjaNja je izjavil:

Še kdo vozi avto brez ESP? :)
Jst imam od aktivne opreme zgolj ABS. Pa verjetno še velik % vozil v SLO. Koliko pa misliš, da je povprečna starost vozil, ESP je obvezen šele 5 let.

Zgodovina sprememb…

perci ::

tudi niso vsi esp-ji enaki

AnjaNja ::

Velikanska večina voznega parka pri nas je brez ESPja. Kar ni slabo. Eni se itak potem preveč šlepajo na razno razna pomagala in niti parkirat ne znajo več brez senzorjev in kamere. Kaj šele zvozit ovinek v mokrem in spolzkem...

Drgač tisti asfalt tam na odseku štajerke. Drugačen je, vsekakor. Jaz ne vem koliko vi občutite avto in gume, jaz zelo. Ne pravim, da je bav-bav in nevarno. Je pa odvisno tudi od gum in samega avta. Pravim le, da je razlika v obnašanju avta na tistem delu.

Jaz in še nekaj drugih zato v mokrem takrat za nekaj časa upočasnimo vožnjo in sem na voznem pasu. Ali je potrebno? Najbrž ne. Je občutek boljši? Jap, je.

Aja une ocene...to so subjektivna mnenjaja tam gor! niso nič ADACovi testi. Tako, da lahko pogumno vzames Bridgstone.

J.McLane ::

Dokler ne greš do meje ali preko itak ne moreš imeti nobenega občutka kako dober je asfalt, zato se tem vašim opažanjim samo čudim, ali na tistem odseku AC vsi testirate mejo ali kaj?
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

WarpedGone ::

Skozi vsak ovinek čisto vse gume vedno drsijo.
Tudi ob vsakem pospeševanju/zaviranju.
Bol kot so gume zanič bol je očitna razlika v občutku med konstantno vožnjo naravnost in zavijanjem/pospeševanjem.

Nism še opazu, da bi bil tist del AC kej hudo drugačen od drugih.
Zbogom in hvala za vse ribe

J.McLane ::

Ja na meji, ko se pa cijaziš v koloni bi pa potreboval občutke supermana da bi opazil razliko.

Samo en stvar se dobro občuti na AC na ravnem - aqvaplaning, morda je to kar je problem.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

energetik ::

WarpedGone je izjavil:

Skozi vsak ovinek čisto vse gume vedno drsijo.
Tudi ob vsakem pospeševanju/zaviranju.
Od kje si pa to pobral? Če je je vožnja pod mejo, nič ne drsi, takrat deluje sila lepenja (ki je večja od trenja). Torej če voziš bolj ali manj pod mejo, ne bi smelo biti občutne razlike na volanu.
Sploh pa ne vem, kako bi na AC vozil čez mejo, razen ob bremzanju v sili. Druga varianta je samo še driftanje ali pa da divje vijugaš med pasovi, hkrati pa se v vsakem primeru lahko varno ustavim ali pa speljem ovinek po večjem radiju.
Jaz mejo najdem precej lažje pri počasni vožnji, npr. 30km/h, ko si upam malo prehitro pripeljati v pregleden in varen ovinek, tam takoj začutim boljšo ali slabšo gumo.

Zgodovina sprememb…

stara mama ::

AnjaNja je izjavil:


Jaz in še nekaj drugih zato v mokrem takrat za nekaj časa upočasnimo vožnjo in sem na voznem pasu. Ali je potrebno? Najbrž ne. Je občutek boljši? Jap, je.

A ni to v slabem vremenu samoumevno?
Ekologija™ in Trajnost™

WarpedGone ::

Od kje si pa to pobral?

Mal od bliže poglej gumo in kaj se dogaja ko se tak valj kotali skozi krivuljo.
Pod nujno notranji del gume prehiteva, zunanji del pa zaostaja.
Pomeni, da se profil na zunanjem/notranjem delu deformira bol/drugače kot na sredini in tudi zdrsava.

V nobeni šoli ne učijo dost kompleksnih modelov, ki bi realno opisali obnašanje gum.
Koncepta trenje/lepenje sta le šolska približka. S pnevmatiko se v realnem dogajajo stvari, ki nimajo enostavnih opisov.
Zbogom in hvala za vse ribe

energetik ::

Morda imaš prav. Vendar verjetno pri ožjih dimenzijah gum in večjih radijih ovinkov ta efekt ni ravno izrazit.

perci ::

Pod nujno notranji del gume prehiteva


Ne vem, če to res drži. Kolo vedno potuje "naravnost", tudi takrat, ko zavija.

Zadnje gume... So pa najbrž druga pesem.

Hočem rečt, ko volan držiš v skrajni poziciji... Notranji del sprednje gume ne prehiteva. Guma sploh ne ve, da zavija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

Miha 333 ::

perci je izjavil:

Pod nujno notranji del gume prehiteva


Ne vem, če to res drži. Kolo vedno potuje "naravnost", tudi takrat, ko zavija.

Zadnje gume... So pa najbrž druga pesem.

Drži, da guma v ovinku nujno zdrsuje. Za ponazoritev poskusi zkotaliti npr. pločevinko tako, da zavija. Ne gre drugače, kot da en del zdrsuje. V nasprotnem primeru gre lahko samo naravnost.

perci je izjavil:

Pod nujno notranji del gume prehiteva


Ne vem, če to res drži. Kolo vedno potuje "naravnost", tudi takrat, ko zavija.

Zadnje gume... So pa najbrž druga pesem.

Hočem rečt, ko volan držiš v skrajni poziciji... Notranji del sprednje gume ne prehiteva. Guma sploh ne ve, da zavija.

Seveda ve, saj se podlaga glede na njo giba v loku. Guma orisuje krožnico, se pravi, da zavija.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Miha 333 ()

WarpedGone ::

In to velja za vse štiri gume, sprednje in zadnje.
Variacija je le kater 'obroč' gume točno zdrsuje/prehiteva.
Zbogom in hvala za vse ribe

perci ::

Se strinjam, da to velja v momentu ko vrtiš volan. Ne pa, ko ga držiš v recimo skrajni poziciji na miru in avto zavija.

Ok, tole s krožnico je res....

Zgleda, da je že prepozna ura v petek.... Ne gre mi v glavo....

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: perci ()

perci ::

Po moji (napačni) logiki avta sploh ne bi mogel obrniti za 180 stopinj.

Ta logika bi najbrž veljala, če bi skupaj s sprednjimi v isto smer pod enakim kotom zavijala tudi zadnja kolesa, ker pa ne.... Wow, pretty stupid :), se opravičujem.

easyrider3 ::

In a je že kdo doživel kako podobno situacijo kakor jaz pred dolgimi leti ko sem z zastavo 101 po domače stoenko se peljal po avtocesti z dobrih 100 kilometrov na uro in i je avto v trenutku nabilo obrate kot da bi iz prestave ven vrglo. Stvar je bila v tm da je zelo orenk deževalo in je bilo po cesti dosti vode in sta prvi pogonski kolesi se v prazno zavrtela ker sta izgubila stik s čestiščem.

K0l1br1 ::

To samo stojadna zmore.
PS: v prazno se ti je zavrtelo eno kolo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: K0l1br1 ()
««
37 / 64
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Letne gume (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45157167 (2178) m0LN4r
»

Gume 2019 (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5712904 (10554) matobeli
»

Letne gume 2016 (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28777908 (48690) slemarko
»

2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Na cesti
38297813 (70226) gruntfürmich
»

Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10623874 (19728) Domobrancek

Več podobnih tem