» »

Formula 1 2015

Formula 1 2015

««
41 / 69
»»

billy ::

Itak, ampak danes bi pač moštvo moralo it na rezultat. Williams se bori s ferarijem za 2. mesto v konstruktorskem. Dirkača pa se ne borita za nič, ker nikoli ne bota v igri za prvaka.

Če bi bottasa unleashala pred masso, bi pomoje komot pridelal cca 10sec prednosti do prvih postankov, potem pa bilo kaj več v igri, kot le 4-5 mesto, pa še po drugih postankih je bottas padel za masso in spet ogromno zgubil.

Očitno nimajo poštimanih prioritet, mogoče jih kakšen sponzor "strezni", če se že sami ne bodo.

Ground effekt bi se naj vrnil:

http://f1.avtomanija.com/default.asp?rb...

Za tiste, bolj vešče, tehnikalij, zakaj se je sploh "ground effect" prepovedalo oz je šel razvoj vstran od te tehnike?

Pa...kako se bi potem obnašali takšni bolidi na stoječi vodi, verjetno bi bili kot čolni? :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: billy ()

jacal ::

Se je samo meni Bottas zdel majčkeno izgubljen, ko je zadeževalo? Vettel pač ne.

Gregor5816 ::



Tisto spredaj sta Lotusa, ki zletita na levo stran? Kje je Ricciardo, Grosjean je rekel, da ga je Ricciardo zadel.

PrimozR ::

billy je izjavil:

Itak, ampak danes bi pač moštvo moralo it na rezultat. Williams se bori s ferarijem za 2. mesto v konstruktorskem. Dirkača pa se ne borita za nič, ker nikoli ne bota v igri za prvaka.

Če bi bottasa unleashala pred masso, bi pomoje komot pridelal cca 10sec prednosti do prvih postankov, potem pa bilo kaj več v igri, kot le 4-5 mesto, pa še po drugih postankih je bottas padel za masso in spet ogromno zgubil.

Očitno nimajo poštimanih prioritet, mogoče jih kakšen sponzor "strezni", če se že sami ne bodo.

Ground effekt bi se naj vrnil:

http://f1.avtomanija.com/default.asp?rb...

Za tiste, bolj vešče, tehnikalij, zakaj se je sploh "ground effect" prepovedalo oz je šel razvoj vstran od te tehnike?

Pa...kako se bi potem obnašali takšni bolidi na stoječi vodi, verjetno bi bili kot čolni? :)

Ground effect je seveda še vedno prisoten, a v bistveno manjšem obsegu, ker je omejena velikost difuzorja, dno pa mora imeti stopnico, torej so avti na dnu efektivno višji, kot bi načeloma lahko bili. Omejilo se ga je pa zaradi nevarnosti, ground effect ti da ogromen downforce z zelo malo zračnega upora, torej je 'poceni' downforce. Problem je, da avto lahko nasede in kar naenkrat ves ta DF izgubiš. See the problem?

V F1 so pionirji uporabljali zavese, ki so bok avtomobila praktično zatesnile, medtem ko se je Porscheju na 956/962 s tem efekt podrl, ker je bila površina prevelika. Oni so morali boka avtomobila imeti odprta, da je difuzor dobival dovolj zraka za pravo efektivnost, tudi z boka avtomobila.

TribesMan ::

Gregor5816 je izjavil:

Tisto spredaj sta Lotusa, ki zletita na levo stran? Kje je Ricciardo, Grosjean je rekel, da ga je Ricciardo zadel.


Tukaj se vidi bolje:

https://vid.me/HrP4
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

MaterVola ::

Res čuden razplet dogodkov.

TribesMan ::

Bodo začele padat bombe? :D

http://www.inautonews.com/mclarens-arai...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Scorpia ::

Kot eni amaterji, da so toliko sukali volan, da jih je kar zaneslo... Je pa ocitno ta "nov asfalt" slab, ker so kar drseli na tem delu steze, se pred dirko.
////

Skyman ::

Raikonena spet sred dirke zmetal

Super Sonic ::

Kimi je jasno izgubil nekje tiste 3s prednosti in prekmalu zavil v bokse. Verjetno je klical sam. Vsekakor v dežju nima kvalitete tipa Vettel.

Še vedno je pa vzpodbudno, da je bil v suhem hitrejši od Vettla in da je sploh prišel do cilja.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

PredatorX ::

Bottas je imel res nesrečno dirko. Če bi šel prej v bokse ali pa, da bi ga Massa spustil naprej...

Super Sonic ::

Sem skeptičen glede Bottasa. Tudi če je bil hitrejši - ni bil bistveno. Na splošno bi rekel, da njemu forma kar precej niha.

Bi ga mogli pa v prvem delu dirke spustit naprej, da se vidi kdo je kdo. Mislim, da je imel "v žepu" napram Felipeju, en ovinek, kar je mogoče desetinka ali top dve. Tisto, ko ga je po ravnini vleklo ne bi ravno štel v kvaliteto dirkača.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

cendof ::

Mi zna kdo razložiti vse te spine oz. neobvladovanje diraklnika Kimija? A je res tolk agresiven iz zavoja al kaj drucga? Deluje kot nek začetnik?! Dirka pa tista prava. Sicer navijal za Bottasa, pizdil nad Williamsom, Vettel in Hamilton pa dobila na loteriji. Kimi, Rosberg etc. pač ne...

Super Sonic ::

Mi zna kdo razložiti vse te spine oz. neobvladovanje diraklnika Kimija?

Dirka na polno, s Vettlom sta si pa zelo blizu. Sicer včeraj je odletel na spolzki stezi; dirkanje v dežju nikdar ni bilo njegova odlika. Njegove dobre dirke v dežju bi lahko naštel na prste ene roke v vseh teh letih.

Kot ti tudi večina dirkačev pove so tile dirkalniki res težki za voziti v smislu tehnične vožnje, ker je treba veliko postoriti, da iz avtomobila dobiš ven vse, kar pa zahteva priprave, analize in delo. Nekaj kar Kimiju ni ravno pisano na kožo in na koncu dneva vedno pride v situacijo, ki je ne pozna.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

billy ::

Jaz pa sem ziher, da je bil bottas vsaj 0.5sec hitrejši od masse, drugače ne bi vozil tako blizu, ker je vseeno zgubljal na določenih deli steze, a se potem vseeno uspel kar približati v DRS coni, a vseeno premalo...

Moštvo je pač zajebalo, zelo me čudi, da se noben novinar ni zapičil v to...

MaterVola ::

Samo nekaj let nazaj bi bil cel halo, če bi Massi ukazali, naj spusti Bottasa naprej.

PredatorX ::

MaterVola je izjavil:

Samo nekaj let nazaj bi bil cel halo, če bi Massi ukazali, naj spusti Bottasa naprej.


Ma, če bi bil Massa kej "moža" bi ga spustil in probal z DSR-jem ostati za njim.
Verjetno bi ga Bottas lagko prehitel, ampak ker je teammate so zahtevali čisto prehitevanje.

TribesMan ::

Noro, tole je vredno pogledat:

https://vid.me/1n0N

Vettel je včeraj odpeljal ta prvi mokri del dirke z odliko.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

no comment ::

TribesMan je izjavil:

Vettel je včeraj odpeljal ta prvi mokri del dirke z odliko.

Enako (oz. še boljše?) Rosberg. Na slicks je bil na delno mokri stezi po par sekund na krog hitrejši od Hamiltona. Je bil dober posnetek Mercedesove garaže, ko se je Rosberg odpeljal mimo Bottasa in Masse. "Fuck, 3 more laps and he's gonna destroy our Precious!"

No, na srečo je pol začelo še malo bolj deževat, Hamilton je izbral pravi trenutek za intermediates in sedaj se Mercedesu ni treba dva tedna opravičevati za njegov fuckup.

Super Sonic ::

Noro, tole je vredno pogledat

Vau, res, odlično! Kontrola nad dirkalnikom je res na meji mogočega v teh razmerah; Kimi je bil ujet v 4 ovinkih. Se mi zdi, da je enostavno preveč previden v teh razmerah. To vsekakor so reakcije, kontrola in "pogum" vredne prvaka.

No, na srečo je pol začelo še malo bolj deževat, Hamilton je izbral pravi trenutek za intermediates in sedaj se Mercedesu ni treba dva tedna opravičevati za njegov fuckup.

Razlike med Hamiltonom in Rosbergom so res minimalne in držim tudi jaz pesti, da Rosbergu rata. Kljub vsemu je pa imel Hamko včeraj dovolj vsega; tudi sreče, da je zaključil dirko na prvem mestu. Nikotu je včeraj škodovala taktika 1 stratega v moštvu, med tem, ko je Hamilton, tudi zaradi kilavih odličitev pri Williamsu ogromno dobil.

Ravno včeraj sem še enkrat pogledal fantastičen povzetek BBCja okoli lanske sezone:
http://www.dailymotion.com/video/x2dut9...
http://www.dailymotion.com/video/x2duwk...

Veliko sem premišljeval ali je v tem karkoli spornega; Niko lani res pade po SPAju v formi, dogajajo se čudne stvari/okvare. Ampak ne bo vedno tako. Že letos bodo te stvari precej bolj jasne.

Sicer sem pa mnenja, da je Nico v naletu in bo Hamilton na koncu leta kar pod stresom. Se mi zdi, da se je malo preveč sprostil.

ps
Morda se pa ob teh počasnih avtomobilih lahko sprostijo dirkači. Vettel se mi zdi je celo mahal včeraj v tistem posnetku gledalcem, vmes ko je zapiral Kimija...
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

MaterVola ::

Super Sonic je izjavil:


Morda se pa ob teh počasnih avtomobilih lahko sprostijo dirkači. Vettel se mi zdi je celo mahal včeraj v tistem posnetku gledalcem, vmes ko je zapiral Kimija...


Meni se zdi, kot da je preverjal, koliko še dežuje.

PrimozR ::

Bi bilo smiselno, če ne bi imel rokavic pa vizirja na čeladi, na katerega se lepo nabirajo kaplje...

Pomojem je bilo ali hlajenje roke iz nekega razloga ali pa mahanje kakim varnostnikom/uradnikom v zvezi z dežjem.

Dr_M ::

Bi bilo smiselno, če ne bi imel rokavic pa vizirja


Nebi verjel, kako se cez obleko in rokavice cutijo dezne kaplje ze pri 100km/h, kaj sele pri vec.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.

-valvoline- ::

Kaj so vlil pri wiliamsu noter v gorivo da so tak eksplozivno startal? mater k da so mel 4x4 pogon.
:D

Scorpia ::

Mercedes je imel neke tezave s hidravliko... Verjetno so z rezervo vse skupaj vzeli... Ferrari je tudi nekam slabo startal.
////

Blinder ::

Hamilton je pred startom pojamral da je slab grip. Gume so tudi imeli najtrso zmes kar jih imajo obicajno na startu. Tako da mogoce so ble neobicajne razmere za start.
Men se zdi da je hamilton se prevec gasa dal, wheelspin.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i5-12400f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

-valvoline- ::

Zlajfal mislim da ni noben v prvih 3-4 vrstah. Tole bo zanimivo za spremljat izjave in analize od kod wiliamsu taksna prednost na startu.

Blinder ::

99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i5-12400f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

-valvoline- ::

Ostali v ozadju so startal manj vec podobno mercedesom, kaj le skrivata wiliamsa pod pokrovom? :=)

PredatorX ::

poglejte si še ferarija v ozadju.

TribesMan ::

Še tabela časov ko je začelo deževat, Vettel je tistih par krogov (38-41) totalno razturaval, v avtu ki je bil drugače konkretno počasnejši od Merca je vozil BISTVENO hitreje kot kdorkoli drug:



Ampk to je pač ta tricky svet F1 gum, ko začne padat dež, se gume ohlajajo, in če nisi agresiven in tvegaš ti temperatura totalno pade, in si gotof (Kimi), če si agresiven in tvegaš, ohraniš nekaj temperature in dobiš na veliko (Vettel)...
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.

Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)

Zgodovina sprememb…

billy ::

Lahko je tudi imel malce bolj za dežno nastavljen dirkalnik, saj je vedel, da je to nekako edina rešitev, za presenečenje, napoved dežja je bila znana že pred dirko, ferarijeva forma "v suhem" pa tudi :)

Tudi bottas je vozil zelo slabo v dežju, očitno vseeno ni nek uber talent, kot eni mislijo.

BT52 ::

-valvoline- je izjavil:

Kaj so vlil pri wiliamsu noter v gorivo da so tak eksplozivno startal? mater k da so mel 4x4 pogon.
:D


Očitno glede na prvi stint so bile te trde gume za Willims ob teh razmerah dobitna kombinacija. Še posebaj prvi del je bil impresiven, saj sta nekaj časa mislim, da prvih 5 krogov po SC postavljala najhitrejše kroge. Zgleda, da imajo zelo dober setup, kjer gume dokaj zlahka ogrejejo na delovno temparaturo. Recimo že celotno letošnjo sezono so njhove kvalifikacije bile na pram Ferrarijem na višjem nivoju, kot "race pace". Ponavadi so na pram Scuderiji iz boja izpadli zavoljo večje degradacije gum ali pa so bili na progi zadaj in niso imeli "track position". Zdaj nastavitev sklopke in celotno proceduro iskanje optimalnega "štartnega" načina pa imajo že dalj časa na zelo visokem nivoju (spomnimo se lani Massinih blitz krieg granat po štartni vrsti). Zgleda, da tudi njihov mehanski oprijem in geometrija zadnjega vzmetenja ugaja tem trdim gumam.

Zelo me je presenetilo kako dobro deluje Will nov AERRO paket, ki so ga predstavili v AVSTRIJI. Tam so pripelaji nov pokrov motorja, diffuzor, prednje krilce in dno.

Je pa AERO balans v kombinaciji z spreminjajočih razmerah na stezi, ter monopolističlni izbiri različnih zmesi pnevmatik za posamezne dirke venomer težko zadet. Včasih dobiš take čudne anomalije, kot smo jih imeli v VB. Me zanima, če bo Will lahko prenesel tole v HUN, kjer je Stop&Go steza z veliko podtlaka, brez dolgih ravnin spet druga pesem.

Je pa me navdušila splošna tesnost grida, kjer so se kvalitete posameznih šasij lepo poskrile po sektorjih. RB, Force Indina, Ferrarija, Torro Rossa vsi dokaj izenačeni. Recimo Ferrarija (no samo VET) je rešil dež. Kajti v suhem bi bili z lahkoto 5,6.

BT52 ::

billy je izjavil:

Lahko je tudi imel malce bolj za dežno nastavljen dirkalnik, saj je vedel, da je to nekako edina rešitev, za presenečenje, napoved dežja je bila znana že pred dirko, ferarijeva forma "v suhem" pa tudi :)


Dežne nastavitve niti ni, to je skoraj mit. Gume inter in wet imajo že same po sebi večji premer, da pokompenzira "park ferme". Ostalo pa se naštela sproti z tlaki dežnih pnevmatik, dirkač na volanu nastavi motorno mapo oz. pedal map, potem po želji (oz po občutku) ponastavi zapore diferenciala (entry, mid in corner exit, da ubije podkrmarje ali predkrmarjenje = odvisno od sloga) in kar je najbolj pomembno na navo nastavi shranjevanje energije oz. mehanski upor generatorja ob zaviranjih, ter po-nastavi zavorni bias, če je potrebno. Potem moštvo lahko še ob menjavi na željo dirkača ali na poznavanje dirkalnika tudi ponastavi naklop prednjega krilca.

Tudi bottas je vozil zelo slabo v dežju, očitno vseeno ni nek uber talent, kot eni mislijo.


Pravijo, da ena ptička ne prinese pomladi. Oz soditi po inheretni težavi (vožnja v dežju), katero Williams očitno ima že 2 leto zapored je malce butasto (oprosti izrazu, ampak tak je).

Recimo Matt Sommers pravi, da je William še posebej občutljiv na izgubo podtlaka, ki prihaja izpod dna na raćun "ride height" sprememb. Recimo, kot sem omenil inters imajo večji premer, kar seveda povzroči težave z višino od tal, kar posredno vliva na AERO platformo.

BT52 ::

MaterVola je izjavil:

Super Sonic je izjavil:


Morda se pa ob teh počasnih avtomobilih lahko sprostijo dirkači. Vettel se mi zdi je celo mahal včeraj v tistem posnetku gledalcem, vmes ko je zapiral Kimija...


Meni se zdi, kot da je preverjal, koliko še dežuje.


Za mene ni druge variante. Namreč na vizirju po 2 krogih vidiš pol kurca (plastik pa tudi nimaš na pretek, da bi jih dol trgal), ker ti upwash tok od "vetrobranskega" stekla ob majhnih hitrostih vse razmaže, ob velikih hitrostih popolnoma odpihne stran in se te ne dotakne niti kaplja.

BT52 ::

Super Sonic je izjavil:

Noro, tole je vredno pogledat

Vau, res, odlično! Kontrola nad dirkalnikom je res na meji mogočega v teh razmerah; Kimi je bil ujet v 4 ovinkih. Se mi zdi, da je enostavno preveč previden v teh razmerah. To vsekakor so reakcije, kontrola in "pogum" vredne prvaka.


Mogoče VET ni tako hiter, kot HAM ampak je pa pač toliko bolj deloven in zavzet, ter profesionalen. Očitno pritiski kot so; narediti super hiter krog takrak ko ga rabiš , brez napak preko limita (št pole positionvo govori zase), ter dejansko pritisniti takrat, ko je potrebno. Recimo ko 2 krat je proti verjetno najboljšemu oz najkompleksnejšemu dirkaču v karavani speljaš naslov tik pred nosom, ko si bil postavljen z brezizhodno situacijo moraš biti nekaj posebnega pravgotovo. Recimo tole sem gledal pred časom in moram reći, da se lepo vidijo tovrstne kvalitete.



Recimo on se lažje (tudi skozi humor) sprosti in niti toliko ne pusti, kot recimo Ham, da ga zapeljejo čustva zaradi katerih bi delal napake.

Ham pa je kontra recimo takrat, ko je lani pa predlani ga nekaj sral z krizo indenditete (tisti pes v garaži, burno razmerje z starejšo Nicole) je bila njegova forma izjmeno nihajujoča. Zato se zdi, da je letos našel svoj mir in zadovoljstvo. Babo je pustil (ali ga je ona, nimam pojma, Miran pomoč? :D) potem uredil je stanje z pogodbo in Nicota spravi lnazaj za rešetke za par dirk.

No tole pravim vsaj takole na zunaj in glede na intervjuje in besed okoli padocka, nažalost pa ju osebno ne poznam. :D

Recimo kaj je naredil motivacijski boost Hulkenbergu, kot, da bi gledal novega človeka po zmagi v Le mansu.

Raikkonen pa ga zadnje čase ornk serje. Če sem ga še po 1 spinu v Kanadi branil, zdaj pa je tole sodu izbilo dno. Pa ne moreš NO.

billy ::

Ampak massa je v dežju vozil veliko hitreje kot bottas, mislim da celo 1-2sec, sem namreč kar podrobno spremljal čase krogov takrat... pa če se ne motim, sem tudi že v preteklosti zaznal, da bottas ravno ni biser v dežju.

Drugače pa tisto nizanje hitrih krogov je varljivo, vprašanje kakšno taktiko se je šel merc, ko so videli, da ne bodo mogli na stezi prehitet williamsa, edino logično je namreč, da se umakneš 1-2sec za bolid spredaj in lepo "kruzaš", itak so vedeli, da bodo s "under cutom" dominirali, kar so potem dejansko pokazali.

PrimozR ::

Glede Vettla, Tribesov komentar je na mestu. Tudi za MotoGP, predvsem pa vzdržljivostne dirke (komentar sem slišal v povezavi z x ur Suzuke, morda 12 ali celo 24h), je bilo rečeno, da v primeru dežja moraš motor gnati še naprej tako, kot si ga že prej, če ne še bolj. Da ohranjaš temperaturo. Pri gladkih gumah namreč ni problem aquaplaining, temveč ravno ohlajanje. Aquaplaining postane težava kasneje, ko je vode veliko, prve kaplje pa le ohladijo asfalt ter gume.

Primer je še tole:

Sredi noči v groznem dežju (kasneje so dirko prekinili) je Leh Keen pol časa vozil na počez. V intervjuju je povedal, da je bilo to namenoma, da je gume držal ogrete.

MaterVola ::

PrimozR je izjavil:

Bi bilo smiselno, če ne bi imel rokavic pa vizirja na čeladi, na katerega se lepo nabirajo kaplje...

Pomojem je bilo ali hlajenje roke iz nekega razloga ali pa mahanje kakim varnostnikom/uradnikom v zvezi z dežjem.


Če bi mahal komu ob stezi, bi potem res mahal, ne samo pomolil roke iz kokpita.

PrimozR ::

Načeloma je dvignjena roka dovolj za signalizacijo, da je dežja preveč. Tukaj tega problema sicer ni bilo. Pa pri hitrosti je težko mahati. Dunno... Nisem vedel, da se dež čuti skozi rokavico. Sem v bolj počasnem rokavičastem športu.

Sicer pa BT52, dežni setup je ponavadi bolj mehak, sploh v roll. Morda ni več dežnih krilc, definitivno pa so drugačne nastavitve vzmetenja pa priprti zračniki zavor.

Sriple Tix ::

PrimozR je izjavil:

Glede Vettla, Tribesov komentar je na mestu. Tudi za MotoGP, predvsem pa vzdržljivostne dirke (komentar sem slišal v povezavi z x ur Suzuke, morda 12 ali celo 24h), je bilo rečeno, da v primeru dežja moraš motor gnati še naprej tako, kot si ga že prej, če ne še bolj. Da ohranjaš temperaturo. Pri gladkih gumah namreč ni problem aquaplaining, temveč ravno ohlajanje. Aquaplaining postane težava kasneje, ko je vode veliko, prve kaplje pa le ohladijo asfalt ter gume.

Upam, da razumem prav. V suhem žgeš motor kolikor ti dopušča znanje in tehnika, ko začne padati dež, ga začneš gnati še bolj?

PrimozR ::

V suhem ga žgeš lepo, 'kultivirano', da ne zažgeš gum. V mokrem ga žgeš bolj agresivno (do neke meje, da držiš kontrolo nad zadevo), da v gume vnašaš čim več energije. Ne pomeni to nujno hitreje, pomeni pa to prej odpirati gas, da malce zavrtiš zadnjo gumo, da jo bolj obremeniš. Ne vem kako je s sprednjimi, ampak v avtu pač bremzaš bolj agresivno, agresivno zaviješ v ovinek, da sprožiš nekaj understeera, spet, da guma drsi in se ogreva.

Takšna taktika seveda deluje čez par mokrih ovinkov oz. kak krog oz. mogoče dva, dokler ne greš v bokse. Sploh za motorje je bilo rečeno tako, da ne smeš popustiti v krogu, ko začne dež in greš v bokse, ker je to recept za padec. Sploh v mraku oz. ponoči, ko je temperatura še toliko bolj nizka.

Niso kar tako kvalifikacijski časi toliko hitrejši od dirkalnih ;)

Sriple Tix ::

OK, glede na dejstvo, da sem z motorjem v življenju odpeljal nekaj dežnih dirk in malo več suhih, zgornjih teorij niti ne bom komentiral.

PrimozR ::

Hja, te teorije so izjavili profiji. Nisem motorist, to je res, a z vidika ogrevanja gume ter podatka, da je glavni problem ohlajanje gume, ne aquaplaining, meni teorija klapa. Grem pa magari poiskat še Keenovo izjavo, da je driftal namenoma.

PrimozR ::



Ekola.

Bah, ST pokvari link. 18m 17s.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: PrimozR ()

Sriple Tix ::

Sedaj, ali me učiš teorije dežne vožnje z motorjem ali avtom, kajti štirikolesnikov se v mojih prejšnjih prispevkih nisem niti dotaknil.

Super Sonic ::


V bistvu je vseeno kaj je počel: danes sem malo bolj pogledal in videl da je dejansko preverjal količino dežja z roko. Tisto kar navduši je +250 km/h, slick guma na drizlu in "one handed".

Sicer pa BT52, dežni setup je ponavadi bolj mehak, sploh v roll. Morda ni več dežnih krilc, definitivno pa so drugačne nastavitve vzmetenja pa priprti zračniki zavor.

Ključna je pomoje višina, ker če ga nastavijo prenizko avto nasede, če je pa visoko se pa ne generira podtlak v kolikor se suši. V spominu recimo je ostala tista Monza, kjer je Vettel zmagal, takrat bi Kimi imel 5 krogov v sušeči stezi in bi vse pohendlal, pa ni, ker je imel avto prenizko. Se pa te pravilniki tehnično zelo spreminjajo in za letos niti ne vem kaj lahko prenastavijo v primeru dežja v nedeljo.

ps
+ danes še en "ključen" dejavnik (no, sej, je vedno bil, ampak v teh časih še posebej): temperatura v gumi. Lani v Suzuki je bilo ogromno govora okoli tega in Rosberg je takrat rekel, da ima sicer na voljo res izjemen dirkalnik, ampak v te gume spraviti temperaturo ni tako enostavno, ker jo zelo hitro izgubijo (praktično gre iz zavoja v zavoj guma drugače v kolikor ni segreta). Nato je Pirelli (po)stokal, da praktično ni testov za to gumo.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

Zgodovina sprememb…

BT52 ::

billy je izjavil:

Drugače pa tisto nizanje hitrih krogov je varljivo, vprašanje kakšno taktiko se je šel merc, ko so videli, da ne bodo mogli na stezi prehitet williamsa, edino logično je namreč, da se umakneš 1-2sec za bolid spredaj in lepo "kruzaš", itak so vedeli, da bodo s "under cutom" dominirali, kar so potem dejansko pokazali.


Tudi to je možno in tudi logično. Dejstvo pa je, da je Williamsova relativna performanca bila navlkljjub vsemu (če primerjamo z RB in Ferrariji) zelo impresivna in pravzaprav jim 3 in 4 mesto ob suhih pogojih nebi smelo uiti. Ferrari na pram Will že celotno sezono ne vklopi Trših verzij gum v hitro delovanje zaradi česa na začetkih stintov izgubljajo preveč. No včasih jim karateristika steze in vremenski pogoji (Malezija, Bahrajn) pri tem pomagajo ampak celostno gledano imajo težavo z tršimi variantami. Bomo videli, kako bodo prihodnje posodobitve Ferrarijevega pogonskega sklopa (domnevno bodo zadnji 4 sklo porabili v MOnzi z vsemi tokeni vred), ter te novo Williamsove AERO posodobitve se odražele za vklop posameznih pnevmatik v celostni paket.

BT52 ::

PrimozR je izjavil:

Sicer pa BT52, dežni setup je ponavadi bolj mehak, sploh v roll. Morda ni več dežnih krilc, definitivno pa so drugačne nastavitve vzmetenja pa priprti zračniki zavor.


Poudarek na ponavadi. M Brundell (in še nekateri inženirji) je lepo povedal da se z ostalimi nastavitvami, da vse pokompezirat (tlak pnevmatik še posebaj). Še vedno pa je ride height in AERO dominatna sila, tako, da še vedno moraš imeti stabilno AERO platformo = "trdo" vzmetenje , da generiraš predvljidljiv neg vzgon. Dandanes je toliko ostalih orodij in pomoč pravilnika z strani "park ferme" okoli premera pnevmatik, da jim niti ni potrebno spreminjat geometrije in predvsem višine vzmetenja. Je pa AERO v tem primeru pač kralj še vedno.

Je pa res, da nekoč (era 90ih-2000 = era popolne profesionalizacije) je obstajal izrazit WET setup. Recimo tedaj ko so še lahko imeli 3 dirkalnik je lahko na njem imel v primeru muhastega vremena vse te parametre popolnoma optimiziramo za dež. Takrat, ko je bil AERO še povojih je mehanska kompomenta vpliva (recimo na roll in pitch) igral še večjo vlogo, kot zdaj.

Sem pa sam za standardno aktivno vzmetenje v kombinaciji z groudeffektom, kjer tole nebi bil problem, pa naj dirkač izbira svoj setup na volanu (brez pomoči moštva, saj imajo simulatorje in testne dni pa magari umetni dež v predsezoni, da stestirajo mape in pripravljenost).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

MaterVola ::

Super Sonic je izjavil:

Se pa te pravilniki tehnično zelo spreminjajo in za letos niti ne vem kaj lahko prenastavijo v primeru dežja v nedeljo.


Jaz imam v glavi samo to, da imajo dežne gume malo večji premer.
««
41 / 69
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 423 24 25 26 )

Oddelek: Na cesti
1251190598 (122157) broken/link
»

Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 435 36 37 38 )

Oddelek: Na cesti
1899256931 (162757) Alexius Heristalski

Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 421 22 23 24 )

Oddelek: Na cesti
1189191904 (155149) WarpedGone

Več podobnih tem