Forum » Na cesti » Formula 1 2015
Formula 1 2015
Super Sonic ::
Zelo pomemben podatek je tudi bil, da je naredil 3 zaporedne kroge v enakem času (1:42:2s).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
BT52 ::
PrimozR ::
Malce pozno, a vseeno: http://www.autosport.com/news/report.ph...
Pomojem bi funkcioniralo, če bi jim zadaj dali nekje četrt širše gume in bistveno širše krilce, magari do sredine gum. S tem da bi ga dvignili višje, močno omejili površino endplatea ter krilce montirali s sredine. Aero deli zadaj bi bili lahko le to krilce in difuzor, brez malih krilc vmes, ki bi povezovali oba elementa. Dobiš na izgledu, izgubiš nekaj na downforcu, višje zadnje krilce pa bi morda manj vplivalo na avto zadaj. Pa še zgledalo bi bitchin' ;)
Je kul, da se dviga omejitev pretoka, a naj zaboga milega že ukinejo fuel allowance v dirki in vrnejo tankanje.
Pomojem bi funkcioniralo, če bi jim zadaj dali nekje četrt širše gume in bistveno širše krilce, magari do sredine gum. S tem da bi ga dvignili višje, močno omejili površino endplatea ter krilce montirali s sredine. Aero deli zadaj bi bili lahko le to krilce in difuzor, brez malih krilc vmes, ki bi povezovali oba elementa. Dobiš na izgledu, izgubiš nekaj na downforcu, višje zadnje krilce pa bi morda manj vplivalo na avto zadaj. Pa še zgledalo bi bitchin' ;)
Je kul, da se dviga omejitev pretoka, a naj zaboga milega že ukinejo fuel allowance v dirki in vrnejo tankanje.
TribesMan ::
Poraba goriva v F1 nebi smela bit debata.
Omejitev pretoka recimo še nekako razumem, saj je to ukrep ki "izenačuje" moč motorjev (recimo v teoriji), samo mora biti dovolj visoko nastavljena, ne da se potem vozi z 11krpm namesto 15krpm, ker je poraba bolj ugodna.
Skupna količina goriva na dirko pa bi morala biti neomejena. Tudi tankanje bi komot uvedli nazaj pomojem.
Omejitev pretoka recimo še nekako razumem, saj je to ukrep ki "izenačuje" moč motorjev (recimo v teoriji), samo mora biti dovolj visoko nastavljena, ne da se potem vozi z 11krpm namesto 15krpm, ker je poraba bolj ugodna.
Skupna količina goriva na dirko pa bi morala biti neomejena. Tudi tankanje bi komot uvedli nazaj pomojem.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
PrimozR ::
Točno to, omejitev pretoka je edini smotrni način, da nekoliko izenačiš motorje oz. regulacije, ne pa na račun šparanja med driko. Zadeva naj bo dvourni šprint z magari petimi postanki za sveže gume. Pa ja, nič šparanja z gumami. Srsly, špara se pri relativno poceni potrošnih delih...
BT52 ::
Sriple Tix je izjavil:
Potem ne bodo tako ... hkhm ... fancy moderno ekološko okolju prijazni, kot so sedaj.
Točno to. Pranje možganov v polnem pogonu. Mislim dandanes je biti "eko" največja mantra celotnega sistema avtoindustirje. Narediš nek kvazi hibrid, ki ti v resnici v sami porabi na življenjsko dobo in njegov ogljični odtis naredi bore malo koristi. Seveda če upoštevamo v tem kontekstu trenutno energetske vire (energenti vseh vrst) in ekonomsko politična stanja (dobava Litij).
Če pa pogledamo dokumentarec o Gordonu Murryu v katerem je on sprevidel največji problem prevoza - preveliki avtomobili= višja masa = višja poraba.
http://www.liveleak.com/view?i=110_1346...
Bv on je enih najbolj znanih F1 inženirjev bv Mclaren HOnda Mp4/4, in odbiti Brabhami so njegovi produkt (tudi moj nick povzame njegov fantastični model).
Že Newey je tole v lanski sezoni opozoril (ironično veliko prepozno), da bi se F1 mogla obrnit na tole vejo - delat dirkalnik lažji z majhnimi motorji, ter učinkovito aerodinamiko. v vseh teh elementih je F1 industrija odlična, ampak kaj ko je pritisk množičnih proizvajalcev prevelik.
BT52 ::
Poraba goriva v F1 nebi smela bit debata.
Omejitev pretoka recimo še nekako razumem, saj je to ukrep ki "izenačuje" moč motorjev (recimo v teoriji), samo mora biti dovolj visoko nastavljena, ne da se potem vozi z 11krpm namesto 15krpm, ker je poraba bolj ugodna.
Skupna količina goriva na dirko pa bi morala biti neomejena. Tudi tankanje bi komot uvedli nazaj pomojem.
Tankanja pa ne bomo videli, ker ne vpade v sam koncept PR subjekta in prikazovanja "fuel-efficient" formule.
Lahko pa se v razumskih merah dvigne masni pretok goriva, katerega še lahko zdrži ICE, ter MGU-H pogon brez, da bi bili potrebni preveliki stroški predelav. V skladu s tem pa se lahko proporcionalno ravno tako dvigne max količina goriva.
Sicer pa 1000 HP ne reši težav voznosti, ker z elektroniko se da naredi vsak avto prijazen na "številne" načine. Tudi po zaslugi hibridnih pomoči se nabor parametrov za upravljanje z elektorskimi mapami drastično povečuje, pa še te lahko voznik sproti dokaj enostavno preko LCD zaslona "lahkotno" prilagaja.
Največja težava je najti kompromis z mehanskim in AERO oprijemom. Širše gume bi bile dober korak k temu. Dvig AERA pa ne bi bil potreben, že večja moč bi ekipam omogočila, da lahko bolj privijejo krilca in se bolj poslužujejo "umazanega"* negativnega vzgona.
Mogoče @PIPI bi res za izjemno lahko malce zmanjšal "outwash"** z raztegnitvijo krilca nad gumo z prepovedano stransko opora do difuzorja. Pa prepovedat "krilca" na ti. "brakeductih" (definirat nevtralni aerofoil v tem območju).
Opombe:
**outwash= ekspanzija, stranice zadnjega krilca so odličen pripomoček, ki še dodatno pospešuejo, spodbujajo turbolenco preko brake ductov in difuzorja. Vse tole deluje slabše za avtomobil na zaverje.
*umazan neg vzgon eng. "dowforce" je vse, kar prihaja iz krilca izven "groundeffect" območja, čemur sledi veliko upora. Velikokrat v razmerju 1:1.
Daedalus ::
Tankanja pa ne bomo videli, ker ne vpade v sam koncept PR subjekta in prikazovanja "fuel-efficient" formule.
To bi bilo pa res brezveze. Količina goriva je definiran input, pa naj pogruntajo, kako iz tega narediti največ. Če že kaj, bi omejitev pretoka fliknil ven. Tolko maš, live with it. Skinil bi tudi omejitve okoli električnega dela pogona. Če si lahko nekdo privoščiti par krogov odpeljat na elektriko, pa naj. Garage 56 pristop, ne pa tale regulacije svega in svačega...
Prihodnost je pač bolj temu podobna, kot pa metanju goriva skoz izpuh.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
TribesMan ::
Omejevanje količine goriva je bedarija. Ker to avtomatsko pomeni da imaš kakorkoli obrneš "fuel saving formula", ko med dirko dirkači 200m pred točko zaviranja spustijo gas da znižujejo porabo.
To preprosto ni pravi način.
F1 mora bit dirkanje na polno, cel čas dirke. Ne pa študiranje kdaj lahko pritisneš gas in kdaj ne. Da ne omenjam neprestane komunikacije z pit wallom in uravnavanje mešanice da boš prišel do cilja na hlapih.
Če se ne dirka na polno, je manj napak, je manj okvar, je vožnja manj na nož in je vožnja ki je dolgočasna za gledalce. Tega nihče noče.
To preprosto ni pravi način.
F1 mora bit dirkanje na polno, cel čas dirke. Ne pa študiranje kdaj lahko pritisneš gas in kdaj ne. Da ne omenjam neprestane komunikacije z pit wallom in uravnavanje mešanice da boš prišel do cilja na hlapih.
Če se ne dirka na polno, je manj napak, je manj okvar, je vožnja manj na nož in je vožnja ki je dolgočasna za gledalce. Tega nihče noče.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Daedalus ::
F1 je bila vedno mešanica med sprint in endurance dirkanjem. To pa ni nikol bilo dirkanje do amena od štarta do cilja.
Zato bi moral biti input/output električnega dela neomejen. Fosilno gorivo zamenjaš z drugo obliko energije. Sicer pa je količina goriva na avto/dirko vedno pomemben faktor pri dirkanju. Praviloma bo v prednosti tisti, ki porabi manj. Smo gledali isto sliko v "zlatih letih" refuelinga, ko so lih tako šparali z gorivom in gumami, prednost pa pridobivali skoz pit stop taktiko in ne na stezi. Booooorrrring.
Omejevanje količine goriva je bedarija. Ker to avtomatsko pomeni da imaš kakorkoli obrneš "fuel saving formula", ko med dirko dirkači 200m pred točko zaviranja spustijo gas da znižujejo porabo.
Zato bi moral biti input/output električnega dela neomejen. Fosilno gorivo zamenjaš z drugo obliko energije. Sicer pa je količina goriva na avto/dirko vedno pomemben faktor pri dirkanju. Praviloma bo v prednosti tisti, ki porabi manj. Smo gledali isto sliko v "zlatih letih" refuelinga, ko so lih tako šparali z gorivom in gumami, prednost pa pridobivali skoz pit stop taktiko in ne na stezi. Booooorrrring.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
BT52 ::
Anna Woolhouse is joined by former Head of Race Engineering for Ferrari Steve Clark and technical analyst Craig 'Scarbs' Scarborough to analyse the opening testing session in Jerez.
https://fiftybuckss.wordpress.com/2015/...
PrimozR ::
F1 je bila vedno mešanica med sprint in endurance dirkanjem. To pa ni nikol bilo dirkanje do amena od štarta do cilja.
Omejevanje količine goriva je bedarija. Ker to avtomatsko pomeni da imaš kakorkoli obrneš "fuel saving formula", ko med dirko dirkači 200m pred točko zaviranja spustijo gas da znižujejo porabo.
Zato bi moral biti input/output električnega dela neomejen. Fosilno gorivo zamenjaš z drugo obliko energije. Sicer pa je količina goriva na avto/dirko vedno pomemben faktor pri dirkanju. Praviloma bo v prednosti tisti, ki porabi manj. Smo gledali isto sliko v "zlatih letih" refuelinga, ko so lih tako šparali z gorivom in gumami, prednost pa pridobivali skoz pit stop taktiko in ne na stezi. Booooorrrring.
Vedno? Ne. Pa tudi če je, to ne bi smela biti, morala bi biti šprint. Navsezadnje WEC oz. Le Mans 24h to od lani ni več, prav zaradi energijskih pravil (kot je omenil Tribes, 50 metrov pred zaviranjem spustijo gas, da prihranijo energijo), a še leta 2013, vse odkar se je vrnil Peugeot kot Audijev konkurent, je bil pa Le Mans 24-urni šprint. Vse se je moralo poklapati v nulo, napak ni smelo biti, razlikeje bilo pa na koncu vseeno manj kot krog, med drugim smo mislim da v zadnjih 10 letih dobili top-5 najmanjšo razliko na koncu. Ker so bila leta, ko sta bila dva resna konkurenta, ki ju je razlikovala le in samo hitrost, ostalo se je obema poklapalo (no, Peugeot je recimo enkrat teplo, da so naredili na stint krog manj, to je naneslo 3 postanke več v dirki in končno 2. mesto. Drugič so jih teple prenizke temperature in crkot istega cilindra na vseh treh avtomobilih).
Daedalus ::
Vedno. In običajno je bil razlog mehanska (ne)zanesljivost raznih sklopov dirkalnika. Takoj za tem gume. Pa v časih, ko je dirkača majhna napaka hitro stala glave, se je dirkalo temu primerno manj agresivno. Če brezveze tiščiš na polno takrat ko to sploh ni potrebno, si s tem samo povečuješ možnosti za okvaro in/ali napako. Resnega profita pa iz takega početja ni, razen v mejnih pogojih. Še MotoGP dirke niso čisti sprint, pa je format ~ 24 krogov preko ~ 40 min dirkanja zelo primeren za tiščanje na polno od začetka do konca. Poanta dirkanja (vsakega tekmovanja for that matter) je maksimizacija nekega rezultata s tem, kar imaš na voljo. Ne pa brezglavo zaletavanje na polno nekam... tisto se praviloma konča bolj slabo. Sam ajd, to so že filozofske debate.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
PrimozR ::
Okej, dejmo ne mešat taktičnega dirkanja, ko imaš hitrejši avto in ga pač ne goniš na 100 % 100 % časa s spuščanjem gasa pred zaviralnimi conami, da ne porabiš cele alokacije energije za tisti krog še pred koncem kroga.
Včasih se je občasno šparalo, ko je bil čas za to, a če je bilo treba pohoditi, so pohodili. Danes zmanjka goriva in dirkač se lahko le umakne, ne more se bojevati za položaj, ker bo tako ostal brez goriva in sploh ne bo končal dirke. To je srž problema omejitve energije za celotno dirko oz. pač za neko razdaljo (kot v Le Mansu, kjer to velja za en krog). IMO je edina smiselna omejitev energije, kot rečeno, omejitev pretoka goriva oz. energije, ne pa tudi njena celotna omejitev. Če bi bili vsi omejeni na 50 kg/h pretoka, brez omejitve količine za celo dirko, bi bile dirke lahko bolj zanimive, nižjim hitrostim navkljub, kot s trenutno situacijo 100 kg/h in 100 kg za dirko. Ker bi bilo treba manj šparati.
Včasih se je občasno šparalo, ko je bil čas za to, a če je bilo treba pohoditi, so pohodili. Danes zmanjka goriva in dirkač se lahko le umakne, ne more se bojevati za položaj, ker bo tako ostal brez goriva in sploh ne bo končal dirke. To je srž problema omejitve energije za celotno dirko oz. pač za neko razdaljo (kot v Le Mansu, kjer to velja za en krog). IMO je edina smiselna omejitev energije, kot rečeno, omejitev pretoka goriva oz. energije, ne pa tudi njena celotna omejitev. Če bi bili vsi omejeni na 50 kg/h pretoka, brez omejitve količine za celo dirko, bi bile dirke lahko bolj zanimive, nižjim hitrostim navkljub, kot s trenutno situacijo 100 kg/h in 100 kg za dirko. Ker bi bilo treba manj šparati.
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
PrimozR ::
Tole je pa resno size zero. Zgleda imajo menjalnik precej daleč spredaj in dajli output shaft, zadnjih par sezon je bil dolg (nižji) input shaft, menjalnik je bil pa precej zadaj, okrog input shafta in posledično sklopke so bili pa damperji. Vprašanje kakšen layout imajo tukaj.
BT52 ::
Nič groznega pravzaprav Ferrari je z F138 (2011) imel prav enak "luft" in speljano na centralni del difuzorja in skozi "starter motor hole". Ta leta je tole še "lažje" izvest, saj so z lanskimi pravili močno dvignili minimalno višino ročične gredi (z nekje 60mm na 90mm). Ferrari je v ta namen "lufta" tudi recimo nagnil motor naprej za par DEG (mislim, da leta 2010 z F10).
Samo ohišje menjalnika je pač malce "bolj" shirano v spodnjem delu od ostalih. Vse torej podrejeno točno določeni AERO vlogi. Zdaj tole odprtost je lahko tudi velika past za težave od stranskih vetrovih in pomikih dirkalnika v "zavijalnem" momentu (yaw-pitch-roll osi obračanja). Zato so recimo pri Renaultu obnovili idejo jadra, ko so povezali pokrov motorja z zadnjih krilcem. To pa da bi stabilizirali "stall" aero površin krilca in posledično "beam" winga, ter nevsezadnje tudi difuzorja.
2013
2008
Samo ohišje menjalnika je pač malce "bolj" shirano v spodnjem delu od ostalih. Vse torej podrejeno točno določeni AERO vlogi. Zdaj tole odprtost je lahko tudi velika past za težave od stranskih vetrovih in pomikih dirkalnika v "zavijalnem" momentu (yaw-pitch-roll osi obračanja). Zato so recimo pri Renaultu obnovili idejo jadra, ko so povezali pokrov motorja z zadnjih krilcem. To pa da bi stabilizirali "stall" aero površin krilca in posledično "beam" winga, ter nevsezadnje tudi difuzorja.
2013
2008
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
PrimozR ::
Ferrarijev efekt je manjši, je bolj ob strani in je bolj nazaj. Vsaj glede na tole sliko. Pri McLarnu se namreč v tlorisu že od sprednjega dela obese dno ne drži menjalnika, se združita šele tam nekje pri koncu difuzorja.
Pa jaz bi rekel da v yaw tole le pomaga, ker imaš vseeno tok zraka čez cel rob difuzorja (kar pomaga pri ekstrakciji), ne pa samo čez polovico, na strani, kjer navpično ohišje preusmerja zrak (na drugi strani pa podtlak). Tisti dirkalniki za na led recimo na eni strani krilca sploh niso imeli stranice, da so zajemali zrak tudi s strani. Zadnje krilce F1 je veliko bolj agresivno, kot površina dna, zato je tam lahko problem v yaw, to in pa velika stranica, ki v yawu na skriti strani precej zapre krilce. Z jadrom spet dobiš efekt narivanja, ki več zraka preusmeri na krilce, tudi za stranico krilca, če razumeš.
Pa jaz bi rekel da v yaw tole le pomaga, ker imaš vseeno tok zraka čez cel rob difuzorja (kar pomaga pri ekstrakciji), ne pa samo čez polovico, na strani, kjer navpično ohišje preusmerja zrak (na drugi strani pa podtlak). Tisti dirkalniki za na led recimo na eni strani krilca sploh niso imeli stranice, da so zajemali zrak tudi s strani. Zadnje krilce F1 je veliko bolj agresivno, kot površina dna, zato je tam lahko problem v yaw, to in pa velika stranica, ki v yawu na skriti strani precej zapre krilce. Z jadrom spet dobiš efekt narivanja, ki več zraka preusmeri na krilce, tudi za stranico krilca, če razumeš.
Jst ::
Ohh, nisem vedel, da lahko gledam karkoli na FB, glede na to, da nisem registriran.
Video od PIPI-ja je PR stuff od Mercedesa. Nič posebnega.
Video od PIPI-ja je PR stuff od Mercedesa. Nič posebnega.
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|
Daedalus ::
Včasih se je občasno šparalo, ko je bil čas za to, a če je bilo treba pohoditi, so pohodili. Danes zmanjka goriva in dirkač se lahko le umakne, ne more se bojevati za položaj, ker bo tako ostal brez goriva in sploh ne bo končal dirke. To je srž problema omejitve energije za celotno dirko oz. pač za neko razdaljo (kot v Le Mansu, kjer to velja za en krog). IMO je edina smiselna omejitev energije, kot rečeno, omejitev pretoka goriva oz. energije, ne pa tudi njena celotna omejitev. Če bi bili vsi omejeni na 50 kg/h pretoka, brez omejitve količine za celo dirko, bi bile dirke lahko bolj zanimive, nižjim hitrostim navkljub, kot s trenutno situacijo 100 kg/h in 100 kg za dirko. Ker bi bilo treba manj šparati.
Ne vem, očitno sem zadnjih 15 let spremljal neko drugo F1, kot ti. Vedno se je vozilo taktično - kolker hitro je pač bilo treba. Vedno se je šparalo gorivo in gume, ker je običajno kasnejši pit stop pomenil prednost. Par krogov na dirko je šlo flat out in to je to. Tudi v času "neomejene" količine goriva si imel različne pristope k dirkanju, odvisno od prednosti in slabosti dirkalnikov. Poglej si kdaj kak V8/GT/kaj podobnega. Imajo refuelling, pa se vseeno pazi na porabo. Postanek v boksih ima pač svojo ceno, kot vse ostalo.
Drugače pa sem lepo napisal - omejiti fosilno gorivo - ja. Omejiti hibridni del pogona - ne. In maš na voljo potencialno velikansko količino energije. Je pa malo dražja, kot zgolj zlivanje ogromnih količin goriva v motor. In tu je pot naprej, cvilečih V8 s porabo 200+ kg goriva/dirko pa ne boš nikoli več videl v F1. Razen na kakih zgodovinskih dirkah.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
BT52 ::
Ferrarijev efekt je manjši, je bolj ob strani in je bolj nazaj. Vsaj glede na tole sliko. Pri McLarnu se namreč v tlorisu že od sprednjega dela obese dno ne drži menjalnika, se združita šele tam nekje pri koncu difuzorja.
Verjetno bo tako. Ampak koncepta sta po principu zelo podobna. Naj še dodam, da je Ferrari F138 imel ogromne težave z stall* difuzorja in samo učinkovistostjo "konic", ter same ekstrakcije. Dobro, za oceno, če jim je dvig menjalnika pri tem pomagal ali ne je brezveze govorit. Verjamem, da še sami ne vedo 100%. Vplivnih faktorjev od spredaj, s strani, ter drugih medsebojno vlivnih interakcij tokovnic je enostavno preveč. Lahko pa z gotovostjo trdim, da se njihov "poizkus" ni uspešno zlil v celotni paket.
Pa jaz bi rekel da v yaw tole le pomaga, ker imaš vseeno tok zraka čez cel rob difuzorja (kar pomaga pri ekstrakciji), ne pa samo čez polovico, na strani, kjer navpično ohišje preusmerja zrak (na drugi strani pa podtlak). Tisti dirkalniki za na led recimo na eni strani krilca sploh niso imeli stranice, da so zajemali zrak tudi s strani. Zadnje krilce F1 je veliko bolj agresivno, kot površina dna, zato je tam lahko problem v yaw, to in pa velika stranica, ki v yawu na skriti strani precej zapre krilce. Z jadrom spet dobiš efekt narivanja, ki več zraka preusmeri na krilce, tudi za stranico krilca, če razumeš.
Ja potencialno DA. Zelo mogoče, dobro razmišljanje.;)
Sauber C32, evo tole si pravil, sicer so tukaj prikazane samo nastale turbolenc, vrtinci + coanda izpuh. POZOR v osnovi so tukaj simulirali vpliv vetra zato lahko prihaja do pretiravanja efekta.
Ampak vprašanje, kako ti to spreminja težiščno točko silo "downforca". Pa kako ti "zmeša" ali zapira notranjo&zunanjo stran "difuzorja" (z brakeducti vred). Odnašanje slednjega je 80% "performance" difuzorja (izvor podtlaka in upora.). Skratka učinek "prečnih" notranjih tokovnic je zelo težko kontrolirat. Zato pa so razni "dvojni podi", dvignjeni menjalniki končali v smeteh zgodovine (pred 3 leti Torro Rosso, Ferrari F92A iz 93...). Teoretično v vetrovniku, ter CFD-ju zgleda vse obetavno (kaj tudi je) ampak se izkaže, da turbulence v "yaw" in ostalih oseh vrtenja** proizvedejo veliko preveč neznank za nadzirat. Pa še učinki za Roll center tudi niso zamemarljivi. Setup zadnjega vzmetenja postaja čedalje večji kompromis in zadeva ti uide iz rok. Ključno je, da spravijo ta "dodatni" volumen zraka v čim boljšo ekstrakcijsko delo. To pa lahko dosežejo z uspešnim manipuliranjem, čez pokrov in cokebottle območjem (da se corssflow "ujame" in preusmeri v delo sile in podtlaka).
Recimo Newey nikoli ni poizkušal z podobnimi eksperimenti, verjetno iz tehtnih praktičnih razlogov. Verjetno je on dobra referenca, kaj je najbolj praktična rešitev v iskanju zanesljivega podtlaka, brez da bi zgubljal čas z pre-kompleksnostjo. Bomo videli, če ga lahko učenec (učenec v narekovajih seveda) in z svojimi drugimi pomočniki prekosi.
Vsaka čast, če Mcl vse tole spravil v "red" do te mere, da se bosta lahko dirkača zanesla na enakomerno rotacijo "zadka". Edino, kaj je zagotovo, da so prekleto dobro zapakirali ves layout zadka, če pa bo celotni paket uspešen, pa bomo videli.
Opombe:
* stall aero površine:
več z obrazložitvami: http://virtualskies.arc.nasa.gov/aerona...
** za tiste ki ne veste kaj so rotacijske osi dirkalnika: yaw-pitch-roll itd.
PrimozR ::
BT52 ::
Lahko pa z gotovostjo trdim, da se njihov "poizkus" ni uspešno zlil v celotni paket.
Na osnovi česa?
Jah relativni rezultati na pram konkurenci (kvali, dirke) in zaostanki za "kadečimi" se biki. Potem poročanja (strokovnjaki ala Scarbs, Andersom + insajderji), lega na stezi, opazovanja drugih inženirjev iz moštev... Za tisto novo Pirelli zmes z kevlarjev-im obročem so imeli daleč premajhen "work-rate" (manjko koristnega neg vzgona, slabša off blowing tehnika coanda izpuha). Plus nezmožnost nadgradnje koncepta v drugem delu sezone, kar so tudi sami priznali, da je bolje če se prej osredotočijo na 2014.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
BT52 ::
BT52 ::
Po twitterju in Špa medijih se govori, da je Mcl vćeraj in danes izkoristili za filmski dan, kjer bojda niso opravili, kaj prida km. Kaj šele, da bi dosegli dovoljenih 100 km (tj max 21 krogov). Zdaj številke so si neenotne od 4 do 10ih krogov...
Super Sonic ::
slabša off blowing tehnika coanda izpuha
Predvsem to, ne pozabit, da je tisto dirko v Angliji Fernando dokaj suvereno dobil, ko so skinili off blow.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
BT52 ::
Super Sonic je izjavil:
slabša off blowing tehnika coanda izpuha
Predvsem to, ne pozabit, da je tisto dirko v Angliji Fernando dokaj suvereno dobil, ko so skinili off blow.
Ne ni zmagal ne 2012 in ne 2013. Sploh pa se, govoril sem o bolidu F138, ki je iz leta 2013 (št 13 = leto, št 8 pa je za zadnji v8 motor). Takrat je v VB bila tista saga o "ekploziji" gum, ko so plašči dobesedno razpadali.
dzinks63 ::
Trenutno je zatišje pred začetkom nove sezone, zato so tudi takšne novice kot je conceptna študija F1 dirkalnika v prihodnosti zanimiva,
sicer pa sploh ni slabo, kamot bi lahko takšne ali podobne dirkalnike z veseljem gredali na dirkalnih stezah.
sicer pa sploh ni slabo, kamot bi lahko takšne ali podobne dirkalnike z veseljem gredali na dirkalnih stezah.
Super Sonic ::
Ne ni zmagal ne 2012 in ne 2013.
Sem bil prepričan da govoriš o dirkalniku za 2011. 2012 so bili pa itak čisto blizu in je bil dirkalnik relativno konkurenčen.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
PrimozR ::
dzinks tole je precej podobno LMP-jem, sploh nekdanjim odprtim... Pa pomojem taka pravila ne bodo šla skozi, je preveč zakomplicirano. Še dobro da je samo fan-made študija ;)
BT52 ::
dzinks tole je precej podobno LMP-jem, sploh nekdanjim odprtim... Pa pomojem taka pravila ne bodo šla skozi, je preveč zakomplicirano. Še dobro da je samo fan-made študija ;)
+1
Plus zelo drag razvoj, ki je konec koncev 90% cene porabljenega denarja. Pač FIA si ne more privoščiti, da jim AERO uide izpod nadzora. Zelo zelo težko je nadzirat in konstruirat varna dirkališča, ko ne veš kaj ti lahko inženirji v zelo odprtem pravilniku ponudijo.
Šlo bi še, če bi neke "vizualne" elemente dodali v standardni obliki, ampak ali sploh potrebujemo to?
Menim, da bodo široke gume dovolj. Potem naj razvoj motorjev odprejo in omogočijo nek WEC still nadzora (govorili zgoraj v komentarjih o masnem pretoku goriva, meh oprijemu itd.).
Pa, kot je rekel @Pipi naj dodajo široko in hkrati plitvo zadnje krilce brez stranskih opor.
Super Sonic ::
Dirkalnik mora dobro izgledati, da potegne množice. F1 v resnici tega izgleda (še) ne rabi. Sicer pa...
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
PrimozR ::
McLaren se mi zdi bastardiziran 1st gen Red Bull X-wing al kaj je že GT-only konceptni avto (na zadnji sliki je druga generacija le-tega?). Bentley je pa očitno osnovan na F1 avtomobilih iz leta 2008 :)
Od teh virtualnih konceptov mi še daleč najbolj diši BMW-jev, osnovan na dvojki. Kot bi E30 Gr.A in E9 CSL Batmobile imela otroka ;)
Od teh virtualnih konceptov mi še daleč najbolj diši BMW-jev, osnovan na dvojki. Kot bi E30 Gr.A in E9 CSL Batmobile imela otroka ;)
TribesMan ::
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Daedalus ::
Jao, ker brezvezni troli. Stalno številko avta podpiram. Čelada pa... wtf srsly.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
BT52 ::
Mene tole ne moti. Sicer pa bi lahko dodali kaki aneks za pogojno dovoljenje nošnje čelad za kake posebne priložnosti po posvetu z dirkaškim svetom.
Super Sonic ::
Hehe, ja problem čelade je pomoje res na zadnjem mestu vseh problemov, ki jih hipotetično ali realno F1 trenutno ima, je pa res, da s tem mešanjem barv čelad marsikdaj običajen gledalec ne sledi dobro svojemu dirkaču ali pa so komentatorji zmedeni, tako, da si predstavljam, da je to priletelo s strani tistih, ki odkupujejo TV pravice (ali kaj podobnega).
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
BT52 ::
Super Sonic je izjavil:
Hehe, ja problem čelade je pomoje res na zadnjem mestu vseh problemov, ki jih hipotetično ali realno F1 trenutno ima, je pa res, da s tem mešanjem barv čelad marsikdaj običajen gledalec ne sledi dobro svojemu dirkaču ali pa so komentatorji zmedeni, tako, da si predstavljam, da je to priletelo s strani tistih, ki odkupujejo TV pravice (ali kaj podobnega).
Sicer pa jaz gledam samo "rollhoop" barvo T loka. Potem moraš samo vedet, kateri je 1 in drugi dirkač. Nobena znanost ni ločit florecenčno in črno barvo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
Skyman ::
izjava Wurz-a
Pa se je zacelo drugo testiranje:
Hamilton zbolel!
https://twitter.com/MercedesAMGF1/statu...
Pa se je zacelo drugo testiranje:
Hamilton zbolel!
https://twitter.com/MercedesAMGF1/statu...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Skyman ()
Sriple Tix ::
Full testing times from the second F1 test of the 2015 pre-season from the Circuit de Catalunya - Thursday 11am
1. Kimi Raikkonen Finland Ferrari-Ferrari 27 laps 1m 28.064s
2. Jenson Button Britain McLaren-Honda 14 laps 1m 28.182s
3. Felipe Nasr Brazil Sauber-Ferrari 18 laps 1m 29.276s
4. Pascal Wehrlein Germany Force India-Mercedes 10 laps 1m 29.510s *
5. Max Verstappen Netherlands Toro Rosso-Renault 14 laps 1m 30.394s
6. Lewis Hamilton Britain Mercedes-Mercedes 11 laps 1m 30.429s **
7. Susiw Wolff Britain Williams-Mercedes 23 laps 1m 31.207s
8. Pastor Maldonado Venezuela Lotus-Mercedes 6 laps 1m 51.454s
9. Daniel Ricciardo Australia Red Bull-Renault 4 laps No Time
* Using 2014 specification VJM07
** Unwell, will miss remainder of the opening day
TribesMan ::
McLaren-Honda's day is over.
A faulty seal on the MGU-K has led to a terminal engine problem that, according to the team, requires a "full replacement of the power unit".
Button will not run again today and the team is unsure if it can stop the fault returning tomorrow, though says an updated part will be ready for Saturday.
A faulty seal on the MGU-K has led to a terminal engine problem that, according to the team, requires a "full replacement of the power unit".
Button will not run again today and the team is unsure if it can stop the fault returning tomorrow, though says an updated part will be ready for Saturday.
Moj kompjuter dela: KVIIIIK ... KVIIIK ... KVIIIK.
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
Ko ga navijem dela: KVIKKVIKKIVKKVIK. :)
BT52 ::
McLaren-Honda's day is over.
A faulty seal on the MGU-K has led to a terminal engine problem that, according to the team, requires a "full replacement of the power unit".
Button will not run again today and the team is unsure if it can stop the fault returning tomorrow, though says an updated part will be ready for Saturday.
Še celotno pojasnilo:
Button completed 21 laps during the opening morning of the Barcelona F1 test on Thursday, holding sixth in the standings heading towards lunchtime, but then had to park in the McLaren garage due to a faulty seal.
Honda said the engine would have to be changed and that until the relevant component was redesigned there was no guarantee that the problem would not re-occur.
That means Fernando Alonso's running on Friday could also be compromised.
Honda's R&D chief Yasuhisa Arai said: "We had to stop running this morning after discovering a faulty seal on the MGU-K.
"That faulty part then caused an issue that requires full replacement of the power-unit - and the time needed to make those changes effectively ends today's programme.
"We'll need to run a redesigned component to avoid a potential repeat of the problem.
"Unfortunately, we won't be in possession of that updated part until Saturday, which means that we may face the same problem when we run again tomorrow."
Arai said Honda and McLaren would still do all they could to make good use of Friday despite the potential for another failure.
"Such issues are all part of testing, but we'll make the best changes we can overnight, and will plan for a productive day of running - with Fernando behind the wheel - tomorrow," he said.
"Hopefully, with a bespoke solution ready for Saturday, both drivers will have an opportunity to get some useful laps under their belts, with Jenson driving on Saturday, and Fernando concluding the test on Sunday."
Daedalus ::
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Super Sonic ::
Nasr in Susie Wolf sta naredila nesrečo. Me zanima kdo je bil kriv ;P.
Sicer pa Susie kar počasna.
Sicer pa Susie kar počasna.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2017 (strani: 1 2 3 4 … 23 24 25 26 )Oddelek: Na cesti | 181986 (113545) | broken/link |
» | Formula 1 2013 (strani: 1 2 3 4 … 35 36 37 38 )Oddelek: Na cesti | 245486 (151312) | Alexius Heristalski |
⊘ | Formula 1 2010 (strani: 1 2 3 4 … 21 22 23 24 )Oddelek: Na cesti | 184841 (148086) | WarpedGone |