Novice » Znanost in tehnologija » Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi
Magic1 ::
Renault clio 1.2 turbo - dinamična vožnja 7l. Če ga vozim ful pazljivo pa 6.4l - če me spomin ne vara (ampak to pomeni da dovoliš na avtocesti da ti pade hitrost do 90 ter res dobro premisliš kdaj boš pospešil in seveda da poznaš vnaprej cesto).
Sedaj sem naše podatek, da naj bi bla kombinirana 5.4 l/100 km. No way, razen če bi šel max 70 po avtocesti v 5 prestavi (takrat ima nekje optimum kot kaže).
Stari clio 1.2 (brez turbo) ne vem koliko pije ampak definitivno manj, ker se pozna na koncu meseca kolikokrat ga tankaš. Stil vožnje tega pa je bolj podoben kot pri prej omenjenem na drugi način, ker avto nima neke moči in je isto ali imaš malo plina ali več - če ne gre nekam z željeno hitrostjo ne gre in nima smisla stiskat.
Točno tako, pri idealni vožnji se še da spravit porabo na 5.5l/100 km, karkoli ven iz ideala se poraba hitro močno dviga, kombinirana(lepo voženo) je od 7-7.5l(daleč od tega da bi presegel 3500 obratov, samo malo mesta, AC-130km/h), kar je okoli 33% več od deklerirane...
Da ne govorimo o tem, da veliko novih avtov navaja porabo od 3.4l do 5.5l, WTF?
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
Nummy ::
Sam imam 15 let starega peugeota 306, 1.4. Ko sem ga kupil, poraba 8 l/100km. Vozil sem po omejitvah, po avtocesti včasih še malo več.
Pa sem potem enkrat probal, namesto 130km/h, sem se peljal 110km/h. Nova poraba 6-6.5 l/100km. Na koncu sem ugotovil, da praktično pridem v istem času na 80km dolgi relaciji na cilj, saj me vedno nekje čakajo semaforji, počasna vozila, tovornjaki in nima smisla gonit več kot 110.
Letos, ni dnarja za vinjeto, se vozim po regionalkah, ki so začuda skoraj prazne. Vozim se lepo 90km/h, in poraba 5.5 l/100km. Če pa se vozim za tovornjakom, pa praktično vozim z štandgasom za njim. Mogoče pridem 5-10 minut kasneje na cilj, ampak je veliko bolj ekonomično.
Vsi ki radi gonite pa vam dam en nasvet: probite enkrat voziti normalno ali pa malo po omejitvami. Boste preenečeni :)
Pa sem potem enkrat probal, namesto 130km/h, sem se peljal 110km/h. Nova poraba 6-6.5 l/100km. Na koncu sem ugotovil, da praktično pridem v istem času na 80km dolgi relaciji na cilj, saj me vedno nekje čakajo semaforji, počasna vozila, tovornjaki in nima smisla gonit več kot 110.
Letos, ni dnarja za vinjeto, se vozim po regionalkah, ki so začuda skoraj prazne. Vozim se lepo 90km/h, in poraba 5.5 l/100km. Če pa se vozim za tovornjakom, pa praktično vozim z štandgasom za njim. Mogoče pridem 5-10 minut kasneje na cilj, ampak je veliko bolj ekonomično.
Vsi ki radi gonite pa vam dam en nasvet: probite enkrat voziti normalno ali pa malo po omejitvami. Boste preenečeni :)
M-XXXX ::
Pa sem potem enkrat probal, namesto 130km/h, sem se peljal 110km/h. Nova poraba 6-6.5 l/100km. Na koncu sem ugotovil, da praktično pridem v istem času na 80km dolgi relaciji na cilj, saj me vedno nekje čakajo semaforji, počasna vozila, tovornjaki in nima smisla gonit več kot 110.
Haha, neverjetno kako folk razmišlja :D A če počasi voziš pa nimaš semaforjev, tovornakov ki jih ne moreš prehitet ?
80km, pa če imaš od tega 10km ne avtoceste kjer je povprečna hitrost recimo 65km/h (ne vem kakšno situacijo imaš).
80km z 130km/h=37minut
80km z 110km/h=44minut
To je 20% razlike! Če se boš celo življenje življenje (recimo 35let vozil na isti cilj), seveda v obe smeri je to 14minut dnevno razlike. Pa rečmo da je letno 250 delovnih dni (pa še kdaj greš kam drugam in ne samo na šiht). Uglavnem
35 let *250 dni *14 minut nanese 2040 ur!!!!!
To je 85 dni, če si 24h na dan v avtu!! Z drugimi besedami: Slabe 3 mesece!!!!! več boš presedel v avtu. Enostavno se preseli v avto in 3 mesece živi v njem, nič ga ne smeš zapuščat... 3 mesece. Ampak zate to sploh ni razlike...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M-XXXX ()
Blinder ::
ja glej on ima tako nizko plačo da pač mu je lažje 3 mesce preživet v avtu kot pa recimo 6 mescov delat. Niso vsi imeli sreče, da so dobili job še pred recesijo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
WarpedGone ::
80km z 130km/h=37minut
80km z 110km/h=44minut
Fail tega računa je, da totalno ignorira povprečno hitrost.
Če upoštevaš še njo, bo mogoče na koncu ene pol tolk razlike, mogoče.
Ja, tut pri počasnejši vožnji imaš semaforje, tovornjake in vso ostalo sranje, ampak pri hitrejši maš zraven pa še 'dodatne počasnele' ki se vlečejo 110 in zbijajo tvojo povprečno.
Počasneje kot se voziš, manj imajo raznorazni počasnejši odseki vpliva na tvojo povprečno.
Hitro se vozi, ker se v tem uživa, ne pa ker se kam res blazno mudi in špara ne vem kak čas in vse. SPloh pa ni užitek v hitrosti ampak v pospeških.
:)
Zbogom in hvala za vse ribe
M-XXXX ::
Seveda je moj račun izjemno poenostavljen... Se brez problema, da vozit z povprečno hitrostjo 130 po avtocesti, je pa seveda zelo odvisno od relacije, ure vožnje... Ob 7h zjutraj bo sicer to zelo težko oziroma nemogoče, ob 10 dopoldne pa seveda brez težav. Tako da omenjeni račun lahko brez problema drži, lahko je pa čisto mimo, kot sem rekel: odvisno od relacije, ure...
Ampak v vsakem primeru ljudje se NE zavedajo kakšne razlike nanesejo na dolgi rok. Če prišparaš 1 minuto na 3 urni vožnji enkrat letno ne bo razlike. Če prišparaš 1 minuto vsak dan 40 let pri 20 minutah vožnje pa je razlika že konkretna!
Ampak v vsakem primeru ljudje se NE zavedajo kakšne razlike nanesejo na dolgi rok. Če prišparaš 1 minuto na 3 urni vožnji enkrat letno ne bo razlike. Če prišparaš 1 minuto vsak dan 40 let pri 20 minutah vožnje pa je razlika že konkretna!
WarpedGone ::
Seveda, ampak 10x tolk časa bi se prišparalo, če se podre ene par semaforjev in zmontira rondoje. Al pa šleparjem povsem prepove prehitevanje drugih šleparjev in odpravi še kakšen drug redni zamašek. Vpliv max hitrosti na nekem potovanju je precenjen, čas napihuje dogajanje pri zelo nizkih hitrostih.
Zbogom in hvala za vse ribe
Gregor P ::
Če se peljem 5 km daleč je res vseeno za minute, ampak ko se pa peljem na relacijo >500km, mi pa zelo ustreza, če se peljem z višjo hitrostjo ... predstavljate si recimo tek maratona, ali ga rajši pretečeš v 2 urah in 10 minut ali v 5 urah
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
M-XXXX ::
WarpedGone je izjavil:
Seveda, ampak 10x tolk časa bi se prišparalo, če se podre ene par semaforjev in zmontira rondoje. Al pa šleparjem povsem prepove prehitevanje drugih šleparjev in odpravi še kakšen drug redni zamašek. Vpliv max hitrosti na nekem potovanju je precenjen, čas napihuje dogajanje pri zelo nizkih hitrostih.
Se popolnoma strinjam. Vendar je problem ta da na semaforje, prehitevanje šleparjev in podobno nimamo vpliva, na potovalno hitrost pa imamo...
bond007 ::
Seveda je moj račun izjemno poenostavljen... Se brez problema, da vozit z povprečno hitrostjo 130 po avtocesti, je pa seveda zelo odvisno od relacije, ure vožnje...
Preveč poenostavljen.. Da imaš ti 130 povprečno na AC, moraš ponekod peljati konkretno čez omejitev - vsak ki ima BC vidi, kako težko je dejansko v RL situacijah obdržati visoko povprečno hitrost (cestninske, zastoji, dela na cesti, prehitevanje dveh tovornjakov,...). Pa tudi ni samo bencin večji strošek, ampak imaš večjo možnost, da prehitro pripelješ mimo radarja, poleg tega je obraba avtomobila (gum, zavor,...) večja.
In ti predpostavljaš, da je tisti dodatni čas, ki ga preživiš na AC popolnoma izgubljen - pa je res? Jst vmes telefoniram, poslušam radio, poročila, musko, se pogovarjam s sopotniki... Poleg tega, če se počasneje pelješ, imaš manjšo porabo, in greš manjkrat na bencinsko -> manj izgubljenega časa zaradi postankov na pumpi.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bond007 ()
Blinder ::
maratona, ali ga rajši pretečeš v 2 urah in 10 minut ali v 5 urah
Kaj rajši tečeš 5 ur ali
tečeš 2 ure 10 min in potem dobiš lopato v roke in ajde delat še za 4 ure?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
Gregor P ::
... v tem izboru možnosti ... tečem 5 ur
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
SplitCookie ::
Če se peljem 5 km daleč je res vseeno za minute, ampak ko se pa peljem na relacijo >500km, mi pa zelo ustreza, če se peljem z višjo hitrostjo ... predstavljate si recimo tek maratona, ali ga rajši pretečeš v 2 urah in 10 minut ali v 5 urah
Kar je še bolj kritično pri mednarodnih potovanjih. Na cesti si lahko v enem dnevu toliko pa toliko ur. In po 5h urah vožnje ti začne vse skupaj presedati in si zaželiš samo tega da bi bil čimhitreje na cilju.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_
gruntfürmich ::
Vsi ki radi gonite pa vam dam en nasvet: probite enkrat voziti normalno ali pa malo po omejitvami. Boste preenečeni :)
jooooj, pa ti to misliš slovenceljnom razlagat?
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
para! ::
Waw, to je pa presenečenje! Še dobro, da so naredili ta pravo študijo, sicer bi ljudje še naprej tavali v temi!
Death before dishonor!
gruntfürmich ::
Seveda je moj račun izjemno poenostavljen... kakšne razlike nanesejo na dolgi rok...
tvoj račun je izjemno debilen. ljudje po navadi ne merimo časa za pot v službo summa v enem letu ampak dnevno minute in ure. seveda, razen nekaterih...
(isti debilizem je zaznati pri prepovedi kajenja... prišparaš za celo bajto denarja če ne kadiš... super!; zdaj pa bomo lahko vsi si zgradili bajte...)
skratka podn od podna...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...
dzinks63 ::
Kolikšna je časovna razlika med hitro in "počasno" vožnjo:
606km race between the Porche 600BHP Techart Magnum and the 54BHP Citroën C1, who will be there first?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dzinks63 ()
Gregor P ::
gruntfürmich je izjavil:
(isti debilizem je zaznati pri prepovedi kajenja... prišparaš za celo bajto denarja če ne kadiš... super!To se pa spomnim iz mojega mlajšega obdobja, da sem dejansko imel vedno več denarja za sprotno porabo kot pa kolegi kadilci. Ampak prepoved je tu bolj zaradi zdravja ljudi (in z njim povezanimi stroški zdravljenja itd.)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Relanium ::
Pa sem potem enkrat probal, namesto 130km/h, sem se peljal 110km/h. Nova poraba 6-6.5 l/100km. Na koncu sem ugotovil, da praktično pridem v istem času na 80km dolgi relaciji na cilj, saj me vedno nekje čakajo semaforji, počasna vozila, tovornjaki in nima smisla gonit več kot 110.
Haha, neverjetno kako folk razmišlja :D A če počasi voziš pa nimaš semaforjev, tovornakov ki jih ne moreš prehitet ?
80km, pa če imaš od tega 10km ne avtoceste kjer je povprečna hitrost recimo 65km/h (ne vem kakšno situacijo imaš).
80km z 130km/h=37minut
80km z 110km/h=44minut
To je 20% razlike! Če se boš celo življenje življenje (recimo 35let vozil na isti cilj), seveda v obe smeri je to 14minut dnevno razlike. Pa rečmo da je letno 250 delovnih dni (pa še kdaj greš kam drugam in ne samo na šiht). Uglavnem
35 let *250 dni *14 minut nanese 2040 ur!!!!!
To je 85 dni, če si 24h na dan v avtu!! Z drugimi besedami: Slabe 3 mesece!!!!! več boš presedel v avtu. Enostavno se preseli v avto in 3 mesece živi v njem, nič ga ne smeš zapuščat... 3 mesece. Ampak zate to sploh ni razlike...
In koliko časa v življenju boš ti zabil na slo-techu?
A nebi raje tisti čas ko delaš takšne nepomembne preračune preživel kje drugje na svežem zraku?
Ker tiste tvoje 3 mesece (ziher še dosti več) svežega zraka se ti zna poznat na tvojem zdravju ;)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Relanium ()
M-XXXX ::
Naj se javi oseba iz te teme, ki rada tiči v kolonah in se počasi vozi.
Zdaj pa naj se javijo osebe, ki bi raje kot preživele 10 minut v koloni zabili teh 10 minut na Slo techu.
Najbrž si že dojel na kaj ciljam :)
Zdaj pa naj se javijo osebe, ki bi raje kot preživele 10 minut v koloni zabili teh 10 minut na Slo techu.
Najbrž si že dojel na kaj ciljam :)
Nummy ::
Pa sem potem enkrat probal, namesto 130km/h, sem se peljal 110km/h. Nova poraba 6-6.5 l/100km. Na koncu sem ugotovil, da praktično pridem v istem času na 80km dolgi relaciji na cilj, saj me vedno nekje čakajo semaforji, počasna vozila, tovornjaki in nima smisla gonit več kot 110.
Haha, neverjetno kako folk razmišlja :D A če počasi voziš pa nimaš semaforjev, tovornakov ki jih ne moreš prehitet ?
80km, pa če imaš od tega 10km ne avtoceste kjer je povprečna hitrost recimo 65km/h (ne vem kakšno situacijo imaš).
80km z 130km/h=37minut
80km z 110km/h=44minut
To je 20% razlike! Če se boš celo življenje življenje (recimo 35let vozil na isti cilj), seveda v obe smeri je to 14minut dnevno razlike. Pa rečmo da je letno 250 delovnih dni (pa še kdaj greš kam drugam in ne samo na šiht). Uglavnem
35 let *250 dni *14 minut nanese 2040 ur!!!!!
To je 85 dni, če si 24h na dan v avtu!! Z drugimi besedami: Slabe 3 mesece!!!!! več boš presedel v avtu. Enostavno se preseli v avto in 3 mesece živi v njem, nič ga ne smeš zapuščat... 3 mesece. Ampak zate to sploh ni razlike...
uuuuu umrl bom zarad 3 mescov v 35-tih letih... res. Še boljši predlog imam: najboljš da nič ne spim sploh, saj praktično tretjino lajfa zabluzim v postli ane...???
In ja dostikrat se mi je zgodilo, da sem nekje na sredini poti videl enega prepotentneža, ki je divjal krepko čez 130km/h in sem na praktično na koncu na obvoznici Ljubljane spet ujel ali pa na semaforju. Če počasi voziš imaš še vedno semaforje, ampak dostikrat so semaforji narejeni na "zeleni val" in če greš prehitro praktično čakaš, če pa greš po omejitvi ali malo pod omejitvijo pa se pelješ skozi brez ustavljanja...
Sicer pa kaj bi s takim kot si ti to razgljabljal, ker si itak nejeverni Tomaž.
M-XXXX ::
uuuuu umrl bom zarad 3 mescov v 35-tih letih... res. Še boljši predlog imam: najboljš da nič ne spim sploh, saj praktično tretjino lajfa zabluzim v postli ane...???
Glede spanja se čisto strinjam, ravno zato poskušam spati čim manj.
In ja dostikrat se mi je zgodilo, da sem nekje na sredini poti videl enega prepotentneža, ki je divjal krepko čez 130km/h in sem na praktično na koncu na obvoznici Ljubljane spet ujel ali pa na semaforju.
Itak... Potem pa že ni divjal, ali pa je prehitel zgolj tebe. Daj mi razloži kako si ga drugače dohitel če je ves čas vozil hitreje od tebe?
Če počasi voziš imaš še vedno semaforje, ampak dostikrat so semaforji narejeni na "zeleni val" in če greš prehitro praktično čakaš, če pa greš po omejitvi ali malo pod omejitvijo pa se pelješ skozi brez ustavljanja...
Če voziš hitreje prideš do semaforjev prej in ujameš en zeleni val prej. Imate neumne primerjave no.. A enkrat sta bila z enim skora isto na cilju? Meni se je pa že ogromnokrat zgodilo da jaz sem šel čez semafor, tisti za mano pa ne. Prav tako se mi je velikokrat že zgodilo, da je vozilo pred mano prišlo čez jaz pa ne. Važno je povprečje in ne en primer. In če voziš hitreje, prideš na cilj hitreje. Seveda vedno to ni smiselno. Daaaleč največji vpliv na to imaš na avtocestah, razlika pri mestni vožnji je seveda minimalna in prinese opazno več slabosti/nevarnosti kot prednosti...
J.McLane ::
in kje si videl bencinarje, ki naj bi porabili pod 4 litre na 100? v tvojih sanjah? se mi je zdelo ja..
Za bencinske hibride si že slišal, ja ja hibrid, ampak pomisli še zmeraj je edini vir energije bencin. Seveda pa tu gvorimo o deklarirani porabi, realna je pač 10-40% off kot pri vsakem drugem avtu.
J.McLane ::
Kar se mene tiče, so kratkoročni (morebiti celo srednjeročni) odgovor za problem porabe edino dizel mašine. Vse ostalo so lažne alternative in tako bo do takrat, dokler nekdo ne izumi baterije, bi bo lahko v dani prostornini shranila enako količino energije kot bencin oz. dizel (in se bo napolnila v parih minutah). Do takrat bodo električni in hibridni avtomobili eno navadno sviranje kurcu, ker drugače niti ne more biti. Res so električni motorji nekajkrat učinkovitejši od motorjev na notranje izgorevanje. Ampak ves prihranek na njihov račun gre zaenkrat v nič zaradi teže baterij.
Dojemanje dizla in bencina kot goriva je pri teh "neenakih" trošarinah pač taka. Dejstvo je da Bencin na liter vsebuje več kot 10% manj energijske vrednosti in je nabavna cena v povprečju 5 % nižja od dizla. Naša vlada pa poskrbi da je na koncu bencin 10 % dražji od bencina. To dejstvo pač pomeni da evropski proizvajalci delajo tehnološke boljše (bolj učinkovite) in dražje dizle, za bencin jim pa malo dol visi in morajo biti pač v prvi vrsti zanesljivi in zato pač požrešni. Sicer ne vem kaj VW misli s TSI :)
Ta zaradi večje teže baterij in da bi šel prihranek v nič je pa spet ena buča. Prihranek gre v nič zaradi trenutno dragega električnega pogona in njegove življenske dobe, teža v EV ima še toliko manjši pomen ker del energije dobiš nazaj pri zaviranju.
J.McLane ::
V glavnem, nazivne konjske moči so bistveno večja neumnost od nazivne porabe, saj so konjske moči izmerjene pri vrtljajih, ki jih nikoli ne dosežeš, realna moč avtomobila pri normalnih vrtljajih pa nikogar ne zanima.
In na koncu vsi gledate konje, namesto da bi gledali navor...
Ne vem kaj so zate normalni vrtljaji, ampak če jaz peljem avto, ki je podhranjen kar se navora tiče, pač za prehitevanje uporabim čudo tehnike, ki se mu reče menjalnik in višji vrtljaji. Za noramlno vožnjo je pa v še tako podhranjenemu motorju dovolj navora sploh za tvojih 90 kmh na avtocesti :)
Seveda je pa bistvena napaka večine voznikov podhranjenih bencinarjev to da se zaradi premalo moči v nižjem območju posledično preveč vozijo v nižji prestavi, tudi če to nebi bilo potrebno, ker za 50 kmh po mestu rabiš zgolj 40 Nm pri 2.000 rpm (8 kW) ali pa še to ne. Seveda krivda leti tudi na proizvajalce, ki v takih motorjih dajejo prekratke menajlnike in je 5 prestava ravno pravšnja za 50 kmh, za vse kar je višje so pa vrtljaji že previsoki. Seveda ker bi pač večina uporabnikov rekla kaj mi bo ta 6. prestava ko pa nikamor ne gre (nizek navor).
Utk ::
kriko1, problem tvoje primerjave starega in novega turbo cliota je ravno v tem, da v turbaku nimaš občutka da se matra, in se v vsak klanec voziš kolk se hočeš, po avtocesti, pospešuješ iz naselij itd., in potem normalno, da je poraba višja. Če se bi s "starim" cliotom vozil za novim v istem tempu (če turbak ne bi šel tako hitro, da mu navadni ne bi mogel sledit), ne bi stari porabil nič manj, bolj verjetno da več.
energetik ::
J.Mclane, se popolnoma strinjam.
Sicer mi pa ni točno jasno, kje so moderatorji, ker 3/4 vseh komentarjev novice je povsem offtopic. Kaj natančno ima vožnja po AC, blendanje in šparanje na času veze z naslovom novice??
Sicer mi pa ni točno jasno, kje so moderatorji, ker 3/4 vseh komentarjev novice je povsem offtopic. Kaj natančno ima vožnja po AC, blendanje in šparanje na času veze z naslovom novice??
Utk ::
Jaz pa ne vem, če se strinjam, da so menjalniki včasih prekratki. Če se avto v peti komaj vleče 60 pri recimo 2000 obratih, verjetno 70 enostavno ne bi mogel it pri teh obratih, in takšne prestave ne rabiš, če rabiš 2500 ali 3000 obratov samo da vzdržuješ neko hitrost, ker boš ob minamlnem klancu ali še kakšnem sopotniku lahko pozabil na to prestavo. V takih pogojih niti poraba ni strašno nizka. Če se hočeš z NA bencinarjem vozit 80-90 pri 2000 obratih pač rabiš malo večjo kubaturo, druge ni, tisti, ki jo imajo, pa imajo tudi primerne menjalnike.
MrStein ::
Na porabo vpliva milijon faktorjev, tako da tovarniška vrednost ne more veljati praktično nikakor. Že razlika med zimo in poletjem je ogromna.
Ali pa če avto za popoldan posodim ženi, DC kaže povprečje(!) za 2 litra več kot sicer. Sploh nočem vedeti, kaj je počela...
Ali pa če avto za popoldan posodim ženi, DC kaže povprečje(!) za 2 litra več kot sicer. Sploh nočem vedeti, kaj je počela...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
St235 ::
@Rejzor:
Če bi izračunal, da pri 90 kilometrih na uro porabiš cca dva litra manj na sto, prevoziš z enim tankom 300 kilometrov več in posledično na mesec prihraniš recimo 100 do 150 evrov, se ti to zdi še vedno blesavo?
Jaz sem Scenica najprej precej gonil, tudi 160 po AC (in brez premisleka po mestih), pa je bilo povprečje nekje 11-12 litrov na 100. Ko sem začel vozit 90-100, je poraba padla na 6 litrov na 100. Namesto 450 kilometrov sem jih z enim tankom prevozil 900. Kar huda razlika.
@Lakotnik:
Kombinirana vožnja pomeni vožnja po mestu + vožnja po AC, aneda? No, jaz vsak dan naredim cca eno uro mestne in eno uro AC vožnje. Kaj je torej problem? Ali bi moral vozit po laboratoriju, da bi zadostil ideji 'identičnih pogojev'?
Če meni avto žre samo 4 litre, ko bi moral žreti (če gledam samo deklarirano AC porabo) vsaj 4,4 litre, kombinirano pa 5,2, sem zadovoljen.
90 po avtocesti niti približno ni kombinirana vožnja, ampak jajcanje. Drugače pa obstaja način da porabiš še manj. Greš peš. Dosti počasneje ne bo, pa še vsi te ne bodo preknlinjal ker te morajo kamioni prehitevat.
MrStein ::
PS: Mojemu v specsih piše za mestno vožnjo 9,5 L/100km, imam pa 7,5. Vsak dan 8 km vožnje na "šiht" in potem nazaj, čez Maribor.
Izven naselja pa je po specifikacijah 5,4 kar pa bi težko dosegel, le če bi imel prazno cesto in bi vozil ves čas z 90 km/h, morebiti manj, raje 60-70. (tega ne počnem, pravim le, da z 90 ni šans, da dosežem tako porabo, razen v kakih idealnih pogojih)
Izven naselja pa je po specifikacijah 5,4 kar pa bi težko dosegel, le če bi imel prazno cesto in bi vozil ves čas z 90 km/h, morebiti manj, raje 60-70. (tega ne počnem, pravim le, da z 90 ni šans, da dosežem tako porabo, razen v kakih idealnih pogojih)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MrStein ()
Utk ::
Sej po standardu se izvenmestna vožnja ne vozi z 90. Če bi v kakem časopisu na kratko napisali kako se testira, bi bilo vse jasno, ampak lažje se je pizdit, novinarji pa tudi izpadejo bolj kul, če se pizdijo, kot če nekaj logično razložijo.
energetik ::
Kaj pa če bi malo manj ugibali in pogledali, kako dejansko testirajo proizvajalci? Takole naj bi zgledal nov testni cikel, do 780s mestni cikel, izvenmestni od 780s naprej:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
WarpedGone ::
Kolikor vem, se ti testi izvajajo na valjih.
Kako hudiča ti valji upoštevajo razlike v aerodinamiki posameznih avtomobilov?
Kako hudiča ti valji upoštevajo razlike v aerodinamiki posameznih avtomobilov?
Zbogom in hvala za vse ribe
Utk ::
V Nemčiji je že padlo par sodb, ko so rabljen avto dali čez ta cikel, ker je lastnik trdil da troši več, in če je porabil več kot 10 ali 15% več kot naj bi, je dobil odškodnino.
pegasus ::
Še ena on topic: pred dobrim tednom sem imel priložnost narediti nekaj 100km po nemških avtocestah z nemškim rentacarom: nov a3 2.0 tdi z le 3500km. Ponoči na prazni ravni avtocesti s 120km/h na tempomatu je imel porabo 6.8. Go figure ...
energetik ::
V Nemčiji je že padlo par sodb, ko so rabljen avto dali čez ta cikel, ker je lastnik trdil da troši več, in če je porabil več kot 10 ali 15% več kot naj bi, je dobil odškodnino.Kar kaže samo na to da sodniki nimajo pojma o fiziki, očitno tudi sodni izvedenci ne. Ker drugače lastniki ne bi dobili tožbe. So jim morda namestili GPS in se zapeljali točno tako, kot narekuje standardni cikel?
Še enkrat, tovarniško navedene porabe so lahko zgolj grobi približek, kje naj bi se gibala poraba pri podobnih relacijah. Jasno je, da v realnosti standardnega cikla niti v sanjah ne moremo zadeti v nulo, saj je vožnja v realnosti močno nepredvidljiva.
Poleg tega za nekoga mesto pomeni stanje v kolonah, gas bremza vožnja, za drugega pa recimo konstatnih 50km/h. Poraba bo drastično različna, kljub temu, da se oba vozita v mestu. Itd itd.
dzinks63 ::
Če bodo dobili tožbe, se bo mogoče kaj premaknilo, proizvajalce se bo prisilo, da skonfigurirajo drugačen standarden cikel, kateri se bo bolj približal dejanski povprečni porabi goriva avtomobila v realnih razmerah. Nekaj smo smo že brali o tem, da se to že pripravlja, tako da vse skupaj je le za nekaj dobro.
Utk ::
Ne ne, sodišče je v resnici odredilo preiskus točno tistega rabljenega avta po točno tem ciklu, in če je bila poraba znotraj 10%, ni bilo iz tožbe nič, če je bila višja, je dobil odškodnino.
energetik ::
Kaj pa če je bilo z avtom kaj narobe in je zato pridelal > 10% večjo porabo na istem ciklu?
Utk ::
Like kaj? Normalno, da je moral bit redno vzdrževan kot je predpisano. Če je, mora toliko porabit in nič več, tudi če je 5 let star.
Blinder ::
redno vzdrževanje ne vpliva na porabo
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
WarpedGone ::
proizvajalce se bo prisilo, da skonfigurirajo drugačen standarden cikel, kateri se bo bolj približal dejanski povprečni porabi goriva avtomobila v realnih razmerah.
Da fuq so pa realne razmere?
Nekdo, ki se dnevno vozi čez vršič v službo, ne vozi v realnih razmerah? Nekdo, ki (ne) zavira z motorjem, (ne) vozi v realnih razmerah?
Če nekje omejitev na regionalkah dvignejo iz 90 na 100 (avstrija anyone?) gre celotna deklarirana izvenmestna poraba skozi okno.
Če se v nekem mestu spomnijo postavit 2x več semaforjev, gre poraba v mestnem ciklu skozi okno. Bog ne daj, da se pol mesta zaprev cono 30.
Spekter možne porabe je enostavno preveč barvit, da bi se ga dalo stlačit v enepar številk,to posplošit na cel svet in kr pričakovat da bo folk redno videl enako porabo v svojem konkretnem primeru. Da se najde sodnik, ki ni dost brihtn da bi to zapopadel, je žalostno, ni pa nepredstavljivo. Po drugi strani ima pa tudi nekako prav - če se obljublja neke številke in ljudje to narobe zastopjo, je odgovornost tudi na tistih ki to obljubljajo. Očitno niso dovolj jasni, kaj sploh obljubljajo, da folk nebi narobe razumel.
Zbogom in hvala za vse ribe
energetik ::
Like kaj? Normalno, da je moral bit redno vzdrževan kot je predpisano. Če je, mora toliko porabit in nič več, tudi če je 5 let star.Ne vem, recimo redno vzdrževan, pa kljub temu rahlo okvarjena lambda, in s tem malce večja poraba.
PS: ne zagovarjam proizvajalcev, da imajo dobro izbrane cikle, ampak če standard velja za vse, potem je meni OK. Kdor se pa zanaša, da bo imel tovarniško porabo pri svoji vožnji, je pa pač veliki naivnež. Za take zadeve se gre gledat Spritmonitor, pogleda povrečno porabo in st. deviacijo, da vidiš, kjer se bo gibala poraba. Seveda tudi pri tem ni nobenega zagotovila, da ne boš ti s svojo vožnjo morda v 99. centilu vseh primerkov.
WarpedGone je izjavil:
Spekter možne porabe je enostavno preveč barvit, da bi se ga dalo stlačit v enepar številk,to posplošit na cel svet in kr pričakovat da bo folk redno videl enako porabo v svojem konkretnem primeru. Da se najde sodnik, ki ni dost brihtn da bi to zapopadel, je žalostno, ni pa nepredstavljivo. Po drugi strani ima pa tudi nekako prav - če se obljublja neke številke in ljudje to narobe zastopjo, je odgovornost tudi na tistih ki to obljubljajo. Očitno niso dovolj jasni, kaj sploh obljubljajo, da folk nebi narobe razumel.Točno to. Morda je edina hiba proizvajalcev, da premalo jasno zapišejo, da gre pri teh podatkih izključno za nek indikator, ki nikakor ne odraža porabe v realnosti. Da bi pa za vsakega kupca napovedali, koliko bo imel porabo, je pa misija nemogoče.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
dzinks63 ::
Če se bo po novem ciklu deklarirana povprečna poraba avtomobilom dvignila, se bo pač bolj približala realnemu stanju, sedaj je prevelik razkorak in točno to se bo zgodilo, tovarne se kaj veliko ne strinjajo s tem, saj bodo njihovi avtomobili čez noč postali požrešnejši in si tega niti pod razno ne želijo.
St235 ::
Večji problem kot odstopanje testne porabe od porabe posameznika je v nedorečeni metodologiji.
Vsak zase ve kako vozi in če vsi avtomobili odstopajo približno enako potem je to OK. Problem pa nastane, ker deset let stara škoda odstopa za 10%, popolnoma nov renault pa za 30%, ker so pač odklopili vso elektroniko in ne vem še kaj. Tako ocena porabe ni neposredno primerljiva med avtomobili, saj so pri enem vložili več truda v "prirejanje" porabe.
Point tega testa bi moral bit v tem, da se vsi avtomobili merijo v enakih pogojih. Tako kupec dobi primerljivo vrednost, ki mu olajša nakup. Če pa (teoretičen) primer z vso elektroniko napupna BMW porabi na testu 5l, medtem ko škoda 7l v praksi pa se pokaže, da oba kurita 8l pa je to zavajanje potrošnikov, saj so se lahko zmotno odločili za bmw, češ da je njegova poraba manjša. V resnici pa je bila razlika samo v tem, da se je dalo pri BMW, lažje manipulirat z testnim rezultatom.
S tega je tudi popolnoma logično ravnanje sodišč v Nemčiji. Oni tam ne ugotavljajo ali povprečna poraba v testnih pogojih odstopa od porabe posameznika. Ampak ugotavljajo ali avto v enakih testnih pogojih odstopa od tovarniških deklaraciji.
Vsak zase ve kako vozi in če vsi avtomobili odstopajo približno enako potem je to OK. Problem pa nastane, ker deset let stara škoda odstopa za 10%, popolnoma nov renault pa za 30%, ker so pač odklopili vso elektroniko in ne vem še kaj. Tako ocena porabe ni neposredno primerljiva med avtomobili, saj so pri enem vložili več truda v "prirejanje" porabe.
Point tega testa bi moral bit v tem, da se vsi avtomobili merijo v enakih pogojih. Tako kupec dobi primerljivo vrednost, ki mu olajša nakup. Če pa (teoretičen) primer z vso elektroniko napupna BMW porabi na testu 5l, medtem ko škoda 7l v praksi pa se pokaže, da oba kurita 8l pa je to zavajanje potrošnikov, saj so se lahko zmotno odločili za bmw, češ da je njegova poraba manjša. V resnici pa je bila razlika samo v tem, da se je dalo pri BMW, lažje manipulirat z testnim rezultatom.
S tega je tudi popolnoma logično ravnanje sodišč v Nemčiji. Oni tam ne ugotavljajo ali povprečna poraba v testnih pogojih odstopa od porabe posameznika. Ampak ugotavljajo ali avto v enakih testnih pogojih odstopa od tovarniških deklaraciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Utk ::
Energetik, sigurno so prej poskusili vse drugo preden so šli na sodišče. Če pa uradni servis ne zmore popravit avta, da bi porabil vsaj približno v okviru tiste porabe, seveda v točno tistem ciklu, potem pa s tistim določenim avtom JE nekaj narobe ja, in lastniku pripada odškodnina. Sej sodišče ni reklo, da ta in ta model na splošno troši več kot piše, ampak za točno tist primerek avta.
Verjetno pa mora tudi lastnik avta imet kar nekaj volje, da to dokaže na sodišču.
Verjetno pa mora tudi lastnik avta imet kar nekaj volje, da to dokaže na sodišču.
Magic1 ::
Verjetno pa mora tudi lastnik avta imet kar nekaj volje, da to dokaže na sodišču.
Niti ne, če je lastnik prepričan v svoj prav, gre v tožbo in plača standardni test s katerim se strinjajo vse tri strani in je. Če ima prav dobi povrnjene stroške + odškodnina. Če sodišča delajo, kot je treba, je izi kot pasulj.
Magic
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Dizelski osebni avtomobil onesnažuje bolj kakor težek tovornjak (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 154028 (53122) | krneki0001 |
» | Volkswagen goljufal tudi v EU, na tnalu tudi BMW (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 155224 (99951) | krneki0001 |
» | Skoraj vsi dizli presegajo normative, proizvajalci zahtevajo zvišanje dopustnih izpus (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 95612 (72818) | MadMax |
» | Proizvajalci avtomobilov prirejajo statistike o porabi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 34074 (25153) | nekikr |
» | Hibridno vozilo...Oddelek: Loža | 3127 (2904) | energetik |