» »

Hibridno vozilo...

Hibridno vozilo...

PJani ::

V zadnjih dneh me je prešinila ena misel slučajno fizika...energija ne gre v nič in iz niča ne pride...Kakor pravijo hibridna vozila naj bi majn onasneževala samo glede na to da ko ti voziš na elektriko, akumulator, ti tisto shranjeno energijo porabljaš...ko voziš na bencin poganjaš kolesa in puniš akumulatorje...torej onesnažuješ okolje še z punjenjem akumulatorjev torej onesnažuješ enako kukr da bi vozil z navadnim avtom + še izgube pri polnjenju in praznjunju akumulatorjev...torej enaka ali celo večja poraba goriva proti navadnim avtomobilom

A se samo meni zdi da so hibridna vozila samo nateg ali???

Hvala za odgovore...
C/C++
  • spremenil: PJani ()

m_a_t ::

evo tko cist na hitro citiram:
"Fuel consumption
Current HEVs reduce petroleum consumption (compared to otherwise similar conventional vehicles) primarily by using three mechanisms:
a) Reducing wasted energy during idle/low output, generally by turning the ICE off;
b) Recapturing waste energy (i.e. regenerative braking);
c) Reducing the size and power of the ICE, and hence inefficiencies from under-utilization, by using the added power from the electric motor to compensate for the loss in peak power output from the smaller ICE."

scester ::

Zanimivo vprašanje. Po moje je še vedno manj. Namreč iz vidika "narave" je tisti polnjenje/praznjenje akumolatorjev za naravo nič (ni onesnaževanja). Seveda pa lahko da se motim ;)

Zgodovina sprememb…

  • vrnilo v prejšnje stanje: WarpedGone ()

Matek ::

Erm, ne razumem cisto, kaj hoces povedati.

Porabis seveda isto kolicino energije kot prej, samo da je z bencinskim motorjem, ki je glavni onesnazevalec v tem procesu, proizvedes manj, ker si jo vmes uspel malo shraniti v akumulator. Polnjenje/praznjenje akumulatorja ni ravno proces, ki bi bil problematicen za okolje - kako naj bi po tvoje s tem onesnazeval?
Bolje ispasti glup nego iz aviona.

WarpedGone ::

>> torej enaka ali celo večja poraba goriva proti navadnim avtomobilom

Zakaj enostavno ne pogledaš številk?
Na cesti hibridov še ni veliko, so pa - tako da lahko pogledaš konkretne primere recimo Prius. Čeprav je njegov hibridni sistem bolj žalostne sorte (paralelni sistem), ima avtomobil deklarirano porabo:
- Poraba (zunaj) 4.2 l/100km
- Poraba (mestna) 5 l/100km
Pa ima avtomobil 1315kg, je fullsize enoprostorec in pije bencin. Primerljivi avtomobili ne dosegajo take porabe niti z diesel, kaj šele z bencinskimi motorji. Spijejo lahko tudi po dvakrat več.

Pri nas prodajajo tudi Hondo Civic 1.4 Hibrid (sedan, 1300kg):
- Poraba (zunaj) 4.3 l/100km
- Poraba (mestna) 5.2 l/100km
Za silo primerljia Honda Civic 1.4 BREZ hibridnega sistema (hatchback, 1100kg)
- Poraba (zunaj) 5.1 l/100km
- Poraba (mestna) 7.8 l/100km
Poraba avtomobila brez hibridnega sistema je višja od 18% (zunaj) do 50% (mestna), kljub temu da je avto za 20% lažji (in nekaj manjši).

Osnovni trik hibrida je, da elektromotor pomaga klasičnemu motorju v momentih, ko je klasičen motor najbolj neučinkovit - močna pospeševanja. Tipični izkoristki motorjev na notranje izgorevanje naj bi bili do 20% (bencin) vendar to velja za normalen režim vožnje. Ko pa spelješ s semaforja pa je ta izkoristek tudi 10x manjši - v gibanje se pretvori kakih 2% energije, ostalo gre v obliki nepopolno izgorelih spojin skozi auspuh v zrak.

Na kratko povedano - hibridni sistem omogoča klasičnemu motorju na notranje izgorevanje da več časa deluje bliže svojega optimuma in tako iz iste količine goriva v realnih razmerah (pospeševanja, zaviranja, prosti tek, ...) dobiš več uporabne energije, ki te premika.
Zbogom in hvala za vse ribe

A. Smith ::

- Poraba (zunaj) 4.2 l/100km
- Poraba (mestna) 5 l/100km


Klik!

Primerljivi avtomobili ne dosegajo take porabe niti z diesel, kaj šele z bencinskimi motorji.


Klik!
Klik!

Za premislek.

V porabo energije za proizvodnjo hibrida vs konvencionalnega avtomobila bi se tudi lahko spustili.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

PJani ::

nene sej ne mislim da polnjenje akumulatorjev je process ki onasežuje ampak...pravim da ko ti povniš akumulatorje z bencinskega motorja(bencinski motor vrti generator) morš ti še dodatno delo vložit v polnjenje akumulatorja skupaj.



>>

Osnovni trik hibrida je, da elektromotor pomaga klasičnemu motorju v momentih, ko je klasičen motor najbolj neučinkovit - močna pospeševanja. Tipični izkoristki motorjev na notranje izgorevanje naj bi bili do 20% (bencin) vendar to velja za normalen režim vožnje. Ko pa spelješ s semaforja pa je ta izkoristek tudi 10x manjši - v gibanje se pretvori kakih 2% energije, ostalo gre v obliki nepopolno izgorelih spojin skozi auspuh v zrak.

Na kratko povedano - hibridni sistem omogoča klasičnemu motorju na notranje izgorevanje da več časa deluje bliže svojega optimuma in tako iz iste količine goriva v realnih razmerah (pospeševanja, zaviranja, prosti tek, ...) dobiš več uporabne energije, ki te premika.


Nism niti pomislil da pravzaprav el. motor pomaga bencinskemu motorju...sm mel mišlenje da ti voziš recimo en čas na batt in drug na benc...
C/C++

energetik ::

@WarpedOne: mislim da je malenkost drugače. ICE ima boljši izkoristek ravno pri večjih obremenitvah, mislim da je optimum nekje pri 50% max moči oz. 50% max obratov. Dejansko večino časa z današnjimi mašinami vozimo na parih % Pmax, zato so še manj učinkoviti, kot sicer. V premislek - za konstantnih 100 km/h po ravnem rabiš le dobrih 10 konjev. To je 10% Pmax pri veliko sodobnih ICE. Kaj šele pri 60km/h...
Zato v hibride dajejo švohnej mašine, da lahko v večini časa delujejo z boljšim izkoristkom, ko pa potrebuješ Pmax (klanci, pospeševanje, hitra vožnja po AC) ti pa pomaga elektromotor z shranjeno energijo iz akujev (seveda omejen čas).
Je pa Prius po mojm zgrešen projekt (gledano energijsko). Stane 2-3x več od podobno velikega dizla in porabi skoraj isto (razen v mestu pri zelo počasni vožnji). Pa še s sabo voziš par 100kg baterij, za katere izdelavo je šlo ohoho energije.
Jaz bi šel raje v smer serijskih hibridov, kjer še manjši TDI (recimo 700ccm) obratuje pri optimalnih obratih ves čas oz. ko je potreba, fila vmesni aku pack, za pogon pa je zmogljiv elektromotor. Pri tem bi moral TDI imeti dovolj moči za recimo non-stop vožnjo 130km/h po ravnem, aku pack pa tako velik, da bi omogočal recimo vožnjo 150km/h pol ure in recimo v zmeren klanec s 130/h 1 uro.

lp

EDIT: @BlackCat: smisel hibrida je, da izboljša izkoristek goriva (bencin, dizel) s tem da omogoča obratovanje ICE v optimalnem območju, da ugaša ICE v mirovanju in da regenerira zavorno energijo.
Po mojem je to do časov, ko/če bomo lahko izdelovali vodik izključno s fuzijsko ali sončno energijo, najboljša možna varianta pogona, tako bi max izkoristili nafto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

A. Smith ::

Serijski hibrid Volvo ReCharge. Naj bi imel porabo dizla 5,5l/100km, ima pa prednost, da ga lahko doma filaš.
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis

jype ::

No, takega Volvota pa kupim, ko bo pri nas naprodaj.

100 kilometrov je pri nas dovolj za prit na morje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jype ()

WarpedGone ::

@Energetik
Se lahko večinoma le strinjam.
Serijski hibridi so še korak naprej, njihov problem je pa predvsem neobstoj naprednih ICEjev, ki bi bili optimizirani za konstantne obremenitve in potreba po še močnejših in vzdržljivejših baterijah. Razvoj je šel pač v smer, kako optimalno karkteristiko ICEja čimbolj raztegnit na čimširše območje vrtljajev. Ni ravno veliko izbire ko potrebuješ ICE, ki je spodoben konstantno proizvajat kakih 25kW in ne tehta cele tone.

Mi je pa tvoj link na unga passata dal eno idejo za glodat. Na katere probleme bi naletel če bi pod navaden avto namontiral ravno ponjavo, da bi zmanjšal turbulence pod avtomobilom? Verjetno je treba pazit vsaj na pregrevanje katalizatorja. Še kaj drugega? Kak material bi bil najprimernejši? Na kolk profita bi lahko računal? 1, 2, 5, 10%?
Zbogom in hvala za vse ribe

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Porabljena energija na enoto razdalje s samo zaradi zračnega upora je: W/s=F=k.v^2 [J/km]
S ponjavo bi spreminjal oz. zmanjšal samo koeficient zračnega upora k, ki linearno vpliva na porabo. Po mojm se bolj splača zmanjšati hitrost (vsaj na AC) za ene 5km/h, pa si na istem, ker hitrost pa vpliva na porabo s kvadratno odvisnostjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Opel Ampera - avto leta; začetek sprememb?

Oddelek: Loža
425980 (4833) s1m0n

Boste menjal avto zaradi podražitve goriva (strani: 1 2 3 410 11 12 13 )

Oddelek: Loža
629102168 (91268) Ziga Dolhar
»

Naredi si sam: e-avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6211834 (9166) TribesMan
»

Toyota Prius - mnenja, ocene (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21728374 (20963) Stepni Volk

Več podobnih tem