» »

Vožnja v snežnih razmerah

Vožnja v snežnih razmerah

1 2 3
4
»

PrimozR ::

Four wheel drive @ Wikipedia

Tukaj je precej materiala, potem pa lahko pogledaš še http://www.carbibles.com/transmission_b...

Gregor P ::

To je vse super, povezave znam najti tudi sam:) Mene zanima, kako in kaj se v praksi (ne teoriji) dejansko najboljše obnese na naših cestah (ampak med temi komercialnimi, ne profesionalnimi rešitvami v pravih terencih); torej kakšne so vaše izkušnje ipd. (do te ugotovitve ne morem priti sam razen, če bi dejansko testiral vse te sisteme, poleg tega, da bi jih tudi zares razumel).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Zheegec ::

Če se prav videl, je v tem videu BMW-ju vklopila traction control, mar tega ostala vozila nimajo dandanes, ali kako (vsaj na voljo kot dodatno opremo)? Torej, da bi praktično vsa vozila v tam videu lepše speljala tisti krog (če govorimo o navadnih povprečnih voznikih, ne tistih, ki se razumejo malo bolje v to)?

Mah po celem snegu v klanec ti traction control ne pomaga praktično nič. Sam imam traction+stability control, pa ni skoraj nobene razlike, dokler je hud klanec. Recimo v trojanski klanec (od Izlak do Trojan) je bolje, če je zadeva vključna, v moj dosti hujši klanec pa ni razlike. Največ ti pomagajo ozke gume, kar moje 225 ravno niso :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

PrimozR ::

Gregor P je izjavil:

To je vse super, povezave znam najti tudi sam:) Mene zanima, kako in kaj se v praksi (ne teoriji) dejansko najboljše obnese na naših cestah (ampak med temi komercialnimi, ne profesionalnimi rešitvami v pravih terencih); torej kakšne so vaše izkušnje ipd. (do te ugotovitve ne morem priti sam razen, če bi dejansko testiral vse te sisteme, poleg tega, da bi jih tudi zares razumel).

Ma, v normalnem prometu se zadeva ne bi smela poznati kaj veliko oz. ima prej minuse - višja poraba (do 25% namesto do 10% izgub v pogonu, 4WD vs. 2WD, kakršenkoli že - 2 dodatna diferenciala naredita svoje) in višja teža. V osebnem avtomobilu z neko normalno močjo (100 do 200 konjev) se zadeva pozna le v snegu in morda pri divjanju v mokrem, če je avto dovolj zmogljiv.

Sicer je pa IMO najbolj beden prav ta Haldex sistem, ker je avto efektivno FWD, če spredaj zdrsne, pa porazdeli do 50:50. Za druge bi pa moral vedeti, kakšen sistem uporabljajo. To s sredinskim Torsnom izgleda kul za entuzijastično vožnjo, ampak ima Torsen problem, ko eno kolo izgubi oprijem. Takrat odpove. Torej če ena aksa izgubi oprijem, odpade 4WD (razen če imaš senzorje za delta v kardanov in neko zavoro, ki vseeno zaklene diferencial).

BMW-jev sistem načeloma kar hvalijo no. Raje povej, zakaj bi imel AWD :D

Gregor P ::

PrimozR je izjavil:

BMW-jev sistem načeloma kar hvalijo no. Raje povej, zakaj bi imel AWD :D
Ne, zakaj bi imel, imam 4matic (motor W221, 285 kW), in me zanima, če imam mačka v žaklju:D
Predvsem pa, če bi kupoval, kaj novega, da vem na kaj moram biti pozoren pri tem. Pa tudi na splošno me zanima, kako nas zavajajo z vsemi temi različnimi oznakami.:8)

Wiki 4matic:
The second generation of 4Matic used a full-time 4-wheel-drive system with three open differentials front, centre and rear. Traction control is achieved using ETS (Electronic Traction System). This employs the ABS system with additional valves to monitor and then partially brake any wheel which loses traction.
oz.
Das Konzept des permanenten Allradantriebs mit drei offenen Differentialen und elektronischer Traktionsregelung wurde auch in allen nachfolgenden Allradmodellen angewendet. Im Allradantrieb der neuen S-Klasse (Baureihe 221) ist das Längsdifferential zusätzlich mit einer Festwertsperre versehen, die bis zu einem Grenzwert von 50 Nm Vorder- und Hinterachse koppelt.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

$%&/() ::

Uuu, nice. S500?

Hayabusa ::

driver_x je izjavil:

He he, jaz pridem pozimi v čisto vsak klanec, ne glede na to ali je spliužen ali ne, pogon imam pa zadaj.

Totalno nepomemben podatek, ker ne poveš kaj imaš.
Naložen (sol/kamenje za posipanje) cestarski tovornjak MAN (zadnji pogon) s plugom spredaj in zadaj s kišto za metanje soli dol tudi pride v vsak klanec.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Hayabusa ()

Buggy ::

Zheegec je izjavil:

Če se prav videl, je v tem videu BMW-ju vklopila traction control, mar tega ostala vozila nimajo dandanes, ali kako (vsaj na voljo kot dodatno opremo)? Torej, da bi praktično vsa vozila v tam videu lepše speljala tisti krog (če govorimo o navadnih povprečnih voznikih, ne tistih, ki se razumejo malo bolje v to)?

Mah po celem snegu v klanec ti traction control ne pomaga praktično nič. Sam imam traction+stability control, pa ni skoraj nobene razlike, dokler je hud klanec. Recimo v trojanski klanec (od Izlak do Trojan) je bolje, če je zadeva vključna, v moj dosti hujši klanec pa ni razlike. Največ ti pomagajo ozke gume, kar moje 225 ravno niso :)


ne da je boljse...v vecini primerih pri voznji v zasnezen klanec je TC+ESP dosti slabsi. Jaz sem celo kupil za svoj avto dodaten gumb, ker sem upal da ga bom lahko potem rocno izklopil, zal brez uspeha.
Problem je ko bi zelel, da avto namesto da vzame moc na motorju (ko zacuti zdrse pogonskih koles) raje pusti, da guma vrti in zareze v sneg. Tako morda celo pride do trde podlage, ce ne drugega pa vsaj ohranja hitrost in vztrajnost avta, kar je pri tezi 1700kg in 205 turbobencijskih konjev na sprednji osi dosti bolj pomembno, kot pa da te taksno odvzemanje plina sredi klanca ustavi.
Kasnejse speljevati po plundrastem ali pa puhastem snegu s takim avtom je cela umetnost in ze skoraj misija nemogoce, sploh ker avto vrti ze po suhem (navor v visjih obratih kokor diesel, velik sunek dostavljene moci pri nizkih obratih, ko se prizge turbina = vrtenje v prazno) :|

mr1two ::

Sicer je pa za marsikoga bolje, če ostane doma v času sneženja



Če je pa treba it po kaj nujnega v trgovino se pa tudi peš da prit :) tudi če mal dalj časa traja, vsaj pleh ostane cel.
Uporaba troblje v avtu povzroči krčenje možganov.

Gregor P ::

Torej ta "novi" 4matic (laično seveda) še nisem imel možnosti zares preizkusiti (da bi šel v neke hude zasnežene klance ipd. pa tudi snega pri nas zadnja leta ni bili toliko), vozilo se po snegu (z zimskimi gumami) sicer lepo pelje in je zelo lepo vodljiv (prav nobenega občutka, da bi vozilo kam zanašalo itd. kamor si zadaš tja gre); nisem pa šel sedaj preko nekih meja (tako da je lahko občutek dober tudi samo zaradi dobrih zimskih gum):8).

Pri starem 4maticu se pa spomnim (ta ni bil stalni ter se je avtomatično izklopil nekje nad 25km/h), da te je najprej malo zaneslo (če si šel npr. malo prehitro glede na razmere), potem pa se je vklopil štirikolesni pogon (ter verjetno še kakšna elektronika poleg) in vozilo se je lepo zravnalo oz. si hitro spet dobil nadzor nad vozilom.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

PrimozR ::

Pazi, Haldex je samo v A platformi, torej v A, B (če je 4matic model) in CLA. Večji modeli z longitudinalno postavljenimi motorji imajo nedvomno druge sisteme! Je pa pogosto težko izvedeti, kater sistem točno je uporabljen. Nekaj se načeloma da izvedeti iz platforme, sploh če gre za firmo z več znamkami (VAG npr.), če izveš za en model, ki je narejen na določeni platformi.
1 2 3
4
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Mercedes Benz E220 D (W213)

Oddelek: Na cesti
194743 (4163) Ales
»

*** sneži 2015-2016 *** (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6712887 (9046) Phantomeye

sistem proti zdrsu (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10723728 (20582) BigWhale
»

Avtomobili s trpežnim podvozjem (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
27571061 (63510) krneki0001
»

BMW serija 5 zadnji pogon in sneg?! (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9140125 (36723) chucki

Več podobnih tem