Inside Facebook - Kot poroča Reuters, se je Facebook pred dobrim mesecem uspešno poravnal v sporu s petimi kalifornijskimi uporabniki, ki so bili mnenja, da spletišče ne sme kar tako uporabljati njihovega imena in postov v svojih oglasih (sponsored stories, glej sliko), vsaj ne brez izrecnega dovoljenja in plačila. Znesek poravnave je zelo ugodnih 10 milijonov dolarjev, ki bodo po odbitku pravnih stroškov na željo tožnikov izplačani na račune dobrodelnih organizacij.
Poravnava je za Facebook tako dobra zato, ker bi lahko sicer prerasla v razredno oz. skupinsko tožbo, v tem primeru pa bi bil do odškodnine za rabo svojega imena v oglasih upravičen domala vsak tretji Američan - aktivni uporabnik Facebooka (registriranih jih je sicer malo več kot polovica, oz. dve tretjini vseh z internetnim dostopom). Takšna najava bi en mesec nazaj, takoj po sklenitvi dogovora in ravno pred javno ponudbo delnic, skoraj zagotovo pomenila manjšo katastrofo (tožb okoli ne preveč uspešne ponudbe že tako ali tako ne manjka). Iz teh razlogov sta se stranki tudi dogovorili za odložitev objave na zdaj, mogoče pa še za dodatno izplačilo na strani.
Izbira Kalifornije kot kraja za vložitev tožbe tudi ni naključna. Država je dom Hollywooda in industrije zabave, kjer se z obrazom in imenom zvezdnikov povezuje veliko denarja v obliki bogatih sponzorskih in oglaševalskih pogodb (amer. endorsements). Tožniki zato niso imeli velikih težav z dokazovanjem ekonomske škode, ki jim je bila nastala z rabo njihovih imen v oglasih. Med dokazi so priložili tudi izjavi Facebookovega šefa Zuckerberga, da so so ta ti. "zaupanja vredna priporočila" (trusted referrals) sam "sveti gral oglaševanja", ter njihove vodje poslovanja, Sherly Sandberg, da so oglasi v obliki sponzoriranih zgodb dva do trikrat bolj dražji od navadnih oglasov. Idejo, da ljudje implicitno zaupamo tistim okoli sebe, ter to zaupanje upoštevamo tudi pri odločitvah za nakupe, so potrdile tudi številne študije. Iz tega razloga se oglaševalci tako krčevito borijo proti regulaciji profiliranja uporabnikov za potrebe ti. behavioralnega oglaševanja, evropski varuhi zasebnosti pa po drugi strani spletnim stranem priporočajo odstranitev facebook vtičnikov (ali vsaj rabo dvofaznih vtičnikov a-la Heise.de), uporabnikom pa pazljivejšo uporabo družbenih omrežij.
Mimogrede, Reuters na svoji strani neposredno nad zgodbo vključuje Like box, še celo s spremenjenim glagolom "recommend" (priporoči), ki uporablja povsem isto tehniko za promoviranje njihove spletne strani.
Men je sam hecno kako vse motijo take stvari, da pa 24/7 na Fejsbuku pišejo čist vse kje so in kaj delajo, to pa jih ne moti. Če pa bi jim na rit obesil GPS sprejemnik in rekel, da vsak na svetu lahko spremlja njihovo lokacijo, to pa bi jih spet grozno motilo. Folk je čuden...
Ja ne folk NI cuden. Majo gor oglase za katere so placal zato, da jih uporabniki gledajo. Se prav uporabniki ze "trpijo" in bojo posledicno nekaj kupili(nek % ze drugace ne bi blo oglasov). Ne mores pa zdej ti uporabnika uporabljat zato, da bos prodajal izdelek njegovim kolegom, ki ga mogoce tok cenijo, da potem kupijo isto zadevo in to brez da bi ga vprasal ce zeli biti v oglasih in brez da bi on dobil delez tega izkupicka.Sej te jst tud ne morem slikat pred merkatorjem, ko glih vozis vozicek do avta in te potem nalimat na vse plakate po Sloveniji....vsaj ne brez, da bi mi ti to dovolil in verjetno bil placal za to uslugo.
Ja ne folk NI cuden. Majo gor oglase za katere so placal zato, da jih uporabniki gledajo. Se prav uporabniki ze "trpijo" in bojo posledicno nekaj kupili(nek % ze drugace ne bi blo oglasov). Ne mores pa zdej ti uporabnika uporabljat zato, da bos prodajal izdelek njegovim kolegom, ki ga mogoce tok cenijo, da potem kupijo isto zadevo in to brez da bi ga vprasal ce zeli biti v oglasih in brez da bi on dobil delez tega izkupicka.Sej te jst tud ne morem slikat pred merkatorjem, ko glih vozis vozicek do avta in te potem nalimat na vse plakate po Sloveniji....vsaj ne brez, da bi mi ti to dovolil in verjetno bil placal za to uslugo.
Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.
Men je sam hecno kako vse motijo take stvari, da pa 24/7 na Fejsbuku pišejo čist vse kje so in kaj delajo, to pa jih ne moti. Če pa bi jim na rit obesil GPS sprejemnik in rekel, da vsak na svetu lahko spremlja njihovo lokacijo, to pa bi jih spet grozno motilo. Folk je čuden...
Zakaj je folk hecen? Motijo jih, če nekdo piše o njih brez njihove vednosti. A zato, ker nekdo sam piše vse mogoče stvari si lahko drugi vzame pravico in te uporablja v svojih oglasih? In to brez tvoje privolitve?
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.
Caki kaj? Sliku bi random folk in jih uporabu za reklamo. In zato, ker so na javnem mestu, ti nic ne morejo?
Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.
Potem se pa pozanimaj kje se giblje Iris Mulej v javnosti, jo poslikaj, potem pa uporabi njene slike (ki si jih posnel v javnem prostoru) za svoj nov biznis - na primer ženski parfum.
Pa veliko sreče.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
Men je sam hecno kako vse motijo take stvari, da pa 24/7 na Fejsbuku pišejo čist vse kje so in kaj delajo, to pa jih ne moti. Če pa bi jim na rit obesil GPS sprejemnik in rekel, da vsak na svetu lahko spremlja njihovo lokacijo, to pa bi jih spet grozno motilo. Folk je čuden...
Zakaj je folk hecen? Motijo jih, če nekdo piše o njih brez njihove vednosti. A zato, ker nekdo sam piše vse mogoče stvari si lahko drugi vzame pravico in te uporablja v svojih oglasih? In to brez tvoje privolitve?
Tvoj komentar bi celo držal nekaj vode če se vse skupaj ne bi dogajalo na Fejsbuku. Tko pa...
Treba je spoštovat zasebnost in Facebook ni nobena izjema. Če pa bi si kot posameznik privoščil Facebook, bi ravno tako fasal tožbo z njihove strani. Ah, ta podjetja so čudna ...
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.
Potem se pa pozanimaj kje se giblje Iris Mulej v javnosti, jo poslikaj, potem pa uporabi njene slike (ki si jih posnel v javnem prostoru) za svoj nov biznis - na primer ženski parfum.
Mr.G.> In če je na javnem kraju...jo bom tudi imel.
Srečo? Ne. Temu se reče poseg v osebnostne pravice. Nalepit logo podjetja zraven javno objavljenega obraza brez dovoljenja lastnika obraza je prepovedano.