» »

Facebook plačal 10 milijonov v poravnavi zaradi rabe uporabnikov v oglasih

Facebook plačal 10 milijonov v poravnavi zaradi rabe uporabnikov v oglasih

Monetizacija lajkov.

vir: Inside Facebook
Inside Facebook - Kot poroča Reuters, se je Facebook pred dobrim mesecem uspešno poravnal v sporu s petimi kalifornijskimi uporabniki, ki so bili mnenja, da spletišče ne sme kar tako uporabljati njihovega imena in postov v svojih oglasih (sponsored stories, glej sliko), vsaj ne brez izrecnega dovoljenja in plačila. Znesek poravnave je zelo ugodnih 10 milijonov dolarjev, ki bodo po odbitku pravnih stroškov na željo tožnikov izplačani na račune dobrodelnih organizacij.

Poravnava je za Facebook tako dobra zato, ker bi lahko sicer prerasla v razredno oz. skupinsko tožbo, v tem primeru pa bi bil do odškodnine za rabo svojega imena v oglasih upravičen domala vsak tretji Američan - aktivni uporabnik Facebooka (registriranih jih je sicer malo več kot polovica, oz. dve tretjini vseh z internetnim dostopom). Takšna najava bi en mesec nazaj, takoj po sklenitvi dogovora in ravno pred javno ponudbo delnic, skoraj zagotovo pomenila manjšo katastrofo (tožb okoli ne preveč uspešne ponudbe že tako ali tako ne manjka). Iz teh razlogov sta se stranki tudi dogovorili za odložitev objave na zdaj, mogoče pa še za dodatno izplačilo na strani.

Izbira Kalifornije kot kraja za vložitev tožbe tudi ni naključna. Država je dom Hollywooda in industrije zabave, kjer se z obrazom in imenom zvezdnikov povezuje veliko denarja v obliki bogatih sponzorskih in oglaševalskih pogodb (amer. endorsements). Tožniki zato niso imeli velikih težav z dokazovanjem ekonomske škode, ki jim je bila nastala z rabo njihovih imen v oglasih. Med dokazi so priložili tudi izjavi Facebookovega šefa Zuckerberga, da so so ta ti. "zaupanja vredna priporočila" (trusted referrals) sam "sveti gral oglaševanja", ter njihove vodje poslovanja, Sherly Sandberg, da so oglasi v obliki sponzoriranih zgodb dva do trikrat bolj dražji od navadnih oglasov. Idejo, da ljudje implicitno zaupamo tistim okoli sebe, ter to zaupanje upoštevamo tudi pri odločitvah za nakupe, so potrdile tudi številne študije. Iz tega razloga se oglaševalci tako krčevito borijo proti regulaciji profiliranja uporabnikov za potrebe ti. behavioralnega oglaševanja, evropski varuhi zasebnosti pa po drugi strani spletnim stranem priporočajo odstranitev facebook vtičnikov (ali vsaj rabo dvofaznih vtičnikov a-la Heise.de), uporabnikom pa pazljivejšo uporabo družbenih omrežij.

Mimogrede, Reuters na svoji strani neposredno nad zgodbo vključuje Like box, še celo s spremenjenim glagolom "recommend" (priporoči), ki uporablja povsem isto tehniko za promoviranje njihove spletne strani.

18 komentarjev

mtosev ::

10mil? haha toliko verjetno zaslužijo v 1 uri.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro
moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

Tilen ::

mtosev je izjavil:

10mil? haha toliko verjetno zaslužijo v 1 uri.


Še dobro, da nisi mogel vplačat IPO, ker bi s takšnim predvidevanjem zelo zabredel.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

RejZoR ::

Men je sam hecno kako vse motijo take stvari, da pa 24/7 na Fejsbuku pišejo čist vse kje so in kaj delajo, to pa jih ne moti. Če pa bi jim na rit obesil GPS sprejemnik in rekel, da vsak na svetu lahko spremlja njihovo lokacijo, to pa bi jih spet grozno motilo. Folk je čuden...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Looooooka ::

Ja ne folk NI cuden.
Majo gor oglase za katere so placal zato, da jih uporabniki gledajo.
Se prav uporabniki ze "trpijo" in bojo posledicno nekaj kupili(nek % ze drugace ne bi blo oglasov).
Ne mores pa zdej ti uporabnika uporabljat zato, da bos prodajal izdelek njegovim kolegom, ki ga mogoce tok cenijo, da potem kupijo isto zadevo in to brez da bi ga vprasal ce zeli biti v oglasih in brez da bi on dobil delez tega izkupicka.Sej te jst tud ne morem slikat pred merkatorjem, ko glih vozis vozicek do avta in te potem nalimat na vse plakate po Sloveniji....vsaj ne brez, da bi mi ti to dovolil in verjetno bil placal za to uslugo.

Mr.G. ::

Looooooka je izjavil:

Ja ne folk NI cuden.
Majo gor oglase za katere so placal zato, da jih uporabniki gledajo.
Se prav uporabniki ze "trpijo" in bojo posledicno nekaj kupili(nek % ze drugace ne bi blo oglasov).
Ne mores pa zdej ti uporabnika uporabljat zato, da bos prodajal izdelek njegovim kolegom, ki ga mogoce tok cenijo, da potem kupijo isto zadevo in to brez da bi ga vprasal ce zeli biti v oglasih in brez da bi on dobil delez tega izkupicka.Sej te jst tud ne morem slikat pred merkatorjem, ko glih vozis vozicek do avta in te potem nalimat na vse plakate po Sloveniji....vsaj ne brez, da bi mi ti to dovolil in verjetno bil placal za to uslugo.


Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.

marS ::

no zgleda da jih lahko...ma za 10mio$$$$$....in jim nobeden nič ne more....
...no more heroes...
https://ilbis.com/

bf4ed ::

ti. behavioralnega oglaševanja

kaj pa je to za sprdancijo?

Pišite normalno, ne si pa izrazov izmišljat.

Manu ::

RejZoR je izjavil:

Men je sam hecno kako vse motijo take stvari, da pa 24/7 na Fejsbuku pišejo čist vse kje so in kaj delajo, to pa jih ne moti. Če pa bi jim na rit obesil GPS sprejemnik in rekel, da vsak na svetu lahko spremlja njihovo lokacijo, to pa bi jih spet grozno motilo. Folk je čuden...


Zakaj je folk hecen? Motijo jih, če nekdo piše o njih brez njihove vednosti. A zato, ker nekdo sam piše vse mogoče stvari si lahko drugi vzame pravico in te uporablja v svojih oglasih? In to brez tvoje privolitve?
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Mehmed ::

Mr.G. je izjavil:


Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.

Caki kaj?
Sliku bi random folk in jih uporabu za reklamo. In zato, ker so na javnem mestu, ti nic ne morejo?

Kdo ti je to pravljico nalozu?

Manu ::

Mr.G. je izjavil:

Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.


Potem se pa pozanimaj kje se giblje Iris Mulej v javnosti, jo poslikaj, potem pa uporabi njene slike (ki si jih posnel v javnem prostoru) za svoj nov biznis - na primer ženski parfum.

Pa veliko sreče.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

RejZoR ::

Manu je izjavil:

RejZoR je izjavil:

Men je sam hecno kako vse motijo take stvari, da pa 24/7 na Fejsbuku pišejo čist vse kje so in kaj delajo, to pa jih ne moti. Če pa bi jim na rit obesil GPS sprejemnik in rekel, da vsak na svetu lahko spremlja njihovo lokacijo, to pa bi jih spet grozno motilo. Folk je čuden...


Zakaj je folk hecen? Motijo jih, če nekdo piše o njih brez njihove vednosti. A zato, ker nekdo sam piše vse mogoče stvari si lahko drugi vzame pravico in te uporablja v svojih oglasih? In to brez tvoje privolitve?


Tvoj komentar bi celo držal nekaj vode če se vse skupaj ne bi dogajalo na Fejsbuku. Tko pa...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

Manu ::

Moj komentar drži vodo, kar potrjuje novica.

Treba je spoštovat zasebnost in Facebook ni nobena izjema. Če pa bi si kot posameznik privoščil Facebook, bi ravno tako fasal tožbo z njihove strani. Ah, ta podjetja so čudna ... :)
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

Mr.G. ::

Manu je izjavil:

Mr.G. je izjavil:

Seveda ga lahko. Je na javnemu kraji, ti nisi "privat" ali pa nisi registriran podjetnik....ja ga lahko in še povsod ga lahko "copy","paste" in največji hec je to da ti nobeden nič ne more.


Potem se pa pozanimaj kje se giblje Iris Mulej v javnosti, jo poslikaj, potem pa uporabi njene slike (ki si jih posnel v javnem prostoru) za svoj nov biznis - na primer ženski parfum.

Pa veliko sreče.


In če je na javnem kraju...jo bom tudi imel.

Manu ::

Slike boš že imel, ampak jih ne boš mogel uporabit za reklamo (pa tudi ne boš poslikal take slike, kot so bile že javno objavljene v Playboyu :P)
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.

jype ::

Mr.G.> In če je na javnem kraju...jo bom tudi imel.

Srečo? Ne. Temu se reče poseg v osebnostne pravice. Nalepit logo podjetja zraven javno objavljenega obraza brez dovoljenja lastnika obraza je prepovedano.

Mehmed ::

Imo trollas, ker tok naiven ne mores biti.

marS ::

evo probi, pa da vidmo kolk je vredna ;)
...no more heroes...
https://ilbis.com/

MrStein ::

Od nobenega slike ne moreš uporabiti.

Je bilo razloženo nedavno v ne vem katerem članku.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Stran Prevoz.org (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )

Oddelek: Loža
447105592 (7103) recmajkemi
»

Bolha plačljiva (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Kaj kupiti
14935622 (12975) kamiKaZaA
»

letgo vs bolha oglasniki (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
18534809 (14388) shadeX
»

Novi varni pristan, prvič: Flava Works, Inc v. Gunter (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
6529932 (28057) Tear_DR0P

Več podobnih tem