» »

Družboslovci vs. Naravoslovci

Družboslovci vs. Naravoslovci

1
2
3 4

Mercier ::

ps: Imam občutek, da Ziggga in Saša sta družboslovca. Se motim?
Saša je delovno živinče, ne Xslovec.

Mene še vedno zanima, zakaj ne morem zadev poimenovati z njihovimi "god given names"?


Marjan ::

Ziggga: " Želim ti povedat, da mešaš "umetnost" kot všečnost posameznega individuuma ter umetnost kot označitev dejavnosti zaradi načina opravljanja."

Po _tvoji_ definiciji pa res mešam, ja! Samo je fora, da ta definicija je samo tvoja, in po njej bi morali skoraj vse imenovati umetnost. Beda...

Fora je samo v tem, da jaz "umetnosti kot označitev dejavnosti zaradi načina opravljanja" ne priznavam. Tisto drugo (kar pa ti tudi imenuješ umetnost, vendar druga) pa je zame le všečnost individuumu.




Saša: "Saša je delovno živinče"

Po Žigovo si umetnik :D

Double_J ::

Plod človekovega ustvarjanja.


A kar pa narava ustvari pa ni umetnost? Ne vem zakaj ne?

Človek in narava oba, premikata atome na določena mesta. Nobene potrebe, da se uvaja neke nove besede.

Bi lahko počasi ljudem to že potegnilo, mar ne?

Mercier ::

Ko js pijem pivo, ne premikam atomov, ampak pijem pivo. :\

A se vidva hecata?

Ziga Dolhar ::

Še huje, Marjan, umetnik si tudi ti. In vsi, ki na forumu kaj napišejo. Ultimate insult? :P.

Glede definicije umetnosti ter lastništva pa toliko -- tisto "ljudsko" pojmovanje je čisto pravilno. Anomalija nastane ob tem, ko to ljudje prično soditi med "dobro", "slabo"... V slovarju namreč ne najdem naštetega, kar med umetnost spada in kaj ne.

To si je do-mislilo ljudstvo.

Fora je samo v tem, da jaz "umetnosti kot označitev dejavnosti zaradi načina opravljanja" ne priznavam. Tisto drugo (kar pa ti tudi imenuješ umetnost, vendar druga) pa je zame le všečnost individuumu.


Mnjah, zanikaš, da je to kar si tu napisal tvoje mnenje ter izraz tvojega prepričanja? Že po odstavku sodeč -- ne. In to je umetnost. >:D

Double_J ::

Ko js pijem pivo, ne premikam atomov, ampak pijem pivo.


Pivo ni definirano kaj je. Ne bom razlagal zakaj.

Ziga Dolhar ::

Double J: Ker je UMETNO po definiciji tisto, kar ni NARAVNO.

Ne gre za delitev na "naravne" in "umetne" mase, jao.

Beseda nam je bila dana v uporabo, vključno z osnovnim pomenom. Tega ne gre zanikat.

Lahko pa se dogovorimo, da govorimo o "plodovih dejavnosti neokrnjene narave" in o "plodovih, kjer je bila neposredno vključena človeška komponenta".

Ampak ravno zaradi izogibanja besednim zvezam ter tovrstnega popreproščanja komunikacije večina besed tudi nastane.

Računalnik? Aparat za avtomatsko preračunavanje podatkov.

Da ne bomo koga užalili.

Mercier ::

Pivo ni definirano kaj je. Ne bom razlagal zakaj.
E, vidiš, zato se pa ne nameravam odpovedati zastarelim definicijam. Znam do piva prit še v Mađarski. Tako pa ne bi mogel niti v Mozirju.

Double_J ::

Jah sej mi je jasno. Večino besed se rabi zato, ker se z njimi lažje sporazumevamo. Pa v resnici sploh niso definirane.

Tako, da če strokovno gledamo(kar tudi delamo), je delitev Umetno:Neumetno napačna.
Kot tudi reči, da je nekaj pivo. Makro objekte se ne definira-zgolj osnovne delce se. Vse ostalo je oblak elementarnih delcev.

Mercier ::

Tudi meni je jasno, da besede rabimo za sporazumevanje, ampak "umetnost" (delitev, da ne bom le prevulgaren) tako dolgo ne bo napačna, dokler bom moral reči "všečnost nekemu individuumu".

DavidJ ::

Znanost je aksiomatski sistem + izpeljani izreki. Najenostavnejši kompletni (=vse razloži (na nekem segmentu)) - je pravilna teorija, ki ji rečemo znanstvena. Pa bodi s keregakoli področja.

Tole je del Thomasovega posta.

Lepo prikazuje, zakaj ima(m/j)o do znanosti takšen odnos. Če znamo nekej izmerit do cm natančno, je treba vedit, da ta meritev le posledica dogovorjene enote in sama po sebi ne pomeni nič.

Samo takšne stvari jemljemo zdej kot samoumevne in rečemo, da so tiste meritve, ki izvirajo iz še ne močno uveljavljenih dogovorov, napačne. >:D
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')

Marjan ::

Jap, Ziggga - ti si tipičen primer "družboslovca", kakor sem ga zapisal v prvem postu te teme: "Čeprav z nekaterimi družboslovci se mi je zelo težko pogovarjati, se mi zdi, da nimajo dobro izdelanega začetnega koncepta, izhodišča debate".

Prov, ne vem kaj hočeš povedat. Se pogovarjamo o nekem problemu, in ko mu že skoraj pridemo do dna, "družboslovec" premakne težišče popolnoma v drugo smer. Tako tipično in poznano!


"tisto "ljudsko" pojmovanje je čisto pravilno."

Ja, pa kaj še. Zato ker je ljudsko?


To, da pa vsepovprek označuješ za umetnost je pa sploh trapasto. In odločit se boš moral ali misliš resno ali se zafrkafaš, ker najlažje je hoditi vmes.

Pa ne vzeti SSKJ kot zakladnico _znanja_, pri tem se boš zelo uštel. Kako kateri besedi rečemo (semantičnost besede) je zelo postranska, nepomembna zadeva. Bistvo je v opisu realnega dogajanja oz. stanja.

In zato jaz trdim, da beseda "umetnost" je:
(1) nepotrebna v našem vokabularju
(2) bedasta, ker jo ni mogoče pametno definirati

-----------------------------


Saša:"umetnost" (delitev, da ne bom le prevulgaren) tako dolgo ne bo napačna, dokler bom moral reči "všečnost nekemu individuumu"

Ali ti je res tako težko rečt: "Tale slika mi je pa všeč." namesto "Tale slika je pa umetniška." ?

In hkrati še razumeti, da je prva izjava pravilna?

Ziga Dolhar ::

Marjan: nekateri pač nimajo razdelane osebnostne filozofije v takšni meri kot drugi. Jebiga, jaz pa nimam pojma o kemiji, biologiji...

Narobe je, da od družboslovca pričakuješ začetni koncept, debato. Edino vodilo, ki se ga upam držat je to, da ne smem imeti nobenih fiksnih idej -- če le govorim o človeku. (Sama ta ideja seveda je lahko fiksna, sicer je protislovna.)

Tega pa naravoslovci seveda ne razumejo radi.

"tisto "ljudsko" pojmovanje je čisto pravilno."

Ja, pa kaj še. Zato ker je ljudsko?blockquote>

Da! Ker je le kot tako lahko tudi ocenjevano in razumljeno. Ker gre za pomen besede -- ki je umetna tvorba -- in ji je bil dodeljen. Ne obratno.

Obratno pa velja za pomen "dobro/slabo", ki je popolnoma subjektiven ter mora biti ločen od elementarnega pomena besede.

Hmmm, kaj pa te sedaj moti, če vse prištevam k umetnosti? Torej vse, kar občuti človeka? Kaj ni to prvotni pomen besede? To se pa ja lahko čisto znanstveno dokazuje :).

In zato jaz trdim, da beseda "umetnost" je:
(1) nepotrebna v našem vokabularju
(2) bedasta, ker jo ni mogoče pametno definirati


Pomena nobene besede ni moč natančno definirati. Iluzija! Če bi bilo temu tako, bi bili slovarski članki dolgi natanko eno obrazložitev, 0 primerov in 0 gnezd.

Ne razumem pa, kaj s SSKJjem misliš kot "zakladnico znanja"? Da sem piflarček, ki prebira SSKJ in na osnovi njega tule piše traparije?

Marjan ::

Ziggga: "Narobe je, da od družboslovca pričakuješ začetni koncept, debato."

No, pa smo le prišli do slavnega lapanja™ by družboslovec - nabijanja v tri dni po domače.
Seveda je potem nadaljna debata neplodna in brez vsakih zaključkov.

Ima potem sploh še smisel nadaljevati?

Še en lep primerček:
Hmmm, kaj pa te sedaj moti, če vse prištevam k umetnosti? Torej vse, kar občuti človeka? Kaj ni to prvotni pomen besede? To se pa ja lahko čisto znanstveno dokazuje :).


:D

DavidJ ::

Umetnost so vsi produkti človeškega intelektualnega ali osebnostnega izražanja ali/in ustvarjanja. Sama po sebi ne pomeni nič, pomeni pa, da gre za stvari, ki ji je vsaj delno, če že ne popolnoma, ustvaril človek.

Človek in narava sta na relaciji množica podmnožica in zato je izraz umetnost po vsemtakem res nepotreben.

Samo povej mi zakaj potem v fiziki ne ostanete pri enačbi W = A + Q in rečete, da je vse druge le enainteista stvar?

:D
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')

Mercier ::

Marjan

Dokler ne boš obvladoval "družboslovja" z "znanstvenimi" orodji - propao ti slučaj. Delitev velja. Besede isto.

Tole izhodišče, koncept, karkoli gonim že od vsega začetka. Nobenega smiselnega argumenta proti ne vidim. (ne v tej in ne v stari temi, kjer si stopil na soapbox, jaz pa glumil nevernika)
To, da smo vsi (in vse) božja svaritev? Ne.
Če ne znamo merit - je brezveze? Ne.
Nekoč bomo. Ne se hecat.

BTW "umetniška slika" je ekonomska kategorija. Tu se pa strinjam. :D

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Mercier ()

OwcA ::

Ne vem zakaj so vedno "naravoslovci" tisti, ki najprej nedložno vprašajo kako je z delitvijo, nakar si ne vse kriple prizadevajo pokoriti družboslovje naravoslovju (...ko pa vendar vemo, da je mati vseh ved vendar filozofija ;))

"In zato jaz trdim, da beseda "umetnost" je:
(1) nepotrebna v našem vokabularju
(2) bedasta, ker jo ni mogoce pametno definirati"


Pogljemo si, kaj ti dve trdivi pomenita:

(1) vse nepotrebne besede je treba črtati iz slovarja in posledično tudi iz besedišča (ljudje, ki uporabljajo "voklabular", so zame resnični mešalci megle, ker nimajo ničesar pamtenega povedati svoj blef zavijejo do nerazpoznavnosti v tujke, to velja tako za naravoslovce kot dužboslovce, predvsem slednje). Torej se lahko znebimo tudi vseh veznikov, večine pridevnikov... Potem umetnosti (oz. vsaj literature) tudi v "ljudskem" smislu ne bo več! Je pa zanimivo, da je že Orwell v svojem 1984 omenjal krčenje besednjaka, kot način omejevanja "misli" (česar ne moreš izraziti tudi misliti ne moreš. če pa že, pa vsaj ne moreš argumentirati svojega stališča. ker za tvoje podpore ni besed). Zanimivo, kajne?

(2) vse besede, ki jih ni mogoče pametno definirati so bedaste. Ko smo že pri defincijah, nisi definiral "pametne definicje" :D , za lžje nadaljne razumevanje recimo, da misliš neko koherentno in konsistentno definicijo. Sedaj pa k sržu mojega ugovora. Kot je bilo ugotovljeno v eni od tem v Z&T, tudi življenje nima "pametne definicije". Bedasta beseda? Kaj pa "resnica"? Tudi? Morda celo bolje, da "resnice" ni, da ne bi prišla na dan resnica, da je tole klestenje besednjaka ena velika bedarija. :D

Poleg tega pa ne pozabimo, da z besedami tako ali tako ni mogoče definirati vsega. Vedno bomo, s časoma, prišli do krožne definicje. Kaj pa potem? Nazaj k neartikuliranim krikom (saj smo vendar odstranili vse "bedaste", torej slabo definirane, besede) ali morda telepatija? :D

Marjan ::

No, končno en filozof, ki ve zakaj se gre ;)

OwcA, blizu si. Ampak poglej - štos je v tem, da beseda "umetnost" izstopa po svoji (1) nepotrebnosti in (2) zlorabi te besede (ker ni definirana).

In seveda s tem daje podporo raznim osebkom (da ne bom kakega negativnega izraza uporabu), ki pod to besedo predstavljajo svoje delo.

S tem pa temu delu pripopajo lažno vrednost.

cybermedo ::

Moja malenkost je prepričana, da ima Zigga še od vseh najbolj prav - je pa res, da ga nekateri nočete in nočete razumeti. Pod umetnim moramo razumeti vse, kar ni nastalo brez sodelovanja človeka. S človeškega vidika gledano, seveda. Pač gravitacijska sila bo vedno enaka, neglede na to, v kateri enoti jo bomo merili; meter bo vedno enaka dolžima, tudi če ji bomo rekli 4/5 metle; itd. itd. Naravoslovje obravnava vse, kar podleže neravnim zakonitostim (tudi funkcioniraje človeškega telesa, npr.), kakor hitro pa je v igri človeški um, pa naravne zakonitosti odpovedo, ker človeški um ni računalnik, kakor je bilo že prej omenjeno, ki bi dobil svoj input, ga obdelal in nato izbral najracionalnejšo rešitev, temveč podleže čustvom in ostalim individualnim karakteristikam, ki povzročijo to, da je ta racionalnost od človeka do človeka drugačna - in zato bo posledično veliko različnih odgovorov na isti problem, ki bo vsak pravilen, ampak samo v umu tistega, ki je do njega prišel.
In s tega vidika so družboslovne znanosti dejansko umetnost (pa ne v smislu všečnosti individuumu), saj se ukvarjajo z nečim umetnim, nečim, kar je plod človeškega uma, in ne z naravnimi, togimi, matematičnimi zakonitostmi, ki so lastne naravoslovni znanosti oz. metodologiji.
Rdečih hlač nimaš zaradi genov, nimaš jih zato, ker 1+1=2, temveč preprosto zato, ker so ti všeč. Ni neke enačbe, po kateri bi do tega prišel (vsaj zaenkrat ne, in glede na kompleksnost vplivov, pod katerimi se izoblikuje človški um in način razmišljanja, vrednote.... - tudi v doglednem času ni za pričakovat kaj podobnega), gre se za odločitev posameznika, ki se njemu, zaradi čisto osebnih razlogov, zdi pravilna in racionalna. Nekomu drugemu pa ne bo - in ravno to je poanta - to je različna racionalnost različnih umov - in tega v naravoslovju NI. Tam je racinalnost samo ena, in bo v vseh enakih primerih enaka.
In družboslovje proučuje oz. bolje rečeno ugiba rešitve na tovrstna vprašanja - v matematiki jih boš iskal zaman.
P.S. Kot ste že mogoče ugotovili, sem družboslovec, pa to ne pomeni, da ne vem razmišljati naravoslovno, to pomeni samo to, da vem preklopiti na družboslovno metodologijo kadar je potrebno, in se ne trudim vsega razložiti s konstantami in naravnimi zakonitostmi.

LP

by the way - e pri statistiki pomeni odstopanje zaradi računskih napak (pri zbiranju podatkov, zaradi zaokroževanja številk, itd.) in ni take vrsta nepredvidljive iracionalnosti, kakršna se pojavlja v družboslovju - če bi bili vsi podatki natančni in izračuni matematično natančni, bi bili tudi vsi rezultati absolutno natančni.

Double_J ::

ker človeški um ni računalnik


No to je osnovna napaka, ki rodi kup ostalih.
Vsaka stvar v tem vesolju je Turingov stroj.
Da je pa človek kompleksen in se zgolj zaradi tega ogne temu je pa glup argument.
Še bilijonkrat kompleksnejše stvari z veliko bolj razvitimi čustvi bi lahko obstajale pa bi bile vseeno stroji.
Tisto, kar ti imenuješ čustva ter individualne karakteristike, je golo računanje. Če misliš, da je nek bavbav odzadej se motiš. In očitno res misliš tako.

Rdečih hlač nimaš zaradi genov, nimaš jih zato, ker 1+1=2, temveč preprosto zato, ker so ti všeč. Ni neke enačbe, po kateri bi do tega prišel (vsaj zaenkrat ne, in glede na kompleksnost vplivov, pod katerimi se izoblikuje človški um in način razmišljanja, vrednote.... -


Jasno, da zato ker so ti všeč. Ampak je treba definirat kdaj pride do tega da je nekaj nekomu všeč. Jasno, da je computing odzadej.
Če pa še ni enačb zato, pomeni zgolj to, da kmalu bodo. Ne pa da jih sploh ne more biti...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

.:joco:. ::

Ja, no, treba je ločit analogno od digitalnega. Tukej ni bitov, ampak je vse bolj poljubno natančno.

Čeprav sem bolj na Double_J -jevi strani.
"Is science true?"
You don't get it.
Science is the process of trying to find out what's true.

DavidJ ::

Double_J: Zakaj se v fiziki uporablja malo morje formul, ko pa 99% le izpeljank iz /\W = A + Q (energijski zakon).

Da je delo lažje. Zato se uporablja tudi izraz umetnost. Ne vem, kaj ti tu ni jasno.

Zakaj je za meritve na Zemlji dober 2. newtnov zakon, v vesolju pa je treba bertijevega uporabit? :\

Majhne razlike - ja, a ni naravoslovje natančna znanost? Čemu potem dvojna merila?
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')

Marjan ::

Pa še nekaj - cybermedo:
Pod umetnim moramo razumeti vse, kar ni nastalo brez sodelovanja človeka.

To je butasto. Se pravi mravljišče je naravno, hiša pa umetna zgradba po tvoje!? Če paličico odlomi bober je naravni produkt, če jo pa človek je pa umetni?

...pa naravne zakonitosti odpovedo...

Ne, to se ne bo nikoli zgodilo. Kaj naj bi bilo pa po tvojem takrat? Magija?



Davids:
Nobenih dvojnih meril ni. Rezultat je vedno poljubno natančen. Pač kolikor natančnega hočeš; na eno decimalko, dve, deset, tisoč...

Double_J ::

Double_J: Zakaj se v fiziki uporablja malo morje formul, ko pa 99% le izpeljank iz /\W = A + Q (energijski zakon).


Verjetno zato, da si razložimo druge pojave, ki sledijo iz tega.

Zakaj je za meritve na Zemlji dober 2. newtnov zakon, v vesolju pa je treba bertijevega uporabit?


Pri majhnih razdaljah napake niso tako očitne kot pri velikih.
So pa teorije vedno bolj natančne in prej ali slej bo ena brez vsakršnih napak. V končnem vesolju kaj drugega niti ni za pričakovati.

cybermedo ::

No ok, jaz se umikam iz debate - sem mislil da bo to prijetna razprava o razlikah med naravoslovjem in družboslovjem, pa sem se očitno motil.... sicer my mistake, ker je Marjan že v prvem postu napadel družboslovce, pa tega nekako nisem opazil.
Sicer je pa tudi logično, da matematiki, fiziki in drugi naravoslovci, (pa s tem ne mislim vseh, temveč samo tiste, ki tako butasto vztrajajo pri svojih stališčih) poveličujejo svojo vedo in so prepričani v to, da je ultimativna in se da z njo vse na svetu razložit in opredelit...
Zanimivo je, da so že stari Grki imeli filozofijo za mater vseh znanosti, da celoten model sodobnega izobraževanja in znanosti temelji na ideji delitve na naravoslovno in družboslovno, in to model, ki se je razvijal čez celotno zgodovino človeštva. Potem se pa najde nekaj hiperaktivnih "intelektulcev", ki to vse skup postavijo pod vprašaj in trdijo, da družboslovja sploh ni oz. da je vse naravoslovje. Najbrž je celoten koncept ekonomije, prava, sociologije in drugih družboslovnih znanosti popolnoma odvečen, bi bila zadosti samo matematika in bi se dalo vse stvari na svetu rešit - bi imeli v parlamentu pač tablo in bi poslanci računali, sodniki in direktorji bi pa imeli karo zvezke in geo trikotnik, kjer bi s pitagorovim izrekom prišli do pravne ali poslovne odločitve...

Lepo se tudi vidi način razmišljanja naravoslovceh - digitalni način, če hočete. Za vas je vse 0 ali 1, prav ali ne. Ne dopuščate možnosti, da bi bila kakšna druga rešitev po svoje pravilna. Tipičen primer je Thomas, ki kadar enkrat pride do svojega stališča ne bo od tega odstopil, pa če mu daš 100 pametnih razlogov za to - vedno bo našel neko malenkost, s katero ti bo lahko ugovarjal - je že Charles Cabel rekel, da lahko najneumnejši človek vpraša več, kot lahko odgovori najpametnejši. In "naravoslovci" v tej debati niste nič drugačni - ste se obesili na svoje prepričanje in ste nedostopni za tuje razmišljanje. Vi postov drugih ne berete zato, da bi dojeli poanto, temveč zato, da bi našli neko malenkost, ki bi ji lahko ugovarjali. In Marjan, ko se meniš z družboslovci, po mojem ni problem pri njih, da ne bi imeli izdelanega koncepta, ampak pri tebi, ker jih ne poslušaš, ker trmasto vztrajaš pri svojem in meniš da imaš absolutno prav. V matematiki je morda 1+1 res vedno 2 , v družboslovju pa ne, lahko pričakuješ da bo 2, je večja ali manjša verjetnost, da bo 2, sigurno pa to nikdar ni. Kakor je nek pameten pravnik rekel, v pravu je zelo redko nekaj črno ali belo, povečini je samo bolj ali manj sivo... in za razliko od naravoslovja to velja za celotno družboslovje.
Zato je tudi tako težko razpravljat z ljudmi, ki razmišljajo na tak "binaren" način - smisel debate je namreč, da nasprotni strani debatirati, dokler ena ne izpodbije osnove stališča druge strani, obešanje na rešilne bilke ne pride v poštev. Vi se boste pa vsake besede, vsake črke oprijeli, samo da bi nasprotniku ugovarjali, ker ste prepričani da imate vi in samo vi prav...

Lahko noč

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: cybermedo ()

Marjan ::

Jah, lepo si tole napisal, cybermedo...

... vendar ti moram (na žalost) povedat, da si se zopet parkrat zmotil:

V prvem postu nisem "napadel" družboslovcev. Že tam sem razložil - kako in zakaj.

Ko pa takole govoriš o tem, da smo naravoslovci prepričani v svoj prav in ne dopuščamo drugačnega prav-a... res se zapičimo v nepravilnosti! Sigurno da.

Kaj, a bi jih morali ignorirat?

Ali bi jim morali rečt "drugačen pogled na svet"?


Ko pa si podajal primere o 1+1=2, enkah in ničlah in o črnem in belem, si pa (predvidevam) hotel povedat, da trditev ni nujno, da je pravilna ali napačna, pač pa je lahko tudi nekje vmes.

No, če si tako mislil te moram zopet razočarati, da si se zmotil.

0:)

DavidJ ::

> res se zapičimo v nepravilnosti! Sigurno da.

Tako je treba v naravoslovju tudi razmišljati.

Če je v enem delu računa zapisano 1+1 = 3 je cel račun narobe. Pa četudi je vso ostalo računanje napačno.

V družboslovju pa to vedno ni merilo. Prej je nekdo omenil izbiro človeka kot samorazmišljujočega človeka pri dveh identičnih, a različno ocenjenjih artiklih. Nobenega zagotovila ni, da bo človek izbral cenejšega - racionalnost gor, dol.

To je nekaterim "logikom" težko doumet.
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DavidJ ()

cybermedo ::

No Marjan (pa čisto brez kakršnekoli sovražnosti z moje strani, ker se mi ni za kregat), čisto tako, kot sem napisal.... zapikovanje v nepomembne detajle, neargumentiranost in trmasto vztrajanje pri svojem.
Ni važno kaj sem in kje sem, si pa upam trditi, da imam z družboslovjem precej več izkušenj kot ti in vem, da tista o sivem in ne črnem ali belem še kako vzdrži. Ampak ti si odreagiral čisto po "naravoslovno". Jaz se nisem strinjal s teboj, ti si pa prepričan v to, da imaš prav - torej jaz ne morem imeti prav. Niti s pol besede nisi argumentiral zakaj ali kako, temveč si preprosto napisal "zmotil si se". Tipično... Jaz napišem post čez pol A4 formata, ti najdeš neko malenkost, ki nima s poanto ničesar za opraviti in potem misliš, da si zrušil kredibilnost celotnega teksta, če to malenkost izpodbiješ. Tak tekst ni enačba, če en člen ni pravilen, to ne pomeni, da je rezultat nujno napačen!
p.s. V prvem postu si napisal, kar si pač napisal, če se ne spomneš, preveri - ne pa zdaj govorit, da tega nisi napisal, ker to vsi vidimo...

Aspirinix ::

Medo, žal mi je, ampak naenkrat si tudi ti križal celi kup naravoslovcev, ki smo spremljali debato, čeprav nismo najbolj sodelovali. Je pa res, da se povsod najdejo ekstremisti, ki ne odstopajo. Pa saj je družboslovcev tudi dosti takih.

Kaj hočeš, vsak svojo vedo poveličuje. Temu se tudi ti ne izmakneš, ker pač zanjo živiš in ti verjetneje pomeni nekaj več, kot le hobi. Najverjetneje si s tem tudi služiš kruh. Nič slabega, vsak dela na svojem področju in upam, da to dela z užitkom, ker nasprotno je muka. Ni pa vsak narejen za vse. Enemu lažje gre od rok opazovanje pojavov in ostelih zadevščin v naravi - je pač naravoslovec. Drugi raje komunicira z ljudmi ali proučuje zgodovino človeštva itd... ker mu je pač delati nekaj naravoslovnega muka.

"... se pa najde nekaj hiperaktivnih "intelektulcev", ki to vse skup postavijo ..." Res je pretiravanje vse skupaj proglasiti za naravoslovje malo pretirano, vendar pa, če v družboslovju delujejo vsi modeli enako kot v naravoslovju - zakaj ne bi potem rekli, da je to skupna znanost iz katere se lahko vsak nauči nekaj novega, kako uporabiti svoje ideje in modele na drugem področju.

"Lepo se tudi vidi način razmišljanja naravoslovceh - digitalni način" Digitalni način, zanimivo. Medo, kam šteješ vero? Ker se pretežno ukvarja s človekom in družbo, menim, da je še vedno družboslovna dejavnost (namenoma ne bom rekel veda). Če pomisliš, da vera trdi, da obstajata dve skrajnosti: dobro in zlo. Vsi oz. čim več bi nas moralo biti na dobri strani, ostalih pa mora biti čim manj. To ni digitalni pojav (1/0 = belo/črno) ?
Ekonomija? S čim se največ ukvarjaš pri ekonomiji? Sicer nisem ekonom ampak me pa ekonomika najbolj uzanima, ko dobim plačo. Zanima me kakšen je moj dobiček ali pa izguba. Zopet nekam na dve strani vleče. Lahko bi našteval še naorej.

Po moje se ti o digitalnosti dozdeva samo zato, ker imamo naravoslovci po navadi dosti natančno izdelane predstave o svojih idejah. Najlažje nam jih je zapisati v neki določeni obliki, ki jo domala vsi poznajo (razen ko se gre za kako raketno znanost). Vendar pa se tudi vsi zavedamo, da obstaja neko območje našega znanja o naravi, ki ni ne 1 ne 0, ampak nekje vmes, saj imamo zaenkrat izdelane modele, ki so le zadovoljivi. In zato se trudimo izdelati še boljše. Sicer pa vse v naravi in družbi lahko normaliziraš na 1 in se pogovarjaš o ostotkih med 0 in 1 ali pa zaokkrožiš na 0 ali 1.

"Zato je tudi tako težko razpravljat z ljudmi, ki razmišljajo na tak "binaren" način"
ni razmišljanje binarno, samo razumljeno je binarno. Če spremljaš naravoslovne debate lahko ugotoviš, da je terminologija ogromnokrat zelo stroga in ne dopušča izražanja na 100+1 način. Vendar pa smo velikokrat skregani tudi med sabo in sploh ne v digitalni obliki, ker je zelo dosti snovi, ki jo lahko različni ljudje različno razumejo.

"Vi se boste pa vsake besede, vsake črke oprijeli, samo da bi nasprotniku ugovarjali, ker ste prepričani da imate vi in samo vi prav..."
Medo enako si napravil pravkar tudi ti. Spoštovanje, vsak bi to naredil, ki ima vsaj malo volje, da zagovarja sebe in svoje ideje.

Vidi se, da sem naravoslovec, ampak mnogo nas je, ki radi zaidemo v vode družboslovja in se kaj naučimo tudi iz vaših izkušenj.

cybermedo ::

Aspirinix: nisem hotel žaliti naravoslovcev kar počez, se opravičujem, če nisem tega zadosti poudaril, ne maram le tistih, ki so absolutno prepričani v svoj prav in mislijo da so najpametnejše bitje, ki je gazilo po tej zemlji (je pa dejstvo, da je večina takih prav naravoslovcev, kar je bržkone zato, ker družbe in njenega funkcioniranja, pa sploh človeka slabo ali pa sploh ne razumejo, pač pod vplivom metodologije in vzorcev razmišljanja, ki so jim krojili dosedanji način življenja)

Za Double J in Husler - sem šel za foro pogledat starejše poste, pa ne morem, da vam ne bi repliciral na izjave, da je družboslovje out, da družboslovec ne bo razumel naravoslovja, naravoslovec pa družboslovje vedno, da je družboslovje za hobi - to so izjave na ravni 15 letnika - če sta taka, naj vama bo oproščeno, če sta pa starejša, sta pa uboga. Družboslovje ne bo nikoli out. Naravoslovja brez družboslovja ne more biti, vsaj ne v taki obliki, kot je obstajalo. Kaj omogoča izume, inovacije, razvijanja teorij, izobraževanje.... Če bi državo slabo vodili in bi bili na družbeno nizki razvojni stopnji, bi tavali naokolo in delali ugh ugh. Ni tehnologija gibalo razvoja, ampak družben sistem, ki razvoj tehnologije dopušča in ga vzpodbuja.
Razen tega pa naravoslovje vsak razume. Mogoče ne obvlada izračunov, ne ve na pamet teorij, ampak vsakemu je jasno, zakaj je eno jabolko plus še eno jabolko = 2 jabolki. In to je naravoslovje. Res da so izračuni na višjih stopnjah mnogo bolj zapleteni, upošteva se mnogo več in mnogo bolj zapletenih zakonitosti, operacij, konstant... ja pa vse jasno, vse absolutno.
Družboslovje pa zahteva ne samo obvladovanje zahtevnih izračunov, temveč popolnoma drugačen način razmišljanja. V naravoslovju takega razmišljanja ne najdeš oz. tam nima kaj iskat. Lahko bi celo rekli, da moraš v naravoslovju znat, v družboslovju pa znat razmišljat.Tako, da je veliko večja verjetnost, da bo družboslovec razumel naravoslovje (kolikor je pač tu za razumet), ker je vsak končal srednjo oz. vsaj osnovno šolo in se z naravoslovjem srečal, kot pa da bo naravoslovec razumel družboslovje, kjer bi moral razviti popolnoma drugačen način razmišljanja (napiflan zvezek sociologije v gimnaziji ne štejem za zadosti, da bi lahko razvil družboslovno mišljenje).

Aspirinix ::

Sorry, če sem te užalil. Ampak je pa dejstvo, da fanatikov nihče ne trpi. Tudi naravoslovci ne trpimo svojih fanatikov, kakor (predvidevam) tudi družboslovci svojih ne marate.

Nisem star 15 ampak ene par več. Tisti stavek o hobiju je bil mišljen kot, naravoslovec se s tem verjetno ne ukvarja zaradi hobija. Enako se večina družboslovcev z družboslovjem ne ukvarja kot s hobijem. Enostavno s časom preraste v način življenja.

Najbolj sem spoštoval ljudi, ki so oboje znali združiti s pravo mero ravnovesja. Koliko bo nam uspelo pa bomo videli, ko bomo stari okoli 50, 60 ali več. Šele takrat bom verjetno zrl nazaj in marsikaj obžaloval ali pa tudi ne. Je pa vsak trenutek dobra priložnost, da pogledamo nazaj.

Double_J ::

Eh Medo, tudi družboslovje je navadno računanje. Kakršen koli skupek atomov je računalnik, tudi človeški možgani. Bi se upal oporekati tej trditvi? Bolje da ne...
Pravim zgolj, da je družboslovje precej površno in lahko razumljivo. Kar ne pomeni nič slabega, pač zato hitreje pridemo do rezultatov, ker se določene napake zanemari.
Toliko je enih spremenljivk da drugače nikamor nebi prišli.

Ampak računalniki so vedno močnejši. En kvantni computer bi bil dovolj hiter, da bi napovedal vsa družbena dogajanja brez napake za 100let naprej.

Iz te perspektive je vidno, da razlik med naravoslovjem in družboslovjem ni. Družboslovje pač obravnava tako veliko spremenljivk, da je treba precej posplošit, če ne nebi v doglednem času nikamor prišli.
Ampak se počasi izteka tak način dela. Taka kompleksnost bo za bodoče računalnike šala.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

Marjan ::

cybermedo: "zapikovanje v nepomembne detajle..."

Zakaj pa potem sploh pišeš stavke, če so notri nepomembni detajli?

A veš, tvoji posti so sestavljeni iz stavkov, v njih so pa detajli, in če jih sesteješ boš dobil celoten sestavek in s tem pomen in sporočilo tvojega pisanja.

Če pa so že temelji gnili, pa seveda celota ne more biti zdrava.


Ali je pri tebi mogoče pomen sestavka skrit kje drugje? V globji dimenziji, med vrsticami,... kje?



--------
Aja, spet sem se zapičil v nepomemben detajl, ane?
:D

Double_J ::

Marjan, a še nis opazu, da zanalašč pišejo nepomembne detajle, da nam potem lahko to očitajo.

Sej jasno, da podzavestno, ampak point ostaja. Lastnost družboslovcev vsekakor.

DavidJ ::

>> Ampak računalniki so vedno močnejši. En kvantni computer bi bil dovolj hiter, da bi napovedal vsa družbena dogajanja brez napake za 100 let naprej.

S to razliko, da takšnega kvantnega računala ne bo nikoli. Vsaj dokler se bo vesolje še širilo.

To vas, naravoslovce, tepe. Premalo prakse in 2much teorije. :D
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')

Double_J ::

S to razliko, da takšnega kvantnega računala ne bo nikoli.


Čez dobrih 10let bo. Sej boš tudi ti takrat videl in razumel. Eni pač že zdej...

OwcA ::

Double_J: trditi, da je vsaka stvar računalnik je dokaj neplodno, ko se pogovarjamo o človeških možganih, ali natančneje razumu. Ako je temu tako (ne trdim, da ni), je naš razum le program, ki teče na tem računalniku (vem, da je to pri udeležencih Z&T dokaj splošno sprejeto). Kot takšni pa sami ne bomo mogli nikoli postati opazovalec tega sistema in ga (zadovoljivo) opisati. Preprost primer so, že tolikokrat omenjene, rdeče hlače. Čeprav si rekel, da gre za neko funkcijo užitka/bolečine, te funkcije ne znaš opisati. Upam si celo trditi, da je ne moreš, saj sam priznavaš, da je preveč spremenljivk, ki bi jih mogel upoštevati.
Četudi bodo to zmogli prihajajoči računalniki, je to za debato dokaj brezpredmetno, saj družboslovci gotovo ne bodo edini, ki jih bo AI spravila ob kruh. Pa še ta bo lahko napovedovala le spremembe makrodružbe, saj posameznika preveč determinira okolje ter posledično spomini in asociacije, da bi lahko napovedovali njegovo obnašanje brez poznavanja teh.
Za enkrat pa nam ostaneta dve možnosti. Ali sprejmemo kopico "sivinjskih" teorij, ki razmeroma dobro opišejo delovanje družbe, ali pa ostanemo "znanstveni" in mahamo okoli s praznim listom na katerem je napisano le "p/p = ?".
Kar se pa tiče prepreprostosti družboslovja pa takole, če vse česar ne razumeš ali se ti ne zdi vredno vanj poglobiti odpišeš kot "bluzenje", potem si družboslovje res lahko narediš za "preprost hobi". Da pa ta svoj, omejen, pogled nato projeciraš na celotno znanost, je podoben absurd, kot če amaterski astronom trdi, da je vsa astrofizika preprosta, nekaj zanemariš, nekaj pokrajšaš,v konči fazi pa tako ali tako nihče ne more podati gotovih odgovorov.

cybermedo ::

S tem, da se zapikujete v detajle, sem mislil npr. to, da sem napisal cel esej o delitvi na družboslovju in naravoslovju, oz. kar dva, pa ste mi oporekali samo v točki, ko sem napisal, da se zapikujete v dejle. Samo in edino tam ste imeli nekaj za povedat - o ničemer drugem. Tistega "zmotil si se" brez protiargumenta ne štejem za repliciranje.
Ni vedno zdravo se zapikovat v detajle - sploh če imajo malo za opraviti z dejansko vsebino. Tisti moj post se je nanašal na družboslovje vs. naravoslovje - tisto o zapikovanju v detajle sem le by the way dodal - in v to ste se zapičili, vse drugo pa kakor da ne bi bilo sploh napisano. In ta izjava, če je točna ali ne, ni bila ne poanta, še manj pa temelj mojega posta, temveč le dodatek. Bistvo ste seveda zgrešili. Ker ko berete nekaj, ne berete zato, da bi dojeli, kaj vam hoče človek povedat, temveč zato ker obupno iščete malenkosti, ki bi jih lahko izpodbijali. Kar seveda ni prav - oporekaj bistvu, ne posameznim besedam...
Primer: če bodo Američani napadli Irak, bo veliko nedolžnih žrtev, okoli 200.000. Tipični odgovor trmastih ljudi je: ni res, jih bo 150.000. Pravilen odgovor je, ni važno, če je 200k ali 150k, v vsakem primeru jih bo ogromno, ker je že 1 nedolžna žrtev preveč. Upam da razumete, kaj hočem povedati - tista cifra je mogoče napačna, mogoče pravilna, nikakor pa ne izpodbija poante in bistva te informacije, ki je v tem, da bo veliko žrtev.
Double J - možgani so iz atomov, ja, ampak si zelo omejen v razmišljanju, če misliš, da spada proučevanje možganov v družboslovje (to spada v anatomijo, ki je naravoslovna veda). Družboslovje gleda na um, na duhovno plat človeka, na njegovega duha, če hočeš. In tega determinira vsak delček sekunde v življenju tega človeka. Tu je faktorjev tako veliko, da je neizvedljivo, da bi to v doglednem času kakršenkoli računalnik znal naredit. Kompleksnost je preprosto prevelika za uporabo naravoslovne metodologije...Ne gre, če bi šlo, bi sociologijo izražali v enačbah - za to pa še nisem slišal. O kvantnih računalnikih se bomo pa pogovarjali takrat, ko bodo obstajali....

In ja Marjan, spet si se zapičil v enega od nepomembnih detajlov.
Da bomo bolj konstruktivni, dajte se prosim osredotočit na temo, ki jo obravnavamo, konec koncev si ti Marjan dal povod zanjo. Poskušajte izpodbijato to, kar sem napisal, pa spet ne tistih postranskih stvari, ampak bistvo. Aja, pa preden pozabim, nehajte sanjariti o kvantnih računalih, ampak se omejite na realnost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: cybermedo ()

Double_J ::

Owca

Jah sej nej ostane družboslovje takšno kot je, precej koristno in uporabno je glede na svojo preprostost.
Mislim nej poda kdo kak primer, ki bi bil težk za razumet?

Samo bluzit o škodljivosti ameriškega imperializma kot to počne sociologinja Marta Gregorčič in kup ostalih aktivistov, pa skoraj zagotovo pomeni da so se zarili v družboslovne vede in imajo izkrivljen pogled na realnost.
Slabo luč potem to meče tudi na ostale...



Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

Double_J ::

Medo

Duhovna plat človeka je neprimerno reči. Informacijski proces je to. Precej kompleksna stvar za izrazit matematično, vsaj danes.
Ampak sej nisem rekel, da je družboslovje nepotrebno. Rekel sem zgolj, da za vsem stoji naravoslovje, oziroma enačbe.
Jih bomo kmalu obvladali vse, pa tudi če ne, dejstvo je da vseeno obstajajo. Zgolj to smo trdili, vi pa stalno oporekali.

jeti51 ::

owca: vsak turingov stroj lahko simulira kateregakoli drugega, pa četudi je prvi samo navaden kalkulator (z dovolj pomnilnika), drugi pa recimo človeški možgani. Razlika je samo v času računanja neke stvari. Če ima ena zadeva "preveč spremenljivk, da bi se jo dalo izračunati", je problem samo v nezadostni računski moči, da bi zadevo rešili v nekem razumnem času, ne pa zato, ker se zadeve dejansko ne bi dalo izračunati. Na srečo pa računska moč eksponentno narašča in tako vsi računalniki sveta v enem letu izračunajo več, kot so pred tem vsi računalniki v vsej zgodovini. Tako da "preveč spremenljivk" kmalu (računaj kakšnih 10 let) ne bo več niti praktičen problem (teoretičen že danes ni več), ker ne bomo omejeni z računsko močjo.
Zaenkrat se še moramo posluževati raznih približnih "sivinskih teorij", ker so bolj črno/bele računsko preveč potratne, a tudi vse te sivinske teorije bodo sčasoma postajale vse bolj črno bele.:) En tak zanimiv primer je napovedovanje vremena. Z večjo računsko močjo lahko simuliramo večje in podrobnejše modele in napovedovanje vremena je bolj natančno, kot je bilo 10 let nazaj, se strinjaš? Enako bo tudi z ostalimi, danes še "sivinskimi" teorijami.

LP

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: jeti51 ()

cybermedo ::

Jaz predlagam, da to razpravo zaključimo. Enotni smo samo v tem, da si nismo enotni :D .
Vi naravoslovci trdite, da je vse enačba, ki pa je preveč kompleksna, da bi se jo dalo zapisat.
Jaz trdim, da gre za impulze človeških čustev, ki so popolnoma nepredvidljivi. Po mojem tudi če bomo kdaj imeli kvantno tehnologijo, ne bomo mogli predvidet odločitve nekega človeka, ker bo živ človek ravnal po random funkciji, če hočete.
Vsak ima pač svoje poglede.
Da pa ne bi brezveze nekih off topic kreganj meli (menim namreč, da je ta debata prišla do vrhunca, od koder gremo lahko le šle v slepo ulico), predlagam sledeče:

Vsi pač vztrajajmo pri svojih stališčih, dokler ne pride kvantni računalnik. Šele takrat, v empiričnem ekperimentu bomo lahko zares vedeli, kdo od nas ima prav.
Pol pa tisti, ki nima, drugim časti pir (valda Laško, če bo še obstajalo):D
LP

Double_J ::

Ok, še neki. Človek je 100% predvidljiv. Na tem nivoju kot on deluje, je vse popolnoma determinirano.

DavidJ ::

Kvantno računalo ne bo sposobno napovedovati dokler se bo vesolje še širilo. To je jasno in logično. Ne more napovedat udarca asterodida na Zemljo, ki pride iz dela vesolja, ki ga ob napovedi še ni bilo (vsaj ne iz naše prespektive). Tole je zelo banalen primer in tudi malo je takšnih asteroidov, ki bi lahko preživeli nukanje iz Zemlje, vsekakor pa možnost obstaja.

Vašemu "vse se da z računi razložit" se lahko le nasmehnem. Že zaradi trdnega prepričanja v svoj prav.

Sem že prej uporabu izraz ta ta pojav.

:P
"Do, or do not. There is no 'try'. "
- Yoda ('The Empire Strikes Back')

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: DavidJ ()

Double_J ::

Hah lol:D

A ti misliš, da se vesolje veča v tem smislu, da nastajajo nove zvezde pa asteroidi al kaj?
Mah kje, samo razdalja med zvezdami se veča...
Če pa že kak nastane pa traja milijarde let, da pride do sem če sploh pride. Jz sem govoril za 100let naprej.


Sicer pa ne bomo čakali na milost in nemilost.
Širitev z praktično svetlobno hitrostjo na vse strani, najman to. Read Protokol:))

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

OwcA ::

Double_J: taga da je človek popolnoma determiniran ne moreš dokazati, kot jaz ne morem dokazati, da ni. Govorim o razumskih procesih, da ne bo pomote, fizično smo omejeni s fizikalnimi zakoni in posledično zmožnostmi našega telesa. Kar pa se tiče razumskih procesov, pa ne moreš podati primera, ki bi od mene zahteval, da presežem omejitve programa katerega instanca sem, saj iste omejitve veljajo tudi zate, kot (sicer drugo) instanco istega programa. Če pa the omejitev ne moreš preseči si tudi ne moreš zamisliti primera, ki bi jih presegel… Problem (ne)zunanjega opazovalca torej.

jeti51: Kaj si želel povedati s svojim odgovorom? Nekako se mi zdi, da sem vse to že sam povedal. Turingov stroj lahko drugega simulira le če ima ustrezen "program", ta program pa lahko sestavi samo zunanji opazovalec. Eksponentna rast računske moči mojim možganom ne bo v nobeno pomoč (če odštejemo možnost umetnega povečevanja miselnih sposobnonsti) pri poskusu simuliranja samega sebe. Še vedno bo časovna zahtevnost večja od moje življenske dobe, torej bo zame to nerešljiv problem.
AI ne bo mogel 100% natančno predvidevati dejanj nekega posameznika dokler ne bo imela dostopa do njegovih spominov in asociacij, ker te preveč determinirajo posameznika. Tu ne gre za množico spremenljivk, temveč za množico neznank (in to v eni sami enačbi). Lahko bo le ugibala (verjetno precej natančno) na podlagi že opaženih vedenjskih vzorcev.
V prihodnosti bo gotovo veliko manj sivinskih teorij. Toda sam sem pozitivisti in dokler ne pridemo do območja beline imam raje svinie, kot pa črnino.

cybermedo: res smo se rahlo oddalili od začetne teme, kar pa še ne pomeni, da je debata neplodna. Vprašanje uporabnosti družboslovja je gotovo eden od temlejev za zadano debato, veljalo bi si morda tudi pogledati zgodovinski razvoj in ugotoviti kdaj je prišlo do te zloglasne delitve.

cybermedo ::

Owca: Tudi jaz delim tvoje mnenje, v celoti. Pravim samo, da je debata plodna takrat, ko ena stran prizna drugi, ok, pa imaš prav. Ta debata pa se je spremenila v bombardiranje z vedno enakimi izjavami. Kolikor te razumem, sem prepričan, da misliva enako, samo nima dosti smisla tega govorit, ko nasprotna stran, torej naravoslovci tega ne priznajo oz. vztrajajo pri svojem. To sem mislil s tem, da je debata zašla v slepo ulico. Vsem, ki se vam pa da nadaljevat, pa kar dajte, bom tudi jaz naprej spremljal!

Sam sem prepričan, da simuliranja človeka ne more izvest niti stroj z neomejeno računsko močjo. Tudi napovedovati prihodnost je po moje nemogoče. Recimo, nemogoče je inputat vse informacije za napoved prihodnosti. Omenjeno je bilo napovedovanje vremena - to je v primerjavi z družbo nič - gre le za enostaven fizikalni pojav. Človeka pa opredeljuje vsak njegov doživljaj, vsak delček sekunde njegovega obstoja. Tega se ne da sprogramirat. In zato tudi napovedovanja prihodnosti ne more bit. Tudi če predpostavimo, da bi to nek kvantni računalnik bil sposoben naredit, bi moment, ko bi človek zvedel za prihodnost bil dražljaj, na katerega bi se odzval, dražljaj, ki ga računalnik v svojem izračunu ne bi mogel predvidet. In ker se človek nanj odzove, se prihodnost spremeni, torej tista prejšnja napoved pihodnosti več ne more biti natančna. In tudi če računalnik svojo prejšnjo napoved ustrezno spremeni, upoštevajoč pač človekovo reakcijo na prvotno napoved, bo to spet nov dražljaj za človeka, na katerega se bo pravtako odzval - in prihodnost je spet nujno drugačna. Cikličnost, pač, začaran krog - kakor hitro napoveš prihodnost je ta napoved nujno napačna, ker vpliva na sedanjost in s tem na prihodnost, ki bo drugačna od napovedane.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: cybermedo ()

Marjan ::

CyberMedo:
Pravim samo, da je debata plodna takrat, ko ena stran prizna drugi, ok, pa imaš prav.

Uf, kako hudo zgrešeno mišljenje. Potem pa lahko kar vsi vsepovprek vsakemu kimamo, vsi se bomo strinjali, vse bo lepo in veselo bomo živeli do konca dni.

Tko nekako? :\

Double_J ::

Čakte, kaj se zdej sprenevedate?

Vprašanje je bilo, če se ves tale svet odvija po nekih enačbah z družbo in družboslovjem vred. To najprej odgovorite...

Potem bomo šele razložili, da človek sprocesira zgolj 10^14bitov in je to malenkost za bodoče računalnike.
Izračunavanje prihodnosti pa ne gre, ker je od rezultata izračuna odvisna prihodnost.
Ampak point ostaja, napovedati bi se dalo prihodnost skoraj popolnoma, če bi popazili, da se rezultati izračunov nikjer ne zvejo.
Tle bi šlo bolj zato, če bo Franci čez 50let res kupil svinjsko klobaso namesto puranje hrenovke.
Ne pa tkole kot zdej, neke ankete delat ter upat, da se bo prav napovedalo če bomo vstopili v Nato...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Double_J ()

Marjan ::

Cybermedo:
Cikličnost, pač, začaran krog - kakor hitro napoveš prihodnost je ta napoved nujno napačna, ker vpliva na sedanjost in s tem na prihodnost, ki bo drugačna od napovedane.


Tukaj si se ti zaciklal...

Aha, se mi je zdelo, da prisegate na čarovnije. To sem že zgoraj enkrat spraševal, pa sem šele sedaj dobil odgovor. Aha, zanimivo...

In kaj naprej pravi? Da prihodnost vpliva na sedanjost? No, ta je pa še bolj huda.

Medo: A se ti hecaš?

--------------------
Zdej pa bolj resno.
Poglej, ti ne zastopiš čisto navadne funkcije: y=f(x), lahko je seveda tudi večparametrična: y=f(x,y,z,....)

Po tem principu se da zračunat vse! Od vremena, do človekovega obnašanja.
1
2
3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kronično pomanjkanje naravoslovno-tehničnega kadra v Sloveniji (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Problemi človeštva
19328091 (20238) CaqKa
»

Kateri faks (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
7121988 (20135) romat
»

Smo računalnikarji bolj nagnjeni k terorizmu? (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
888972 (5850) Highlander
»

Potek raziskave o odnosu do spletnega oglaševanja na Slo-Techu (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Obvestila
618468 (7042) poweroff

Več podobnih tem