» »

Varčna sijalka vs. žarnica (stroškovno)

Varčna sijalka vs. žarnica (stroškovno)

1
2
»

imagodei ::

smarty> "Zakaj pa nekje prav piše CFL nekje pa ne?"

No, madona? Zakaj pa ponekod piše Laško, ponekod pa Union? Pa oboje je pir?

Zakaj na nekaterih škatlah piše Mainboard, na drugih pa Motherboard?

[tomeito] - [tomato]; Iraq - Iran
- Hoc est qui sumus -

BlaiseM ::

Stara, a prirocna tema.

energetik je izjavil:

srus je izjavil:


- barvna temperatura in utripanje ti v najboljšem primeru povzročita le glavobol in težave z očmi
Utripanje? A slučajno veš, da vse CFL delujejo pri več 10kHz? Če pri tem zaznaš utripanje, si Superman. Barvna temperatura Warm White sijalk je natančno enaka kot pri navadni žarnici. Tako sijalko s 2700K lahko povsem brez skrbi vtakneš v lučko pri postelji (če tam hočeš rumenkasto svetlobo), pa ne boš opazil razlike. Imaš pa seveda tudi na izbiro veliko drugih barvnih temperatur, kar pri navadnih žarnicah nimaš.

Definitivno opazim utripanje/flickering pri korenu dveh CFL "Osram DULUX S 11 W/840 (2-pina)" (v namizni luci EGLO, kjer je 11 W max), pa nisem Superman. Ena CFL ima pri korenu malce moder "obroc".

Je kamera na mobitelu sposobna zaznati 10+ kHz? Scientific American je v clanku podobno navajal "vec kot 10 kHz":
However, modern, electronically ballasted CFLs refresh themselves at between 10,000 and 40,000 cycles per second, rates too fast for the human eye or brain to detect. “As far as I’m aware there is no association between headaches and the use of compact fluorescent lamps,” says Phil Scarbro of Energy Federation Incorporated (EFI), a leading distributor of energy efficiency-related products—including many CFLs.


Katere so pa alternative za 4000 K svetlobo? V bliznji prihodnosti samo LED?

RejZoR ::

Včasih so bile tud navadne prekrite z modrim filtrom kjer dobiš spekter okoli 4k kelvinov, odvisno od tipa filtra.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

einstein :P ::

barakus je izjavil:

Ali ima kdo pri roki kakšen izračun, koliko me stane uporaba ene varčne sijalke v celotni življ. dobi v primerjavi s standardno žarnico(oz. več teh, ker prej umrejo)? Recimo, da me zanima za 100W žarnico oz. njej ekivalentno varčno sijalko. Pri tem me tudi zanima, če so kje podatki/statistike, koliko tista življenjska doba na embalaži sploh drži za vse te žarnice in druge dobre oz. slabe lastnosti enih in drugih.

Če ima kdo kaj časa oz. kako dobro literaturo, se priporočam.

Hvala.



kupi led žarnico, daj 20€ in jo obdrži do konca življenja
STAY OUT OF MY TERRITORY!

energetik ::

BlaiseM je izjavil:

Definitivno opazim utripanje/flickering pri korenu dveh CFL "Osram DULUX S 11 W/840 (2-pina)" (v namizni luci EGLO, kjer je 11 W max), pa nisem Superman. Ena CFL ima pri korenu malce moder "obroc".
Osram DULUX S (2-pina) deluje izključno na magnetnem balastu in utripa s 100Hz. Nisem jaz kriv, da imaš prastaro luč z magnetnim balastom. Večina novih pa dela z elektronskim balastom in utripa z več 10kHz, kar ti ne moreš zaznati.

BlaiseM je izjavil:


Katere so pa alternative za 4000 K svetlobo? V bliznji prihodnosti samo LED?
CFL dobiš tudi z 2700 in 6400K, T5 fluorescenčne pa še z polno vmesnih variant, 3000, 3500, 5700K itd itd.

jype ::

BlaiseM> Katere so pa alternative za 4000 K svetlobo? V bliznji prihodnosti samo LED?

Jaz sem zadovoljen s Philips Tornato ESaver 965 in 840, v delovnih prostorih se obe obneseta super.

BlaiseM ::

energetik je izjavil:

BlaiseM je izjavil:

Definitivno opazim utripanje/flickering pri korenu dveh CFL "Osram DULUX S 11 W/840 (2-pina)" (v namizni luci EGLO, kjer je 11 W max), pa nisem Superman. Ena CFL ima pri korenu malce moder "obroc".
Osram DULUX S (2-pina) deluje izključno na magnetnem balastu in utripa s 100Hz. Nisem jaz kriv, da imaš prastaro luč z magnetnim balastom. Večina novih pa dela z elektronskim balastom in utripa z več 10kHz, kar ti ne moreš zaznati.

Sem mislil, da 2-pina pomenita ne-zatemnitveno (un-dimmable) luc ... torej, pri manjsih CFL 2-pina nujno pomenita, da je v uporabi magnetni balast (v sami CFL pa je le starter)?

Ce ne pise na sami namizni luci/svetilki (npr. EGLO), kako ugotoviti ali je uporabljen elektronski balast? Po (manjsi) tezi? Po tem, da uporablja CFL s 4 pini?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BlaiseM ()

energetik ::

2 pina nujno pomenita da je na magnetnem balastu, ker je štarter že vgrajen v samo sijalko. No, razen če gre za CCFL, ampak pustimo zdaj to.

4 pinske pa lahko daš na magnetni ali na elektronski balast, čeprav večje je kar težko prižgat na magnetni, ker rabijo preveliko prebojno napetost.

Ja, ponavadi je taka luč precej lažja (če nima kakšnega težkega ohišja), preveriš pa najlažje tako, da jo v štacuni prižgeš. Če vžge takoj oz. po max 0,5s in ne utripa, je najverjetneje elektronski.

CFL z navojem imajo pa itak integriran komplet elektroniko in so VSE na elektronskem balastu.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

BlaiseM ::

Ravno zadnje sem te hotel vprasati ("VSE CFL z navojem so na elektronskem balastu"): kako kamera na mobitelu zazna utripanje, ko pa je le-to nad 10 kHz?


Napis "Operating frequency 50...60 Hz" na sami CFL pa oznacuje samo omrezje (utility frequency) in ne frekvenco same CFL?


Torej z elektronskimi balasti nimajo drzave s 60 Hz omrezjem nobene prednosti vec? :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BlaiseM ()

k4vz0024 ::

V čem je prednost Philipsovih PL electonic varčne žarnice? Jih sploh še proizvajajo?

energetik ::

k4vz0024 je izjavil:

V čem je prednost Philipsovih PL electonic varčne žarnice? Jih sploh še proizvajajo?
Očitno še.
Kot vidim iz kataloga je glavna prednost zelo dolga življenjska doba 15000-20000h.
Eno tako 20W imam že vsaj 10 let, sicer ne sveti ves čas, ampak crkniti pa kar noče.

Sicer pa so modernejše Philips Tornado, ki imajo še malo boljši izkoristek, ampak precej krajšo življenjsko dobo. Ravno danes sem v Šparu končno našel Tornado 32W z 2150lm 6500K, in jo bom imel za osvetlitev kaktusov. Kot bi se naredil dan. :P

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

k4vz0024 ::

Energetik, torej lahko verjamem bratu, ki je kupil žarnico tipa PL electronic daljnega leta 91, šla pa je v večna lovišča prejšnji teden.

energetik ::

Seveda. Vse je odvisno od časa dejanske uporabe in števila vklopov. Mi imamo na podstrešju tudi že 20let isto navadno žarnico, pa še vedno sveti.

k4vz0024 ::

Nekatere navadne žarnice so res dolgo življenjske. Varčne žarnice se z njim ne morajo kosati.

Kako ugotoviti, ali je šla elektronika ali cev po gobe v varčnih žarnicah?

energetik ::

k4vz0024 je izjavil:

Nekatere navadne žarnice so res dolgo življenjske. Varčne žarnice se z njim ne morajo kosati.
A da ne? Zakaj potem meni CFL za osvetljevanje kaktusov zdrži deklariranih 8000h, kar je natanko 8x več kot navadna žarnica? Zakaj mi v dnevni že 4 let svetijo 4 CFL, povprečno 5h/dan, vsak dan?

Kako ugotoviti, ali je šla elektronika ali cev po gobe v varčnih žarnicah?
V ~90% primerov gre cev po gobe, vsaj glede vzorca 10 sijalk, ki sem jih doma razstavil. Pregori 1 od filamentov. Če crkne cev, najprej pri vžigu nekaj utripa in težko vžge, naprej pa sveti normalno. Potem, ko se filament dokončno prekine, se ob vklopu ne zgodi več nič.
Ko crkne elektronika, imaš pa lahko podobne simptome, lahko pa tudi dimne efekte, znižano svetlost in podobno.
Zagotovo pa lahko izveš potem, ko razstaviš sijalko in pomeriš upornost med kontakti na cevi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

k4vz0024 ::

Navadne žarnice so bolj odporne na vklop/izklop.

Koliko pa mora biti upornost med kontakti na cevi, da je cev v redu?

energetik ::

k4vz0024 je izjavil:

Navadne žarnice so bolj odporne na vklop/izklop.
Močno dvomim. Tudi na volfram nitko v žarnici ne vplivajo blagodejno pogoste spremembe temperature v rangu par 1000K.

Koliko pa mora biti upornost med kontakti na cevi, da je cev v redu?
Par ohmov. Če je upor "neskončen", je filament pregorel.

SplitCookie ::

Močno dvomim. Tudi na volfram nitko v žarnici ne vplivajo blagodejno pogoste spremembe temperature v rangu par 1000K.

Halogenka - ki bi dejansko rabila 10 minut da se začne regeneracija nitke, dela na štengah že 2 leti - 15 sekund ima interval delovanja. Vklopov na dan pa toliko, da je že zdavanaj mimo 2000x rajtane cifre - že če vzameš 1000 letno je to ~3 na dan. - pa jih je na dan ~20+

Tista ki je zunaj na mrazu - crknil je PIR senzor preden je to naredila lampa - rihtati se mi ga pa žal ne da.

kako kamera na mobitelu zazna utripanje, ko pa je le-to nad 10 kHz?

Dejansko lampe ne delajo na stalnih 10kHz, ko se kondi ki je notri iztroši - frekvenca začne zelo nihati, predvsem pa začne nihati intenziteta lampe in močno ji pade tudi svetilnost.

Starejša 23W je primerljiva s 40W navadno.
Fluorescentke 2x35W (nove) pa s 105W varčno halogensko.

Kakor pa jaz varčujem pa je do sedaj izpadlo tako - da varčnih žarnic sploh ne ugašam. Del cel dan, celo noč.
Se mi preprosto ne da čakati.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Lonsarg ::

Obstajata DVA pomembna podatka pri varčnih žarnicah. En je število ur, ki deluje, drugi je število prižigov, ki ga žarnica zdrži!

In 80% vseh žarnic ima zelo majhno število prižigov, to so "klasične varčne". Obstajajo pa žarnica, ki jih imajo praktično neskončno, isto kot navadne. In od kar sem izvedel za to, vedno kupujem le te z neskončno prižigi, recimo zdaj sem kupu ene Megaman, ki imajo 60 000 prižigov in 10 000h, pa so ble mislim da okoli 8€.

In take žarnice se pa brez problema da tudi v kopalnice in hodnike.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Lonsarg ()

SplitCookie ::

Nobena žarnica nima neskončno vžigov.

Je samo marketinško navita cifra - ali pa npr. med vžigi mora preteči 5 minut


In take žarnice se pa brez problema da tudi v kopalnice in hodnike.

Če misliš, da je pri varčnih vzrok smrti dejansko problem vžigov in ugašanj, ma ok.
Sam ni.

V hodnike in kopalnice varčne žarnice ne sodijo. Na noben način v nobeni izvedbi.
Led ali klasika. The end
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Lonsarg ::

No neskončno besedo sem uporabil, ker je teh 60 000 prižigov zadosti veliko, da ni več živeljenska doba žarnica kaj dosti povezana z tem, koliko jo prižigaš, ampak bolj ali manj samo z tem koliko časa gori. Torej enako kot navadna žarnica in torej ja, sodijo tudi v hodnike itd. Pri nas nimamo več nobenih navadnih žarnic. LED pa imam v moji sobi, sam kaj ko poceni LED niso za nikamor, ta drage so pa, drage.. Ampak bojo zelo kmalu tudi LED dozorele.

energetik ::

SplitCookie je izjavil:

Starejša 23W je primerljiva s 40W navadno.
Fluorescentke 2x35W (nove) pa s 105W varčno halogensko.
Pretiravat pa tud ni treba no.

SplitCookie je izjavil:

Kakor pa jaz varčujem pa je do sedaj izpadlo tako - da varčnih žarnic sploh ne ugašam. Del cel dan, celo noč.
Se mi preprosto ne da čakati.
Res pametno početje. Eh, sej gre štrom na tvoje stroške.

SplitCookie je izjavil:

V hodnike in kopalnice varčne žarnice ne sodijo. Na noben način v nobeni izvedbi.
Led ali klasika. The end
S tem se lahko samo delno strinjam. V Šparu se dobijo CFL že za okoli 1€ po komadu. Tudi če jih menjaš na 1/4 leta, prihraniš v primerjavi s klasiko, ki (je) stala ~60c.
Sicer pa imam tudi jaz v kopalnici in spalnici klasiko, ker so te luči prižgane max po 10min skupaj.

Sc0ut ::

borisk je izjavil:

počasna karakteristika varšnih sijalk je prav dobrodošla ponoči, ko grem na wc, ob klasični žarnici si kot srna v soju žarometov :D

drugače so trgovci iznašli tržno nišo in prodajajo halogenke v klasični bučki, brez kakršnega problema dobiš 150W =)


Varčne sijalke v kopalnici zjutraj so zakon:)
1231 v3, Z97 A, 16GB ram 1600mhz, 3070 RTX, HX850

k4vz0024 ::

Problem pri popravilu varčne žarnice je tudi, kako jo razstaviti, ne da bi jo poškodoval.

energetik ::

Tam na obodu plastičnega dela je ena reža, ki kjer sta cev in elektronika speta skupaj. Nič zalimano, če si previden lahko s pomočjo zelo širokega šraufncigarja dobiš narazen brez poškodb.
Naslednji problem je pa, da so kontakti cev-elektronika pri nekaterih firmah naviti okoli konektorjev in je problem dobit narazen. Philips (mislim da) pa ima te spoje samo na kontakt in gre lepo narazen.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

SplitCookie ::


Problem pri popravilu varčne žarnice je tudi, kako jo razstaviti, ne da bi jo poškodoval.

Kanta

Res pametno početje.

Je ja.

Brez svetlobe nimam kaj za početi. Sorry, vsaj 100 lumnov/m^2 ali pa nič.

Varčna je toliko da naredi 'ambientno' svetlobo. In tule se tudi konča.

Tudi če jih menjaš na 1/4 leta, prihraniš v primerjavi s klasiko, ki (je) stala ~60c.

Res velik prihranek ?
Varčevati na razsvetljavi - je brezveze.
Zgubiš mnogo več kakor pa prihraniš.

Mene dobesedno zamori, če pridem v prostor, kjer tudi ko prižgem luč, doživim neko medlo, betežno svetlobo ki spominja bolj kot ne na čase bede, ko so si svetili izključno s svečami


V spalnici - me klasika - za razliko od varčne - ne moti. Prižgeš in je svetlo.

Oči se pač prilagodijo na tisto svetilnost kakršna je.

Torej enako kot navadna žarnica in torej ja, sodijo tudi v hodnike itd.

Ob mrazu bodo varčne odpovedovale - rabijo 30 minut da zasvetijo na polno svetilnost.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

energetik ::

Če imaš samo ambientalno osvetlitev, pomeni da imaš slabo dimenzionirano osvetljavo in CFL nimajo tukaj veze. Po 20-30 sekundah je osvetlitev že blizu nazivne.
V stanovanju ponavadi nimaš mraza.

SplitCookie ::

V hodnikih pa mraz imaš.

Ambientalna osvetlitev je zato, ker ne mislim imet bale CFL po stanovanju da mi svetijo v bučo

Njihova svetloba je tudi nagravžna in moteča če je direktna. Ni nobenih kontrastov oz. senc, koristno če delaš tehnično risanje, ogabno če rabiš percepcijo prostora
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

rok_p ::

sicer malce off topic ampak:)

na stopnišču imamo montirano luč, ki se avtomatsko prižge, ko gre kdo mimo. V zanima me, kateri tip žarnice naj montiram. Imel sem navadne 40W in varčne..vendar nobene ne zdržijo niti mesec. Problem je nenehno prižiganje/ugašanje. Imate kakšen predlog?


hvala
rok

energetik ::

rok_p je izjavil:

na stopnišču imamo montirano luč, ki se avtomatsko prižge, ko gre kdo mimo. V zanima me, kateri tip žarnice naj montiram. Imel sem navadne 40W in varčne..vendar nobene ne zdržijo niti mesec. Problem je nenehno prižiganje/ugašanje. Imate kakšen predlog?
Tole ali LED. Ali pa poceni navadne žarnice s Hrvaške pa pač pogosto menjaš.
Aja, pa nastavi avtomat, da pusti dalj časa prižgano. Recimo ko jo nekdo sproži, naj potem sveti vsaj recimo 15 minut. Če bo v teh 15min še kdo prišel mimo, zaradi tega ne bo ponovnega vklopa. Porabiš malo več elektrike ampak še vedno ceneje kot menjava žarnice.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Opkow ::

Kaj pa te halogen zarnice, ki naj bi bile nadomestilo navadnih?
klik
Se ne obnesejo za v stopnisce?

energetik ::

SplitCookie je izjavil:

Starejša 23W je primerljiva s 40W navadno.
Evo, ker imam dosti takšnih in podobnih govoric, sem šel delat meritve. Vse od testiranih sijalk sem dal v isto namizno luč, ki ima odličen odsevnik, tako da bi moral biti svetlobni snop ki izstopa, podoben pri vseh žarnicah. Vse sem slikal z _ISTIMI_ nastavitvami na fotkiču, white balance je nekje okoli 5700K. Potem sem pri vsaki izmeril še povprečno osvetljenost celega A4 belega papirja, ki je bil v isti oddaljenosti od luči v vseh primerih.

Philips Tornado 23W 6500K, nekje na sredini življenjske dobe:

Osvetljenost: 8900 lux

Navadna 40W žarnica:

Osvetljenost: 2000 lux

Navadna 100W žarnica:

Osvetljenost: 8900 lux

Zdej mi naj pa še en napiše, da je 23W varčna žarnica kvečjemu primerljiva s 40W klasiko. ;(

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

BlaiseM ::

SplitCookie je izjavil:

kako kamera na mobitelu zazna utripanje, ko pa je le-to nad 10 kHz?



Dejansko lampe ne delajo na stalnih 10kHz, ko se kondi ki je notri iztroši - frekvenca začne zelo nihati, predvsem pa začne nihati intenziteta lampe in močno ji pade tudi svetilnost.

Vse zarnice (OSRAM Duluxstar 8W/400 lm) so stare le nekaj dni (in so imele < 10 ne-kratkih vzigov). Obstaja se kaksna druga razlaga zakaj mobitel-kamera zazna utripanje (ki je menda "nad 10 kHz")? :| Na vseh 9 takih CFL se pojavi utripanje.

Mimogrede, ali obstajajo CFL z barvnim indeksom 90+? Vse kar sem videl je bilo v Ra 80+.

PS. Glede LED luci: v BauHausu sem nasel namizno LED svetilko z 3W/315 lm. Kdo ve kje bi se dobile (namizne) LED luci z vec lumni?

PPS. energetik, v kaksni namizni luci imas Philips Tornado? Ima kaksno ime, spletno stran, itd. ? Tile Tornadi namrec niso majhni. :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BlaiseM ()

energetik ::

BlaiseM je izjavil:

Obstaja se kaksna druga razlaga zakaj mobitel-kamera zazna utripanje (ki je menda "nad 10 kHz")? :| Na vseh 9 takih CFL se pojavi utripanje.
Mogoče kakšna softverska finta ali finta z vzorčenjem?

BlaiseM je izjavil:

Mimogrede, ali obstajajo CFL z barvnim indeksom 90+? Vse kar sem videl je bilo v Ra 80+.
Vsaj v fizičnih štacunah jih nisem še videl. Vse so 80+.

BlaiseM je izjavil:

PPS. energetik, v kaksni namizni luci imas Philips Tornado? Ima kaksno ime, spletno stran, itd. ? Tile Tornadi namrec niso majhni. :)
Neka no-name iz Merkurja. Mislim da okol 20€. Notri imam prav tisto Tornado Daylight. Vse skupaj 30€ - po mojm najboljša kombinacija kar dobiš za ta denar. Tornado ni velik, ker je spiralen. Nekje na nivoju starih 100W žarnic.

SplitCookie ::

Navadna 100W žarnica:


S ta malo bučko ? Te so 90W


Zdej mi naj pa še en napiše, da je 23W varčna žarnica kvečjemu primerljiva s 40W klasiko. ;(

Je

+ Svetloba iz tvojega tornadota je naravnost ogabna
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Okapi ::

Bela, takšna, kot mora biti. Ne pa tisto rdeče sranje klasičnih žarnic.>:D

O.

SplitCookie ::

A, Tako bela, da je ton kože enak tonu mrtvaka
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Okapi ::

Tako bela kot je bela sončna.

O.

Zvezdica27 ::

tisto fotkanje je ... pač WB je zelo relativna zadeva, v praksi pa 100w žarnica je pač 100w in to je to.

lejte, resno: one OBIjeve za 1 euro (modra pakunga, ne zelena!) so zmaga! probajte,

zz

Vanadium ::

Zvezdica27 je izjavil:

tisto fotkanje je ... pač WB je zelo relativna zadeva, v praksi pa 100w žarnica je pač 100w in to je to.

lejte, resno: one OBIjeve za 1 euro (modra pakunga, ne zelena!) so zmaga! probajte,

zz


Res je tele CMI od obija so kar vredu, škoda edino da nimajo spiralnih :P

Zvezdica27 ::

A CMI so? vem da majo dvoje, modre in zelene ... no une modre. Res so fajn, kar ne crkne 1. dan, dela zelo dolgo.

Jaz pa pogrešam kake, ki ne bi imele spirale ali cevi samo naravnost naprej, ampak tko kot pingpong lopar, za kake kratke luči, okvirje... a razuemte, to res manjka. Seveda te poceni varianta.

zz

energetik ::

SplitCookie je izjavil:

Navadna 100W žarnica:


S ta malo bučko ? Te so 90W
Ne, s tavelko bučko, 100W, 1340lm. Tornado je pa 1450lm. Saj se vidi, da je osvetljenost papirja približno enaka. Samo svetloba od navadne je nagravžno rumena.


+ Svetloba iz tvojega tornadota je naravnost ogabna
6500K Tornado imam za delo in tam je bela dnevna svetloba odlična zadeva, ker vidim barve take, kot so v resnici. Ne pa pod navadno žarnico, ko je vse rumeno.
Rumeno 2700K imam samo v spalnici.


Zvezdica27 je izjavil:

tisto fotkanje je ... pač WB je zelo relativna zadeva, v praksi pa 100w žarnica je pač 100w in to je to.
WB ni nič relativna zadeva, ker sem imel fiksno nastavljeno na 5700K. In zato se tako lepo vidi, kako rumene so dejansko navadne žarnice v primerjavi s sončno svetlobo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

SplitCookie ::

Samo svetloba od navadne je nagravžno rumena.

In omrežna napetost na podnožju žarnice je ? - in pomeri ji moč ki jo cuza iz omrežja

Drugače pa naredi white-balance na kameri, za vsak tip svojo.

ColdWhite mora biti mnogo svetlejša da da enak občutek ugodja.

Zdi se ti da je 'rumena' izključno zato ker so se ti oči navadile hladne bele.
6500K je zelo visoka cifra za kakršnokoli stanovanjsko uporabo ali kakršnokoli primerjavo barv.

Na komp si nasnami Flux in ga uporabljaj kakšen teden, nato mi pa povej kakšen imaš občutek ko ga ob polnoči izklopiš in gledaš v ekran.

Sam foto retouch-a ne moram delati s čimerkoli drugim kot halogenkami. Enako risanje. Rezultat s high K je zmazek.

In zato se tako lepo vidi, kako rumene so dejansko navadne žarnice v primerjavi s sončno svetlobo.

Ja, failan test
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

Zgodovina sprememb…

RejZoR ::

Cool White je 4000K in je men najbolj všečna svetloba, ker deluje mal bolj hladno in techy. Rumeno z 2700K bi dal v kakšno graščino kamor Cool White ne paše...
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

energetik ::

SplitCookie je izjavil:

Samo svetloba od navadne je nagravžno rumena.

In omrežna napetost na podnožju žarnice je ? - in pomeri ji moč ki jo cuza iz omrežja

Drugače pa naredi white-balance na kameri, za vsak tip svojo.
Ravno zato sem uporabil isti WB, da se vidi razlika, ki se ji oko prilagodi in potem misliš da je 2700K "naravna".


ColdWhite mora biti mnogo svetlejša da da enak občutek ugodja.
6500K nimam zato, da bi mi dajala občutek ugodja, ampak da razločim recimo vijolično in rjavo nit pri šivanju, da vidim pravilne barve pri urejanju fotk na papirju ali da pogledam, kako bo obleka zgledala na prostem.


Zdi se ti da je 'rumena' izključno zato ker so se ti oči navadile hladne bele.
6500K je zelo visoka cifra za kakršnokoli stanovanjsko uporabo ali kakršnokoli primerjavo barv.

Na komp si nasnami Flux in ga uporabljaj kakšen teden, nato mi pa povej kakšen imaš občutek ko ga ob polnoči izklopiš in gledaš v ekran.
Flux uporabljam že 1 leto. Ja, se oči navadijo in za večer je fino. Ni pa fino, ko gledam film ali fotke. Takrat Flux izklopim.


In zato se tako lepo vidi, kako rumene so dejansko navadne žarnice v primerjavi s sončno svetlobo.

Ja, failan test
Ja, vežda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

SplitCookie ::

6500K nimam zato, da bi mi dajala občutek ugodja, ampak da razločim recimo vijolično in rjavo nit pri šivanju, da vidim pravilne barve pri urejanju fotk na papirju ali da pogledam, kako bo obleka zgledala na prostem.

Ye ye ye.

Studijski tehniki uporabljajo 3200K lampe.
Le zakaj.
SplitCookie> Prevoziš RDEČO ! jype> Ja? A to je kaj posebnega?
Ramon dekers> Ječa je lahko naravno okolje potem ko se adaptiraš.
jype> CPP ne spoštujem _NIKOLI_

energetik ::

Nebivedu. Očitno še niso našli 965 fluorescentk.

Zvezdica27 ::

lp,

oči drugače dojemajo svetlobo, kot kamera. In vsi tule vemo, da je najbližje "normali" navadna 100w žarnica. Vse ostalo je fake oz. ima pač drugo temperaturo bele.

Ker bela je bela pod kakršnokoli žarnico, kako bo pa oko zaznalo barvo svetlobe odboja (ali kamera) je pa druga stvar. Zame nastaviti WB na 5700 niti približno ni enako kot nastaviti pravilni WB. Če že, bi moral kamero umeriti na jasnem, na soncu in POTEM slikati te žarnice. Potem bi pa videli kako in kaj. Pa ni treba, sam sem pristaš varčevalnja in teh novih luči, super je... samo v kopalnici imam pa 100w žarnico, sam tko, da zgleda normalno.

A veš... tud v mraku lahko slikaš s kakim 1,4 objektivom... samo barve niti pod razno ne boto take, kot jih bo zaznalo oko (možgani), tudi če nastaviš WB.

zz

energetik ::

Zvezdica27 je izjavil:

lp,

oči drugače dojemajo svetlobo, kot kamera. In vsi tule vemo, da je najbližje "normali" navadna 100w žarnica. Vse ostalo je fake oz. ima pač drugo temperaturo bele.
Vsekakor drugače dojemajo. Kaj pa je normalno, pa lahko dikutiramo. Do časa, ko smo si začelo svetiti z ognjem in svečami je bilo vsekakor normalna okoli 6500K svetloba, ki jo dasta direktno sončno sevanje in modro nebo.

Zame nastaviti WB na 5700 niti približno ni enako kot nastaviti pravilni WB. Če že, bi moral kamero umeriti na jasnem, na soncu in POTEM slikati te žarnice. Potem bi pa videli kako in kaj. Pa ni treba, sam sem pristaš varčevalnja in teh novih luči, super je... samo v kopalnici imam pa 100w žarnico, sam tko, da zgleda normalno.
Če nastaviš WB na 5700K, je to že umeritev na sončno svetlobo, nimaš kaj več umerjati. Umerjaš lahko, če imaš WB na Custom in če hočeš narediti stvar belo pod rumenkasto svetlobo. Jaz sem na 5700K nastavil ravno zato, da se vidi primerjava s sončno svetlobo. Kaj od tega ne razumeš?

A veš... tud v mraku lahko slikaš s kakim 1,4 objektivom... samo barve niti pod razno ne boto take, kot jih bo zaznalo oko (možgani), tudi če nastaviš WB.
Ja, oko (oziroma možgani) nas lahko pretentajo, da je neka stvar drugačna, kot v resnici je. Digitalc s fiksirano WB pač ne.

BlaiseM ::


Nic ne vem o fotografiji, pa me zanima zakaj kamera na mobitelu prikaze (domnevno) utripanje CFL zarnic (OSRAM Duluxstar 8W)? Menda imajo vse trenutne CFL frekvenco nad 10 kHz, torej mora biti nekaj drugega.
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

se še dobi navadne žarnice? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8624271 (9037) čuhalev
»

Žarnice s celotnim spektrom svetlobe? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9842648 (40494) jebiveter2
»

Gospodinjske žarnice (strani: 1 2 3 49 10 11 12 )

Oddelek: Loža
594121923 (90847) BigWhale

Več podobnih tem