» »

Nov zakon za mlade voznike.

Nov zakon za mlade voznike.

WarpedGone ::

WarpedGone je izjavil:

Dve naivni vprašanji:
a) koliko novih šoferjev dobimo vsako leto?
b) koliko tečajnikov lahko vransko pohendla v enem letu?
Ma kdo številke?


Sm našel nekaj:
V Sloveniji vsako leto vozniški izpit sicer opravi okoli 30.000 voznikov začetnikov.

Hmmm, torej 120 novih voznikov začetnikov bo vsak dan na vranskem pridobivalo praktične izkušnje. 15 na uro, vsak šofer bo imel poligon na razpolago 4 minute. Če grejo 5 way je to 20 minut.

Ja, jaka kvaliteta bo to.
Zbogom in hvala za vse ribe

IceIceBaby ::

Nekje je treba začet. Upajmo, da bo to za sabo potegnilo izgradnjo še kakšnega poligona/dirkališča.

WarpedGone ::

Seveda, ampak uzakonjevat neizvedljivo je ŠVOH začetek.
Zbogom in hvala za vse ribe

vorantz ::

WarpedGone je izjavil:

Dodaten strošek? Ni problema, pač kupiš kitajske gume in si na isti ceni. Sej pol ja znaš tut s takimi gumami varno peljat.


Pa od kje vam, da je na vsak nov opravljen izpit takoj kupljen avto? ;((

Bor H ::

Če v kratkem po izpitu ne prideš do avta (svojega ali družinskega), torej ne voziš aktivno si precej nevaren sebi in okolici, ker lih pri vožnji je pomembno da redno "treniraš" in to je najbolj pomembno na začetku, je bolje da sploh ne delaš izpita.

WarpedGone ::

Je precej na tem. Najbolš so umetnice, ki se prvič same usedejo za volan kakih 20 let po tem, ko so nardile izpit. Uradno so to "stare in izkušene" voznice s katerimi država nima problema.
Problem so seveda vozniki, ki še nimajo vsaj tri leta vozniškega dovoljenja. Birokratski prijemi pač.
Zbogom in hvala za vse ribe

root987 ::

Jah, to sam pomen, da je treba birokratom še dodatno težit, da še to pofixajo. Ampak kot rečeno, kar se mene tiče je ta korak dober, vendar mora biti to prvi korak na dolgi poti.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Icematxyz ::

Nisem bral za kaj se gre. Ampak če bo treba odšteti po novem več denarja. Vsi vemo zakaj se gre. Rado se pač krade denar v zameno pa se da figo v žepu.

Če pa se slučajno motim. In ne gre za več denarja. Potem pa se posipam s pepelom. In ne vem kako sem lahko na kaj takšnega pomislil!

#000000 ::

Najbol hec bo ko bo ene pol leta cena 200 evronov, pol bodo pa začel dražit (procedura enaka vinjeti) in sčasoma bo tko kot sem rekel ene 20 postov nazaj, vsi komplet bomo mogli na ta tečaj, še prej pa pridejo na vrsto tudi motoristi, mopedisti, tovornjakarji in nazadnje celo biciklisti in pešci :) Kokr smo sfukana država se temu neb čudil.

WarpedGone ::

Zanimiv, sam da je ideja dobra pa vsi ploskajo.
Nič jih ne moti da je stvar praktično neizvedljiva in precej draga. Sam da je ideja dobra ...
Zbogom in hvala za vse ribe

IceIceBaby ::

Saj se še nič konkretno ne ve kako se bo zadeva izvajala, kje se bodo dogajali ti preizkusi, koliko bo stalo...

WarpedGone ::

Ve se dost, da lahk garantiram da kvalitete ne bo.

30.000 oseb letno na enem poligonu. Max 20 minut prakse in kup teoretičnega nakladanja za cca 200 EUR.

Zakaj ni cena raje 2000 EUR. Bi blo enako brezveze, pa država bi 10x več zaslužila.
Zbogom in hvala za vse ribe

overlord_tm ::

Ce ma vransko probleme z premalo obiska naj ceno spustijo za pol pa bom vsak teden tam :)

Sicer kot sem jaz razumel to ne bo tak tecaj kot je trenutno, ampak bo stvar obsegala se neke pogovore z psihologi al neki takega, uglavnem veliko govorjenja in malo prakse. Verjetno imamo tudi veliko raznih *logov nezaposlenih, pa so pogruntal da bi jih lahko tu ponucali.

Vransko bi verjetno lahko kakoh 50 voznikov na dan sprocesiral, ce bi malo zoptimizirali postopke. Tist teoreticni del ki je na zacetku pride prav samo ljudem ki so prespricali osnovnosolsko fiziko, dokler ne sprobas v zivo je brezveze da ti razlagajo teorijo aquaplaninga. Jaz bi ljudi najprej peljal en krog po poligonu, da se userjejo, potem jim pokazal v teoriji kaj so doziveli, potem pa nazaj na poligon trenirat.

Ampak dober zacetek bi bil ce bi ze dvignili standarde v avtosolah, ker trenutno imajo pomoje blizu 100% prepustnost. Da pa vsak mutavec, ki komaj spravi skupaj 3 smislene stavke, lahko vozi avto pa se mi ne zdi dobra ideja. Niti pravilne drze volana ne forsirajo.

#000000 ::

IceIceBaby je izjavil:

Saj se še nič konkretno ne ve kako se bo zadeva izvajala, kje se bodo dogajali ti preizkusi, koliko bo stalo...


Sej to je fora, prvo uzakonijo nekaj šele potem začnejo tuhtat kako naj to sploh izvajajo, dost jasen znak da gre za nabiranje denarja.

Mavrik ::

30.000 oseb letno na enem poligonu. Max 20 minut prakse in kup teoretičnega nakladanja za cca 200 EUR.


Saj ti veš da traja cela stvar 8 ur a ne? In a da če računaš da je ura vožnje po ceniku 20EUR (kot vidim nekatere navedbe) je to čist po normalni ceni?
The truth is rarely pure and never simple.

Grey ::

8ur praktičnega usposabljanja "varne vožnje"...če ne bojo menjal vsaj 3 setov gum na dan je to bolj švoh varna vožnja. Varna vožnja pomeni, da znaš ti pravilno odreagirati na nenadno zaprtje pasu, če te začne odnašat iz ovinka, pravilno ocenjevati hitrost v ogledalih, z ustreznim pospeškom prehitevati ovire, zaviranje v mokrem/snežnem itd. Če tega ne bodo poučevali, potem naj raje zaprejo vse skupaj in nehajo cuzati denar.

BlueRunner ::

Tako, kot sam vidim stvar...

Tečaj varne vožnje pomaga tistim, ki so t.i. normalni ljudje, nimajo pa izkušenj kje so njihove omejitve in kje so omejitve njihovega vozila. Sam sem iz tečaja potegnil štiri stvari:
- avtomobili, tudi če so stari 15+ let, brez ABS, kaj šele druge elektronike, so neverjetno stabilna in varna orodja, če skrbiš za gume (letni čas, profil, starost, pritisk). Je bilo videti, ko je tako ustrezno spedenan avto vedno ustavil na krajših razdaljah, kot pa nekaj udeležencev z ABS-om. Torej se varnost začne že pri proračunu za gume.
- avotmobil je zelo varna stvar, dokler ga imaš pod kontrolo. Ko kontrolo izgubiš, jo izgubiš. Samo bog ti lahko potem še pomaga, da jo dobiš preden boš s havbo ali pa ritjo srečal pešca/kandelaber/graben/hruško betona. Poanta je torej, da avta ni zdravo peljati do meje, meja pa se lahko zelo hitro zelo približa temu, kar si misliš, da je še varno. Dež, listje, zlizan asfalt, ... vse to so stvari, kjer greš lahko mimogrede in nevede čez mejo. Potem pa te še sam Küzmič več ne reši
- razlika med 50 in 60 je v naselju razlika med življenjem in smrtjo.
- očitno je pravilo, da je na vsakem tečaju v vsaki skupini vsaj en divjak, ki mu ni jasno. Takšnim ne bo nikoli jasno. Vsem ostalim udeležencem pa je to opozorilo, da lahko naredijo vse prav, pa jih bo na AC še vedno odstrelila ena takšna kamikaza. Zato sedaj več nimam 15+ let starega avta, ampak avto, ki ima ABS + BAS in 8 arbagov. Ne zato, ker tako voziim, ampak zato, ker tako vozijo nekateri, za katere ga ni tečaja na svetu, ki bi jim v glavo spravil pamet.

Kot sem rekel.... ni poanta tečaja reformirati opice ali pa vse naučiti biti nadpovprečno sposoben voznik. Poanta tečaja je pomagati normalnim, da ne bi nevede delali bedastih napak s potencialno smrtno nevarnimi posledicami. Opice bodo še vedno opice. Neumne napake, ki izhajajo iz navadne nevednosti (program avtošol je tukaj pač tragično omejen) pa se s tem tečajem še vedno bistvno omejijo.

Koliko je že varnostna razdalja? Koliko je že povprečen reakcijski čas? Koliko vas je to že preverilo na sebi z radarjem in metrom? Na poligonu dobiš točno to. Empiričen test lastnih gum in lastnega reakcijskega časa. Povzetek (pri kosilu, ki je vključeno v ceno) je tipično zelo prizemljen. Tipa "o hudiča..."

That said pa se še vedno strinjam z inštruktorjem. 2 meseca so določili čez palec, ne da bi malo preverili koliko kilometrov začetniki po narejenem izpitu tupično naredijo. Če pa ne narediš 1000+ km, težko rečeš, da vozilo sploh lahko normalno voziš. Pa še 1000km je relativno malo. Večina mularije pa izpit naredi julija, gre na počitnice in se vrne v lajf nekje semptembra. Čez en mesec pa potem že na tečaj? Nope. Potem se na tečaju bolj ukvarjaš s šaltanjem iz 2. v 3., kot pa s tem, da bi opazoval vozilo kaj ti počne.

WarpedGone ::

Mavrik je izjavil:

30.000 oseb letno na enem poligonu. Max 20 minut prakse in kup teoretičnega nakladanja za cca 200 EUR.


Saj ti veš da traja cela stvar 8 ur a ne? In a da če računaš da je ura vožnje po ceniku 20EUR (kot vidim nekatere navedbe) je to čist po normalni ceni?


Človek bi si želel, da bi bilo to res ampak matematika pravi neki druzga. Na razpolago imaš kakih 250 dni, pohendlat moraš pa kakih 30.000 novincev. Zdej mi pa povej, koliko prakse pride na enga udeležeca na enem poligonu.

Ali hočeš rečt da se bo nabrala vrsta in bojo ljudje čakali par let da pridejo na vrsto in opravijo to kar država od njih zahteva?
Zbogom in hvala za vse ribe

TESKAn ::

WarpedGone je izjavil:

Dve naivni vprašanji:
a) koliko novih šoferjev dobimo vsako leto?
b) koliko tečajnikov lahko vransko pohendla v enem letu?

Ma kdo številke?
Če b ni precej večji od a, to pomeni le še en birokratski papir, katerega je treba plačat, ker bo realnost vransko prisilila v nižanje kvalitete tečaja. In bo izpadlo kot še en tečaj prve pomoči kjer polna dvorana posluša dohtarja kako se izvaja oživljanje.


Hm, predavanje eno uro, voziš 5 ur, recimo tri skupine na dan, 30 ljudi, če bi bila samo ena skupina hkrati na poligonu. Ker imaš več različnih vaj, se mi zdi da šest, so komot vsaj štiri skupine hkrati na poligonu. Torej, v najboljšem primeru 120 ljudi na dan.

Dodaten strošek? Ni problema, pač kupiš kitajske gume in si na isti ceni. Sej pol ja znaš tut s takimi gumami varno peljat.

Nekaterim so dobre gume že tako dodaten strošek, ko kupijo stara "sportska kola", ki imajo feltne za 225/50 17 col in so potem paf, ko jih ena kvalitetna guma stane 300€+.

Hmmm, torej 120 novih voznikov začetnikov bo vsak dan na vranskem pridobivalo praktične izkušnje. 15 na uro, vsak šofer bo imel poligon na razpolago 4 minute. Če grejo 5 way je to 20 minut.

No, bi se dalo stisnit not :). Se pravi rabimo še en poligon, bliže primorski (kje med logatcem in postojno), pa bo.

Seveda, ampak uzakonjevat neizvedljivo je ŠVOH začetek.

Je izvedljivo :).

Najbol hec bo ko bo ene pol leta cena 200 evronov, pol bodo pa začel dražit (procedura enaka vinjeti) in sčasoma bo tko kot sem rekel ene 20 postov nazaj, vsi komplet bomo mogli na ta tečaj, še prej pa pridejo na vrsto tudi motoristi, mopedisti, tovornjakarji in nazadnje celo biciklisti in pešci :) Kokr smo sfukana država se temu neb čudil.


Glede na to, da je "redna" cena 162€, da imajo člani AMZS že tako 15% (se mi zdi) popusta in da je zadeva obvezna, bo po moje cena nižja od 150€.

30.000 oseb letno na enem poligonu. Max 20 minut prakse in kup teoretičnega nakladanja za cca 200 EUR.

- da se spravit na en poligon vseh 120
- cena bo pod 150€

Varna vožnja pomeni, da znaš ti pravilno odreagirati na nenadno zaprtje pasu, če te začne odnašat iz ovinka, pravilno ocenjevati hitrost v ogledalih, z ustreznim pospeškom prehitevati ovire, zaviranje v mokrem/snežnem itd. Če tega ne bodo poučevali, potem naj raje zaprejo vse skupaj in nehajo cuzati denar.

Naučijo te reakcij na mokri cesti (lovljenje avta, če ti ga zanese, ustavljanje v sili, izogibanje oviram na spolzki cesti). In IMO je bolje, da so tečajniki na slabših gumah - kaj pomaga, če na poligonu manevrirajo z najboljšimi michelinkami, če se doma vozijo z dve leti starimi sava gumami? Point je "worst case", to pa nove gume na avtu nekako niso.

Dež, listje, zlizan asfalt, ... vse to so stvari, kjer greš lahko mimogrede in nevede čez mejo. Potem pa te še sam Küzmič več ne reši

Reši mogoče ne, lahko pa namesto v otroka ob cesti zapelje samo v jarek ob cesti.

Na razpolago imaš kakih 250 dni, pohendlat moraš pa kakih 30.000 novincev. Zdej mi pa povej, koliko prakse pride na enga udeležeca na enem poligonu.

Zakaj 250 dni? Na poligonu so luči, tečaji se opravljajo tudi med zimo. Tudi inštruktorja bi lahko potem imeli še kakšnega full - time zaposlenega. In dvoizmensko. Vse se da, če se hoče. Če pa idejo apriori označiš za zanič in niti ne gledaš, kako bi se pa mogoče dalo to naredit...
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Bor H ::

Jst bi še dve stvari dodal k debati:
1) ta poligon je nova stvar v našem prostoru, normalno je da se nekateri počutijo ogrožene in ne priznavajo nobenega pomena takemu tečaju. Tudi sam sem težko spremenil položaj za volanom, pa sem vozil pred tem 2 leti, če bi 20 bi mi bilo lažje rečt "kaj pa te opice vejo kaj je dobr", pa tudi doma sem jih nekaj časa prepričeval da bom pač sedel bližje volanu kot so njih učili. Ni lahko, če ti nekdo dokaže, da si delal napako "cel lajf", sploh pri moških, ki večinoma jemljemo jeklene konjičke kot del sebe.

2) stric je bil dolga leta voznik tovornjaka, njihova firma je veliko vozila za neko tujo firmo, ki je zahtevala, da kdor bo vozil njihovo robo, mora opravit ta tečaj, in so jim ga celo plačali. Če je zadeva tako neuporabna, zakaj so tujci plačevali 5-10 voznikom, ki opravijo blizu 1000km na dan ta tečaj? Pa ne mi zdj rečt da je vožnja tovornjaka čist druga stvar.

#000000 ::

Pa ne mi zdj rečt da je vožnja tovornjaka čist druga stvar. Ja pol pa pejt šlepar vozit, če je isto k dab fičkota vozil.

WarpedGone ::

Zakaj 250 dni?

Ker sm pogledal skozi prste. Razumeš kaj je to hitra ocena?
Dvoizmensko praviš, od 6ih zjutraj do 10 ih zvečer? Kazga vzdrževanja pa poligon in podporni objekti seveda ne rabijo, a ne? Bojo laufal kr ful time nonstop?

Se pravi rabimo še en poligon, bliže primorski (kje med logatcem in postojno), pa bo.

Za naše razmere je ob danih zahtevah ene 5 poligonov minimum da bo teh 30.000 novincev letno za svoj denar dejansko kaj dobilo. Ne pa samo kup palamudenja.

Tudi ko se gre za plemenite namene se je treba vprašat o kvaliteti. Nič ti ne pomaga super zakon, če ga ne moreš spraviti v življenje. Če bi bil samo zakon dovolj - enostavno zakonsko prepovemo nesreče pa bo super, noben mrtu več... Enepar tukaj se jih čist tako obnaša. V dani situaciji je tole žal le še eno izkoriščanje monopolnega položaja in zloraba državne prisile za privat profit.

OT: dosedaj sm mel en karambol - na pospeševalnem pasu sm priletel v rit eni stari kuri, ki se je tam ustavila in čakala "na prostor" na obvoznici.
Ena druga frišna voznica pa mi je zatem solila pamet, kako da je una črta na koncu pospeševalnega pasu enako kot zid in da se NIKAKOR ne sme čez zapeljat.

Kaj nam nucajo poligoni, če avtošole še vedno učijo takšne nevarne reči? Če imajo še vedno takšen obupen problem upoštevat realne možne dogodke?
Od takrat je bil po TV dvakrat spuščen en spot, kako se obnašat na AC. Obakrat v poznih večernih urah, ko večina pravičnikov že spi...
Zbogom in hvala za vse ribe

Bor H ::

#000000 je izjavil:

Pa ne mi zdj rečt da je vožnja tovornjaka čist druga stvar. Ja pol pa pejt šlepar vozit, če je isto k dab fičkota vozil.


Je drugače glede šaltanja in pospeševanja, osnovni principi varne vožnje in nabiranja izkupenj so pa isti.

WarpedOne: upam da nisi bil ti na konc kriv?

WarpedGone ::

Policaj: "A je kdo poškodovan? Ne? Zmenta se." in je šel reševat situacijo ko so se za mano prevračal ...
Zbogom in hvala za vse ribe

BlueRunner ::

TESKAn je izjavil:

Dež, listje, zlizan asfalt, ... vse to so stvari, kjer greš lahko mimogrede in nevede čez mejo. Potem pa te še sam Küzmič več ne reši

Reši mogoče ne, lahko pa namesto v otroka ob cesti zapelje samo v jarek ob cesti.

Nope. Ga ne. Ko avto več nima oprijema, si v njemu samo še sopotnik, naključje ali pa bog pa imata v rokah kontrolo. Küzmič stvar rešuje tako, da v takšen položaj (izguba kontrole - oprijema - ko greš čez mejo) preprosto ne pride. Enako naj bi ravnal tudi normalen voznik.

Edina razlika je, da si mojster lahko privošči iti do meje, ker točno ve kje je meja, normalen voznik pa niti pod razno ne, ker preprosto ni sposoben tako zelo dobro ocenjevati vse dejavnike. Seveda pa se mojster bliža mejam samo na za to namenjenih površinah ob zato namenjenih časi (zaprte površine za dirkanje). Niti pod razno pa ne v prometu na javnih cestah.

Zgodovina sprememb…

amigo_no1 ::

No, meni je pa uspelo lani, tisti dan, ko je prvič zapadel sneg. Letne gume (za sabo so imele ene 15.000 km, goodyear duragrip - niso bile najcenejše čungalunga gume), 20 - 30 kmh v koloni, spredaj zavira, se lahno dotaknem zavore, pa mi že blokira kolesa, motor crkne, avto pa drsi naprej. Dovoljšnji varnostni razdalji se lahko zahvalim, da nisem naslednjo uro preživel na mrazu, izpolnjeval poročilo o nesreči in imel po možnosti še opravka s kakim tečnim šoferjem, ki se mu ravno nekam strašno mudi...pa se mi prej v devetih letih ni kaj takega primerilo.

po drugi strani pa mi je bilo bremzanje kjer je pol avta na normalnem asfaltu pol pa na drseči podlagi totalna bedarija ker te ne nauči nič


Če voziš avto z ABS, res ne. Če pa ABSa nimaš in blokiraš gume (zaviranje v sili), ti ga pa samo lepo zavrti.

V snegu, ledu in blatu ti abs samo podaljša zavorno pot.

Podobo velja za TC v snegu in ledu. V klanec boš speljal zelo težko (vsak pri renoju je tako).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: amigo_no1 ()

dronyx ::

"razlika med 50 in 60 je v naselju razlika med življenjem in smrtjo."
To je morda že res, samo če pogledaš sedanjo prometno signalizacijo in še zlasti prometne znake za omejitev hitrosti, imaš večinoma samo dve omejitvi 50 km/h znotraj tabel za naselje in 90 km/h takoj za tablo za naselje. Vemo pa, da niso vsa naselja strogo umeščena med table in marsikje je bolj varno voziti 80 km/h po "naselju", kot pa 90 km/h "izven naselja".

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

BlueRunner ::

Vemo pa, da niso vsa naselja strogo umeščena med table in marsikje je bolj varno voziti 80 km/h po "naselju", kot pa 90 km/h "izven naselja".

Moja formula za izračun željene hitrosti je MIN(max_dovoljena, max_varna). Vse ostalo sledi iz tega. S policaji, redarji, cestarji in ostalimi ne filozofiram o smiselnosti njihovega dela ampak na svoji strani poskrbim, da jim ne dajem razlogov za pisanje kazni in, da vozim okoliščinam primerno.

Zgodovina sprememb…

dronyx ::

Nihče mi ne bo nakladal, da vozi po formuli MIN(max_dovoljena, max_varna). Resda občasno srečaš na cesti koga, ki vozi striktno 50 km/h za tablo naselje, ampak tak ponavadi vozi vedno 50 km/h in to so zame najbolj nevarni in neprijetni vozniki na cesti. Ostali pa...saj nismo od včeraj!:D

tadvet ::

Kar se slovenskih cest in kulture slovenskih voznikov tiče, smo na čisti ničli. Že res, da stalno nekaj popravljajo, štimajo...., ampak dragi ljudje: dokler bo vsak slovenski projekt spolitiziran (pri nas je to skoraj vsak), ne bomo nikdar dosegli "želenih" učinkov.

U naši mali državi, gre le za dobičke posameznikov, ki so tesno povezani s politično srenjo. In teh je nažalost veliko. Gradbena podjetja so vsa.

dronyx ::

V marsikateri državi so kazni za male prekoračitve hitrosti, kot je 10 km/h, simbolične in mislim da je v Nemčiji kazen 10 ali 20 EUR. Ve se, da če so kazni preveč drakonske, potem ljudje ne gledajo na cesto, ampak na števec, kar je bistveno bolj nevarno. Pri nas so po moje kazni pisane na kožo ovcam, ki volijo politike. Strižejo vas pa tako, da mi gre včasih kar na smeh.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

BlueRunner ::

dronyx je izjavil:

Nihče mi ne bo nakladal, da vozi po formuli MIN(max_dovoljena, max_varna). Resda občasno srečaš na cesti koga, ki vozi striktno 50 km/h za tablo naselje, ampak tak ponavadi vozi vedno 50 km/h in to so zame najbolj nevarni in neprijetni vozniki na cesti. Ostali pa...saj nismo od včeraj!:D

Eni smo pač takšni. Ni nas veliko, v naseljih navadno za seboj naredimo kolono živčnih šumaherjev, ampak še vedno bolje biti obtožen nakladanja, kot pa kaj drugega.

Očitno pa se ne voziva na isti relaciji :D Ker nimam težav ne s 130, ne z 90, ne s 50, ne s 30. Obvladam pa tudi vmesne variante in 10 v območju umirjenega prometa.

Se pa tudi jaz kot samega satana bojim voznikov, ki vozijo "tempomat 60" znotraj ali pa zunaj naselja. Dinamika vožnje jim je očitno tuj pojem.

dronyx ::

Poglej, bom še enkrat tu napisal. Jaz nisem plačal do sedaj v SLO še nobene kazni za prometni prekršek, razen ene za napačno parkiranje Jankoviću. Zadnjih nekaj let vozim po pameti in lastnem občutku, se pa držim nekako pravila, da ne prekoračim "pravne" omejitve hitrosti za več kot 20 km/h, razen če ni kdo res pozabil znaka za omejitev 20 km/h, kjer meni skoraj crkne avto. Čeprav sem vsak dan na cesti, nisem s takim načinom vožnje bil niti enkrat v situaciji, da bi moral naglo zavirati, izvajati kakšen poseben manever ali bil blizu karambola.

Jaz sem prepričan, da če bi ljudje uporabljali med vožnjo zdravo pamet, potem znakov sploh ne potrebuješ, razen kakšnega opozorila. Saj vendar vidiš, kje je naselje s hišami ob cesti, kje pa pregledna ravnina? Če tega občutka nimaš, potem ponavadi tudi administrativni znaki ne pomagajo kaj dosti.

Za mlade voznike imam pa tele preproste nasvete:
Šofiranje je zahtevna dejavnost, ki zahteva popolno koncentracijo. Med vožnjo ne smemo telefonirati, brati časopisa, opazovati hiške, konjičke, ženske ob cesti, ne smemo kregati otrok na zadnjem sedežu, ker se obmetavajo s čipsom in podobno. Vedno držimo varnostno razdaljo in spremljamo vzvratna ogledala, sploh ob kakršnemkoli spreminjanju pasov, zavijanju in podobnih manevrih. Avto mora biti vedno brezhibno vzdrževan, pnevmatike morajo imeti dovolj profila in morajo biti ustrezne letnemu času... (tole je zastonj, kaj več pa 50EUR plus poštnina)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

49106 ::

A lahko na tem 'testu' padeš?

BlueRunner ::

Vsakomur svoje, vsak naj verjame, kar hoče verjeti. Jaz ti recimo ne verjamem, da nisi bil niti enkrat v položaju, ko bi moral naglo zavirati. Sam sem recimo bil v takšnem položaju samo v tem vikendu trikrat. Srečal sem vožnjo vzvratno po vonem pasu na obvoznici, šlepar, ki je prehiteval v nepregleden ovinek in BMW, ki je brez meni vidnega razloga močno zaviral iz 130 na manj kot 100 na prehitevalnem pasu.

Vse troje rešljive in rešene situacije zato, ker je hitrost umerjena, ker je varnostna razdalja zakon in, ker spremljam cesto in ne naravnih znamenitosti. Kljub temu pa sem bil prisiljen v ravnanja, ki se jim po svojih najboljših močeh vedno izogibam. Pa ne gre vedno.

Tako dr. onyx, si lahko svojo bilanco nekaznovanja nekam zatlačiš, ker ne pomeni čisto nič razen tega, da policija svojega dela ne opravlja 100%, ker ga tudi ne more. Še vedno mi ne rabiš verjeti na besedo, da še zlasti med tablami za začetek in konec naselja ne vozim niti km več od omejtive. Jaz pa tebi ne verjamem, da ti v vseh letih vožnje ni še nihče na cesti nikoli nič zakuhal, da se bi moral poslužiti naglega zaviranja, morda celo manevra, ki bi sicer bil prekršek, ali pa bil že skoraj udeležen v karambolu.

V bistvu nisem prepričan, da sploh voziš po slovenskih cestah, če voziš v svetu, kjer drugi ne delajo napak, na tebi pa je, da jih "nevtraliziraš".

Za tečaj bom pa rekel: kdor ga še ni imel, mu ga toplo priporočam. Ne po 2 mesecih, ko je dobil izpit ampak tam nekje po nekaj 1000km, ko je "mehanika vožnje" že zapisana v male možgane, veliki pa se lahko začno ukvarjati s predvidevanjem in podobnimi bistvenimi stvarmi. Sam bom šel v kratkem še enkrat in to samo zato, ker imam sedaj nov avto, ki ga moram razumeti in obvladati. Že to, da imam sedaj ABS, ki ga prej nisem imel, pomeni, da bom moral v posameznih situacijah reagirati drugače, da bom odreagiral pravilno. 180EUR je za takšno stvar po moji oceni prekleto nizka cena. Pa čeprav se nekateri zmurdujejo kako vse skupaj smrdi do neba.

49106 ::

BlueRunner je izjavil:

Vsakomur svoje, vsak naj verjame, kar hoče verjeti. Jaz ti recimo ne verjamem, da nisi bil niti enkrat v položaju, ko bi moral naglo zavirati. Sam sem recimo bil v takšnem položaju samo v tem vikendu trikrat. Srečal sem vožnjo vzvratno po vonem pasu na obvoznici, šlepar, ki je prehiteval v nepregleden ovinek in BMW, ki je brez meni vidnega razloga močno zaviral iz 130 na manj kot 100 na prehitevalnem pasu.


Baksuz?
Bremzanje iz 130 na 100 ni naglo bremzanje. Če bi držal varnostno razdaljo, bi samo nogo dvignil iz plina in se prilagodil hitrosti na prehitevalnem pasu.

dronyx ::

Se opravičujem. Letos resda ne vozim po avtocesti, ker nisem iz principa kupil vinjete, tako da nisem imel nobenega primera naglega zaviranja. Prejšnja leta pa se mi je parkrat to zgodilo, ampak res samo na avtocesti, ker se je nenadoma kolona ustavila ali pa je kakšen romunski tovornjak prehiteval kolega pred seboj. Ni pa bilo nobeno to zaviranje kritična situacija, ker se držim zlatega pravila, da je varnostna razdalja (poleg koncentracije) predpogoj za varno vožnjo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: dronyx ()

BlueRunner ::

Bremzanje iz 130 na 100 ni naglo bremzanje.

Poskusi (na praznem, da ne bo pomote) zabremzati iz 30 na 0 in prouči kako te pas stisne, če pri 30 samo spustiš plin. Potem pa poročaj. Na AC to pomeni preprosto to, da če osebek pred teboj začne zavirati, boš ti moral zavirati še malo močneje, ker si že samo z reakcijo porabil skoraj polovico varnostne razdalje.

Pa oprosti, če nimam mašine, ki bi pri 130 bistveno bremzala, če spustim plin do konca. Zagotovo pa ne bo bremzala tako hitro, kot bremza oseba z bremzo. Tako kot ni 30km/h "varna hitrost" izven naselja na ravni cesti, tako tudi "varnostna razdalja" ni 500m ampak je zame pač cca. 80 - 100m. Pa še to je pri nas večini ljudem čista znanstvena fatnastika.

Ni pa bilo nobeno to zaviranje kritična situacije, ker pa se držim zlatega pravila, da je varnostna razdalja (poleg koncentracije) predpogoj za varno vožnjo.

Ql. Tukaj sva na liniji. Jaz osebno pa za kritično situacijo označujem praktično vsako, ki od mene zahteva, da na voznem ali prehitevalnem pasu uporabim bremzo. To je signal, da sem sam storil napako (se zgodi) ali pa rešujem napako, ki jo počne nekdo drug (tudi se zgodi).

Ampak verjetno se pa strinjava, da bi lepo bilo, če bi bilo... ampak včasih pač rešuješ drek, ki ga naredijo drugi in teh "drugih" in v splošnem nepotrebnih situacij se bojim, da je pri nas kar precej.

energetik ::

IceIceBaby je izjavil:


2. Mladi vozniki dobijo vsaj malo izkušenj z vožnjo v nekontroliranem avtomobilu. Malo jih bo prizemljilo, ko bodo pri 50kmh zavirali pa bo šel avto po svoje. Jaz sem za to, da vsak poskusi, kako zgleda v real life, ko te pri 100kmh+ začne zanašati in obračati.
Se popolnoma strinjam. Vsak bi moral tole doživeti preden dobi izpit. In pri tem pokazati vsaj malo pravilnega reagiranja. Drugače ne izpit sploh.

Sicer pa bi bila še najbolj koristna zadeva pred izdajo dovoljenja strokovni psiho test. Tak, ki izloči psihopate in pijance s cest. Ker lahko si šumaher, ampak če ti neki manjka v glavi (kot ogromno voznikom na cesti), ti to nič ne pomaga. Tak test, ki na cesto spusti samo tiste, ki so strpni in ki se dejansko zavedajo, da se v drugih avtih vozijo ljudje in ne roboti. Ljudje, ki jih lahko ubiješ zaradi svoje majhne napake.

amigo_no1 ::

Zaviranje od 130 -> 100 ni enako kot 30 -> 0.
Zračni upor narašča s kvadratom hitrosti pa to.

M-XXXX ::

Pa oprosti, če nimam mašine, ki bi pri 130 bistveno bremzala, če spustim plin do konca. Zagotovo pa ne bo bremzala tako hitro, kot bremza oseba z bremzo. Tako kot ni 30km/h "varna hitrost" izven naselja na ravni cesti, tako tudi "varnostna razdalja" ni 500m ampak je zame pač cca. 80 - 100m. Pa še to je pri nas večini ljudem čista znanstvena fatnastika.

Če je bila razlika v hitrosti med njim in tabo tako kot praviš 30km/h in si prej vozil z 2 sekundno varnostno razdaljo to pomeni, da je bila razdalja 72m. No praviš da je bila razlika cca 30km/h kar pomeni, da bi potreboval da prevoziš teh 72m CELIH 8,6s. In bremzanje za 30km/h v 8.6 sekunde dosežeš samo z motorjem pa če imaš še tako kot praviš avto, ki slabo bremza z motorjem!

energetik ::

amigo_no1 je izjavil:

Zaviranje od 130 -> 100 ni enako kot 30 -> 0.
Zračni upor narašča s kvadratom hitrosti pa to.

Ni bistvo tukaj zračni upor, ampak kinetična energija, ki narašča s kvadratom hitrosti.

amigo_no1 ::

Zunanje sile, ki zavirajo so: zračni upor, kotalni upor gum.
Sila zaviranja (ko spustiš plin) je odvisno je tudi od vztrajnika vozila - gibalna količina.

BlueRunner ::

Jao M-XXXX... vidim, da nekaterih zadev ne znaš upoštevati. Pojdi nazaj (ali pa prvič, če še nisi bil) na tečaj varne vožnje in boš na lastnem plehu videl kako gre zgodba z razdaljami, hitrostmi in reakcijami.

Fizika čisto lepo deluje... ampak tako napamet pa na žalost ne. Sem sam podobno mislil, dokler nisem prišel do tečaja. No, od takrat naprej je moje razumevanje sveta mnogo bolj realno.

V mojo lastno krivdo pa prištej tudi to, da je reakcijski čas malo daljši od sekunde, ker moji možgani niso sposobni v samo eni sekundi dojeti, da na prehitevalnem pasu nekdo brez meni vidnega razloga (itak gledaš dve do tri vozila naprej, da lahko pričakuješ kaj bo) žlajfa na polno namesto običajnega prilagajanja hitrosti (klasika pred stacionarnimi radarji).

Ampak naj ne bo pomote. Varnostna razdalja je bila ustrezna, nevarnosti sem se izognil, pravilnost načina vožnje, ki ga propagirajo od prve ure teorije v avtošoli naprej se je tokrat izkazala za pravilno.

49106 ::

A se ti mal hecaš z 0-30 in 100-130?

BlueRunner ::

Če misliš name, potem je moj odgovor NE. Zakaj se bi hecal? Naj človek poskusi na varnem in pri varni hitrosti, kjer je že opazna razlika. Pri visokih hitrostih pa se razlika samo še poveča.

49106 ::

Zato ker primerjaš hruške in jabolka

WarpedGone ::

Zaviranje od 130 -> 100 ni enako kot 30 -> 0.
Zračni upor narašča s kvadratom hitrosti pa to.

S kvadratom narašča tudi kinetična energija vozila, katero je treba z zaviranjem spravit v toploto.

Men še vedno ne gre iz glave tisto, da če s 70 zaviraš na polno, imaš na točki zasutavitve s 50, še vedno notr 60, kar je približna meja med preživetjem in smrtjo, če podreš peščca. Zna tole kdo mal razsvetlit? Osnovnošolska fizika, ki ne upošteva vseh detajlov, pravi da imaš ene 50.
Zbogom in hvala za vse ribe

BlueRunner ::

49106 je izjavil:

Zato ker primerjaš hruške in jabolka

Vem. Ampak končen zaključek je tudi brez IMHO odvečnega preračunavanja fizike še vedno jasen: "varnostna razdalja je zakon". Zagotovo pa ne bom šel človeku predlagati kardinalne neumnosti, da kaj takšnega poskusi pri 130.


WarpedGone je izjavil:

Men še vedno ne gre iz glave tisto, da če s 70 zaviraš na polno, imaš na točki zasutavitve s 50, še vedno notr 60, kar je približna meja med preživetjem in smrtjo, če podreš peščca. Zna tole kdo mal razsvetlit? Osnovnošolska fizika, ki ne upošteva vseh detajlov, pravi da imaš ene 50.

Ni panike. Graf na koncu strani, skupaj s pripadajočo enačbo zelo lepo prikaže ta kvadraten odnos. V živo pa na poligonu v eni vaji na lastnem plehu občutiš razliko med 30, 40 in 50 km/h, kje so varnostne razdalje in kako smo ljudje navajeni razmišljati narobe (linearno namesto kvadratno - razdaljo podvajamo, namesto kvadriramo).

tadvet ::

Kot sem že enkrat povedal v tej temi, se bi večino tukaj naštetih problemov dalo rešiti zelo preprosto. V srednji šoli, bi ravno tako kot recimo športno vzgojo morali uvesti obvezen predmet "vozna vzgoja". Če bi vsej mulariji, vsak teden, štiri leta, cepli ene in iste stvari v glavo, bi se zagotovo izboljšala kultura vožnje.

Prav tako pa tudi podpiram predlog energetika, glede psiho testov, ki bi verjetno še nekaterim problematičnim osebkom nedovolil opravljanje vozniškega izpita.

Poleg tega, se strinjam tudi z tem, da bi morali že pred opravljenim izpitom vsi bodoči vozniki opraviti nekaj ur na poligonu, da bi jih še to dodatno "prizemljilo".
Pa tudi ceno le tega, bi vseno morali malo znižati. Glede nato da prideš tja s svojim avtom, nimajo oni večjih stroškov. Spet stvar politike.

Pa še za primerjavo, če se komu da. Naj primerja pilote in navadne voznike. Razlika je ogromna, tam se ne dopušča napak, tako bi moralo biti tudi na cestah.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Neprimerna varnostna razdalja policistov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
8814552 (11553) jero_no1
»

Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10628904 (26169) krneki0001
»

Kupim vozniški izpit (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Problemi človeštva
12930473 (26799) Hayabusa
»

Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6717373 (15401) St235
»

Za vse, ki vpijejo da jim država nič ne da... (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7512928 (10549) kalko

Več podobnih tem