» »

Vprašanje glede tečaja varne vožnje

Vprašanje glede tečaja varne vožnje

1
2
»

St235 ::

Varne vožnje v MS ne poznam, kar se pa zavarovanja tiče pa ni nekega pravila. Odvisno je od zavarovalnice. Adriatic, vem da prizna kateregakoli. Triglav je imel strogo svoje tečaje.

Najboljše da govoriš z svojo zavarovalnico, če sploh ima to možnost in kako je oveljavljat.

@Gray: :'(

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Roadkill ::

Po prebranem bi najraje organiziral zbiranje prostovoljnih prispevkov, da zberemo 150EUR za Gray-a.

Groza.

Zaenkrat imam prevoženih cca 150k km, pa komaj čakam, da si bom vzel čas in denar za tečaj varne vožnje.
Pa se imam za precej solidnega voznika s precej čisto vozniško zgodovino (en minimalen karambol na parkirišču).
S tem, da sem imel že vsaj 5 situacij, za katere nisem bil kriv, ki bi se brez moje (pravilne?) reakcije končale na britofu ali morda samo v bolnici.

Enostavno se je treba navadit refleksnega odziva na nepričakovane dogodke.
To, da te odnese iz ovinka, ker se pelješ prehitro je pričakovana posledica. Obvladovanje takih situacij se lahko naučiš dokaj kontrolirano sam.
To, da prideš okoli ovinka povsem varno in je na tvojem pasu nasproti vozeče vozilo (100kmh+) je pa problem, če v trenutku nisi prepričan kaj je najboljša reakcija. Tle zna biti učenje mnogo dražje in nevarnejše kot 150EUR.
Ü

Scorpia ::

Mene ja najbolj zmotilo na tečaj varne vožnje, da je vse bolj prilagojeno začetnikom. Sam sem velikokrat avto testiral na makadamu po snegu in sem vedel njegove zmogljivosti, tako da tam si tudi pri 60km/h avto brez težav kontroliral, ne da bi te obrnil. No seveda so mene pa še enega mal pritisnili da upočasniva, tak da je bil živi dolgčas :D Pa dosti tega bi našteval, ker ne pustijo da nekdo zna po svoje voziti po snegu. Pač da poravnaš volan, ko zgubiš stik. No eni znamo tudi pri 50 km/h in več ''driftat'' v krogu po snegu, le da sem tokrat bil prvič na letnih gumah in je bil tudi kar ok oprijem. No tukaj se je inštruktor spet oglasil... Ubistvu na koncu nisem nič novega spoznal, kot to pravilno sedenje. No še to na koncu sam za en zobnik pri premikanju sedeža nisem imel pravilno :).
Tečaj je vredu za začetnike, sam pa sem žal pričakoval veliko več. Vsaj težavnostne stopnje ali karkoli bi lahko imeli. Vse to sem se sam doma v 8 letih po kmečkih potah naučil, kako avto obvladat. Pa koliko sem bral po drugih forumih, nas ni malo.
////

skyline ::

http://www.amzs.si/?podrocje=449

AMZS ti ponuja tri vrste tečajev - osnovnega, nadaljevalnega in izpopolnjevalnega.

Ni dovolj?

St235 ::

Sorpia, vsekakor priporočam nadaljevalni in izopolnjevalni tečaj. Verjamem, da je za nekoga, ki si malce več upa in je po kakšnih parkiriščih norel z ročno osnovni malce dolgočasn. Pri obeh naslednjih pa so hitrosti višje, tako, da kaj kmalu ugotoviš, da driftanje pri 80km/h ni niti pod razno tako enostavno in nenevarno.

BlaY0 ::

BlueRunner je izjavil:

Mnjah... ovinek na koncu klanca ne bi ravno gledal kot merodajnega za to. Tam nima nihče ravno hitrosti. Več bi povedalo to, kako se je vozilo obnašalo na krogu, kjer ga je polovico pobarvanega v simulacijo snega. Pri kako visoki (nizki) hitrosti ga je tam bočno odneslo (odnašalo) IMHO pove več o bočni stabilnosti gum.

V krogu je kar dobro vozil, ni ga dosti odnašalo ravno zato mi ni jasno... na "snegu" je torej obvladal vozilo, samo na mokrem ga je pa vedno zavrtelo za 360 stopinj...

BlaY0 ::

Scorpia je izjavil:

Mene ja najbolj zmotilo na tečaj varne vožnje, da je vse bolj prilagojeno začetnikom. Sam sem velikokrat avto testiral na makadamu po snegu in sem vedel njegove zmogljivosti, tako da tam si tudi pri 60km/h avto brez težav kontroliral, ne da bi te obrnil. No seveda so mene pa še enega mal pritisnili da upočasniva, tak da je bil živi dolgčas :D Pa dosti tega bi našteval, ker ne pustijo da nekdo zna po svoje voziti po snegu. Pač da poravnaš volan, ko zgubiš stik. No eni znamo tudi pri 50 km/h in več ''driftat'' v krogu po snegu, le da sem tokrat bil prvič na letnih gumah in je bil tudi kar ok oprijem. No tukaj se je inštruktor spet oglasil... Ubistvu na koncu nisem nič novega spoznal, kot to pravilno sedenje. No še to na koncu sam za en zobnik pri premikanju sedeža nisem imel pravilno :).
Tečaj je vredu za začetnike, sam pa sem žal pričakoval veliko več. Vsaj težavnostne stopnje ali karkoli bi lahko imeli. Vse to sem se sam doma v 8 letih po kmečkih potah naučil, kako avto obvladat. Pa koliko sem bral po drugih forumih, nas ni malo.

Tu ne gre zato, da boš ti kazal kako znaš po svoje dirkat in driftat po snegu. To da poravnaš volan je dirkaška fora, ki zna biti zelo nevarna saj zaradi večje hitrosti lahko zletiš s ceste. Ampak na dirki si sam ali so pa okrog tebe tebi enaki pacienti in vsi enako razmišljajo, poleg tega bi, če bi na dirki spustil sklopko kot te učijo na tem tečaju, tvoji tekmeci samo mimo padli.

Ta tečaj ni zato, da ti pokažeš kako znaš dirkat ampak zato da se znebiš svojega ega in prilagodiš vožnjo razmeram in okolici. Če boš ti s poravnavanjem volana na neki prometni cesti lovil avto, ga boš lahko ulovil, lahko pa se boš znašel na nasprotnem voznem pasu in čelno trčil v nič hudega slutečega nasproti vozečega in ga ubil. Kaj boš potem povedal v svoj zagovor pri sodniku? Mu boš rekel da je Jože mrtev zato, ker ni znal odreagirati na tvojo dirkaško reakcijo?

Scorpia ::

BlaYo vse lepo in prav, ampak v mestu nikoli ne dirkam, niti se ne spravljam v podobne situacije. Mislim da mi je že dovolj v zagovor, da sem zaradi svoje utrujenosti iz službe dobil 2x kazen, ker nisem bil na celovški pozoren iz 70 na 60, in enkrat 60-50 in sem dobil le to kazen 10 km/h prehitre vožnje. To vse v 8 letih. Prav tako nisem po svoji krivdi poškodoval avto, kaj šele udaril v nekoga. Če ne verjameš lahko pokažem polico, kjer sem že v 5 premijskem razredu. Pa niti ne dirkam, ker mi je škoda avta. Mi je pa to znanje pomagalo 2x izogniti se pijancu, ki sta skor čelno trčila, ker zdaj vem da lahko sunkovito zavijam, ne da bi izgubil kontrolo nad avtom. To kar po snegu ugotavljam moje sposobnosti, kjer ni niti živali, mislim da ni narobe če se mal ''igram'' z avtom kjer ga teško poškoduješ. In sem se pač uspel naučiti, kar gre samo v mojo korist, kjer na suhem znam še boljše reagirat.
Drugič ne neki na blef govoriti, če človeka ne poznaš in govoriš nekaj na pamet.
Drugače pa vsak dan vidim take poškodbe oseb, ki si večina nebi upala videti in že zaradi tega veliko bolj previdno vozim.
////

BlaY0 ::

Saj ti verjamem, samo povej ti meni zakaj si sploh šel potem na ta tečaj?

Scorpia ::

Kohezijski sklad. Če sem dobil zastonj, zakaj pa ne?
////

Snegec ::

Scorpia je izjavil:

Kohezijski sklad. Če sem dobil zastonj, zakaj pa ne?


Mi smo pa upali, da boš rekel, da si se imel namen nekaj novega naučit, če bi te česa novega oni strici tam lahko sploh naučili, pa nisi dobil nobene nove informacije, katere nebi odkril že sam v svojem amaterskem afnanju ;)

Jaz prirejam zastonj skakanje iz viaduktov na beton spodaj. A tega se boš tudi udeležih, ker je pač zastonj?
Snegec & Snežinka, mala potepinka.

SeanK ::

@Grey Mislim, da je skoraj samo v avtosoli in malo po "problem" da se kdo ne upa pritisnit na gas. Upravljanje avta slej ko prej vsem dosti zleze pod kozo. Res je sicer da vsi nismo enako sposobni, vendar je po mojih izkusnjah bolj pomembno opazovanje prometa. Tako se vecino situacijam izognes brez, da sploh do njih pride. Pocasni in previdni vozniki imajo ponavadi zato vec casa in vseeno niso tako nevarni (kdaj je tudi pocasnost lahko nevarna).

Ce pogledas vzroke nesrec je skoraj vedno kriva prevelika hitrost in alkohol. 10k kilometrov je res zelo malo. Problem je v tem, da ce dirkas po prazni cesti in vozis na meji ko speljujes ovinke ali pa te se celo zanese!! prakticno nimas moznosti, da se izognes ko bo nekdo kar naenkrat na tvojem pasu, mogoce srna, mogoce avto, mogoce bo motorist sekal uvinek, mogoce bo v uvinku suho listje ali pesek. Ne bos verjel kaksna razlika lahko pomeni 10km/h v teh razmerah.

Poznam kolega, ki drugace super obvlada avto pa ima vedno pri voznji neke situacije, ker ga enostavno vse preseneti, ker negleda dovolj naprej in ne predvideva zadev. Pa ima drugace ze vec kot 200k kilometrov brez nesrece. Vseeno se z njim ob voznji pocutim nevarno.

Tudi, sam sem rad sprobal meje avtomobila v snegu in je to super, ce si najdes kaksno veliko prazno parkrisce, da vidis kako se obnasa avto. Na tecaju varne voznje mi je zelo pomagalo, pri odnasanju zadka me prakticno edinega v skupini ni obrnilo niti enkrat. Zanimivo je bilo videti tudi kako so se ljudje ustrasili, ko jih je obrnilo... Imam avto brez ABSa in je zaviranje v teh pogojih res prava "zabava" na poligonu, v prometu pa upam da ne pridem v tako situacijo. Zavorne poti so nenormalno razlicne, da ne govorim o vodljivosti avta...

šernk ::

Ce pogledas vzroke nesrec je skoraj vedno kriva prevelika hitrost in alkohol.


1000x povedano, da za nesrečo ni kriva prevelika hitrost ampak neprilagojena hitrost. med tem je pa razlika ogromna. če nekdo pred mano zleti iz ovinka pri 80km/h ni mogoče, da je imel preveliko hitrost, če pa sam speljem ovinek lahko z 30km/h več brez nevarnosti. imel je pa neprilagojeno hitrost glede na njegove sposobnosti. in če si nesposoben, bo neprilagojena hitrost lahko pri 60, če pa avto obvladaš in imaš na njem ustrezne gume pa pri 120, s formulo 1 pa bodo ovinek speljali z 270km/h, če ga bodo probali z 300 bodo zleteli ven in bodo imeli spet neprilagojeno hitrost.

vozim vedno na zgornji meji omejitev, hitro skozi ovinke, pa se z mano upajo vozit osebe, ki se res bojijo peljati s komerkoli in počutijo se varno, ker vejo da ne bom pretiraval.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

krneki0001 ::

BlaY0 je izjavil:

BlueRunner je izjavil:

Mnjah... ovinek na koncu klanca ne bi ravno gledal kot merodajnega za to. Tam nima nihče ravno hitrosti. Več bi povedalo to, kako se je vozilo obnašalo na krogu, kjer ga je polovico pobarvanega v simulacijo snega. Pri kako visoki (nizki) hitrosti ga je tam bočno odneslo (odnašalo) IMHO pove več o bočni stabilnosti gum.

V krogu je kar dobro vozil, ni ga dosti odnašalo ravno zato mi ni jasno... na "snegu" je torej obvladal vozilo, samo na mokrem ga je pa vedno zavrtelo za 360 stopinj...


Slabe gume in lizing - standard za slovenske suve. Problem terencev in suvov je ravno v tem, da velika večina, če že kupi tak avto, potem nima za dobre gume ali pa mu je predrago dati 250 evrov za eno gumo. Cena gum za suve in terence je vsaj X2 v primerjavi z osebnim avtomobilom - iz prve roke lahko povem, da je za majhnega terenčka ena malo boljša all terrain guma z ojačano bočnico dvakrat ali pa celo trikrat toliko kot primerljiva letna ali zimska guma (iste dimenzije). Pa te še vedno z lahkoto v kakem rondoju zavrti ob prevelikem gasu, če imaš samo zadnji pogon in je cesta mokra ter mastna. Pri večjih terencih so razlike še večje, in tudi teža je večja. Mercedes ML je sigurno težak čez 2500kg, težišče pa je mnogog višje kot pri normalnem avtu in v takih primerih je guma vse. Če daš slabe gume na tak avto se pa potem pozna. Visoko težišče, velika teža in slabe gume - to kar kliče po nesreči.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Snegec ::

Ta neprilagojena hitrost je buča, sam da ti lahka kasirajo.

Kolega je peljal pri 50 omejitve 25. Pa mu je pešec skočil pred avto in so policaji v poročilo napisali, da je vozil z NEPRILAGOJENO hitrostjo.
Snegec & Snežinka, mala potepinka.

šernk ::

Kolega je peljal pri 50 omejitve 25. Pa mu je pešec skočil pred avto in so policaji v poročilo napisali, da je vozil z NEPRILAGOJENO hitrostjo.


odvisno od lokacije. ne morem ti nič drugega reči, okrog 90° ovinka pač ne moreš "prileteti" 50. in da je peljal 25 imamo le njegovo besedo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

telexdell ::

Snegec je izjavil:

Ta neprilagojena hitrost je buča, sam da ti lahka kasirajo.

Kolega je peljal pri 50 omejitve 25. Pa mu je pešec skočil pred avto in so policaji v poročilo napisali, da je vozil z NEPRILAGOJENO hitrostjo.

Če podreš pešca si zaslužiš kazen tudi, če avto le potiskaš ob ugasnjenem motorju. Vesel si lahko le, da poškodbe pešca verjetno ne bodo težje in bo tako odškodnina za prestani strah relativno nizka.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

St235 ::

Evo sem popravil zate:
Če podreš pešca, ki ravna v skladu s prometnimi predpisi,si zaslužiš kazen tudi, če avto le potiskaš ob ugasnjenem motorju. Vesel si lahko le, da poškodbe pešca verjetno ne bodo težje in bo tako odškodnina za prestani strah relativno nizka.


Če je zbil pešca na prehodu za pešce, potem je bila 25 km/h neprilagojena hitrost, ker prilagojena hitrost v taki situaciji je točno 0.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Varnost avtomobilov (Euro NCAP) (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1049022 (7046) krneki0001
»

Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10618486 (15751) krneki0001
»

Kupim vozniški izpit (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Problemi človeštva
12921942 (18268) Hayabusa
»

Nov zakon za mlade voznike. (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
29435646 (31038) balocom
»

predlog glede ubijanja mladih po cestah (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1015784 (2350) footprint

Več podobnih tem