» »

Vprašanje glede tečaja varne vožnje

Vprašanje glede tečaja varne vožnje

«
1
2

_Enterprise_ ::

Prijavil sem se na triglavov tečaj varne vožnje na Vranskem, v mejlu sem dobil obvestilo kdaj in kako, piše pa, da naj pridem s svojim vozilom. Moj je trenutno na servisu in nima vinjete, zato bi šel s fotrovim, ki pa ni zavarovan za mladega voznika. A bom mel kej problemov zarad tega?

tony1 ::

To tam nobenega ne briga.

(Seveda, če narediš nesrečo, kriješ 20% škode... do meje Ž EUR.)

WarpedGone ::

Ne, manjko zavarovanja za mladega voznika je problem le če narediš karambol. Pa še ta problem je le finančni - pač 20% škode moraš plačat sam.
Ni nobenih drugih posebnih penalov al pa prepovedi.

Js sm se naprimer prešvercal čez brez tega dodatka :)
Zbogom in hvala za vse ribe

kixs ::

Lahko gres z drugim avtom. Ceprav poanta tega tecaja je ravno v tem, da se bolje spoznas s svojim avtom. Spoznas njegove meje, kako se obnasa in kako ga kontrolirat.

Fino bi bilo vsaj to, da imata tako tvoj kot fotrov avto enake varnostne pripomocke - ABS, ESP, ASR. Ker je obnasanje avta in nato kontroliranje brez ali s temi pripomocki cisto drugacno.

lp

The Player ::

kixs je izjavil:


Fino bi bilo vsaj to, da imata tako tvoj kot fotrov avto enake varnostne pripomocke - ABS, ESP, ASR. Ker je obnasanje avta in nato kontroliranje brez ali s temi pripomocki cisto drugacno.

lp


koliko od te elektronike, ti sploh koristi? Namreč, sem letos naredil izpit, in seveda imajo samo nove avte v avto šolah,
ampak sedaj ugotavljam, da sploh ni razlike v vožnji brez elektronike, saj stari avto, ki si ga občasno sposodim, nima ne ABS, niti ESP, pa se čist komot furam.
drgač se pa baje po raziskavah ABS slabše odreže na snegu kot pa navadne zavore.

glede karambola, njim je itak vseen, saj si ti sam odgovoren za svoje vozilo in se voziš na lastne stroške.

Zgodovina sprememb…

Mavrik ::

ABS naredi ogromno razliko. To se na tem treningu izjemno pozna.

Pa avto z ABS se predvsem na snegu in ledu obnese veliko bolje kot avto brez njega. Namreč je razlika če se ravno zabiješ v oviro ali jo pa obvoziš med zaviranjem.

Pejt se prijavit na trening, pa boš takoj vido kaka razlika je.
The truth is rarely pure and never simple.

The Player ::

Mavrik je izjavil:

ABS naredi ogromno razliko. To se na tem treningu izjemno pozna.

Pa avto z ABS se predvsem na snegu in ledu obnese veliko bolje kot avto brez njega. Namreč je razlika če se ravno zabiješ v oviro ali jo pa obvoziš med zaviranjem.

Pejt se prijavit na trening, pa boš takoj vido kaka razlika je.


hehe, nimam avta z ABS-jem :)

drgač pa ja bi bil že čas, da bi tut js šu na trening, da mal sprobam, sam cajt gre prehitr. drgač js furam čist komot brez abs-ja, tko, da mi je čist useen.

Mavrik ::


drgač pa ja bi bil že čas, da bi tut js šu na trening, da mal sprobam, sam cajt gre prehitr. drgač js furam čist komot brez abs-ja, tko, da mi je čist useen.


Right. Če misliš "da furaš čist komot brez" potem nujno pejt na trening da ti to bedarijo z glave zbijejo in te naučijo kaj morš pazit na avtu brez ABS.
The truth is rarely pure and never simple.

WarpedGone ::

ampak sedaj ugotavljam, da sploh ni razlike v vožnji brez elektronike, saj stari avto, ki si ga občasno sposodim, nima ne ABS, niti ESP, pa se čist komot furam.

Kaj si pa pričakoval? Da ne bo zavor? Da bo peljal samo skozi desne, ne pa tut skozi leve ovinke? Dokler maš vse pod kontrolo in ni panike, je vsa elektronika smo nemi opazovalec. Pokaže se pa, ko zagusti. Ko se vse skupaj začne in konča v pol sekunde. Noben me ne bo prepričal, da bo na roke reagiral bolje/hitreje/pravilneje kot pa ESP in/ali ABS. Da bo hitreje na max stisnu zavoro, kot bo to naredu EBD. In podobne zadeve.

Kdor to misl, ga čaka še nekaj neprijetnih spoznanj. Na tečaj varnje vožnje je pa najbolje it z vozilom, s katerim se največ voziš.
Zbogom in hvala za vse ribe

M-XXXX ::

Right. Če misliš "da furaš čist komot brez" potem nujno pejt na trening da ti to bedarijo z glave zbijejo in te naučijo kaj morš pazit na avtu brez ABS.

Hehe, saj ubistvu je čisto prav povedal. Pri sami vožnji ti pravzaprav največjo razliko ravno servo volan naredi:D Ko je treba pa kakšno situacijo reševat je pa druga zgodba :)

Gregor P ::

Sam izkusil nekoč nekega lepega sončnega dne, kako izgleda, ko ti v trenutku crkne vsa elektronika med vožnjo.8-O Povsem jasno je, da ima ta velik pozitiven vpliv na samo vožnjo, da "potiho" odpravlja tvoje napake ves čas in se morda tega sploh ne zavedaš dokler ti pač ne crkne:D

Šola varne vožnje je zelo dobra zadeva in pritrjujem komentatorjem, da jo moraš opraviti z avtom, ki ga največ voziš. Seveda bi v resnici rabil več tednov te šole, ampak na žalost to le ni tako poceni zadeva:8)

Seveda pa smo se pred desetletji vozili praktično tudi brez vse te sodobne elektronike in nekateri smo očitno celo preživeli8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

The Player ::

right, točno to sm hotu povedat, kar ste že povedal. Dokler maš vse pod kontrolo ni treba nč bat, res je da sm rookie, sam da ti pa morjo zavore zablokirat, ker preveč stisnš na zavore, je že druga zgodba, na srečo se men to še ni zgodl. In ja, če so davnega leta 90 fural brez ABS-a, pa ostale elektronke, se bo dal furat tud dans.

ko greš na tečaj varne vožnje, a zahtevajo kake pogoje, kakšno mora biti vozilo, al nč?

BlueRunner ::

ko greš na tečaj varne vožnje, a zahtevajo kake pogoje, kakšno mora biti vozilo, al nč?

Registrirano in na prvi pogled tehnično izpravno. Nič več.

Vse ostale pomakljivosti, kar jih ima vozilo ali pa njegova oprema, boš izkusil med samim tečajem. Lekcije, ki jih boš iz tega ven potegnil, pa bodo samo tvoje.

Gregor P ::

... in pa tudi podpišeš, da izjavljaš, da je avtomobil tehnično izpraven, ti pa dovolj sposoben in priseben za vožnjo. Nobeden pa zares ne pogleda avtomobila samega.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

šernk ::

right, točno to sm hotu povedat, kar ste že povedal. Dokler maš vse pod kontrolo ni treba nč bat, res je da sm rookie, sam da ti pa morjo zavore zablokirat, ker preveč stisnš na zavore, je že druga zgodba, na srečo se men to še ni zgodl.


sem bil popolnoma istega mnenja ko sem naredil izpit. mah kaj ABS jst tega ne rabim...

seveda se da vozit tudi brez njega, vprašanje pa je, če bi moj avto bil še vedno nedotaknjen tudi brez ABSa. ko se združijo pač 5 situacij na kup in se seštejejo, se ABS precej pozna, v mojem primeru: če jaz ne bi vozil tako hitro, če nasproti vozeči ne bi pridivjal, če nasproti vozeči ne bi vozil po levi strani ceste, če se ne bi srečala sredi ovinka in če na cesti ne bi bilo pusutega peska, mi kolesa ne bi blokirala.

torej eno od teh 5ih stvari izločiš in se bi mi ABS vključil le 1x na snegu, ko sem stestiral, če sploh deluje.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

The Player ::

šernk je izjavil:

right, točno to sm hotu povedat, kar ste že povedal. Dokler maš vse pod kontrolo ni treba nč bat, res je da sm rookie, sam da ti pa morjo zavore zablokirat, ker preveč stisnš na zavore, je že druga zgodba, na srečo se men to še ni zgodl.


sem bil popolnoma istega mnenja ko sem naredil izpit. mah kaj ABS jst tega ne rabim...

seveda se da vozit tudi brez njega, vprašanje pa je, če bi moj avto bil še vedno nedotaknjen tudi brez ABSa. ko se združijo pač 5 situacij na kup in se seštejejo, se ABS precej pozna, v mojem primeru: če jaz ne bi vozil tako hitro, če nasproti vozeči ne bi pridivjal, če nasproti vozeči ne bi vozil po levi strani ceste, če se ne bi srečala sredi ovinka in če na cesti ne bi bilo pusutega peska, mi kolesa ne bi blokirala.

torej eno od teh 5ih stvari izločiš in se bi mi ABS vključil le 1x na snegu, ko sem stestiral, če sploh deluje.


mah, narobe ste me razumel. Nism js se hotu kle neki izpostavljat pa nost, da js tega ne rabm, samo vprašal sem koliko te elektronke se sploh koristi? Itak so avti že tok novi in je čist ql občutek ko se voziš v njem in si potem sploh nisem upal usesti v kako staro kripo (ker pač ni mel onega in tistega), ampak, če znaš vozt in če ne zasanjaš, je vse ql.
Elektronka je ql, sam taki bonbončki radi zvišajo ceno avta, kot pa sami veste, v času krize si ne mormo privoščiti veliko, zato pač bi nekdo pri nakupu avta zlo šparu (in mislim, da je takih zelo veliko)
drgač pa ABS je itak že serijsko, tko, da brez skrbi, razna ostala elektronka, se more pa še uveljavit, da postane tok pocen, da bo šla serijsko že v avto.

WarpedGone ::

Hmm, se mi zdi da smo te čist pravilno razumel.
99,9% časa tiste elektronike ne nucaš.
Ampak ko jo boš nucal, ji boš KRVAVO hvaležen, da je bla tam.
Zbogom in hvala za vse ribe

šernk ::

the player, smo te razumeli, vprašal si koliko te elektronike ti koristi in jaz sem ti odgovoril.

lahko ti koristi 1x v 20ih letih, lahko nikoli, vendar ko ti koristi si srečen da jo imaš, in se ti ponavadi odvrti film, kaj bi bilo če je ne bi imel.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

Grey ::

SVOJ avto moraš pripeljat in se z njim natrenirat? Pa kaj so nori ali kaj? To, kaki avto furaš je popolnoma nepomembna stvar. Težek al lahek avto, na ledu zdrsi vsak, iz ovinka odnese vsakega ob previsoki hitrosti. Naj raje zagotovijo nekaj ustrezno opremljenih avtomobilov, če je že obvezen tečaj...mislm...sam da nas obirajo...gamad jedna!

WarpedGone ::

Ti mislš po cesti strašit? Please say it isn't so!
Kje se mislš furat, da se ti lahko na daleč izognem?
Zbogom in hvala za vse ribe

overlord_tm ::

Grey je izjavil:

SVOJ avto moraš pripeljat in se z njim natrenirat? Pa kaj so nori ali kaj? To, kaki avto furaš je popolnoma nepomembna stvar. Težek al lahek avto, na ledu zdrsi vsak, iz ovinka odnese vsakega ob previsoki hitrosti. Naj raje zagotovijo nekaj ustrezno opremljenih avtomobilov, če je že obvezen tečaj...mislm...sam da nas obirajo...gamad jedna!


Verjetno se nisi vozil dveh razlicnih avtov :) Volan pa 2 do 3 pedala imajo res vsi, vozijo se pa zelo razlicno. Od popolnoma mehanskih razlih (FWD, RWD, AWD) preko elektonike (ABS, ESP, BAS ...) do nasploh voznikovega delovnega okolja (pogled na cesto, razporeditev tipk in stikal ...)

150e se slisi dokaj veliko, samo potem ko si tam uzivas v prav vsakem evru, ki ga zapravis :)

Grey ::

Haha WarpedOne...funny not found. :) "Strašim" pa že kar nekaj časa in imam na uč skoraj 10000 km prevoženih. V tujini strogo spoštujem predpise, doma pa malo manj, to priznam.

Ma sem probal že kar nekaj modelov avtomobilov, overlord. FWD ponavadi vleče ven iz ovinka, RWD drsi z zadkom ven, AWD pa je praktično rally avto. Is there more to know? Če hočeš športneje vozit se pač prilagodiš na tip pogona in predvidevaš, da se avto tako obnaša ter deluješ v skladu z zakonitostmi pogona. Seveda je potrebna zmernost od počasnejše proti hitrejši vožnji...nihče ni zaobvladal Formule iz prve. Pa da ne bo kdo mislil sedaj, da sem kak Schumacher ali pa Loeb. Pač ko je cesta prazna in sem sam v avtu malo stestiram kako pa kaj. Samo pač zdi se mi trapasto dajat teh 150€. Zakaj mislite, da je potrebno borilno veščino trenirati dolgo časa? Zakaj dirkači in rally vozniki trenirajo dolgo preden gredo na dirko?

Teh 150€ je brezveze porabljenih za nove generacije voznikov, ker je samo demonstracija v stilu "To se ti lahko zgodi" ne pa dejansko učenje in drgnjenje. Cuzanje denarja.

Če bi pa hotel flamewar sprožit, bi pa rekel, da imam nešteto ur na simulatorjih vožnje...FWD, RWD in AWD. :P

WarpedGone ::

10.000 prevoženih je približen začetek poguma. Normalno vožnjo imaš že pod pasom in se te loteva občutek, da to pa ja ni nič posebnega. Voziš že po avtomatiki, če si zamenjal več različnih avtomobilov pa itak že vse obvladaš.

Ti zaupam skrivnost? Ko boš mel okol 200.000 prevoženih, nekaj karambolov po tuji krivdi in še nekajkrat več near-misses se boš počas začel zavedat, da na cesti NIMAŠ nikoli vsega pod kontrolo, čeprav se tko zdi. In je defenzivnost, pasivna in aktivna elektronska varnost vse kar je na tvoji strani.

Ne trdim, da je tisti tečaj be-all&end-all. Lahko in moral bi bit še boljši/bol smiselen. V dno duše me je strah frišnih voznikov, ki so polni sebe. Trdim pa vseeno, da bo to najbolje porabljenih 150 EUR.

Lahko še vprašam, kakšne gume imaš na avtomobilu? Kolk stare, kolk prevoženo?
Zbogom in hvala za vse ribe

Grey ::

WarpedGone je izjavil:

10.000 prevoženih je približen začetek poguma. Normalno vožnjo imaš že pod pasom in se te loteva občutek, da to pa ja ni nič posebnega. Voziš že po avtomatiki, če si zamenjal več različnih avtomobilov pa itak že vse obvladaš.

Ti zaupam skrivnost? Ko boš mel okol 200.000 prevoženih, nekaj karambolov po tuji krivdi in še nekajkrat več near-misses se boš počas začel zavedat, da na cesti NIMAŠ nikoli vsega pod kontrolo, čeprav se tko zdi. In je defenzivnost, pasivna in aktivna elektronska varnost vse kar je na tvoji strani.

Ne trdim, da je tisti tečaj be-all&end-all. Lahko in moral bi bit še boljši/bol smiselen. V dno duše me je strah frišnih voznikov, ki so polni sebe. Trdim pa vseeno, da bo to najbolje porabljenih 150 EUR.

Lahko še vprašam, kakšne gume imaš na avtomobilu? Kolk stare, kolk prevoženo?

Tak občutek sem imel še preden sem naredil izpit med avtošolo, ker se mi res ne zdi nič posebnega vožnja avtomobila. Hitreje, višje, močneje je moj moto kar se tiče tehnike. Edino kar me moti na cesti so ljudje, ki nimajo jajc in ne uporabljajo smernikov ter ostale signalizacije s čimer dejansko veš kaj bo naredil. Takih me je najbolj strah. Frišnih voznikov pa ne. Sploh, če so bolj agresivni, ker takim možgani delujejo na popolnoma drugi ravni kot frišnim jajčkom, ki jih je strah vsega. Agresivnež je "Šumaher", spremlja promet, kalkulira kako bo naredil, kaj bo naredil in kdaj bo naredil. Jajčko pa se komaj zaveda kaj se dogaja okoli njega...hitrost, avtomobili, table, pasovi, smerniki, šaltanje...cela kolobocija v njegovi glavi...potem te pa še spregleda in se ti uvali medtem, ko ti prehitevaš recimo. Ali pa se ne zna vključiti s pospeševalnega pasu normalno. TO so nevarni vozniki in ne tisti, ki spremljajo promet ter se dejansko upajo gas pritisnit do podna.

Kar se pa tiče vožnje same, ne rečem...več prevoženih KM, bolje je. Ampak osebno vedno vozim tako, da imam v glavi nek exit, če se kaj zgodi pred mano. Upam samo, da v primeru dejanskega dogodka ne bi zatrokiral in bi zares izpeljal tako kot imam zastavljeno v glavi. Pač...še vedno sem samo človek.

Gume so pa Bridgestone, praktično sveže.

kixs ::

Grey:
na tem tecaju se naucis tistega, kar v real life naceloma noces probavat. Kaj narediti, ko ti zdrsne prednji del, kaj ko ti odnese zadnji del. Kako se pravilno izogniti oviri na cesti z ABS ali brez tega, ce ga nimas. Tehnika je cisto druga. Dejansko se vidijo zavorne razdalje in kako je le-ta odvisna od gume in (globine) profila na njej. Zato je to ZELO dobro, da se ucis v svojem avtu.

Ves kaj je najslabse kar se lahko zgodi na cesti. Ko se srecata en "shumi" in en nedeljski voznik na taksni cesti, kjer ni enostavnega prehitevanja ali pa je dosti gnece. "Shumi" bo po par minutah popizdil in sel cisto na slepo prehitevat.

Na cesti nisi sam in ne mores predvidet kako bo reagiral nekdo v drugem avtu, se manj pa predvidet kaj se skriva za nepreglednim ovinkom ali kaksno je stanje ceste. Zato se agresivna voznja skoraj vedno konca z "nesreco".

Poglej samo koliko je razbitih avtov od t.i. "shumijev", ki so pojedli vso pamet!

PS:
Od naslednjega leta bo tudi ESP del obvezne serijske opreme - upam, da so moje informacije tocne.

lp

zee ::

@kixs97:
Upam, da mislis na nova vozila, kajti v stara mislim, da tega ne gre vgraditi...
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.

BlueRunner ::

Strašim" pa že kar nekaj časa in imam na uč skoraj 10000 km

Wow! Mislim... 10.000km! Zakon. Toliko sem jih jaz naštepal v prvih dveh mesecih po opravljenem izpitu. Od takrat naprej pa z približno istim tempom (poleti malo več, pozimi malo manj).

Kako mlad mora biti človek, da si misli, da po 10.000km "obvlada sceno". Heh. 10.000km je IMHO minimum, da se ti sploh splača iti na tečaj. Manj kot toliko, pa se bolj ukvarjaš sam s seboj, kot pa s tem kaj počne avto v kakšnem primeru.

Ampak osebno vedno vozim tako, da imam v glavi nek exit, če se kaj zgodi pred mano.

Ko sem prebral tole, sem se spomnil na tale exit.

Zgodovina sprememb…

kixs ::

zee:
to bi naj veljalo za vse nove avte. Nisem pa ravno preprican ali je bilo receno od 2011 ali 2012 naprej.

lp

BlaY0 ::

The Player je izjavil:

drgač se pa baje po raziskavah ABS slabše odreže na snegu kot pa navadne zavore.
Na Vranskem imaš podlago, ki ti simulira sneg. Lani sem bi na nekem seminarju varne vožnje... tam je bil tudi en model z avtom brez ABS sistema (neka Mazda 323F), skratka model je imal precejšnje probleme pri zaviranju.

Bistvo ABS sistema ni v sami zavorni poti ampak v tem, da je avto med samim zaviranjem še vedno vodljiv, sploh pri zaviranju v sili, kar za običajen zavorni sistem ne velja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BlaY0 ()

Snegec ::

Komurkoli, ko gre na dan varne vožnje na Vransko (a je most že popravljen čez oni potok?), bi toplo priporočal, da ko čakajo, da drugi opravijo svoj del, naj pozorno opazujejo kaj se dogaja z njihovim avtomobilom. Še posebej, če sami imajo ABS, opazovano vozilo ga pa nima.

Verjemite mi, koristilo vam bo. Ker boste mel vsaj okvirno predstavo kako reagirat v avto, ki je drugačen od vašega (staro službeno vozilo, babičin avto, fotrova kripa, itd itd.).
Snegec & Snežinka, mala potepinka.

BlaY0 ::

Sej fora je, da če nimaš ABS sistema, ti inštruktor tam da navodila kako ga boš "simuliral" ampak to pa seveda ni enostavno, ker je treba poleg vsega ostalega nadzirati še zaviranje...

BlueRunner ::

Zato grem sam spomladi z novim avtom znova na tečaj. Nov avto, nova lega, dodatna elektronika, novo obnašanje, ... Vse to so stvari, ki ti nič ne pomagajo, če ne veš kako in kdaj ti sploh lahko priskočijo na pomoč. Poleg tega, da jih znaš pravilno uporabiti (še posebej ABS!).

Zgodovina sprememb…

šernk ::

Pač ko je cesta prazna in sem sam v avtu malo stestiram kako pa kaj.


tega nikoli ne bom zastopil... zakaj nekateri vozijo tako različno a so sami v avtu ali ne?

osebno vozim 100 po lokalni cesti pa a imam koga v avtu ali ne (oče...mati...babica...frend...ni razlike vozim enako)

kako veš da je cesta prazna? hmmm vidiš skozi ovinke?

1. kandidat za nesrečo: ko je sam v avtu vozi popolnoma drugače, kot če ima nadzor nekoga, ve da je cesta prazna in obvlada avto pri 10.000km, naj pomislim, bočno parkiranje mu dela ogromno težav >:D
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BlaY0 ::

Po drugi strani je bil pa v naši skupini model z enim hudim Mercedosovim SUV-om, ki mu na pomični rampi ni pomagala nobena elektronika... niti enkrat mu ni ratalo odpeljati, vedno ga je zavrtelo. Inštruktor je potem prjavu, da so krive stare gume (res je mel neke stare gume gor)... ampak zanimovo je pa to, da je prav njemu šlo zaviranje v sili in na klancu najbolje (kljub tem gumam)?

kixs ::

Ma niso krive gume.

Pri nas je en imel zelo zlizane in pri umiku oviri se ni uspel ustaviti do navadnega asfalta. Na tisti rampi, ko ti odnese zadek, pa je vseeno precej dobro lovil. Pri rampi je vse odvisno kako hitro in pravilno reagiras.

BlueRunner ::

Gume imajo lahko (in tudi imajo) različno obnašanje glede na smer iz katere na njih deluje neka sila. Tako je čisto možno, da jim bočno zdrsavanje pač "ni ležalo".

Sam sem imel priliko gledati enega malega Pajero-ta z AWD. Fasciniralo me je, ker se je zelo solidno držal. Ampak, ko ga je prvič odneslo, ga je pa Odneslo. Odneslo z veliko začetnico. Piruetno preko cele ploskve skoraj 360.

Še ena lekcija, da pač lahko voziš po meji, ampak prestop preko meje ne bo nujno zvezen ali karkoli, kar se bi rimalo na nežnost. Morda boš pri prestopu zmogljivosti gum in vozila odletel še bolj radikalno, kot bi sicer, ker ti je elektronika morda kompenzirala mnogo večje odstopanje, kot ga bi lahko vozilo brez elektronike.

BlaY0 ::

kixs: Saj ravno zaradi tega gre moj pomislek na strokovnost inštruktorja...

Blue: Na koncu klanca (če si bil na Vranskem) je zavoj v desno... če bi bil problem ravno v gumah bi mu tam odneslo zadek pa mu ga ni.

BlueRunner ::

Mnjah... ovinek na koncu klanca ne bi ravno gledal kot merodajnega za to. Tam nima nihče ravno hitrosti. Več bi povedalo to, kako se je vozilo obnašalo na krogu, kjer ga je polovico pobarvanega v simulacijo snega. Pri kako visoki (nizki) hitrosti ga je tam bočno odneslo (odnašalo) IMHO pove več o bočni stabilnosti gum.

Sicer pa ima pa lahko tudi kixs prav... nekateri verjetno navkljub stopnjevanju težavnosti (predvidljivosti) rampe te vaje (situacije) morda preprosto ne obvladajo.

Grey ::

BlueRunner je izjavil:

Strašim" pa že kar nekaj časa in imam na uč skoraj 10000 km

Wow! Mislim... 10.000km! Zakon. Toliko sem jih jaz naštepal v prvih dveh mesecih po opravljenem izpitu. Od takrat naprej pa z približno istim tempom (poleti malo več, pozimi malo manj).

Kako mlad mora biti človek, da si misli, da po 10.000km "obvlada sceno". Heh. 10.000km je IMHO minimum, da se ti sploh splača iti na tečaj. Manj kot toliko, pa se bolj ukvarjaš sam s seboj, kot pa s tem kaj počne avto v kakšnem primeru.

Ampak osebno vedno vozim tako, da imam v glavi nek exit, če se kaj zgodi pred mano.

Ko sem prebral tole, sem se spomnil na tale exit.

Heh tu se pa ne strinjam. Minimum je tam od koder sam veš, da boš znal pravilno ocenit pogoje in situacijo. Pa je to lahko nekaterim kmalu po izpitu nekaterim pa ni dovolj celo življenje vožnje.

Jah...en mal preveč je prgonu v ovink...kaj je čudnega? Pač še nekdo, ki si ni zapomnil poteka proge niti ne pozna lastnosti avtomobila.

kixs je izjavil:

Grey:
na tem tecaju se naucis tistega, kar v real life naceloma noces probavat. Kaj narediti, ko ti zdrsne prednji del, kaj ko ti odnese zadnji del. Kako se pravilno izogniti oviri na cesti z ABS ali brez tega, ce ga nimas. Tehnika je cisto druga. Dejansko se vidijo zavorne razdalje in kako je le-ta odvisna od gume in (globine) profila na njej. Zato je to ZELO dobro, da se ucis v svojem avtu.

Ves kaj je najslabse kar se lahko zgodi na cesti. Ko se srecata en "shumi" in en nedeljski voznik na taksni cesti, kjer ni enostavnega prehitevanja ali pa je dosti gnece. "Shumi" bo po par minutah popizdil in sel cisto na slepo prehitevat.

Na cesti nisi sam in ne mores predvidet kako bo reagiral nekdo v drugem avtu, se manj pa predvidet kaj se skriva za nepreglednim ovinkom ali kaksno je stanje ceste. Zato se agresivna voznja skoraj vedno konca z "nesreco".

Poglej samo koliko je razbitih avtov od t.i. "shumijev", ki so pojedli vso pamet!

PS:
Od naslednjega leta bo tudi ESP del obvezne serijske opreme - upam, da so moje informacije tocne.

lp

Ja...zato pa naj vozijo po predpisih, če se jim ne da peljat naj ostanejo doma. :P Shumi s pametjo bi počakal na prvo možno pregledno in varno varianto, pritisnil do konca in ga prehitel...seveda ne po nedeljsko lol. V nepreglednih in sumljivih situacijah prehitevajo samo bedaki, ne Shumiji.

Super, še ena elektronika več, ki omogoča bolj športno vožnjo xD

šernk je izjavil:

Pač ko je cesta prazna in sem sam v avtu malo stestiram kako pa kaj.


tega nikoli ne bom zastopil... zakaj nekateri vozijo tako različno a so sami v avtu ali ne?

osebno vozim 100 po lokalni cesti pa a imam koga v avtu ali ne (oče...mati...babica...frend...ni razlike vozim enako)

kako veš da je cesta prazna? hmmm vidiš skozi ovinke?

1. kandidat za nesrečo: ko je sam v avtu vozi popolnoma drugače, kot če ima nadzor nekoga, ve da je cesta prazna in obvlada avto pri 10.000km, naj pomislim, bočno parkiranje mu dela ogromno težav >:D

Zakaj vozim različno? Zato, ker se ne igram z življenji sopotnikov. Pa tako ali tako ne vozim vedno v stilu Loeba, ko sem sam...samo pač včasih, ko je cesta odprta (ne gozd ali hribi) in ovinkasta ga včasih paše malo pritisnit...ali pa na avtocesti ponoči. Z bočnim parkiranjem pa na srečo nimam težav :P

šernk ::

Zakaj vozim različno? Zato, ker se ne igram z življenji sopotnikov.


jaz vozim vedno enako, pa ne morem reči da se igram z življenji drugih.
ker če se igraš z svojim življenjem ko si sam v avtu, potem se igraš tudi z življenjem kogarkoli, ki se v tistem trenutku pojavi na tvoji poti (predvidljivih razmer na cesti NI!)

če komu moja vožnja ni všeč lahko izstopi in gre peš, ker voziti mu zagotovo ne bom dal, vozil tako kot hoče on pa tudi ne bom, vozil bom vedno tako kot znam in glede na počutje (če se pač iz raznoraznih razlogov ne počutim 100% dobro, vozim precej počasneje kot če se počutim ok).
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

BlueRunner ::

Minimum je tam od koder sam veš, da boš znal pravilno ocenit pogoje in situacijo.

Mhm. Nekateri so po 10.000km tega sposobni, ubogi Küzmiči in še kdo, pa celo življenje nekaj razlagajo o zmernosti, pameti in podobno. Mladost - ludost, ne pa magična sposobnost samoocene pri rosnih 18. letih - sklepam na podlagi tvoje impresivne kilometraže in tipični starosti pri kateri naši lokalni Schumiji "diplomirajo" na javne ceste.

No, čez kakšnih 10 - 15 let bodo stvari že same padle na svoje mesto, če ne bo prej kaj narobe. Iskreno upam, da ne bo nič narobe. V dobro vseh, vključno s teboj. Upanje nekoga, ki je že srečal na cestišču ustavljen avto na drugi strani nepreglednega križišča.

WarpedGone ::

Take so najlepše.

Je bla to že mama, ki je šla prižigat svečo svojemu sinu, ki se je ubil na točno tistem ovinku, je bil to že kamion komunalcev, ki so parkiral sred ovinka in šli postavljat znak, je bla to že pol metrska skala, je bla to že mama, ki je parkirala na pospeševalnem pasu za na AC in mi jo je zakril tisti, ki je vozu pred mano in se ji umaknu glih za glih še - js pa ne več, enkrat je bla celo štorkla sred ceste in je samo zabodeno gledala okol sebe.

Sej po svoje je to hudo težka reč. Izkušnje te najprej naučijo da je vse pravzaprav simpl ko pasulj. Šele čez čas počas nakapljajo skup še absurdne situacije, ki te nekak streznijo da reči niti slučajno niso simpl oz. so simpl le 99,9999 % časa.

V tisti desettisočinki časa so pa hudičevo zakomplicirane in fehtaš vsak milimeter frej prostora na cesti kamor bi se lahko še umaknil. V teh redkih momentih se ti mnogokratno povrne ves vložek v elektroniko, ki jo maš v avtu, vsak EUR ki si ga zagonu za dobre gume, tiste pol metra dodatne varnostne razdalje pa sploh.

Ena rahlo OffTopic primerjava, ki pa je v svojem bistvu isti problem. Jamarstvo velja za nevaren šport ampak nesreče v jamah se dogajajo zelo tipičnim skupinam oseb:
a) zabredejo neki mulci, ki so šli v neko lokalno jamo totalno narobe opremljeni in brez znanja in izkušenj == novopečeni junaki na cesti, ki so prepričan da so glavni đeki in delajo pizdarije
b) stari mački ki so več pod zemljo kot doma in so že prepričan da vse obvladajo na pamet in da je čist vsak vozel dober in da je čist vsak kapnik al pa prislonjena skala dost trdna da lahk gor štrik obesiš == vozniki s tam od ~10k do ~100k prevoženih, ki so prepričan da so pa zdej že res izkušeni in da očitno obladajo, saj so že "ful" prevozili brez težav

Statistika pravi, da je najbolj varen voznik tisti, ki je včeraj prvič sam sedel v avto. Ne ker ne bo delal napak, ampak ker bodo njegove napake tako zelo počasne, da se jim drugi komot umaknejo.

Napake pa žal delamo vsi. Ker smo ljudje.
Zbogom in hvala za vse ribe

BlueRunner ::

Moj zelo dober prijatelj je "varnostno stopnjo" voznika opisal kot krivuljo, ki se začne pri 0, ko opraviš izpit. Potem prvih nekaj 1000km napreduje navzgor, ko nabiraš izkušnje. Po kakšnih 10.000 do 20.000km začne naglo padati navzdol, ker začneš misliti, da vse obvladaš in, da imaš položaj pod kontrolo in iz vsake situacije na voljo nek bolj ali manj varen izhod.

Potem doživiš prvo resno prometno nesrečo - si v njej udeležen ali pa prekleto blizu nje. Toliko blizu, da moraš TI začeti klicati 112 in ugibati kaj točno se počne s tistimi povoji v obvezni opremi.

Potem postaneš varen voznik ali pa si več ne upaš na cesto.

Krivulja se menda naslednjič obrne navzdol šele potem, ko prideš v leta, ko se začno zmanjševati splošne psihofizične sposobnosti.

Nekako se strinjam s tem svojim prijateljem, da v povprečju stvari dejansko res izgledajo tako.

Grey ::

BlueRunner je izjavil:

Moj zelo dober prijatelj je "varnostno stopnjo" voznika opisal kot krivuljo, ki se začne pri 0, ko opraviš izpit. Potem prvih nekaj 1000km napreduje navzgor, ko nabiraš izkušnje. Po kakšnih 10.000 do 20.000km začne naglo padati navzdol, ker začneš misliti, da vse obvladaš in, da imaš položaj pod kontrolo in iz vsake situacije na voljo nek bolj ali manj varen izhod.

Potem doživiš prvo resno prometno nesrečo - si v njej udeležen ali pa prekleto blizu nje. Toliko blizu, da moraš TI začeti klicati 112 in ugibati kaj točno se počne s tistimi povoji v obvezni opremi.

Potem postaneš varen voznik ali pa si več ne upaš na cesto.

Krivulja se menda naslednjič obrne navzdol šele potem, ko prideš v leta, ko se začno zmanjševati splošne psihofizične sposobnosti.

Nekako se strinjam s tem svojim prijateljem, da v povprečju stvari dejansko res izgledajo tako.

Definiraj varnostno stopnjo in varnega voznika. S krivuljo se deloma strinjam. To sta dve strani enega in istega kovanca. Hitri vs. počasni, "sposobni" vs. "nesposobni. Nekdo ga lahko celo življenje žge 200km/h+ po avtocesti pa se mu nič ne naredi, drugi pa po predpisih pa ima 2 prometne nesreče recimo. Stvar je popolnoma relativna. Zakaj pa tista krivulja drži? Zato, ker varnost ljudje pojmujejo glede na omejitev hitrosti in v tisti starosti, ko spet tzv. krivulja raste ponavadi ljudje začnejo ustvarjati ali imajo družino. Vpliv zavedanja, da si odgovoren za ljudi v avtomobilu in da mogoče se pa oni ne počutijo "varno", če ga ti žgeš več kot 130km/h, saj so pa ja na ministrstvu rekli, da je to omejitev in tako moramo vozit. Če ne, si prestopnik, zlikovec, norec in še kaj.

Z ovinkom sem pa že imel skoraj slabo izkušnjo...gozd, prazna cesta, sam v avtu in neoznačen oster ovinek...seveda takoj bremzanje, urno prestavljanje v nižje prestave, ampak je šlo še vedno po mojem voznem pasu BP in tudi vse do takrat...seka se pač ne na odprti nepregledni cesti. Takrat, sem se zelo ustrašil in malo manj pritiskam.

BlueRunner ::

Recimo, da je tvoja teza pravilna: človek z leti dobi družino in se začne zavedati tudi potreb soljudi.

Vpliv zavedanja, da si odgovoren za ljudi v avtomobilu in da mogoče se pa oni ne počutijo "varno", če ga ti žgeš več kot 130km/h, saj so pa ja na ministrstvu rekli, da je to omejitev in tako moramo vozit.


Ali to potem pomeni, da ko dobiš froca in ugotoviš, da so na cestah divjaki svojo odgovornost razširiš tudi izven meja svoje pločevinaste kletke? Recimo, da ga preprosto več ne žgeš, ker se zaveš, da res ne veš kaj je za ovinkom, kaj je v avtu pred teboj in kaj je v avtu za teboj... ker so tudi tam otroci. Ker veš, da bi lahko tudi nekdo tretji tebi povzročil težke travme, pa se zaveš, da tega nikakor in za nobeno ceno ne želiš storiti nikomur drugemu. Ne vem. Morda je pa to odraščanje.

Hmmm....

Recimo še, da tvoja teza res zdrži. Ampak ukrepi, ki že sledijo iz te logike (obvezen tečaj varne vožnje) in, ki bi lahko iz nje še dodatno sledili, ti morda ne bi bili všeč(ni).

Takrat, sem se zelo ustrašil in malo manj pritiskam.

Vidiš... to je že ena lekcija. Podobnih bo še ogromno, ko bodo šli tvoji kilometri v večje šestmestne številke. Zato si ne misli, da obvladaš vozilo. Občutek, da ti je 1000kg pleha odletelo iz kontrole in, da si do nadaljnega (kjerkoli bo "nadaljnje" prispelo) samo potnik v letalu brez pilota je precej ponižujoč (humbling). Včasih zadošča nekaj blata na cesti, včasih nekaj listov. Včasih je dovolj že to, da ti nekdo v ovinku posveti v obraz z dolgimi lučmi. Elektronika, pa če je še tako zelo napredna, ne dela čudežev. Pomaga tistim, ki so zmerni vozniki, da se rešijo situacij, ki se jih sicer ne bi. Niti najmanj pa ne pomaga domačim schumijem, ki grejo do meje vozila, kjer ga več nič ne bo rešilo.

Ilustracija: ABS je dobra ideja za naglo zaviranje v sili. Če ga uporabljaš za naglo zaviranje pred semaforji, boš slej kot prej dobil nekoga v rit. Čisto po nepotrebnem.

St235 ::

Logika greya je zlo enostavna:

Prevozil sem 10k kilometrov, nič se mi ne more zgodit. Sem praktično naslednji Schumacher.
Uni kreteni, o katerih beremo,da se nalimajo na stene, zletijo iz ovinkov, priletijo v škarje pač niso Schumacherji in si sam neki domišljajo. Ampamk memi, meni se pa kaj takšnega ne more zgodit, pa saj sem vendar že 10.000 kilometrov prevozil...

Pa saj nas je ogromno šlo čez to fazo, pri nekaterih se je kočnčala z razbitim plehom pri nekaterih z težkimi poškodbami...

Grey ::

St235 je izjavil:

Logika greya je zlo enostavna:

Prevozil sem 10k kilometrov, nič se mi ne more zgodit. Sem praktično naslednji Schumacher.
Uni kreteni, o katerih beremo,da se nalimajo na stene, zletijo iz ovinkov, priletijo v škarje pač niso Schumacherji in si sam neki domišljajo. Ampam meni, meni se pa kaj takšnega ne more zgodit, pa saj sem vendar že 10.000 kilometrov prevozil...

Pa saj nas je ogromno šlo čez to fazo, pri nekaterih se je kočnčala z razbitim plehom pri nekaterih z težkimi poškodbami...

Hej...pač je to v moji krvi. Rodil sem se tak...že odkar sem shodil sem sanjal in govoril o tem, kako bi rad postal dirkač in s kartonastim volanom dirkal po namišljenih cestah. In ker pač nisem dirkač, se to odraža drugje, a na zmeren način.
V škarje prideš samo takrat, ko začneš v avtu razmišljati iracionalno in se preveč prepustiš, da te izživcira oni pred tabo. Vročeglavost te vedno stane poškodb če ne celo življenja. Hladnokrvno počakaš do prave situacije, potem suvereno usekaš po gasu. Namreč tudi Senna ni preživel, ker je vozil preveč na nož..."Al bo šlo al pa ne". Tak odnos ni za v dirko kamoli za na cesto. Sem uživač, ne norec. Pač vedet moraš, kje so tvoje in avtomobilove meje in ju nikoli ne presežeš.

Gregor P ::

Saj ne morem verjeti kaj berem, kot da bi mi 12 letnik govoril kako se osvaja ženske LOL

Se par taksnih "poučnih" F1 komentarjev, pa bom resno razmislil o tem, da bom ključe od avtov za vedno zaprl v sef;((
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

BlueRunner ::

Zaradi takšnih pa ima moj avto vse od elektronike, kar sem si lahko privoščil + največ airbagov, kolikor se jih da v ta model stlačiti + 5 NCAP zvezdic + sveže gume s pravilnim tlakom + prihajajoči tečaj varne vožnje.

Ne zato, ker sam ne bi znal voziti, ampak ker sem že ugotovil s kakšnimi si delim ta prostor.

The Player ::

ok, pred kratkim sem dobil darilni bon za trening varne vožnje pri "španilk-u" (Murska Sobota). Seveda, gor nič ne piše do kdaj ga moram porabiti na spletni strani pa tudi ni kaj velik informacij

slučajno kdo ve, če se ta stvar upošteva pri registraciji vozila (da ti po upravljenem treningu, ni treba več zavarovati za mladega voznika), al se ta bonus upošteva le, če si opravljal trening na Vranskem?
zanima me tudi, če je kdo tam že bil in kako kej tole zgleda :D
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Varnost avtomobilov (Euro NCAP) (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10416454 (14478) krneki0001
»

Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
10631623 (28888) krneki0001
»

Kupim vozniški izpit (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Problemi človeštva
12933150 (29476) Hayabusa
»

Nov zakon za mlade voznike. (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
29453915 (49307) balocom
»

predlog glede ubijanja mladih po cestah (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
1017638 (4204) footprint

Več podobnih tem