TechCrunch - Bitka med Flashom in standardom HTML5 je svoj vrhunec nedvomno doživela s predstavitvijo Applovega iPada in kasnejšo komunikacijo med Applom in Adobeom. Zdaj je nekaj vode na mlin Adobea prilili še John Harding, eden izmed razvijalcev pri YouTubeu. Povedal je, da je ideja standardnega predvajalnika v obliki standarda HTML5 dobra, a je še daleč od realnosti oz. masovne uporabe. Težava se skriva predvsem v trenutnem stanju standarda HTML5 oz. njegovega dela, povezanega z videoposnetki.
Najpopularnejši kodek na večini spletnih strani je h.264, a njegova uporaba zahteva plačevanje licenčnine. Njegova odprtokodna in brezplačna konkurenca je nekoliko slabša ko pride do kakovosti slike, zato so roke pri izbiri standarda dvignili celo pri W3C. Pri Googlu sicer razvijajo rešitev za to težavo v obliki kodeka WebM in VP8, a je tudi ta še daleč od uporabe v resničnih pogojih ter ima še obilico drugih težav.
Še boljši razlog za uporabo Flasha je možnost hitrega preklapljanja kakovosti video vsebine ter njeno pred-nalaganje. Oboje je težje dosegljivo v standardu HTML5. Še huje, HTML5 ne podpira celozaslonskega načina predvajanja videoposnetkov ter še nima zaščite pred kopiranjem, ki jo podpira Flash v obliki protokola RTMPE. Obenem še ni enostavnega načina, kako vstaviti videoposnetek v obliki HTML5 v druge spletne strani, kar je seveda enostavno z uporabo Flasha (prikazano zgoraj). HTML5 sicer to funkcijo podpira, a ga še ne podpirajo na večini spletnih strani, najverjetneje iz varnostnih razlogov. Harding je potarnal še, da edino Flash omogoča dostop do spletnih kamer in mikrofonov iz samega brskalnika, kar mu doda le še eno prednost v primerjavi s HTML5.
Pod črto je slika seveda jasna - HTML5 še ni sposoben konkurirati Adobovemu Flashu, kar je tudi razlog, da se HTML5 še ni prijel. Slednji je uporaben predvsem na napravah, ki Flasha (še) ne podpirajo, npr. na mobilnih telefonih, na Applovem iPadu, itd., a se bodo do nadaljnjega na glavnem portalu YouTube še naprej posluževali predvajalnika, ki za uporabo zahteva Adobe Flash.
Novice » Apple iPhone/iPad/iPod » YouTube še naprej podpira Flash
jlpktnst ::
Po domače, v html5 ne dela praktično NIČ. To kar imamo sedaj je en ubogi pre-alpha draft... Tako da nehat že nabijat pa bomo govorili ko bo celo kaj delovalo :)
Icematxyz ::
Without content protection, we would not be able to offer videos like this.
This rental is currently unavailable in your country.
Ja ti šment ja. To pa je res težava.
Drugače pa Google je na tem področju (video) zagotovo opravil svojo domačo nalogo. Flash pa da bi popolnoma ukinili na spletu pa tako ni realno v dogledni prihodnosti. Prej bomo dobili še kakšen zaprt ekositem tipa Silverlight. Ampak osebno me to ne moti. Dokler ne napišeš da HTML5 standard je Silverlight ali Flash. In dokler spletni razvijalci premorejo toliko miselnih ciklov. Da uvidijo da glavno in potrebno "orodje" za njihovo vsakodnevno delo je lahko le odprt HTML5 standard. Dodatki raznih podjetij pa so tukaj resnično drugotnega pomena.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
Izi ::
Podpora HTLM je odvisna od brskalnika. Preden pišete o trenutno slabem stanju HTML5 standarda, bi si lahko pogledali trenutne beta različice brskalnikov, kjer je HTML5 že precej dodelan. Trenutno najbolj napredna brskalnika (beta) sta IE9 in Firefox 3.7 ali 4.0.
Firefox 3.7 ima po mojem mnenju že skoraj popolno podporo HTML5, ki že v marsičem prekaša Flash.
Kvaliteta videa je pač odvisna od samega videa. HD video je popoln tako v Flash 10.1, kot v HTML5, bistvo pa je, da enako kvaliteten video v 1080p resoluciji neprimerno manj obremenjuje procesor v HTML5 kot pa v Flash 10.1. Flash 10.1 med predvajanjem 1080p videa eno jedro povprečnega procesorja obremeni celo več kot do polovice, pri HTML5 predvajanju 1080p videa se obremenitve na procesorju takorekoč ne opazi, pri meni so vsa jedra na manj kot 5% obremenitvi, kar pomeni, da takorekoč vso delo prevzame grafična kartica.
Fullscreen za vsak video v HTML5 deluje popolnoma normalno v Firefoxu 3.7. Z desno miško klikneš na katerikoli HTML5 video in preko videa se spusti meni, kjer je med drugimi funkcijami tudi "Fullscreen", ki deluje celo bolje kot pri Flashu. Vsak video ima možnost Fullscreen in Hide/Show controls, kar je v Flashu zaradi zaščite včasih onemogočeno. Vsekakor imaš v HTML5 več nadzora nad predvajanjem videa kot v Flash. Med drugim tudi z tipkovnico. V Flashu sem vedno pogrešal, da video ustaviš in spet poženeš z tipko "Space", v HTML5 se video ustavi (pause) ko kilkneš "space". Flash tega ne bo nikoli podpiral.
Vsak HTML5 video tudi podpira prednalaganje, takojšnje skakanje na katerokoli mesto v videu in nalaganje od tam naprej in to vse opazno bolj odzivno kot pri Flash.
Edino kar še nisem videl v HTML5 je spreminjanje video resolucij med predvajanjem, sicer so pa to tudi v Flash dodali šele pred kratkim.
Na koncu ne pozabimo, da Flash ne podpira 64-bitnih brskalnikov. IE in Firefox že oba obstajata tudi v 64-bitni različici. HTML5 deluje brez problema v 64-bitnih browserjih, torej je tu HTML5 močno v prednosti.
Firefox 3.7 ima po mojem mnenju že skoraj popolno podporo HTML5, ki že v marsičem prekaša Flash.
Kvaliteta videa je pač odvisna od samega videa. HD video je popoln tako v Flash 10.1, kot v HTML5, bistvo pa je, da enako kvaliteten video v 1080p resoluciji neprimerno manj obremenjuje procesor v HTML5 kot pa v Flash 10.1. Flash 10.1 med predvajanjem 1080p videa eno jedro povprečnega procesorja obremeni celo več kot do polovice, pri HTML5 predvajanju 1080p videa se obremenitve na procesorju takorekoč ne opazi, pri meni so vsa jedra na manj kot 5% obremenitvi, kar pomeni, da takorekoč vso delo prevzame grafična kartica.
Fullscreen za vsak video v HTML5 deluje popolnoma normalno v Firefoxu 3.7. Z desno miško klikneš na katerikoli HTML5 video in preko videa se spusti meni, kjer je med drugimi funkcijami tudi "Fullscreen", ki deluje celo bolje kot pri Flashu. Vsak video ima možnost Fullscreen in Hide/Show controls, kar je v Flashu zaradi zaščite včasih onemogočeno. Vsekakor imaš v HTML5 več nadzora nad predvajanjem videa kot v Flash. Med drugim tudi z tipkovnico. V Flashu sem vedno pogrešal, da video ustaviš in spet poženeš z tipko "Space", v HTML5 se video ustavi (pause) ko kilkneš "space". Flash tega ne bo nikoli podpiral.
Vsak HTML5 video tudi podpira prednalaganje, takojšnje skakanje na katerokoli mesto v videu in nalaganje od tam naprej in to vse opazno bolj odzivno kot pri Flash.
Edino kar še nisem videl v HTML5 je spreminjanje video resolucij med predvajanjem, sicer so pa to tudi v Flash dodali šele pred kratkim.
Na koncu ne pozabimo, da Flash ne podpira 64-bitnih brskalnikov. IE in Firefox že oba obstajata tudi v 64-bitni različici. HTML5 deluje brez problema v 64-bitnih browserjih, torej je tu HTML5 močno v prednosti.
Icematxyz ::
Youtube razumem zakaj še uporablja flash zraven HTML5. Že sam pristop v brskalniku. Oni pač ponudijo vse. Če pa jaz naložim video vsebino na neko spletno stran sedaj ki jo ustvarim. Pa tako HTML5 all the way. To da ne bi zadoščal HTML5 tem potrebam. To je daleč od resnice. In dejansko to me zelo veseli. Kot do HTML5 fotografijo - tako sedaj tudi zlahka video vsebino.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
ender ::
Firefox 3.7 ima po mojem mnenju že skoraj popolno podporo HTML5, ki že v marsičem prekaša Flash.Kako v HTML5 nastaviš velikost video bufferja? Kako na strani strežnika izveš hitrost, s katero lahko uporabnik prenaša video, koliko ima izgub itd.?
HD video je popoln tako v Flash 10.1, kot v HTML5, bistvo pa je, da enako kvaliteten video v 1080p resoluciji neprimerno manj obremenjuje procesor v HTML5 kot pa v Flash 10.1.Dokaz prosim.
V Flashu sem vedno pogrešal, da video ustaviš in spet poženeš z tipko "Space", v HTML5 se video ustavi (pause) ko kilkneš "space". Flash tega ne bo nikoli podpiral.??? Meni na straneh, ki imajo flash video preslednica lepo deluje, le video mora imeti fokus.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Icematxyz ::
Vsak naj prednosti in pomanjkljivosti posamezne tehnologije oceni v danem trenutku sam.
Dejstvo je da z razvojem in uvedbo HTML5 potrebuješ video datoteko in eno video značko v HTML datoteki. Mimo tega dejstva pač ne moreš.
Pa tudi če je Flash v določenih primerih bolj primeren. Ga pač uporabiš če oceniš da je tako prav.
Omenjenega dejstva višje pa ne moreš več spregledati. Ker je preprosto nenormalno da je to možno v letu 2010.
Dejstvo je da z razvojem in uvedbo HTML5 potrebuješ video datoteko in eno video značko v HTML datoteki. Mimo tega dejstva pač ne moreš.
Pa tudi če je Flash v določenih primerih bolj primeren. Ga pač uporabiš če oceniš da je tako prav.
Omenjenega dejstva višje pa ne moreš več spregledati. Ker je preprosto nenormalno da je to možno v letu 2010.
Izi ::
Ender, imaš prav, preslednica sedaj deluje tudi v Flashu, včasih vem da ni in od takrat sem živel v zmotnem prepričanju, da je še vedno tako
Spreminjanja velikosti Video Bufferja in podobnih zadev pa se mi zdi popolnoma nepotrebna zadeva. Tudi v Flashu ne najdem tega
Glede obremenjenosti procesorja mi pa verjemi ali pa ne. Vsekakor ima Firefox 3.7 odlično podporo Direct2D, ki jo je treba zaenkrat še ročno vklopiti. Sicer je zadnja verzija Flasha tudi močno izboljšala strojno pospeševanje videa, ampak trenutno ne seže do kolen pospeševanju Direct2D.
V bistvu sem hotel samo poudariti, da v članku zmotno piše, da Fullscreen in prednalaganje v HTML5 ne deluje. Z najnovejšimi beta brskalniki že deluje.
Spreminjanja velikosti Video Bufferja in podobnih zadev pa se mi zdi popolnoma nepotrebna zadeva. Tudi v Flashu ne najdem tega
Glede obremenjenosti procesorja mi pa verjemi ali pa ne. Vsekakor ima Firefox 3.7 odlično podporo Direct2D, ki jo je treba zaenkrat še ročno vklopiti. Sicer je zadnja verzija Flasha tudi močno izboljšala strojno pospeševanje videa, ampak trenutno ne seže do kolen pospeševanju Direct2D.
V bistvu sem hotel samo poudariti, da v članku zmotno piše, da Fullscreen in prednalaganje v HTML5 ne deluje. Z najnovejšimi beta brskalniki že deluje.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
PrimozR ::
Ender, imaš prav, preslednica sedaj deluje tudi v Flashu, včasih vem da ni in od takrat sem živel v zmotnem prepričanju, da je še vedno tako
Spreminjanja velikosti Video Bufferja in podobnih zadev pa se mi zdi popolnoma nepotrebna zadeva. Tudi v Flashu ne najdem tega
Glede obremenjenosti procesorja mi pa verjemi ali pa ne. Vsekakor ima Firefox 3.7 odlično podporo Direct2D, ki jo je treba zaenkrat še ročno vklopiti. Sicer je zadnja verzija Flasha tudi močno izboljšala strojno pospeševanje videa, ampak trenutno ne seže do kolen pospeševanju Direct2D.
V bistvu sem hotel samo poudariti, da v članku zmotno piše, da Fullscreen in prednalaganje v HTML5 ne deluje. Z najnovejšimi beta brskalniki že deluje.
Na Youtubeu ne najdeš knofa 360/480/720p?
Vsak dan najdem kakšnega:
http://www.mediafront.org/
Kako greš tukaj v fullscreen?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
techfreak :) ::
Firefox 3.7 ima po mojem mnenju že skoraj popolno podporo HTML5, ki že v marsičem prekaša Flash.Kako v HTML5 nastaviš velikost video bufferja? Kako na strani strežnika izveš hitrost, s katero lahko uporabnik prenaša video, koliko ima izgub itd.?
Se strinjam, to je ena izmed pomanjkljivosti HTML5. Ampak ni potrebe po Flashu, ker tudi Silverlight to podpira.
Seveda ne smemo pozabiti na katastrofalne predvajalnike za video tag, ki so vključeni v brskalnik.
avister ::
Ima kdo narejeno delujočo rešitev za HTML5 in RTMP z ustreznim strežnikom (Wowza, LifeCycle ...)?
FrEaKmAn ::
Vsak dan najdem kakšnega:
http://www.mediafront.org/
Kako greš tukaj v fullscreen?
malo imajo kompleksno narejeno - zgoraj desno klikni na čisto levi gumb in se ti odpre player velikosti browserja.. nato zraven jakosti zvoka imaš za fullscreen... ampak meni čisto lepo deluje v FF 3.6
PrimozR ::
V FF 3.6 tega nimam. Pa šteeeeeeeeekaaaaaaaaaaaaaaaa. Tudi v Chrome ne vidim fullscreen opcije, ampak vsaj šteka precej manj, skorajda neopazno.
Icematxyz ::
Če hočeš v tem trenutku "cutting edge" na tem področju. Uporabljaj FF. S tem da vidim da je tudi Chrome v verziji 6 dokaj izboljšal podporo za .ogg. Nima pa celozaslonskega načina.
Pa seveda prvi video v (OSM) Player. HTML5 video support ( ogg ) je tisti ki je HTML5. Ostalo so embeddane video datoteke iz različnih drugih (flash) strani. Pač demonstracija da se da. Tiste video vsebine nimajo neposredno kaj dosti skupnega s HTML5 video značko. In seveda ne potrebuješ playerja da bi si ogledal HTML5 video vsebino. To pač je ena od opcij da dodaš nekaj navlake zraven video vsebine. Katera včasih pride prav. V primeru ko pa bomo na slo-tech lahko uporabniki enako kot sliko pripeli še video vsebino s kakšne druge strani. Pa je ta player odveč.
Pa seveda prvi video v (OSM) Player. HTML5 video support ( ogg ) je tisti ki je HTML5. Ostalo so embeddane video datoteke iz različnih drugih (flash) strani. Pač demonstracija da se da. Tiste video vsebine nimajo neposredno kaj dosti skupnega s HTML5 video značko. In seveda ne potrebuješ playerja da bi si ogledal HTML5 video vsebino. To pač je ena od opcij da dodaš nekaj navlake zraven video vsebine. Katera včasih pride prav. V primeru ko pa bomo na slo-tech lahko uporabniki enako kot sliko pripeli še video vsebino s kakšne druge strani. Pa je ta player odveč.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
noraguta ::
HTML5 video support ( ogg ) je tisti ki je HTML5.
http://dev.w3.org/html5/spec/Overview.h... kolkr vidim gre za draft ne pa standard. težko govorimo o standardu , ki to še ni.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Bananovec ::
A lahko kdo zame in za druge linka Chrome 6 in FireFox 4?
Edit:
Glej PIPIjev post.
Edit:
Glej PIPIjev post.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Bananovec ()
Icematxyz ::
HTML5 video support ( ogg ) je tisti ki je HTML5.
http://dev.w3.org/html5/spec/Overview.h... kolkr vidim gre za draft ne pa standard. težko govorimo o standardu , ki to še ni.
Niti ne tako težko. Kvečjemu če se še konkretno napiše eden priporočen video format. Katerega bi naj podpirali out-of-the-box vsi spletni brskalniki. Za to pa tako praktično ni realne možnosti. Da bi potem v praksi proizvajalci upoštevali. Kar pa v praksi tako spet nič kaj dosti ne spremeni. Oziroma nič.
Tako da niti ne govorimo več tako težko o tem. Se pravi da gre za standard na tem področju. Razen če veš kaj več. Ali pričakuješ da se bo kaj spremenilo. Na papirju in napovedani podpori proizvajalcev spletnih brskalnikov?
noraguta ::
pa saj ni samo video problem(svg bi morali prebrcat tudi po dolgem in počez, mathml (katerega chrome ne podpira)bi moral biti vklopljen v specifikiacijo). sploh pa zakaj bi bil ogg.
sicer pa nekaj so standardi drugo pa defacto standardi. konec koncev "popolnega" standarda najbrž ne morejo niti sestavit pustimo potem , da bi bil kdo sposoben pridelat spodoben brovser na podlagi nekega papirja.
sicer pa nekaj so standardi drugo pa defacto standardi. konec koncev "popolnega" standarda najbrž ne morejo niti sestavit pustimo potem , da bi bil kdo sposoben pridelat spodoben brovser na podlagi nekega papirja.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Icematxyz ::
noraguta ::
nč tacga kar flash že dolgo zna. sicer je pa svg že stara reč. in ironično v času prevlade IE je le adobe izdajal svg addon.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Icematxyz ::
nč tacga kar flash že dolgo zna. sicer je pa svg že stara reč. in ironično v času prevlade IE je le adobe izdajal svg addon.
Flash tudi zna predvajati video datoteke. In to da ga sedaj ne potrebuješ več da bi to storil. To je ravno the big deal. Daleč od tega da to nič takšnega. Še iz uporabniškega vidika je do dokaj velika prednost. Kaj šele iz vidika nekoga ki razvija splet.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
noraguta ::
nč tacga kar flash že dolgo zna. sicer je pa svg že stara reč. in ironično v času prevlade IE je le adobe izdajal svg addon.
Flash tudi zna predvajati video datoteke. In to da ga sedaj ne potrebuješ več da bi to storil. To je ravno the big deal. Daleč od tega da to nič takšnega. Še iz uporabniškega vidika je do dokaj velika prednost. Kaj šele iz vidika nekoga ki razvija splet.
ja sedaj z ogćija, predvajam , in vse je lepo ....
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Icematxyz ::
http://slo-tech.com/forum/t412162/p2786...
Potem pa pomagaj uporabniku s kakšnim nasvetom. Da bo še njemu lepo. Če je res vse tako lepo.
Bo pa še lepše. Ko boš naložil video vsebino na kakšen shrani.si (ali lasten strežnik) in jo s običajno povezavo prikazal kar na slo-tech. Enako kot sedaj to storiš s sliko.
Bo pa treba počakati. Da slo-tech doda to opcijo. Potem bo šele lepo. Še logotipa nekega podjetja ne bo na video vsebini. Si moreš misliti?
Potem pa pomagaj uporabniku s kakšnim nasvetom. Da bo še njemu lepo. Če je res vse tako lepo.
Bo pa še lepše. Ko boš naložil video vsebino na kakšen shrani.si (ali lasten strežnik) in jo s običajno povezavo prikazal kar na slo-tech. Enako kot sedaj to storiš s sliko.
Bo pa treba počakati. Da slo-tech doda to opcijo. Potem bo šele lepo. Še logotipa nekega podjetja ne bo na video vsebini. Si moreš misliti?
Icematxyz ::
Nič embedded HTML5 video vsebin na slo-tech še pet let? No bomo pač lepili tačas direkt linke:
http://media.tinyvid.tv/w27j6w9mzfsw.ogg
http://media.tinyvid.tv/w27j6w9mzfsw.ogg
techfreak :) ::
Flash še dolgo ne bo propadel, in bolj verjetno je, da bo zamenjan za Silverlight kot pa HTML5. HTML5 ponuja premalo in zaenkrat ni dovolj zanimiv. Poleg stvari kot recimo to, da vsak brskalnik uporablja drug kodek in drug predvajalnik, mu manjka vsaj še buffering, seeking (tudi nazaj), adaptive streaming in DRM.
Gandalfar ::
Icematxyz: problem tega je, da je tole .ogg. Kar pomeni, da je treba en kup javascripta in na koncu fallbackat na javo.
techfreak :) ::
techfreak :) ::
Predlagaj alternativo, ki dela :)
Katera koli alternativa dela. Vem iz izkušenj, ko občasno pogledam kakšen video na Kiberipipi. Player je počasen, seekinga ne pozna, če malo premakneš naprej/nazaj je 50% šanse, da boš moral stran refreshati. Potem pa je možnost, da sam od sebe zašteka.
Da ne omenjamo upočasnitve nalaganja celotne strani in zaštekanje celotnega brskalnika. No, FF se je malo popravil pri tem in ti samo plugin crkne.
Res rabiš alternativo? Strežnik naj on-the-fly prekodira v format, ki ga vsi (Flash, Silverlight) razumejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: techfreak :) ()
Icematxyz ::
Icematxyz: problem tega je, da je tole .ogg. Kar pomeni, da je treba en kup javascripta in na koncu fallbackat na javo.
Za fallback zajebancije. Kvečjemu s pomočjo velikih spletnih video portalov. Kjer lahko določene video vsebine na slo-tech potem ponudiš tudi uporabnikom iPhone in iPad in... Na dokaj udoben način.
Osebno pa sem mislil bolj preprosto zadevo. Kjer ni fallbacka. Ampak višje ko sem dal povezavo. Da bi jo lahko prilepil tudi embedded. Tako kot sedaj sliko. Za tiste spletne brskalnike, ki pa ne podpirajo privzeto določenega kodeka. Pa klasična povezava do video vsebine na spletu. Tako kot sedaj daš le povezavo.
H.264, WebM, Theora.
HTML5 video @ Wikipedia
Brez fallbacka. Osebno tako ne vem če želim gledati posneto veselje in video posnetke raznih iPhone in iPad uporabnikov... Ko jim dela na slo-tech video. In lahko s pomočjo žiroskopa ga prilagajajo poziciji njihove elektronske naprave. Če pa ga bom želel videti. Bom pač uporabil spletni brskalnik s podporo za tisti kodek. Ali pa sledil povezavi do datoteke in jo pogledal lokalno. Ali pa nadgradnja spletnega brskalnika s kakšnim Google frame. Ali v IE9 namestitev ustreznega kodeka na računalnik. Fallback v tem primeru je overkill.
Icematxyz ::
HTML5 ponuja premalo in zaenkrat ni dovolj zanimiv.
http://www.craftymind.com/factory/html5...
http://craftymind.com/factory/html5vide...
http://htmlfive.appspot.com/static/vide...
Klikni play. Potem pa izberi pattern. Pri video pattern daj na play pattern. Ko ga izbereš.
http://people.mozilla.com/~prouget/demo...
Da ne bo na koncu slo-tech dobil prej video avatajev kot slikovne!
Gandalfar ::
Res rabiš alternativo? Strežnik naj on-the-fly prekodira v format, ki ga vsi (Flash, Silverlight) razumejo.
Kateri format pa je to? Pa zakaj mislis, da je webmasterju v interesu rekodirat stvari za katero je prej sla frakcija CPU-ja za serviranje
Gandalfar ::
Problem je da ga ne. Firefox se pozvizga nanj, kot tudi vsi IE-ji. Moras delati fallback na flash/javo.
techfreak :) ::
Icematxyz ::
Že samo dejstvo da ponuja HTML5 izmenjavo video vsebin na način kot se izmenjujejo fotografije. Je svetlobna leta pred ostalimi. Potem pa seveda še vse ostalo zraven za bonus.
S kodeki pa se naj (zaenkrat) ukvarjajo uporabniki. Kot s flash playerjem. Kakšno prekodiranje ali fallback za video vsebine na način kot ga ponuja Youtube.
To je nepotreben overkill. Fallbacka za tiste ki nimajo (ali ne deluje) flash playerja in bi si radi ogledali video vsebino tudi ni a ne da?
No na srečo je že. HTML5 je fallback.
S kodeki pa se naj (zaenkrat) ukvarjajo uporabniki. Kot s flash playerjem. Kakšno prekodiranje ali fallback za video vsebine na način kot ga ponuja Youtube.
To je nepotreben overkill. Fallbacka za tiste ki nimajo (ali ne deluje) flash playerja in bi si radi ogledali video vsebino tudi ni a ne da?
No na srečo je že. HTML5 je fallback.
ender ::
Že samo dejstvo da ponuja HTML5 izmenjavo video vsebin na način kot se izmenjujejo fotografije. Je svetlobna leta pred ostalimi.Ampak problem je, da tega ne moreš naredit - pri slikah si lahko 100%, da bo vsak grafični brskalnik prikazal JPEG in GIF slike, pri <video> tagu pa ne moreš vedeti, ali bo uporabnik res lahko videl video. Standard, tak kot je zdaj je zaradi tega neuporaben.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Icematxyz ::
Daleč od tega da je neuporaben. Za Theora že praktično sedaj za WebM pa zalo kmalu veš. Da si lahko tvojo video vsebino ogleda prav vsak. Za H.264 pa bodo verjetno še nekaj časa težave za določene spletne brskalnike. Pa še s tem formatom niti ne več.
Sem dal višje. Pa bom dal še enkrat:
HTML5 video @ Wikipedia
Skratka ob pravilni izbiri formata. In ob vseh opombah (workaroundih). Je HTMl5 video vsebina podprta in dostopna verjetno že enakem procentu potencialnih uporabnikov - gledalcev kot ga obvladuje Adobe z flash playerjem! Oziroma je delež že celo večji. Praktično že blizu številke 100%?
Sem dal višje. Pa bom dal še enkrat:
HTML5 video @ Wikipedia
Skratka ob pravilni izbiri formata. In ob vseh opombah (workaroundih). Je HTMl5 video vsebina podprta in dostopna verjetno že enakem procentu potencialnih uporabnikov - gledalcev kot ga obvladuje Adobe z flash playerjem! Oziroma je delež že celo večji. Praktično že blizu številke 100%?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Icematxyz ()
ender ::
Daleč od tega da je neuporaben. Za Theora že praktično sedaj za WebM pa zalo kmalu veš. Da si lahko tvojo video vsebino ogleda prav vsak.Ne veš - Theoro in WebM podpirajo Firefox, Chrome in Opera, med tem ko Internet Explorer in Safari podpirata samo H.264 (pri čemer nima Apple nobenih načrtov, da bi podprli karkoli drugega - tu se lepo vidi, kako so zavezani odprtim formatom), pri IEju pa boš vsaj lahko namestil kodeke (ampak tu spet ne moreš pričakovati, da bodo imeli vsi nameščeno podporo). Oba tabora imata ravno dovolj uporabnikov, da nobeden od njiju ne more diktirati standarda.
Skratka ob pravilni izbiri formata. In ob vseh opombah (workaroundih). Je HTMl5 video vsebina podprta in dostopna verjetno že enakem procentu potencialnih uporabnikov - gledalcev kot ga obvladuje Adobe z flash playerjem! Oziroma je delež že celo večji. Praktično že blizu številke 100%?Internet Explorer ima od 30 do 60% delež (odvisno od strani) - to je 30-60% uporabnikov, ki nimajo podpore za noben HTML5 video. Statistik za Flash žal nimam, po (nepreverjenih) podatkih pa naj bi bil nameščen pri 97% uporabnikih - pa tudi če bi bilo Flash uporabnikov samo 90%, je to še vedno precej več, kot jih trenutno podpira <video>.
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Icematxyz ::
Ne veš - Theoro in WebM podpirajo Firefox, Chrome in Opera, med tem ko Internet Explorer in Safari podpirata samo H.264
Internet Explorer ima od 30 do 60% delež (odvisno od strani) - to je 30-60% uporabnikov, ki nimajo podpore za noben HTML5 video.
Si si sploh pogledal tabelo in povezave "notes"?
ender ::
Si si sploh pogledal tabelo in povezave "notes"?Ja:
Browser | Latest stable release version date | Ogg Theora | H.264 | VP8 (WebM) | Others |
Internet Explorer | 8.0 (March 19, 2009; 15 months ago) | No[note 1] | 9.0[15] | No[note 2] | No[17] |
There are only two hard things in Computer Science:
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
cache invalidation, naming things and off-by-one errors.
Icematxyz ::
IE8 in starejši ne podpirajo ničesar.
Poglej še tabelo tretjič.
Workaroundi, ki jih mora narediti uporabnik ne štejejo, ker si lahko prepričan, da se večini ne bo dalo ukvarjati z njimi, ko pa na drugih straneh video že dela.
Video vsebine na spletu trenutno vsakemu uporabniku spleta že delajo out-of-the-box ja. Ta pa je močna.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | SlideShare nadomešča Flash s HTML5 (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Omrežja / internet | 15434 (12851) | Gandalfar |
» | Adobe pokazal predogledno verzijo EdgeaOddelek: Novice / Ostala programska oprema | 9146 (7310) | deyani |
» | Chrome ne bo več podpiral H.264, le WebM (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Omrežja / internet | 31106 (26493) | Icematxyz |
» | Izbira Theore problematična za Mozillo? (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Brskalniki | 25449 (23501) | Icematxyz |
» | Quake 2 v HTML5, novosti v Chrome 5Oddelek: Novice / Brskalniki | 10608 (9401) | arjan_t |