» »

EUPL

EUPL

Icematxyz ::

EU ima svojo lastno prosto licenco

A prispevki (članki) nimajo svoje teme za razpravo?

Skratka vprašanje. Ker se EUPL če prav razumem ne nanaša le na programsko opremo ampak vsa področja. Me zanima dvoje.

Če izdam skladbo pod EUPL licenco. A znotraj Slovenije (EU) še vedno moram plačevati nadomestilo za avtorske pravice "neprofitnim" organizacijam kot so SAZAS in v okviru obstoječe zakonodaje. Ali se karkoli spremeni. Zame in za vse ki bi mojo skladbo želeli uporabljati v takšne ali drugačne namene znotraj EU.

Če namesto pridobitve patenta se odločim in "zdravilo za AIDS ali neko obliko raka ali kakršno koli pač podobno zadevo" objavim pod EUPL. A lahko to isto zadevo kdorkoli še znotraj EU patentira?

Gandalfar ::

EUPL je licenca za programsko kodo. Pod njo izdajat glasbo ali zdravila je popolnoma neprimerno.

noraguta ::



Če namesto pridobitve patenta se odločim in "zdravilo za AIDS ali neko obliko raka ali kakršno koli pač podobno zadevo" objavim pod EUPL. A lahko to isto zadevo kdorkoli še znotraj EU patentira?

lahko patentira , ti pa dokazuješ prior art.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Icematxyz ::

EUPL je licenca za programsko kodo. Pod njo izdajat glasbo ali zdravila je popolnoma neprimerno.


Hm. Pa to res drži?

Da te cilje dosega, EUPL uporablja rešitve na abstraktni ravni, zaradi česa je veliko (trikrat) krajša in berljivejša od GPLv3. Ta abstrakcija tudi omogoča, da se jo lažje uporablja za avtorska dela, ki niso računalniški programi.


Se pravi zavoljo razprave. Zakaj ne bi skladbe izdal pod EUPL licenco katera:

je spisana in vzdrževana tako, da je veljavna v vseh pravnih sistemih EU članic,


In za katero velja:

Ali kot piše v sami licenci: Dajalec licence odobri svetovno, brezplačno, neizključno licenco, ki jo je mogoče podlicencirati, za čas trajanja avtorske pravice, podeljene izvirniku dela, za:
uporabo dela v vseh okoliščinah in za vso rabo,
reprodukcijo dela,
spremembo izvirnika dela in izdelavo izpeljanih del na podlagi dela,
posredovanje dela javnosti, vključno s pravico do dajanja na razpolago ali razstavljanja dela ali njegovih kopij v javnosti in po potrebi javne predstavitve,
distribucijo dela ali njegovih kopij,
izposojo in dajanje v najem dela ali njegovih kopij,
pravico podlicenciranja dela ali njegovih kopij.


In sedaj a je neprimerno izdati skladbo pod to licenco ali je to pravno nemogoče?

Če to pravno gledano ni mogoče potem je debata nesmiselna. Sam mislim pa da je? Ali se pa motim?

Ampak če predvidevam (dokler se ne dokaže nasprotno in to ne velja na takšen način) da je mogoče. Kaj se zgodi z "neprofitno" organizacijo SAZAS. Glede na to da licenca dopušča distribucijo, kopiranje in javno predstavitev in še marsikaj drugega zraven!

To na prvi pogled pomeni da bi lahko priredil koncert in če bi na njem izvajal to skladbo SAZAS ne bi imel podlage da od tebe zahteva plačilo nadomestila? Oziroma radijska postaje bi imela pravico pesem predvajati brez kakršnega koli plačila nadomestila?

Sedaj se zavedam da je to skoraj malo prelepo lepo da bi bilo res. Ampak za voljo razprave. A je to možno ali ni to možno. Ne če je primerno ali ni primerno. Ampak če je možno in lahko pod EUPL izdaš skladbo? In s tem da sledijo tudi vse pravne posledice iz te licence.

Zgodovina sprememb…

Ziga Dolhar ::

Ne glede na to, pod katero licenco izdaš, nad teboj še vedno bdi ZASP.

Če izpolnjuješ v ZASP-u določene pogoje za izogib kolektivnemu upravljanju pravic, potem super.
https://dolhar.si/

Icematxyz ::

Ampak kako lahko en zakon nekaj dovoljuje drugi pa prepoveduje v istem pravnem redu? To res da ni zakon. Sama licenca. Zanimivo bi pa bilo videti zakon ki to licenco opredeljuje. Nenazadnje ga v Sloveniji glede na članek že imamo?

Verjetno če malo logično sklepam gre v to smer zadeva. Da ti skladbo lahko javno predvajaš. Kar ti licenca dovoljuje. Pa če si avtor ali ne. Še vedno pa si dolžan plačati nadomestilo SAZAS.

Ti šment. Pa tako na hitro (ko sem prebral da ne velja le za programsko opremo) sem že misli da gre za revolucijo na tem področju.

Zgodovina sprememb…

Icematxyz ::

Če imamo zakonsko urejeno da lahko jaz svoje delo torej tudi skladbo izdam pod EUPL. Torej pod temi pogoji:

Ali kot piše v sami licenci: Dajalec licence odobri svetovno, brezplačno, neizključno licenco, ki jo je mogoče podlicencirati, za čas trajanja avtorske pravice, podeljene izvirniku dela, za:
uporabo dela v vseh okoliščinah in za vso rabo,
reprodukcijo dela,
spremembo izvirnika dela in izdelavo izpeljanih del na podlagi dela,
posredovanje dela javnosti, vključno s pravico do dajanja na razpolago ali razstavljanja dela ali njegovih kopij v javnosti in po potrebi javne predstavitve,
distribucijo dela ali njegovih kopij,
izposojo in dajanje v najem dela ali njegovih kopij,
pravico podlicenciranja dela ali njegovih kopij.


Imamo pa na drugi strani SAZAS. Organizacijo ki "ščiti avtorje". In z pobiranjem nadomestil na raznih področjih avtorjem izplačuje honorarje.

Potem pa berem takšne članke:

Poslanci koalicije so zavrnili SDS-ov predlog dopolnitve zakona, po katerem ljubiteljskim skupinam ne bi bilo več treba plačevati za izvajanje avtorskih del.


državni zbor tako zamudil priložnost omejiti moč SAZAS-a, ki v bistvu deluje le v interesu peščice slovenskih glasbenikov, predstavlja pa nočno moro vsem preostalim izvajalcem in prirediteljem. Veliko se jih še vedno sprašujejo tudi o zakonitosti SAZAS-ovega početja.

Prav tako pa bo zdajšnja ureditev še naprej krnila nekomercialno usmerjene prireditve, saj takšni prireditelji, zasuti s položnicami, večinoma ne vztrajajo veliko časa na sceni oziroma se hitro odločijo za komercialnejše smernice.



Vir

A sta SAZAS in EUPL kompatibilna? Ali pa imamo v RS zakone kjer je eden v neskladju z drugim? Ker če prav razumem skladbo lahko izdam pod EUPL? Ali ne morem?

Zgodovina sprememb…

Gandalfar ::

Zakaj si pa mnenja, da sta nekompatibilni? Saj se avtor ni odpovedal nadomestku ampak ti je samo vnaprej dal pravico do uporabe in nadaljnega deljenja.

Tear_DR0P ::

vloga SAZASa je tukaj takšna, da ko ugotoviš kršitev uporabe tvojega pod EUPL izdaega dela, greš do SAZASa in zahtevaš da pofixajo kršitev
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Gandalfar ::

zakaj bi se pa sazas ukvarjal s krsitvijo avtorskega prava?

Icematxyz ::

Zakaj si pa mnenja, da sta nekompatibilni? Saj se avtor ni odpovedal nadomestku ampak ti je samo vnaprej dal pravico do uporabe in nadaljnega deljenja.


Nekompatibilnost jaz vidim v tem da se s tem ne bi odpovedal avtorstvu. Bi pa dovolil kopiranje, modifikacije, prezentacije v javnosti (nastope?), dajanje v najem... Komurkoli. Niti ne vidim razlike med tem če gre za komercialne in nekomercialne namene.

SAZAS pa pobira nadomestila praktično za vsako dejavnost kjer je delo avtorsko zaščiteno?

In če prav razumem delo pod EUPL je avtorsko zaščiteno? Ampak pravila (izvleček) če prav razumem dopuščajo vse tisto kar je sama ideja SAZAS in proti čemu se "bori".

Torej najpomembnejše vprašanje. A SAZAS loči med 2 prireditvama kjer bi na eni predvajal avtorske skladbe na drugi pa avtorske skladbe izdane pod EUPL. In v enem primeru bi zaračunal nadomestilo. V drugem pa ne.

Počne to SAZAS. Ali izda položnico v vsakem primeru?

Vprašanje glede nadomestila. A EUPL opredeljuje sploh nadomestilo? Se pravi v smislu da bi ti še vedno kot avtor lahko zahteval nadomestilo od SAZAS. Ker potem bi pričakoval da bi to lahko storil v vseh državah znotraj EU? Ali ne izgubi EUPL potem nekako smisla. Če bi opredeljevala in določala nadomestila?

Zgodovina sprememb…

Icematxyz ::

Zakaj recimo bi nek avtor bil upravičen do nadomestila ker se njegovo delo kopira, izposoja, daje v najem, reproducira, spreminja, posreduje javnosti in daje na razpolago in javno predstavlja.

Če pa je avtor to svoje delo izdal pod pogoji ki to dovoljujejo? In na podlagi licence ki je v državi veljavna in katero pravni red opredeljuje. A v tem primeru SAZAS ne izstavi položnice? Saj morda je ne. Ne vem. Zato pa sprašujem?

Gandalfar ::

Zakaj bi EUPL kakorkoli dolocala te stvari okoli SAZA-sa, ce gre za programsko licenco?

Pa se enkrat, kje v EUPL pise, da se je avtor s tem, ko je izdal glasbo pod EUPL odpovedal nadomestku za avtorstvo, ki ga SAZAS pobira?

Icematxyz ::

Zakaj bi EUPL kakorkoli dolocala te stvari okoli SAZA-sa, ce gre za programsko licenco?


Ja ne vem če gre le za programsko licenco.

Da te cilje dosega, EUPL uporablja rešitve na abstraktni ravni, zaradi česa je veliko (trikrat) krajša in berljivejša od GPLv3. Ta abstrakcija tudi omogoča, da se jo lažje uporablja za avtorska dela, ki niso računalniški programi.


Tudi to sem že postavil vprašanje. Ne če je smiselno. Ampak ali je možno izdati skladbo pod EUPL. Pa še nihče ni rekel nič glede tega.

Pa se enkrat, kje v EUPL pise, da se je avtor s tem, ko je izdal glasbo pod EUPL odpovedal nadomestku za avtorstvo, ki ga SAZAS pobira?


Ja jaz pa postavljam vprašanje kje v EUPL je opredeljen pojem nadomestilo za avtorske pravice?

In predvsem z EUPL avtor se ne odreče avtorstva. Tudi dopušča praktično vsakemu vse tisto zakaj v bistvu SAZAS obstaja. Kako lahko potem v imenu takšnega avtorja SAZAS od nekoga pobira nadomestilo. Če nekdo drug naprimer to delo javno predstavlja. Avtor pa se je že v EUPL pogodbi odrekel nadomestilu in dovolil to početje brez nadomestila komurkoli?

No saj pravim. Morda pa SAZAS ne izda položnice v takšnih primerih?

Če jaz neko avtorsko delo izdano pod EUPL kopiram, reproduciram, spreminjam, javno predstavljam... A me potem avtor na sodišču zaradi tega lahko toži? Če ne. Zakaj bi SAZAS od mene zahteval nadomestilo?

To je glavno vprašanje. Saj mogoče pa ne dobiš položnice? In mogoče ne moreš skladbe izdati pod EUPL? Ampak pač jasnega odgovora na to vprašanje še nisem dobil. Glede na napisano v prispevku pa bi si lahko zadevo tako tolmačil? Seveda pa je zadeva lahko popolnoma drugačna. Ampak če ni. Mislim da si zadeva zasluži vsaj razpravo.

Zgodovina sprememb…

Tear_DR0P ::

@Gandalfar

SAZAS kot svoje osnovne dejavnosti navaja:
Naše osnovne dejavnosti so:
* da od tistih, ki pri svoji dejavnosti javno uporabljajo glasbena dela, pridobimo avtorska nadomestila in jih posredujemo ustreznim imetnikom pravic doma in v tujini;
* da avtorjem nudimo pravno pomoč, da bi njihovo ustvarjalno delo potekalo nemoteno;
* da uporabnikom glasbenih avtorskih del omogočimo zakonit, enostaven in nemoten dostop do celotnega svetovnega glasbenega repertoarja;
* da s sredstvi iz promocijskega sklada vzpodbujamo in podpiramo slovensko glasbeno ustvarjalnost.

torej je pravilno da pobira prispevke tudi od ljudi ki vrtimo prosto dostopno glasbo, ker mora pravno pomoč nuditi tudi avtorjem, ki so se odpovedali materialnim avtorskim pravicam

je pa res da je EUPL namenjen SWju in nima ne vem kakšne veze z glasbo
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

Icematxyz ::

torej je pravilno da pobira prispevke tudi od ljudi ki vrtimo prosto dostopno glasbo, ker mora pravno pomoč nuditi tudi avtorjem, ki so se odpovedali materialnim avtorskim pravicam


To pa je zdaj za lase privlečeno. Kje EUPL predvideva pravno pomoč v okviru SAZAS. Če izdaš delo pod EUPL si se tako nadomestilu kot pravni pomoči z strani SAZAS odpovedal?

je pa res da je EUPL namenjen SWju in nima ne vem kakšne veze z glasbo


Sem že nič kolikokrat vprašal. Ne čemu je namenjena in kaj je smiselno. Ampak ali se da izdati skladbo pod EUPL ali ne. Povod za moje razmišljanje je ta odstavek iz prispevka:

Da te cilje dosega, EUPL uporablja rešitve na abstraktni ravni, zaradi česa je veliko (trikrat) krajša in berljivejša od GPLv3. Ta abstrakcija tudi omogoča, da se jo lažje uporablja za avtorska dela, ki niso računalniški programi.


Zdaj pa kaj pomeni avtorska dela, ki niso računalniški programi? Vse drugo razen skladba?

Tear_DR0P ::

Sem že nič kolikokrat vprašal.

lej jst sm sociolog, ne pravnik in ti ne morem res dobro razlagati licenc. če te res zelo zanima si preberi licenco, pa boš vedel kaj piše v njej. GPL je v osnovi namenjena softveru, EUPL pa je sicer tudi v osnovi namenjena softveru, ampak je bolj abstraktna in se jo da prlepit se na druga avtorska dela. Za umetniška avtorska dela poznamo copyleft in CC licence - te so dejansko prilagojene umetniškemu delu (glasba, likovna, uprizoritvena umetnost, arhitektura, kiparstvo, film, fotografija ...). tako GPL kot CC so licence, ki so nastale iz potrebe skupnosti da izdaja neka svoja avtorska dela pod bolj ohlapnimi pogoji - bottom up pristop. EUPL je pa nastala po top down pristopu, z namenom da se pripravi neka licenca za ohlapno zaščito avtorskih vsebin, veljavna na področju pravnih redov članic EU.

kar se pa SAZASa tiče pa še enkrat. SAZAS je od strani države blagoslovljena organizacija, katere naloga je pobiranje prispevka za predvajanje avtorkse glasbe. Glasbe, samo glasbe in le glasbe, za film in fonografe skrbi IFI, za ostalo pa kdo drug. Zakaj pa SAZAS lahko pobira prispevke od vsakega izvajalca, tudi nas ki predvajamo glasbo pod prosto dostopnimi licencami? zato, ker je ena izmed nalog SAZASa skrb za pomoč pri zaščiti avtorskih pravic. sicer je možno da se motim, ampak tako je široka definicija njihovih pristojnosti. Seveda pa se kot avtor lahko obrneš na SAZAS po pomoč, če ugotoviš da je nekdo kršil tvoje avtorske pravice - recimo da te ni navajal kot avtorja, oziroma še huje, če vidiš da je nekdo izvajal mozartove skladbe in se podpisal kot avtor, lahko to naznaniš SAZASu in po teoriji bi naj SAZAS poskrbel da bo človek primerno kaznovan.
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

AtaStrudl ::

Mozartove skladbe so ze davno public domain, in jih mirno lahko prodajas kot svoje.
Tudi javno izvajas jih lahko, Sazas tu res ne bi smel karkoli pizdit, mrtvemu skladatelju valjda ne bo sel branit pravic? Lahko veljajo pravice zaloznika na konkretni izdaji not, ampak ce najdes notni zvezek z Mozartovo glasbo, ki je bi natisnjen 18xx, lahko z njim pocnes kar hoces. Cisto vse.

S prosto licenco se lahko tudi odpovem moznosti da me sazas zastopa? Vsaj moralo bi biti tako.

Sicer se bo pojavil nek odvetnik, in hotel od mene 1 euro na prevozen kilometer, ker imam pac moznost, da bi me v primeru nesrece zastopal?

Tudi v stacuni ti ne zaracunajo vsega, kar si imel MOZNOST kupiti!

Nemski sazas se imenuje GEMA, in svabci poznajo "gema frei" muziko, za katero ti nima nihce kaj zaracunat.

Icematxyz ::

Torej problem bi bil v tem da bi oni trdili da ne izdajajo položnic za to da bodo tebi izplačali nadomestilo. Ampak za to ker ti kot avtorju nudijo pravno pomoč.

Kaj pa če se odpoveš avtorstvu. Se to da? Potem tudi izdajo položnico? Za predvajanje glasbe kjer se je avtor odpovedal avtorskim pravicam in nadomestilu. Oziroma lahko to sploh storiš? Da se odpoveš avtorstvu in s tem nadomestilu in pravni pomoči in potem tvojo glasbo lahko brez položnice javno se predvaja in vse kar sodi zraven?

Zgodovina sprememb…

Tear_DR0P ::

Cisto vse

lahko prepises do zadnje note na svoj list papirja in spodaj napises avtor: AtaStrudl? jst bi rekel da ne.

in svabci poznajo "gema frei" muziko

tole bi me zelo zanimalo, ker pred leti je veljalo da je GEMA se bolj nacistična od SAZASa

in še zanimiv abuse GEMAe - http://kreidler-net.de/productplacement...
"Figures don't lie, but liars figure."
Samuel Clemens aka Mark Twain

AtaStrudl ::

lahko prepises do zadnje note na svoj list papirja in spodaj napises avtor: AtaStrudl? jst bi rekel da ne.


Razen tega, da bi se ti vsi smejali, verjetno ne bi bilo hujsih posledic.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Sodišče EU prepovedalo zaračunavanje nadomestila za piratstvo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Avtorsko pravo
5416261 (13305) ulemek
»

Naj bi SAZAS nezakonito prisluškoval in sledil direktorju UIL?

Oddelek: Novice / Zasebnost
4012840 (10852) poweroff
»

Obeta se nam občutna podražitev praznih CD-jev (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Optične enote / mediji
17020582 (14839) VolkD

Več podobnih tem