» »

Vračilo blaga preko spletne trgovine

Vračilo blaga preko spletne trgovine

kalko ::

Vprašanje za k4vz0024:

V spletni trgovini naročim komplet prve pomoči za v avto. Doma se urežem in odprem eno od hermetično zaprtih vrečk z gazo, ker si želim poviti prst. Zadnji trenutek, preden gazo položim na rano, se spomnem, da imam v kopalnici samolepljive obliže (po domače hansaplast) in raje uporabim te. Gazo (ki sedaj ni več sterilna) vrnem v njeno vrečko in celotno škatlo prve pomoči odnesem v avto. Tam ugotovim, da je škatla prevelika in ne paše v predal, ki ga je za prvo pomoč predvidel proizvajalec mojega avta. Zato se odločim, da komplet prve pomoči v skladu z ZVPot vrnem nazaj v spletno trgovino. Ali ima trgovec pravico zavrniti moje vračilo s pojasnilom, da je bila ena od vrečk z gazo odprta?

k4vz0024 ::

Če je gaza potrošno blago (in predpostavim, da je) si jo z odprtjem porabil, potem da. Gaza ni pritiklina glavne stvari (ne služi drugi stvari), je samostojna stvar in se z odprtjem porabi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

kalko ::

Torej je glavno vprašanje pri pravici do vračila odnos glavna stvar-pritiklina?

Kaj pa v sledečem primeru:

Na spletu kupim sesalec, kateremu je priloženih 5 vrečk. Ko ga prinesem domov, seveda vanj vstavim vrečko in ga začnem preizkušati. Nato ugotovim, da mi ne odgovarja njegov zvok, ki sicer ne presega jakosti v dB iz specifikacije, ampak je zelo zoprne frekvence. Odločim se, da ga v skladu z ZVPot vrnem. Po tvojem razlogovanju trgovec ne sme zavrniti vračila, čeprav je bila porabljena ena vrečka (pritiklina) in je v ceveh in priključkih sesalca prah. Imam prav?

k4vz0024 ::

Da.

Okapi ::

Po tvojem razlogovanju trgovec ne sme zavrniti vračila, čeprav je bila porabljena ena vrečka (pritiklina) in je v ceveh in priključkih sesalca prah. Imam prav?
Jasno. Ker v nasprotnem primeru bi tudi sesalniki sodili med stvari, ki jih ne moreš preizkusit.

Evo, sem se spomnil, da poznam enega pri Zvezi potrošnikov Slovenije, ga bom vprašal, kaj si o takih primerih mislijo pri njih.

O.

kmetek ::

Okapi je izjavil:

V skrajnem primeru poiščeš stvarno napako. Pogledaš tehnične podatke in skoraj sigurno je med njimi kakšen, ki ni točen. Recimo poraba elektrike je velikokrat vsaj malce večja, kot piše v podatkih. Ali hitrost. Dovolj je sekundo počasnejše tiskanje in zadevo vrneš.

O.


lol.

Ziga Dolhar ::

Malo pozno se vključujem v debato, pa vendar. V prispevku na začetku te teme je prodajalec zelo zanimivo (neposrečeno?) opredelil težavo:

joze67 je izjavil:



Na sedež našega podjetja ste dne 09.08.2010 vrnili tiskalnik XXXXX, ki ste ga kupili v naši trgovini na Savski 3a v Ljubljani po računu št. XXX z dne XXXXXX. Ob vračilu tiskalnika ste priložili dopis v katerem navajate da tiskalnik vračate na osnovi pravice do vračila v roku 14 dni po prejemu izdelka, zahtevate vračilo kupnine na TRR.

Vrnjeni izdelek je bil pregledan, ugotovljeno je bilo da je embalaža tiskalnika bila odprta, tiskalnik pa uporabljen, kar navajate tudi sami. (zaščitni trakovi so bili odstranjeni, na transfer enoti so sledovi tonerja, ki nastanejo ob tiskanju, toner uporabljen). Skladno z navedenim ne gre za vračilo nerabljenega izdelka, ki je bil kupljen na osnovi pogodbe sklenjene na daljavo, pri čemer je oboje predpogoj za pravico do odstopa od pogodbe v 14 dneh. Več o pogojih za vračilo izdelkov http://www.enaa.com/CMSLayout1.asp?CMSI...

Kljub našim aktivnostim, da najdemo možnost, ki bi vam omogočila vračilo pri nas kupljenega izdelka nismo našli ustrezne rešitve, ki bi bila skladna z vašimi z zakonom določenimi pravicami ter sprejemljiva za dobavitelja, toda s tem povezanih stroškov nismo dolžni in ne moremo prevzeti nase. Žal zato ob upoštevanju navedenih ugotovitev v tem primeru tiskalnika ne moremo vzeti nazaj in vam vrniti kupnine.

Prosimo, da izdelek na našem naslovu prevzamete v roku 8 dni. Po preteku navedenega roka bomo obračunali ležarino po ceniku.



Na kratko - prodajalec ne najde načina za vračilo tiskalnika, ki bi bil skladen z joze67-ovimi z zakonom določenimi pravicami.

A se hecajo al kaj? Hkrati jožetu priznavajo "zakonsko pravico", a takšna rešitev ni "sprejemljiva za dobavitelja"?!

(Ne da bi se sploh spravljal v presojo, ali je kupec tiskalnika s tonerjem upravičen oz. na kakšen način je upravičen do vračila izdelka, je podan odgovor zelo neroden in s pravnega vidika nesklepčen.)
https://dolhar.si/

Ziga Dolhar ::

tado6 je izjavil:

Stvar, pa čeprav je poslana iz daljave mora biti neuporabljena (in ne le nepoškodovana). Postavi se v kožo trgovine. Če bi vzeli nazaj komu naj dajo tvoj uporabljeni izdelek.


Namen "cooling-off" pravice je, da kupec, ki si konkretnega izdelka ni mogel predhodno ogledati in preizkusiti v trgovini, pač pa se je zanašal na kataloge in ostale objektivne prezentacije ali predstavitve na domu, lahko od pogodbe v zakonskem roku brez obveznosti odstopi.

Obveznost potrošnika po ZVPot je, da blago vrne "nepoškodovano in v nespremenjeni količini". Zakon ne govori o tem, da bi moralo biti tudi "nerabljeno" - takšna določba bi izničila namen cooling-off upravičenja, ki je ravno v tem, da kupec izdelek lahko uporablja in preizkusi, ter se nato odloči za vrnitev. Smisel pravice je, da potrošnik blago vrača zaradi tega, ker z izdelkom ni zadovoljen - ne ker mu ne bi bila všeč embalaža!

In prodajalec bi se v primeru tonerja oz. tiskalnika s tonerjem lahko obregnil ravno ob dejstvo, da je "količina [tonerja/kartuše] zmanjšana". Ampak trgovec bi na tem mestu še vedno lahko vsaj poskusil najti rešitev (ki je v konkretnem primeru ni) - ponuditi kupcu možnost, da odkupi uporabljen toner in financira novega oz. dobi vrnjeno kupnino, zmanjšano za vrednost novega tonerja, ali pa da izdelek na spletni strani proda s popustom in navedbo, da gre za odprt toner, in razliko popusta odtegne kupcu pri vračilu denarja.


tado6 je izjavil:

Postavi se v kožo trgovine. Če bi vzeli nazaj komu naj dajo tvoj uporabljeni izdelek.


Vprašanje je nerelevantno. Prodajalec, ki se loti prodaje na daljavo, ve kakšne so njegove obveznosti in se kot gospodarstvenik zaveda tveganja, da bodo kupci od pogodb v skladu z zakonom odstopali in vračali odprte in uporabljene izdelke. Simpatiziranje z "ubogimi" prodajalci, ki z vnaprejšnjo vednostoj prevzamejo tveganje, a se nato čutijo zlorabljene in izkoriščane ... ni potrebno.

IceIceBaby je izjavil:

Ampak se strinjam s tabo. Pomoje ni namen zakona to, da lahko potrošniki preizkušamo stvari v nedogled, ampak bolj zaščita, če dobiš poškodovan izdelek ali, če sploh ne dobiš naročenega izdelka (včasih so prodajali TV sprejemnike brez elektronike, samo ohišja :))

Nenazadnje tudi v trgovini tiskalnika ne moreš kar tako testirati. Me zanima kaj bi rekli v BigBangu, če bi jih prosil naj namontirajo kartušo pa sprintajo par strani.


O namenu zakonske določbe sem pisal zgoraj :-). Če pa je - kot praviš - dobavljen poškodovan izdelek ali sploh napačen izdelek, gre za kršitev oz. neizpolnitev pogodbe, katerima so namenjene druge določbe (OZ in ZVPot) o kršitvi/neizpolnitvi pogodbe ter stvarnih napakah. Cooling-off je s tem nepovezan :-).
https://dolhar.si/

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

je podan odgovor zelo neroden in s pravnega vidika nesklepčen
To se pa dogaja, če bi rad, da pisanje zveni strokovno (da bi stranka mislili, da obvladaš in se ne bi naprej trudila), v resnici pa tega ne obvladaš.

O.

Ziga Dolhar ::

k4vz0024 je izjavil:

Sem preletel, kar je tu zapisano. Po OZ ima vsak, ki kupi napravo možnost da jo preizkusi. Pravilno bi trgovci morali omogočiti da se napravo preizkusi že v trgovini. To je zelo redko omogočeno. Sklicevanje trgovca, zlasti pri nakupu na daljavo, da je naprava s tiskanjem rabljena je neumen izgovor. Trgovec mora vzeti napravo nazaj in tudi če natisnemo nekaj slik ne moremo šteti za rabljeno. Zakaj ne? Zato, ker je toner/kartuša samo pritiklina, ki je potrošno blago. Razumljivo je samo posebi, po naravi stvari, da je za preizkus potrebna raba naprave, kar pa še vedno ne moremo šteti za rabljeno oz. zmanjšano količino. Itak pa je priložen toner / kartuša manjše kapacitete. Nekateri omenjate, da je "fer do trgovca" da se to plača. Ni res, trgovec nosi kapitalsko tveganje in mora sam kriti stroške nadomestne za kartuše ali toner. Jaz bi zadevo prijavil tržnem inšpektoratu. Če bi se izrekli za nepristojne pa mirno vložil tožbo zoper podjetje.


Inšpektorat zna biti zgodba zase. Foto MIXI npr. zavrne vračilo DSLR fotoaparata, ker je bilo z njim že "slikano" in torej ni več "nerabljen".

TIRS - ne znam ti točno povedati kateri, ampak menda tlele v Radovljici nekje - izgubljeno pove, da "v zakonu sicer res ne piše ... ampak je v zakonu narobe napisano". :O In da se "v praksi" to drugače razume. (Kako "drugače" je v "praksi" sicer ne vem, ker sodne prakse na 43.d člen zaenkrat ni. Konkretna zadeva je trenutno v fazi vložene tožbe na okrajno sodišče. Ampak dokler ne pride vsaj do višjega/vrhovnega sodišča, je težko karkoli predvidevat.

Sicer pa - kupim printer s kartušo. Zaboga, kako naj ga "preizkusim" in po "preizkusu ugotovim", da mi ne ustreza in bi ga rad vrnil, če pa ga lahko preizkusim le tako, da z njim natisnem stran? (In četudi za to uporabim svoje kartuše - je s printerjem "naprintano" in po kst-jevem njegova "uporabna vrednost" zmanjšana ...)
https://dolhar.si/

k4vz0024 ::

Sicer pa - kupim printer s kartušo. Zaboga, kako naj ga "preizkusim" in po "preizkusu ugotovim", da mi ne ustreza in bi ga rad vrnil, če pa ga lahko preizkusim le tako, da z njim natisnem stran? (In četudi za to uporabim svoje kartuše - je s printerjem "naprintano" in po kst-jevem njegova "uporabna vrednost" zmanjšana ...)


Se trudim, da bi našim "instant pravnikom" dopovedal, pa nikakor nočejo razumeti......

Ziga Dolhar ::

Po prebrani temi vidim, da je (si) že k4 precej dobro razložil situacijo. (Disclaimer: Sicer se ne strinjam čist 100%, ampak v pretežnem delu pa!)

Sicer pa sem do stališča raznih upravnih organov in nižjestopenjskih sodišč precej skeptičen, saj vse prevečkrat zgolj citirajo zakon (kar se je zgodilo kst-ju, ki je dobil tavtološki odgovor - kopiran zakon) ali površno sledijo zakonu. Žal, dokler takšno vprašanje ne pride vsaj do Vrhovnega sodišča (pa še to bo zelo težko zaradi procesnih pogojev), avtoritativnega odgovora ne bomo imeli in se laični kupci, ki se jim zaradi bagatelnih dejansko ne splača iti v sodni postopek, lahko nekam kavsn...

No, upam da bo zgoraj omenjena "fotografska" zadeva pogumnega kolege prišla čim višje :-).
https://dolhar.si/

IceIceBaby ::

Sicer pa - kupim printer s kartušo. Zaboga, kako naj ga "preizkusim" in po "preizkusu ugotovim", da mi ne ustreza in bi ga rad vrnil, če pa ga lahko preizkusim le tako, da z njim natisnem stran? (In četudi za to uporabim svoje kartuše - je s printerjem "naprintano" in po kst-jevem njegova "uporabna vrednost" zmanjšana ...)


Saj nikjer ne piše, da moraš izdelek preizkusiti. Zakon ti da pravico, da izdelek vrneš oz. si premisliš. Nikjer izrecno ne piše, da ga lahko preizkušaš.

Meni se ne zdi logično, da zakon dopušča primere, ko nekdo trgovcu naredi za 50% vrednosti izdelka škode, pa vseeno lahko ta izdelek vrne ker mu tiskalnik ne paše na polico.

Zgodba s fotoaparatom je drugačna. Trgovec lahko izdelek proda kot nov, za isto ceno. Dejansko ni povzročene nobene škode, vrednost izdelka se ne zmanjša, kupec pa dobi nazaj denar.

V primeru tiskalnika kupec nazaj dobi celotno kupnino, trgovec pa dobi izdelek, ki je vreden bistveno manj.

Okapi ::

trgovec pa dobi izdelek, ki je vreden bistveno manj.
OK, pretiravati ni treba. Če natisneš 10 strani, si porabil recimo 1% tonerja, ki zdrži 1000 strani. Toner je vreden recimo polovico cene tiskalnika, torej se je vrednost tiskalnika dejansko zmanjšala za 0,5%, To je daleč od "bistveno".

O.

Ziga Dolhar ::

No, še eno pojasnilo glede k4vz0024-jevega vpeljevanja OZ-a in "pravice" do pregleda blaga za stvarnimi napakami.

Omenjena določba se sicer res nahaja v poglavju o stvarnih napakah. Vendar ne gre zgolj za "pravico kupca", da ASAP odkrije in graja napake, ampak gre za njegovo "obveznost" v primeru, ko želi zavarovat svoj pravni položaj pred morebitnimi ugovori prodajalca.

Obveznost takojšnjega pregleda blaga tako ni namenjena zgolj temu, da kupec lahko graja morebitne napake, če jih želi, ampak tudi temu, da se takoj ob prevzemu ugotovi stanje dobave in s tem izpolnjevanja pogodbe.

Kupec je zato - tudi če ve, da namerava odstopiti od pogodbe - stimuliran in zavezan k "pregledu blaga", saj se sicer lahko zgodi, da bo blago ob vrnitvi pregledal prodajalec in ugotovil takšne pomanjkljivosti, zaradi katerih bo lahko odklonil uresničitev cooling-off pravice. Kupec bo tako zaradi svoje "korektnosti" prekludiran!

Primer?

Kupim tiskalnik. Odprem škatlo, na hitro vidim, da je tiskalnik barve, ki se ne ujema z analno sondo (ideja sodelujočega v debati), ga zaprem in pošljem nazaj. Prodajalec mi čez nekaj dni sporoči, da je tiskalnik po hrbtni strani popraskan / ima počeno plastiko / ... karkoli, kar mu omogoča odklonitev prevzema.

Če bi kupec izdelek predhodno pregledal, bi takšno opažanje takoj sporočil prodajalcu in s tem zavaroval svoj položaj - in to ne le z vidika "OZ"-a in "stvarnih napak" ter drugih pravnih konstruktov, ampak na ravni dejanskosti - prodajalec bi lahko takoj dobil informacijo o neustreznosti in jo primerjal s trenutkom prevzema izdelka pri dostavljalcu in ugotovil, da kupec verjetno res ni imel časa, da bi sam povzročil takšne poškodbe ali druge okvare. Če bi prišlo do sodnega spora, bi sodišče moralo upoštevati, ali je kupec izdelek prej pregledal in napake grajal.

Ali pa recimo, kupec prejme tiskalnik, ga odpre, postavi na mizo, vendar ne vstavi kartuše (jo kar pusti v stiroporju!) in ga vrne. Prodajalec ob vrnitvi ugotovi, da je bila kartuša že odprta, v tiskalniku pa sledi tiskanja in npr. zasušena tiskalna glava.

Kupec, ki izdelka ne bi pregledal, bi težko ugovarjal, da je izdelek odprl, vendar ni on tisti, ki bi odprt in vstavil kartušo ter povzročil poškodbe na tiskalniku (zasušitve). Dokazno breme bi bilo na njem!

(Pa, prosim lepo - zamislite si lahko tudi kak drug primer, ne nujno s tiskalnikom. Prodajalec bi lahko celo vedoma dostavil pomanjkljivo blago, a se kasneje po vrnitvi skliceval, da je za pomanjkljivosti odgovoren kupec. Ta ne bi mogel dokazati nasprotnega, saj v nasprotju z zakonsko dolžnostjo izdelka ni pregledal. Ups.)
https://dolhar.si/

k4vz0024 ::

Sicer pa sem do stališča raznih upravnih organov in nižjestopenjskih sodišč precej skeptičen, saj vse prevečkrat zgolj citirajo zakon (kar se je zgodilo kst-ju, ki je dobil tavtološki odgovor - kopiran zakon) ali površno sledijo zakonu. Žal, dokler takšno vprašanje ne pride vsaj do Vrhovnega sodišča (pa še to bo zelo težko zaradi procesnih pogojev), avtoritativnega odgovora ne bomo imeli in se laični kupci, ki se jim zaradi bagatelnih dejansko ne splača iti v sodni postopek, lahko nekam kavsn...


Se pridružujem.

IceIceBaby ::

Okapi je izjavil:

trgovec pa dobi izdelek, ki je vreden bistveno manj.
OK, pretiravati ni treba. Če natisneš 10 strani, si porabil recimo 1% tonerja, ki zdrži 1000 strani. Toner je vreden recimo polovico cene tiskalnika, torej se je vrednost tiskalnika dejansko zmanjšala za 0,5%, To je daleč od "bistveno".

O.


Ni važno, koliko tonerja je porabljenega. Gre za to, da trgovec takšnega tonerja ne more prodati. Če želi tiskalnik prodati drugemu kupcu mora kupiti nov toner.

Ziga, govoriš o pregledu stvari, ne o samem preizkusu. Če tiskalnik vrneš zaradi tega, ker barva ne ustreza tvoji analni sondi, tisk testne strani pač ni potreben.

St235 ::

Žiga, končno nekdo ki zna razmišlat in si ne domišla da je z dvemi izpiti na pravu pravnik.

Se strnijam, da je pregled blaga tudi dolžnost kupca in bi v tvojem opisanem primeru lahko prišlo do zapletov, če bi spregledal očitno poškodbo. Vendar pa če vrneš printer, ki nima vstavljenga tonerja to ni ravno enako. Da nima mehanskih pođkodb lahko ugotoviš brez, da natisneš eno samo stran. Še več, če ne natisneš strani ga boš dosti lažje vrnil, ker ima še vse originalne varnostne nalepke gor.

k4vz0024, še vedno nisi uspel pojasniti povezave med pravico do pregleda stvari z namenom ugotovitve očitnih (stvarnih napak) in pravico do vrnitve izdelka brez razloga. ZVPot eksplicitno določa, da lahko brez vsakga razloga vrneš izdelek, če mu ni zanjšana vrednost. Nikjer ti pa ne dovoljuje da izdelek preizkusiš. OZ po drugi strani daje pravico pregleda, vendar omogoča odstop od pogodbe samo, če so ugotovljene dejanske napake.

Če smo že pri banalnih primerih, poglejmo še naslednjega. Preko spleta kupim škatlo kondomov. ZVPot mi omogoča, da jih vrnem, brez razlage. Ali po tvojem lahko odprem kondom in ga preizkusim tako, da živalsko nekoga nategnem? Potem pa ga lepo zvijem in pošljem nazaj brez ralage. Na srečo temu ni tako. Če takoj ugotovim, da mi izdlek ne ustreza, ga v skladu z ZVPot vrnem. Če pa ga preizkusim pa ga lahko vrnem samo in le če najdem stvarno napako. (To da maš premajhnega se žal ne šteje po stvarno napako).

k4vz0024 o tvoji pravni usposobljenosti pa si največ povedal z nenehnim sklicevanjem na to da si kvazi pravnik in s pošiljanjem drugih na PF. Bi napisal kaj o večvrednostnem kompleksu, pa se bojim da se bom še na psihologijo moral vpisat.

k4vz0024 ::

Lakotnik, le čevlje sodi naj kopitar....

Okapi ::

Če želi tiskalnik prodati drugemu kupcu mora kupiti nov toner.
In? Take reči pač spadajo v stroške poslovanja. Če z maržo tega ne more pokriti, naj zapre štacuno.

Poleg tega ima v resnici številne druge možnosti. Lahko proda s popustom, lahko toner obnovi in proda kot obnovljen, lahko ga porabi sam, lahko se zmeni s kakšno klasično trgovino, kjer imajo testne primerke tiskalnikov, lahko se zmeni z dobaviteljem/zastopnikom/proizvajalcem, da toner tovarniško obnovijo ...

Nikjer ti pa ne dovoljuje da izdelek preizkusiš.
Ker se to razume samo po sebi. V nasprotnem primeru bi namreč pisalo, da mora biti vrnjena roba nerabljena, pa ne piše.

In v zakonu o varstvu potrošnikov je tudi zanimiv 32. člen, ki med drugim pravi:
Na izbranem kosu blaga mora podjetje potrošniku nazorno prikazati delovanje in ugotoviti njegovo brezhibnost.

O.

kitewing ::

Okapi, tole si pa slabo prebral. Prebral si samo tisti del 32. člena, ki ti odgovarja. Preberi cel 32. člen in mogoče še 31 in ti bo malo bolj jasno.

IceIceBaby ::

Danes sem na mail dobil še mail, z dodatnim mnanjem TIRS.

TVPot v primeru odstopa od pogodbe nalaga potrošniku, da mora prejeto blago vrniti podjetju v tridesetih dneh po sporočilu in sicer nepoškodovano in v nespremenjeni količini, pri čemer je treba upoštevati, da zakonska možnost, da si v štirinajstih dneh premisli, ali bo ostal pri pogodbi, ki jo je sklenil, ali bo od le te odstopil, ne pomeni, da lahko stvar tudi dejansko uporablja in preizkuša. Za ugotavljanje ali ima stvar napako je predvidena povsem druga pravna podlaga, čemur odstop od pogodbe po ZVPot ni namenjen. V primeru, da potrošnik stvar že uporablja, nato pa si premisli, velja, da se s tem izgubi pravica od odstopa od pogodbe v smislu 43.č člena ZVPot. Rabo kot tako je potrebno presojati v vsakem konkretnem primeru.

V vsakem primeru pa mora tudi potrošnik svoje pravice uveljavljati pošteno v skladu s temeljimi obligacijskimi načeli in jih torej ne zlorabljati.

huelz ::

Evo vam ga zdej :))

St235 ::

Kst ne se martat. k4vz0024 študira pravo. on že ve. Ne pa nek, Tržni inšpektorat Republike Slovenije. Tam ziher niso pravniki. /sarkazem off

Stališče TIRS zgolj potrjuje, kar z kst trdiva že dve strani. Od tukaj naprej so možne pa samo še sodne poti iskanja pravice. Bluzenje po forumu uradnega stališča organa ne briga kaj dosti.

thramos ::

Okapi je izjavil:

Ker prilagajate svoje razmišljanje in argumente svojim željam.
Ne, ampak ker se zavedamo, da imamo kot potrošniki svoje pravice. Nismo sužnji trgovcev, da bi nam diktirali svoje pogoje.

O.


Tako kot nam avtorji lahko diktirajo svoje ...

k4vz0024 ::

Namen Zakona o varstvu potrošnikov je varstvo potrošnikov in ne trgovcev.

Stališče je zanimivo in odpira kar nekaj pr. vprašanj.

Omenjeno stališče TIRS bom ob priliki posredoval Katedri za civilno pravo.

sajko ::

@k4vz0024: Mislim, da je edina možna rešitev, da dokažeš svoj prav v tem, da kupiš en tiskalnik, z njim natisneš člene zakona na katere se sklicuješ, nato pa vse skupaj pošlješ nazaj.

Ne pozabi ustrezno dokumentirati.

lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: sajko ()

k4vz0024 ::

Hvala za nasvet. To sem že storil in prodajalec se je z argumenti strinjal.

Okapi ::

Prebral si samo tisti del 32. člena, ki ti odgovarja.
Prebral sem vse, citiral pa samo relevanten del. V nadaljevanju nikjer ne piše, da bi ti lahko pravico preizkusa onemogočili. Piše samo, kaj je treba storiti, če blaga ni mogoče preizkusiti (recimo da v trgovini ni elektrike, ali da imajo blago v oddaljenem skladišču in podobno). Če tiskalnik v trgovini je in ga je mogoče preizkusiti, ti mora to trgovec omogočiti.

pri čemer je treba upoštevati, da zakonska možnost, da si v štirinajstih dneh premisli, ali bo ostal pri pogodbi, ki jo je sklenil, ali bo od le te odstopil, ne pomeni, da lahko stvar tudi dejansko uporablja in preizkuša.
In potem se čudimo, da inšpekcije pri nas ne funkcionirajo tako, kot bi morale. Nek drug inšpektor podobno odgovori Bosancu, ko se pride pritožit, da ni dobil plače.

Če bi to držalo, bi v zakonu sigurno pisalo, da pravica zapade, če začneš napravo uporabljati, ali če jo preizkusiš. Takšno tolmačenje zakona je v direktnem nasprotju z namenom zakona in sem 100% prepričan, da ne bo vzdržal.

O.

kmetek ::

Kako bi jaz hrano in pijačo probal v trgovini? Mi lahko to kdo omogoči? Jogurt, puding, meso, kruh, pa kakšno pijačo itd...stvari, ki dejansko zapravim več pa ne morem nobenemu "stokat". Mislim, adijo pamet ;((

k4vz0024 ::

Če bi to držalo, bi v zakonu sigurno pisalo, da pravica zapade, če začneš napravo uporabljati, ali če jo preizkusiš. Takšno tolmačenje zakona je v direktnem nasprotju z namenom zakona in sem 100% prepričan, da ne bo vzdržal.


Ja pol pa Cooling-off sploh ni oz. se izniči.

Šimpanz ::

Kako že gre tista dva pravnika tri mnenja. Če pa gre za kvazi pravnike je pa še huje.
Če ima kdo takšen problem naj se obrne na merodajen organ (TIRS), če se z njim ne strinja gre seveda lahko na sodišče, ki bo odločilo.
Hecno pa je da se je samo KST obrnil na TIRS ne pa tudi k4vz0024, ki bo gonil svoje tudi če bo vrhovno sodišče povedalo svoje.
Torej k4vz0024 če se ne strinjaš z mnenjem TIRS-a veš kam se moraš obrniti, vse drugo pa je samo prepucavanje o brejih golobih.

k4vz0024 ::

Hecno pa je da se je samo KST obrnil na TIRS ne pa tudi k4vz0024, ki bo gonil svoje tudi če bo vrhovno sodišče povedalo svoje.


Ja zanimivo, da sem jih tudi sam sem povprašal inšpektorat. Dežurni inšpektor je bil povsem drugega mnenja kot ga je izdal TIRS. Menil je, da se tiskalnik lahko preizkusi in vrne. Podjetje pa mora vrniti kupnino v celoti.

Povprašal sem še Urad za varstvo potrošnikov. Isto mislijo kot sem jaz predstavil.

Tako, kot imamo pravniki različna mnenja, jih imajo tudi inšpektorji.

Če bo TIRS strokovno utemeljil svoje mnenje, ob upoštevanju OZ in dokazal, da se motim, ni razloga da ne bi sprejel takšno mnenje.

Je pa res, da ima zadnjo besedo Vrhovno sodišče.

Šimpanz ::

Ko sem imel jaz enkart težavo z nekim mnenjem TIRS-a so mi svetovali naj se obrnem na ministrestvo za gospodarstvo ki je nadrejeno TIRS-u, ki bo izdalo svoje mnenje ki ga bo potem TIR-s upošteval. Naredil sem to in trajalo je ene 3 mesece, ampak mnenje sem dobil.

k4vz0024 ::

Najprej pojasnilo. S to problematiko se zanimam strokovno in ne zato, da bi bil vpleten v kakršnokoli vračilo tiskalnika. Seveda sem zato, da se to vprašanje razčisti.

Uradni, pisni odgovor, bo seveda spisalo Ministrstvo.

Kot je omenil Žiga, je en podoben primer na sodišču. Sodna praksa bo pokazala v katero smer bo to šlo.

Omenil sem, da bom dosedanje mnenje predstavil Katedri za civilno pravo.

Je pa zanimivo, da se zavzemate, da bi potrošniki imeli manj pravic, kot se zavzemam....

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: k4vz0024 ()

49106 ::

k4vz0024 je izjavil:


Je pa zanimivo, da se zavzemate, da bi potrošniki imeli manj pravic, kot se zavzemam....


To so trgovci

kixs ::

Fizične osebe lahko v 15 dneh od nakupa pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, odstopijo od pogodbe in izdelke vrnejo


Kako se steje teh 15 dni? Samo delovniki ali v kosu 15 zaporednih dni?

lp

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kixs ()

k4vz0024 ::

V "enem" kosu, se pravi da se vštevajo prazniki in prosti dnevi.

Ziga Dolhar ::

Sej vem da sem tečen, ampak vseeno ... (da ne bo kakšnih zamujenih rokov): 14 dni, ne 15.
https://dolhar.si/

GrimReaper ::

Na Mimovrste sem kupil disk ki mi ne ustreza, ker je preglasen, je možno to vrnit nazaj? Antistatična vrečka je seveda odprta in bi jo samo s selotejpom zalimal.
Če to ni možno, katere izdelke konkretno lahko sploh vrneš nazaj? Sploh tiste škatle ki jih moraš odpret s škarjami so problematične, čeprav sem enkrat že pošiljal nazaj polnilec baterij, celo brivnik so mi sprejel. Zanimiv bi blo tut vedt kaj potem trgovci naredijo s takim blagom, sicer pa če gledaš da sam pošiljaš rabljeno nazaj, potem ni nič spornega če včasih še sam dobiš rabljeno.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

Ziga Dolhar ::

Poleg paketa si skup z računom dobil še pouk o pravici do vračila blaga.
https://dolhar.si/

blze ::

Živjo.

Lih ker je taka tema zanimiva bom predstavil še moj primer.

Na Mimovrste sem kupil prenosnik. Dobil sem ga domov po pošti, ga priklopil na napajanje. Pustil sem kako uro, da se je baterija napolnila in nato ga prižgal. Zgodi se samo to da se prižge, lučke se zasvetijo nato se sam ugasne. To se dogaja konstantno.

Kaj sem naredil. Klical na mimovrste ter povedal primer, odgovorili so, da ga naj odnesem na servis. S tem se nisem strinjal, ker sem prejel izdelek ki je že bil v okvari. Nato sem spisal reklamacijo. Na reklamaciji sem natančno opisal napako ter navedel zahtevo, da želim da se prenosnik zamenja za delujoč. Še isti dan sem odnesel na mimovrste v BTC ter predal originalno zapakiran prenosnik in reklamacijo.
Danes kličem kaj se dogaja in žalostno je da v 4 dneh niso sposobni spravit prenosnika iz Lj do Jesenic.

Kaj mi zakonsko sploh pripada da mi menjajo prenosnik oz mi vrnejo kupnino, ker so mi rekli da sem kupil zadnjega in nimajo več na zalogi?

Hvala za mnenja.

Lp, Blaž
uživejte
blze

fosil ::

Odvisno kaj točno si uveljavljal.
Pri takih stvareh je najbolje uveljavljat stvarno napako, ker imaš potem največ pravic za naprej. Se lahko sam odločiš ali boš zahteval denar nazaj, nov izdelek, ali popravilo.
Če si uveljavljal garancijo, ti ga pa lahko pošljejo tudi na popravilo.
Pri spletni trgovini je pa še tretja možnost, torej vračilo v roku 14 dni.
Tako je!

sss ::

Izdelek lahko vrneš brez navedenega razloga vračila.

M-XXXX ::

blze je izjavil:

Živjo.

Lih ker je taka tema zanimiva bom predstavil še moj primer.

Na Mimovrste sem kupil prenosnik. Dobil sem ga domov po pošti, ga priklopil na napajanje. Pustil sem kako uro, da se je baterija napolnila in nato ga prižgal. Zgodi se samo to da se prižge, lučke se zasvetijo nato se sam ugasne. To se dogaja konstantno.

Kaj sem naredil. Klical na mimovrste ter povedal primer, odgovorili so, da ga naj odnesem na servis. S tem se nisem strinjal, ker sem prejel izdelek ki je že bil v okvari. Nato sem spisal reklamacijo. Na reklamaciji sem natančno opisal napako ter navedel zahtevo, da želim da se prenosnik zamenja za delujoč. Še isti dan sem odnesel na mimovrste v BTC ter predal originalno zapakiran prenosnik in reklamacijo.
Danes kličem kaj se dogaja in žalostno je da v 4 dneh niso sposobni spravit prenosnika iz Lj do Jesenic.

Kaj mi zakonsko sploh pripada da mi menjajo prenosnik oz mi vrnejo kupnino, ker so mi rekli da sem kupil zadnjega in nimajo več na zalogi?

Hvala za mnenja.

Lp, Blaž

Naslednič enostavno prenosnik vrneš v zakonskem roku (imaš pravico, glede na to da je bil nakup preko spleta), zahtevaš vračilo denarja in naročiš drugega (magar istega):) Seveda jim poveš, da ne dela (da nebi še kdo dobil istega izdelka naprej) in se zadeva najhitreje izteče zate, imaš vse pokrito,..

blze ::

Ja tam na prevzemnem listu smo napisali da ga vračam za zamenjavo za nov delujoč izdelek. Nismo nič napisali, da ga v garancijo vračam ker nisem hotu. Ja sam nisem vedu če lahko vrnem, ker sem ga že nafilal in pa odstranu sem uno foliji ko pride po ekranu...

Sedaj počakam še kak dan ali dva, da ga dobijo v jesenice potem pa kličem, da vidim kaj se bojo odločili. Ja glede na to, da nimajo več na zalogi mi bojo mogli denar vračat.

Še to reklamcijo sem napisal za stvarno napako ja, ne pa za garancijo. ČE bi hotu jaz uveljavljat garancijo potem bi sam odnesel na servis, ker bi bilo tako hitreje.
uživejte
blze

GrimReaper ::

Jest sem iz Mimovrste dobil zanič disk in obkljukal garancija, bomo vidl kako se bo iztekl, ampak pomoje bi bilo res bolje če bi zahteval denar in še enkrat naročil disk. Zdej pa lahko dobim popravljen disk (prepisal sem si vse serijske), to pa nikakor ni enako kot če bi bil že takoj izpraven, ker takemu disku ne morš več zaupat.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Aston_11 ::

k4vz0024 je izjavil:

Najprej pojasnilo. S to problematiko se zanimam strokovno in ne zato, da bi bil vpleten v kakršnokoli vračilo tiskalnika. Seveda sem zato, da se to vprašanje razčisti.

Uradni, pisni odgovor, bo seveda spisalo Ministrstvo.

Kot je omenil Žiga, je en podoben primer na sodišču. Sodna praksa bo pokazala v katero smer bo to šlo.

Omenil sem, da bom dosedanje mnenje predstavil Katedri za civilno pravo.

Je pa zanimivo, da se zavzemate, da bi potrošniki imeli manj pravic, kot se zavzemam....



Malo morgen, to bo še eno izmed stališč, ki ne bo nikogar vezalo. Sicer pa podpiram idejo, da bi lahko potrošniki vrnili stvari, če se jim tako zazdi. S tem, da se mi ne zdi prav, da bi lahko to počeli neomejeno. Neke omejitve morajo biti. S tega stališča je zakon kratko malo brez uporabnih meril. Mogoče si ga je razlagati presplošno, zato se mi zdi, da bi vsako sodišče posebej šlo v restriktivno razlago, pač odvisno od tega, kake volje bi bila sodnica zjutraj (vpliv lune, pa to). Vidikov je dosti - poseg v substanco stvari, brezplačna uporaba stvari do 14 dni, nekdo je omenjal sestavine in pritikline stvari, itd.

Da še dodam - alergičen sem na pretirano uporabo pojmov pravno in njenih izpeljank kot argumenta. To je samo nepotrebno mašilo. Ali pa sklicevanje na poslušanje avtoritet Ilešiča, Juharta, ki ga še nisem slišal povedati kaj pametnega, ko se smeši po TV. Par 100 ljudi jih posluša letno, pa niso nič bolj pametni na ta račun - sploh, ko jih eden ali drugi kaj pomečeta.

Kaj bodo teoretiki na PF (katedra) naumili - me kar zanima.

V bistvu ima meil, ki ga objavlja @kst, rep in glavo.

blze ::

Evo poročam o moji rešitvi.

Danes sem končno dobil email od mimovrste, da artikla ne morejo zamenjati, ker ni več dobavljiv. Prosili so me, da naj jim sporočim kateri drugi prenosnik bi želel.

Tako da sem javil za drugi prenosnik (sem vzel HP) in sedaj čakam, da mi ga pošljejo po pošti.
uživejte
blze

malcek ::

Da oživim eno zelo staro temo... Mama je kupila tiskalnik po internetu in po par natisnjenih straneh bi ga radi vrnili. Trgovec je to (po telefonu) zavrnil.
Dokler nisem prebral te teme sploh nisem niti za trenutek pomislil da vračilo ne bi bilo možno. Pač normalno se mi je zdelo da stvar kupljeno po internetu lahko stestiraš preden jo sprejmeš.

No kakorkoli, prebral sem si vseh 6 strani te teme in se ob tem precej zabaval. Nisem pa več siguren, v svoj uspeh pri vračanju. Če mogoče kdo ve, kako se je kak tak primer razpletel na sodišču bi bil zelo vesel update-a. Konec koncev je sodišče edino merodajno ne?

Vsem, ki pa tako zelo skrbite za slovenske trgovce in njih pravice: od kakih 100 spletnih nakupov je to druga stvar ki jo vračam. Precej vseeno mi je za teh 125 eur ki jih bom mogoče izgubil, lahko pa garantiram da bom od sedaj raje kupoval v tujih trgovinah tudi kadar bo kaj par evrov dražje. Do sedaj je bilo obratno..


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vračilo blaga kupljenega preko interneta? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Kaj kupiti
22759343 (7530) Groot
»

Vračilo blaga v enaa (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
9238342 (3311) tomaz-
»

BigBang vračilo blaga 1.1 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
38082500 (73150) St235
»

Vrniti blago v 8 dneh nakupa? Pravice kupca? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5323442 (14824) RejZoR
»

Vračilo ali zamenjava izdelka brez napake (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
5817492 (15612) >>><<<

Več podobnih tem