Forum » Loža » zakon 1.4
zakon 1.4
Alfonzo ::
Zanima me nekaj glede nekega zakona ki najbi začel veljati po novem letu. Gre pa se zato, da naj bi mladi vozniki oz. tisti ki naredijo vozniški izpit po novem letu lahko imeli kubikažo motorja največ 1.4 . Zdaj me pa zanima če je to res.
ZdravkoČolič ::
Če bo je to čista bedarija. Lahko maš ti 1,4 turbocharged pa ma 200 konjev. Lahk maš pa eno staro 2,5 mašino z 80 konji...
koyotee ::
Ideja sploh ni slaba. Bolje pa bi bilo, da bi bila omejitev recimo 60kw, kot pa kubatura.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
kosir ::
nimajo druzga za delat pa se morajo nove stvari zmišljevat. Če nima voznik v glav pošlihtan se tud z jugotom45 da ubit.
Pa še CPPje so mi spremenil na 40 ur :(
Pa še CPPje so mi spremenil na 40 ur :(
Blinder ::
nimajo druzga za delat pa se morajo nove stvari zmišljevat
A to je tisto, ko nimajo dovolj dela in iscejo, kje bi kaj spremenili, samo zato, da imajo kaj pocet in seveda višje place?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
koyotee ::
Lah bi vedu, da 1.4 kombiji pa res ne obstajajo. A nisi ti kao najboljši voznik
Btw, en sam zate klik
Btw, en sam zate klik
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
veverrca ::
Če bojo ta zakon uveljavl je to totalna bedarija..ni važn kašn avto maš gre sigurn čez 100km/h..raj bi se tud mal na kšne inštruktorje osredotočl, k zaposlujejo take da te glava boli. Kolegica je mela enga k se je skoz po telefonu pogovarju in pol se čudiš da so nesposobni vozniki na cest. Kako je nardila pa glavno vožnjo pa nimam pojma. V glavnem sam denar trošijo s takimi zakoni.
lp
lp
Azrael ::
Na Avtomobilizmu je eno leto stara razprava na to temo. Lahko, da gre za kisle kumarice, saj ni bilo nobenega linka.
Dobro bi bilo vedeti odkod izvira novica o 1.4 omejitvi. Tako bi bilo bistveno lažje ugotoviti ali je rekla kazala ali kaj več.
Dobro bi bilo vedeti odkod izvira novica o 1.4 omejitvi. Tako bi bilo bistveno lažje ugotoviti ali je rekla kazala ali kaj več.
Nekoč je bil Slo-tech.
koyotee ::
@CislaČolca ne boš verjel, to niso stara, ampak NOVA jajca
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
balocom ::
Ma to je že 3x blo na netu o omejitvah. Če bo, si iz principa kupem avto z 1.8 mašino, če ne več.
Z 1.4 se da marsikatero bedarijo nardit, pa tudi z 1.1 mašino, samo na bremzo ne smeš prtisnt...
Z 1.4 se da marsikatero bedarijo nardit, pa tudi z 1.1 mašino, samo na bremzo ne smeš prtisnt...
V svetu brez googla bi bil najbolj uporabljen ukaz v bash-u ukaz man
T0RN4D0 ::
Nima smisla vse skupaj. Čeprav bi bla omejitev na kubike morda smiselna na nek način, bi mladički, ki bi želel hitro vozt se vsaj okol preganjal v 800 kilskih 200 konjskih polotih, namesto s fotrovo X5tko :)
Drugače pa krneki, vse skupi zveni bolj kot komercialna fora. In tudi mislim da tega zakona ne bo.
Drugače pa krneki, vse skupi zveni bolj kot komercialna fora. In tudi mislim da tega zakona ne bo.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
ZdravkoČolič ::
ZdravkoČolič: opozorilo pred nazivom.
No uglavnem predn mi brišeš poste za brez veze povem, da tist kombi na linku ni 1.4 ampak je 2.1. In tukej je ta primer. 20 let stara mašina 2.1 ima 60 konjev pa je ne bodo smeli vozit. Zdej je pa povprečna 1.4 mašina 16v več kt sto konjev. Glih zarad tega je ta zakon bedarija. Kaj bo ena revna družina mogla kupit še en avto ki je saj 1.4 ali manj ko bo mulc naredu izpit? Imeli bomo več avtomobilov in posledično večje gužve. Nesmisel
PS: Tisti, ki boste zdej nardil izpit hitro po RX8, ki je 1.3 in ima 230 konjev. svašta
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ZdravkoČolič ()
opeter ::
Kaj bo ena revna družina mogla kupit še en avto ki je saj 1.4 ali manj ko bo mulc naredu izpit? Imeli bomo več avtomobilov in posledično večje gužve. Nesmisel
Npr. mulc bo hodil peš? Peljal se bo z avtobusom (če obstaja v tistem kraju). Ali pa ga bodo starši peljali. Simpl, kot pasulj.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
celebro ::
In bo po preteku statusa mladega voznika bil bistveno manj sposoben voziti, ker tri leta ne bo sedel za volanom. Briljantna ideja!
koyotee ::
To za čoliča ni problem sploh, on že zdaj vozi bolje od večine, vsaj tako pravi.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
imagodei ::
> "Kaj bo ena revna družina mogla kupit še en avto ki je saj 1.4 ali manj ko bo mulc naredu izpit? Imeli bomo več avtomobilov in posledično večje gužve. Nesmisel"
Ja, no, jaz bi se vprašal, kaj ena "revna" družina počne z enim hudim 16V avtom 1.8 ali 2.0... Mogoče gre za kakega starega merđota, pa so ga dobil za 500 EUR, OK - samo še vedno žre gorivo ko črna luknja.
2 deset let stara Hyundaia 1.2 naj nabavijo za 2x300 EUR, pa bosta kurila manj goriva, kot ena stara 2.0 škatla, če nujno rabijo 2 avtomobila.
Ane...
Ja, no, jaz bi se vprašal, kaj ena "revna" družina počne z enim hudim 16V avtom 1.8 ali 2.0... Mogoče gre za kakega starega merđota, pa so ga dobil za 500 EUR, OK - samo še vedno žre gorivo ko črna luknja.
2 deset let stara Hyundaia 1.2 naj nabavijo za 2x300 EUR, pa bosta kurila manj goriva, kot ena stara 2.0 škatla, če nujno rabijo 2 avtomobila.
Ane...
- Hoc est qui sumus -
T0RN4D0 ::
imagodei, za začetek si črtu iz seznama vse stare dizle. Ki pijejo polovico manj od starih hijundajev. In pol začetnik ne bi smel več vozit golfa 2ke, ker ma not 1.6 dizlco s 40kw al kaj? In si mora zato da bo varnejši kupit hjundaja 1.3 k ma pa 90 konjev.... [inu ja, pije pol do dvakrat več od traktor varjante]
To, da je avto več kot 1.4 mu ne da še nobenga status, kje pa živite...
To, da je avto več kot 1.4 mu ne da še nobenga status, kje pa živite...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
imagodei ::
Koliko je smiselno omejevati kubaturo, je res vprašanje. Smiselno pa je omejevati konje oz. moč. Trdim, da je mladi voznik v 2 leti starem 150 konjskem 16V fordu, alfi, audiu itd. precej bolj nevaren, kot pa v 55 konjskem cliu. Pa magari, če je 10 let star: pri prehitevanju v nepregleden ovinek pri hitrosti 120km/h ti airbag kaj malo pomaga.
In precej bolj verjetno je, da bo šel mulec prehitevat v ovinek s 150 konjsko makino, kot pa s 55 konjsko počasnelo.
In precej bolj verjetno je, da bo šel mulec prehitevat v ovinek s 150 konjsko makino, kot pa s 55 konjsko počasnelo.
- Hoc est qui sumus -
black ice ::
Kolikor mi je kolega povedal imajo na Hrvaškem omejitev za voznika začetnika 85 kW. Voznik začetnik si pa (baje) do 25. leta.
Tako da je po moje to veliko bolj smiselno (omejitev moči) namesto omejitve kubature. Kaj pa npr Golf GT? 1.4 mašina, pa nekje 170 konjev.
Brezveze vse skupaj.
Naj samo pustijo tako kot je in naj namesto tega "sranja" uvedejo obvezen tečaj varne vožnje (kot je v Avstriji - tam moraš v roku enega leta narediti ta tečaj če ne ti izpit odvzamejo dokler ne narediš tečaja).
Pa zdaj poglejte kulturo vožnje pri nas in v Avstriji. Mislim da sploh ni treba izgubljati besed. Takoj ko prečkaš mejo in prideš v Slovenijo vidiš "yugo" kulturo vožnje.
Tako da je po moje to veliko bolj smiselno (omejitev moči) namesto omejitve kubature. Kaj pa npr Golf GT? 1.4 mašina, pa nekje 170 konjev.
Brezveze vse skupaj.
Naj samo pustijo tako kot je in naj namesto tega "sranja" uvedejo obvezen tečaj varne vožnje (kot je v Avstriji - tam moraš v roku enega leta narediti ta tečaj če ne ti izpit odvzamejo dokler ne narediš tečaja).
Pa zdaj poglejte kulturo vožnje pri nas in v Avstriji. Mislim da sploh ni treba izgubljati besed. Takoj ko prečkaš mejo in prideš v Slovenijo vidiš "yugo" kulturo vožnje.
edge540 ::
Ni rešitev v omejevanju. V glavi je treba porihtat stvari... ljudi naučit kak se vozi, ne kako se naredi vozniškega. Pokazati in razložiti detaljno kaj se zgodi s človekom pri nesreči, z nazornimi slikami in videi. Sigurno je najlažje poknit omejitev, potem pa se čuditi zakaj ne pripomore k varnosti na cesti, ampak to je, oprostite izrazu, sviranje kur*u.
Človek se res vpraša če ni najboljše kupiti dvotonskega avta... vsaj veš da maš šanse proti določenim skupkom živalskih celic z prazno glavo in težko nogo.
Človek se res vpraša če ni najboljše kupiti dvotonskega avta... vsaj veš da maš šanse proti določenim skupkom živalskih celic z prazno glavo in težko nogo.
T0RN4D0 ::
Kultura vožnje v avstriji ni le posledica tečaja varne vožnje. ;) Sej tud naše ceste so v primerjavi z njihovimi kot makadamske, pa za to najbrž tudi ni tečaj varne vožnje kriv.
Kar se tiče pa prehitevanja... z dovolj konji prehitiš že po ravnini, s cliotom se pa zavleče morda do ovinka :) Pa tud z avti pod 100 konjev se da čisto solidno prehitevati, ni tle problem v avtomobilih ampak v ljudeh.
Kar se tiče pa prehitevanja... z dovolj konji prehitiš že po ravnini, s cliotom se pa zavleče morda do ovinka :) Pa tud z avti pod 100 konjev se da čisto solidno prehitevati, ni tle problem v avtomobilih ampak v ljudeh.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
Vikking ::
Kultura vožnje v avstriji ni le posledica tečaja varne vožnje. ;) Sej tud naše ceste so v primerjavi z njihovimi kot makadamske, pa za to najbrž tudi ni tečaj varne vožnje kriv.
Kvaliteta površine (asfalta) pa 100x boljša, da recimo sploh ne omenjam zalivk.
ZdravkoČolič ::
To za čoliča ni problem sploh, on že zdaj vozi bolje od večine, vsaj tako pravi.
Kaj zdej mene omenjaš? A rad zajebavaš? Jst bom star 20 let čez par mescov. Vozim že od 17ga leta (s spremstvom in brez). Vozt sm znov že pri 13ih (po cesti). Izpit sm naredu mesc pa pol po rojstnemu dnevu. V tem cajtu sm vozu svašta. Od tega tud kombi po evropi (ki ga ne bi smeu če bi biu že prej tale zakon). Narjenih mam pa že več kot 100k km. Sam ne štejem.
Ja, no, jaz bi se vprašal, kaj ena "revna" družina počne z enim hudim 16V avtom 1.8 ali 2.0... Mogoče gre za kakega starega merđota, pa so ga dobil za 500 EUR, OK - samo še vedno žre gorivo ko črna luknja.
Aha poznam ene, ki nimajo dost dnarja. Pri bajti majo 10 let starga hyundaja lantro mislm da 1.6 al 1.8. Mulc je pa glih predizpitno naredu. In če bo ta zakon res velov (v kar dvomim, ker noben ne razmišla tko kokr nekateri tuki gor), bodo mogli kupit še en avto, kar je še cena za gume, registracijo, olje, vinjete itd. Al se pa mulc pač ne bo vozu, ampak si bo pri 21ih kupu en star 2.5 avto in se bo v prvemu tednu ubil, ker ne bo meu pet minut izkušn. Poleg tega pa avti zgublajo na moči čez leta. Npr avto ki je mel 10 let nazaj 130 konjev jih ma zdej lahk še sam 90. Tako, da še tukaj spušijo na celi črti. Sj za une k majo dnar ne bo problem pač mu bo fotr kupu rx8 pa tud kšne nove mašine s turbotom so pri 1.4 zelo močne
imagodei ::
No, ja, kamot lahko vozi družinski avto v spremstvu odraslega člana družine. Me to sploh ne moti. Če bo njegov foter prenašal, da mulec vozi 120 skozi ovinke na eni lokalni cesti, so seveda vse omejitve zaman.
- Hoc est qui sumus -
T0RN4D0 ::
Ja čaki, po tem izmišljenem "zakonu" ne bi smel. In tudi vsak ki ima bemfo se ne vozi povsod 120. Sploh pa je to, če se lahko pelješ toliko čez ovinek odvisno od vsega ostalega, samo od mašine ne. No, razen če gremo omejit na 20hp vse... Torej, a bi blo smiselno prepovedat dobre gume? Dobre zavore? Dobro podvozje? ESP, ABS so tud hudičeva orodja, saj nečeloma izboljšujejo performans avtomobila.
Ni važno kak avion maš, važno je kako letiš z njim. Pa bo kdo rekel, naj se začetniki pa izživljajo s katrami. Vsi začetniki lahko vozjo samo še katre in trabante. Bo pač šlo namesto 120 pa 90 po dveh kolesih čez ovinek, manj ogrožajo druge in malo bolj sebe. OKej, fino, samo realnost je takšna da bi katre fural le tisti, ki že sedaj spoštujejo pravila, ki se že sedaj vozijo normalno. Tisti, ki jim je pa za predpise očitno že tako vseeno, pa res nimajo razloga da se ne bi še naprej vozl z starimi sedmicami.
Restriktivni zakoni proti objestni vožnji že obstajajo, omejitve že obstajajo, kako za vraga je lahko kdo tako naivn, da misli da bo še ena restrikcija povrhu 100 nedelujočih pa delovala? Omejevala bo le tiste, ki se pravil že itak držijo, in katerih ni potrebno več dodatno omejevat.
Ni važno kak avion maš, važno je kako letiš z njim. Pa bo kdo rekel, naj se začetniki pa izživljajo s katrami. Vsi začetniki lahko vozjo samo še katre in trabante. Bo pač šlo namesto 120 pa 90 po dveh kolesih čez ovinek, manj ogrožajo druge in malo bolj sebe. OKej, fino, samo realnost je takšna da bi katre fural le tisti, ki že sedaj spoštujejo pravila, ki se že sedaj vozijo normalno. Tisti, ki jim je pa za predpise očitno že tako vseeno, pa res nimajo razloga da se ne bi še naprej vozl z starimi sedmicami.
Restriktivni zakoni proti objestni vožnji že obstajajo, omejitve že obstajajo, kako za vraga je lahko kdo tako naivn, da misli da bo še ena restrikcija povrhu 100 nedelujočih pa delovala? Omejevala bo le tiste, ki se pravil že itak držijo, in katerih ni potrebno več dodatno omejevat.
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
imagodei ::
> "Ja čaki, po tem izmišljenem "zakonu" ne bi smel."
Eh, ravno zato, ker je izmišljen zakon, si lahko tudi jaz izmislim par svojih dopolnitev, ane?
Sicer je pa IMO pač tako, da so ceste prepolne norcev in da bi bilo potrebno nujno uvesti psihoteste.
Eh, ravno zato, ker je izmišljen zakon, si lahko tudi jaz izmislim par svojih dopolnitev, ane?
Sicer je pa IMO pač tako, da so ceste prepolne norcev in da bi bilo potrebno nujno uvesti psihoteste.
- Hoc est qui sumus -
tx-z ::
A to bo velal samo za nove voznike, al tut za ostale mlade voznike? :O
tx-z
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tx-z ()
Good Guy ::
Varnost v prometu
hja narobe zastavljeno vprašanje..
v temi se govori o kubaturi vprašanje je pa o kilovatih..
http://goo.gl/7ItKpU
Naj računalnik dela za vas^^
Naj računalnik dela za vas^^
sword ::
To je res, ampak smislo odgovora je to, da če bi takšna omejitev obstajala, bi se o njej več vedelo. Mislm pa, da bi jo tud potem omenil, ne pa rekel, da se nič takega ne pripravlja.
T0RN4D0 ::
NI takšnega zakona, gre le za _govorice_. Ki jih prvič slišim, ki nimajo nobenega smisla že tkole v gostilniških krogih in verjamem da kljub vsem neumnostim do česa takšnega tudi pri nas zaenkrat še ne more priti. Tako da lahko pozabite na vse skup, lahko gre tema mirno naprej v flamewar med zagovorniki velikih/ malih avtov in izkušenih voznikov in med začetniki...
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
(='.'=) into your signature to help him gain
(")_(") world domination.
imagodei ::
No, saj v bistvu imaš prav. V osnovi bi moralo biti na cesti več policajev ter stacionarnih radarjev (z ustrezno spremenjenim zakonom, ki bi onemogočal zlorabe, češ da v času posnetka slike nisi vozil ti pač pa nek tvoj družinski član, ki ga ne misliš ovadit).
- Hoc est qui sumus -
imagodei ::
Zakaj? Ne mislim, da bi potem moral ovadit svojega družinskega člana, bohnedej.
V mislih sem imel možnost, da če ni možno ugotoviti dejanskega krivca za prometni prekršek, plača kazen lastnik avtomobila.
Al je to tudi ustavno sporno? Mislim, OK, nikogar ne moreš kaznovati za dejanje, ki ga ni storil... Eh, cel kup nekih problemov v zvezi s tem.
V mislih sem imel možnost, da če ni možno ugotoviti dejanskega krivca za prometni prekršek, plača kazen lastnik avtomobila.
Al je to tudi ustavno sporno? Mislim, OK, nikogar ne moreš kaznovati za dejanje, ki ga ni storil... Eh, cel kup nekih problemov v zvezi s tem.
- Hoc est qui sumus -
tony1 ::
ahahaha
Izpit sem naredil točno takle čas pred 5imi leti in dobro se spomnim, da je folk tudi takrat grabila panika zaradi race"da po novem letu mladi vozniki ne bodo smeli voziti več kot 1400 kubikov"
Izpit sem naredil točno takle čas pred 5imi leti in dobro se spomnim, da je folk tudi takrat grabila panika zaradi race"da po novem letu mladi vozniki ne bodo smeli voziti več kot 1400 kubikov"
Ziga Dolhar ::
OK, nikogar ne moreš kaznovati za dejanje, ki ga ni storil...
:-).
Še več - ne zgolj za dejanje, ki "ga ni storil" [torej ni ravnal], ampak tudi za ravnanje, za katerega ni podana njegova krivda [naklep, malomarnost].
Zdej, na čist ideološki ravni, je uvedba objektivne odgovornosti v kaznovalno pravo lahko precej kočljiva zadeva in v neskladju z [obstoječim] sistemom.
Ampak na praktični ravni - papir prenese vse. Poleg tega, če odmislimo morebitno neustavnost, lahko z zadostnimi sposobnostmi nategovanja razlage pravnih aktov [kakor jo recimo obvlada Volilna komisija ŠOU ter Zbor študentov ob volitvi precednika] z argumentom notranje usklajenosti čist tavtološko rečemo, da če pa v zakonu tako piše, potem pa že ne more biti protizakonito :-).
https://dolhar.si/
imagodei ::
I hear you. Dokazovanje krivde je na državi in če država ni sposobna dokazat... Well - Legal systems are not supposed to be efficient...
Se pravi je v primeru stacionarnih radarjev edina varianta nakup kvalitetnih kamer, morda celo več, postavljenih pod različnimi koti, tako da se izognemo kakršni koli dilemi, kdo je vozil.
Se pravi je v primeru stacionarnih radarjev edina varianta nakup kvalitetnih kamer, morda celo več, postavljenih pod različnimi koti, tako da se izognemo kakršni koli dilemi, kdo je vozil.
- Hoc est qui sumus -
KaiV6 ::
REPUBLIKA SLOVENIJA
USTAVNO SODIŠČE
Številka: U-I-295/05-38
Datum: 19. 6. 2008
ODLOČBA
Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Okrajnega sodišča v Grosupljem, in na pobudo X Y, Kamnik, in X Y, Ljubljana, na seji 19. junija 2008
odločilo:
Prvi odstavek 233. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 83/04, 35/05, 51/05 – ur. p. b. , 69/05, 97/05 – ur. p. b., 108/05, 25/06 – ur. p. b., 105/06, 133/06 – ur. p. b. in 37/08) ni v neskladju z Ustavo.
.......
"
7. Vlada zavrača očitke predlagatelja o neskladnosti izpodbijane določbe z Ustavo. Navaja, da je bil z odločbo Ustavnega sodišča št. U-I-213/98 delno razveljavljen prvi odstavek 215. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 30/98 – v nadaljevanju ZVCP), ki je predpisoval domnevo, da je lastnik oziroma imetnik pravice uporabe tudi storilec prekrška. Pojasnjuje, da je bila navedena določba spremenjena z uveljavitvijo Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnostni cestnega prometa (Uradni list RS, št. 67/02 – ZVCP-C) in da je bila takšna ureditev prenesena v prvi odstavek 233. člena ZVCP-1. Lastniku ali imetniku pravice uporabe vozila naj bi izpodbijana ureditev omogočala, da domnevo odgovornosti za prekršek izpodbija s kakršnimkoli dokazom, bodisi s stvarnim (npr. kupoprodajna pogodba, zapisnik o sprejemu ustne kazenske ovadbe, vozovnica, vabilo) bodisi z osebnim (lastna izjava, izjava priče ali priznanje storilca prekrška). Vlada meni, da je dana možnost uporabe tako neposrednih kot tudi posrednih dokazov, ki kažejo na to, da obdolženec ni uporabljal motornega vozila, s katerim je bil storjen prekršek. Pri oblikovanju izpodbijane določbe naj bi zakonodajalec sledil napotilu iz 39. točke obrazložitve odločbe št. U-I-213/98. Vlada zavrača očitke predlagatelja, da izpodbijana določba nalaga lastniku ali imetniku pravice uporabe dolžnost, da se izjavi o storilcu prekrška, in pojasnjuje, da je lastnik dolžan vzpostaviti zgolj razumen dvom glede dejstva, ali je on storilec prekrška. V primeru razumnega dvoma naj bi bil dejanskega storilca dolžan ugotoviti prekrškovni organ. Sklicuje se na podobno ureditev v Veliki Britaniji, Franciji in Avstriji ter navaja, da je namen izpodbijane določbe v tem, da bi bili storilci prekrškov v cestnem prometu tudi dejansko kaznovani. Zatrjuje, da obstaja razumna zveza med dejstvom, ki se dokazuje, in
domnevanim dejstvom, ter da je domneva, da vozilo vozi njegov lastnik oziroma imetnik, verjetna. Vlada meni, da je glede na pojavne oblike prekrškov, pri katerih se uporablja izpodbijana določba, legitimno in zakonito, da se zavarujejo šibkejši udeleženci v cestnem prometu (načelo varstva šibkejših udeležencev v cestnem prometu). Kršitve določb o hitrosti vožnje in druge hujše kršitve pravil cestnega prometa, ob katerih naj bi se uporabljala izpodbijana določba, naj bi izstopale kot poglavitni vzrok prometnih nesreč.
8. Vlada je poslala tudi mnenji o navedbah pobudnikov. Pojasnjuje, da je namen izpodbijane določbe zagotoviti, da bi bili storilci prekrškov v cestnem prometu tudi dejansko kaznovani. Ob upoštevanju nizke stopnje varnosti v cestnem prometu naj zasledovani cilj ne bi bil le ustavno legitimen, pač pa tudi potreben. Podana naj bi bila razumna zveza med posegom in zasledovanim ciljem. Zakonodajalec naj bi z izpodbijano ureditvijo zmanjšal verjetnost, da bi se obdolženec razbremenil zgolj z zanikanjem tega, da je v času storitve prekrška vozil svoje vozilo, ali s tem, da bi obremenil drugo osebo (npr. iz tujine), v zvezi s katero ne bi bilo mogoče preveriti njegovih navedb. Izpodbijana določba naj bi bila v skladu s stališčem, ki ga je Ustavno sodišče zavzelo v odločbi št. Up-120/97 z dne 18. 3. 1999 (Uradni list RS, št. 31/99 in OdlUS VIII, 126). Po mnenju Vlade sme lastnik oziroma imetnik pravice uporabe vozila za izpodbijanje domneve uporabiti vsa dopustna dokazna sredstva, ne da bi pri tem moral drugega obremeniti. Spoštovano naj bi bilo tudi načelo in dubio pro reo, tj. da se v dvomu odloči v korist obdolženca, in s tem domneva nedolžnosti iz 27. člena Ustave. Enake navedbe so razvidne iz mnenja, ki ga je Ustavnemu sodišču poslalo Ministrstvo za promet."
........
ni lih za to temo ampak bolj for the sake of argument , ko smo ze pri kaznovanju brez krsitelja na kraju :)
nekako obnova te odlocbe, drugace pa mislim, da je ta odlocba javno dostopen dokument ...
USTAVNO SODIŠČE
Številka: U-I-295/05-38
Datum: 19. 6. 2008
ODLOČBA
Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Okrajnega sodišča v Grosupljem, in na pobudo X Y, Kamnik, in X Y, Ljubljana, na seji 19. junija 2008
odločilo:
Prvi odstavek 233. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 83/04, 35/05, 51/05 – ur. p. b. , 69/05, 97/05 – ur. p. b., 108/05, 25/06 – ur. p. b., 105/06, 133/06 – ur. p. b. in 37/08) ni v neskladju z Ustavo.
.......
"
7. Vlada zavrača očitke predlagatelja o neskladnosti izpodbijane določbe z Ustavo. Navaja, da je bil z odločbo Ustavnega sodišča št. U-I-213/98 delno razveljavljen prvi odstavek 215. člena Zakona o varnosti cestnega prometa (Uradni list RS, št. 30/98 – v nadaljevanju ZVCP), ki je predpisoval domnevo, da je lastnik oziroma imetnik pravice uporabe tudi storilec prekrška. Pojasnjuje, da je bila navedena določba spremenjena z uveljavitvijo Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o varnostni cestnega prometa (Uradni list RS, št. 67/02 – ZVCP-C) in da je bila takšna ureditev prenesena v prvi odstavek 233. člena ZVCP-1. Lastniku ali imetniku pravice uporabe vozila naj bi izpodbijana ureditev omogočala, da domnevo odgovornosti za prekršek izpodbija s kakršnimkoli dokazom, bodisi s stvarnim (npr. kupoprodajna pogodba, zapisnik o sprejemu ustne kazenske ovadbe, vozovnica, vabilo) bodisi z osebnim (lastna izjava, izjava priče ali priznanje storilca prekrška). Vlada meni, da je dana možnost uporabe tako neposrednih kot tudi posrednih dokazov, ki kažejo na to, da obdolženec ni uporabljal motornega vozila, s katerim je bil storjen prekršek. Pri oblikovanju izpodbijane določbe naj bi zakonodajalec sledil napotilu iz 39. točke obrazložitve odločbe št. U-I-213/98. Vlada zavrača očitke predlagatelja, da izpodbijana določba nalaga lastniku ali imetniku pravice uporabe dolžnost, da se izjavi o storilcu prekrška, in pojasnjuje, da je lastnik dolžan vzpostaviti zgolj razumen dvom glede dejstva, ali je on storilec prekrška. V primeru razumnega dvoma naj bi bil dejanskega storilca dolžan ugotoviti prekrškovni organ. Sklicuje se na podobno ureditev v Veliki Britaniji, Franciji in Avstriji ter navaja, da je namen izpodbijane določbe v tem, da bi bili storilci prekrškov v cestnem prometu tudi dejansko kaznovani. Zatrjuje, da obstaja razumna zveza med dejstvom, ki se dokazuje, in
domnevanim dejstvom, ter da je domneva, da vozilo vozi njegov lastnik oziroma imetnik, verjetna. Vlada meni, da je glede na pojavne oblike prekrškov, pri katerih se uporablja izpodbijana določba, legitimno in zakonito, da se zavarujejo šibkejši udeleženci v cestnem prometu (načelo varstva šibkejših udeležencev v cestnem prometu). Kršitve določb o hitrosti vožnje in druge hujše kršitve pravil cestnega prometa, ob katerih naj bi se uporabljala izpodbijana določba, naj bi izstopale kot poglavitni vzrok prometnih nesreč.
8. Vlada je poslala tudi mnenji o navedbah pobudnikov. Pojasnjuje, da je namen izpodbijane določbe zagotoviti, da bi bili storilci prekrškov v cestnem prometu tudi dejansko kaznovani. Ob upoštevanju nizke stopnje varnosti v cestnem prometu naj zasledovani cilj ne bi bil le ustavno legitimen, pač pa tudi potreben. Podana naj bi bila razumna zveza med posegom in zasledovanim ciljem. Zakonodajalec naj bi z izpodbijano ureditvijo zmanjšal verjetnost, da bi se obdolženec razbremenil zgolj z zanikanjem tega, da je v času storitve prekrška vozil svoje vozilo, ali s tem, da bi obremenil drugo osebo (npr. iz tujine), v zvezi s katero ne bi bilo mogoče preveriti njegovih navedb. Izpodbijana določba naj bi bila v skladu s stališčem, ki ga je Ustavno sodišče zavzelo v odločbi št. Up-120/97 z dne 18. 3. 1999 (Uradni list RS, št. 31/99 in OdlUS VIII, 126). Po mnenju Vlade sme lastnik oziroma imetnik pravice uporabe vozila za izpodbijanje domneve uporabiti vsa dopustna dokazna sredstva, ne da bi pri tem moral drugega obremeniti. Spoštovano naj bi bilo tudi načelo in dubio pro reo, tj. da se v dvomu odloči v korist obdolženca, in s tem domneva nedolžnosti iz 27. člena Ustave. Enake navedbe so razvidne iz mnenja, ki ga je Ustavnemu sodišču poslalo Ministrstvo za promet."
........
ni lih za to temo ampak bolj for the sake of argument , ko smo ze pri kaznovanju brez krsitelja na kraju :)
nekako obnova te odlocbe, drugace pa mislim, da je ta odlocba javno dostopen dokument ...
<insert>podpis.html</insert>
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Prehitra vožnja z mojim vozilom, šofer drugi (strani: 1 2 3 4 … 13 14 15 16 )Oddelek: Loža | 147999 (30211) | solatko |
» | Partnerko dobil radar (z mojim avtomobilom) (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )Oddelek: Na cesti | 92073 (57069) | Darko! |
» | Odvzem vozniškega dovoljenja (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 32593 (23220) | St235 |
» | Prekršek - obtožen, ne samo obdolžen - lastnik. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 27853 (23683) | solatko |
» | Policaj me je presenetu z milo kaznijo! (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 9222 (7625) | Popeye |