Forum » Loža » Menjava motornega olja
Menjava motornega olja
BlackHole ::
Ok, ne gre ravno za menjavo, ampak za dolivanje. Imam Opel Astro 1.6 njoy, letnik 2004. Včeraj sem malo zmeril količino olja (avto ni bil na popolno ravnem terenu) in je kazalo, da ga bo treba dolit. Zmeril bom še 1x na ravnem. Servis imam nekje marca, tako da ne vem če bo zdržal do takrat (ne bi rad riskiral). Zdaj je noter motorno olje z oznako 5 w-30, imam po možnost dobit kvalitetno olje 5 w-40 zastonj in me zanima ali je to kaj slabega, če ga kak liter dolijem k obstoječemu?
Aja, gre za bencinca.
Aja, gre za bencinca.
LP Marko
- spremenil: BlackHole ()
IceIceBaby ::
Vedno je boljše vlivati v motor isto olje, ampak če motor večino časa preživi v normalnih pogojih (normalna vožnja) lahko brez skrbi doliješ 5w40.
Drugače pa preveri v navodilih od avtomobila kako se pravilno meri olje. Običajno je tako, da motor segreješ na delovno temperaturo, parkiraš na ravnem, pustiš 10, 15 minut da se olje nabere v katretju potem pa s šipko preveriš nivo. Meritve so lahko zelo različne če meriš zjutraj pri hladnem avtu ali takoj po tem ko ugasneš motor.
Drugače pa preveri v navodilih od avtomobila kako se pravilno meri olje. Običajno je tako, da motor segreješ na delovno temperaturo, parkiraš na ravnem, pustiš 10, 15 minut da se olje nabere v katretju potem pa s šipko preveriš nivo. Meritve so lahko zelo različne če meriš zjutraj pri hladnem avtu ali takoj po tem ko ugasneš motor.
jperc21 ::
Lahko doliješ 5w- 40. Ni nič narobe.
LP
LP
Keep your head up, even when the world is hard, never give up!
John Abruzzi ::
Brez problema, sam pazi da ga ne boš uliv preveč. Začni s pol litra pa pol počekeri...
dolenska ::
mogoče bo že pol litra preveč. je pa fajn avto prej zalaufat za kakšno minuto, da se mašina malo segreje. ne sme biti ornk vroča. razlog pa tiči v tem, da potlej olje prej priteče do rezervoarja ker je bolj toplo. v vročo mašino pa ne smeš vlivat olja.
ne čakat da ti posvetu lučka za olje, lahko je takrat že malce pozno....
ne čakat da ti posvetu lučka za olje, lahko je takrat že malce pozno....
Izi ::
Meni je pa zanimivo, da imajo v Sloveniji še vedno vsi v avtih "šipke mjerača ulja"
Moj je zgleda že novejši in ima vgrajeno že palico za merjenje nivoja olja.
Če šipka kaže premalo količino ulja ne pritiskajte gas do daske.
Se vidi, kdo Sloveniji si sam popravlja avtomobile in kdo jih vozi na servis.
Moj je zgleda že novejši in ima vgrajeno že palico za merjenje nivoja olja.
Če šipka kaže premalo količino ulja ne pritiskajte gas do daske.
Se vidi, kdo Sloveniji si sam popravlja avtomobile in kdo jih vozi na servis.
marsovcek ::
Po eni minuti se olje niti približno ne bo segrelo. Dosežeš le to, da ga "razmeče" po motorju in posledično na palčki kaže še manj.
Meri se npr. zjutraj, ko je avto celo noč stal (in je vso olje v karterju), če želiš izmeriti po vožnji, pa mora avto kar nekaj časa stati, da se vse usede.
Meri se npr. zjutraj, ko je avto celo noč stal (in je vso olje v karterju), če želiš izmeriti po vožnji, pa mora avto kar nekaj časa stati, da se vse usede.
El Barto ::
Kompikacije ...
Avto stoji na približno ravnem terenu in pač pri mrzlem motorju pogledaš koliko je olja na šipki. Po potrebi doliješ enako olje kot je v motorju - enaka gradacijo, firma in tip.
Tiste sanje o enem litru ali pol litra od max do min pa raje ne prakticirat, saj vsi ne držijo eneke količine olja. Primer: če imaš v karterju 6 litrov olja, potem je res med min in max nekaj več kot liter, vendar v motorju z 2 litroma olja ta razlika pomeni samo nekaj dcl.
Olje se doljija počasi in sproti meri. Če je olja kak milimeter dva čez max je vseeno, če pa pretiravaš si pa lahko narediš probleme.
Avto stoji na približno ravnem terenu in pač pri mrzlem motorju pogledaš koliko je olja na šipki. Po potrebi doliješ enako olje kot je v motorju - enaka gradacijo, firma in tip.
Tiste sanje o enem litru ali pol litra od max do min pa raje ne prakticirat, saj vsi ne držijo eneke količine olja. Primer: če imaš v karterju 6 litrov olja, potem je res med min in max nekaj več kot liter, vendar v motorju z 2 litroma olja ta razlika pomeni samo nekaj dcl.
Olje se doljija počasi in sproti meri. Če je olja kak milimeter dva čez max je vseeno, če pa pretiravaš si pa lahko narediš probleme.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
Azrael ::
Mešanje olj različnih proizvajalcev je neke sorte ruska ruleta.
Namreč v uporabi so različni aditivi in detrgenti, kot dodatki oljem (tudi iste gradacije) pri različnih proizvajalcih.
Rezultat mešanja je lahko "olje", ki se peni ali postane podobno lepilu. Eno kot drugo niti ne maže in niti ne hladi. Posledice znajo biti drage. Še večje veselje zna povzročiti mešanje sintetičnih in navadnih mineralnih olj, lahko dobiš nekaj, kar bo teklo kot voda in temu primerno mazalo.
Zato bi avtorju teme priporočil, če res lahko dobi drugo kvalitetno motorno olje po zelo diskontni ceni, naj raje olje kar menja in seveda tudi filter za olje. Koliko km je bilo prevoženo od zadnje menjave olja?.
Namreč v uporabi so različni aditivi in detrgenti, kot dodatki oljem (tudi iste gradacije) pri različnih proizvajalcih.
Rezultat mešanja je lahko "olje", ki se peni ali postane podobno lepilu. Eno kot drugo niti ne maže in niti ne hladi. Posledice znajo biti drage. Še večje veselje zna povzročiti mešanje sintetičnih in navadnih mineralnih olj, lahko dobiš nekaj, kar bo teklo kot voda in temu primerno mazalo.
Zato bi avtorju teme priporočil, če res lahko dobi drugo kvalitetno motorno olje po zelo diskontni ceni, naj raje olje kar menja in seveda tudi filter za olje. Koliko km je bilo prevoženo od zadnje menjave olja?.
Nekoč je bil Slo-tech.
šernk ::
pojdi recimo na servis pa kupi tisto olje. ni priporočljivo mešanje niti različnih firm kaj šele različnih tipov olja. če bi govorili o renault-u pa ni piporočljivo niti vanj staviti drugega olja kot oni priporočajo
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
b ::
Iz lastnih izkušenj povem, da je bolje doliti KATEROKOLI olje kot pa si govoriti, da bo kmalu servis in "bo že". Ali nekaj takega. Ojnični ležaji na splošno imajo rajši lastnike, ki dolivajo olje [:D]
dolenska ::
marsovček:
po eni minuti ugasni motor in odpri pokrovček za dolivanje olja. boš videl da se bo ven kadilo sicer bolj malo ampak se bo. toliko da bo olje lepo spolzelo do rezervoarja. sicer pa lahko že prej pogledaš koliko imaš notri olja in potlej počasi doliješ. bolje da ga je malce manj kot max.
po eni minuti ugasni motor in odpri pokrovček za dolivanje olja. boš videl da se bo ven kadilo sicer bolj malo ampak se bo. toliko da bo olje lepo spolzelo do rezervoarja. sicer pa lahko že prej pogledaš koliko imaš notri olja in potlej počasi doliješ. bolje da ga je malce manj kot max.
marsovcek ::
Kadilo se bo zaradi izpušnih plinov, ki so se nabrali znotraj motorja. Poskusi po minuti delovanja potipati karter, če se je olje segrelo, bo le-ta tudi topel.
El Barto ::
Avtor teme se je izgubil ...
A dandanes ljudje ne znajo nobene stvari naredit sami? Take komplikacije glede olja.
Jaz vse svoje in tudi maminega rihtam sam (ja tudi z laptopom sem skakal okoli moje zdajšnje Belle - Alfa Romeo 166).
Olje se ne meša (no vsaj priporočlivo ni), miks mineralno, delno sintetično in polno sintetično je pa zmaga (ali katerakoli kombinacija).
Olja naj bi bilo pa vsaj nad min, prporočljivo je pa blizu max. Doljijaš tisto olje, ki je že notri (ponavadi piše na listkih ali računih servisa oz. piše v knigci od avta).
Tisto motor zalaufat za 1 min je pa sploh dobra pot, da bo potem malce preveč olja v motorju:
- po 1 min je olje še popolnoma mrzlo, kakor tudi preostali deli motorja
- ker je olje mzlo, teče bolj počasi in bo posledično ostalo na večini delov v motorju in kasneje priteklo v karter
- ko dolijaš, naliješ do max, potem pa sčasoma še olje iz glave in ostalih delov steče v karter - olje je čez max
Tisto, kar se kadi iz motorja, ko odstraniš pokrovček so pa plini in pare, ki so prišle mimo batov v spodnji del motorja.
Če imaš pa olje zaston, potem pa pač vse skupaj s filtrom zamenjaš (odvisno je pa, kakšno je to olje - Lidl varjanta .
A dandanes ljudje ne znajo nobene stvari naredit sami? Take komplikacije glede olja.
Jaz vse svoje in tudi maminega rihtam sam (ja tudi z laptopom sem skakal okoli moje zdajšnje Belle - Alfa Romeo 166).
Olje se ne meša (no vsaj priporočlivo ni), miks mineralno, delno sintetično in polno sintetično je pa zmaga (ali katerakoli kombinacija).
Olja naj bi bilo pa vsaj nad min, prporočljivo je pa blizu max. Doljijaš tisto olje, ki je že notri (ponavadi piše na listkih ali računih servisa oz. piše v knigci od avta).
Tisto motor zalaufat za 1 min je pa sploh dobra pot, da bo potem malce preveč olja v motorju:
- po 1 min je olje še popolnoma mrzlo, kakor tudi preostali deli motorja
- ker je olje mzlo, teče bolj počasi in bo posledično ostalo na večini delov v motorju in kasneje priteklo v karter
- ko dolijaš, naliješ do max, potem pa sčasoma še olje iz glave in ostalih delov steče v karter - olje je čez max
Tisto, kar se kadi iz motorja, ko odstraniš pokrovček so pa plini in pare, ki so prišle mimo batov v spodnji del motorja.
Če imaš pa olje zaston, potem pa pač vse skupaj s filtrom zamenjaš (odvisno je pa, kakšno je to olje - Lidl varjanta .
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
BlackHole ::
No, takole sem naredil. Avto se je po moje dovolj ogrel. Ene 4 km vožnje, potem je stal enih 15 minut, nakar sem zmeril količino olja. Kazalo je pod min. oz nič ni kazalo, ker je bil šipka suha, ko sem jo drugič ven potegnil. Nato sem dolil liter, zmeril (je bilo že na min.) in nato še 1l, tako da je zdaj nekje vmes (men min in max). Servis bo pa nekje marca, drugo leto. Olje, je pa tako kot sem napisal. Na listku ob motorju piše, da je noter 5w-30, dolil sem pa 5w-40. Zadnje je sintetično, ne vem pa, kakšno je bilo prvo, naj bi bilo od Opel-a original (če to kaj pove). Naj bi šlo za enako sintetično olje, le malenkost drugačne viskoznosti.
Aja, olje ni Lidl varianta, sestra dela v firmi, kjer prodajajo olja in podobne izdelke in lahko vsako leto dobi določeno količino brezplačno.
Aja, olje ni Lidl varianta, sestra dela v firmi, kjer prodajajo olja in podobne izdelke in lahko vsako leto dobi določeno količino brezplačno.
LP Marko
Zgodovina sprememb…
- spremenil: BlackHole ()
Brane2 ::
Mislim, da je pri olju treba biti malo previden in ne kar tako mešati zadev.
Lahko se opazno pozna pri obrabi motorja.
SPloh pa pri teh cenah olja in filtrov ne vem, zakaj bi kompliciral- Filter je ene 4 EUR, olje pa tudi nekaj drobiža.
Zakaj bi dolival. Dobi optimalno olje,, zamenjaj filter in olje in je.
Če tega ne znaš sam, ti tudi kak normalen servis ne bo zaračunal nevemkaj, ker ma to lahko narejeno v 10 minutah...
Lahko se opazno pozna pri obrabi motorja.
SPloh pa pri teh cenah olja in filtrov ne vem, zakaj bi kompliciral- Filter je ene 4 EUR, olje pa tudi nekaj drobiža.
Zakaj bi dolival. Dobi optimalno olje,, zamenjaj filter in olje in je.
Če tega ne znaš sam, ti tudi kak normalen servis ne bo zaračunal nevemkaj, ker ma to lahko narejeno v 10 minutah...
On the journey of life, I chose the psycho path.
BlackHole ::
Kaj misliš, da ti pri mehaniku ne morejo enega poceni olja noter vlit? Ne vem, ampak se mi zdi da dandanes je bolje čimbolj poredko vozit k mehanikom, ker ti lahko naredijo več škode kot koristi. Sicer ne vsi, ampak če ga osebno ne poznaš, je že rizik po moje.
LP Marko
Brane2 ::
Res je, samo saj teh 10 minut si lahko poleg avta, ko ti kak garažni mojster menja olje.
Poleg tega da to lahko sam narediš, seveda.
Poleg tega da to lahko sam narediš, seveda.
On the journey of life, I chose the psycho path.
koyotee ::
Ko boš enkrat natočil sintetično olje, ga toči vedno, ne dolivaj oz menjaj z navadnim oljem.
Jaz sem za 35€ dobil Divinol Syntholight 5l 5w-40
edit: i -> o
Jaz sem za 35€ dobil Divinol Syntholight 5l 5w-40
edit: i -> o
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: koyotee ()
BlackHole ::
Brane, ja potem mora pred tabo odpret novo kanto in ga nalit. To je pa že malo zoprno zahtevat.
LP Marko
Brane2 ::
Potem ključ pa 17 in ključ za oljni filter v roke in navali...
On the journey of life, I chose the psycho path.
Biser ::
Ko je glih odprta tema, kaj pomeni oznaka 10W-40? A se s te oznake lahko razbere, a je olje navadno, sintetično, ali polsintetično, oz. kaj se da videt vun iz tega?
Azrael ::
To je gradacija - gostota olja. Ostalih podatkov iz te oznake ne izveš-
Nekoč je bil Slo-tech.
IceIceBaby ::
številka pred "W" pomeni kako se olje obnaša pri nizkih temperaturah. Nižja številka pomeni, da lahko olje uporabljamo tudi v hladnejšem podnebju. Pri nas je 5W ali 10W običajno OK.
Številka za W pove kako se olje obnaša, ko je segreto. Višja številka pomeni, da olje prenaša višje temperature. Visoka številka je naprimer primerna za kakšne športne avtomobile s turbo motorji (večje obremenitve in višje temperature).
Je pa to samo en del zgodbe. Ali je olje sintetično ali ne lahko razbereš iz drugih oznak.
Številka za W pove kako se olje obnaša, ko je segreto. Višja številka pomeni, da olje prenaša višje temperature. Visoka številka je naprimer primerna za kakšne športne avtomobile s turbo motorji (večje obremenitve in višje temperature).
Je pa to samo en del zgodbe. Ali je olje sintetično ali ne lahko razbereš iz drugih oznak.
Biser ::
Potem me pa še zanima, a je Motorno olje ˝Shell Helix plus 10W-40˝ sintetično, al je polsintetično. Gor piše ˝sinthetic tehnology˝, zaj pa se mi zdi, da je polsintetično. Ker Mam za dolit, pa baj ne smeš mešat sintetike pa mineralno pa polsintetike. Po netu nekaj gledam, pa piše, ˝zasnovano na sintetični tehnologiji˝. Mam pa doma ˝Elf 10W-40˝, pa na kangli piše ˝semi-sintethic˝. To je najbrž mišleno polsintetično, al kako. Torej konkretno, če gre to dvoje skup, da nebo mi gepl še zaribal slučajno.
koyotee ::
3 leta nisi počekiral nivoja olja? Le to se menja na 15-20kkm ali 1-2 leti. Jaz ga menjam na 20kkm.
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
koyotee ::
biser KLICK ME
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
DimmniBurek ::
Lahko mešaš skoraj vse. Če te skrbi zmešaj v ločnku da vidiš če se zmeša al če se loči. Načeloma pa ni problemov s tem.
There Is No Stronger Drug Than Reality
connel ::
mja, mal preveč komplicirate z oljem, če ga manjka ga doliješ, pač podobnega kot ga imaš že notri, kdor ne zna prebrati navodil proizvajalca, pogledat na listek menjave olja od mehanika kakšno olje ima trenutno notri, naj gre lepo do mehanika ali Petrola, ravno tako imajo kataloge vozil in olj,...
O mešanju olj tudi ni kake znanosti no, notri daš podobnega, pač istih ali boljših oznak glede temperature delovanja
koyote - olje se menja glede na priporočila proizvajalca, v vsakem primeru pa enkrat letno ne glede ne število kilometrov, olje se ravno tako stara kot vse drugo,...
O mešanju olj tudi ni kake znanosti no, notri daš podobnega, pač istih ali boljših oznak glede temperature delovanja
koyote - olje se menja glede na priporočila proizvajalca, v vsakem primeru pa enkrat letno ne glede ne število kilometrov, olje se ravno tako stara kot vse drugo,...
imagodei ::
Mnja, jaz bi tudi rekel, da za dolit <<0,5 l olja ni lih neke hude panike, ne glede na karakteristike olja.
Če pa dolivaš pol litra olja ali več, oz. večkrat letno po 2 deci, je pa lahko kriza, ja. Po drugi strani pa, če moraš vsaka dva meseca dolit 2 dl olja, je pa avto za na servis...
Če pa dolivaš pol litra olja ali več, oz. večkrat letno po 2 deci, je pa lahko kriza, ja. Po drugi strani pa, če moraš vsaka dva meseca dolit 2 dl olja, je pa avto za na servis...
- Hoc est qui sumus -
DimmniBurek ::
Kriza je le zaradi tega ker ga veliko spije. Če menjaš olje, verjetno ko kupuješ olje kupiš isto še en liter za dolivanje in itak dolivaš istega, ki je frišno. Pa tudi če ni isto.
There Is No Stronger Drug Than Reality
imagodei ::
No, to je tudi res. Ampak recimo, po naših cestah in naših omejitvah, če si kolikor toliko pameten voznik... 1 dl/mes je mal prehuda.
- Hoc est qui sumus -
DimmniBurek ::
@ru7: tisti ki imajo take avte, ne rabijo inštrukcij od slo-tech foruma. Al majo dnar za servise(Ferrari, Lambo, in podobni stroji) al pa imajo navite "navadne" avte, kar pomeni da najverjetneje zelo obvladajo sceno
There Is No Stronger Drug Than Reality
SkIDiver ::
10W-40 boš težko našel samo sintetiko. Po večini je to polsintetika razen kjer izjemoma piše, da je samo sintetično. No jaz ga še nisem srečal.
Mešanje olja različne gradacije pa tudi ni pametno dejanje. Če celo mešanje iste gradacije, druga znamka ni ravno najbolje dejanje.
Pa še za info. Olje se ne segreje po 5 minutah vožnje in niti ne po 4km. No ja bi se, če bi bilo poletje s temperaturo ozračja nad 30°C pri celodnevnem pripekanju, ko bi avto stal na soncu. Pozimi pa se olje komaj začne segrevati po cca 10km (rečeno od oka) vožnje. In to ravno toliko, da opaziš, da se je kazalec začel premikati preko črtice, ki označuje 60°C.
PS: Olje se meri, ko avto nekaj časa stoji. Najbolje je, da se razgret motor ustavi in se po 10 do 15 minutah preveri nivo olja.
Mešanje olja različne gradacije pa tudi ni pametno dejanje. Če celo mešanje iste gradacije, druga znamka ni ravno najbolje dejanje.
Pa še za info. Olje se ne segreje po 5 minutah vožnje in niti ne po 4km. No ja bi se, če bi bilo poletje s temperaturo ozračja nad 30°C pri celodnevnem pripekanju, ko bi avto stal na soncu. Pozimi pa se olje komaj začne segrevati po cca 10km (rečeno od oka) vožnje. In to ravno toliko, da opaziš, da se je kazalec začel premikati preko črtice, ki označuje 60°C.
PS: Olje se meri, ko avto nekaj časa stoji. Najbolje je, da se razgret motor ustavi in se po 10 do 15 minutah preveri nivo olja.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Motorno olje za avtomobil (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 16064 (13694) | jest10 |
» | Motorna olja (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 20745 (12001) | hojnikb |
» | Mešanje olj z različno viskoznostjo (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11129 (9638) | jest10 |
» | Kam izginja motorno olje? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 35817 (34056) | jalovec09 |