Forum » Na cesti » Poraba avtomobila pri vžigu
Poraba avtomobila pri vžigu
Nejcos ::
Naslov pove skoraj vse. Torej zanima me koliko bencina porabi povprečni avtomobil. Recimo da vzamemo renault megan 4 leta star (bencinar). Če se kdo spozna bi bil zelo hvaležen za odgovor. Zanima me pa zato, ker je padla ena stava.
add: pa kaj zaboga tole dela v Pomoč in nasveti?
add: pa kaj zaboga tole dela v Pomoč in nasveti?
- premaknil iz Pomoč in nasveti: gkovac ()
bluefish ::
če je avto star samo štri leta ima zagotovo potovalni računalnik, ki lahko prikaže tudi trenutno porabo. Sicer pa se mi zdi, da je cifra okoli 20-40 l/100km - odvisno od avta.
Sicer pa počakaj še na druga mnenja, ker nisem najbolj prepričan o tej cifri.
Sicer pa počakaj še na druga mnenja, ker nisem najbolj prepričan o tej cifri.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
Nejcos ::
Pardon, pozabil sem napisati ključno besedo. Zanima pri VŽIGU, ne povprečna poraba avtomobila, ampak koliko porabi avto v tisti prvi sekundi, ko obrneš ključ
username ::
Potovalni računalnik ne kaže porabe med vžigom ponavadi.
Pri meganih in podobnih sodobnih avtih sicer naslednji eksperiment pomoje odpade, ampak če imaš kako staro katrco, lahko štopaš sekunde, koliko časa je treba verglat avto. Potem pa snameš cev, ki gre od črpalke za gorivo v uplinjač, pa isto število sekund verglaš, pa loviš bencin iz pumpe v kozarec od kumaric.
Pol pa samo še zmeriš količino.
Pri meganih in podobnih sodobnih avtih sicer naslednji eksperiment pomoje odpade, ampak če imaš kako staro katrco, lahko štopaš sekunde, koliko časa je treba verglat avto. Potem pa snameš cev, ki gre od črpalke za gorivo v uplinjač, pa isto število sekund verglaš, pa loviš bencin iz pumpe v kozarec od kumaric.
Pol pa samo še zmeriš količino.
I've got a solution for the rainforest: napalm the lot. (Jeremy Clarkson)
bluefish ::
to je seveda drugo . Tisto kar sem jaz napisal pa je mišljena poraba ob vžigu v primerjavi z vožnjo.
kixs ::
Ce gre za konkreten avto, napisi se podatke o motorju.
Sicer pa ne vem, ce ti bo kdo znal tocno povedat.
Naceloma novi motorji z elektronskim vzigom ne bi smeli porabiti prakticno nic vec kot za normalen obrat bata ob prostem teku.
Je pa tudi odvisno ali bos ob vzigu tiscal gas do konca ;)
Sicer pa ne vem, ce ti bo kdo znal tocno povedat.
Naceloma novi motorji z elektronskim vzigom ne bi smeli porabiti prakticno nic vec kot za normalen obrat bata ob prostem teku.
Je pa tudi odvisno ali bos ob vzigu tiscal gas do konca ;)
Nejcos ::
Ne gre za točno določen avto, megana sem dal za primer. Mene bolj zanima ali je to v rangu 0,1L ali 0,2L al je to bolj 0,02?
kixs ::
Ce mene vprasas, gre za male kolicine. V rangu manj kot 0,01L.
Seveda je to receno na uc in verjetno ne bo dobilo stave.
Lahko bi sel racunat. V prostem teku ima motor nekje 800 obratov v minuti. V nekaterih avtih ti racunalnik kaze, ko stojih na mestu, porabo cca 2L na uro.
Delis 20dcl/60min in se to potem z 800 obrati in dobis zelo majhno stevilko 0,0004 na obrat.
Torej naj bi za en obrat motorja potreboval 0,0004 DCL goriva. Pa recimo, da jih za vzig rabis od 2-4. Dobis potem stevilko 0,002 DCL
OK, tole je res zelo na pamet in je lahko hudo narobe
LP
Seveda je to receno na uc in verjetno ne bo dobilo stave.
Lahko bi sel racunat. V prostem teku ima motor nekje 800 obratov v minuti. V nekaterih avtih ti racunalnik kaze, ko stojih na mestu, porabo cca 2L na uro.
Delis 20dcl/60min in se to potem z 800 obrati in dobis zelo majhno stevilko 0,0004 na obrat.
Torej naj bi za en obrat motorja potreboval 0,0004 DCL goriva. Pa recimo, da jih za vzig rabis od 2-4. Dobis potem stevilko 0,002 DCL
OK, tole je res zelo na pamet in je lahko hudo narobe
LP
nicksonn ::
Delis 20dcl/60min in se to potem z 800 obrati in dobis zelo majhno stevilko 0,0004 na obrat.
Tole je treba še delit s 4, ker je štiritakten motor. Tako da ta cifra pride zelo majhna.
Ampak to ko si računal velja v prostem teku. Pomoje je poraba na začetku vseeno malo več.
Kaj pa energija, ki jo potrebuje zaganjač, da obrne bate? To energijo je potrebno potem dobit nazaj, in tu se tudi porabi bencin. To ne spada zraven v stavo?
Tole je treba še delit s 4, ker je štiritakten motor. Tako da ta cifra pride zelo majhna.
Ampak to ko si računal velja v prostem teku. Pomoje je poraba na začetku vseeno malo več.
Kaj pa energija, ki jo potrebuje zaganjač, da obrne bate? To energijo je potrebno potem dobit nazaj, in tu se tudi porabi bencin. To ne spada zraven v stavo?
x n!
Izi ::
Ni preprostega odgovora.
Vsak avto porabi različno in važno je tudi ali je motor hladen ali topel.
Na oko lahko rečemo, da se za vžig rabi nekaj kapljic bencina.
Že parkrat sem bral, da za vžig porabiš manj bencina, kot za pol minute prostega teka in iz tega tudi izhaja priporočilo, da je pametno ugasniti avto, če misliš, da bo stal na mestu več kot pol minute, pač zaradi porabe in tudi zaradi onesnaževanja.
Vsak avto porabi različno in važno je tudi ali je motor hladen ali topel.
Na oko lahko rečemo, da se za vžig rabi nekaj kapljic bencina.
Že parkrat sem bral, da za vžig porabiš manj bencina, kot za pol minute prostega teka in iz tega tudi izhaja priporočilo, da je pametno ugasniti avto, če misliš, da bo stal na mestu več kot pol minute, pač zaradi porabe in tudi zaradi onesnaževanja.
dzinks63 ::
Če je avtomobil brezhiben , vžge prvi hip, ko se zavrti motor. Torej pri vžigu praktično ne pokuri skoraj nič, ker že naslednji trenutek normalno teče v prostem teku ali pa se seveda odpelješ. Če pa imaš slab avto, ki rabi dolgo vergljanje, je pa to čisto druga pesem in nima nobene zveze z normalnim vžigom. Takole od oka bi rekel, da porabi normalno brezhiben avto za vžig manj kot kapljico goriva.
ivanuscha ::
Jst sem pa enkrat prebral, da pri vžigu porabiš toliko goriva kot če motor teče ca. 2 min. v prostem teku.
dukenukem ::
hmm, ko ti štartaš se vklopi zauh ,novej avti majo avtomatskega ,v tem trenutku pride v valje malo več benza ,zdj če je avto mrzel ,lavfa več časa pod zavhom ,če je že ogret, pa pač ne če bi pa v koloni vsake 3 minute avto ugašal, pa užigal, bi pa prov kmalu šel akumulator rakom žvižgat
gregor_m ::
Da si malo sposodim temo. Mene pa zanima v katerem primeru bo poraba večja. Če voziš s prižgano klimo ali če imaš odprto okno?
bluefish ::
Mythbusters finta
sicer pa stvar ni tako črno-bela kot se zdi na prvi pogled.
sicer pa stvar ni tako črno-bela kot se zdi na prvi pogled.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bluefish ()
Izi ::
To sta Mythbusterja že obdelala.
Ugotovila sta, da se do brzine 80 km/h bolj splača imeti odprto okno, pri večji brzini pa je upor že prevelik in je bolje zapreti okno in prižgati klimo. To je seveda kar se tiče porabe, glede hlajenja pa je tako, da pri temperaturah nad 30°C odprto okno povsem odpove in pomaga samo še klima z zaprtimi okni, če se nočeš skuhati.
Ugotovila sta, da se do brzine 80 km/h bolj splača imeti odprto okno, pri večji brzini pa je upor že prevelik in je bolje zapreti okno in prižgati klimo. To je seveda kar se tiče porabe, glede hlajenja pa je tako, da pri temperaturah nad 30°C odprto okno povsem odpove in pomaga samo še klima z zaprtimi okni, če se nočeš skuhati.
Parsifal ::
Neki časa nazaj sm gledov na Discoveriyu neki od tankov in je blo rečen da teli tanki k jh majo trenutno američani v Iraqu da pri vžigu motorja porabijo nekaj nad 40L. Res pa je da majo jet engine . Lp
Super Sonic ::
Pri meni in moji novi Seat Ibizi v potovalnem priročniku lepo piše:
Varčna vožnja - peta točka:
Ko avto stoji na miru se vam splača ugasniti motor vozila po približno 30s (do 40s - najbrž je odvisno od prižgane klime). Od tega časa naprej bo poraba nižja, če boste motor zagnali ponovno.
p.s.
1.4 16V
Varčna vožnja - peta točka:
Ko avto stoji na miru se vam splača ugasniti motor vozila po približno 30s (do 40s - najbrž je odvisno od prižgane klime). Od tega časa naprej bo poraba nižja, če boste motor zagnali ponovno.
p.s.
1.4 16V
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Super Sonic ()
stock ::
Mo samo mythbusters je tko tko ne... onadva sta furala nek velik pick-up, z velikim motorej.. tko da... drugač pa naj bi klima porabla nekje 2-3dcl več na 100km. (za 2.5motor(za manjše verjetno več ali isto))
No jst nevem če je lih pametno avto ugašat za usakih 40s.
Pa tist tank potroši 40L da se ogreje ne prižge..
Drugač pa pri užigu.. sm sam mnenja da nepotroši kej dost več... razn tega da takrat motor dela "pod gasom" pol ko ga prižgeš se zavrti do 2-3ooo in se umiri... v tisti 1s.. ma mogoče 3x večjo porabo ko u prostem teku...
No jst nevem če je lih pametno avto ugašat za usakih 40s.
Pa tist tank potroši 40L da se ogreje ne prižge..
Drugač pa pri užigu.. sm sam mnenja da nepotroši kej dost več... razn tega da takrat motor dela "pod gasom" pol ko ga prižgeš se zavrti do 2-3ooo in se umiri... v tisti 1s.. ma mogoče 3x večjo porabo ko u prostem teku...
WarpedGone ::
>> Ko avto stoji na miru se vam splača ugasniti motor vozila po približno 30s (do 40s - najbrž je odvisno od prižgane klime). Od tega časa naprej bo poraba nižja, če boste motor zagnali ponovno.
Tole je malo "štorasto" napisano. Ne da se splača ugastnit motor PO 30 sekundah (in ga recimo čez 5 sekund spet prižgat) temveč se splača ugasnit motor takoj, ko se predvideva da bo postanek daljši od pol minute.
Ne veljla pa to za razne razgrete TDI, DCI, HDI motorje, kjer ugašanje razgretega motorja predstavlja obrabo materijala. Razgret v tem primeru pomeni daljšo vožnjo pod visokimi obrati. Drugo je vožnja pri 1400 obrati in 90kmh kjer turbina "ne dela".
Tole je malo "štorasto" napisano. Ne da se splača ugastnit motor PO 30 sekundah (in ga recimo čez 5 sekund spet prižgat) temveč se splača ugasnit motor takoj, ko se predvideva da bo postanek daljši od pol minute.
Ne veljla pa to za razne razgrete TDI, DCI, HDI motorje, kjer ugašanje razgretega motorja predstavlja obrabo materijala. Razgret v tem primeru pomeni daljšo vožnjo pod visokimi obrati. Drugo je vožnja pri 1400 obrati in 90kmh kjer turbina "ne dela".
Zbogom in hvala za vse ribe
Izi ::
Pri klimi je močno odvisno tudi z kakšno močjo deluje.
Razlika v porabo bencina med ugasnjeno klimo in klimo, ki deluje z polno močjo je približno 1 liter na 100 km.
Seveda ne smemo pozabiti, da bo po 100 km z klimo na full lahko že zmrznil v avtu , tako, da klima ponavadi deluje z polovično močjo in torej porabi samo okoli pol litra več na 100 km.
Odprto okno pa je poleg klime en največjih porabnikov bencina. Kot je bilo že rečeno lahko zaradi odprtih oknov pri 80 km/h računaš na dodaten liter porabljenega bencina na 100 km.
Z večanjem brzine pa bi poraba zaradi odprtih oknov naraščala eksponencialno.
Dodatnih 1 do 2 litra na 100 km lahko pridelamo z potovalnimi kovčki na strehi, še posebno na avtocesti, pri 130 km/h.
Dodatna 2 potnika v avtu bosta spet dodala kakšen liter k porabi na 100 km
Tako se lahko zgodi, da se na poti na dopust, ko imamo poln avto ljudi in prtlage z potovalnim kovčkom na strehi, z klimo na full in po možnosti z odprtimi okni, ko se počasi pomikamo v koloni proti morju, poraba bencina enostavno podvoji
Glede ugašanja motorja:
Ali nimajo nekateri avti (hibridni) že vgrajen mehanizem, da se, ko se kadarkoli ustaviš, tudi za par sekund, mašina takoj ugasne sama od sebe, ko pritisneš gas za speljevanje pa se mašina spet takoj prižge ?
Tako je daleč najbolj varčno, samo poraba akumulatorja je v tem primeru vprašljiva, ampak pri hibridnih to ni problem, ker je tako ali tako cel avto poln akumulatorjev.
Razlika v porabo bencina med ugasnjeno klimo in klimo, ki deluje z polno močjo je približno 1 liter na 100 km.
Seveda ne smemo pozabiti, da bo po 100 km z klimo na full lahko že zmrznil v avtu , tako, da klima ponavadi deluje z polovično močjo in torej porabi samo okoli pol litra več na 100 km.
Odprto okno pa je poleg klime en največjih porabnikov bencina. Kot je bilo že rečeno lahko zaradi odprtih oknov pri 80 km/h računaš na dodaten liter porabljenega bencina na 100 km.
Z večanjem brzine pa bi poraba zaradi odprtih oknov naraščala eksponencialno.
Dodatnih 1 do 2 litra na 100 km lahko pridelamo z potovalnimi kovčki na strehi, še posebno na avtocesti, pri 130 km/h.
Dodatna 2 potnika v avtu bosta spet dodala kakšen liter k porabi na 100 km
Tako se lahko zgodi, da se na poti na dopust, ko imamo poln avto ljudi in prtlage z potovalnim kovčkom na strehi, z klimo na full in po možnosti z odprtimi okni, ko se počasi pomikamo v koloni proti morju, poraba bencina enostavno podvoji
Glede ugašanja motorja:
Ali nimajo nekateri avti (hibridni) že vgrajen mehanizem, da se, ko se kadarkoli ustaviš, tudi za par sekund, mašina takoj ugasne sama od sebe, ko pritisneš gas za speljevanje pa se mašina spet takoj prižge ?
Tako je daleč najbolj varčno, samo poraba akumulatorja je v tem primeru vprašljiva, ampak pri hibridnih to ni problem, ker je tako ali tako cel avto poln akumulatorjev.
stock ::
WarpedOne slovenščina pa to.. nč te nism šteku...
Jst sicer vem oćem govoriš, kaj pa ti.
Drugač pa ja, majo hibridi to.. poraba akumulatorjev ni problem.. ker ga avto med vožnjo itak prenafila.
Ne veljla pa to za razne razgrete TDI, DCI, HDI motorje, kjer ugašanje razgretega motorja predstavlja obrabo materijala. Razgret v tem primeru pomeni daljšo vožnjo pod visokimi obrati. Drugo je vožnja pri 1400 obrati in 90kmh kjer turbina "ne dela".
Jst sicer vem oćem govoriš, kaj pa ti.
Drugač pa ja, majo hibridi to.. poraba akumulatorjev ni problem.. ker ga avto med vožnjo itak prenafila.
Nejcos ::
Torej iz vseh odgovorov lahko sklepamo, da avto ob vžigu porabi zelo malo bencina. Torej sm stavo izgubil, ker sem trdil da avto porabi ob vžigu več koz 0,1L bencina.
Ampak vsi to samo domnevate, noben pa ni tega dokazal, tko da bo rezultat stave še malo počakal( mogoče tud zato ker za zdaj izgubljam)
Ampak vsi to samo domnevate, noben pa ni tega dokazal, tko da bo rezultat stave še malo počakal( mogoče tud zato ker za zdaj izgubljam)
Izi ::
Vsaka šola nekaj stane
Z Deci bencina si definitivno pretiraval.
V starih časih pred 20 ali 30 leti, je resda vsak vžig porabil kar precej bencina, ker se je "verglalo" mašino povprečno po 10 do 20 sekund preden je vse skupaj zakašljalo in začelo počasi delovati, ves ta čas pa je bencin kar tekel v mašino in ti je vse skupaj zalilo, če nisi pazil Pa še takrat ne verjamem, če si porabil deci bencina za vžig.
Takrat je res veljalo, da če si na tesnem z bencinom, kar smo takrat vedno bili, je bolje postiti avto prižgan četudi si se ustavil za 5 minut, ker nikoli nisi vedel koliko časa boš potreboval za naslednji vžig.
Danes pa elektronika skrbno pripravlja mešanico bencina in zraka in jo pod pritiskom pošilja v mašino. Poleg tega pa sedaj avto vžge že po parih obratih in nič ne gre v izgubo.
Z Deci bencina si definitivno pretiraval.
V starih časih pred 20 ali 30 leti, je resda vsak vžig porabil kar precej bencina, ker se je "verglalo" mašino povprečno po 10 do 20 sekund preden je vse skupaj zakašljalo in začelo počasi delovati, ves ta čas pa je bencin kar tekel v mašino in ti je vse skupaj zalilo, če nisi pazil Pa še takrat ne verjamem, če si porabil deci bencina za vžig.
Takrat je res veljalo, da če si na tesnem z bencinom, kar smo takrat vedno bili, je bolje postiti avto prižgan četudi si se ustavil za 5 minut, ker nikoli nisi vedel koliko časa boš potreboval za naslednji vžig.
Danes pa elektronika skrbno pripravlja mešanico bencina in zraka in jo pod pritiskom pošilja v mašino. Poleg tega pa sedaj avto vžge že po parih obratih in nič ne gre v izgubo.
SleepLess ::
Lahko pa sprobas cist prakticno ce avto porabi res 0,1L bencina pr enem vzigu. Probaj ga prizgati 50x, in ce bi bilo po tvoje bi bilo to 5l bencina kar bi se verjetno ze moralo poznati na stevcu za bencin. Ce se ne nebo, potem ves da si zagotovo zgubil :)
'FireSTORM' ::
20-40 l/100km
ker avto pri vžigu potuje z neznansko hitrostjo in si ob vžigu in ko pokuri teh 20-40l je že 100km naprej ali nazaj odvisno v kateri prestavi imaš...
Kako lahko izraziš porabo v litrih na dolžino poti ko je pa avto stoji na mestu, kvečjemu lahko poveš xL na 1s ali kako dolgo pač traja vžig kakšnega avta.
Those penguins.... They sure aint normal....
miko 55 ::
tkole rečeno na uč mogoče 1ml za vžig in tek motorja 1s.
če motor teče na miru je poraba okoli 0,7L/h
pa če pomnite tovariši, jet engine goltalo kerozina.
če motor teče na miru je poraba okoli 0,7L/h
pa če pomnite tovariši, jet engine goltalo kerozina.
LP
2 GOOD 2 B 4GOT10
NAJPREPROSTEJŠA RAZLAGA JE NAJVERJETNEJŠA
2 GOOD 2 B 4GOT10
NAJPREPROSTEJŠA RAZLAGA JE NAJVERJETNEJŠA
El Barto ::
Ob vžigu - se pravi tisti bzzzzzzz preden ti obrneš ključ (predvbrizgavanje).
Ta količina ne more biti zelo velika, ker če bi bilo preveč tekočega goriva v sesalnih vodih, potem bi pri prvi kompresiji to nekje izstopilo iz cilindra (na nekako neprijeten način - luknja).
Količina je pa majhna, pa še ta zelo varira od kubature, števila cilindrov, temperature motorja, seveda pa velikosti injektorjev ...
Pa reciva, da uporablja 200 cc injektorje (0,2 LITRA/MIN) se pravi da na sekundo 0,003333333 litra bencina x4 injektorji x cca 3 sec vbrizgavanja je cca 0,04 litra (vsakemu cilindru 0.01 litra).
Pravzaprav sem še sam malce presenečen nad izračunom.
No če se motim me prosim popravite.
Ta količina ne more biti zelo velika, ker če bi bilo preveč tekočega goriva v sesalnih vodih, potem bi pri prvi kompresiji to nekje izstopilo iz cilindra (na nekako neprijeten način - luknja).
Količina je pa majhna, pa še ta zelo varira od kubature, števila cilindrov, temperature motorja, seveda pa velikosti injektorjev ...
Pa reciva, da uporablja 200 cc injektorje (0,2 LITRA/MIN) se pravi da na sekundo 0,003333333 litra bencina x4 injektorji x cca 3 sec vbrizgavanja je cca 0,04 litra (vsakemu cilindru 0.01 litra).
Pravzaprav sem še sam malce presenečen nad izračunom.
No če se motim me prosim popravite.
"You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa - until you've
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
experienced that rollercoaster of pain, disappointment, and agony for that
brief moment when everything works and you're on a nice road". Jeremy Clarkson
andHoc ::
Pri klimi je močno odvisno tudi z kakšno močjo deluje. Razlika v porabo bencina med ugasnjeno klimo in klimo, ki deluje z polno močjo je približno 1 liter na 100 km. Seveda ne smemo pozabiti, da bo po 100 km z klimo na full lahko že zmrznil v avtu , tako, da klima ponavadi deluje z polovično močjo in torej porabi samo okoli pol litra več na 100 km.
Smo spet zvedeli nekaj novega ... kako že klima deluje na polovični moči ?? kako na četrtini ?? Klima če dela dela vedno na 100% tist gumb ki ga ti vrtiš v avtu, če nimaš avtomatske pa služi le premikanju lopute. Pri avtomatskih je zadeva malenkost drugačna, saj zna avtomatika ob velikih obremenitvah avtomobila klimo samodejno izklopiti, odisno od elektronike jo izklaplja tudi če šipe niso zarošene in avto v notranjosti ne rabi hlajenja ampak recimo gretje. Nikakor pa klima ne poveča porabe za 1 liter, recimo klima kuri kak KW ali dva, za kar pa ne potrbujemo 1 L/100 km, kvečjemu pri večjih mašinah kak deci ali mogoče 2.
LP
Smo spet zvedeli nekaj novega ... kako že klima deluje na polovični moči ?? kako na četrtini ?? Klima če dela dela vedno na 100% tist gumb ki ga ti vrtiš v avtu, če nimaš avtomatske pa služi le premikanju lopute. Pri avtomatskih je zadeva malenkost drugačna, saj zna avtomatika ob velikih obremenitvah avtomobila klimo samodejno izklopiti, odisno od elektronike jo izklaplja tudi če šipe niso zarošene in avto v notranjosti ne rabi hlajenja ampak recimo gretje. Nikakor pa klima ne poveča porabe za 1 liter, recimo klima kuri kak KW ali dva, za kar pa ne potrbujemo 1 L/100 km, kvečjemu pri večjih mašinah kak deci ali mogoče 2.
LP
...vse je relativno...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: andHoc ()
kixs ::
Delis 20dcl/60min in se to potem z 800 obrati in dobis zelo majhno stevilko 0,0004 na obrat.
Tole je treba še delit s 4, ker je štiritakten motor. Tako da ta cifra pride zelo majhna.
Ampak to ko si računal velja v prostem teku. Pomoje je poraba na začetku vseeno malo več.
Kaj pa energija, ki jo potrebuje zaganjač, da obrne bate? To energijo je potrebno potem dobit nazaj, in tu se tudi porabi bencin. To ne spada zraven v stavo?
x n!
----
Energija, da se obrnejo bati, gre iz akumulatorja. Torej, po moje, ni velike razlike v porabi ob vzigu ali pa ob prostem teku. Vecja je pa prav gotovo.
Alternator porabi svoje ob voznji, ampak to je ze vkljuceno v samo porabo avta.
Gre pa vsekakor za zelo male kolicine.
Ce sklepam po svojem avtu, se vzge prakticno takoj. Recimo, da rabi en obrat.
Tole je treba še delit s 4, ker je štiritakten motor. Tako da ta cifra pride zelo majhna.
Ampak to ko si računal velja v prostem teku. Pomoje je poraba na začetku vseeno malo več.
Kaj pa energija, ki jo potrebuje zaganjač, da obrne bate? To energijo je potrebno potem dobit nazaj, in tu se tudi porabi bencin. To ne spada zraven v stavo?
x n!
----
Energija, da se obrnejo bati, gre iz akumulatorja. Torej, po moje, ni velike razlike v porabi ob vzigu ali pa ob prostem teku. Vecja je pa prav gotovo.
Alternator porabi svoje ob voznji, ampak to je ze vkljuceno v samo porabo avta.
Gre pa vsekakor za zelo male kolicine.
Ce sklepam po svojem avtu, se vzge prakticno takoj. Recimo, da rabi en obrat.
macromel ::
Motor pri zagonu potrebuje minimalno vrtilno hitrost 500 obratov, da se zagotovi dovolj kompresije in da se potem začne vrteti sam od sebe.
Za zagon hladnega motorja izpod +10°C je potrebno zagotoviti 1 utežni del goriva in 2 utežna dela zraka (1:2 mešalno razmerje). v naslednjih minutah se to razmerje povečuje na 1:16...
Motor kubikaže 1600 ccm v prvih taktih do samostojnega delovanja...to je kakih 5 - 10 obratov motorja potroši pa povprečno 0.655 mililitra goriva na obrat...v fazi vžiganja torej med 3 do 6 ml goriva.
To je pa veličine ene kapljice...
Lp!
Za zagon hladnega motorja izpod +10°C je potrebno zagotoviti 1 utežni del goriva in 2 utežna dela zraka (1:2 mešalno razmerje). v naslednjih minutah se to razmerje povečuje na 1:16...
Motor kubikaže 1600 ccm v prvih taktih do samostojnega delovanja...to je kakih 5 - 10 obratov motorja potroši pa povprečno 0.655 mililitra goriva na obrat...v fazi vžiganja torej med 3 do 6 ml goriva.
To je pa veličine ene kapljice...
Lp!
Izi ::
recimo klima kuri kak KW ali dva, za kar pa ne potrbujemo 1 L/100 km, kvečjemu pri večjih mašinah kak deci ali mogoče 2
To nikakor ne bo držalo.
Sicer se podatki precej razlikujejo ampak na večini avtomobilskih forumih trdijo, da je večja poraba zaradi klime med 0,7 in 1 liter na 100 km, to je za povprečne avtomobile.
Bistvo pa je, da se poraba pri prižgani klimi več poveča pri manjših mašinah. Pri najmanjših avtih je poraba zaradi klime večja do 2 litra na 100 km.
Razlog sem prebral naj bi bil, da pri majhnih motorjih 1,1 do nekje 1,3 ko prižgeš klino "ubiješ" skoraj polovico konjev in avto ne gre nikamo več, ker mu primanjkuje moči, tako potem tiščiš gas do konca, da ohraniš enako hitrost in posledica je porabljenih tudi 2 litra več na 100 km. Vse izmerjeno na kar nekaj forumih.
Glede delovanja klime pa se nikoli nisem spuščal v podrobnosti. Možno je res, da vedno deluje z polno močno, ampak potem je klima najbolj potratna in neekonomična zadeva, ki smo jo ljudje uspeli izumiti.
v fazi vžiganja torej med 3 do 6 ml goriva. To je pa veličine ene kapljice...
Ali ni ena kapljica enako 1 do 2 ml ?
3 do 6 ml bo kar držalo, to je tudi moj podatek, ampak jaz imam zraven napisano, da je so to 3 kapljice
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Izi ()
WarpedGone ::
>> 3 do 6 ml bo kar držalo
To je tudi v skladu s zgornjim priporočilom. Zagon motorja pokuri nekje v rangu porabe v pol minute prostega teka.
To je tudi v skladu s zgornjim priporočilom. Zagon motorja pokuri nekje v rangu porabe v pol minute prostega teka.
Zbogom in hvala za vse ribe
koyotee ::
kubature ne kubikaže
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
macromel ::
Se opravičujem zaradi kubature, kubikaže, prostornine, zapremine. itd...
Klima potroši med 15% in 20 % moči motorja...in ni vseeno, ali je motor z 50 kW ali 150kW...sorazmerno k temu gre tudi sama potrošnja. Obstajajo sicer neki regulatorji, ki zmanjšajo ali odklopijo klimo pri pospeševanju in vožnji navzgor... bolj pri višjih klasah avtomobilov...vseeno pa klima ni zastonj. Vsako delo pač zahteva plačilo...:)
LP!
Klima potroši med 15% in 20 % moči motorja...in ni vseeno, ali je motor z 50 kW ali 150kW...sorazmerno k temu gre tudi sama potrošnja. Obstajajo sicer neki regulatorji, ki zmanjšajo ali odklopijo klimo pri pospeševanju in vožnji navzgor... bolj pri višjih klasah avtomobilov...vseeno pa klima ni zastonj. Vsako delo pač zahteva plačilo...:)
LP!
DeanSeruga ::
čakaj čakaj če bi klima porabila 20% moči motorja bi ti imel 25kw motor (klima porabi max 5kw...) jaz še tako šibkega avta nisem videl... izjema fičo.... aja ta nima klime
CaqKa ::
>>> Tole je treba še delit s 4, ker je štiritakten motor.
a ni tak da so štiri takti v dveh obratih? en od tega pa je vbrizg goriva? zakaj bi potem še z štiri delil?
Four-stroke cycle @ Wikipedia
bolj kot na porabo bencina bi jaz raje opozoril na porabo elektrike pri vžigu. zaganjač namreč požere takrat enih 40 ali pa več amperov da vklopi motor. kar pomeni da če prepogosto vklapljaš in izklapljaš motor, pa ne polniš akumulatorja, boš slej ko prej obstal.
a ni tak da so štiri takti v dveh obratih? en od tega pa je vbrizg goriva? zakaj bi potem še z štiri delil?
Four-stroke cycle @ Wikipedia
bolj kot na porabo bencina bi jaz raje opozoril na porabo elektrike pri vžigu. zaganjač namreč požere takrat enih 40 ali pa več amperov da vklopi motor. kar pomeni da če prepogosto vklapljaš in izklapljaš motor, pa ne polniš akumulatorja, boš slej ko prej obstal.
Izi ::
Avtomobilske klimatske naprave - kaj, kako, koliko
Tukaj je nekaj glede klim v avtomobilih. Nemški ADAC je naredil en velik test klim in ugotovitve so presenetile celo strokovnjake. Od dodatnega 1 deci bencina na 100km na avtocesti pa do dodatnih 4,15 l/100km pri močno razgretem avtu v vročem dnevu.
Ekstrem: Za znižati temperaturo notranjosti vozila iz vročih 31 na prijetnih 22°C, so testirana vozila porabila med 2,47 in 4,15 litra goriva na 100 km
Ko je avtomobil že hladen:
Po mestu: sicer med različnimi klimatskimi napravami različno, zahteva davek dodatnih 0,76 do 2,11 litra/100 km
Po avtocesti: je količina dodatno porabljenega goriva nižja – le med 0,09 in 0,66 litra/100 km.
Koliko to stane: osemurna vožnja v vročem dnevu po denarnici udari v višini pet do osem evrov zaradi prižgane klime
Se pravi bolj je vroče bolj bo klima "goltala" bencin
Torej na avtocesti klima ni omembe vredna, po mestu je pa točno tako kot sem rekel, da zaradi klime porabiš 1 do 2 litra več na 100 km.
CaqKa, ti lahko z povprečnim (polnim) akumulatorjem verglaš najmanj 10 minut preden bo prazen. 10 minut je 600 sekund. Če pri sodobnem avtu zaganjanje traja 1 sekundo, ga lahko vžgeš in ugasneš kar 600-krat preden bo prazen akumulator.
600-krat je pa toliko, da ga lahko brez skrbi ugašaš čisto na vsakem semaforju tudi če se cel dan voziš samo po mestu
Tukaj je nekaj glede klim v avtomobilih. Nemški ADAC je naredil en velik test klim in ugotovitve so presenetile celo strokovnjake. Od dodatnega 1 deci bencina na 100km na avtocesti pa do dodatnih 4,15 l/100km pri močno razgretem avtu v vročem dnevu.
Ekstrem: Za znižati temperaturo notranjosti vozila iz vročih 31 na prijetnih 22°C, so testirana vozila porabila med 2,47 in 4,15 litra goriva na 100 km
Ko je avtomobil že hladen:
Po mestu: sicer med različnimi klimatskimi napravami različno, zahteva davek dodatnih 0,76 do 2,11 litra/100 km
Po avtocesti: je količina dodatno porabljenega goriva nižja – le med 0,09 in 0,66 litra/100 km.
Koliko to stane: osemurna vožnja v vročem dnevu po denarnici udari v višini pet do osem evrov zaradi prižgane klime
Se pravi bolj je vroče bolj bo klima "goltala" bencin
Torej na avtocesti klima ni omembe vredna, po mestu je pa točno tako kot sem rekel, da zaradi klime porabiš 1 do 2 litra več na 100 km.
CaqKa, ti lahko z povprečnim (polnim) akumulatorjem verglaš najmanj 10 minut preden bo prazen. 10 minut je 600 sekund. Če pri sodobnem avtu zaganjanje traja 1 sekundo, ga lahko vžgeš in ugasneš kar 600-krat preden bo prazen akumulator.
600-krat je pa toliko, da ga lahko brez skrbi ugašaš čisto na vsakem semaforju tudi če se cel dan voziš samo po mestu
Azrael ::
O porabi energije iz akumulatorja pri štartu glej poglavje 2. Primerjava akumulatorjev avto-jadrnica-motorna barka.
Bolj je pri pogostih štartih zaskrbljujoča obraba štarterja in zobatega venca na vstrajniku. Motorji z notranjim izgorevanjem se prej ali slej začnejo ustavljati na praktično istem mestu in tako so pri zobatem vencu vstrajnika pri vsakem štartu obremenjeni vedno isti zobje.
Bolj je pri pogostih štartih zaskrbljujoča obraba štarterja in zobatega venca na vstrajniku. Motorji z notranjim izgorevanjem se prej ali slej začnejo ustavljati na praktično istem mestu in tako so pri zobatem vencu vstrajnika pri vsakem štartu obremenjeni vedno isti zobje.
Nekoč je bil Slo-tech.
darkolord ::
Bistveno več pa lahko avto porabi, če klimatska naprava hladi v dneh, ko je zunaj ekstremno vroče, če stojimo v koloni ali če imamo izbrano zelo nizko temperaturo v avtu.
Že tukaj se vidi, da je ta "test" čisto mimo
Že tukaj se vidi, da je ta "test" čisto mimo
kekz ::
Moja avtomobila nimata avtomatske klime. Klima dela sicer na polno, ko dela, ampak ne dela ves čas ampak intervalno. Vsake nekaj sekund se vklaplja in izklaplja. Če sem pozoren, se takrat začuti rahlo cukanje pri vožnji ali delovanju motorja, da motorna elektronika reagira in spet prilagodi režim motorja. Ker klima nima temperaturne avtomatike, temperatura direktno ne vpliva na to vklapljanje/izklapljanje. To gre posredno preko tlaka, kondenzacije in izparevanja hladilnega plina, kar pa posredno je odvisno od temperature in nastavitve jakosti hlajenja. Zato se pri višji temperaturi kljub temu, da ni avtomatike, klima vklaplja bolj pogosto.
Kako deluje vklapljanje in izklapljanje. To je rešeno zelo preprosto. V sami jermenici, ki žene klimo, je elektromagnetna sklopka. Ko ta odklopi, se jermenica vrti v prazno in ne poganja kompresorja.
Kako deluje vklapljanje in izklapljanje. To je rešeno zelo preprosto. V sami jermenici, ki žene klimo, je elektromagnetna sklopka. Ko ta odklopi, se jermenica vrti v prazno in ne poganja kompresorja.
kekz ::
Predvidevam da vseeno imaš klimo v avtu
Prešraufal sem jo pa tudi že, tako da precej dobro vem, kako dela.
(edino plin dam mojstrom nafilat, ker jaz nimam zadev)
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Poraba avtomobila. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 23046 (19793) | Zheegec |
» | Poraba sodobnega vozila pri vožnji po klancu navzdol (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 12911 (10764) | darkolord |
» | Prižiganje avta (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 18640 (14309) | krucymucy |
» | Varčna vožnja (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 25333 (20836) | Malner |
» | Poraba bencina pri "štant gasu"?Oddelek: Loža | 2640 (2250) | Stallone |