Forum » Loža » Prižiganje avta
Prižiganje avta
tx-z ::
Eni pravjo da je bolš da predn dokončno pržgeš avto da vklopš sam tok da se kontrolne lučke pržgejo in počakaš da se ugasnejo pa pol pržgeš, eni pa pravjo da je bolš da k daš kluč not takoj do konca obrnš in pržgeš.
Kaj je pa dejansko bolš; al je useen?
Kaj je pa dejansko bolš; al je useen?
tx-z
- spremenilo: tx-z ()
šernk ::
heh...ti kar takoj obrni...le vprašanje časa je kdaj ti bo prvo zgorela črpalka bencina. kontrolne lučke se ne ugašajo za brez veze temveč z razlogom.
tako da bolje je če se počaka
tako da bolje je če se počaka
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Pyr0Beast ::
Odvisno katero mašino maš, vsekakor pa ključ obrneš nekje do polovice, počakaš, da se use lučke ugasnejo, ter zaženeš motor.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
kixs ::
Vcasih sem takoj obrnil do konca. Potem pa sem po nasvetih razlicnih mehanikov zacel obracat do kontakta, pocakal, da kontrolne lucke ugasnejo in sele nato obrnil do konca. Sicer ni niti prej, niti zdej nobenih problemov.
Zheegec ::
Definitivno daj najprej samo kontakt. Kot prvo zaradi elektronsko kodiranega ključa, kot drugo zaradi samih lučk (da vidiš, če ti katera ne ugasne). Pri dizlu je pozimi to nujno, saj se takoj prižge svečka za gretje nafte - da ti dizel sploh normalno štarta pozimi :)
Prav tako če imaš dizla najprej vozi pri nizkih obratih, da se lepo ogreje. Če imaš bencinarja pa to niti nima veze. Če imaš turbino, potem tudi ne takoj po višjih obratih (recimo takoj, ko prideš iz avtoceste) avta ugasniti, ampak počakaj kakšnih 5-10sekund... Pa še marsikaj pametnega bi se našlo.
Prav tako če imaš dizla najprej vozi pri nizkih obratih, da se lepo ogreje. Če imaš bencinarja pa to niti nima veze. Če imaš turbino, potem tudi ne takoj po višjih obratih (recimo takoj, ko prideš iz avtoceste) avta ugasniti, ampak počakaj kakšnih 5-10sekund... Pa še marsikaj pametnega bi se našlo.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
kixs ::
Prav tako če imaš dizla najprej vozi pri nizkih obratih, da se lepo ogreje. Če imaš bencinarja pa to niti nima veze. Če imaš turbino, potem tudi ne takoj po višjih obratih (recimo takoj, ko prideš iz avtoceste) avta ugasniti, ampak počakaj kakšnih 5-10sekund... Pa še marsikaj pametnega bi se našlo.
Tole ni ravno pametno!
Za VSE avte velja, da se mora masina (olje) segreti na delovno temperaturo, da ga lahko vozis pri visjih obratih (velja tudi za menjalnik). Za diesle to pomeni okoli 2000 do MAX 2500 obratov, za bencinarje okoli 2500 do MAX 3500 obratov.
Pocakati je potrebno vsaj toliko, da pride kazalec za temperaturo vode na delovno temperaturo (odvisno od avta od 80-90stC).
lp
ZdravkoČolič ::
Mah, imate eni probleme. Meni sploh nobenga lučka ne ugasne. ;)
Pol pa sploh avta ne smeš pržgat. :)
Pyr0Beast ::
+1, lepa :)
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Zheegec ::
Zanimivo, meni ko avto držim pod max cca 2300 obratov (1.9 JTD), se mi sploh ne ogreje do kaj več, kot 70C. Tudi po recimo uri vožnje. Šele potem, ko malo dodam obrate pride do nekje 90C.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Tilen ::
Mah, imate eni probleme. Meni sploh nobenga lučka ne ugasne. ;)
Tudi meni. Dokler ne zasučem do konca in spustim ;:D
Tudi meni. Dokler ne zasučem do konca in spustim ;:D
413120536c6f76656e696a612c20642e642e
Goldee ::
Obrneš ključ, počakaš, da se lučke ugasnejo in prižgeš. Aja pa avto se ne vžiga s prižganimi lučmi.
And Now for Something Completely Different...
-two things I like about UK -Monty Python & Pink Floyd-
-two things I like about UK -Monty Python & Pink Floyd-
darkolord ::
Razen kakšnega predgretja dizelskega motorja skoraj nikjer ni potrebno čakat, da se lučke ugasnejo (airbagi, esp, abs, ... so neodvisni od motorja).
Zheegec ::
Samo ne veš, če se kakšna lučka sploh ne bi ugasnila in bi bilo bolje, da motorja sploh ne bi vžgal... To potem izveš šele po vžigu.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Pyr0Beast ::
Za olje ?
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
kixs ::
Res so sistemi neodvisni, vendar gre pri zagonu motorja za veliko obremenitev akumulatorja. Zato je bolje pocakat, da se sistemi preverjanja koncajo in sele nato zagnat motor. Tako ne more priti do motenj pri preverjanju stanja zaradi nihanja napetosti/toka.
lp
lp
AmokRun ::
Samo ne veš, če se kakšna lučka sploh ne bi ugasnila in bi bilo bolje, da motorja sploh ne bi vžgal... To potem izveš šele po vžigu.
Grem stavit, da tudi če bi kakšna lučka ostala prižgana, bi vsak probal avto vžgat.
Pyr0Beast ::
Problem bi šele bil, če se nobena sploh prižgala nebi [:D]
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
c00L3r ::
Jaz sem se navadil na sledeče proceduro. Vstavim ključ v ključavnico, dam kontakt, se privežem z pasom in nato vžgem avtov. V tistih par sekundah se ravno izklopijo vse kontrolne lučke in zažene se bencinska črpalka. Tako je z motorjem vse OK in jaz sem vedno pripasan.
andromedar ::
Mam diesla in mi tista lučka za predgretje zasveti (za delček sekunde) samo v najhujši zimi pri vsaj -15 C. Kakor hitro je temperatura višja, lučke ni.
Dejansko sem v dveh letih videl tisto lučko zasvetiti samo dva- ali trikrat.
Dejansko sem v dveh letih videl tisto lučko zasvetiti samo dva- ali trikrat.
Eh?
PARTyZAN ::
@Goldee: to z lučmi velja samo za stare avtomobile. Novi sami izklopijo luči med zagonom motorja.
tx-z ::
c00L3r, jp sej jst isto...kontakt, prvežm, pržgem, luči, ročna, pa gremo Sam en mi je zanč pravu da je to brezveze čakat pa da je clo bolš da takoj pržgeš zato sm uprašu
tx-z
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: tx-z ()
Zheegec ::
Vzrok, zakaj bi bilo "boljše", je pa kakšen? Da je avto presenečen in ima potem boljše reflekse?
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Liker ::
Res so sistemi neodvisni, vendar gre pri zagonu motorja za veliko obremenitev akumulatorja. Zato je bolje pocakat, da se sistemi preverjanja koncajo in sele nato zagnat motor. Tako ne more priti do motenj pri preverjanju stanja zaradi nihanja napetosti/toka.
Tole lahko delno potrdim. Pri meni ce takoj obrnem kljuc do konca je vse v redu. Ce cakam da kontrolne lucke odnehajo (airbag, abs, pa se nekaj zmiga) je pravtako v redu. Se pa da z malo 'srece' zadeti tako da recimo obrnem do kontakta, nato po kake 3/4 sekunde zazenem motor, kar potem rezultira v tem da mi za airbag lucka utriplje v enem zanimivem ritmu. Sem sel na servis s tem ritmom, mi je rekel da se airbagi niso inicializirali, potem pa problema zal nismo uspeli ponoviti tam na servisu, da bi se videlo kaj pravi ECU. Se mi zgodi cca 2-3x letno da ocitno tocno zadanem tisti interval. Avto je pa Volvo V70 2.5T.
Azrael ::
Če gre eden nadte z gorjačo, potem res ni treba čakati, da bodo lučke ugasnile.
Drugače pa je bolje, da se počaka. Samodiagnostiki obilice elektronike v današnjih avtih se zlahka "zmeša" pri zagonu motorja, sploh če je akumulator že starejši ali je hud mraz.
Posledično svetijo lučke za razne napake, ki jih (najbrž) ni. Ker ne veš ali je preplah lažen ali ne, moraš avto spet ugasniti in ponovno vžgati, da veš pri čem si. Tako je tako hitenje mnogo večja potrata časa, kot če počakaš na začetku.
Drugače pa je bolje, da se počaka. Samodiagnostiki obilice elektronike v današnjih avtih se zlahka "zmeša" pri zagonu motorja, sploh če je akumulator že starejši ali je hud mraz.
Posledično svetijo lučke za razne napake, ki jih (najbrž) ni. Ker ne veš ali je preplah lažen ali ne, moraš avto spet ugasniti in ponovno vžgati, da veš pri čem si. Tako je tako hitenje mnogo večja potrata časa, kot če počakaš na začetku.
Nekoč je bil Slo-tech.
andromedar ::
Res so sistemi neodvisni, vendar gre pri zagonu motorja za veliko obremenitev akumulatorja. Zato je bolje pocakat, da se sistemi preverjanja koncajo in sele nato zagnat motor. Tako ne more priti do motenj pri preverjanju stanja zaradi nihanja napetosti/toka.
Tole lahko delno potrdim. Pri meni ce takoj obrnem kljuc do konca je vse v redu. Ce cakam da kontrolne lucke odnehajo (airbag, abs, pa se nekaj zmiga) je pravtako v redu. Se pa da z malo 'srece' zadeti tako da recimo obrnem do kontakta, nato po kake 3/4 sekunde zazenem motor, kar potem rezultira v tem da mi za airbag lucka utriplje v enem zanimivem ritmu. Sem sel na servis s tem ritmom, mi je rekel da se airbagi niso inicializirali, potem pa problema zal nismo uspeli ponoviti tam na servisu, da bi se videlo kaj pravi ECU. Se mi zgodi cca 2-3x letno da ocitno tocno zadanem tisti interval. Avto je pa Volvo V70 2.5T.
He he he...se je tudi meni parkrat zgodilo - na Cireoenu C3 1.4HDI.
Eh?
tommy boy ::
Jaz tudi vedno počakam, da lučke ugasnejo in šele nato prižgem avtomobil. Tako sem navajen od samega začetka in še nikoli nobenega problema, pa tudi ko sem kupil nov avto mi je blio rečeno, da se počaka da lučke ugasnejo pa je.
dolenska ::
jaz počakam da lučke nehajo goret in utripat. pol začne pa piskat pa tult ker je velikrat prazn tank, pa še nepripet sem. no saj se vedno pripnem le traja včasih da to storim.
pri dizlih letnika od 95naprej vem da se predgretje nafte prične že ko odpreš in zapreš voznikova vrata, zato ni potrebe po dodatnem segrevanju. ko smo imeli felicio dizel, je to pisalo v navodilih zato sklepam da to vrjetno počno tudi drugi avti.
pri dizlih letnika od 95naprej vem da se predgretje nafte prične že ko odpreš in zapreš voznikova vrata, zato ni potrebe po dodatnem segrevanju. ko smo imeli felicio dizel, je to pisalo v navodilih zato sklepam da to vrjetno počno tudi drugi avti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dolenska ()
kixs ::
Zakaj za vsako neumnost glede avtomobilov odpirate svojo temo, da jih je 10?
Zakaj za vsako neumnost glede racunalnikov odpirate svojo temo, da jih je 10.000?
Double_J ::
To je Loža, ne pa nek avtomobilističen kotiček.
Tisto... so pa oddeleki, kjer je pač samo ta vsebina.
Tisto... so pa oddeleki, kjer je pač samo ta vsebina.
UnChien ::
Deploying Sunglasses While Driving for Dummies - rabi kdo?!
Pa še nekaj s tistim opozorilom, da se avto prižiga z ugasnjenimi lučmi - kaj pa, če imaš ''dnevne luči'' in so tako ali tako nonstop prižgane =S, pa mislim, da se tudi med vžigom ne ugasnejo, ampak le 'pomežiknejo' (padec napetosti?!?)
(pri prejšnem avtu so bile luči 'normalne' = ON-OFF switch, pri zdajšnem je pa dejansko ''kr neki'' tole z nonstop prižganimi...)
PS: Saj ne pričakujem, da se da tule kaj veliko storiti, ampak a ni ta funkcija z lučmi RES smotana?! XD
Pa še nekaj s tistim opozorilom, da se avto prižiga z ugasnjenimi lučmi - kaj pa, če imaš ''dnevne luči'' in so tako ali tako nonstop prižgane =S, pa mislim, da se tudi med vžigom ne ugasnejo, ampak le 'pomežiknejo' (padec napetosti?!?)
(pri prejšnem avtu so bile luči 'normalne' = ON-OFF switch, pri zdajšnem je pa dejansko ''kr neki'' tole z nonstop prižganimi...)
PS: Saj ne pričakujem, da se da tule kaj veliko storiti, ampak a ni ta funkcija z lučmi RES smotana?! XD
jrtjtejtt ::
Deploying Sunglasses While Driving for Dummies - rabi kdo?!
Pa še nekaj s tistim opozorilom, da se avto prižiga z ugasnjenimi lučmi - kaj pa, če imaš ''dnevne luči'' in so tako ali tako nonstop prižgane =S, pa mislim, da se tudi med vžigom ne ugasnejo, ampak le 'pomežiknejo' (padec napetosti?!?)
(pri prejšnem avtu so bile luči 'normalne' = ON-OFF switch, pri zdajšnem je pa dejansko ''kr neki'' tole z nonstop prižganimi...)
PS: Saj ne pričakujem, da se da tule kaj veliko storiti, ampak a ni ta funkcija z lučmi RES smotana?! XD
Tule se pa popolnoma strinjam. Na našem najstarejšem avtu je vse simpl. Ko je knof čist not je vse vgasnjen, ga potegneš malo ven so pozicijske, še malo ven pa kratke. Simpl ko pasulj.
Ne pa pri novem, ki maš tist kolešček in ima milijon različnih varijant. Če maš kratke, se te izklopijo ko vgasneš avto, če maš pozicijske se ne, če maš še v nevemkterem položaju pa neki tretjega. ko sem šel manual brat sem kar odnehal, nisem razumel. WTF se grejo eni!
Glede prižiganja avta pa tako: jst vedno počakam, da se pogasne kar se mora, da vidiš če kaj ne dela. Pozimi pa itak moram počakat da predgretje opravi svoje. Kadar je minus 10 vedno traja ene 5-6 sekund.
Da se mašina ogreje na delovno temperaturo. Bencinar rabi pozimi ravno 500 m da začne kazalc gor iti. Dizl, do Celja se pelem (25km) in je kazalc na max 60, če ne teram v visoke obrate (nad 3000).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jrtjtejtt ()
BigWhale ::
Dnevne luci so precej fajn zadeva. Kako deluje stikalo je pa povsem logicno. Ce nisi razumel kako deluje stikalo za luci, kako si bil sele zmeden pri zmigavcih! K mas en gumb za vse stiri, pa pol eno rocko za samo leve ali pa samo desne, pa se to ce prizges potem samo utripajo, sploh ne gorijo! Pr enih avtih je clo tko, da ce je avto ugasnjen in zmigavec ostane vklopljen se pa prizgejo pozicijske luci?!?!?!
Fak, cela zmeda! :P
Fak, cela zmeda! :P
aljazh ::
@alien
Verjetno imaš fuč termostat. Enako je bilo pri meni, po zamenjavi pa se motor (1.9 jtd) normalno segreje na 90 stopinj in tam tudi ostane, četudi vozim na 1500 obratih v peti prestavi. Računaj pa na strošek okrog 130 eur na pooblaščenem servisu.
Verjetno imaš fuč termostat. Enako je bilo pri meni, po zamenjavi pa se motor (1.9 jtd) normalno segreje na 90 stopinj in tam tudi ostane, četudi vozim na 1500 obratih v peti prestavi. Računaj pa na strošek okrog 130 eur na pooblaščenem servisu.
Izi ::
Haha, BigWhale, dobro napisano.
To kar tukaj pišete velja samo za dizlaše.
Pri bencinarjih se med vžiganjem motorja vsi električni porabniki samodejno izključijo in je torej vseeno koliko časa si prej imel kontakt. Tako je bilo pri mojih vseh enajstih bencinarjih, ki sem jih zamenjal do sedaj.
Tako je tudi pisalo v priročniku, da je pozicija kontakt namenjena samo preverjanju delovanja armaturnih lučk.
Ob kontaktu je dobila elektriko samo armaturna plošča, da se preveri delovanje lučk, avtoradio je začel igrati in dnevne luči so se prižgale.
Kontakt pri vseh mojih dosedanjih bencinarjih ni imel z mašino nobene povezave. Ko sem dal ključ v naslednjo pozicijo pa se je vse skupaj ugasnilo, ugasnejo lučke na armaturi, ugasne radijo, ugasnejo luči in začne se zagon mašine.
Ob zagonu mašine je bilo vedno vse ugasnjeno. Tema znotraj in zunaj avta, radio je nehal igrati, dokler se ni motor zagnal in je spet vse zasvetilo in zaigralo.
Torej ni bilo nobene potrebe čakati v pozicijo kontakt, ker se je ob vžiganju mašine tako ali tako vse ugasnilo.
Sedaj pa je to razpravljanje tako ali tako brezveze, ker imajo že skoraj vsi novi avti samo gumb "START" in se avtomobilski ključi pospešeno poslavljajo.
Tukaj pa tako nimaš več kaj razmišljati.
Ko stisneš sklopko zasveti gumb "START", vse ostalo je še vedno ugasnjeno. Ko pa pritisneš gumb pa se motor v hipu prižge.
Imam enega bencinarja in enega dizlaša, pa se pri obeh ob pritisku gumba "START" mašina zažene v hipu brez kakšnegakoli čakanja pa četudi je zunaj zima pri -20°C.
Kako so to rešili pri dizlu nimam pojma, ker pri mojem starem tovornem dizlašu moram pri -20°C čakati najmanj 10 sekund, preden ga lahko vžgem, ta novi pa sredi najhujše zime brez kakšnega predogrevanja v desetinki sekunde po pritisku na gumb že lepo brni.
To kar tukaj pišete velja samo za dizlaše.
Pri bencinarjih se med vžiganjem motorja vsi električni porabniki samodejno izključijo in je torej vseeno koliko časa si prej imel kontakt. Tako je bilo pri mojih vseh enajstih bencinarjih, ki sem jih zamenjal do sedaj.
Tako je tudi pisalo v priročniku, da je pozicija kontakt namenjena samo preverjanju delovanja armaturnih lučk.
Ob kontaktu je dobila elektriko samo armaturna plošča, da se preveri delovanje lučk, avtoradio je začel igrati in dnevne luči so se prižgale.
Kontakt pri vseh mojih dosedanjih bencinarjih ni imel z mašino nobene povezave. Ko sem dal ključ v naslednjo pozicijo pa se je vse skupaj ugasnilo, ugasnejo lučke na armaturi, ugasne radijo, ugasnejo luči in začne se zagon mašine.
Ob zagonu mašine je bilo vedno vse ugasnjeno. Tema znotraj in zunaj avta, radio je nehal igrati, dokler se ni motor zagnal in je spet vse zasvetilo in zaigralo.
Torej ni bilo nobene potrebe čakati v pozicijo kontakt, ker se je ob vžiganju mašine tako ali tako vse ugasnilo.
Sedaj pa je to razpravljanje tako ali tako brezveze, ker imajo že skoraj vsi novi avti samo gumb "START" in se avtomobilski ključi pospešeno poslavljajo.
Tukaj pa tako nimaš več kaj razmišljati.
Ko stisneš sklopko zasveti gumb "START", vse ostalo je še vedno ugasnjeno. Ko pa pritisneš gumb pa se motor v hipu prižge.
Imam enega bencinarja in enega dizlaša, pa se pri obeh ob pritisku gumba "START" mašina zažene v hipu brez kakšnegakoli čakanja pa četudi je zunaj zima pri -20°C.
Kako so to rešili pri dizlu nimam pojma, ker pri mojem starem tovornem dizlašu moram pri -20°C čakati najmanj 10 sekund, preden ga lahko vžgem, ta novi pa sredi najhujše zime brez kakšnega predogrevanja v desetinki sekunde po pritisku na gumb že lepo brni.
PARTyZAN ::
@Aigle: se ugasnejo. Tebi se zdi, da pomežiknejo, ker vmes ostanejo pozicijske prižgane cel čas :P.
Pyr0Beast ::
Pri novejših dizlih se začne stvar gret že ko stisneš knof centralnega zaklepanja.
Some nanoparticles are more equal than others
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place
Izi ::
Pri novejših dizlih se začne stvar gret že ko stisneš knof centralnega zaklepanja.
Verjetno bo nekaj takega, to bi pojasnilo zadevo.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Dilema ob menjavi avtomobila (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11468 (8038) | IL_DIAVOLO |
» | Vprašanje glede dizla (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Na cesti | 67109 (47573) | blay44 |
» | Kater avto vzet (prvi) (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 23030 (19961) | RejZoR |
» | Diesel ali bencinar (strani: 1 2 3 4 … 10 11 12 13 )Oddelek: Loža | 131971 (115984) | parus |
» | gretje motorja 1,9 JTD - fiat, lancia, alfaOddelek: Loža | 6330 (5730) | koyotee |