Forum » Loža » Na katerih področjih lahko ljudi zamenjajo Informacijske tehnologije?
Na katerih področjih lahko ljudi zamenjajo Informacijske tehnologije?
Stepni Volk ::
Upanje in vera članstva tega foruma v tehnologijo je verjetno visoka. Zanima me, kje in na katerih področji ali poklicih nas lahko zamenjajo roboti, računalniki, programi... proizvodi sodobne informacijske tehnologije.
Če vzameš za primer čiščenje. Robotizirani sesalci znajo samo pogojno čistiti tla. Prah, ki se nahaja na vrhu omar, vrat, oken, med in izza radiatorjev, je za njih nedosegljiv. Dodatno potem tal ne znajo pomiti. Ne znajo dvigniti preprogo, jo nesti ven...
Tako kot film Metropolis, stari črno beli film, ki je takrat predvidel, da nas bodo povseod zamenjali stroji... seveda se to ni zgodilo in ludizem tudi ni pomagal. Vera v stroje je usahnila.
Podobno tudi današnja vera v vsezmožnost Informacijske tehnologije dosega svoje meje?
.
Če vzameš za primer čiščenje. Robotizirani sesalci znajo samo pogojno čistiti tla. Prah, ki se nahaja na vrhu omar, vrat, oken, med in izza radiatorjev, je za njih nedosegljiv. Dodatno potem tal ne znajo pomiti. Ne znajo dvigniti preprogo, jo nesti ven...
Tako kot film Metropolis, stari črno beli film, ki je takrat predvidel, da nas bodo povseod zamenjali stroji... seveda se to ni zgodilo in ludizem tudi ni pomagal. Vera v stroje je usahnila.
Podobno tudi današnja vera v vsezmožnost Informacijske tehnologije dosega svoje meje?
.
- spremenilo: Stepni Volk ()
kopernik ::
Vera ? Kakšna vera ? Tukaj ni nobene vere. Iz razvoja zadnjih desetletij je mogoče potegniti določene zaključke. Torej gre za predvidevanja in ne za vero. Vsaj jaz tega ne vidim v tem smislu.
Crimson_Shadow ::
Hmm? Pa ravno včeraj se mi je utrnila ideja, da je človek tako ali tako že ozaveščena in utelešena "AI" (zavest). Če rečem malo drugače. Človek je utelešena in ozaveščena "singularnost". Že tako posedujemo moč, da spreminjamo sebe in okolje. Ko pa začnemo iskati težave za lastne napake zunaj nas in jih tudi rešujemo na tak način, smo pogubljeni (metaforično rečeno).
Pobrano iz enega starega špila:
To forsake one's inner being is to abandon thy hopes for thyself and thy world.
Vera, da nas bo neka tretja stvar (pa naj bo bog ali pa tehnologija) rešila naše lastne težave ni nikoli dobra. S tem zanikamo sebe in svoje lastne sposobnosti.
In res, če bomo dali računalniški AI nek smisel za njen lastni obstoj, nam bo le-ta dala samo dve možnosti (kot skrajnosti). Pogubljenje ali pa nadaljno človeško "transcendacijo".
Pobrano iz enega starega špila:
To forsake one's inner being is to abandon thy hopes for thyself and thy world.
Vera, da nas bo neka tretja stvar (pa naj bo bog ali pa tehnologija) rešila naše lastne težave ni nikoli dobra. S tem zanikamo sebe in svoje lastne sposobnosti.
In res, če bomo dali računalniški AI nek smisel za njen lastni obstoj, nam bo le-ta dala samo dve možnosti (kot skrajnosti). Pogubljenje ali pa nadaljno človeško "transcendacijo".
We create worlds
Stepni Volk ::
V Šahu so boljši od nas.
V nezadovoljstvu bi tudi lahko bili. Samo program spišeš, ki govori, kot tisti mali "mrgud" od Smrkcev: "Ne maram..."
V nezadovoljstvu bi tudi lahko bili. Samo program spišeš, ki govori, kot tisti mali "mrgud" od Smrkcev: "Ne maram..."
Daedalus ::
Podobno tudi današnja vera v vsezmožnost Informacijske tehnologije dosega svoje meje?
Tisti, ki tako razmišlja (še) ni opazil, da se show pravzaprav še niti dobro ni začel... Počakaj še ene pet let, pa se pol vprašaj isto zadevo.
Tisti, ki tako razmišlja (še) ni opazil, da se show pravzaprav še niti dobro ni začel... Počakaj še ene pet let, pa se pol vprašaj isto zadevo.
Man is condemned to be free; because once thrown into the world,
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
he is responsible for everything he does.
[J.P.Sartre]
Crimson_Shadow ::
Daedalus, mislim, da boš razočaran.
Če nam (ljudstvu) vsilijo TC (Trusted Computing) lahko kar pozabiš na veliko večino na kar ti sanjaš. Tista tehnologija, ki jo ti čakaš, bo na voljo samo najbogatejšim in najpetičnejšim skupinam.
Če nam (ljudstvu) vsilijo TC (Trusted Computing) lahko kar pozabiš na veliko večino na kar ti sanjaš. Tista tehnologija, ki jo ti čakaš, bo na voljo samo najbogatejšim in najpetičnejšim skupinam.
We create worlds
Grey ::
Če gledam dolgoročno, smo vsi nepotrebni za razvoj sveta.
Best-case scenario je ta, da bomo ustvarili svet, ki je podoben Indiji-Koromandiji(če se prej ne uničimo).
Worst-case scenario pa to, da se ali ne bo nič zgodilo(svet ostane v taki bedi kot je) ali pa to, da bojo roboti povzročili huuude probleme.
V kratkem, bi lahko naredili:
- trgovine brez prodajalk,
- e-uprava(nič več frdamane papirologije),
- bencinski servisi brez prodajalcev,
- avtošole brez "realne prakse" - vožnja v simulatorju(kot za letala),
- profesorji? - (naredili bi e-šolo(vsak se uči zase in napreduje tako hitro kolikor sam želi), posledično je strošek šolanja enega otroka manjši za vsaj 15x),
- filmski igralci so nepomembni(računalniška grafika je zelo napredovala)
- taksisti nepomembni(napredek na področju samodejne vožnje avtomobila je kar hiter)
- smotrnost avtomobilov???(povezave med kraji čim bolj urediti, napraviti hiter prevoz iz kateregakoli kraja in čim ceneje(kar je seveda možno ob uporabi naprednih motorjev in samodejne vožnje))
Obstaja še kar nekaj stvari, kjer smo pogrešljivi...počasi bo treba srednje šole zapirat.
Best-case scenario je ta, da bomo ustvarili svet, ki je podoben Indiji-Koromandiji(če se prej ne uničimo).
Worst-case scenario pa to, da se ali ne bo nič zgodilo(svet ostane v taki bedi kot je) ali pa to, da bojo roboti povzročili huuude probleme.
V kratkem, bi lahko naredili:
- trgovine brez prodajalk,
- e-uprava(nič več frdamane papirologije),
- bencinski servisi brez prodajalcev,
- avtošole brez "realne prakse" - vožnja v simulatorju(kot za letala),
- profesorji? - (naredili bi e-šolo(vsak se uči zase in napreduje tako hitro kolikor sam želi), posledično je strošek šolanja enega otroka manjši za vsaj 15x),
- filmski igralci so nepomembni(računalniška grafika je zelo napredovala)
- taksisti nepomembni(napredek na področju samodejne vožnje avtomobila je kar hiter)
- smotrnost avtomobilov???(povezave med kraji čim bolj urediti, napraviti hiter prevoz iz kateregakoli kraja in čim ceneje(kar je seveda možno ob uporabi naprednih motorjev in samodejne vožnje))
Obstaja še kar nekaj stvari, kjer smo pogrešljivi...počasi bo treba srednje šole zapirat.
budili ::
očitno razvoj in implementacija dosti košta (kok že za slo gospodarstvo velja, mogoče 2% BDP)
ok, za nekatere operacije, ki se bi jih dalo čisto avtomatizirati, bi verjetno lahko že sedaj začeli
(prodaja kart, el. plačevaje mobilna naprava,plačevanje bencina, el. položnice imamo že sedaj (vsak dan dražje, zakaj že ne vem... ))
ajde, da se recimo lotim samo enega od predlogov:
filmski igralci so nepomembni(računalniška grafika je zelo napredovala)
o kakem napredku ti govoris? npr. za LOTR goluma je uporabljen 3D motion tracking živega človeka, animacija se pa še vedno izvaja s krivuljami
(kot že 10 let nazaj), napredovala je edino dostopnost do uporabnika
mogoče kdo ve zakaj se še ni ukinil papirnat denar in da imamo samo knjižni? to bi že bil napredek
ok, za nekatere operacije, ki se bi jih dalo čisto avtomatizirati, bi verjetno lahko že sedaj začeli
(prodaja kart, el. plačevaje mobilna naprava,plačevanje bencina, el. položnice imamo že sedaj (vsak dan dražje, zakaj že ne vem... ))
ajde, da se recimo lotim samo enega od predlogov:
filmski igralci so nepomembni(računalniška grafika je zelo napredovala)
o kakem napredku ti govoris? npr. za LOTR goluma je uporabljen 3D motion tracking živega človeka, animacija se pa še vedno izvaja s krivuljami
(kot že 10 let nazaj), napredovala je edino dostopnost do uporabnika
mogoče kdo ve zakaj se še ni ukinil papirnat denar in da imamo samo knjižni? to bi že bil napredek
flipflop ::
Saj bencinski servisi brez prodajalcev so že v Sloveniji, samo rabiš posebno kartico da lahko začneš tankat. Medtem pa na Poljskem še vedno obstajajo črpalke, kjer si ne smeš sam natočiti goriva ali vzeti pijače s police.
BigWhale ::
Jaz sem pri nas edini bencinski servis 'brez' prodajalcev nasel v Slovenski Bistrici. Petrol ga ima. Ni cisto brez prodajalcev ampak je na eni od pump namontiran gor terminal preko katerega lahko s poljubno kartico placas gorivo. Pri petih ustavljanjih tam vsaj pri dveh ta terminal ni delal... :P
Ce kdo ve za kako tako pumpo se v Mariboru naj pove kje je... Drugace moram not in potem tri vrecke stvari ven nesem... ;)
Ce kdo ve za kako tako pumpo se v Mariboru naj pove kje je... Drugace moram not in potem tri vrecke stvari ven nesem... ;)
flipflop ::
Eno imaš še v Postojni, ampak večinoma tankajo tovornjaki. Dela pa vedno. Je pa res, da ni od Petrola.
barbarpapa1 ::
Zdravo
V Mariboru je na Šentiljski cesti prirpavljen Petrolov bencinski servis, ki bo deloval povsem brez osebja. Na voljo (se mi zdi) so 4 "točilna" mesta, prirejena za tankanje s kartico. Na ozemlju je še samo en kontejner brez oken, pa videokamer je kar nekaj naštepanih. Otvoritev bo predvidoma konec septembra.
LP
Jože
V Mariboru je na Šentiljski cesti prirpavljen Petrolov bencinski servis, ki bo deloval povsem brez osebja. Na voljo (se mi zdi) so 4 "točilna" mesta, prirejena za tankanje s kartico. Na ozemlju je še samo en kontejner brez oken, pa videokamer je kar nekaj naštepanih. Otvoritev bo predvidoma konec septembra.
LP
Jože
Stepni Volk ::
Grey - trgovine brez prodajalk že obstajajo: avtomati v katerega daš denar ali kartico, vtipkaš št. proizvoda in ta potem lepo pade ven. Že sprobal. Ne pri nas seveda (če odštejem sendvičo/snack mate).
e-uprava sicer delno obstaja, a lahko nanjo pozabiš. Ni ne štempljev ne podpisov. Zlorabe neznansko velike. Naenkrat ne boš več lastnik nepremičnine oz. vozila... No go.
bencinski servisi brez prodajalcev - že obstaja. A je to bolj DIY servis, informacijska tehnologija ti samo vzame denar, vse ostalo moraš narediti ti: ČLOVEK.
avtošole brez "realne prakse" - vožnja v simulatorju(kot za letala) - tudi že obstaja, a brez vožnje v praksi ne bo šlo. SImulatorji še zdaleč ne zmorejo simulirati realnosti in vseh možnih zapletov.
profesorji? in kdo bi snov vstavljav v tvoj e-učitelj? In kdo spreminjal izpite?
filmski igralci Deja Vu, a igralci živijo naprej. Zakaj? Ker ljudje rabimo oboževati ljudi. Jih častiti. Virtuelnega igralca ali junaka risanke nikoli ne moreš srečati, ne moreš prostiti za avtogram...
Taksisti in avtomobili - samodejne vožnje še kar nekaj časa ne boš videl. IT še ni sposobna prebaviti 3D = levo, desno in čas. Avtomobile zato še vedno bolje vozijo ljudje.
Da bi samodejna vožnja delovala, bi bilo potrebno popolnoma preurediti cestišča in jih izločiti iz ostalega dela sveta. Obstajajo avtomatizirani metroji. A je tam drugače. Tuneli so eksluzivni in v njih ni ovir, vremena, pešscev, živali... in tudi ostali promet je ne kompleksen (nekaj 10 vozil za celo mesto).
Avtomatični taksist te ne bo mogel pripeljati na cilj:
- prvič, ker je GPS navigacija zanekrat še v riti (poglej si Top Gear-ov test po Oxfordu),
- drugič, po opisu ti računalnik ne najde naslova
- tretjič, govora računalniki še ne prebavljajo
- četrtič niti ne obvladujejo vseh jezikov, narečij, naglasov (turisti)
- nultič: samodejna vožnja ni možna (glej zgoraj)
e-uprava sicer delno obstaja, a lahko nanjo pozabiš. Ni ne štempljev ne podpisov. Zlorabe neznansko velike. Naenkrat ne boš več lastnik nepremičnine oz. vozila... No go.
bencinski servisi brez prodajalcev - že obstaja. A je to bolj DIY servis, informacijska tehnologija ti samo vzame denar, vse ostalo moraš narediti ti: ČLOVEK.
avtošole brez "realne prakse" - vožnja v simulatorju(kot za letala) - tudi že obstaja, a brez vožnje v praksi ne bo šlo. SImulatorji še zdaleč ne zmorejo simulirati realnosti in vseh možnih zapletov.
profesorji? in kdo bi snov vstavljav v tvoj e-učitelj? In kdo spreminjal izpite?
filmski igralci Deja Vu, a igralci živijo naprej. Zakaj? Ker ljudje rabimo oboževati ljudi. Jih častiti. Virtuelnega igralca ali junaka risanke nikoli ne moreš srečati, ne moreš prostiti za avtogram...
Taksisti in avtomobili - samodejne vožnje še kar nekaj časa ne boš videl. IT še ni sposobna prebaviti 3D = levo, desno in čas. Avtomobile zato še vedno bolje vozijo ljudje.
Da bi samodejna vožnja delovala, bi bilo potrebno popolnoma preurediti cestišča in jih izločiti iz ostalega dela sveta. Obstajajo avtomatizirani metroji. A je tam drugače. Tuneli so eksluzivni in v njih ni ovir, vremena, pešscev, živali... in tudi ostali promet je ne kompleksen (nekaj 10 vozil za celo mesto).
Avtomatični taksist te ne bo mogel pripeljati na cilj:
- prvič, ker je GPS navigacija zanekrat še v riti (poglej si Top Gear-ov test po Oxfordu),
- drugič, po opisu ti računalnik ne najde naslova
- tretjič, govora računalniki še ne prebavljajo
- četrtič niti ne obvladujejo vseh jezikov, narečij, naglasov (turisti)
- nultič: samodejna vožnja ni možna (glej zgoraj)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
kopernik ::
Avtomatični taksist te ne bo mogel pripeljati na cilj
Kdo pravi, da se to ne bo spremenilo ? Sicer pa, menda se določene tovornjake lahko vozi s pomočjo gps-a, zaenkrat samo v določenem območju (mislim, da je šlo za neko ladjedelnico ali pristanišče; skratka, nek dokaj velik kompleks). Sčasoma bo marsikaj možno. Vprašanje je, kdaj bo to prešlo v splošno uporabo, saj pri takih stvareh ne tečejo postopki od danes do jutri (od zakonodaje do proizvodnje ... ogromno korakov).
Grey ::
Stepni Volk:
Zakaj potem ta storitev ni razširjena po vseh trgovinah? Namreč predvidevam, da kar precej zniža stroške. Poleg tega se pa lahko s tem poveča prepustnost blagajn.
GPS je itak out-dated. Čas bi že bil, da dajo novo tehnologijo ven, ki bi bila bolj natačna in zanesljiva.
Kako to, da IT še ni sposobna prebaviti teh osnovnih funkcij? A imajo kakšne probleme?
Če lahko bombe vodijo preko GPSa...zakaj ne bi mogli avtomobilov preko istega oz. podobnega sistema?
Zakaj potem ta storitev ni razširjena po vseh trgovinah? Namreč predvidevam, da kar precej zniža stroške. Poleg tega se pa lahko s tem poveča prepustnost blagajn.
GPS je itak out-dated. Čas bi že bil, da dajo novo tehnologijo ven, ki bi bila bolj natačna in zanesljiva.
Kako to, da IT še ni sposobna prebaviti teh osnovnih funkcij? A imajo kakšne probleme?
Če lahko bombe vodijo preko GPSa...zakaj ne bi mogli avtomobilov preko istega oz. podobnega sistema?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Grey ()
Stepni Volk ::
kopernik & grey - eno je voziti eno samo vozilo v laboratorijskih razmerah, nekaj popolnoma drugega v realni situaciji.
Realni svet obsega cestišča, ki niso označena na način, da bi jih sistemi v vozilih lahko prepoznali in se po njih usmerjali.
Da bi sitem deloval moraš spremeniti vsa cestišča in tako opremiti vsa vozila. Nemogoča revolucija. Ljudje ne bodo hoteli zamenjati obstoječih vozil. Paralelna gradnja tudi ne bo dovoljena (zeleni, ekologija...)
Kompleksnost vožnje prototipa po laboratoriju obsega eno samo vozilo. Je to promet?
Prototipi se niso sposobni spopasti z nepredvidenimi dogodki: odpoved delov vozila. Saj bi za kaj takšnega potrebovali senzor v vsakem delu. Človek v nasprotju zazna, da z vozilom ni nekaj v redu s pomočjo čutil in izkušenj (intuicije).
Mercedes Benz zna z radarjem držati razdaljo do vozila pred seboj, a ne zazna ostalih ovir: veja, drevo, kamni, led, olje... Enak problem, kot prej: preveč senzorjev.
In ko bodo vsi ti senzorji začeli sporočati: katero sporočilo ima prednost?
A nekaj bo: vedno več sistemov in pripomočkov, ki bodo lajšali del vožnje voznikom in v raznih situacijah odločali (zgoraj omenjeni radar in zaviranje), a še dolgo ne bodo zamenjali človeka.
Realni svet obsega cestišča, ki niso označena na način, da bi jih sistemi v vozilih lahko prepoznali in se po njih usmerjali.
Da bi sitem deloval moraš spremeniti vsa cestišča in tako opremiti vsa vozila. Nemogoča revolucija. Ljudje ne bodo hoteli zamenjati obstoječih vozil. Paralelna gradnja tudi ne bo dovoljena (zeleni, ekologija...)
Kompleksnost vožnje prototipa po laboratoriju obsega eno samo vozilo. Je to promet?
Prototipi se niso sposobni spopasti z nepredvidenimi dogodki: odpoved delov vozila. Saj bi za kaj takšnega potrebovali senzor v vsakem delu. Človek v nasprotju zazna, da z vozilom ni nekaj v redu s pomočjo čutil in izkušenj (intuicije).
Mercedes Benz zna z radarjem držati razdaljo do vozila pred seboj, a ne zazna ostalih ovir: veja, drevo, kamni, led, olje... Enak problem, kot prej: preveč senzorjev.
In ko bodo vsi ti senzorji začeli sporočati: katero sporočilo ima prednost?
A nekaj bo: vedno več sistemov in pripomočkov, ki bodo lajšali del vožnje voznikom in v raznih situacijah odločali (zgoraj omenjeni radar in zaviranje), a še dolgo ne bodo zamenjali človeka.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Stepni Volk ()
Keyser Soze ::
Pri vozilih bo vse steklo, le en real time 3D scan okolja je potrebno implementirat v avto. No ja, pa kompjuter, ki bo zmogel tak tok informacij obdelat. Pomoje ni problem kako to naredit, ampak zagotoviti dovolj močno mašino, ki bi obdelala vse te podatke.
Saj tudi ti ne veš v bistvu kako reagirat na skalo in drevo na cesti, ki se nenadoma pojavita pred tabo. Nagonsko odviješ in to je to. Mašina lahko sprocesira podatke in na podlagi tega izvede najboljšo potezo v dani situaciji. Ti nimaš časa oz. zmogljivosti preračunavat, kako hud bo trk z skalo ali pa z drevesom, ona ima.
P.S.: Si že kdaj srečal Homerja?
Saj tudi ti ne veš v bistvu kako reagirat na skalo in drevo na cesti, ki se nenadoma pojavita pred tabo. Nagonsko odviješ in to je to. Mašina lahko sprocesira podatke in na podlagi tega izvede najboljšo potezo v dani situaciji. Ti nimaš časa oz. zmogljivosti preračunavat, kako hud bo trk z skalo ali pa z drevesom, ona ima.
P.S.: Si že kdaj srečal Homerja?
Zvedavec ::
V tujini sem že videl samopostrežno blagajno: vtakneš vanjo kartico, potem voziš izdelke čez čitalec in to je to. Zraven se pa malo sprehaja kakšen varnostnik. Ampak to ni zamenjava z informacijsko tehnologijo, ker moraš vse delo narediti sam. Ko bodo imeli dovolj poceni radijske nalepke in se bo dvolj z vozičkom zapeljati mimo blagajne, bo pa to že druga pesem.
Pri zlaganju na police bo pa ljudi teže nadomestiti, bo pa na koncu najbrž tako, da bo računalnik vodil poslovanje trgovine, zaloge, naročal in naročal zaposlenim delavcem, kateri izdelek naj nesejo na katero polico.
Pri zlaganju na police bo pa ljudi teže nadomestiti, bo pa na koncu najbrž tako, da bo računalnik vodil poslovanje trgovine, zaloge, naročal in naročal zaposlenim delavcem, kateri izdelek naj nesejo na katero polico.
flipflop ::
Kaj ko bi si dal kar doma VR čelado na glavo, šel po VR trgovini, poklikal kar bi hotel kupit, potem bi se pa vsi artikli zapakirali v škatlo, ki bi ti jo dostavili na dom, ali pa bi jo sam prišel iskat.
flipflop ::
Zaradi mene si lahko tudi elektrodo vtakneš v možgane, ali pa uporabiš katerega od drugih 1000 načinov za avtomatizacijo trgovine.
Nejc Pintar ::
http://www.mercator.si/trgovina/ - samo še robota bi rabil da bi vse skupaj spravil in ti pripeljal na dom
Lahko je biti prvi, če si edini!
Thomas ::
Pomislite tole.
V ZDA nardijo 1/4 svetovnega outputa v industriji. Zaposlujejo okoli 13 milijonov ljudi. Pomeni, da bi po ameriških standardih lahko naredlo VSE kar danes naredi industrija, manj kot 60 milijonov ljudi. Manj kot 1% prebivalcev Zemlje.
p.s.
Kogar ni pretreslo, je IMO brezveznik.
V ZDA nardijo 1/4 svetovnega outputa v industriji. Zaposlujejo okoli 13 milijonov ljudi. Pomeni, da bi po ameriških standardih lahko naredlo VSE kar danes naredi industrija, manj kot 60 milijonov ljudi. Manj kot 1% prebivalcev Zemlje.
p.s.
Kogar ni pretreslo, je IMO brezveznik.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Nejc Pintar ::
Prišel sem na idejo, sam bi sistem zasnoval tako da bi recimo zaposlil človeka, in če ta dobi, kupi zamenjavo zase pač dobiva plačo naprej in ne dela, IMO dobro za razvoj + za brezposelne
Lahko je biti prvi, če si edini!
Thomas ::
Seveda. Temu se reče lastniška družba. O tem je govoril predsednik Bush v svojem nastopnem govoru za drugi mandat.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Nejc Pintar ::
Eh, povsod me prehitijo
Se da dobti kakšen članek o tem?
Se da dobti kakšen članek o tem?
Lahko je biti prvi, če si edini!
Thomas ::
Še en link.
Socialistična miselnost, da "naj je samo tisti ki dela", je neprimerna za čase, ko je avtomatizacija tovarn že 90% narejena. Da bi se torej izognili krizi, ki bi iz takega pojmovanja izšla in ki iz takega pojmovanja že izhaja, je nujno spremeniti dninarje v posestnike. Ki smejo iz tega naslova - posesti - sedeti za mizo in jesti žgance. Ker dninarsko delo opravljajo robotski kombajni.
Druga alternativa sta Chavez v Venezueli in Stoltenberg, ki je ravno dobil volitve na Norveškem. Onadva bosta plačevala ljudi iz naslova državljanstva. Financirala naj bi pa to iz nafte. Po vzoru Emiratov. Toda kaj bo, ko bo cena nafte padla, ne mislita ne onadva, ne emirji.
Mi nočemo, da so ljudje prisesani na neko rudno bogastvo relativne vrednosti. Mi hočemo da so solastniki čedalje bolj avtomatizirane industrije IN storitev.
Socialistična miselnost, da "naj je samo tisti ki dela", je neprimerna za čase, ko je avtomatizacija tovarn že 90% narejena. Da bi se torej izognili krizi, ki bi iz takega pojmovanja izšla in ki iz takega pojmovanja že izhaja, je nujno spremeniti dninarje v posestnike. Ki smejo iz tega naslova - posesti - sedeti za mizo in jesti žgance. Ker dninarsko delo opravljajo robotski kombajni.
Druga alternativa sta Chavez v Venezueli in Stoltenberg, ki je ravno dobil volitve na Norveškem. Onadva bosta plačevala ljudi iz naslova državljanstva. Financirala naj bi pa to iz nafte. Po vzoru Emiratov. Toda kaj bo, ko bo cena nafte padla, ne mislita ne onadva, ne emirji.
Mi nočemo, da so ljudje prisesani na neko rudno bogastvo relativne vrednosti. Mi hočemo da so solastniki čedalje bolj avtomatizirane industrije IN storitev.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
barbarpapa1 ::
Zdravo
Thomas, me ni pretreslo, niti malo. Sicer bi pa rad videl linke za tvoje podatke o industrijskem outputu v USA.
Zakaj me ni pretreslo? Zato, ker smo v moji firmi razvili en proizvod (in pa tehnologijo), kjer npr. Čehi za podobnega na liniji zaposlujejo 20 ljudi, jih mi za isti output potrebujemo 6 ljudi. Pa že s sodelavci razmišljamo, kako človeško manipulacijo na liniji nadomestili z robotsko. Posledično bi na liniji potrebovali samo še dva človeka (enega, ki bo nadziral zadevo in ustrezno ukrepal ob težavah, drugega pa, da bo linijo oskrboval z materialom in odvažal končane izdelke), pa še output na časovno enoto bi se dvignil. Počasi nas bo v razvoju in tehnologiji potrebnih več za razvoj izdelka in tehnologije, kot za dejansko proizvodnjo na liniji .
Drugače se pa neizogibno vračamo k rimljanskemu pojmovanju vira bogastva. Tudi oni so bili mnenja, da je vir bogastva lastnina, predvsem lastnina nad zemljo. To razmišljanje bo treba razširiti na lastništvo biločega (znanja, proizvodnih sredstev, naravnih bogastev...), kar lahko soustvarja novo vrednost....Jaz bi najraje posedoval portfolio, ki bi vseboval vsega po malo (nikoli ne veš...)
Ja, prihodnost bo (je) razburljiva....
Pa posedujte dobičkonosne stvari....
Nočko
Jože
Thomas, me ni pretreslo, niti malo. Sicer bi pa rad videl linke za tvoje podatke o industrijskem outputu v USA.
Zakaj me ni pretreslo? Zato, ker smo v moji firmi razvili en proizvod (in pa tehnologijo), kjer npr. Čehi za podobnega na liniji zaposlujejo 20 ljudi, jih mi za isti output potrebujemo 6 ljudi. Pa že s sodelavci razmišljamo, kako človeško manipulacijo na liniji nadomestili z robotsko. Posledično bi na liniji potrebovali samo še dva človeka (enega, ki bo nadziral zadevo in ustrezno ukrepal ob težavah, drugega pa, da bo linijo oskrboval z materialom in odvažal končane izdelke), pa še output na časovno enoto bi se dvignil. Počasi nas bo v razvoju in tehnologiji potrebnih več za razvoj izdelka in tehnologije, kot za dejansko proizvodnjo na liniji .
Drugače se pa neizogibno vračamo k rimljanskemu pojmovanju vira bogastva. Tudi oni so bili mnenja, da je vir bogastva lastnina, predvsem lastnina nad zemljo. To razmišljanje bo treba razširiti na lastništvo biločega (znanja, proizvodnih sredstev, naravnih bogastev...), kar lahko soustvarja novo vrednost....Jaz bi najraje posedoval portfolio, ki bi vseboval vsega po malo (nikoli ne veš...)
Ja, prihodnost bo (je) razburljiva....
Pa posedujte dobičkonosne stvari....
Nočko
Jože
Thomas ::
Jah tebe ni pretreslo, pa vseeno nisi brezveznik.
Ti zadeve v zvezi z avtomatizacijo (očitno) poznaš od bliže.
Ti zadeve v zvezi z avtomatizacijo (očitno) poznaš od bliže.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Stepni Volk ::
Thomas, očitno sva poslušala isto oddajo. In nič me ni pretreslo... Japonska ima 29% svetovnega outputa. To je 1/4 + 4% :)
Nemčija ga ima 9%.
A vse skupaj nima ravno največje povezave z vpašanjem, ki sem ga postavil. Ne da ne bi bilo zanimivo, kaj se bo zgodilo, če večino delovnih mest prevzame IT, ter dobiček lasteniki le tega.
Zanimalo me je, kje nas bodo IT zamenjale in če je to realno možno. Povečini so bile samo "pravljice" in vera v to. In ne tudi konkretnih primerov.
Morda pomaga obratno vprašanje, kje nas ne bodo nikoli zamenjale?
(V trošenju dobička :)
Nemčija ga ima 9%.
A vse skupaj nima ravno največje povezave z vpašanjem, ki sem ga postavil. Ne da ne bi bilo zanimivo, kaj se bo zgodilo, če večino delovnih mest prevzame IT, ter dobiček lasteniki le tega.
Zanimalo me je, kje nas bodo IT zamenjale in če je to realno možno. Povečini so bile samo "pravljice" in vera v to. In ne tudi konkretnih primerov.
Morda pomaga obratno vprašanje, kje nas ne bodo nikoli zamenjale?
(V trošenju dobička :)
Microsoft ::
Ja verjetno nas IT nikoli ne bo zamenjal nad lastnistvom ITja, ker ce bo IT samega sebe lastil, nas svet ne potrebuje vec.
Se glede trgovin. Prihodnost ni v tem, da se ti tam z vozickom cijazis po trgovini pa ises, kje majo tiste svari. Prihodnost je v tem, da mas ti naroceno, kaj ti mesecno prinesejo na dom, temu pa se dodas kaj posebnega, ce hoces. Ostalo te ne zanima.
by Miha
Se glede trgovin. Prihodnost ni v tem, da se ti tam z vozickom cijazis po trgovini pa ises, kje majo tiste svari. Prihodnost je v tem, da mas ti naroceno, kaj ti mesecno prinesejo na dom, temu pa se dodas kaj posebnega, ce hoces. Ostalo te ne zanima.
by Miha
s8eqaWrumatu*h-+r5wre3$ev_pheNeyut#VUbraS@e2$u5ESwE67&uhukuCh3pr
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Microsoft ()
Thomas ::
Ma kje pa, Japonci nimajo 29%. Ni bla dobra tvoja oddaja.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Saladin ::
Za popolno zamenjavo ljudi v bilokakšnih zahtevnejših zadevah potrebuješ dvoje (pod pogojem, da so le ti poceni, zanesljivi in dovolj kompaktni ter ekonomični)
-AI z I/O, ki dovolj dobro posnema človeško
-Mehanizem, ki bo vse te ukaze spremenil v koristno delo
Kot je iz prejšnjih postov razvidno, je za zamenjavo potreben sistem, ki zna sam sebe popolnoma nadzorovat, popravljat, komunicirat ter se prilagajat raznim potrebam (predvidenim in nepredvidenim)
Noben stroj danes (niti v bližnji prihodnjosti) ne bo mogel niti razmišljat niti upravljat mehanizem, ki bi uspešno nadomestil človeško telo (ko se tiče večuporabnosti in fleksibilnosti)
Tako da se zadeve ne bodo kmalu tako radikalno spremenile, kot nekateri napovedujejo. DOločene poklicne smeri bodo izginjale, pojavljale pa se bodo nove. Človeški faktor bo še vedno potreben.
Zato nirvane, ko bodo vse delali stroji in bodo sadeže uživali ljudje ali pekel, ko bo človek postal
suženj strojev (v fizičnem smislu) še dolgo ni za pričakovati.
Ko pa bo prišlo do tega, bo pa verjetno potrebna sprememba same človeške narave (recimo moja debata o Definiciji človeka)
-AI z I/O, ki dovolj dobro posnema človeško
-Mehanizem, ki bo vse te ukaze spremenil v koristno delo
Kot je iz prejšnjih postov razvidno, je za zamenjavo potreben sistem, ki zna sam sebe popolnoma nadzorovat, popravljat, komunicirat ter se prilagajat raznim potrebam (predvidenim in nepredvidenim)
Noben stroj danes (niti v bližnji prihodnjosti) ne bo mogel niti razmišljat niti upravljat mehanizem, ki bi uspešno nadomestil človeško telo (ko se tiče večuporabnosti in fleksibilnosti)
Tako da se zadeve ne bodo kmalu tako radikalno spremenile, kot nekateri napovedujejo. DOločene poklicne smeri bodo izginjale, pojavljale pa se bodo nove. Človeški faktor bo še vedno potreben.
Zato nirvane, ko bodo vse delali stroji in bodo sadeže uživali ljudje ali pekel, ko bo človek postal
suženj strojev (v fizičnem smislu) še dolgo ni za pričakovati.
Ko pa bo prišlo do tega, bo pa verjetno potrebna sprememba same človeške narave (recimo moja debata o Definiciji človeka)
Dobro je kar nosi največ svobodne koristi/najmanj bolečine čim več sentientom
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
na najhitrejši, najvarnejši in najbolj moralen način za najdaljše obdobje.
"Utilitarianizem po Saladinovo"
perci ::
Tale z 29 procenti je res mal sumljiva .
Drugač pa se ne strinjam čist s tabo, Thomas.
Američani ne delajo superg, ne šivajo gat in štunfov itd. Delajo pa stvari, ki imajo v svetu višjo ceno kot moje gate. Te stvari so ponavadi povezane z visoko tehnologijo, tu pa potreba po velikem številu ljudi zaradi dobre avtomatizacije in organiziranosti odpade.
Če bi američani šivali gate in štunfe, bi verjetno njihov output bil manjši. Zato pa menim, da tile procenti so samo procenti v smislu tržne vrednosti, ne pa v smislu vloženega človeškega dela.
Drugač pa se ne strinjam čist s tabo, Thomas.
Američani ne delajo superg, ne šivajo gat in štunfov itd. Delajo pa stvari, ki imajo v svetu višjo ceno kot moje gate. Te stvari so ponavadi povezane z visoko tehnologijo, tu pa potreba po velikem številu ljudi zaradi dobre avtomatizacije in organiziranosti odpade.
Če bi američani šivali gate in štunfe, bi verjetno njihov output bil manjši. Zato pa menim, da tile procenti so samo procenti v smislu tržne vrednosti, ne pa v smislu vloženega človeškega dela.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: perci ()
Eschelon ::
Me zanima, kaj pomeni 1/4. Se šteje tudi offshoring/prelivanje kapitala znotraj korporacij?
Lahko je šel nekdo seštet izkupiček "Ameriških" korporacij - oz. vseh v Ameriki registriranih družb. Skratka - izkupiček ni nujno pridelan na ozemlju ZDA (in če to drži, potem ga nima smisla povezovati s številom tam zaposlenih).
"" - v času multinacionalk je vprašljivo govoriti o nacionalni pripadnosti korporacije.
Lahko je šel nekdo seštet izkupiček "Ameriških" korporacij - oz. vseh v Ameriki registriranih družb. Skratka - izkupiček ni nujno pridelan na ozemlju ZDA (in če to drži, potem ga nima smisla povezovati s številom tam zaposlenih).
"" - v času multinacionalk je vprašljivo govoriti o nacionalni pripadnosti korporacije.
Vedeti, razumeti, znati.
Thomas ::
Ne, ne, sej ne gre za drugega, kot za industrijski output. Torej za procent dobrin, ki jih naredi industrija v ZDA. Za takoimenovan manufacturing sector in njegov fizični output.
Podobno, kot je visoko produktivno kmetijstvo v ZDA, je tudi industrija.
Seveda, cel svet temu sledi, kakšna Nova Zelandija pa je celo pred njimi. Gre za samo šokantnost tega podatka, kako malo ljudi toliko proizvede, ne ravno za ZDA kot take.
Ja, odpuščanja in nezaposlenost v Nemčiji lahko gledate v isti luči. Vedno manj ljudi je v industriji. Samo 10% delovne sile v Ameriki. Toda v nasprotju z Ameriko, Nemci prisegajo na industrijo, ne tudi na storitve. Tako nimajo presežnih delavcev kam dat.
Samo tudi ni o Nemčiji tukaj. Je o tem, kako malo ljudi je treba za tak ogromen output.
Pa za to, da storitve se (že tudi) avtomatizirajo.
Podobno, kot je visoko produktivno kmetijstvo v ZDA, je tudi industrija.
Seveda, cel svet temu sledi, kakšna Nova Zelandija pa je celo pred njimi. Gre za samo šokantnost tega podatka, kako malo ljudi toliko proizvede, ne ravno za ZDA kot take.
Ja, odpuščanja in nezaposlenost v Nemčiji lahko gledate v isti luči. Vedno manj ljudi je v industriji. Samo 10% delovne sile v Ameriki. Toda v nasprotju z Ameriko, Nemci prisegajo na industrijo, ne tudi na storitve. Tako nimajo presežnih delavcev kam dat.
Samo tudi ni o Nemčiji tukaj. Je o tem, kako malo ljudi je treba za tak ogromen output.
Pa za to, da storitve se (že tudi) avtomatizirajo.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
kopernik ::
Kot je iz prejšnjih postov razvidno, je za zamenjavo potreben sistem, ki zna sam sebe popolnoma nadzorovat, popravljat, komunicirat ter se prilagajat raznim potrebam (predvidenim in nepredvidenim)
Pač se postopke prilagodi tako, da je potrebno čimmanj nadzora oz. premišljevanja o stvareh, ki niso del samega postopka. Tako kot je avtomatizirana linija v tovarni "malo" drugačna od delavske, tako so tudi online trgovine drugačne od marketa. En primer: v marketu stara teta pozabi stehtat jabolka, zato mora zaposlena na blagajni skočiti do vage in stehtati. Torej ima delovno mesto blagajna še dodatne funkcije. No, v online trgovini na to ni potrebno misliti.
kopernik ::
e-uprava sicer delno obstaja, a lahko nanjo pozabiš. Ni ne štempljev ne podpisov. Zlorabe neznansko velike. Naenkrat ne boš več lastnik nepremičnine oz. vozila... No go.
Že pred nekaj leti so sprejeli zakon, v katerem je lastnoročni podpis izenačen s elektronskim podpisom (certifikat). Zato lahko npr. oddaš napoved za dohodnino kar prek spleta. Teh storitev bo vedno več.
Thomas ::
Hkrati narašča delež dohodkov iz lastništva, pada pa delež dohodkov iz dela.
Dela relativno kmalu skoraj ne bo (najti).
Zato je ob tej avtomatizaciji nujno, da gremo bodisi po poti Emiratov (kogar državljanstvo, tega dohodki (od nafte)), bodisi po poti Amerike, kjer je (vsaj delno) kapitalistov že 50% ljudi.
"Akademsko" razpravljanje da "tega pa nikoli ne bo možno avtomatizirati, trej bodo še rabili delavce", je pa odveč.
Vse se avtomatizira.
Dela relativno kmalu skoraj ne bo (najti).
Zato je ob tej avtomatizaciji nujno, da gremo bodisi po poti Emiratov (kogar državljanstvo, tega dohodki (od nafte)), bodisi po poti Amerike, kjer je (vsaj delno) kapitalistov že 50% ljudi.
"Akademsko" razpravljanje da "tega pa nikoli ne bo možno avtomatizirati, trej bodo še rabili delavce", je pa odveč.
Vse se avtomatizira.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
BigWhale ::
Takrat, ko bodo vsi upokojenci razmisljali tako kot razmisljam jaz, takrat bomo lahko imeli trgovine brez prodajalk.
Prodjalne brez prodajaln pa se malo tezje, ker vsak ima rad obcutek, da prime stvar v roko preden jo kupi. Za precej stvari, nekatere lahko kupis brez da jih 'mal poslatas' pred tem.
Avti in taksisti? ;) Za zdaj? Get real! :P
Prodjalne brez prodajaln pa se malo tezje, ker vsak ima rad obcutek, da prime stvar v roko preden jo kupi. Za precej stvari, nekatere lahko kupis brez da jih 'mal poslatas' pred tem.
Avti in taksisti? ;) Za zdaj? Get real! :P
Thomas ::
Ideja, da bodo "stvari zrele, ko se bodo z njimi strinjali vsi penzionisti" je ... za v penzion.
Seveda se bodo strinjali. Kot so se z mobiteli, naprimer. Slejkoprej.
Seveda se bodo strinjali. Kot so se z mobiteli, naprimer. Slejkoprej.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Phil ::
Toda kaj bo, ko bo cena nafte padla, ne mislita ne onadva, ne emirji.
Norvežani že mislijo na to .
The Petroleum Fund of Norway
Na hitro preračunano je to 4.5 BDP-ja Slovenije, do konca zalog nafte se bo pa še precej nabralo. IMO bi sicer lahko dajali noter malo več.
Arabci (emirati) pa tudi pospešeno investirajo v turizem.
Glede "ownership society" pa mene matra edino prehod na njega. Kako ga izvesti?
LP
Norvežani že mislijo na to .
The Petroleum Fund of Norway
Na hitro preračunano je to 4.5 BDP-ja Slovenije, do konca zalog nafte se bo pa še precej nabralo. IMO bi sicer lahko dajali noter malo več.
Arabci (emirati) pa tudi pospešeno investirajo v turizem.
Glede "ownership society" pa mene matra edino prehod na njega. Kako ga izvesti?
LP
Thomas ::
Turizem v Emiratih nekaj le je. Priznam. Tudi tale fond na Norveškem in sociala, ki jo gradi Chavez v Venezueli z naftnimi dolarji - nekaj je.
Vendar vse to je le manjši del nujno potrebnega delovanja. Norvežani recimo, imajo v skladu komaj enoletni BDP. Nekdo mora ta sklad upravljati in njegova vrednost zlahka pade. Norvežani lahko sklenejo dolgoročno pogodbo, da bodo dobavljali plin za vso Evropo, vendar bo drugo leto morda tisti iz Rusije že tako poceni ... da ne bodo več konkurenčni.
Hočem reči, takole naslanjanje na nafto ni dovolj. Dovolj pa bi bilo naslonitev na milijon biznisov, ki jih Norvežani nimajo, pa bi jih lahko imeli. Ki so zdaj v senci vedno bolj podržavljene nafte ...
Svojega edinega dirkalnega konja bodo dali sovhoz. Če jim shira, bodo spet lovili polenovke in kite in sadili krompir na pobočjih fjordov?
----------
Lastniška družba je pa to, da bi ljudje kupili delnice Mercatorja, ki bi vedno bolj avtomatiziran prinašal visoke dividende. 10000 firm, ne samo parih Mercatorjev. Preusmeritev prihrankov v delnice je IMO edina pametna rešitev. Več niti ni treba.
Vendar vse to je le manjši del nujno potrebnega delovanja. Norvežani recimo, imajo v skladu komaj enoletni BDP. Nekdo mora ta sklad upravljati in njegova vrednost zlahka pade. Norvežani lahko sklenejo dolgoročno pogodbo, da bodo dobavljali plin za vso Evropo, vendar bo drugo leto morda tisti iz Rusije že tako poceni ... da ne bodo več konkurenčni.
Hočem reči, takole naslanjanje na nafto ni dovolj. Dovolj pa bi bilo naslonitev na milijon biznisov, ki jih Norvežani nimajo, pa bi jih lahko imeli. Ki so zdaj v senci vedno bolj podržavljene nafte ...
Svojega edinega dirkalnega konja bodo dali sovhoz. Če jim shira, bodo spet lovili polenovke in kite in sadili krompir na pobočjih fjordov?
----------
Lastniška družba je pa to, da bi ljudje kupili delnice Mercatorja, ki bi vedno bolj avtomatiziran prinašal visoke dividende. 10000 firm, ne samo parih Mercatorjev. Preusmeritev prihrankov v delnice je IMO edina pametna rešitev. Več niti ni treba.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Phil ::
Preusmeritev prihrankov v delnice je IMO edina pametna rešitev.
Zaenkrat imajo redki toliko $ ali delnic, da bi lahko živeli od dividend. Ostali bi pa IMHO morali delati vsaj par desetletij , da bi si jih prislužili, pa še to bi jih moral v nakup delnic nekdo močno spodbujati (država?).
Za koliko delnic pa bi rabil? 10M,20M,50M,100M SIT?
LP
Zaenkrat imajo redki toliko $ ali delnic, da bi lahko živeli od dividend. Ostali bi pa IMHO morali delati vsaj par desetletij , da bi si jih prislužili, pa še to bi jih moral v nakup delnic nekdo močno spodbujati (država?).
Za koliko delnic pa bi rabil? 10M,20M,50M,100M SIT?
LP
Thomas ::
Če bi Merkator odpustil večino zaposlenih, bi se letni dobiček lahko povečal za vsoto njihovih letnih plač. Kar je že nekaj denarja, da si ga razdeli toliko delničarjev, kot je bilo zaposlenih.
Pa živijo od tega skromno, kot sedaj živijo delavci.
Čisto aritmetično gledano zadeve špilajo. Plače se prekanalizirajo preko dividend na profit. Kar se že dogaja v ZDA in še kje, samo priznati si je treba.
Danes si lahko vesel, če ti delnice prinesejo 10% dividend na na leto. Imeti jih moraš torej za kakšnih 50 milijonov. Z avtomatizacijo, bi bilo potrebnih pa manj.
Nelahka tranzicija nas čaka. Samo nujna. Merkator s človeškimi delavci ne bo več dolgo konkurenčen.
Vloga države? Pomembna pri zakonskem in praktičnem trasiranju te poti.
Pa živijo od tega skromno, kot sedaj živijo delavci.
Čisto aritmetično gledano zadeve špilajo. Plače se prekanalizirajo preko dividend na profit. Kar se že dogaja v ZDA in še kje, samo priznati si je treba.
Danes si lahko vesel, če ti delnice prinesejo 10% dividend na na leto. Imeti jih moraš torej za kakšnih 50 milijonov. Z avtomatizacijo, bi bilo potrebnih pa manj.
Nelahka tranzicija nas čaka. Samo nujna. Merkator s človeškimi delavci ne bo več dolgo konkurenčen.
Vloga države? Pomembna pri zakonskem in praktičnem trasiranju te poti.
Man muss immer generalisieren - Carl Jacobi
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Pionirska Kalifornija ne bo dovolila samovozečih avtomobilov brez voznikov (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 30531 (27606) | [D]emon |
» | Samovozeči avtomobili pogosteje udeleženi v nezgodah kot klasični, a nikoli krivi (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 42894 (37286) | St235 |
» | Googlov pametni avtomobil brez voznika (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 37564 (32711) | darkolord |
» | Izzivi pred avtomobili brez voznika (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 22571 (17842) | Unknown_001 |
» | Ekonomija. (Tehnologija ji diha za ovratnik). (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 )Oddelek: Problemi človeštva | 27919 (19495) | BigWhale |