»

AMD je predstavil novi zverini

Radeon R9 295X

vir: AnandTech
AnandTech - Pred enim tednom je kar nekaj popularnih spletnih strani začelo dražiti s slikami kovinskega kovčka, na katerem se je bohotil napis AMD. Velikih vprašanj, kaj se skriva v kovčku, niti ni bilo, saj je bilo že pred tem, v minulem tednu pa še nekajkrat neuradno povedano, da bomo v kratkem videli najzmogljivejšega Radeona do zdaj. Gre seveda za kartico, ki na eni tiskanini združuje par Radeonov R9 290X.

Radeon R9 295X2 tako uporablja dve jedri Hawaii, ki sta z 2816 računskimi jedri polno zmogljivi, z najvišjo frekvenco 1018 MHz celo za 18 MHz hitrejši, kot na R9 290X. Enako je s pomnilnikom, vsako od jeder obdrži 512-bitno vodilo in 4 GB delovnega pomnilnika GDDR5 pri 5 GHz. Vsa ta zmogljivost se seveda nekje pozna, na porabi. Kartici naj bi se poraba namreč dvignila kar do 500 W, kar je...

49 komentarjev

Sodišče EU odpravilo direktivo o obvezni hrambi prometnih podatkov

Slo-Tech - Sodišče Evropske Unije je v današnji sodbi direktivo EU o obvezni hrambi prometnih podatkov označilo za izjemno resen poseg v temeljno človekovo pravico do zasebnosti in zaščite osebnih podatkov in jo odpravilo.

Hramba zgodovinskih podatkov o uporabi komunikacijskih naprav v obliki, kot jo med drugimi prakticira tudi Slovenija, je v nasprotju z Listino EU o temeljnih pravicah, so zapisali, saj predstavlja nesorazmeren poseg v človekovo pravico do zasebnosti in zaščite osebnih podatkov.

Spomnimo, direktiva že od l. 2006 določa, da morajo telekomunikacijski operaterji prometne podatke o vaših klicih in dostopih do interneta hraniti najmanj šest mesecev in največ dve leti. Podatki morajo biti na voljo organom pregona za odkrivanje storilcev resnih kaznivih dejanj.

Sodišče je takšen poseg označilo kot pretiran. Direktiva namreč ne pove, koliko časa je potrebno hraniti te podatke glede na tip podatka in glede na resnost kaznivega dejanja. V Sloveniji operaterji omrežij podatke...

36 komentarjev

Kritična ranljivost v OpenSSL bi lahko omogočala krajo strežniških zasebnih ključev

Napadu pravijo "heartbleed", po SSL razširitvi "heartbeat", ki ga tudi omogoča.

Ars Technica - Letos ni ravno najboljše leto za varno spletno komunikacijo, še posebej ne za dvojček SSL/TLS. Konec februarja smo lahko brali o nemarni kodi za preverjanje pristnosti strežniških certifikatov v Applovem iOS/OS X, še ne dva tedna zatem pa o kar 9 let stari podobni luknji v odprtokodni knjižnici GnuTLS. Malo poenostavljeno rečeno je kazalo, da prav nihče več ne zna pravilno preveriti pristnosti strežniške strani komunikacije.

Zdaj smo dobili še eno luknjo, tokrat na strežniški strani. Pomanjkljiva...

79 komentarjev

Tudi nizozemski javni sektor plačal za podaljšano podporo za XP

Krajina iz privzete slike za ozadje v Oknih XP se nahaja zunaj mesteca Sonoma v Kaliforniji.

ZDNet - Danes je torej dan, ko se podpora za Okna XP in Office 2003 tudi uradno zaključi. Microsoft uporabnikom in partnerjem ne bo več nudil novih varnostnih posodobitev in drugih popravkov, podpore in osvežitev spletnih tehničnih vsebin. Vse to je bilo seveda že dolgo nazaj napovedano, vendar številne organizacije, zlasti tiste v javnem sektorju, še vedno niso nadgradile (beri zamenjale) vseh svojih računalnikov.

Microsoft seveda ni neumen in podporo še vedno nudi, a je treba zanjo zdaj lepo plačati. Britanska javna uprava se je tako zmenila za skupni znesek 6,5 milijona evrov za dodatno leto podpore. Zdaj se jim pridružujejo še Nizozemci.

Končni znesek tokrat ni javno objavljen. Ve se samo,...

16 komentarjev

Bo Xbox One emuliral Xbox 360?

Je 'združitev' kupčka v le spodnjo škatlo prihodnost ali le pobožne želje?

vir: Ars Technica
Ars Technica - Z vsako generacijo novih konzol je mogoče slišati tarnanje, da igre s stare generacije niso več podprte. To je razumljivo, če imajo igralci obsežno zbirko, sploh fizičnih medijev, a je nepodpora tudi povsem logična, če pogledamo arhitekture, na katerih tečejo posamezne generacije konzol. Sonyjeva PlayStation 1 in 2 sta bila sicer med seboj združljiva, medtem ko je igre za PS2 PlayStation 3 podpiral le v prvih izdajah. Slednje je bilo mogoče zahvaljujoč dodatnemu čipu, ki je bil pravzaprav miniaturen PS2. V primerjavi s prejšnjo generacijo PS4 namesto kompleksne arhitekture Cell iz PS3 uporablja AMD-jeve čipe, osnovane na x86. Xbox One ima zelo podoben čip, kjer je predhodnik, Xbox 360, porabljal trojedrni procesor,...

19 komentarjev

Global Foundries si močno želi IBM-ovih livarn

bit-tech.net - Global Foundries je livarna, ustanovljena s cepitvijo livarskega oddelka od matičnega AMD-ja leta 2009, ki se je nato nekoliko razširil prihodnje leto, ko so prevzeli Chartered Semiconductor. Vseeno je podjetje daleč od največje livarne na svetu, TSMC je namreč skoraj petkrat večji (in hitreje rastoči), a vseeno so cilji Global Foundries očitno visoki. Visoki cilji pogosto zahtevajo tudi visokotehnološko in obsežno proizvodnjo, ki pa jo je ceneje kupiti, kot zgraditi na lastno pest. Posledično ni presenečenje, da se Global Foundries močno zanima za IBM-ove livarne.

IBM-ova odprodaja livarn je le še en izmed korakov pri krčenju raztrosa industrij, ki jih pokrivajo. Odprodaja tesno sledi prodaji strežniškega oddelka Lenovu. Februarja, ko se je namen prodaje napovedla, sta bila najresnejša kandidata prav Global Foundries in...

0 komentarjev

Študija Univerze v Oxfordu pojasnjuje nasilno vedenje igričarjev predvsem s slabo narejeno uporabniško izkušnjo

vir: BBC
BBC - Obstoj povezave med nasilnimi računalniškimi igrami in agresivnostjo je že zelo staro vprašanje, na katero nas politika (obvezno) spomni vsake toliko časa, pa čeprav obstaja precej dokazov tudi v obratno smer.

Sveža študija Univerze v Oxfordu zdaj ugotavlja, da za agresijo niti ni kriva sama nasilna vsebina, ampak bolj izkušnja pri igranju (ali kako naj bi se pač prevedlo gameplay mechanics). Največ jeze naj bi povzročal prav slab, ne-intuitiven in zakompliciran mehanizem kontrole oz. igranja, ker pri igralcu vzbuja občutek nemoči oz. tega, da je pač slab (noob, scrub, idr). Raziskovalci so to hipotezo preverili z eksperimentom, ki je vključeval predelano različico priljubljene igre Half Life 2, v kateri nasprotnikov ni bilo treba postreliti, ampak zgolj...

18 komentarjev

NSA prisluškuje tudi Avstriji

Format - Ob vedno novih dokazih o širokem prisluškovanju NSA se pri nas vsaj tolažimo z mislijo, da mogoče pa nismo tako veliki in pomembni, da bi nam NSA posebej zagnano sledila. Trdnih podatkov o aktivnosti NSA zoper Slovenijo ni, je pa NSA zelo aktivna v naši severni sosedi, ki prav tako ne sodi med največje in najpomembnejše države na svetu (dasi ima na Dunaju sedež nekaj pomembnih mednarodnih organizacij - recimo OPEC - in podjetij).

Gre za program Mystic, ki je javnosti poznan od sredine marca. Že tedaj je namreč postalo jasno, da ima NSA sposobnosti v nekaj državah prestrezati vse telekomunikacije in da to tudi počne. Konec meseca smo izvedeli, da to počno v Iraku. Ni lepo, a do neke mere pričakovano. Precej manj razumljivo pa je, da NSA množično...

11 komentarjev

Konec Windows XP in začetek Windows 8.1 Update 1

Slo-Tech - Danes je zgodovinski dan, ko se po več odlogih vendarle poslavlja Windows XP. Operacijski sistem, ki je bil dokončan 24. avgusta 2001 in ki je bil naprodaj od oktobra istega leta, izvira iz nekega drugega časa. Pred dobrimi dvanajstimi leti sploh še nismo poznali Gmaila, YouTuba, Facebooka in številnih drugih storitev, ki so danes samoumevni del interneta.

Windows XP je bil operacijski sistem, ki je končal dvotirni razvoj operacijskih sistemov v Microsoftu. Do tedaj je bila za domačo rabo namenjena linija 9x (Windows 95, 98, ME), ki je imela osnovo na DOS-u, za poslovno pa NT (Windows NT 4, 2000). Windows XP je liniji združil in predstavlja korenit rez v kontinuiteti in skok v stabilnosti domačih operacijskih sistemov. Sprva je...

67 komentarjev

HTC nepričakovano z višjo izgubo

Slo-Tech - Tajvanski proizvajalec pametnih telefonov HTC je v prvem letošnjem četrtletju ustvaril 62 milijonov dolarjev izgube, so sporočili iz podjetja. V lanskem letu so v enakem obdobju ustvarili 85 milijonov dolarjev dobička, za letos pa so sicer pričakovali manjšo izgubo, a ne tako visoke. Ustvarili so 1,09 milijarde prihodkov, kar predstavlja 22-odstotni padec v primerjavi z minulim letom.

Nekoč je bil HTC tretji največji proizvajalec pametnih telefonov za Applom in Samsungom z 11-odstotnim tržnim deležem. Ta se je lani skrčil na vsega dva odstotka, zato so slabši rezultati razumljivi. HTC se je znašel v neprijetnem položaju, ko se bori za svoj kos pogače na eni strani med Samsungom in Applom, ki ponujata dražje pametne...

97 komentarjev