» »

Igranje iger naj bi izboljšalo učinkovitost predelave vizualnih informacij

Igranje iger naj bi izboljšalo učinkovitost predelave vizualnih informacij

Slo-Tech - O vplivih igranja video in računalniških iger je bilo prelitega že ogromno črnila - igranje iger naj bi redilo, nekateri menijo, da zmanjšujejo stopnjo kriminala, spet drugi iščejo povezave s strelskimi pohodi. Verjetno za igranje iger zanje velja enako, kot za večino ostalih stvari; imajo dobre in slabe učinke, resnica pa je nekje vmes. Zdaj pa poglejmo še najnovejšo raziskavo, ki kaže, da igralci iger boljše predelujejo vizualne informacije.

Na Univerzi Duke so namreč analizirali skupino 125 študentov, med katerimi so bili strastni igralci iger in taki, ki tega sploh ne počno. Ugotavljali so, ali med njimi obstojijo razlike v učinkovitosti vidnega kratkoročnega spomina. V ta namen so jim prikazovali krožno postavitev črk za zelo kratek čas, potem pa se je z zakasnitvijo postavitev ponovno pokazala, le da je ena črka manjkala. Ugotoviti so morali, katera črka je izginila. Rezultati so bili prepričljivo na strani igralcev iger, ki so pogosteje in hitreje ugotovili, katera črka je izpadla.

Raziskovalci so pri razlagi dobljenih rezultatov najprej pomislili na možnost, da so igralci iger sposobni dlje obdržati vidne informacije v kratkoročnem spominu, vendar zaradi zasnove eksperimenta ta možnost ni najbolj verjetna. Verjetneje je, da igralci iger hitreje predelajo (tudi večje število) dražljajev v trenutnem vidnem polju, in da imajo boljše razvito sposobnost tvorbe pravilnih zaključkov iz razpoložljivih podatkov. Oboje so namreč sposobnosti, ki so odločilne pri igranju iger, zlasti prvoosebnih streljačin, kjer je treba v delcu sekunde sprejeti odločitev, ali sovraga ustreliti ali ne. Nadaljnje informacije bodo dobili s slikanjem s funkcijsko magnetno resonanco, s katero bodo lahko opazovali, kateri deli možganov pri tovrstnih odločitvah najmočneje delujejo. Znanstveni članek je bil objavljen v Attention, Perception and Psychophysics.

20 komentarjev

Kenpachi ::

Fuck yeah, science! :D
Zaraki Kenpachi.

vidz81 ::

A mi kdo lahko predlaga kakšno bolj miselno igro npr. strategijo civilisation ipd, ki pa je manj predvidljiva? in še bolj miselna...

keworkian ::

vidz81 je izjavil:

A mi kdo lahko predlaga kakšno bolj miselno igro npr. strategijo civilisation ipd, ki pa je manj predvidljiva? in še bolj miselna...

Supreme Commander, Perimeter.
Obscenities in B-Flat

RedDrake ::

Correlation does not imply causation.

ABX ::

Bilo kako obrneš igrat igre je mentalno bolj stimulativno kot bulit v TV. Sicer obstajajo igre in oddaje ki so lahko kvalitetne ali smeti, ampak eno je interaktivno drugo pasivno. Kar pa še vedno ne pomeni da je to najboljši način za trenirat možgane, je pa dovolj zanimiv da povleče nekatere stran od TV-ja.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

cegu ::

Meni URL do originalnega članka ne potegne.

Glugy ::

Jah bi kr reku ..recimo ko maš prvoosebne streljačine ko se morš v sekundi odločt oz po možnosti že v naprej mal predvidevat če ustreliš ali ne da ne bi s tem ranil kakega iz svoje ekipe(pač če je prijateljski ogenj vključen) potem ja dejansko se možgani počas prilagodijo temu in napredujejo pač.

ABX ::

Opice baje imajo možgane fenomenalno prilagojene temu primeru.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

RejZoR ::

Online igre so tako predvidljive kakor je predvidljiv folk. Zato pa moraš razmišljat out of the box. Al pa se celo zanašaš na to, da je folk predvidljiv, ker well, tud je.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

lukanium ::

RedDrake je izjavil:

Correlation does not imply causation.

Pri tovrstnih raziskavah se ne dela korelacijskih/regresijskih analiz, ampak se preučuje vzročne učinke neodvisnih spremenljivk na odvisno (ali več odvisnih) v strogo nadzorovanem eksperimentu.
When a person can no longer laugh at himself,
it is time for others to laugh at him. [Thomas Szasz]

Jst ::

Jaz sem že lani bral raziskavo, ki so jo delali tudi z fMRI. Imeli so pa statistiko, raziskave in poskuse, s katerimi so prišli do zaključka, da:

--->Najučinkovitejša zvrst je First person shooter igre.

Igralci so imeli boljše reflekse, dlje držali koncentracijo, boljše ocene v šoli, v povprečju boljši vozniki (povzročitelji manj nesreč),...

Polno zanimivo statistike. Ko bi vsaj našel link...


edit: Ko sem prebral raziskavo sem hotel odpreti temo na slo techu in sem že izbral ime; se ga spomnim: "Igranje FPSjev blagodejno vpliva na vaše možgane." Ampak potem ne vem zakaj nisem. Škoda. To je bilo pa malo po tistem ubijalskem pohodu v USA, kjer se je na veliko razpravljalo o orožju. (Izid raziskave je pač izšel par tednov po tem, trajal pa ... ne vem ali pol leta ali eno leto.)
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Jst ()

lukanium ::

http://neurowiki2013.wikidot.com/group:...

@Jst: Tole je fajn link, mogoče najdeš povezavo do tistega članka. Če ne, pa google scholar in brskat :)

Ta članek je kr fajn (v bistvu pogovor z vodilnimi raziskovalci na tem področju; Naturereviews|Neuroscience): http://psych.wisc.edu/csgreen/brains_on...
When a person can no longer laugh at himself,
it is time for others to laugh at him. [Thomas Szasz]

Jst ::

Shit. Spomnil sem se. TED talk je bil.

ted.com: Your Brain On Video Games:
http://www.ted.com/talks/daphne_bavelie...

Priporočam gledanje!
Islam is not about "I'm right, you're wrong," but "I'm right, you're dead!"
-Wole Soyinka, Literature Nobelist
|-|-|-|-|Proton decay is a tax on existence.|-|-|-|-|

k4vz0024 ::

To je samo potrditev starega reka, da vaja del a mojstra...torej nič novega.8-)

ozbolt ::

Sicer ni 100% ontopic, evo:

Cold1 ::

Tale raziskava je, kakor je moč razbrati, testirala kako uspešni so študentje pri igranju računalniških iger (uporabljen je bil sicer izjemno primitiven primer, pa vseeno).

Rezultat je, presenetljivo, pokazal da so igralci računalniških iger boljši pri igranju računalniških iger od ne-igralcev.

V naslednji raziskavi lahko preverijo če je voda res mokra.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Cold1 ()

figula ::

zlasti prvoosebnih streljačin, kjer je treba v delcu sekunde sprejeti odločitev, ali sovraga ustreliti ali ne.


Ho, ho, ker je taka odločitev dokončna in od nje je odvisno kaj? V igricah je enostavno popravljati napake - naložiš si prejšnjo shranjeno pozicijo in drugič narediš drugače. Ali tretjič, ali enajstič.

Hecno kako so manjkajoča števila koistna v razne namene. Enkrat smo se šli igrico, kjer si imel ob manjkajoči devetki možnost ustaviti se ali šteti dalje. Polno presenečenje:
- tehnični suport se je ustavil
- prodajni personal je štel dalje
Je potreben komentar? :D

Dokler nam komentarji in ugotovitve raziskav ustrezajo, jih je fino brat in zraven kimat: ja, ja ....:))

Nadaljnje informacije bodo dobili s slikanjem s funkcijsko magnetno resonanco, s katero bodo lahko opazovali, kateri deli možganov pri tovrstnih odločitvah najmočneje delujejo

Tole bo bolj zanimivo. Upam, da objavijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenila: figula ()

Kenpachi ::

V večigralski igri nimaš shranjevanja. Igraš z ljudmi proti drugim ljudem. Sta sam dve možnosti, ali izgubiš ali zmagaš. Po koncu rudne/tekme/dvoboja se lahko samo po glavi tolčeš za vse napake, ki si jih naredil. Tu leži glavni razlog, zakaj optimiziramo svoje igranje.
Zaraki Kenpachi.

vesolc ::

vidz81 je izjavil:

A mi kdo lahko predlaga kakšno bolj miselno igro npr. strategijo civilisation ipd, ki pa je manj predvidljiva? in še bolj miselna...


minecraft!
:)

LP
D

Glugy ::

Ja pa ne sam to. Recimo Left 4 Death 2 imaš hudo modificirane serverje. Npr maš "tankerje" k jih tovčeč po 20-30 min. pa ostale zombije k so pod računalniško kontrolo. Vsakič kot en dvakrat mahne si na tleh. Vsakič ko ustreliš svojga maš visok TK in če te že ne predlagajo za kick če si pač preveč nepozorn pol te sistem sam kicka če preveč tk-ja nardiš.
Moraš skoz gledat okol sebe pa spremlat situacijo. Hkrati se odnest v teamu ker to ni igra za solo igralce. v desetinki sekunde se morš odločt o primernem ravnanju. o tem če skočš frendu k je " na tleh " da vstane al raj še kakega zombija prej ustreliš. V glavnm ko je velik tvoje ekipe zna bit kr težko ker ne morš kr vsepovsod strelat tko k pr drugih igrah. morš pazat da svoje ne pobiješ : )

No maš pa tud take serverje kjer igraš proti zombijem-ljudem. V glavnem prepričan sem da morš delat split second decision (odločitev v delcu sekunde) in se ne morš kr zanašat sam na izkušnje. Jz vem da se mi je reakcijski čas vsaj pri določenih zadevah precej povečal, prav tako več stvari hkrati dojamem kot sem jih prej (npr na cesti).


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

So igre otročje? (strani: 1 2 )

Oddelek: Igre
798804 (6885) gruntfürmich
»

Igranje iger škoduje možganom (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5618789 (13673) nurse013
»

Ubisoft omilil svoj DRM?

Oddelek: Novice / Igre
245977 (4756) McGregorSL
»

Test treh 19" monitorjev na THG

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
425704 (4348) LuiIII
»

Kaj si pa po poklicu? Kiberatlet! (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / --Nerazporejeno--
1169517 (7784) Matev

Več podobnih tem